4 juli 2009 K
Na de 2-1 nederlaag vorig seizoen heeft Feyenoord onder Mario Been wel weten te winnen. Een ruime overwinning werd het echter niet. Het bleef bij een 0-2 zege voor Feyenoord in de hitte van Barendrecht. Jon Dahl Tomasson zorgde voor beide doelpunten. Die score was al bij rust bereikt. Van Bronckhorst, Fer, Wijnaldum, Biseswar, Leerdam en Pedro maakten hun eerste speelminuten van de voorbereiding. Bruins ontbrak in Barendrecht wegens ziekte.
Feyenoord Netwerk
[update] Uitgebreid wedstrijdverslag: Feyenoord.nl
Feyenoord Netwerk
Opstelling Feyenoord: Rob van Dijk('46 Darley), Daniel Fernandez ('64 Tiendalli), Norichio Nieveld('46 Leerdam), Kevin Hofland, Tim de Cler, Giovanni van Bronckhorst, Denny Landzaat ('58 Pattinama), Andwele Slory ('58 Leroy Fer), Jon Dahl Tomasson ('46 Wijnaldum), Roy Makaay (64' Luis Pedro), Diego Biseswar ('46 Janota)
Feyenoord Netwerk
Voor rust was er onder andere een team van bekende Nederlanders (met als coach Hugo Borst) dat voor het goede doel speelde tegen een elftal van zakenman Peridon.
Feyenoord Netwerk
De eerste foto via Twitter tijdens het duel:![]()
| Maar 2-0??.....maar ach het is warm.... | ||
| jordan_martin | 4 juli 2009 om 18:17:14 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| De nul gehouden, geen nieuwe blessures en gescoord. Prima dus. | ||
| Hotschaap87 | 4 juli 2009 om 18:28:53 | Dit is niet ok! |
| Valt me een beetje tegen. Maar we hebben gewonnen. Weet niet of het een goede partij was dus mag er eigenlijk niet over oordelen, en het was warm. | ||
| Vakkiex3 | 4 juli 2009 om 18:36:58 | Dit is niet ok! |
| Ach weet je, vorig seizoen nog kansloos verloren,dus positief nieuws ! | ||
| lobbie1 | 4 juli 2009 om 18:40:17 | Dit is niet ok! |
| Alles is heel en netjes gebleven, dat telt! Tegenwoordig zijn hoofdklasse amateur ploegen lastig te kloppen.. Aangezien die clubs ook een vermogen van geld hebben | ||
| Gizza Chewa | 4 juli 2009 om 18:42:40 | Dit is niet ok! |
| Een vermogen aan geld?Waar haal je dat vandaan ik vind dat ze zich moeten schamen 2-0 ,kijk 10-0 is tot daar aan toe maar het had echt wel 5,6-0moeten zijn het zijn verdorie even goed nog maar ameteurs ..moeten we hier al tevreden mee zijn dan 2-0 tegen een amateur club... | ||
| biaggio | 4 juli 2009 om 18:51:28 | Dit is niet ok! |
| Ik zal misschien een pessimist zijn, maar ik vind de uitslag tegen Barendrecht tegenvallen. | ||
| hansfeyenoord | 4 juli 2009 om 18:51:30 | Dit is niet ok! |
| tjonge tjonge wat een gezeur weer vorig jaar verloren en nu gewonnen.Dus is al beter,psv won ook maar met 1-0 van een eerste klasser de valk.Rutten zij de uitslag maakt me niks.En hier maar zeuren die supporters???. De competitie dan moeten ze er staan. | ||
| muiske | 4 juli 2009 om 18:55:17 | Dit is niet ok! |
| Blijft met de meeste Feyenoordsupporters hier inderdaad huilen met de pet op,Is er dan helemaal niks positiefs te schrijven hier door sommige of hoet zit dat nou eigenlijk ? | ||
| lobbie1 | 4 juli 2009 om 18:57:48 | Dit is niet ok! |
| Juist muiske!!!En oja wat meer zorg aan mijn posting | ||
| FEYENOORD ULST | 4 juli 2009 om 18:58:58 | Dit is niet ok! |
| In de tweede helft een voorhoede bestaande uit Pattinama, Pedro en Janota met daarachter Wijnaldum en Fer en dan ook nog Leerdam en Tiendalli in de ploeg. Dat is niet het team dat ik voor ogen heb voor de competitie. | ||
| Landgraver | 4 juli 2009 om 19:02:45 | Dit is niet ok! |
| Uitslagen in de voorbereiding tegen amateurs zeggen helemaal niks. het belangrijkste is dat er getraind en gespeeld wordt, zodat er aan het begin van de competitie een team staat. Pas dan worden de uitslagen interessant. | ||
| Phantom | 4 juli 2009 om 19:09:36 | Dit is niet ok! |
| Het zal wel niet al te best zijn geweest gezien het commentaat op Rijnmond. | ||
| FR-Forever1908 | 4 juli 2009 om 19:10:55 | Dit is niet ok! |
| Uitslag is hoe je 't ook draait of keert een beetje een domper. Maar ja, alles beter dan vorig seizoen. Nu maar hopen dat de kinderhand niet te snel gevuld is. Mijn twijfels : veldselectie lijkt niet gewijzigd sedert vorig seizoen en het is ook absoluut niet de sterkste. Waarom Tiendalli wéér als je Fernandez hebt, waarom weeral Leerdam terwijl dat nu net de speler is waarvan je verwacht dat-ie naar Excelsior gaat, waarom weer Hofand achterin, waarom Slory op laten draven, waarom Makaay terwijl hij ook nu weer niet scoort, ... Ik zie geen verschillen. Dat was nu net waar ik nieuwsgierig naar was. Het verschil zonder en mèt Been/Beenhakker. | ||
| arrow1 | 4 juli 2009 om 19:14:20 | Dit is niet ok! |
| @biaggio Er zijn amateur ploegen die hun spelers het minimuumloon (circa €1500,-) betalen per maand. Dat noem jij geen vermogen? Er komt niet voor niets een topklasse... | ||
| Gizza Chewa | 4 juli 2009 om 19:16:54 | Dit is niet ok! |
| Been moet niet constant lullen dat het zo geweldig gaat , maar de cijfers liegen niet . Ik begrijp echt wel dat Been achter zijn spelers staat , en positief wilt overkomen , maar deze uitslag valt zwaar tegen . | ||
| happyleonardo | 4 juli 2009 om 19:36:49 | Dit is niet ok! |
| In het voetbal is dat zeker geen vermogen ik weet dat er in het amateurvoetbal ook bedragen rond gaan van 40 tot 60,000 euro ,maar dat is geen vermogen in het voetbal, amateurs trainen 3 tot 4 x per week de profs soms 2 x per dag Waar het omgaat is dat het voor de meeste van ons 1500 euro een vermogen is maar niet in het voetbal en al helemaal niet in de eredivisie laat staan bij Feyenoord.En dan nog .... Nee is geen gezeur van veel van ons ..wij verwachten iets betere prestatie dan vorig jaar en zeker in de competitie maar zelfvertrouwen pak je wel in de oefen wedstrijden en zeker tegen een cluppie als Barendrecht | ||
| biaggio | 4 juli 2009 om 19:47:42 | Dit is niet ok! |
| Gewoon kut met peren j0h,0-2 hahahaha | ||
| stanley b | 4 juli 2009 om 19:49:09 | Dit is niet ok! |
| Jezus, wat een stel zeikberen hier. Ga nou eens gewoon een keer achter je club staan. Wat zegt nu een oefenwedstrijdje. Vanaf de eerste competitiewedstrijd gaat het pas tellen. We zullen komend jaar geen kampioen worden, maar laten we die gasten nu eens onvoorwaardelijk steunen. Dat siert het legioen!! | ||
| Ronald.vanwessel | 4 juli 2009 om 20:03:45 | Dit is niet ok! |
| Joh Ronald ga eens lezen en kom dan eens zeuren ,competitie start tegelijk met de voorbereiding dan krijg je zelfvertrouwen door op tebouwen en te winnen en dan is 2-0 gewoon slecht wat niet wil zeggen dat we achter Feyenoord staan ,moeten we alles maar goed vinden dan en niet zeuren, laten wij zo zien dat we van Feyenoord houden,nee keeltie zo werkt het niet als wij niet meer zeuren dan leeft ons Feyenoord niet lang meer en degene die een zeikbeer is ben jij door ons zeikerts te noemen | ||
| biaggio | 4 juli 2009 om 20:10:22 | Dit is niet ok! |
| Ik steun feyenoord ook maar 2-0 winnen tegen barendrecht is slecht. | ||
| yeremy | 4 juli 2009 om 20:15:44 | Dit is niet ok! |
| Ik ben vanmiddag geweest. Makaay en De Cler waren ondermaats. Patinama heeft meer beweging dan Makaay in een heel seizoen. | ||
| kooreman | 4 juli 2009 om 20:15:55 | Dit is niet ok! |
| De eerste helft met meer basis spelers gespeeld dan in de 2e helft. In de ochtend met de warmte nog een training gehad. Geen blessures opgelopen. Ik vind het allemaal niet zo negatief hoor. Ik denk dat ze erg goed bezig zijn. Het was de eerste keer dat de internationals meededen. Been laat ze anders voetballen dan vorig seizoen, denk ik. Dus is het allemaal weer een beetje wennen. Iedereen mag zeggen wat ze willen, maar ik heb er alle vertrouwen in. Volgende weel met de wedstrijd in Portugal kunnen we al iets meet zien denk ik en ons oordeel vellen. Alhoewel ons oordeel toch niet van doorslaggevende aard zal zijn. | ||
| louis.v.d.Ploeg | 4 juli 2009 om 20:21:23 | Dit is niet ok! |
| Lobbie en alle leden waar we niks kritisch van mogen posten, juist in die oefenwedstrijden moet je scoren en je elftal laten inspelen en als je dan ziet dat de Cler en Makaay hopeloos falen again !, waar zijn dan die oefenwedstrijden voor? ja , we hebben verleden jaar verloren en dus moeten we blij zijn tegen een eerste klasser dat we nu wel winnen hahaha. het zegt veelal genoeg hoor als je zulke wedstrijden er tussen hebt. Maar we gaan het zien, we hebben niet veel wedstrijden meer om ingespeeld te worden en zeker al niet om met de gehele complete selectie te trainen en te spelen. Dus ja.. Wijnaldum ernaast ? Slory erin, ik hoop dat het lag aan zijn trainingsachterstand want anders.. | ||
| geraldo di basta | 4 juli 2009 om 20:50:57 | Dit is niet ok! |
| De niet-kritiek mag van mij een seizoen lang thuisblijven of eens op de bank liggen bij hun favoriete psychiater. Feyenoord moet en zal de wedstrijden tegen amateurs en de Sampdoria's van deze wsreld met grote afstand kunnen winnen. Is dat niet het geval dan 1) schort er toch iets aan de selectie, 2) moeten er koppen richting Excelsior rollen, 3) wordt het tijd dat iedereen nu eens kritisch kijkt naar Makaay, Hofland, De Cler, Slory enz. en niet steeds zalvend Och die arme jongens roept !! | ||
| arrow1 | 4 juli 2009 om 21:06:38 | Dit is niet ok! |
| oh oh oh geraldo moest weer is uit zn nek kletsen... Ben je er geweest? nee blijkbaar niet, en ja, ik wel! Dus als je er niet geweest ben kan je niet oordelen, en dat snap ik dus van de meeste hier niet, snap best dat jullie denken, 2-0 maar, maar hallo, wees nou eerst is ingelicht en ga dan evt commentaar geven... zucht... Maar ok voor degene die t niet gezien hebben: Mario speelt inderdaad anders, 4-3-3 ipc 4-5-1, de vleugels zijn bij hem heilig. En ja Slory ipv wijnaldum, omdat Mario wijnaldum voor de as ziet ipv de flank, dit heb ik al eerder uitgelegd, maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die dat niet weten. En Slory speelde best goed. Hij liet wederom zien dat hij op snelheid niet te stoppen is. Maar de eerste helft was helemaal zo slecht nog niet! Het was super super heet, er was dan ook 2x een drankpauze. Iedereen bij ons speelde op save, dus niet op de volle 100%, de meeste zijn net begonnen en moeten duidelijk nog ff inkomen. Degene die uitblonken waren gio, slory en absoluut Tomasson. Tomassons 2e was van heel hoog technisch niveau. Eigenlijk was er niemand echt slecht, behalve misschien Hofland, die (wederom) liet zien dat meevoetballen niet zijn sterkste punt is.. 2e helft was t reserve elftal, dus toen was t een andere wedstrijd. Maar Pattinama, Jonata, Wijnaldum en Fer speelde erg goed en gedreven, vooral Pattinama was erg sterk. Maar ondanks soms hoge-school-voetbal in de 2e helft werd er niet meer gescoord. Maar dat kwam ook door Barendrecht! Erg goeie keeper, de cm, nr 8, was heel sterk, en ze hadden zeer goeie buitenspelers! En de rede dat bv de Cler minder was, was omdat hij een supersnelle rechtsbuiten voor zich had, die heel veel kwaliteiten heeft. Zowieso speelde Barendrecht een hoog niveau en deden ze zeker niet onder voor meeste 1ste divisie clubs. Al met al een leuke pot om in te komen gespeeld in de bloedhitte in een hele relaxte sfeer, en dat is nu al de verdienste van Mario! Je zag echt dat ze er veel lol in hadden en dat is heeeeeel belangrijk binnen een elftal. Er zit zeker progressie in, en de selectie is eindelijk breed genoeg om hoge ogen te gooien in de competitie. Dus laten we nou is ophouden met dat geouwet$%&fushoer want we zijn opnieuw begonnen dus nieuwe ronden nieuwe kansen! Dus ook geen gezeik meer over de oudjes, want vertrouw me, die zijn echt nog niet over the hill.... Feyenoord till i die! | ||
| Kneiter010 | 4 juli 2009 om 21:31:44 | Dit is niet ok! |
| Maar een oefenwedstrijd. Dat zegt toch helemaal niks, pas tegen NEC moeten ze er staan. Beter een slechte voorbereiding en een goed seizoen dan een goede voorbereiding en een slecht seizoen. Makaay is een ongeïteresseerde miljonair die dit soort potjes als een vervelende onderbreking van z'n vrije tijd ziet. Tja, zo is die man nu eenmaal... En over De Cler, die komt wel weer bovenndrijven. | ||
| ShinjiFR | 4 juli 2009 om 22:07:32 | Dit is niet ok! |
| Joh, doe lekker wat jullie niet laten kunnen. Je moet wat te zeiken hebben, toch. Ik ben blij dat er ook af en toe nog eens een positieve reactie geplaatst wordt, zoals die van kneiter010. Ik heb er vertrouwen in en geef iedereen weer het voordeel van de twijfel. | ||
| Ronald.vanwessel | 4 juli 2009 om 22:11:18 | Dit is niet ok! |
| Ik sluit me bij kneiter010 aan. En wie zeikt ken lachuh | ||
| o1o Oost | 4 juli 2009 om 22:14:35 | Dit is niet ok! |
| Hehe eindelijk echte Feyenoorders! thankx! We shall not be moved! | ||
| Kneiter010 | 4 juli 2009 om 22:56:09 | Dit is niet ok! |
| @Landgraver wat denk je zelf ? Denk je dat Been dat wel zo ziet ? Sommige commentaren gaan echt nergens over. Commentaar van 'happyleonardo' staat met stip op 1 ! We zitten in een opbouwfase, selectie is pas sinds deze week compleet (op El Ahmadi/Ignjatovic na)en er is nog geen complete schifting geweest. Het was niet best maar sommigen zouden echt hun schoenen aan moeten trekken een paar jaar achter elkaar een voorbereiding mee moeten maken bij hun eigen club. Het is niet vreemd dat je midden in de voorbereiding maar met 2-0 wint van een top amateur team. Zeker gezien de temparatuur vandaag na een zware trainingsweek met dito temperaturen en ook nog eens totaal ander team in de 2de helft met vooral jonkies. Een leerzaam voor die gastjes in de 2de helft. Been kan ze nu iets bijleren hoe het is om als een volwassene te spelen. Je moet niet met de bal gaan lopen ! Zeker niet met dit soort temperaturen.... Ze weten het wel alleen is de uitvoering niet altijd daar. Maar dat is normaal bij jonge spelers. Zeker als meer als de helft van een team uit jonkies bestaat. Ze willen zich allemaal bewijzen en denken dan niet als een team. Niets vreemds aan. Als je je nu al zo druk maakt om deze positieve uitslag midden in de voorbereiding dan heb je er echt geen kaas van gegeten. Als ze hadden verloren dan had ik al het commentaar begrepen. Je mag als prof namelijk nooit van amateurs verliezen. Dat is puur een mentale kwestie. Men is er dan niet bij met zijn hoofd. | ||
| FireNoord | 4 juli 2009 om 23:06:00 | Dit is niet ok! |
| Hoe dan ook, zelfs met ongetrainde profs moet je over een amateurclub heen walsen. Slechts 'good-old' Tomasson deed wat hij moest doen, maar vooralsnog is het enthousiasme, wat wij altijd aan het begin van een seizoen hebben, weer flink gekelderd. En vooraf over revanche praten? Er valt voor Mario nog heel wat werk te verrichten. In ieder geval is het een gast die er niet voor weg loopt. Laten we er nog maar het beste van hopen, maar de twijfel slaat wel weer toe op deze manier. En dat kan ook eigenlijk niet anders met nagenoeg dezelfde spelers als verleden jaar. Toen moesten we het ook van Tomasson hebben. Want zelfs tegen amateurs schopt Mackaay ze er niet in. We hebben gelukkig nog een paar weken, dus wie weet, maar lekker voelt het niet. Ook de amateurs zullen toch wel last van de warmte hebben gehad, denk ik zo? | ||
| Feyenoordforever | 4 juli 2009 om 23:13:29 | Dit is niet ok! |
| @Feyenoordforever, Sorry maar snap totaal niet waarom je weer aan t twijfelen ben geslagen? Omdat er niet zoveel gescoord is? Volgens mij is een oefenwedstrijd om op elkaar ingespeeld te raken, om dingen uit te proberen die straks, als t voor t echie is, niet meer kunnen, om te weten hoe je medespelers denken, gaat je man achter je graag over je heen, geeft hij m graag 1ste of 2e paal, krijgt hij m graag in de voeten of in de loop, of gaat t om zoveel mogelijk scoren? Omdat er veel de zelfde spelers als vorig jaar instonden? Stonden er bij AZ ook niet precies dezelfde in toen ze 11e werden? En over de hittekwestie, tuurlijk hadden zij t ook bloedbenauwd, maar hoevaak speel je tegen Feyenoord 1? Die gasten gaven alles. En had de opstelling zo gebleven dan had t waarschijnlijk ook 6,7,8-0 geworden, maar wordt je daar wijzer van, dat je weet dat je met je team van vorig jaar van n hoofdklasser kan winnen met dikke cijfers? Nee, t is een testduel, aan t einde van de voorbereiding, tegen Sampdoria, dan moeten ze er staan, gaat dat weer als vanouds, dan pas komt bij mij de twijfel... | ||
| Kneiter010 | 4 juli 2009 om 23:30:45 | Dit is niet ok! |
| Kneiter010 je haalt de woorden uit mijn mond. Op dit moment midden in de voorbereiding blind varen op uitslagen zegt iets over het voetbalverstand van een supporter. | ||
| FireNoord | 4 juli 2009 om 23:40:21 | Dit is niet ok! |
| @Firenoord, gelukkig zijn er nog genoeg supporters hier die O O K het spelletje snapen, hahaha | ||
| Kneiter010 | 5 juli 2009 om 00:20:01 | Dit is niet ok! |
| Hoe je het ook wend of keert,2-0blijft magertjes.Maar ik ben het er wel mee eens dat zo'n oefenpotje niet veel zegt.Een paar seizoenen geleden speelden we de derde wedstrijd thuis tegen de neuzen,hadden wij een goede voorbereiding gehad en hunnie een hele slechte verloren we toch.Dus je moet je zeker niet blindstaren op die oefenuitslagen. | ||
| flikkeropmetdebuscombi | 5 juli 2009 om 11:28:22 | Dit is niet ok! |
| Is magertjes hoor, maar oke, we zien wel | ||
| Flessetrekker | 5 juli 2009 om 11:55:54 | Dit is niet ok! |
| 020 pist weer naast het potje met elia. Misschien is onze oude rechtsbuiten van hsv iets voor ze | ||
| ferrynoord | 5 juli 2009 om 11:56:21 | Dit is niet ok! |
| Alles is weer bij het oude. De ploeg presteert niet en de positivo's blijven wanhopig naar uitvluchten zoeken en schelden op iedereen die dat niet doet. Ik heb niet het minste vertrouwen in Been maar wil hem wel het voordeel van de twijfel gunnen. Deze uitslag maakte de twijfel niet minder. | ||
| johannes | 5 juli 2009 om 16:22:49 | Dit is niet ok! |
| @Kneiter 010, je bent een man/vrouw naar mijn hart.Je stelt precies zoals het is.We zitten in de voorbereiding,dus alles wordt uit geprobeerd. Jammer dat de meeste op deze site alleen maar zeiken om te zeiken, en verder alles uit het oog verliezen. Maar mijn complimenten voor je uitleg en inzage. Ga er mee door, dan hoef ik in vervolg alleen maar dat van jou te lezen. | ||
| A.v.T. | 5 juli 2009 om 16:39:04 | Dit is niet ok! |
| Het is gewoon weer een zooitje. Moeilijk gewonnen van een stelletje amateurs, een voor 2,8 miljoen aangeschafte Ivoriaan die niet 'gelokaliseerd' was, en andere huurvogel die nog geen werkvergunning heeft, en dus stond gewoon op het veld wat het vorig jaar niet gered heeft. Ik zal je vast voorspellen: als het de eerste wedstrijden weer pet gaat, gaan ze ineens weer over stadions praten waar 100.000 man in kan, dat was vorig jaar ook de afleider. | ||
| vanessa | 5 juli 2009 om 18:43:21 | Dit is niet ok! |
| Ze hadden die nono's met 10-1 moeten pletten, als we tenminste een klein vezeltje hoop hadden willen hebben op iets beter dan plekje nr. 15 (indien al). Maar niks, 2-0 tegen een collectie bierbuiken, boekhouders en hoofden van de facilitaire dienst. Nog naboerend van de spruitjes hobbelen ze 's avonds drie keer per week een uurtje over het mengsel van onkruid en sprieten waar ze in Barendrecht voetbalveld tegen zeggen. Na de wekelijkse conditietraining zijn ze drie dagen impotent. En daar winnen wij dan met 2-0 van. Tsjrlebrobbebb, pgoepgoe. | ||
| fryslan | 5 juli 2009 om 20:17:18 | Dit is niet ok! |
| Wij?? Als je zo praat Frysland, ga dan lekker Hveen supporten, jij snapt er echt helemaal niks van.. Zucht... | ||
| Kneiter010 | 6 juli 2009 om 00:05:05 | Dit is niet ok! |
| Hoe je het ook went of keert... van Barendrecht moet met veel meer verschil gewonnen worden, zeker na die afgang van verleden jaar. | ||
| Feyenoordforever | 6 juli 2009 om 01:52:55 | Dit is niet ok! |
| Grote klasse dit moet vertrouwen geven ! | ||
| nicos | 6 juli 2009 om 20:29:11 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Feyenoord Netwerk.
actie adil afrika auassar babovic been beenhakker biseswar bronckhorst bruins cissé cisse contract darley dijk dudek erasmus fans fer foto groepstraining guzman heracles interesse international jong kaart kuip luigi mario mulder oranje rob roda schaken sekou tomasson training transfer vlaar wijnaldum zuid