| Poster | | Topic: Tomasson |  |
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 3034 Reg.: 12 januari 2005 | Is er dus zondag waarschijnlijk weer bij!
|
|
|
echte critiche Internationale topspeler
Posts: 4477 Reg.: 10 november 2005 | dat moet je maar afwachten. hamstrings moet je niet onderschatten.
|
|
|
Droneyev Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - NN Posts: 342 Reg.: 1 september 2007 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Edit: Ik moet wel zeggen dat ik in het verleden me weleens ergerde aan die opgelegde kansen die hij weleens miste.
Zonder iets af te doen aan zijn prestatie: dat deed hij nu ook. Ik herinner me Tomasson als de man die de moeilijke ballen wel, maar de makkelijke ballen niet maakte. Zondag kopt hij een bal uit stand tussen drie verdedigers in de goal en scoort hij onder zware druk uit een penalty (en wat voor een!), maar maait finaal over een op maat gesneden voorzet heen. Vintage Tomasson.
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Vak: - Posts: 1608 Reg.: 26 februari 2004 |
quote: Droneyev schreef:
(...)
Zonder iets af te doen aan zijn prestatie: dat deed hij nu ook. Ik herinner me Tomasson als de man die de moeilijke ballen wel, maar de makkelijke ballen niet maakte. Zondag kopt hij een bal uit stand tussen drie verdedigers in de goal en scoort hij onder zware druk uit een penalty (en wat voor een!), maar maait finaal over een op maat gesneden voorzet heen. Vintage Tomasson.
Klopt helemaal.
Maar het is natuurlijk ook Vintage Tomasson om de ballen er tegen ajaks in te knallen.
Zo denk ik bijvoorbeeld met satanisch genoegen terug aan dat miezerige intikkertje in dienst van Milan. 
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 3034 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: echte critiche schreef:
dat moet je maar afwachten. hamstrings moet je niet onderschatten.
De enkel was meer zijn probleem. Hamstring is zo goed als hersteld.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14772 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: hodie schreef:
(...)
tomasson is nog niet zo ver na zijn blessure.
Waarom zou hij nog niet zo ver zijn? Sinds hij weer fit is, heeft hij al een uitwedstrijd met Denemarken tegen Portugal gespeeld, een thuiswedstrijd met Feyenoord tegen Volendam, een wedstrijd in de Uefa Cup en afgelopen zondaf tegen Ajax. Dat moest toch voldoende wedstrijdritme zijn geweest voor een speler als Tomasson? Ik neem aan dat Tomasson met voldoende wedstrijdritme tegen Ajax heeft gespeeld.
|
|
|
Georges St-Pierre Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12792 Reg.: 6 mei 2004 |
(...)
Tomasson speelt bij Feyenoord in de spits, dus moet je hem in eerste instantie beoordelen op goals. 4 goals tot nu toe is gewoon een goed gemiddelde. Daar zitten uiteraard drie penaltys tussen, maar goals zijn goals. Het gaat er niet om hoe hij ze maakt, als hij ze maar maakt.
Voor de rest heb ik niet echt het idee dat jij op het spel van Tomasson hebt gelet. Hij heeft een goede gevoel voor de juiste positie, heeft veel dynamiek in zijn spel en kan bij balverlies nog redelijk meeverdedigen ook. Je hebt hem niet op een pass kunnen betrappen, maar hij is dan ook geen spelmaker he.
Edit: Ik moet wel zeggen dat ik in het verleden me weleens ergerde aan die opgelegde kansen die hij weleens miste.
Heb Tomasson wel degelijk in de gaten gehouden. Heb hem veel zien lopen en jagen! Maar daar kwam bar weinig uit voort. Ik vind Tomasson een goede voetballen maar vind wel dat hij tot nu toe slecht speelt.
En 4 goals waarvan 3 penalty vind ik niet zo knap! Die kop goal tegen 020 was goed. Maar die 3 penalty had bv Leonard of een Basto er ook wel in geschoten. En dat zijn toch ook geen goede spelers?
|
|
|
ForeverFeyenoord Internationale topspeler
Uit: Vlissingen Vak: - Posts: 1477 Reg.: 19 oktober 2005 |
quote: Georges St-Pierre schreef:
(...)
Heb Tomasson wel degelijk in de gaten gehouden. Heb hem veel zien lopen en jagen! Maar daar kwam bar weinig uit voort. Ik vind Tomasson een goede voetballen maar vind wel dat hij tot nu toe slecht speelt.
En 4 goals waarvan 3 penalty vind ik niet zo knap! Die kop goal tegen 020 was goed. Maar die 3 penalty had bv Leonard of een Basto er ook wel in geschoten. En dat zijn toch ook geen goede spelers?
Want penalties zijn zo makkelijk dat er nauwelijks een wordt gemist. Ik weet niet hoe het met je geheugen is gesteld, maar er zijn zat voorbeelden van belangrijke penalties die door topspelers werden gemist.
Dus lul nou niet zo makkelijk dat het niets voorstelt dat Jon Dal ze er zo makkelijk inschiet.
|
|
|
Nul-Tien Casual Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 797 Reg.: 13 mei 2004 |
(...)
Dan heb je hem toch niet goed in de gaten gehouden, want Tomasson zorgt voor voortdurende beweging voorin. Hij sleurt, verdedigt terug, houdt druk op de verdedigers en kiest ook steeds heel goed positie. Ik was zondag echt weer onder de indruk van hem. Dit was de Tomasson die we gewend waren.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
(...)
Dus elke speler die een penalty mist is volgens jou een slechte voetballer. Ik kan me o.a. tot de dag van vandaag nog herinneren dat Roberto Baggio in 1994 een penaly in de finale huize hoof over schoot. Maakt dat van hem een slechte voetballer? van Basten had ook ooit eentje gemist tegen Denemarken? Was dat dan ook een slchte speler volgens jou?
|
|
|
Neochamp Vedette Winnaar Bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 4602 Reg.: 17 maart 2001 |
(...)
Mischien neem je t op Tomasson letten wel te letterlijk.
Ipv naar hemn te kijken zal je eens moeten kijken naar hoe hij bezig is op t veld !
Deze man kon al aardig lopen en gaten trekken, maar heeft door de jaren heen wel wat bijgeleerd.. Een hele slimme voetballer..!
[Dit bericht is veranderd door Neochamp (op 24 september 2008 18:11:33).]
|
|
|
Jeroenkuip Nationale topspeler
Vak: - Posts: 968 Reg.: 16 mei 2006 |
(...)
Dus elke speler die een penalty mist is volgens jou een slechte voetballer. Ik kan me o.a. tot de dag van vandaag nog herinneren dat Roberto Baggio in 1994 een penaly in de finale huize hoof over schoot. Maakt dat van hem een slechte voetballer? van Basten had ook ooit eentje gemist tegen Denemarken? Was dat dan ook een slchte speler volgens jou?
Leer is lezen joh vent! 
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: Jeroenkuip schreef:
(...)
Leer is lezen joh vent! 
Ik heb heel goed gelezen wat hij zei. Hij zegt dat zelfs slechte spelers een penalty benutten. Dus als er een speler een penalty mist, is hij per definitie een slechte speler. Dat is onzin.
|
|
|
Jeroenkuip Nationale topspeler
Vak: - Posts: 968 Reg.: 16 mei 2006 |
(...)
Ik heb heel goed gelezen wat hij zei. Hij zegt dat zelfs slechte spelers een penalty benutten. Dus als er een speler een penalty mist, is hij per definitie een slechte speler. Dat is onzin.
Hij bedoeld meer, als bijv een middelmatige spits uit de eredivisie er 1ntje echt zelf heeft gescoord en daarnaast nog 3 penals, dat maakt je dan niet gelijk een goede spits.
(voor je het weer verkeerd opvat, hij zegt ook niet dat Tomasson een slechte spits is hoor)
Je moet niet altijd gelijk verkeerde conclusies trekken dik, daar heb je wel vaker last van.
[Dit bericht is veranderd door Jeroenkuip (op 24 september 2008 18:23:22).]
|
|
|
Droneyev Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - NN Posts: 342 Reg.: 1 september 2007 |
quote: wimpiejansen schreef:
(...)
...Zo denk ik bijvoorbeeld met satanisch genoegen terug aan dat miezerige intikkertje in dienst van Milan. 
Eén van mijn mooiste niet-Feyenoord voetbalherinneringen! 
|
|
|
feyenoordfamiliy Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam-zuid Vak: Olympiatribune - P Posts: 1062 Reg.: 25 juni 2007 | |
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 11951 Reg.: 9 december 2001 | Ouderdom komt met gebreken... 
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5804 Reg.: 17 februari 2005 | Verassend allemaal weer. 
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10456 Reg.: 24 maart 2003 | |
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5068 Reg.: 17 april 2007 |
quote: feyenoordfamiliy schreef:
De inzetbaarheid van Jon Dahl Tomasson voor het duel met Kalmar is twijfelachtig. De aanvaller heeft klachten aan zijn knie en zal hier zeer spoedig van moeten herstellen om de Europese wedstrijd te halen.
bron http://www.feyenoord-internet.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=9786&Itemid=203
De wedstrijd tegen Malta moet hij nu ook maar eens laten schieten ten gunste van zijn werkgever.
quote: Tomasson in voorlopige Deense selectie
Jon Dahl Tomasson is opgenomen in de voorlopige selectie van het Deense elftal, voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Malta. Die interland wordt op zaterdag 11 oktober gespeeld in Kopenhagen. Tomasson krijgt op woensdag 1 oktober te horen of hij ook bij de definitieve selectie zit.
|
|
|
helter skelter Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1037 Reg.: 20 april 2006 | Een briljante zet van Verbeek! Psychologische oorlogvoering 'avant le lettre'. Eerst het gerucht verspreiden dat onze steraanvaller geblesseerd is en 'm vervolgens donderdag gewoon en topfit in de basis zetten. Onze JDT, gevreesd tot ver boven de poolcirkel, gaat donderdag het verschil maken!
|
|
|
Marcus Aanstormend talent
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 129 Reg.: 12 februari 2008 | He wat jammer toch! Gelukkig maar dat we goed met tegenslag om kunnen gaan hier bij .
|
|
|
Bestlander Geselecteerd voor Oranje
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 2569 Reg.: 27 mei 2007 | Volgens mij speelt Tomasson meer interlands als dat hij wedstrijden voor Feyenoord speelt.
Als hij een wedstrijd speelt is heeft hij weer last van een blessure.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6493 Reg.: 7 augustus 2005 | Doet niet mee as donderdag.
Veel mis je er niet aan als je geen strafschop mee krijgt. 
|
|
|
Marcus Aanstormend talent
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 129 Reg.: 12 februari 2008 | Lekker negatief over Tomasson hier. Wees blij dat ie hier wil spelen. Het is dat ie terug wilde naar Nederland maar anders had ie nog bij een topclub gezeten.
[Dit bericht is veranderd door Marcus (op 30 september 2008 13:21:48).]
|
|
|