| Poster | | Topic: Tomasson |  |
|
Nul-Tien Casual Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 864 Reg.: 13 mei 2004 |
quote: FRB schreef:
(...)
Hij had uberhaupt al nooit naar Denemarken moeten afreizen om zich bij de Deense selectie aan te sluiten. Prive moet hij natuurlijk helemaal zelf weten wat hij doet.
Het is zo dat ook geblesseerde spelers opeisbaar zijn door de betreffende bond, zodat de bond zelf kan bekijken of de speler echt niet speelklaar is.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6870 Reg.: 7 augustus 2005 | Als de medische staf van Feyenoord zegt dat hij niet kan spelen moeten die Denen dat maar accepteren. Daarnaast heeft JDT zelf toch ook wel een verantwoordelijkheidsgevoel tov Feyenoord en zijn supporters?
|
|
|
Als de medische staf van Feyenoord zegt dat hij niet kan spelen moeten die Denen dat maar accepteren. Daarnaast heeft JDT zelf toch ook wel een verantwoordelijkheidsgevoel tov Feyenoord en zijn supporters?
Zo simplistisch als jij het stelt, werkt het niet. Er is blijkbaar bij clubs in het verleden te vaak misbruik gemaakt van het zeggen dat een speler een blessure heeft. Daarom mag een bond de speler gewoon opeisen. Daar heeft Feyenoord niks over te zeggen. Zelfs Tomasson moet zich daar, mits hij international wil blijven, aan houden.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6870 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Nul-Tien Casual schreef:
(...)
Zo simplistisch als jij het stelt, werkt het niet. Er is blijkbaar bij clubs in het verleden te vaak misbruik gemaakt van het zeggen dat een speler een blessure heeft. Daarom mag een bond de speler gewoon opeisen. Daar heeft Feyenoord niks over te zeggen. Zelfs Tomasson moet zich daar, mits hij international wil blijven, aan houden.
Welja dan laten we Bahia als hij straks international is ( ) met een blessure gewoon even naar Rio op en neer gaan om vast te stellen dat hij echt geblesseerd is.
|
|
|
(...)
Welja dan laten we Bahia als hij straks international is ( ) met een blessure gewoon even naar Rio op en neer gaan om vast te stellen dat hij echt geblesseerd is.
Dit vergt wel heel veel hypothetisch denkwerk, maar inderdaad. Voor Kermit Erasmus zou het ook gelden. Met Ono hebben we er ook weleens mee te maken gehad. Dat is de macht van de nationale bonden. Bij Nederland pakte het deze keer met Sneijder positief uit.
|
|
|
FRB Vedette
(...)
Dit vergt wel heel veel hypothetisch denkwerk, maar inderdaad. Voor Kermit Erasmus zou het ook gelden. Met Ono hebben we er ook weleens mee te maken gehad. Dat is de macht van de nationale bonden. Bij Nederland pakte het deze keer met Sneijder positief uit.
Het gaat mij erom dat als je bij je club te geblesseerd bent om te spelen je het niet kan maken de volgende dag doodleuk naar je land af te reizen voor een interland. En dat niet 1 keer maar 2 x.
Als hij zich bij de Deense bond had afgemeld maak je mij niet wijs dat ze hem dan hadden verplicht om te komen.
|
|
|
(...)
Het gaat mij erom dat als je bij je club te geblesseerd bent om te spelen je het niet kan maken de volgende dag doodleuk naar je land af te reizen voor een interland. En dat niet 1 keer maar 2 x.
Als hij zich bij de Deense bond had afgemeld maak je mij niet wijs dat ze hem dan hadden verplicht om te komen.
Geloof wat je wilt geloven, maar het is wel heel duidelijk dat je wat betreft Tomasson wel heel erg subjectief bezig bent.
|
|
|
FRB Vedette
(...)
Geloof wat je wilt geloven, maar het is wel heel duidelijk dat je wat betreft Tomasson wel heel erg subjectief bezig bent.
Nogmaals: mijn mening over de voetballer JDT heeft hier niets mee te maken. Ook een willekeurige andere Feyenoord-speler die dit doet zal ik op dezelfde manier bekritiseren.
|
|
|
Geurt Bankzitter
Uit: hilversum Vak: Maastribune - W1 Posts: 205 Reg.: 9 maart 2006 |
(...)
Nogmaals: mijn mening over de voetballer JDT heeft hier niets mee te maken. Ook een willekeurige andere Feyenoord-speler die dit doet zal ik op dezelfde manier bekritiseren.
Ik ben ook van mening dat Tomasson (inmiddels 32 en weet zelf ook dat ie aardig blessuregevoelig is) beter niet naar een interland kan gaan als hij niet volledig fit is. Maar de man is daar in Denemarken een halve god, ik kan ook wel begrijpen dat hij graag voor zijn land wil spelen, maar doe dat gewoon alleen als je 100% fit bent, wel zo eerlijk tegenover je club, waar je veel aan te danken hebt. Geldt voor iedere Feyenoord-speler.
|
|
|
FRANCESCOLI Meervoudig international
Vak: - Posts: 686 Reg.: 29 juni 2004 |
(...)
Nul-Tien heeft gewoon gelijk. PAs als de betreffende bond en (in dit geval) de medische staf van Feyenoord het eens zijn hoeft ie niet tekomen. Heeft met vertrouwen te maken. Als Tomasson zijn been had gebroken dan hoeft ie echt niet te komen maar met een blessure waarvan het twijfelachtig is of ie wel of niet kan spelen zal de bond hem ALTIJD opeisen.
Het is trouwens belachelijk hoeveel macht de FIFA de nationale bonden geeft maar dat terzijde....
[Dit bericht is veranderd door FRANCESCOLI (op 13 oktober 2008 10:59:21).]
|
|
|
Mozart
 Ballenjongen
Uit: Salzburg Vak: - Posts: 537 Reg.: 12 oktober 2008 |
quote: FRANCESCOLI schreef:
(...)
Nul-Tien heeft gewoon gelijk. PAs als de betreffende bond en (in dit geval) de medische staf van Feyenoord het eens zijn hoeft ie niet tekomen. Heeft met vertrouwen te maken. Als Tomasson zijn been had gebroken dan hoeft ie echt niet te komen maar met een blessure waarvan het twijfelachtig is of ie wel of niet kan spelen zal de bond hem ALTIJD opeisen.
Het is trouwens belachelijk hoeveel macht de FIFA de nationale bonden geeft maar dat terzijde....
Dat is helemaal niet belachelijk. Als de nationale bonden op de geplande interlanddagen niet kunnen beschikken over sterspelers van Real Madrid, Manchester United, FC Internazionale of Bayern München om maar een paar grote clubs te noemen worden toernooien als EK's en WK's B-toernooien die van nul en generlei waarde zijn.
Terecht kunnen de nationale bonden spelers opeisen om uit te komen voor het nationale team. Als je dat loslaat kan je het hele interlandvoetbal gevoeglijk opdoeken.
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5504 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Mozart schreef:
(...)Dat is helemaal niet belachelijk. Als de nationale bonden op de geplande interlanddagen niet kunnen beschikken over sterspelers van Real Madrid, Manchester United, FC Internazionale of Bayern München om maar een paar grote clubs te noemen worden toernooien als EK's en WK's B-toernooien die van nul en generlei waarde zijn.
Terecht kunnen de nationale bonden spelers opeisen om uit te komen voor het nationale team. Als je dat loslaat kan je het hele interlandvoetbal gevoeglijk opdoeken.
Al ben ik wel van mening dat we terug moeten naar de beperking met betrekking tot het vrijgeven voor oefenwedstrijden. Namelijk 4 of hooguit 5 per jaar. Die regeling is door Blatter verziekt indertijd om stemmen te winnen net als dat one land one vote systeem.
|
|
|
(...)Dat is helemaal niet belachelijk. Als de nationale bonden op de geplande interlanddagen niet kunnen beschikken over sterspelers van Real Madrid, Manchester United, FC Internazionale of Bayern München om maar een paar grote clubs te noemen worden toernooien als EK's en WK's B-toernooien die van nul en generlei waarde zijn.
Onzin, iedere speler wil op zo'n toernooi uitkomen dus daar zullen nooit problemen zijn.
Spelers zijn geen lijfeigenen van hun nationale bond maar worden betaald door hun clubs en daar wordt vrijwel geen rekening mee gehouden. Ik wil hiermee niet zeggen dat iedere speler voor iedere interland maar even kan kijken of ie zin heeft of niet maar nu is er helemaal niks mogelijk!
[Dit bericht is veranderd door FRANCESCOLI (op 14 oktober 2008 09:23:24).]
|
|
|
Turbo-Tinus72 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 889 Reg.: 5 juni 2007 |
(...)
Onzin, iedere speler wil op zo'n toernooi uitkomen dus daar zullen nooit problemen zijn.
Spelers zijn geen lijfeigenen van hun nationale bond maar worden betaald door hun clubs en daar wordt vrijwel geen rekening mee gehouden. Ik wil hiermee niet zeggen dat iedere speler voor iedere interland maar even kan kijken of ie zin heeft of niet maar nu is er helemaal niks mogelijk!
Als elke speler even in de agenda van de club moet gaan kijken of ze tussendoor eventueel een interland kunnen spelen word het een mooi zooitje. Als zoiets gebeurt heeft de speler er niets meer over te zeggen maar gaan de clubs bepalen wie wel en wie geen interland mag spelen.
Als je het heel zwart wit bekijkt kunnen clubs dan zelfs invloed uit oefenen op de wk of ek kwalificatie.
Stel Nederland zit bij Spanje in de poule en Spanje moet winnen om zich nog te kunnen kwalificeren, dan acht ik de kans groot dat alle in Spanje spelende spelers ineens allemaal verplichtingen bij hun club hebben en niet voor Oranje kunnen uitkomen.
|
|
|
quote: Turbo-Tinus72 schreef:
(...)
Als elke speler even in de agenda van de club moet gaan kijken of ze tussendoor eventueel een interland kunnen spelen word het een mooi zooitje. Als zoiets gebeurt heeft de speler er niets meer over te zeggen maar gaan de clubs bepalen wie wel en wie geen interland mag spelen.
Als je het heel zwart wit bekijkt kunnen clubs dan zelfs invloed uit oefenen op de wk of ek kwalificatie.
Stel Nederland zit bij Spanje in de poule en Spanje moet winnen om zich nog te kunnen kwalificeren, dan acht ik de kans groot dat alle in Spanje spelende spelers ineens allemaal verplichtingen bij hun club hebben en niet voor Oranje kunnen uitkomen.
Clubs hebben in principe nooit verplichtingen want ze zijn dan die week, anderhalve week vrijgesteld van competitie/bekervoetbal. Of je moet sponsorverplichtingen en openingetjes ook als verplichtingen zien. Maarre, ja moet me niet te letterlijk nemen. Clubs moeten niet bepalen of ze hun spelers wel of niet afstaan maar de spelers zelf kunnen al eigenlijk geen beslissing meer nemen die negeatief uitvalt tov het betreffende land. Het gaat mij erom dat een land door de Fifa gemachtigd is eigenlijk ten alle tijde een speler op te eisen en als je als speler om wat voor reden dan ook een keer niet kan. We kunnen er lang en breed over lullen maar ik vind dat de Fifa te veel macht heeft. (misschien komt het ook omdat ik bloedhekel heb aan die oude dictator die daar aan de macht is).
|
|
|
Mozart
 Ballenjongen
(...)
Als je de 'macht' van de FIFA overhevelt naar de clubs zullen er clubs zijn een speler verbieden uit te komen voor het nationale elftal. Dit zie ik dan als de doodsteek voor het interlandvoetbal op niveau. Dat is wat ik met mijn voorgaande post wilde aangeven.
Spelers die niet willen kan je trouwens buiten beschouwing laten. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die afzien van het uitkomen voor hun nationale bond. Voorbeeld: Ruud van Nistelrooij. Een speler is dus nooit een lijfeigene van de nationale bond, noch van de FIFA. Ze zijn hooguit 'lijfeigene' van hun club. Waar ze dan meestal vorstelijk voor betaald worden ook.
Er is dus van alles mogelijk. Het huidige systeem waarborgt wel dat, indien een speler kenbaar maakt voor het nationale team te willen uitkomen, hij niet gedwarsboomd wordt door zijn club. Jij geeft in je eerste zin al terecht aan dat vrijwel iedere speler graag wil uitkomen voor hun nationale elftal.
|
|
|
Middenveldert Geselecteerd voor Oranje
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1919 Reg.: 22 juni 2007 |
(...)Spelers die niet willen kan je trouwens buiten beschouwing laten. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die afzien van het uitkomen voor hun nationale bond. Voorbeeld: Ruud van Nistelrooij. Een speler is dus nooit een lijfeigene van de nationale bond, noch van de FIFA. Ze zijn hooguit 'lijfeigene' van hun club. Waar ze dan meestal vorstelijk voor betaald worden ook.
Er is ook een voorbeeld aan te halen van een speler 'op leeftijd' (Claude Makélélé, toendertijd Chelsea) die het welletjes vond en bedankte voor de nationale ploeg, waar de bondscoach (Domenech) echter niets van wilde weten. Deze riep de speler gewoon op en als de speler daar geen gehoor aan had gegeven had de FIFA/UEFA hem geschorst voor wedstrijden van zijn club.
Bron 1, 2.
De speler lijkt wat dat betreft dus gewoon puur overgeleverd aan het begrip dat een bondscoach voor het individuele besluit van een speler kan opbrengen. Dat een speler op deze wijze eigenlijk gedwongen kan worden om vooor zijn land te spelen vind ik de omgekeerde wereld. Het is niet juist.
|
|
|
quote: Middenveldert schreef:
(...)
Er is ook een voorbeeld aan te halen van een speler 'op leeftijd' (Claude Makélélé, toendertijd Chelsea) die het welletjes vond en bedankte voor de nationale ploeg, waar de bondscoach (Domenech) echter niets van wilde weten. Deze riep de speler gewoon op en als de speler daar geen gehoor aan had gegeven had de FIFA/UEFA hem geschorst voor wedstrijden van zijn club.
Bron 1, 2.
De speler lijkt wat dat betreft dus gewoon puur overgeleverd aan het begrip dat een bondscoach voor het individuele besluit van een speler kan opbrengen. Dat een speler op deze wijze eigenlijk gedwongen kan worden om vooor zijn land te spelen vind ik de omgekeerde wereld. Het is niet juist.
Hallelujah, dit zijn de zaken die ik bedoel... Bedankt voor het meedenken :-).
Als je niet duidelijk te kennen geeft dat je stopt (van Nistelrooy bv.) kun je altijd opgeëist worden, of je wil of niet en dan kun je geen kant op.
[Dit bericht is veranderd door FRANCESCOLI (op 14 oktober 2008 13:37:09).]
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10791 Reg.: 24 maart 2003 |
(...)
Hallelujah, dit zijn de zaken die ik bedoel... Bedankt voor het meedenken :-).
Als je niet duidelijk te kennen geeft dat je stopt (van Nistelrooy bv.) kun je altijd opgeëist worden, of je wil of niet en dan kun je geen kant op.
Zelfs als je zegt dat je gestopt ben kan je opgeroepen worden. Kijk naar Makelele. Die was gekapt, maar ging weer spelen voor Frankrijk, omdat Domenech hem anders zou aanklagen en hem laten schorsen voor clubvoetbal.
|
|
|
tripod Ballenjongen
Vak: Maastribune - VV Posts: 10 Reg.: 25 september 2008 |
quote: Tripod schreef:
quote: Bestlander schreef:
Ik ben blij mee dat hij niet speelt, Tomasson had zelf graag meegedaan maar is toch niet fit genoeg.
Laat hem maar lekker herstellen, hij heeft nu een extra weekje en dan kan hij volgende week met feyenoord weer meespelen.
Ik ben helemaal niet blij dat hij niet speelt. Hij is geblesseerd en dus is er minder kans dat hij volgende week speelt dan wanneer hij weer fit was geweest en had meegedaan.
Kennelijk is zijn blessure ernstiger dan gedacht, dus waar moeten we dan blij mee zijn?
Feyenoord.netwerk.to: "Aanvallers Makaay, Tomasson en Biseswar twijfelachtig voor zondag"
Ik vraag me af of je nog steeds achter je redenering staat, Bestlander?
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 5198 Reg.: 23 mei 2003 |
quote: tripod schreef:
(...)
Feyenoord.netwerk.to: "Aanvallers Makaay, Tomasson en Biseswar twijfelachtig voor zondag"
Ik vraag me af of je nog steeds achter je redenering staat, Bestlander?
Bestlander post hier niet meer, dus je kan lang wachten op een antwoord. 
|
|
|
Mozart
 Ballenjongen
quote: Vakkie W schreef:
(...)
Ook Bestlander komt terug. Let op mijn woorden.
Zoals ik al een beetje aangaf in 'de ziekenboeg' hoop ik toch dat JDT snel weer kan spelen voor ons.
We hebben zo iemand keihard nodig in bijvoorbeeld Nancy. Juist in dat soort wedstrijden pakt hij zijn goals.
|
|
|
tripod Ballenjongen
Vak: Maastribune - VV Posts: 10 Reg.: 25 september 2008 |
quote: Vakkie W schreef:
(...)
Heb ik een rode kaart gemist? 
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5067 Reg.: 10 november 2005 |
(...)
Ook Bestlander komt terug. Let op mijn woorden.
denk het ook, maar dan onder de naam I have a dream

|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3110 Reg.: 12 januari 2005 | En hoelang duurt het nog voor JDT weer eens een wedstrijd kan spelen?
|
|
|