| Poster | | Topic: Henk Timmer (deel 2) |  |
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 15241 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Obiku schreef:
(...)
Timmer is geen topkeer maar toch echt wel een stuk beter dan keepers van bovengenoemde clubs, als je dat al niet ziet valt er weinig te discussieren.
Nou, ik waag me te betwijfelen of Timmer beter is dan Velthuizen. Sterker nog, ik vind dat Velthuizen veel meer potentieel heeft dan Timmer. Velthuizen zou het echt niet slechter doen dan Timmer, tenminste ik kan me dat niet voorstellen. Als ik zou moeten kiezen tussen Velthuizen en Timmer dan weet ik het wel hoor.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 5616 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Nou, ik waag me te betwijfelen of Timmer beter is dan Velthuizen. Sterker nog, ik vind dat Velthuizen veel meer potentieel heeft dan Timmer. Velthuizen zou het echt niet slechter doen dan Timmer, tenminste ik kan me dat niet voorstellen. Als ik zou moeten kiezen tussen Velthuizen en Timmer dan weet ik het wel hoor.
qua potentieel heb je denk ik wel gelijk, qua betrouwbaarheid (en ervaring) op dit moment nog niet denk ik.
quote: varkenoord schreef:
In de NL competitie spelen op dit moment geen topkeepers.Timmer behoort zeker tot de top 3 in Nederland.
Dat is zeker waar.
Zelfs Stekelenburg is geen topkeeper (komt misschien nog?).
[Dit bericht is veranderd door MD (op 8 september 2008 13:18:15).]
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: MD schreef:
qua potentieel heb je denk ik wel gelijk, qua betrouwbaarheid (en ervaring) op dit moment nog niet denk ik.
In eerste instantie gaat het niet om ervaring, maar om kwaliteit. Velthuizen kan alleem naar nog beter worden dan Timmer. En ervaring is een kwestie van opdoen. Als Velthuizen op topniveau veel wedstrijden keept, doet hij sowieso veel ervaring op.
|
|
|
Feyenoord Kampioen Vedette
Uit: Leusden Vak: Maastribune - VV Posts: 4625 Reg.: 4 januari 2003 |
(...)
In eerste instantie gaat het niet om ervaring, maar om kwaliteit. Velthuizen kan alleem naar nog beter worden dan Timmer. En ervaring is een kwestie van opdoen. Als Velthuizen op topniveau veel wedstrijden keept, doet hij sowieso veel ervaring op.
Velthuizen loopt bij Vitesse al te blunderen, laat staan dat hij dan hier goed moet keepen...
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: Feyenoord Kampioen schreef:
(...)
Velthuizen loopt bij Vitesse al te blunderen, laat staan dat hij dan hier goed moet keepen...
Hij heeft tegen Groningen inderdaad veel goals tegen gekregen, maar dat wil bijvoorbaat niet zeggen dat hij een slechte keeper is. Als hij houdbare ballen doorliet is het inderdaad zijn schuld, maar de meeste van die goals waren onhoudbaar. Dan kan je hem vrij weinig verwijten.
Wat ook meespeelt is of je als keeper zijnde te maken hebt met een goede verdediging voor je of niet. Als je de beschikking hebt over een zwakke defensie, krijg je als keeper zijnde sowieso veel werk te verrichten.
[Dit bericht is veranderd door Dick v/d Polder (op 8 september 2008 14:02:19).]
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 5616 Reg.: 16 juni 2003 |
(...)
Ik zet mijn geld liever in op Krul 
(ondanks dat Newcastle volgens waterreus twijfels zou hebben over zijn fysieke gesteldheid)
[Dit bericht is veranderd door MD (op 8 september 2008 14:14:05).]
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15613 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: ulligan schreef:
(...)
Contradictie in termino
MierenneukerT. 
|
|
|
Happel International
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 5767 Reg.: 17 april 2007 |
quote: De Telegraaf, 8 september 2008
Opluchting na ’vrijspraak’
Hans van Breukelen: „Henk Timmer weet dat hij geen topkeeper isâ€
door Mike Verweij
EINDHOVEN, maandag
„Maarten maakte geen extreem zware overtreding. Het is een pak van mijn hart dat hij woensdag tijdens het kwalificatieduel in Macedonië niet is geschorst.†Opgelucht nam Bert van Marwijk na de oefennederlaag tegen Australië (1-2) vast een voorschot op de te nemen beslissing van het ’disciplinary committee’ van de FIFA, dat zoals verwacht een schorsing van één vriendschappelijke interland oplegde. De nieuwe bondscoach besefte dat de eerste rode kaart ooit voor een Oranjedoelman de achilleshiel van het Nederlands voetbal had kunnen blootleggen.
„Bij een schorsing van Maarten had Van Marwijk niet anders dan een klemmend beroep kunnen doen op Edwin van der Sarâ€, zei ervaringsdeskundige Hans van Breukelen, die het doel verdedigde tijdens het gewonnen EK in 1988 en PSV de Europacup 1 bezorgde. ’De Breuk’ sprak van een trieste situatie. „Nederland is met Frans Hoek één van de eerste landen die het keepersvak hebben uitgespit. Hij is wereldberoemd om zijn aanpak. Dan is het ongelooflijk dat nota bene ons land zo’n bloedarmoede heeft. Bij PSV staat een Zweed (Isaksson) onder de lat, bij AZ een Argentijn (Romero) of een Australiër (Didulica).â€
„Laat er geen misverstand over bestaan. Ik heb heel veel respect voor Henk Timmer. Hij is door zijn ervaring en gedrevenheid een betrouwbare sluitpost voor Feyenoord en heeft het maximale uit zijn carrière gehaald. Maar hij weet zelf ook dat hij geen topkeeper isâ€, aldus Van Breukelen, die Oostenrijk-Nederland (3-4) nog helder op zijn netvlies heeft. „Hetzelfde geldt voor Sander Boschker. Overigens is die nu geblesseerd.â€
De Utrechter had bij het wegvallen van Stekelenburg niet graag in de schoenen van Van Marwijk gestaan. „Wie had hij erbij moeten halen? Kenneth Vermeer? Het is natuurlijk de wereld op zijn kop om de derde keeper van Ajax de derde keeper van het Nederlands elftal te maken. Kenneth heeft bij Willem II Maikel Aerts niet uit het doel kunnen keepen.â€
Ook Foppe de Haan vindt Vermeer – net als zijn collega bij Jong Oranje, Piet Velthuizen – nog niet klaar voor het grote werk. „Het zijn aardige keepers en Kenneth heeft het op de Olympische Spelen meer dan goed gedaan, maar ze hebben allebei nog een poosje te gaan. Een doelman moet ervaring, eelt op zijn ziel hebben, een paar grote toernooien hebben meegemaakt om te ervaren hoe het is.â€
„Ik had op Velthuizen gehoopt, maar die werd in China weer gepasseerd door Vermeerâ€, streept Van Breukelen weer een naam door. „Vorig jaar had je Michel Vorm, die het goed deed bij FC Utrecht. Een veelbelovende keeper, die geblesseerd raakte. Om door te kunnen groeien, moet hij eerst op zijn oude niveau komen. Daarbij is het – net als bij Velthuizen – de vraag of hij de stap van talent naar topper kan zetten.â€

• Hans van Breukelen staat bij het wegvallen van Maarten Stekelenburg niet graag in de schoenen van bondscoach Bert van Marwijk. Henk Timmer (r) is voor ’De Breuk’ geen optie. „Van Marwijk kan dan eigenlijk niet anders dan een klemmend beroep doen op Edwin van der Sar.â€
FOTO: HANS VAN TILBURG
„Na het gewonnen jeugd EK in 2007 dacht ik: ‘Boy Waterman komt eraan’. Hij was op een gegeven moment ook derde keeper bij Oranje. Maar hij heeft een grote stap terug gezetâ€, aldus De Haan. „Het is ongelooflijk dat een jongen als Boy zo slecht met zijn talent omgaatâ€, is Van Breukelen hard in zijn oordeel. „Ik heb hem van dichtbij meegemaakt toen ik meeliep bij Jong Oranje. Boy verdiende in de uitwedstrijd tegen Jong Tsjechië een tien, maar het volgende duel met Denemarken een drie. Bij Heerenveen en AZ is men ook tegen die wisselvalligheid aangelopen. Ik durf te zeggen dat hij Oranje kan halen, maar het niet wil.â€
En dan is er nog het talent Tim Krul. „Het is doodzonde dat hij op jonge leeftijd naar Newcastle is gegaan. Hij hoort natuurlijk gewoon zijn opleiding bij een Nederlandse topclub te genieten. Hij zal in Engeland ongetwijfeld een goed contract hebben, maar ik begrijp zijn ouders en zaakwaarnemers nietâ€, aldus de voormalige topkeeper.
Volgens De Haan moet er een inhaalslag worden gemaakt. „Talenten bundelen en spijkerhard trainen. Maar dat er de komende jaren een probleem is als Stekelenburg geblesseerd of geschorst is, staat vast.â€
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5637 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Middenveldert schreef:
Van Breukelen: 'Timmer geen topkeeper'
Hij heeft natuurlijk gelijk, maar als we dan toch bezig zijn; 'van Breukelen is geen top-analist'.
In wezen is dit de tweede aanval van de media op Stompie.
Derksen gaf recentelijk ook al aan dat HT het niveau van Zwolle niet is ontstegen.
Het kan niet vaak genoeg worden benadrukt !

|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5212 Reg.: 10 november 2005 | trouwens te gek voor worden dat bvm een keeper aanstelt die over 2 jaar 40 jaar is maar ik heb het al vaker gezeg, en dat geld met name voor de talenten, onder bvm zal elk talent dat zich heel sterk ontwikkeld de komende 2 jaar geen kans krijgen. hij houd vast aan zijn door mvb samengestelde selectie, let maar op. want een blinde ziet nog wel dat bv een ooijer er niet bijhoord, maar een marcellis die steeds beter en sterker wordt voor de toekomst over 2 jaar gaat het bij hem heel zwaar krijgen om in de basis te komen, dan is ooijer geloof 103 jaar oud. bvm komt alleen met talenten als hij door blessures in het nauw zit, doen die talenten het goed, maakt niet uit de volgende keer zitten ze er niet bij.
[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 8 september 2008 16:40:42).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 2927 Reg.: 4 april 2002 | Zoveel keus is er anders niet hoor. Is Stekelenburg dan wel zo'n geweldenaar die vele malen beter is dan Timmer? Velthuizen is momenteel ook niet zo geweldig.
Wie heb je dan nog?
Timmer zit er uit armoe nog bij, er is niemand anders.
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 12111 Reg.: 9 december 2001 | Dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me er eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen, hoe droevig het ook is...
|
|
|
Happel International
quote: Kobe Bryant schreef:
Zoveel keus is er anders niet hoor. Is Stekelenburg dan wel zo'n geweldenaar die vele malen beter is dan Timmer? Velthuizen is momenteel ook niet zo geweldig.
Wie heb je dan nog?
Timmer zit er uit armoe nog bij, er is niemand anders.
Velthuizen heeft een inzinking, maar die heeft hij voor een deel te danken aan Foppe de Haan, die hem passeerde ten gunste van Vermeer, de reservekeeper van Willem II. Omdat Foppe de Haan Velthuizen heeft gepasseerd doet Van Breukelen net alsof dat helemaal terecht is.
Vermeer deed het heel goed in China, Vorm moet zijn oude vorm terugvinden en Velthuizen zal heus wel weer herstellen van de verdrietige weken met Foppe.
Wel heel opvallend dat Van Marwijk blijkbaar ook bar weinig vertrouwen heeft in Henk Timmer:
„Maarten maakte geen extreem zware overtreding. Het is een pak van mijn hart dat hij woensdag tijdens het kwalificatieduel in Macedonië niet is geschorst.†Opgelucht nam Bert van Marwijk na de oefennederlaag tegen Australië (1-2) vast een voorschot op de te nemen beslissing van het ’disciplinary committee’ van de FIFA, dat zoals verwacht een schorsing van één vriendschappelijke interland oplegde. De nieuwe bondscoach besefte dat de eerste rode kaart ooit voor een Oranjedoelman de achilleshiel van het Nederlands voetbal had kunnen blootleggen.
Als Timmer niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal, waarom mag hij dan wel bij Feyenoord op doel staan? Het is te hopen dat Gertjan Verbeek dit jaar Darley een paar kansen geeft, te beginnen tegen Volendam.
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 15613 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: Heineken schreef:
Dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me er eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen, hoe droevig het ook is...
Ga jij nou maar met je bakkes op het strand liggen man. 
|
|
|
De Sigaar  Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 12591 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Happel schreef:
(...) Velthuizen heeft een inzinking, maar die heeft hij voor een deel te danken aan Foppe de Haan, die hem passeerde ten gunste van Vermeer, de reservekeeper van Willem II. Omdat Foppe de Haan Velthuizen heeft gepasseerd doet Van Breukelen net alsof dat helemaal terecht is.
Vermeer deed het heel goed in China, Vorm moet zijn oude vorm terugvinden en Velthuizen zal heus wel weer herstellen van de verdrietige weken met Foppe.
Wel heel opvallend dat Van Marwijk blijkbaar ook bar weinig vertrouwen heeft in Henk Timmer:
Als Timmer niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal, waarom mag hij dan wel bij Feyenoord op doel staan? Het is te hopen dat Gertjan Verbeek dit jaar Darley een paar kansen geeft, te beginnen tegen Volendam.
Niet Darley krijgt dan de kans maar Rob van Dijk... 
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4954 Reg.: 3 mei 2004 | Ik ken wel 5 betere keepers in Nederland. 
|
|
|
echte critiche Vedette
Vak: - Posts: 5212 Reg.: 10 november 2005 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
darley kost 8 ton en die heeft volgens mij nog niet 1 kans gkregen.dit soort jongens van die leeftijd zie je bij ander clubs wel de kans krijgen. bij ons moeten ze minimaal 38 jaar zijn dan mag je als keeper spelen en invallen.
|
|
|
Happel International
(...)
Tegen Volendam zou Verbeek zonder al teveel risico Darley kunnen opstellen, om te wennen aan De Kuip.
|
|
|
frenics Lid 2e elftal
Uit: groessen Vak: - Posts: 161 Reg.: 23 september 2007 |
quote: echte critiche schreef:
(...)
darley kost 8 ton en die heeft volgens mij nog niet 1 kans gkregen.dit soort jongens van die leeftijd zie je bij ander clubs wel de kans krijgen. bij ons moeten ze minimaal 38 jaar zijn dan mag je als keeper spelen en invallen.
Keepers van 18 jaar??? Bij topclubs??? Een keeper van 18 jaar die pas in nederland is. Geef die jongen even tijd.
[Dit bericht is veranderd door frenics (op 8 september 2008 20:21:54).]
|
|
|
st0ere2006 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 5637 Reg.: 26 oktober 2006 | Doorgaan tot op hoge voetballeeftijd hoeft voor een keeper gee n beletsel te zijn: Peter Shilton 125 voudig Engels international heeft tot zijn 42e in de PL gekeept en speelde 1005 wedstrijden. Jan Jongbloed was op zijn 33e en 37e keeper van Oranje in twee WK finales . Hij brak als international een keepersrecord: 683 minuten zonder tegendoelpunt. Ook is hij nog steeds recordhouder voor wat betreft het aantal gespeelde wedstrijden in de eredivisie (717). Jongbloed was 45 jaar toen hij zijn profcarrière beëindigde. Het verhaal van vd Sar kennen wij en zo zijn er nog meer keepers.
Henk T kan ook wellicht doorgaan tot hij 40 ia , alleen niet bij ons .
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 11043 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: frenics schreef:
(...)
Keepers van 18 jaar??? Bij topclubs??? Een keeper van 18 jaar die pas in nederland is. Geef die jongen even tijd.
Topclub? Sinds wanneer zijn we dat weer dan? Zelfs in 2002 waren we geen topclub meer...
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: echte critiche schreef:
trouwens te gek voor worden dat bvm een keeper aanstelt die over 2 jaar 40 jaar is maar ik heb het al vaker gezeg, en dat geld met name voor de talenten, onder bvm zal elk talent dat zich heel sterk ontwikkeld de komende 2 jaar geen kans krijgen. hij houd vast aan zijn door mvb samengestelde selectie, let maar op. want een blinde ziet nog wel dat bv een ooijer er niet bijhoord, maar een marcellis die steeds beter en sterker wordt voor de toekomst over 2 jaar gaat het bij hem heel zwaar krijgen om in de basis te komen, dan is ooijer geloof 103 jaar oud. bvm komt alleen met talenten als hij door blessures in het nauw zit, doen die talenten het goed, maakt niet uit de volgende keer zitten ze er niet bij.
Aan de andere kant heeft hij als bondscoach zijnde bijna geen tijd om automatismen in het elftal te kweken. Hij ziet zijn spelers slechts eens in de zoveel maanden. Het is dan zaak dat je tijdens wedstrijden met het Nederlands elftal in dit geval zoveel mogelijk dezelfde spelers blijft selecteren. Ik denk dat dat het enige is wat je moet blijven doen om zodoende aan automatismen te werken. En uiteraard moet je zo mijn mogelijk aan je basisopstelling wjzigen. Dat moet je alleen doen met spelers die niet funcioneren.
|
|
|
pimeeltje Talent
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 78 Reg.: 28 augustus 2008 |
quote: PIAIR-nr9 schreef:
(...)
Wat heeft Timmer daarmee te maken?
Toen zat Henk op de bank en kon geen kwaad doen. Daarom wonnen we uiteindelijk. 
|
|
|
Bestlander Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: - Posts: 2710 Reg.: 27 mei 2007 |
(...)
Darley is nog wat te jong om hem al achter Timmer te zetten.
Volgens mij is het beter om met hem nog minstens een jaartje te wachten.
En dan heb je ook Mulder nog die misschien nog wel de nodige ervaring heeft opgedaan bij Excelcior.
[Dit bericht is veranderd door Bestlander (op 9 september 2008 16:59:02).]
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: Happel schreef:
(...)Tegen Volendam zou Verbeek zonder al teveel risico Darley kunnen opstellen, om te wennen aan De Kuip.
Jonge spelers/keepers moeten het vertrouwen krijgen. Dus als je besluit om Darley te laten keepen tegen Volendam en hij doet het goed, moet je hem laten staan. Zijn zelfvertrouwen word daardoor alleen maar beter. En ik denk niet dat Verbeek van plan is om tegen Ajax met Darley te beginnen, ervan uitgaande dat de keepers van Feyenoord dan allen fit zijn. Ik denk daarom o.a. dan ook dat Verbeek tegen Volendam wederom met Timmer zal starten.
|
|
|