Feyenoord Netwerk
maandag 21 april 2014 - 01:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Jordy Clasie (deel 2)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 107 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 107 »

HR

Daniel Plainview
Aanstormend talent

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 oktober 2011

Het vorige topic van Jordy Clasie is inmiddels ook de honderdpagina-grens al lang voorbij. Praat daarom in dit tweede deel verder over Jordy Clasie.

De laatste drie posts uit het vorige deel;

quote:HR
willem van Hanegem schreef:

(...)

was ook middelmaat
HR

Michael_Jordan schreef:

Liet te weinig zien, had te weinig lef maar zodra hij de schroom van zich afwerpt speelt hij Snijder uit de basis.
HR

GranTurismo schreef:

Live in de Arena zag de prestatie van Clasie er verre van matig uit. Inderdaad veel balletjes breed, maar dat was waar de ruimte lag om op te bouwen. Strootman voor hem stond continu verkeerd en leed veel balverlies. Mooi om te zien dat zo'n jonkie gewoon aangespeeld wordt, ook continu aanspeelbaar is, de rust bewaard en de ruimte zoekt. De wissel werd in mijn vak gisteren in ieder geval niet begrepen. Iedereen zat te wachten op de wissel van Janmaat (dramatisch traag en verkeerd in de dekking) en Strootman (dramatisch).

Narsingh heeft ook maar 1 goeie bal geraakt. Meest irritante is dat hij zijn actie langs de lijn maakt een voorgeeft zonder te kijken of er iemand staat. Dat gebeurde iedere keer. Dan Schaken maar.

Lees in de krant dat Robben verreweg de gevaarlijkste aanvaller was. Zijn rendement was nul. Geen goede voorzet, doorzichtige acties, veel balverlies en vervolgens niet meeverdedigen. Begin te vermooeden dat Robben de reden is waarom Van Persie niet rendeert. Van P. krijgt geen enkele bespeelbare bal.

Sorry, dit is het Clasie topic. Ik hou nu op over de rest.
HR
HR
HR

titan57nl
Vedette

Reg.: 11 februari 2011

Clasie is op het moment ook niet in topvorm, speelt ook mee helaas.
HR
HR

Kees Pijl
Icoon

Reg.: 12 juli 2000

titan57nl schreef:

Clasie is op het moment ook niet in topvorm, speelt ook mee helaas.
HR
Hij had in topvorm kunnen zijn, ook dan zou in deze wedstrijd je debuut moeten maken een hels karwei zijn geweest. Die Turken smeten in de eerste helft met hun krachten.
HR
HR

Pepertje
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 12 april 2010

Vond Clasie het goed doen als controlerende middenvelder. Van Gaal had graag gezien dat hij meer vooruit speelde. Probleem was echter dat de spelers die daar liepen bij voortduring gedekt stonden en dat wel prima leken te vinden. Dan kun je wel een pass geven op hoop van zegen maar meestal leiden dergelijke passes tot balverlies. Dat was het grote probleem voor Clasie in de eerste helft. Door meerdere Turken op de huid gezeten wanneer hij de bal in of rond de middencirkel had terwijl zijn medespelers voor hem zich niet aanboden. Schneijder bijvoorbeeld heb ik de eerste helft amper gezien.
HR
HR

Noud
Nationale topspeler

Reg.: 12 september 2004

Was in balbezit niet dwinged genoeg, daar had v Gaal zeker wel gelijk in. Maar deze jongen is wel zo ongelofelijk goed in de omschakeling. Dat werd vooraf belicht als het sterkste wapen van de Turken, en die omschakeling werd er veelvuldig uitgehaald door goed positiespel van Clasie.
HR
HR

kaasdrol
Vedette

Uit: Schiedam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 juni 2001

Waar staat de oude topic? Ik vind het best irritant dat er nu voor wordt gekozen om een nieuwe topic te open voor zowel Clasie als BMI. Juist nu is er heel veel te bespreken, wacht dan 2 dagen zodat de discussie een beetje geluwd is en open dan een nieuwe topic...
HR
HR

Duvel
Vedette

Uit: Poortugaal
Vak: Olympiatribune - C
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 15 augustus 2010

Stootkut speelde echt ongelofelijk slecht de eerste helft, net als Sneijder. Clasie kreeg daarom allemaal kutpassjes van Schijtinga en Janmaat, hij draait goed weg en dan vervolgens staat er niemand vrij.

Fer viel vervolgens erg slecht in en Turkije was na 60 minuten helemaal op, dat je pas in de 90e minuut een goal maakt zegt ook meer over de aanvallers van NL.

Ik vond Clasie niet zijn beste pot spelen, maar dat lag niet aan hem imo.
HR
HR

FRjack
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

kaasdrol schreef:

Waar staat de oude topic? Ik vind het best irritant dat er nu voor wordt gekozen om een nieuwe topic te open voor zowel Clasie als BMI. Juist nu is er heel veel te bespreken, wacht dan 2 dagen zodat de discussie een beetje geluwd is en open dan een nieuwe topic...
HR
Vind ik een prima tip. Gaan we meenemen voor in de toekomst.
HR
HR

Pepertje
Vedette

Duvel schreef:

Stootkut speelde echt ongelofelijk slecht de eerste helft, net als Sneijder.HR
Onterechte classifering voor Strootman. Wat je ook van hem mag denken hij was degene die in de eerste helft vuur in het spel van Nederland bracht door druk op de bal te zetten waar anderen al achterover leunend de bal aan de Turken wilden laten.
HR
HR

Duvel
Vedette

Uit: Poortugaal
Vak: Olympiatribune - C
Reg.: 15 augustus 2010

Misschien in de 2e helft, maar in de 1e helft niet. Clasie onderschepte een paar keer een cruciale steekpass, idem voor Indi.

Vervolgens liep er niemand vrij, Strootman was al helemaal niet aanspeelbaar net als Sneijder, 2e helft was er heel veel ruimte en werd dit enorm zwak uitgespeeld.
HR
HR

titan57nl
Vedette

Fer naar huis met knieblessure, dus nemen de kansen dat Clasie speelt tegen Hongarije zeker toe, wat ik natuurlijk fantastisch vind. Clasie moet even een wereldpot neerzetten zodat ze nooit meer om hem heen kunnen.
HR
HR

Hondje37
International

Droomaankoop: Samuel Armenteros
Reg.: 24 augustus 2012

Maher wordt opgeroepen als vervanger, ik denk dat Clasie weer mag spelen tegen Hongarije :) Hopelijk nu zonder zenuwen en zet hij een dijk van een pot neer.
HR
HR

Vakkiex3
Crack

Vak: Stadiontribune - X3
Droomaankoop: Jelle Vossen
Reg.: 7 januari 2008

Vond Clasie helemaal zo slecht niet spelen. Janmaat wel, die gaf veel te veel ruimte weg. Clasie was idd wat zenuwachtig maar had ook veel goede momenten door tussen passes te zitten en ballen af te pakken. Hij kon ook niet veel anders dan terugspelen of zijwaarts, voorin werd er te weinig bewogen. Gewoon dinsdag weer neerzetten, dan zal je zien dat het een struk beter gaat.
HRHR
HR

ForeverFeyenoord
Icoon

Droomaankoop: Xabi Alonso
Reg.: 19 oktober 2005

Clasi dinsdag weer in de basis? Zou mooi zijn. Zijn vuurdoop heeft hij nu gehad, laten we hopen dat hij daarmee ook zijn schroom van zich af gooit en laat zien wat hij kan.
HR
HR

titan57nl
Vedette

Gelukkig is onze vriend Jack met zijn vriendjes ook wel fan van Clasie.

Zou toch echt dramatisch zijn als Clasie na 2 potjes in Oranje afgeserveerd zou worden....het is zo een fantastische speler, zo clean, zo direct, ik zie dat in Nederland nooit.

Kom op Clasie, this is the moment, lef, zelfvertrouwen, man of the match zeg ik dinsdag!

[Dit bericht is veranderd door titan57nl (op 9 september 2012 23:57:35).]
HR
HR

FrFc
Administrator

Vak: Marathontribune - EE
Droomaankoop: Przemyslaw Tyton
Reg.: 5 september 2009

Zou mij enorm verbazen als Clasie niet in de basis staat. Dit zijn niet nietszeggende oefenpotjes, maar WK-kwalificatie. Clasie in de basis zal dus niet een eenmalig experiment zijn, en als dan ook nog eens de grootste concurrent voor die positie geblesseerd uitvalt lijkt een basisplaats zeker.
HR
HR

Quinten
Vedette

Reg.: 28 september 2009

Scouts van AC Milan volgen hem dus, logisch natuurlijk aangezien hij gewoon echt een grote toekomst tegemoet gaat. Maar eigenlijk is het voor hem het beste om dit jaar als steunpilaar uit te groeien en volgend jaar echt duidelijk laten zien dat hij de Eredivisie is ontgroeid. Alleen is hij dan geloof ik uit zijn contract gelopen, dus als hij niet verlengt gaat dit zijn laatste jaar worden.
HR
HR

ulligan
Wereldster

Uit: de roulatie
Droomaankoop: Jhon Baggio Rakotonomenjanahary
Reg.: 2 oktober 2000

Als de neuzen voor Anita 8,5 M ontvangen, is Clasie minimaal 40 mio waard. Als Martin dat niet weet uit te onderhandelen lijkt hij me compleet ongeschikt als TD en mag hij wieberen.
HR
HR

titan57nl
Vedette

ulligan schreef:

Als de neuzen voor Anita 8,5 M ontvangen, is Clasie minimaal 40 mio waard. Als Martin dat niet weet uit te onderhandelen lijkt hij me compleet ongeschikt als TD en mag hij wieberen.
HR
Anita 8,5 en El Ahmadi 2,8. :huh
HR
HR

srb
Vedette

Uit: Enschede
Vak: Olympiatribune - Z4
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 24 januari 2006

Ja als er een gelimiteerde afkoopsom in staat heb je niet zoveel te onderhandelen.
HR
HR

titan57nl
Vedette

srb schreef:

Ja als er een gelimiteerde afkoopsom in staat heb je niet zoveel te onderhandelen.
HR
Dat was toch alleen bij Vlaar zo?
HR
HR

willem van Hanegem
Legende

Uit: Leidschendam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003

titan57nl schreef:

(...)

HR
Klopt de laatste aldus van Geel
HR
HR

Pepertje
Vedette

Zou mij niet verbazen wanneer ook Clasie in de beloftenpool is ondergebracht, al heeft Feyenoord bij mijn weten nooit publiekelijk gemaakt wie daar allemaal in onder zijn gebracht, de Vrij bijvoorbeeld ook dacht ik.

Bij een transfer van Clasie zal dus een gedeelte af dienen te worden gedragen aan diegenen die financieel deel hebben genomen aan de beloftenpool. Vervolgens dient het eigen vermogen versterkt te worden tot ik dacht minimaal 5 miljoen euro positief. Nadien volgens afspraak een begin worden gemaakt met het gefaseerd uitkopen van deelnemers aan de VvF. En met een gedeelte wat overblijft kan dan een versterking als Immers worden gehaald die aangevuld met de eigen jeugd zal worden. Dat scenario zal nog wel een paar jaar gaan duren.
HR
HR

titan57nl schreef:

(...)

HR
Ook bij El Ahmadi, zie VI van 1 augustus.
HR
HR

Yoda
Crack

Uit: Rotterdam
Reg.: 1 juni 2003

ls niet Clasie, maar Maher in de basis staat dan is Van Gaal wel een zwabberaar. Beetje zoals Van Basten was. Het ene na het andere talent erin gooien, wel/niet selecteren, alsnog selecteren etc.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 107 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Opstellingen & Spelers » Jordy Clasie (deel 2)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is Havenaar een optie voor jou om Pelle te vervangen?

Ja, voor Feyenoord heel geschikt
Ja, als je in de transfervrije markt moet zoeken is hij goede optie
Alleen als backup als er nog andere spits komt
Ach, in Pelle zag ook niemand het zitten
Nee, niet goed genoeg
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 67,8% dat NAC wint van RKC Waalwijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-SC Cambuur Leeuwarden:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!