Feyenoord Netwerk
maandag 27 maart 2017 - 16:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Best renderende spelers

HR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

HR
Net als een paar jaar geleden wilde ik zeker in dit speciale jaar nog eens kijken wie van de spelers het meest betrokken zijn bij doelpunten.
Wederom via dezelfde filosofie: de wet van de grote getallen.
Omdat er (tot nu toe, 25 februari) 213 punten vergeven zijn, kun je iets zeggen op basis van getallen alleen, zonder verder te kijken naar die ene uitzondering.
Volgens dezelfde denkwijze ook: het maakt niet uit hoe klein en schijnbaar onbelangrijk een passje is, als het een goal wordt heb je toch iets goed gedaan (klaarblijkelijk)

Volgens dezelfde regels:
- iedere Feyenoorder die de bal speelt telt mee, hoe klein het tikje ook
- iedere bal is een assist, niet alleen een mooie voorzet o.i.d
- iedere bal is ook een voor-assist.

Uitzonderingen:
- een overname van een tegenstander
- degene die neergehaald wordt in de 16 meter verdient de assist. Dat is de enige situatie dat iemand twee keer achter elkaar punten kan krijgen
(- de 1-2 kan wel betekenen dat iemand een voorassist geeft en een doelpunt scoort)

punten tot nu toe:

forumillustratie
Wat opvalt:
- toch weer de hoge positie van Jens Toornstra
- Basacigoklu wel veel assists, maar staat nog steeds op nul goals
- Karsdorp meer punten dan Nelom/Kongolo

Tevens heb ik nu meegenomen:
Aantal kopgoals 8
Aantal schoten van afstand 5
Aantal goals uit corner 4 (waarvan één tevens kopgoal)*
Aantal goals uit penalty 3 (waarvan 1 in twee keer)
* in bovenstaande staan nog drie corners, omdat één er uit een korte corner kwam.

Wat verder nog opviel:
Bij het bekijken van de filmpjes op youtube werd in de herhaling opvallend vaak de pre-assist niet eens vertoond.
HRHR
HR

nielsvd
Administrator

Uit: rotterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 november 2008

Duidelijke taal :pul Als je ziet hoe hoog Karsdorp hier staat is de recente kritiek op hem, gezien z'n cijfers, misschien toch wel wat overdreven!
HR
HR

Golden Boy
Vedette

Reg.: 10 januari 2014

:pul

Mooi werk!

Cijfermatig doet Kuijt het ook beter dan verwacht al is Toornstra beter.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 maart 2017 om 14:02:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
met de opvallende 5-2 weer even tijd voor dit klassement.
Iedereen had zijn mond vol van Jørgensen, maar ook de rol van karsdorp was weer als vanouds. Liefst drie maal betrokken bij de goal, waarbij de landelijke media alleen de steekpass van de 1-0 memoreerde.
Maar bij de doorgetikte bal, met de borst, op Kuyt kwam ook de voorzet van rechts, evenals de bal waarop Jørgensen gevloerd werd in de zestien.

Leuk ook dat de landelijke media tot 10 assists komt, terwijl er op de meer objectieve manier van tellen liefst 15 assists op naam van Nickolay staan.
beker en Europa League zijn meegeteld, daar aten twee assists in. Een derde assist kan een verschil zijn omdat ik degene die gevloerd wordt bij een strafschop meetel.

Wat heel erg opvalt bij het bekijken van de beelden, is hoe belangrijk de vooractie, de pre-assist, is. Daar waar deze punten dus in de klassieke lijstjes niet meegenomen worden, was bij vier van de vijf doelpunten de vooractie doorslaggevend. Snel de bal spelen bij balverlies tegenstander of bij ontstane ruimtes is een kwaliteit die steeds belangrijker wordt in het hedendaagse voetbal

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door de realist (op 14 maart 2017 14:17:57).]
HR
HR

Moriarty
Icoon

Uit: Rotterdam
Reg.: 13 december 2004

Toevallig ook nog de gegevens van hoeveel corners we gehad hebben?
HR
HR

Vriendje van Gudde
Icoon

Droomaankoop: Wouter Gudde
Reg.: 9 augustus 2008

Aangename verrassing dat je het dit seizoen ook hebt bijgehouden, bedankt daarvoor sowieso. Ik was wel benieuwd hoe het dit jaar zat met de 'pre-assists'. :pul

Het hoge aantal punten van Karsdorp valt op, net als het ietwat teleurstellende rendement van Berghuis. Ik denk dat Elia tweede zou staan op een lijstje waarbij je kijkt naar het aantal beslissende acties per minuut.
HR
HR

danall
Crack

Uit: Den Helder
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 april 2009

Het is leuk dat je met deze info komt. Vroeger ging het er ook zo aan toe, totdat er rekenmeesters kwamen en ons vol propten met statistieken. Waar vaak aan voorbij gelopen wordt is de vorm van de dag. Hoe zit je erin? hoe fit ben je? Ben je alert bij een omschakeling wanneer een tegenaanval wordt onderschept. Als dat in statistieken verwerkt wordt hoe vertaal je die dan weer terug? Niettemin, succes met de voortzetting, realist.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 maart 2017 om 03:07:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Moriarty schreef:

Toevallig ook nog de gegevens van hoeveel corners we gehad hebben?
HR
Nee, veel te veel werk ook.
Dit is hoe ik te werk ga: paar jaar teryg hebben we dit samen bijgehouden hier, ik kreeg al snel assistentie na iedere wedstrijd.
Omdat het nou zo goed gaat en we ook veel scoren, besloot ik vrij laat de verloren schade toch nog in te halen. ik heb gewoon de video's online weer teruggekeken, de samenvattinkjes. Ging vrij vlot. Het programmaatje in excel om te tellen had ik nog.
Scoren uit corners was ik ook benieuwd naar, dsu bijgehouden, evenals scoren van buiten de zestien. Dat vleek opvallend weinig te zijn.

Hoeveel corners we krijgen is vast ergens online te vinden.

Bij het zien van alle goals na elkaar zag ik weer een bevestiging van die pre-assist. Wordt veel ondergewaardeerd, best vaak nauwelijks te zien in de samenvatting, maar het valt echt op hoe vaak dat een snel gespeelde bal is, waarna de man van de assist net wat meer tijd heeft.
Tuurlijk, er zitten ook cadeautjes bij. Maar dat zitten er bij de goals ook.
Over cadeautjes gesproken: opvallend weinig eigen goals.
HR
HR

willem van Hanegem
Wereldster

Uit: Leidschendam
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003

de realist schreef:

(...)

Nee, veel te veel werk ook.
Dit is hoe ik te werk ga: paar jaar teryg hebben we dit samen bijgehouden hier, ik kreeg al snel assistentie na iedere wedstrijd.
Omdat het nou zo goed gaat en we ook veel scoren, besloot ik vrij laat de verloren schade toch nog in te halen. ik heb gewoon de video's online weer teruggekeken, de samenvattinkjes. Ging vrij vlot. Het programmaatje in excel om te tellen had ik nog.
Scoren uit corners was ik ook benieuwd naar, dsu bijgehouden, evenals scoren van buiten de zestien. Dat vleek opvallend weinig te zijn.

Hoeveel corners we krijgen is vast ergens online te vinden.

Bij het zien van alle goals na elkaar zag ik weer een bevestiging van die pre-assist. Wordt veel ondergewaardeerd, best vaak nauwelijks te zien in de samenvatting, maar het valt echt op hoe vaak dat een snel gespeelde bal is, waarna de man van de assist net wat meer tijd heeft.
Tuurlijk, er zitten ook cadeautjes bij. Maar dat zitten er bij de goals ook.
Over cadeautjes gesproken:\[B] opvallend weinig eigen goals.
HR
Klopt van Beek is ook al het gehele seizoen geblesseerd
HR
HR

Vriendje van Gudde
Icoon

willem van Hanegem schreef:

(...)

HR
Het gaat alleen om doelpunten voor ons willem, geen grapjes maken KUTLUL(!)
HR
HR

(...)

HR
:B
HR
HR

pipapaauwe
Legende

Uit: werpsel
Reg.: 17 februari 2005

Ik mis nog het aantal gespeelde minuten per speler.
HR
HR

JACK
Icoon
Visionair

Uit: de baarmoeder geslingerd
Droomaankoop: Sam Larsson
Reg.: 3 januari 2009

Je hebt meer assists dan doelpunten. ;)
HR
HR

JACK schreef:

HR
Misschien eigen doelpunt tegenstander?
HR
HR

JACK schreef:

HR
wat een aanfluiting. :D
HR
HR

Vriendje van Gudde
Icoon

Er mist in ieder geval een doelpunt van Bilal in de beker. Maar het gaat er sowieso gewoon om om een beetje een algemeen beeld te krijgen.
HR
HR

pipapaauwe
Legende

Uit: werpsel
Reg.: 17 februari 2005

Ik zie Zoet er niet tussen staan. Eigenlijk moeten er meer doelpunten zijn dan assists. Klopt dus niks van. Maak er nog maar 1
HR
HR

JACK
Icoon
Visionair

Uit: de baarmoeder geslingerd
Droomaankoop: Sam Larsson
Reg.: 3 januari 2009

ulligan schreef:

(...)

HR
Dat was de joke geweest als het andersom was. :idee

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door JACK (op 18 maart 2017 17:32:29).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 maart 2017 om 00:58:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

ulligan schreef:

(...)

HR
helemaal goed. Inmiddels aangepast, maar er gaan best wat handelingen overheen om zo'n plaatje te maken. Eerst plaatje van Excelsheet, dan op imgur uploaden, dan posten. het betrof een eigen goal die wel al in de tellijsten stond maar nog niet in het overzicht.
HR
HR

ForeverFeyenoord
Legende

Droomaankoop: Robin van Persie
Reg.: 19 oktober 2005

(...)

HR
Wat ben je ook eigenlijk een eikel.
HR
HR

willem van Hanegem
Wereldster

Uit: Leidschendam
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003

ForeverFeyenoord schreef:

(...)

Wat ben je ook eigenlijk een eikel.
HR
je snapt hem niet pik. Dit was met glimlach neergezet, moet ik nu alles uitleggen??
HR
HR

ForeverFeyenoord
Legende

(...)

je snapt hem niet pik. Dit was met glimlach neergezet, moet ik nu alles uitleggen??
HR
:B

Maar on topic. Betrokken bij 45 goals al, als je de meting van de realist aanhoudt. Ongelofelijk wat een impact die gozer heeft op de resultaten van Feyenoord.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 maart 2017 om 01:21:18.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
heer-feyenoord 1-2
1-1 el ahmadi - geen - jorgensen
1-2 el ahmadi - berghuis - vilhena

Dit keer een niet zo mooi beeld wat betreft de telling.
Bij de 1-1 is er een hele duidelijke vooractie van Berghuis. Hij trekt naar binnen, draait dan weer weg en vindt el Ahmadi met een prachtige steekpass. Maar ja, diens voorzet wordt nog heel nadrukkelijk van richting veranderd door een Fries been - geen pre-assist.
Bij de 1-2 een prachtige pass van berghuis, buitenkantje, wat de zaak opengooit. Vilhena moet nog goed aannemen en ook nog eens klaarleggen.
Toch nu wel een simpel kopballetje van El ahmadi als pre-assist.

Betrokken bij 45 goals al, als je de meting van de realist aanhoudt. Ongelofelijk wat een impact die gozer heeft op de resultaten van Feyenoord.
HR
45 goals, and counting, maar vergis je niet: door deze telling moet je ook meer punten scoren. Maar inderdaad wel een heel belangrijke speler.
HR
HR

remco112
Vedette

Reg.: 11 juli 2007

de realist schreef:

heer-feyenoord 1-2

Bij de 1-1 is er een hele duidelijke vooractie van Berghuis. Hij trekt naar binnen, draait dan weer weg en vindt el Ahmadi met een prachtige steekpass. Maar ja, diens voorzet wordt nog heel nadrukkelijk van richting veranderd door een Fries been - geen pre-assist.
Bij de 1-2 een prachtige pass van berghuis, buitenkantje, wat de zaak opengooit. Vilhena moet nog goed aannemen en ook nog eens klaarleggen.

(...)
45 goals, and counting, maar vergis je niet: door deze telling moet je ook meer punten scoren. Maar inderdaad wel een heel belangrijke speler.
HR
Berghuis verdient absoluut de credits bij de 1-1!
HR
HR

ForeverFeyenoord
Legende

de realist schreef:

heer-feyenoord 1-2

(...)
HR
Laat ik het dan zo stellen.v Ik denk dat Kramer als vaste spits vorig jaar in de buurt kwam van de goals, maar de assists en zeker de pre assists kwamen niet in de buurt.
Daarnaast volgt de 2e belangrijke speler wb goals op gepaste afstand.

In je schema staan tussen de spelers zaken als: actie, corner, overname.
Hoe moet dit worden gelezen?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Best renderende spelers

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wint Feyenoord in de Arena?

Ja
Nee, we spelen het rustig uit naar een gelijkspel
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 98,6% dat Feyenoord wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!