Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 april 2024 om 15:15:

Ze zijn nu 150 dagen bezig en geen reet opgeschoten die Omtzigt is het probleem lijkt me NSC moet hem vervangen als onderhandelaar hij kan het niet aan



Of juist wel. Hij danst niet naar de pijpen van dolle geertje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 19 april 2024 om 15:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 april 2024 om 15:15:

Ze zijn nu 150 dagen bezig en geen reet opgeschoten die Omtzigt is het probleem lijkt me NSC moet hem vervangen als onderhandelaar hij kan het niet aan



Of juist wel. Hij danst niet naar de pijpen van dolle geertje.



Ook VVD en BBB ergeren zich aan Omtzigt, maar vanuit zijn optiek begrijp ik het ook wel. Echter Nederland moet zsm een regering hebben dat het zo lang moet duren ligt echt aan Pieter.

 

+1/-0

Ik vind wel dat als Wilders een flink aantal zaken in de ijskast heeft gedaan en ze er niet meer uitkomen, hij dan zeker de migratie problemen mag hebben. Het is je reinste flauwekul, dat Nederland aan internationale verdragen vastzit. Als het moet, dan kan het wel, dat zie je ook met Orban, die de gehele ECB in de angstgreep hield. De andere partijen, in casu Omzigt, moeten inbinden. Het lijkt verdorie wel dezelfde fase waarin Rutten met de D'66 in de clinch kwam en dat hij ook veel heeft opgeofferd en dan door D'66 gegijzezeld werd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 20 april 2024 om 00:18:

Ik vind wel dat als Wilders een flink aantal zaken in de ijskast heeft gedaan en ze er niet meer uitkomen, hij dan zeker de migratie problemen mag hebben. Het is je reinste flauwekul, dat Nederland aan internationale verdragen vastzit. Als het moet, dan kan het wel, dat zie je ook met Orban, die de gehele ECB in de angstgreep hield. De andere partijen, in casu Omzigt, moeten inbinden. Het lijkt verdorie wel dezelfde fase waarin Rutten met de D'66 in de clinch kwam en dat hij ook veel heeft opgeofferd en dan door D'66 gegijzezeld werd.



Vind ik ook als een land de instroom gewoon niet meer aan kan woningnood overbevolking bv dan zijn er mogelijkheden waar een wil is is een weg!
Maar vergeet ook niet dat wilders al campagne aan het voeren is voor juni dat wordt heel belangrijk Omtzigt speelt daar geen rol.

 

+1/-0

Volgens Wilders gaat het niet meer fout dus we krijgen Plasterk I er zal wel een heel andere politieke wind gaan waaien nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 mei 2024 om 01:30:

Volgens Wilders gaat het niet meer fout dus we krijgen Plasterk I er zal wel een heel andere politieke wind gaan waaien nu.



Echt onwerkelijk als deze clown, slechtste minister ooit, beroerde informateur, louter gedreven door rancune en ego onze premier gaat worden. Wat een land.

 

+1/-0

Ik zou het een opmerkelijke keuze vinden, een sociaaldemocraat als premier van een rechts kabinet. Hij heeft er wel het charisma voor, maar is er op rechts geen premierstalent te vinden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 09:34:

Ik zou het een opmerkelijke keuze vinden, een sociaaldemocraat als premier van een rechts kabinet. Hij heeft er wel het charisma voor, maar is er op rechts geen premierstalent te vinden?



Plasterk is toch allang geen sociaal-democraat meer. Hij is juist uiterst rechts (geworden) en populistisch, dus in die zin past het prima. Wat mij betreft wordt dit een rampenkabinet, maar zou ze toch wel een betere premier toewensen dan dit non-figuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 mei 2024 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 09:34:

Ik zou het een opmerkelijke keuze vinden, een sociaaldemocraat als premier van een rechts kabinet. Hij heeft er wel het charisma voor, maar is er op rechts geen premierstalent te vinden?



Plasterk is toch allang geen sociaal-democraat meer. Hij is juist uiterst rechts (geworden) en populistisch, dus in die zin past het prima. Wat mij betreft wordt dit een rampenkabinet, maar zou ze toch wel een betere premier toewensen dan dit non-figuur.



Hij is misschien wat conservatiever geworden, maar dan was volgens diezelfde redenering bijvoorbeeld Drees ook geen sociaaldemocraat. Plasterk past heel goed bij de sociaaldemocratische traditie van de DS'70. Toch blijft de vraag voor mij, waarom zou je geen bewezen rechts figuur als premier neerzetten bij een rechts kabinet?

 

+1/-0

Veel hangt ook af wie Plasterk benadert als bewindslieden Wilders blijft in de kamer een zelfde positie die Bolkestein ook jarenlang succes heeft gebracht.

 

+1/-0

Plasterk waait met alle winden mee. Charlatan, hij zou een orkest moeten dirigeren. Zodra hij iets gaat zeggen/uitleggen staat hij als een dirigent te zwaaien.
Je kan met zo'n 'man' (poepstamper) toch niet voor de dag komen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 15 mei 2024 om 11:29:

Plasterk waait met alle winden mee. Charlatan, hij zou een orkest moeten dirigeren. Zodra hij iets gaat zeggen/uitleggen staat hij als een dirigent te zwaaien.
Je kan met zo'n 'man' (poepstamper) toch niet voor de dag komen...




Dirigent als leider van een kabinet is wel ok toch?

En we hebben net 100 jaar Rutte gehad, veel slechter kan niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 mei 2024 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 09:34:

Ik zou het een opmerkelijke keuze vinden, een sociaaldemocraat als premier van een rechts kabinet. Hij heeft er wel het charisma voor, maar is er op rechts geen premierstalent te vinden?



Plasterk is toch allang geen sociaal-democraat meer. Hij is juist uiterst rechts (geworden) en populistisch, dus in die zin past het prima. Wat mij betreft wordt dit een rampenkabinet, maar zou ze toch wel een betere premier toewensen dan dit non-figuur.



Hij is misschien wat conservatiever geworden, maar dan was volgens diezelfde redenering bijvoorbeeld Drees ook geen sociaaldemocraat. Plasterk past heel goed bij de sociaaldemocratische traditie van de DS'70. Toch blijft de vraag voor mij, waarom zou je geen bewezen rechts figuur als premier neerzetten bij een rechts kabinet?



Tja, de tijden van Drees heb ik niet meegemaakt. Maar ik kan Plasterk op geen enkel sociaal-democratisch idee betrappen, behalve dan het baantjes-jagen-DNA dat de PVDA lang gehad heeft toen ze nog groot waren. Ik kan hem tegenwoordig überhaupt op geen origineel idee betrappen, in die zin is het echt een windvaan zoals hierboven gesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 mei 2024 om 12:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 mei 2024 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 mei 2024 om 09:34:

Ik zou het een opmerkelijke keuze vinden, een sociaaldemocraat als premier van een rechts kabinet. Hij heeft er wel het charisma voor, maar is er op rechts geen premierstalent te vinden?



Plasterk is toch allang geen sociaal-democraat meer. Hij is juist uiterst rechts (geworden) en populistisch, dus in die zin past het prima. Wat mij betreft wordt dit een rampenkabinet, maar zou ze toch wel een betere premier toewensen dan dit non-figuur.



Hij is misschien wat conservatiever geworden, maar dan was volgens diezelfde redenering bijvoorbeeld Drees ook geen sociaaldemocraat. Plasterk past heel goed bij de sociaaldemocratische traditie van de DS'70. Toch blijft de vraag voor mij, waarom zou je geen bewezen rechts figuur als premier neerzetten bij een rechts kabinet?



Tja, de tijden van Drees heb ik niet meegemaakt. Maar ik kan Plasterk op geen enkel sociaal-democratisch idee betrappen, behalve dan het baantjes-jagen-DNA dat de PVDA lang gehad heeft toen ze nog groot waren. Ik kan hem tegenwoordig überhaupt op geen origineel idee betrappen, in die zin is het echt een windvaan zoals hierboven gesteld.



Ik zie in Plasterk ook geen voorbeeldige linkse sociaaldemocraat, maar hij past wel degelijk in een vaderlandse sociaaldemocratische traditie met Drees en Drees junior als grote voorbeelden. Conservatief op de culturele thema's en sociaal op het sociaaleconomische.

Al sinds zijn debuut als columnist bij de Televaag is Plasterk geobsedeerd met die culturele thema's en wat hij ziet als het verraad van de arbeidersklasse door de links liberale grachtengordel. Op het sociaaleconomische vind ik hem inderdaad ook geen visionair, het gaat vrijwel altijd over klimaat of migratie. Maar dat zijn dan ook zowel voor progressief Nederland als rechts Nederland de dominante thema's.

Overigens over windvaan gesproken: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/plasterk-laat-links-gecombineerde-fractie-vormen-met-klaver-als-voorman~b3425e0b/link :B

 

+1/-0

Als de keuze is

Plasterk
Timmermans
Nieuwe Verkiezingen

Lijkt me dit het meest recht doen aan de verkiezingsuitslag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 mei 2024 om 14:57:

Als de keuze is

Plasterk
Timmermans
Nieuwe Verkiezingen

Lijkt me dit het meest recht doen aan de verkiezingsuitslag.



Iedere meerderheid doet recht aan de verkiezingsuitslag. Alle andere opvattingen daarover zijn framing en spinning.

 

+1/-0

In principe klopt dat maar het zijn tweede kamerverkiezingen en daar hebben alle rechtse partijen samen een historisch aantal zetels.

De drie grootste rechtse partijen – PVV, VVD en NSC – behaalden samen 81 zetels. Met de zetels van BBB (7), CDA (5), SGP (3) Forum voor Democratie (3) en JA21 (1) daarbij gerekend, telt de Tweede Kamer 100 rechtse zetels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 mei 2024 om 17:48:

In principe klopt dat maar het zijn tweede kamerverkiezingen en daar hebben alle rechtse partijen samen een historisch aantal zetels.

De drie grootste rechtse partijen – PVV, VVD en NSC – behaalden samen 81 zetels. Met de zetels van BBB (7), CDA (5), SGP (3) Forum voor Democratie (3) en JA21 (1) daarbij gerekend, telt de Tweede Kamer 100 rechtse zetels.



CDA en NSC kun je niet tot rechts rekenen, wel conservatief, maar vooral centrum partijen. BBB is niet rechts noch links, daar is echt geen chocola van te maken, die zijn vooral voor hun eigen belang, namelijk de grote veevoederbedrijven.

 

+1/-0

Het is ook niet zwart wit, zo heeft de PVV ook veel linkse standpunten in het verkiezingsprogramma. Je hebt daarnaast conservatieve en liberale standpunten.
Veel partijen ook BBB en NSC hebben daarnaast nationalistische trekjes anderen meer Europese/EU.

 

+1/-0

Eigen risico gaat naar 165 in 2027.

100 miljoen bezuinigingen op publieke omroep

Zsm terug naar 130 km per uur ook overdag

Dat zijn de eerste lekkermakertjes uitgelekt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen