Feyenoord Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 06:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Lucas Woudenberg

HR

Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 40 »

HR

Superskunk
Crack

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 1 juli 2011

Lucas Woudenberg

forumillustratie

Linksback van de A1 en Oranje < 19. Traint regelmatig mee met de A-selectie en had niet eens zijn eigen topic. In mijn ogen ook echt een aanstormend talent waar we veel plezier van gaan hebben. Al moet je natuurlijk maar afwachten of de jeugdspelers het uiteindelijk weten te redden.
HRHR
HR

Tonny Trindade de Vilhena
Administrator

Uit: KAMPIOENENNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!
Reg.: 26 augustus 2005

Hoe goed is deze jongen en hoe goed kan deze jongen worden?
HR
HR
Heb ik weinig zicht op maar het feit dat Koeman hem constant met de selectie laat meetrainen betekent in ieder geval dat Ronald wel gecharmeerd van hem is.
HR
HR

FRjack
Icoon
Visionair

Uit: de baarmoeder geslingerd
Droomaankoop: Alex Gersbach
Reg.: 3 januari 2009

Van wat ik deels heb gezien en gehoord, is dat het een zeer ijverige linkspoot is die echt met z'n hart speelt en veel drive in z'n spel legt. Qua talent loopt het niet over, maar er zijn meer voetballers die alsnog een mooie carrière opgebouwd hebben. In ieder geval is het een mooi streven om voortaan geen verdedigers meer aan te hoeven kopen en daar gewoon jeugdspelers te laten spelen, mits de kwaliteit dat toelaat. Met name in je achterste lijn ontstaat er dan ontzettend veel fiducie met elkaar en dat is alleen maar goed. Het transfergeld om incidenteel een speler van toegevoegde waarde te halen, kan dan aangewend worden voor de voorste zes posities. Het is dus van harte toe te juichen dat talenten als Woudenberg bij het eerste betrokken worden.
HR
HR

Tonny Trindade de Vilhena
Administrator

Uit: KAMPIOENENNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!
Reg.: 26 augustus 2005

quote:HR
FRjack schreef:

Van wat ik deels heb gezien en gehoord, is dat het een zeer ijverige linkspoot is die echt met z'n hart speelt en veel drive in z'n spel legt. Qua talent loopt het niet over, maar er zijn meer voetballers die alsnog een mooie carrière opgebouwd hebben. In ieder geval is het een mooi streven om voortaan geen verdedigers meer aan te hoeven kopen en daar gewoon jeugdspelers te laten spelen, mits de kwaliteit dat toelaat. Met name in je achterste lijn ontstaat er dan ontzettend veel fiducie met elkaar en dat is alleen maar goed. Het transfergeld om incidenteel een speler van toegevoegde waarde te halen, kan dan aangewend worden voor de voorste zes posities. Het is dus van harte toe te juichen dat talenten als Woudenberg bij het eerste betrokken worden.
HR
Mee eens. Feyenoord moet alleen toeslaan als er verdedigers uit de buitencategorie gehaald kunnen worden. Janmaat is daar een goed voorbeeld van. Een Nederlandse speler die direct ontzettend veel toevoegt aan het spel van Feyenoord. Een speler waarvan op voorhand duidelijk was wat je ervan kon verwachten. Bovendien is het ook geen echte vreemde, met zijn eerdere Feyenoord-verleden. Een logische aankoop voor een positie die dun bezet was. Leuk ook om te zien dat hij na zijn overstap ook de stap naar het grote Oranje heeft gemaakt.

De eerste zin van je post over Woudenberg is in ieder geval hoopgevend. Ik hou wel van dat soort spelers. Laten we hopen de Lucas het haalt, de tijd zal het leren.
HR
HR

Kurupt
Wereldster

Vak: Maastribune - W4
Droomaankoop: Adrian Cubas
Reg.: 23 februari 2004

Tonny Trindade de Vilhena schreef:

(...)

Mee eens. Feyenoord moet alleen toeslaan als er verdedigers uit de buitencategorie gehaald kunnen worden. Janmaat is daar een goed voorbeeld van. Een Nederlandse speler die direct ontzettend veel toevoegt aan het spel van Feyenoord. Een speler waarvan op voorhand duidelijk was wat je ervan kon verwachten. Bovendien is het ook geen echte vreemde, met zijn eerdere Feyenoord-verleden. Een logische aankoop voor een positie die dun bezet was. Leuk ook om te zien dat hij na zijn overstap ook de stap naar het grote Oranje heeft gemaakt.

De eerste zin van je post over Woudenberg is in ieder geval hoopgevend. Ik hou wel van dat soort spelers. Laten we hopen de Lucas het haalt, de tijd zal het leren.
HR
Met een solide linksback ben je in het hedendaagse voetbal al een stap voor op de meeste concurrenten. Als hij hetzelfde niveau, of misschien een stapje meer als Nelom kan doen dan heb je een selectiespeler die je 10 jaar lang zonder morren kan gebruiken.
HR
HR

tjust
Crack

Reg.: 7 november 2011

FRjack schreef:

HR
Ik heb toch liever back die wat beter zijn dan Nelom. Het hoeft in mijn ogen niet allemaal niveau Janmaat te zijn wat we halen in de verdediging. Ben benieuwd als deze jongen dit jaar nog zijn officiële debuut kan maken.
HR
HR
Lucas Woudenberg kan volgens mij een hele grote worden!
HR
HR

WANBELEID
Legende

Uit: mijn panty gescheurd
Reg.: 22 juni 2007

Ik blijf van mening dat Feyenoord haar eigen backs moet kunnen opleiden. In mijn ogen kun je talenten met de juiste mentaliteit omturnen voor die positie, er zijn niet gek veel exceptionele kwaliteiten voor nodig om tot een betrouwbare links- of rechtsachter uit te groeien. Een 'mislukte' buitenspeler of middenvelder kan een prima carrière hebben als back.

Een goed elftal bestaat nooit uit de allerbeste spelers van iedere lichting, op het huidige Barcelona na misschien. Je hebt altijd spelers nodig die er op mentaliteit en doorzettingsvermogen zijn gekomen, die bereid zijn het vuile werk op te knappen en zich kunnen wegcijferen in dienst van het elftal en de topspelers. Een back is daar een uitgelezen positie voor.

Ik ken Lucas Woudenberg verder niet en heb hem nooit zien spelen, de kenners kunnen misschien aangeven wat zijn kwaliteiten zijn en wat voor type het is. Maar van wat ik heb gehoord, is het een speler die hard werkt en nimmer verzaakt. Dat is het minste wat ik van een speler kan verlangen, als hij voetballend weet aan te haken bij het niveau van één lijkt mij dat je een prima back gaat hebben...

[Dit bericht is veranderd door WANBELEID (op 30 november 2012 11:28:28).]
HR
HR

varkenoord
Wereldster

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004

Ik vind dat de back positie wel hee gemakkelijk wordt weggezet als een plek waar je er met een goede mentaliteit wel komt.Ik weet zeker dat het wel wat meer vraagt dan alleen een goede mentaliteit.Zeker tactisch inzicht is heel belangrijk.Je buitenspeler in de weg lopen door alleen maar op te komen.Een goede voorzet af te leveren als je buiten omkomt.Duel kracht,vaak speel je in de vooral sterkere teams 1/1 met de buitenspeler van de tegenpartij.Is er geen buitenspeler dan moet je durven doordekken en keuzes maken.Ik vind dat je Lucas te kort doet als je hem een talent vind op basis van alleen zijn mentaliteit.Hij bezit buiten zijn uitstekende mantaliteit ook de technische en tactische kwaliteiten om een uitstekende back te worden voor Feyenoord in eerste instantie.
HR
HR

Howisit
Internationale topspeler

Reg.: 18 december 2011

varkenoord schreef:

Ik vind dat de back positie wel hee gemakkelijk wordt weggezet als een plek waar je er met een goede mentaliteit wel komt.Ik weet zeker dat het wel wat meer vraagt dan alleen een goede mentaliteit.Zeker tactisch inzicht is heel belangrijk.Je buitenspeler in de weg lopen door alleen maar op te komen.Een goede voorzet af te leveren als je buiten omkomt.Duel kracht,vaak speel je in de vooral sterkere teams 1/1 met de buitenspeler van de tegenpartij.Is er geen buitenspeler dan moet je durven doordekken en keuzes maken.
HR
Inderdaad, zeker nu er ook in aanvallend opzicht steeds meer van een back verwacht wordt, is het een positie waar niet te gemakkelijk over gedacht moet worden, imo.
HR
HR

WANBELEID
Legende

Ik zie dat anders. Ik zeg niet dat de back een 'simpele' positie is waar je kan slagen met enkel een goede mentaliteit. Natuurlijk moet je meer in je mars hebben, en met specifieke kwaliteiten kun je als back voor een elftal een meerwaarde zijn. Echter, je (basis)taken uitvoeren is in feite voldoende, van andere posities verlang je eerder en meer dat de prestaties van de speler bepalend zijn.

Al die zogenaamde ontwikkelingen binnen het voetbal waardoor er van de positie van back meer wordt verlangd, zie ik niet allemaal. Het blijft er toch vooral om gaan dat er in verdedigend opzicht ruimte/buitenspeler wordt afgedekt en in balbezit wordt meegedaan in de opbouw en de aanval ondersteund wordt als de wedstrijd dat toelaat. Dat is vitaal, maar je beslist er niet in directe zin wedstrijden mee over het algemeen.

Omdat de taken van een back heel duidelijk zijn (in mijn ogen dan), moet je als club in mijn ogen goed in staat kunnen zijn het eerste elftal vanuit de jeugd in backs te voorzien. Als de basiskwaliteiten op het gebied van tactisch, technisch en fysiek vermogen samen met een goede mentaliteit aanwezig zijn; is de rest in mijn ogen aan te leren.

Het is daarnaast een prima (misschien wel een ideale) positie om een jeugdspeler te laten debuteren; over het algemeen heb je als back meer ruimte dan elders in het elftal en het spel speelt zich voornamelijk vòòr je af. Daarnaast is de zijlijn altijd in de buurt waardoor de extra dimensie waar je in de as mee speelt niet aanwezig is; je speelt in een hoek van het elftal waardoor ballen en tegenstander vrijwel altijd vanuit eenzelfde richting je kant op komen.

Dat Woudenberg al vaak meetraint houdt in dat de staf in hem gelooft. Ik hoop in eerste instantie dat hij zijn kerntaken uitvoert als hij zijn debuut maakt. Dat zou al een prima start zijn. Als hij eenmaal (vaker) speelt kan er daarna altijd meer komen...
HR
HR

JimmyFloyd
Crack

Reg.: 6 april 2004

WANBELEID schreef:

Ik zie dat anders. Ik zeg niet dat de back een 'simpele' positie is waar je kan slagen met enkel een goede mentaliteit. Natuurlijk moet je meer in je mars hebben, en met specifieke kwaliteiten kun je als back voor een elftal een meerwaarde zijn. Echter, je (basis)taken uitvoeren is in feite voldoende, van andere posities verlang je eerder en meer dat de prestaties van de speler bepalend zijn.

Al die zogenaamde ontwikkelingen binnen het voetbal waardoor er van de positie van back meer wordt verlangd, zie ik niet allemaal. Het blijft er toch vooral om gaan dat er in verdedigend opzicht ruimte/buitenspeler wordt afgedekt en in balbezit wordt meegedaan in de opbouw en de aanval ondersteund wordt als de wedstrijd dat toelaat. Dat is vitaal, maar je beslist er niet in directe zin wedstrijden mee over het algemeen.

HR
Dat is ook de mening van Willem v. Hanegem. Zag hem bij AZ tv ouderwets zeuren over wat een back wel en niet moet kunnen. Aan de ene kant hebben jullie wel gelijk. Hoofdtaak is 'simpelweg' goed verdedigen. Aan de andere kant: we spelen wel in de nederlandse eredivisie. Dan mag je van een verdediger bij een topclub wel ietsje meer verwachten, dan ff je mannetje uitschakelen en/of de ruimtes afdekken. Je speelt 60/70/80% v/d tijd op de helft v/d tegenstander. Dan moet je wat kunnen met een bal.
HR
HR

WANBELEID
Legende

JimmyFloyd schreef:

(...)Dan moet je wat kunnen met een bal.
HR
Natuurlijk, maar je wordt uiteindelijk niet afgerekend op die splijtende pass waarmee je iemand alleen voor de keeper zet of die steekbal tussen drie tegenstanders door. Het is mooi als je dat kan en doet, maar een elftal kan niet afhankelijk zijn van een back voor dat soort ballen. Dat moeten spelers op andere posities 'méér' in hun mars hebben.

Een back van een topclub moet met veel ruimte in zijn rug kunnen voetballen/verdedigen (snelheid), een inspeelpass op de buitenspeler of spits hebben, ruimte kunnen vinden om aanspeelbaar te zijn bij het balletje terug en bij balverlies snel omschakelen. Lastig genoeg hoor, begrijp me niet verkeerd, maar geen raketwetenschap. Echt niet.

Die top van de Nederlandse Eredivisie speelt met een hoop gemankeerde backs waar ik allerminst van onder de indruk raak. Ploegen boven Feyenoord komen ermee weg spelers op te stellen als Blind, Willems, Bouma, Hutchinson, Braafheid of Kalas. En wij wonnen de UEFA-cup met Rasza als linksachter. Dat zijn echt geen toppers, ze zijn voetballend zwak en/of verdedigend kwetsbaar.

Een speler die niet voor niets de hele jeugd bij Feyenoord heeft gespeeld, met de juiste mentaliteit, die je het vertrouwen en een echte kans geeft moet dat niet veel slechter kunnen.
HR
HR

JimmyFloyd
Crack

Reg.: 6 april 2004

WANBELEID schreef:

(...)

Natuurlijk, maar je wordt uiteindelijk niet afgerekend op die splijtende pass waarmee je iemand alleen voor de keeper zet of die steekbal tussen drie tegenstanders door. Het is mooi als je dat kan en doet, maar een elftal kan niet afhankelijk zijn van een back voor dat soort ballen. Dat moeten spelers op andere posities 'méér' in hun mars hebben.

Een back van een topclub moet met veel ruimte in zijn rug kunnen voetballen/verdedigen (snelheid), een inspeelpass op de buitenspeler of spits hebben, ruimte kunnen vinden om aanspeelbaar te zijn bij het balletje terug en bij balverlies snel omschakelen. Lastig genoeg hoor, begrijp me niet verkeerd, maar geen raketwetenschap. Echt niet.

Die top van de Nederlandse Eredivisie speelt met een hoop gemankeerde backs waar ik allerminst van onder de indruk raak. Ploegen boven Feyenoord komen ermee weg spelers op te stellen als Blind, Willems, Bouma, Hutchinson, Braafheid of Kalas. En wij wonnen de UEFA-cup met Rasza als linksachter. Dat zijn echt geen toppers, ze zijn voetballend zwak en/of verdedigend kwetsbaar.

Een speler die niet voor niets de hele jeugd bij Feyenoord heeft gespeeld, met de juiste mentaliteit, die je het vertrouwen en een echte kans geeft moet dat niet veel slechter kunnen.
HR
Eens.
HR
HR

Superskunk
Crack

Reg.: 1 juli 2011

WANBELEID schreef:

(...)

HR
Oh? Ik maar denken dat iedereen zo lyrisch over Janmaat was omdat hij aanvallend zoveel bracht. Verdedigend doet hij zijn taken, maar aanvallend geeft hij juist iets extra's.

Ik heb Lucas al even niet meer zien spelen, maar van wat ik heb horen zeggen, is het ook een speler die graag mee naar voren gaat.
HR
HR

FRjack
Icoon
Visionair

Uit: de baarmoeder geslingerd
Droomaankoop: Alex Gersbach
Reg.: 3 januari 2009

Mag mee naar Marbella. :)
HR
HR

varkenoord
Wereldster

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004

Een verdiende beloning voor een aantal jaren keihard werken.Maar het zaleen hele klus worden om in de eerste ploeg te komen.De LB positie is sterk bezet
HR
HR

Scrummie
Legende

Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 5 augustus 2003

varkenoord schreef:

De LB positie is sterk bezet
HR
Sinds? Alleen Indi voldoet daar.
HR
HR

197019742002
Veelbelovend talent

Reg.: 10 december 2006

Scrummie schreef:

(...)

Sinds? Alleen Indi voldoet daar.
HR
Larie!
Nelom doet het ook uitstekend op die positie!
Zwaar ondergewaardeerde speler!
Neemt niet weg dat Woudenberg ook een prima no-nonsens linksback dus die positie is behalve goed ook meervoudig bezet waarbij ik wel moet aanmerken dat ik Indi een betere centrale verdediger dan een linksback vind!
HR
HR

Scrummie
Legende

Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 5 augustus 2003

197019742002 schreef:

(...)

Larie!
Nelom doet het ook uitstekend op die positie!
Zwaar ondergewaardeerde speler!
Neemt niet weg dat Woudenberg ook een prima no-nonsens linksback dus die positie is behalve goed ook meervoudig bezet waarbij ik wel moet aanmerken dat ik Indi een betere centrale verdediger dan een linksback vind!
HR
Nelom is matig in alle opzichten. Goeie jongen verder hoor, maar qua niveau allesbehalve goed.
HR
HR

197019742002
Veelbelovend talent

Reg.: 10 december 2006

Scrummie schreef:

(...)

Nelom is matig in alle opzichten. Goeie jongen verder hoor, maar qua niveau allesbehalve goed.
HR
Zeer nuttige, bruikbare en onderschatte back!
HR
HR

frankyboy
Wereldster

Uit: rotterdam
Reg.: 26 februari 2003

Van wat ik van Woudenberg gezien heb viel me zijn natuurlijke diepgang op. Zo'n speler die maar op blijft komen als er ruimte ligt en het oogt natuurlijk en het is ook gevaarlijk. Er komt echt iemand op. Technisch viel het niet tegen al is het geen grote voetballer. Qua verdedigend inzicht heb ik hem niet echt kunnen beoordelen. Maar ik vind dat een back bij een topclub, dat ook voetbalt als een topclub, meer heeft aan zijn aanvallende kwaliteiten, dan aan zijn verdedigende en ook veel sneller in die volgorde wordt afgerekend. Zie Nelom, die verdedigend weinig fout doet, maar vanwege zijn weifelende spel in balbezit toch als zwakke pion wordt gezien.
HR
HR

Tshabalala
Legende

Uit: Thuis
Droomaankoop: Robin van Persie
Reg.: 1 augustus 2007

Vergelijkbaar met Janmaat dus of niet? Janmaat heeft ook zo'n drank naar voren.
HR
HR

varkenoord schreef:

Een verdiende beloning voor een aantal jaren keihard werken.Maar het zaleen hele klus worden om in de eerste ploeg te komen.De LB positie is sterk bezet
HR
welke 'ploeg' bedoelen mensen op dit forum toch met dit soort posts ?
Het lijkt wel of ze niet verder dan tot elf tellen, en niet verder kijken dan de eerstkomende wedstrijd. Dat is met zo'n lange winterstop dan nog een hele klus.

Woudenberg komt bij de groep, om mee te kunnen trainen, om ervaring op te doen, en om eventueel, bij schorsingen en blessures, een wedstrijdje mee te doen.
Landelijk ligt het ziekteverzuim rond de 5 % bij hele gewone beroepen waar fysieke (top)fitheid niet eens noodzakelijk is. In het voetbal zijn er altijd 2 a 3 personen op een groep van 20 die niet mee kunnen doen.
Bovendien richt je met zo'n stage je vizier op volgend jaar.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Lucas Woudenberg

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet volgend seizoen eerste keeper worden?

Jones
Vermeer
Hahn
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 80,0% dat OGC Nice wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Vitesse:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!