Feyenoord Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 12:11                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Jeugd & Satellietclubs » Nieuwe satellietclubs

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

guzzie
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: -
Reg.: 5 augustus 2003

Uit de Telegraaf vandaag:

quote:HR
Hopen op Feyenoord Van onze Telesportredactie

GDANSK - Jan de Zeeuw heeft contact opgenomen met Feyenoord om te kijken of hij een samenwerkingsverband kan starten met Lechia Gdansk.

„Rotterdam en Gdansk zijn zustersteden. Ik hoop dat het lukt en heb al e-mailcontact met Martin van Geel. In eerste instantie denken we aan bijvoorbeeld een uitwisselingsprogramma van jeugdteams en een wedstrijd tussen Feyenoord en Lechia die we kunnen organiseren. Mijn zoon werkt bij een groot sportmarketingbureau, dat de rechten bezit van de club. Ook op dat gebied kunnen we elkaar de hand toesteken.” HR
Maar wat mensen dan weer niet wisten is dat Feyenoord al lang samenwerkt met Lechia Gdansk. Die club probeerde zelfs Janota van Feyenoord over te huren en Feyenoord heeft geprobeerd enkele jeugdspelers uit Polen naar Rotterdam te halen.

http://pilkarskidziennik.pl/polska/ekstraklasa/20249-tomasz-kafarski-na-stazu-w-feyenoordzie.html

En nog meer samenwerkingsverbanden achter de volgende link:

http://www.peja-sportfinance.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=50

Daarbij staat ook de naam Vaclav Svoboda genoemd (die een half jaar in de jeugd bij Feyenoord rondliep, zoek onder Skobova). Hij stond -blijkbaar nu niet meer- net als een andere Tsjech; Vojtech Machek, onder contract bij deze zaakwaarnemer:

http://www.mlm-sport.com/en/news/2009/01/17/vaclav-svoboda-leaves-feyenoordu-rotterdam/
http://www.mlm-sport.com/cs/

[Dit bericht is veranderd door guzzie (op 29 november 2011 11:52:33).]
HR
HR

tjust
Vaste waarde in elftal

Vak: -
Reg.: 7 november 2011

Hoeveel andere samenwerkingsverbanden zijn er nog meer dan? Met Excelsior natuurlijk en de oude club van Mokotjo toch?
HR
HR

willem van Hanegem
Legende

Uit: Leidschendam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003

Dit soort geldverslindende projecten hebben Feyenoord doorgaans geen goeds gebracht. Buiten Excelsior zou ik contacten met Man. City en Arsenal intensiveren, maar niet aan een onduidelijk Pools project beginnen :nee :nee :nee
HR
HR

guzzie
Vedette

quote:HR
tjust schreef:

Hoeveel andere samenwerkingsverbanden zijn er nog meer dan? Met Excelsior natuurlijk en de oude club van Mokotjo toch?
HR
Feyenoord zou in de tijd van Peter Bosz en Wim Jansen alle samenwerkingsverbanden, behalve Excelsior en Ghana, hebben opgezegd.

Daarom is het juist zo frappant dat er blijkbaar weer allerlei dubieuze handelsrelaties worden opgezet. Ik denk dat dit uit de koker van Beenhakker komt (want die heeft goede contacten in Polen en het is in zijn tijd opgezet).

Maar ook Stanley Brard regelt het een en ander (dat staat tenminste in die bronnen die ik heb genoemd). Ben benieuwd hoe Martin van Geel hier in staat, want ik vraag me af wat het nut van al deze rare constructies is. Volgens mij heeft het niet veel met het sportieve te maken, want er is nog nooit 1 speler doorgebroken.

Feit is wel dat Feyenoord clubs in België en Oost-Europa gebruikte om spelers van buiten Europa (met name Brazilie, Zuid-Afrika en Ghana) te stallen om zo de regels een beetje te omzeilen. Maar van die spelers hoor je nooit wat. Die staan nooit op de loonlijst en worden via schimmige contructies doorverhandeld.

Er zijn al meerdere topics over geweest.
HR
HR

voetballer
Veelbelovend talent

Uit: Spijkenisse
Droomaankoop: Isaac Cuenca
Reg.: 30 april 2008

lechia gdansk kan wel goed zijn maar bij peja sport stond ignatjovic en pellatz en die willen we niet
HRHR
HR

guzzie
Vedette

Ik vind dat die Stanley Brard zich maar veel met de scouting van Feyenoord bemoeit. Eerst de banden met Laranja Mecanica, toen Slovacko, die Ignjatovic die via hetzelfde netwerk binnenkwam en die Tsjechische spelers die in de jeugd speelden, Club Luik en nu Lechia Gdansk weer (was al zo maar nu in de media).

Voor wie levert dit wat op? Wie vult zijn zakken? en hoe staat Martin van Geel hierin?
HR
HR

elmarfeyenoord
Geselecteerd voor Oranje

Uit: ja
Reg.: 18 augustus 2011

Als die vriendschappelijke wedstrijd maar een uitwedstrijd word, en als het toch een thuiswedstrijd word moeten er een 'undercover' :B Pool op Z gaan staan juichen.. :)

[Dit bericht is veranderd door elmarfeyenoord (op 3 december 2011 15:00:07).]
HR
HR

guzzie
Vedette

Voor alle mensen die denken dat een samenwerkingsverband met Lechia Gdansk nieuws is, check mijn eerste post hierboven.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Jeugd & Satellietclubs » Nieuwe satellietclubs

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!