| Poster | | Topic: Roy Makaay (deel 2) |  |
|
Nick Hofs Vedette
Uit: Vlaardingen Vak: - Posts: 1307 Reg.: 13 september 2004 |
quote: pipapaauwe schreef:
Grootste debiel op het veld.
niks, maar dan ook niks goed.
ook 0,0 inzet.
verwent pleuris jong. 
Nou nou nou.
Hij was vandaag zeker niet goed (wie wel?)
Maar je weet het met hem maar nooit, je blijft hopen op die ene kans. Wisselen doe je hem niet snel, al had dat vandaag best gemogen om hem weer wat io scherp te krijgen.
Maar verwend pleuris jong?? dan had hij wel voor het grote geld gekozen, ben blij en trots dat hij toch voor feyenoord heeft gekozen.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Van Makaay zelf wordt in het heden meer verwacht dan het maken van doelpunten alleen. In de aanloop naar het duel met De Graafschap van drie weken geleden riep Van Marwijk zijn clubtopscorer bij zich. Kern van het betoog: een centrumspits heeft binnen dit Feyenoord een breder takenpakket dan bij Bayern München of Deportivo La Coruna. Meer dan ooit hebben zijn medespelers hem nodig.
,,Ik begrijp wel wat de trainer bedoelt,’’ aldus Makaay. ,,Ik ben nu even meer een aanspeelpunt dan een eindstation. En volgens mij heb ik dat de laatste wedstrijden ook wel laten zien. Tegen Zwolle stond ik in de slotfase ook achterin ballen weg te koppen, defensief heb ik behoorlijk wat arbeid verricht. En dat vind ik ook helemaal niet erg. Als dat van me gevraagd wordt, probeer ik dat zo goed mogelijk in te vullen.’’
Een grote tactische mislukking van Bert om Makaay in de Kuyt rol te drukken.
Want zo raakt je enige spits alle scherpte kwijt.
Bert op..... Paardenlul !
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2464 Reg.: 26 februari 2003 | Je hoeft Makaay alleen maar goed aan te spelen en dan vliegen de goals je om de oren. Maar ja, wordt Makaay goed aangespeeld? Vul zelf maar in.
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6626 Reg.: 14 mei 2005 | Voor de zoveelste keer weer een drama, leed ook vaak balverlies en wint bijna geen kopduel en dat terwijl hij niet de kleinste in het veld is.
|
|
|
willem07 Nationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 1566 Reg.: 3 mei 2006 | Makaay was de zwakste man van het veld, zwakke voorzetting, geen beleving en geen goals.Het zit niet in hem, maar als ik dan van Bronckhorst en de Cler zie zwoegen en Makaay zie ik alleen maar wijzen, dan irriteert me dat matteloos. Misschien krijt hij niet genoeg bruikbare ballen krijgt en hij is geen targetman, maar een beetje beleving mogen we voor dat salaris wel verwachten.
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 4356 Reg.: 17 maart 2003 | Iedereen speelt wel eens slecht, maar hoe hij die tweede goal weggaf vond ik wel heel onprofessioneel voor iemand met zijn ervaring.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 | Speelde inderdaad erg zwak vandaag. Al dat meeverdedigen vind ik ook onzin. Makaay moet voorin blijven. We spelen door de absurde tactiek met 1 spits, dan moet die daar wel moeten blijven staan.
|
|
|
PIAIR-nr9 Vedette
Vak: Stadiontribune - T Posts: 1381 Reg.: 9 januari 2005 |
quote: Leon_S.C.F. schreef:
Een dramatische wedstrijd van hem. Deed werkelijk helemaal niets goed vandaag. Misschien maar eens een keer niet in de basis starten?
Onzin, Makaay is een spits die plotseling kan opduiken en wedstrijden voor je kan beslissen. Vind het een beetje onzin om hem nu buiten de basis te houden.
Mols doet het echt niet beter hoor.
|
|
|
RicoCruz Lid 2e elftal
Uit: Soesterberg Vak: Olympiatribune - BB Posts: 161 Reg.: 23 april 2006 | Kan wel wezen, maar Makaay is gekomen op doelpunten te maken, en niet steeds weer het bekende net niet raak schieten, los daarvan heeft hij ook nog eens geen bal geraakt vandaag..... en dat mag je hem best verwijten met al zijn ervaring.
Gegroet RicoCruz
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Vak: - Posts: 1184 Reg.: 26 februari 2004 |
quote: RicoCruz schreef:
Kan wel wezen, maar Makaay is gekomen op doelpunten te maken, en niet steeds weer het bekende net niet raak schieten, los daarvan heeft hij ook nog eens geen bal geraakt vandaag..... en dat mag je hem best verwijten met al zijn ervaring.
Gegroet RicoCruz
Misschien was er wel een reden dat hij vandaag als een natte krant liep te ballen. Maar dat doet er niet zoveel toe, hij had gewoon in de rust gewisseld moeten worden, en dat mag je van Marwijk aanrekenen.
In de 1e helft werd er namelijk heel aardig gevoetbald, maar ook toen was Makaay volkomen onzichtbaar. Als je als trainer ziet dat je spits een offday heeft moet je gewoon ingrijpen.
|
|
|
Middenveldert Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1442 Reg.: 22 juni 2007 | Bij zijn komst naar de Kuip deze zomer had ik van Makaay verwacht dat hij wedstrijden voor Feyenoord kon gaan winnen en met zijn doelpunten de ploeg uit een dal kon gaan trekken. Maar de afgelopen weken draait hij absoluut niet, gaat de ploeg daarin mee of lukt het hem niet zich van de malaise te onttrekken? Begon de ploeg gisteren te twijfelen toen Makaay het na een goede eerste helft alsnog liet afweten?
Hem laten staan is het enige wat Feyenoord kan doen, de situatie waarin hij zich nu bevindt kan met één doelpunt afgelopen zijn. En dat doelpunt kan vanuit het niets vallen. Daarnaast heeft Feyenoord eigenlijk geen alternatieven.
Makaay lijkt in sommige opzichten het tegenovergestelde van Kuyt. Wanneer het bij Kuyt niet loopt, gaat hij zich een slag in de rondte werken. Het lijkt erop alsof de stoïcijnse Makaay nog meer gaat afwachten en gaat loeren op het doelpunt dat hem over zijn dooie punt trekt. Als ik dat vergelijk met het begin van het seizoen, toen Feyenoord draaide en het bij Makaay ook lekker liep; het werk dat hij toen gedurende de wedstrijd verzette was meer dan ik van hem verwacht had.
[Dit bericht is veranderd door Middenveldert (op 3 maart 2008 08:57:30).]
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 8871 Reg.: 13 mei 2004 | 2 doelpunten in de laatste 10/11 competitiewedstrijden.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, want die jongen zit ook in een vormcrisis.
|
|
|
Leon_S.C.F. Internationale topspeler
Uit: Groningen Vak: - Posts: 2911 Reg.: 1 januari 2006 |
quote: PIAIR-nr9 schreef:
(...)
Onzin, Makaay is een spits die plotseling kan opduiken en wedstrijden voor je kan beslissen. Vind het een beetje onzin om hem nu buiten de basis te houden.
Mols doet het echt niet beter hoor.
Kan wel wezen maar de laatste tijd zie ik hem dat dus echt niet doen hoor. Misschien is het goed om van de zomer een goede spits erbij te halen zodat Makaay concurrentie krijgt.
|
|
|
|
F1908R Jeugdspeler
Vak: - Posts: 40 Reg.: 6 maart 2007 |
(...)
Kan wel wezen maar de laatste tijd zie ik hem dat dus echt niet doen hoor. Misschien is het goed om van de zomer een goede spits erbij te halen zodat Makaay concurrentie krijgt.
Makaay heeft geen concurrentie maar ondersteuning nodig denk ik.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
(...)
Makaay concurrentie? BVM moet gewoon een ander systeem spelen, GVB en DL naar voren zodat die kunnen bijsluiten, spelers op de flanken die een man voorbij komen en niet continu naar binnen trekken en Makaay scoort er 25 in een jaar.
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 |
quote: Nick Hofs schreef:
(...)
Nou nou nou.
Hij was vandaag zeker niet goed (wie wel?)
Maar je weet het met hem maar nooit, je blijft hopen op die ene kans. Wisselen doe je hem niet snel, al had dat vandaag best gemogen om hem weer wat io scherp te krijgen.
Maar verwend pleuris jong?? dan had hij wel voor het grote geld gekozen, ben blij en trots dat hij toch voor feyenoord heeft gekozen.
Waarom mag je hem niet wisselen?
Bert mag best eens een signaal afgeven.
Maar die gaat ook een halfuur voor tijd moedeloos in de dugout zitten, om dan 20 minuten voor tijd met de fantastische wissel Lucius voor Buijs te komen.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
(...)
Maar die gaat ook een halfuur voor tijd moedeloos in de dugout zitten, om dan 20 minuten voor tijd met de fantastische wissel Lucius voor Buijs te komen.
Tuurlijk mag je hem wisselen. Maar ligt het aan Makaay? Die man heeft nauwelijks een fatsoenlijke bal gehad in de 16. Waar BVM eens mee moet nokken is aan spelers als Makaay vragen mee te verdedigen. Die man moet in de 16 staan.
|
|
|
Nick Hofs Vedette
Uit: Vlaardingen Vak: - Posts: 1307 Reg.: 13 september 2004 |
(...)
Ik zeg niet dat je hem niet mag wisslen, alleen doe je dat niet zo snel, omdat je weet dat hij ieder moment kan toe slaan. Alleen tegen NEC heeft het er nooit ingezten. Maar wat moet je ook met die lange balen van achteruit.
Ik zou daar ook moedeloos van worden. Prikkelen doe je hem maar op een andere mannier, maar zoals jij zelf al eerder aangaf, daar is de Bert te veel mens voor. En dat is nu precies de reden waarom het zo slecht gaat, Bert kan geen keuzes maken, geen harde beslissingen nemen. Toen niet en nu niet.
|
|
|
pipapaauwe Vedette
quote: DR schreef:
(...)
Tuurlijk mag je hem wisselen. Maar ligt het aan Makaay? Die man heeft nauwelijks een fatsoenlijke bal gehad in de 16. Waar BVM eens mee moet nokken is aan spelers als Makaay vragen mee te verdedigen. Die man moet in de 16 staan.
In de bal komen, een duel aangaan.
Niks doet hij.
Lucius speelt een bal in, om een 1 - 2 aan te gaan, maar ipv naar de bal te komen blijft meneer wachten totdat de bal is uitgerolt bij zn voeten.
Alle snelheid wordt er zo uitgehaald.
Ook dat "gokken dat de bal over de verdediger valt" wordt ik moe van.
Je mag ook weleens een duel aan gaan.
Vind je het gek dat je geen enkele bruikbare bal krijgt?
daar moet je zelf ook wat voor doen.
Maar hij is veel te veel bezig om "das phantoom" te spelen.
En krijgt die de kans, dan heeft hij veel te veel tijd nodig.
Je zal bijna heimwee krijgen naar Charisteas.
Die deed ook niet veel goed, maar je kreeg nog het idee dat hij zn best deed.
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 8871 Reg.: 13 mei 2004 |
(...)
In de bal komen, een duel aangaan.
Niks doet hij.
Lucius speelt een bal in, om een 1 - 2 aan te gaan, maar ipv naar de bal te komen blijft meneer wachten totdat de bal is uitgerolt bij zn voeten.
Alle snelheid wordt er zo uitgehaald.
Ook dat "gokken dat de bal over de verdediger valt" wordt ik moe van.
Je mag ook weleens een duel aan gaan.
Vind je het gek dat je geen enkele bruikbare bal krijgt?
daar moet je zelf ook wat voor doen.
Maar hij is veel te veel bezig om "das phantoom" te spelen.
En krijgt die de kans, dan heeft hij veel te veel tijd nodig.
Je zal bijna heimwee krijgen naar Charisteas.
Die deed ook niet veel goed, maar je kreeg nog het idee dat hij zn best deed.
Ik kan je enkel maar gelijk geven, met de aantekening daarbij dat hij ook nog eens verkeerd cq te laat omschakelt.
Hij hoeft helemaal niet zoveel verdedigend werk op te knappen, maar gewoon even attent 10 meter meepakken.
Dat je hem zoveel ziet verdedigen, heeft er enkel maar mee te maken dat hij niet op tijd meeverdedigt.
Andere opmerkelijke punten, zoals naar de bal toekomen en een duel aangaan heb jij al terecht besproken.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 | En dan als hij een kopduel wint? Staat toch alleen met niemand in de buurt. In het ergste geval kop je hem zelfs naar Buijs toe. Zou ik ook het duel niet aangaan. Los daarvan (en wat serieuzer), de man is mega ervaren en een topper. Wil je nou echt zijn manier van spelen veranderen? Als je als Feyenoord een topper als Makaay hebt lopen, moet je het elftal instellen op die man. En wat doet BVM? Die zet hem op een eiland.
|
|
|
karper Vedette
Uit: uithoorn Vak: Stadiontribune - S Posts: 1111 Reg.: 6 januari 2005 | daarom 4-3-3 gaan spelen deze speler is een topper maar kan nooit alleen gevaarlijk worden. bij bayern was dit wel het geval maar de kwaliteit die daar rond loopt hebben wij niet. bijna niemand kan de laatste tijd nog een onwijs mooie assist weg geven. bruins valt hier door ook enorm tegen op dit moment. het is begrijpelijk dat zo een jongen in een dip komt want is nog jong. Ik moet dan ook wel weer zeggen dat het na 2 weken weer over mag zijn en je weer vol aan de bak moet.
|
|
|
pipapaauwe Vedette
quote: karper schreef:
daarom 4-3-3 gaan spelen deze speler is een topper maar kan nooit alleen gevaarlijk worden. bij bayern was dit wel het geval maar de kwaliteit die daar rond loopt hebben wij niet. bijna niemand kan de laatste tijd nog een onwijs mooie assist weg geven. bruins valt hier door ook enorm tegen op dit moment. het is begrijpelijk dat zo een jongen in een dip komt want is nog jong. Ik moet dan ook wel weer zeggen dat het na 2 weken weer over mag zijn en je weer vol aan de bak moet.
Tuurlijk.
Het ligt aan de vorm van Hofs, de Guzman, Bruins en Sahin.
Alle kunnen opeens geen pase meer geven, waardoor Makaay geen enkele bruikbare bal krijgt.
We hebben genoeg spelers die een spits kunnen bedienen, daar ligt het echt niet aan.
Misschien is de spits wel niet goed genoeg meer.
Misschien hangt de spits teveel de vedette uit, of is hij al heel erg aan het afbouwen.
Juist in moeilijke tijden mag je wat meer van een vedette verlangen.
Maar ipv daarvan laat hij het allemaal maar lopen.
|
|
|
goudkuipje Nationale topspeler
Uit: Haarlem Vak: - Posts: 893 Reg.: 30 maart 2005 |
(...)
Tuurlijk.
Het ligt aan de vorm van Hofs, de Guzman, Bruins en Sahin.
Alle kunnen opeens geen pase meer geven, waardoor Makaay geen enkele bruikbare bal krijgt.
We hebben genoeg spelers die een spits kunnen bedienen, daar ligt het echt niet aan.
Misschien is de spits wel niet goed genoeg meer.
Misschien hangt de spits teveel de vedette uit, of is hij al heel erg aan het afbouwen.
Juist in moeilijke tijden mag je wat meer van een vedette verlangen.
Maar ipv daarvan laat hij het allemaal maar lopen.
Ik denk dat Makaay teveel sportman is om het zomaar te laten lopen. Als je zo'n spits in je elftal heb lopen dan mag je toch verwachten dat er voor hem gewerkt wordt. Het niveau zakt nu al naar een peil dat hij ballen op zichzelf door moet koppen. We hebben de mensen die een pass kunnen geven ook echt wel in huis maar tegen de tijd dat die doorkrijgen dat ze in Feyenoord 1 staan loopt Roy al achter de rollator.
|
|
|
pipapaauwe Vedette
quote: goudkuipje schreef:
(...)
Ik denk dat Makaay teveel sportman is om het zomaar te laten lopen. Als je zo'n spits in je elftal heb lopen dan mag je toch verwachten dat er voor hem gewerkt wordt. Het niveau zakt nu al naar een peil dat hij ballen op zichzelf door moet koppen. We hebben de mensen die een pass kunnen geven ook echt wel in huis maar tegen de tijd dat die doorkrijgen dat ze in Feyenoord 1 staan loopt Roy al achter de rollator.
Onzin.
In het begin werd Roy geprezen door Bert, doordat hij meer was dan een balletjes afwachter.
Roy kon kaatsen en gaten trekken voor opkomende middenvelders.
De samenwerking tussen Hofs en Makaay was fantastisch en we speelde goed voetbal.
Maar nu opeens is Makaay weer de onzichtbare spits geworden die bedient moet worden en niks anders meer kan.
Loeren op dat ene kansje en meer doet hij niet.
En die ene kans die hij krijgt, verprutst hij ook nog.
|
|
|