Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Opoku
Crack
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 18 mei 2004
thijsvvr
Vedette
Uit: Woonplaats
Vak: Maastribune - W1
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 19 oktober 2008
Diego Maradona
Vedette
Uit: Rotterdam
Reg.: 29 juli 2009
quote:Slabbekoorn (nummer 10), Idrissi (centrumspits), Klooster (rechtsbuiten) en aanvoerder Ulusoy (rechtsback) zijn wel de beteren.
thijsvvr schreef:
Johan 'Bromsnor' Derksen zojuist lovend over Feyenoord B1. Hij had er een mannetje naartoe gestuurd, in het kader van de Nederlandse jeugdopleidingen, die er zijn vingers bij af heeft gelikt.
Ik ken deze hele lichting niet.
Aan de kenners, wat zijn de pareltjes en hun kwaliteiten en positie?
Castagnos
Internationale topspeler
Reg.: 17 januari 2009
thijsvvr
Vedette
quote:Idrissi en Slabbekoorn, wat voor types?
Diego Maradona schreef:
(...)
Slabbekoorn (nummer 10), Idrissi (centrumspits), Klooster (rechtsbuiten) en aanvoerder Ulusoy (rechtsback) zijn wel de beteren.
D_skilled
Meervoudig international
Uit: Amsterdam
Reg.: 6 april 2007
quote:Idrissi is een type Bakkal, maar speelt dit seizoen hoofdzakelijk in de spits. Slabbekoorn een type Aguero.
thijsvvr schreef:
(...)
Idrissi en Slabbekoorn, wat voor types?
FeyenoordNaaldwijk
Internationale topspeler
Winnaar Feyenoord Netwerk Battle 2009; meer prijzen
Vak: Olympiatribune - B
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Speelde verleden jaar over het algemeen rechterspits,dit jaar spits.
D_skilled schreef:
(...)
Idrissi is een type Bakkal, maar speelt dit seizoen hoofdzakelijk in de spits. Slabbekoorn een type Aguero.
D_skilled
Meervoudig international
Uit: Amsterdam
Reg.: 6 april 2007
quote:Castaignos? Uh, nee. Idrissi heeft een betere techniek. Ik vind Idrissi geen echte no. 9, maar meer een schaduwspits. Bakkal speelde bij PSV ook af en toe op rechtsbuiten, maar kwam het best tot zijn recht als lopende 10.
FeyenoordNaaldwijk schreef:
(...)Speelde verleden jaar over het algemeen rechterspits,dit jaar spits.
Lijkt helemaal niet op Bakkal, meer type Castaignos en lijkt er uiterlijk ook heel veel op!
willem van Hanegem ![]()
Legende
Uit: Leidschendam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003
FeyenoordNaaldwijk
Internationale topspeler
Winnaar Feyenoord Netwerk Battle 2009; meer prijzen
Vak: Olympiatribune - B
Reg.: 1 augustus 2004
quote:Dan moet je door durven/willen selekteren.
willem van Hanegem schreef:
Zouden deze toppertjes in spe doorgeschoven kunnen worden naar de A? Nu de A zoeveel spelers aan de selectie levert
thijsvvr
Vedette
larsson13
Meervoudig international
Uit: Zeist
Droomaankoop: Givanildo Vieira de Souza
Reg.: 30 mei 2010
quote:Slabbekoorn is sterk en het fysiek van Idrissi is beter dan dat van Achahbar (overigens behoorlijk verschillende speler). Beide geen spelers die later op fysiek gebied tekort komen.
thijsvvr schreef:
In iedergeval mooi om te horen, en bedankt 'kenners' voor jullie uitleg.
Ben benieuwd hoever deze jongens het ook daadwerkelijk gaan schoppen. Een geweldgie topper in de Feyenoord-jeugd, met veel goals en techniek, komt er namelijk nauwelijks aan de bak bij de selectie: Achahbar. Fysieke kracht is dus ook niet overbodig. Hij heeft in deze natuurlijk het nadeel van zijn positie, spits.
Laatste vraagje, hoe zit het met fysieke gesteldheid/potentie daarin van jongens als Idrissi en Slabbekoorn?
varkenoord
Icoon
Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
quote:Doorschuiven moet je doen met spelers die in het elftal warin zij spelen het op hun talent afkunnen.Er geen inspanning voor moeten doen.Er zullen zoals altijd in de winterstop spelers worden doorgeschoven.Slabbekoorn en een verdediger wiens naam mij even is ontschoten spelen al een categorie hoger,dan hun leeftijd.Ik zie bv de 2e Kongolo eerder een trapje hoger gaan.Van C1 naar B2.Die verdediger is Kingsale
Zouden deze toppertjes in spe doorgeschoven kunnen worden naar de A? Nu de A zoeveel spelers aan de selectie levert
willem van Hanegem ![]()
Legende
varkenoord
Icoon
quote:Je hebt een bijzondere kijk op talenten.Ik heb Idrissie bij Feyenoord nog nooit als schaduwspits zien spelen.Op beide vleugels en dit seizoen als spit.Ook hij is zijn leeftijdsgenoeten voor op fysiek.De vergelijking met Castoignos,vind ik een terechte
D_skilled schreef:
(...)
Castaignos? Uh, nee. Idrissi heeft een betere techniek. Ik vind Idrissi geen echte no. 9, maar meer een schaduwspits. Bakkal speelde bij PSV ook af en toe op rechtsbuiten, maar kwam het best tot zijn recht als lopende 10.
Daarnaast wendde Castaignos in de jeugd zijn fysiek aan. Het feit dat hij groter, sterker en sneller was t.o.v. zijn leeftijdsgenootjes zorgde er mede voor dat hij uitblonk. Idrissi doet minder op kracht en meer op techniek en souplesse.
Castagnos
Internationale topspeler
willem van Hanegem ![]()
Legende
quote:Maar de B2 is toch nooit beter dan de B1??
Castagnos schreef:
Deze jongens kunnen zeker nog niet worden doorgeschoven. Ik denk ook dat ze bij de VI de B2 bedoelen want dat is echt een topteam. Dit weekend tegen Ajax ...Ik ben benieuwd !
FRjack
Vedette
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009
quote:Wel talentvoller.
(...)
Maar de B2 is toch nooit beter dan de B1??
tjust
International
Reg.: 7 november 2011
willem van Hanegem ![]()
Legende
quote:Oké, maar als je talentvollere jeugd hebt in de B2 zie ik niet in waarom deze talentvollerespelers niet in de B1 ballen.
FRjack schreef:
(...)
Wel talentvoller.
Castagnos
Internationale topspeler
varkenoord
Icoon
quote:Er kunnen heel veel redenen zijn om niet de beste speler in het hoogste jeugdelftal te hebben.Fysiek is een heel belangrijke reden,over belasting enz kan blessures veroorzaken.Een hele goede verdediger die in het A1 of B1 elftal weinig te doen krijgt omdat zijn elftal heel sterk is.In de 2 elftallen staat zon speler dan misschien meer onder druk.
(...)
Oké, maar als je talentvollere jeugd hebt in de B2 zie ik niet in waarom deze talentvollerespelers niet in de B1 ballen.
willem van Hanegem ![]()
Legende
Castagnos
Internationale topspeler
Castagnos
Internationale topspeler
Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Jeugd & Satellietclubs » [Centraal] Feyenoord B-jeugd

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.