Feyenoord Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 14:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Jeugd & Satellietclubs » [Centraal] Feyenoord B-jeugd

HR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 32 »

HR

Big Kick
Ballenjongen

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 augustus 2011

quote:HR
Supporter123 schreef:

Het huidige B1 heeft het inderdaad erg lastig dit jaar. Als je het huidige elftal analyseert dan blijkt met name de voorhoede zeer matig en met weinig scorend vermogen. Uit dit elftal zijn Nathan Ake en Tony vertrokken en dat is een behoorlijke aderlating. Gisteren speelden maar liefst 5 1e jaartjes (Ali ulusoy, yalamoglu, knoester , de vos en idrisse) in de B1 en zij zijn allen zeer talentvol en speelden niet voor niets allemaal in Nederland onder 15! Zij zouden er nu ineens niets meer van kunnen, wat een onzin! De huidige 2e jaars zijn echter van onvoldoende kwaliteit om de 1e jaars goed te laten functioneren in deze zware eredivisie.

Verder is er sprake van weinig vertrouwen en is er niet echt sprake van enig plezier en teamspirit. Hier speelt de coach een cruciale rol. Als je zoals Cor Adriaanse zelf zegt een elftal van niks hebt dan moet je er proberen er een team van te maken. Ik kan ook op de bank gaan zitten als ik de beschikking heb over een toplichting zoals vorig jaar. Het is juist de kunst om als coach van een mindere lichting het maximale eruit te halen en daar slaagt Adriaanse niet in. Zijn aanpak is te cynisch en dat haalt al het beetje vertrouwen uit dit team.

Verder blijkt dat de speelstijl niet wordt aangepast aan het beschikbare materiaal. Dit elftal zou gezien het ontbreken van echte buitenspelers 442 moeten spelen ipv 433. Het systeem blijkt echter heilig te zijn zonder te kijken naar het beschikbare materiaal.

Dit elftal moet het plezier terugkrijgen en zorgen dat het niet degradeert. Voor volgend jaar ziet het er namelijk goed uit. Het huidige B2 doet gewoon mee voor de titel. Dit aangevuld met de huidige 5 1e jaars uit b1 en 2 of 3 talenten uit de c1 ( oa slabbekoorn) gaat de b1 volgend jaar gewoon mee doen om de titel, daar ben ik van overtuigd. Nu alleen dit seizoen doorkomen.
HR
@Supporter123: Helaas kan ik niet naar de wedstrijden komen maar een paar maanden geleden las ik in de forum dat er aardige talenten in de b junioren lopen. Ze verliezen een aantal wedstrijden en plots is alles beneden pijl, net als jij geloof ik daar niks van.
Misschien is dit seizoen wel een geweldige les voor de jongens. Ik herinner me dat jaren geleden dat Ajax een geweldige groep jongens had en die wonnen elke wedstrijd (ook de internationale toernooien), en geen enkele speler heeft het uiteindelijk gehaald.
Overigens lijkt mij het best moeilijk voor de 2e jaars B de kar te trekken als de helft van een team uit c junioren bestaat en daarbij sommige spelers zijn erg jonge 2e jaars b junioren. Wat betreft de kritiek op de voorhoede, zijn zij inderdaad niet goed genoeg of krijgen zij geen aanvoer vanuit het middenveld/verdediging? Wat mij wel opvalt is dat de reserves niet veel speelminuten krijgen.
HR
HR

shredder
Ballenjongen

Uit: Rotterdam
Reg.: 2 december 2011

@ BIG KICK;;Helaas kan ik niet naar de wedstrijden komen maar een paar maanden geleden las ik in de forum dat er aardige talenten in de b junioren lopen. Ze verliezen een aantal wedstrijden en plots is alles beneden pijl, net als jij geloof ik daar niks van.
Misschien is dit seizoen wel een geweldige les voor de jongens. Ik herinner me dat jaren geleden dat Ajax een geweldige groep jongens had en die wonnen elke wedstrijd (ook de internationale toernooien), en geen enkele speler heeft het uiteindelijk gehaald.
Overigens lijkt mij het best moeilijk voor de 2e jaars B de kar te trekken als de helft van een team uit c junioren bestaat en daarbij sommige spelers zijn erg jonge 2e jaars b junioren. Wat betreft de kritiek op de voorhoede, zijn zij inderdaad niet goed genoeg of krijgen zij geen aanvoer vanuit het middenveld/verdediging? Wat mij wel opvalt is dat de reserves niet veel speelminuten krijgen.

aangezien jij geen wedstrijden kan zien, en ik wel. Wil ik nogmaals wel is onderbouwen waarom ik vind dat dit een zeer zwakke tot slechte lichting is. Dit is niet zo omdat je een paar maanden geleden een goed team had, nee toen waren ze ook al slecht en verloren ze ook al wedstrijden. ik heb daarom maar even de stand voor je neergezet hieronder.

http://www.fr-fanatic.com/limo/lmo.php?file=b1_1112.l98&action=results

klik op deze link en je vind de actuele stand. Onthoud hierbij dat de onderste 2 degraderen en je dit seizoen al van vitesse hebt verloren.

Dan wil ik nog wel reageren op je opmerking de helft van het team bestaat uit c junioren wie dan?? iedereen is b junior dat er een paar 1e jaars zijn okay maar geen c junioren.
En inderdaad de aanvoer naar de spitsen is matig maar de spitsen zelf stellen werkelijk niks voor, maar dat is mijn mening ik zie het niet. Daarnaast begin je over de kar trekken maar als je niet eens weet hoe je een bal naar de juiste kleur moet spelen dan moet je je afvragen of er bij Feyenoord niet is geslapen met een aantal van deze jongens.
De goede verhalen van vroeger ben ik het met je eens maar dit was vorig jaar toen de 1e jaars nog c waren (Job Knoester, Caner Yalamoglu, Ali ulisoy, Robert de Vos) deze konden toen nog op fysiek een hoop verschil maken maar nu komen ze tegen tegenstanders die de zelfde grote hebben kracht dan wel snelheid en ja dan moet je ook kunnen voetballen en dat is volgens mij bij deze lichting het probleem. Want ook de 2 jaars zijn gewoon Feyenoord onwaardig.
Dus als leerjaar zal het wel wat zijn maar of ze er bij de amateurs wat aan hebben geen idee!!!!!
HR
HR

Big Kick
Ballenjongen

shredder schreef:

@ BIG KICK;;Helaas kan ik niet naar de wedstrijden komen maar een paar maanden geleden las ik in de forum dat er aardige talenten in de b junioren lopen. Ze verliezen een aantal wedstrijden en plots is alles beneden pijl, net als jij geloof ik daar niks van.

aangezien jij geen wedstrijden kan zien, en ik wel. Wil ik nogmaals wel is onderbouwen waarom ik vind dat dit een zeer zwakke tot slechte lichting is. Dit is niet zo omdat je een paar maanden geleden een goed team had, nee toen waren ze ook al slecht en verloren ze ook al wedstrijden. ik heb daarom maar even de stand voor je neergezet hieronder.

http://www.fr-fanatic.com/limo/lmo.php?file=b1_1112.l98&action=results

klik op deze link en je vind de actuele stand. Onthoud hierbij dat de onderste 2 degraderen en je dit seizoen al van vitesse hebt verloren.

Dan wil ik nog wel reageren op je opmerking de helft van het team bestaat uit c junioren wie dan?? iedereen is b junior dat er een paar 1e jaars zijn okay maar geen c junioren.
En inderdaad de aanvoer naar de spitsen is matig maar de spitsen zelf stellen werkelijk niks voor, maar dat is mijn mening ik zie het niet. Daarnaast begin je over de kar trekken maar als je niet eens weet hoe je een bal naar de juiste kleur moet spelen dan moet je je afvragen of er bij Feyenoord niet is geslapen met een aantal van deze jongens.
De goede verhalen van vroeger ben ik het met je eens maar dit was vorig jaar toen de 1e jaars nog c waren (Job Knoester, Caner Yalamoglu, Ali ulisoy, Robert de Vos) deze konden toen nog op fysiek een hoop verschil maken maar nu komen ze tegen tegenstanders die de zelfde grote hebben kracht dan wel snelheid en ja dan moet je ook kunnen voetballen en dat is volgens mij bij deze lichting het probleem. Want ook de 2 jaars zijn gewoon Feyenoord onwaardig.
Dus als leerjaar zal het wel wat zijn maar of ze er bij de amateurs wat aan hebben geen idee!!!!!
HR
Inderdaad, geen c junioren maar 1e jaars b junioren. Shredder je bent wel bikkelhard in je oordeel.... Ik heb de stand gezien en de jongens moeten de komende weken een aantal winnen en voor dat je het weet staan ze er weer redelijk voor. Nu de jongens het moeilijk hebben, hebben ze steun nodig en wanneer de plezier terugkomt, ben ik er van overtuigd dat de resultaten en hun spel ook zullen verbeteren. We houden de moed erin!!!:-)
HR
HR

varkenoord
Legende

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004

De huidige lichting B junioren behoort niet tot de categorie top lichting.Dat is een feit.Maar om dan te gaan bewreren dat het zelfs bij de amateurs niet voorstelt is de grootst mogelijke onzin.Tegen sparta werd thuis met 6-1 gewonnen en uit met 5-0 verloren.Deze uitslagen roepen verbazing op.Was het de ziekte van Adriaanse die de voorbereiding niet deed.De andere stijl van Hiele.Wie het weet mag het zeggen.Maar als er een trainer in staat is om de ploeg weer op orde te krijgen dan is het Adriaanse.Het blijft gelul van het zuiverste water dat Adriaanse nagatief en zuur is.Adriaanse is duidelijk.Kortom een kanjer in de opleiding.Dat heeft het verleden bewezen.Ik ben er dan ook reelijk zeker van ddat de 2e competitie helft beter wordt.
HR
HR
Maar jongens, de hoeveelheid talenten die momenteel doorstromen is toch ook ongelooflijk? Normaal heb je 2 a 3 spelers per lichting toch? Dat is normaal gesproken enigszins het gemiddelde niet?
HR
HR

van Gastel
Internationale topspeler

Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 5 mei 2011

Er stromen echt heel veel talenten door dat zie niet vaak :B
HR
HR

Castagnos
Internationale topspeler

Reg.: 17 januari 2009

Feyenoord B1 wint met 2-0 van Utrecht B1. Goals van Robinson en Idrissi (penalty). Stond flink wat druk op de ketel bij Feyenoord. Weer genoten van Robbert de Vos. Ook Rick Dekker vond ik sterk spelen.

Ze hebben er keihard voor geknokt.

Ps ; Feyenoord D1 wint met 2-0 van Ajax D1.

[Dit bericht is veranderd door Castagnos (op 10 december 2011 14:10:45).]
HR
HR

Castagnos
Internationale topspeler

En Feyenoord 1 speelt met 4-4 gelijk uit bij PSV C1.
HR
HR

shredder
Ballenjongen

vandaag ok maar is weze kijken naar de b1 na het debacle van vorige week, was zichtbaar dat de trainer enkele veranderingen had toegepast, Job Knoester eruit rick dekker een linie naar achteren en Randy Elst op het middenveld erbij, Voetballend leek feyenoord er hierdoor zeker in de 1e helft er op vooruit gegaan.
Na de eerste helft had je met 3-0 voor moeten staan ipv 1-0, maar de spitsen deden veel te weinig met de kansen , Brandon Robinson staat wel in het veld maar doet niet veel, Idrissi deed zij best maar werd meerdere malen door de trainer ergens opgewezen leek echter niet altijd te willen luisteren.
2e helft een stuk minder mer druk van Utrecht kwamen er maar niet echt uit, ondanks dat nog aardige mogelijkheden gekregen, echter Utrecht was ook wel onthussend zwak.
Ik heb dit keer meer genoten door de strijd die er tenminste werd geleverd, vraag me alleen af of castagnos, robert de vos en rick karsdorp niet door elkaar haald, want zo goed vond ik ons "supertalent"nou ook weer niet,
Randy van Elst daarintegen mag van mij wel blijven staan.
HR
HR

Feyenoord Jeugd
Jeugdspeler

Uit: Breda
Vak: Maastribune - W4
Reg.: 13 december 2010

Weet iemand ook wat de B2 gedaan heeft tegen VVV B1 en wie er goed speelden??
HR
HR

FRjack
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

Castagnos schreef:

En Feyenoord 1 speelt met 4-4 gelijk uit bij PSV C1.
HR
Weet je misschien wat nummer twee RKC/Willem II C1 gedaan heeft? Overigens scoort dit elftal echt absurd veel. Na 11 wedstrijden hebben ze er al 55 in liggen en slechts 14 tegen.
HR
HR

Castagnos
Internationale topspeler

Robbert de Vos is geen 'supertalent' maar wel een goede middenvelder met techniek, passing en overzicht. Hij heeft het nu moeilijk als eerste jaars B maar dat komt hem alleen maar later ten goede.

Feyenoord B was echt nerveus. Ze moesten echt winnen en dat zag je. Utrecht was vandaag ook een mindere tegenstander.
HR
HR

Supporter123
Ballenjongen

Reg.: 3 december 2011

De overwinning van de B1 tegen Utrecht was zowel goed voor de stand op de ranglijst als voor het zelfvertrouwen van deze groep. De B1 speelde gisteren met name de 1e helft goed voetbal en had met wat meer scherpte voorin zeker met 3-0 voor moeten staan. Robbert de Vos haalde weer zijn hoge niveau vanuit de C1 en zette met 2 mooie steekpasses de spitsen vrij voor doel die helaas werden gemist. Het is te hopen dat nu vanaf de winterstop de weg omhoog kan worden ingeslagen en dat de vele 1e jaars zich verder goed ontwikkelen zodat volgend jaar er weer een B1 staat dat mee kan doen om de bovenste plaatsen.
HRHR
HR

Big Kick
Ballenjongen

shredder schreef:

vandaag ok maar is weze kijken naar de b1 na het debacle van vorige week, was zichtbaar dat de trainer enkele veranderingen had toegepast, Job Knoester eruit rick dekker een linie naar achteren en Randy Elst op het middenveld erbij, Voetballend leek feyenoord er hierdoor zeker in de 1e helft er op vooruit gegaan.
Na de eerste helft had je met 3-0 voor moeten staan ipv 1-0, maar de spitsen deden veel te weinig met de kansen , Brandon Robinson staat wel in het veld maar doet niet veel, Idrissi deed zij best maar werd meerdere malen door de trainer ergens opgewezen leek echter niet altijd te willen luisteren.
2e helft een stuk minder mer druk van Utrecht kwamen er maar niet echt uit, ondanks dat nog aardige mogelijkheden gekregen, echter Utrecht was ook wel onthussend zwak.
Ik heb dit keer meer genoten door de strijd die er tenminste werd geleverd, vraag me alleen af of castagnos, robert de vos en rick karsdorp niet door elkaar haald, want zo goed vond ik ons "supertalent"nou ook weer niet,
Randy van Elst daarintegen mag van mij wel blijven staan.
HR
Shredder, je moet niet teveel klagen, wees blij dat ze weer hebben gewonnen
HR
HR

FeyForEver
Jeugdspeler

Uit: Delft
Reg.: 5 april 2011

Big Kick schreef:

We moeten niet te veel klagen inderdaad maar voetballend gezien was het weer niet best. 1e helft was nog redelijk maar 2e helft was weer bedenkelijk.
Het begint al van achteruit. Keeper die niet opbouwd en alleen maar lange ballen naar voren trapt. Vervolgens staan er 3 in de voorhoede die echt geen bal vast kunnen houden. Waardoor het middenveld erg loopt te zwemmen. Er werden ondanks dat nog wel wat kansen gecreerd maar o zo slecht afgewerkt. Knegjens die alleen op de keeper af gaat, hij moet alleen nog even breed leggen op zn medespeler en het staat 2-0. Maar nee hoor, zelf schieten en dan nog recht op de keeper af. Als je ziet wat voor kansen op het laatst nog worden weggegeven; een of ander rollertje tegen de paal en een schot rakelings langs. We zijn goed weggekomen en ik hoop dat ze hier meer zelfvertrouwen van krijgen want je kan mij niet vertellen dat iedereen er ineens niets meer van kan...

Shredder, je moet niet teveel klagen, wees blij dat ze weer hebben gewonnen
HR
HR
HR

Big Kick
Ballenjongen

FeyenoordNaaldwijk schreef:

(...)Heel eenvoudige middenvelder,die hard werkt maar echt zoals ik tot nog toe kan bezien geen hoogvlieger en daarom zeker geen speler die beter is dan wat ze al hadden lopen!
HR
Ben benieuwd wat jij verstaat onder een hooglieger
HR
HR

Big Kick schreef:

(...)

Ben benieuwd wat jij verstaat onder een hooglieger
HR
Het woordenboek zegt over geen hoogvlieger wat overigens iets anders is dan hoog(v)lieger dat zo iemand onbekwaam is ergens voor!
Misschien bedoel ik er mee dat hij,lees goed zoals ik het op dit moment zie,onbekwaam is om het eerste te halen.
Maar en dat is wat ik altijd zeg,ik hoop voor hem en misschien voor jou en zeker voor Feyenoord dat ik het mis heb.
Maar als je mijn /onze mening vraagt probeer ik een eerlijk antwoord tegeven.
HR
HR

Big Kick
Ballenjongen

FeyenoordNaaldwijk schreef:

(...)Het woordenboek zegt over geen hoogvlieger wat overigens iets anders is dan hoog(v)lieger dat zo iemand onbekwaam is ergens voor!
Misschien bedoel ik er mee dat hij,lees goed zoals ik het op dit moment zie,onbekwaam is om het eerste te halen.
Maar en dat is wat ik altijd zeg,ik hoop voor hem en misschien voor jou en zeker voor Feyenoord dat ik het mis heb.
Maar als je mijn /onze mening vraagt probeer ik een eerlijk antwoord tegeven.
HR
Een hooglieger!!!! Dat moet maar in de nieuwe Van Dale woordenboek :-) Maar met mijn vraag bedoelde ik eigenlijk welke jongen beschouw je als een hoogVlieger, een potentiele kandidaat voor Feyenoord 1. De realiteit is dat niet iedereen om verschillende redenen niet het eerste haalt van Feyenoord.
HR
HR

shredder
Ballenjongen

beste Big Kick,

ik klaag niet ik ventileer alleen mijn mening. Mocht dit bij jou overkomen als klagen, klaag dan zelf niet.
Ik ben ook blij dat er is gewonnen, maar mag het, het was net aan. Het is dat Utrecht zo slecht was en nog een aantal kansen liet liggen in de laatste minuut.
Ja, het klopt dat wij dit ook deden.
Daarnaast vind ik dat je wel een hoop mag eisen van deze jongens met alle respect je voetbalt bij Feyenoord B1 en niet bij DHZ B1. Dat sommige jongens een langere weg afleggen als andere ben ik het mee eens echter, er hebben naar mijns inziens een paar mensen liggen slapen in de opleiding en spelen er derhalve jongens in dit team die niet goed genoeg zijn. En had je wellicht van een paar al eerder afscheid moeten nemen en door moeten selecteren.
HR
HR

Big Kick schreef:

(...)

Een hooglieger!!!! Dat moet maar in de nieuwe Van Dale woordenboek :-) Maar met mijn vraag bedoelde ik eigenlijk welke jongen beschouw je als een hoogVlieger, een potentiele kandidaat voor Feyenoord 1. De realiteit is dat niet iedereen om verschillende redenen niet het eerste haalt van Feyenoord.
HR
Als je zo op Varkenoord loopt en je luistert of spreekt met de trainers dan hoor je wel is wat!
Van Geel had het zondagavond bij van Gelder er ook over dat er weer een paar aan komen.
Maar die laatste stap naar de selektie en het eerste is de moeilijkste.
Maar dat er talent is dat is duidelijk!
HR
HR

Castagnos
Internationale topspeler

De moeilijkheid van een slecht draaiend team is ook om te bepalen aan wie dat kan liggen en aan wie het absoluut niet ligt. Het is duidelijk dat dit niet het sterkste team is maar het sleutelwoord in de jeugdopleiding is GEDULD.

Jongens kunnen zich later spectaculair ontwikkelen. Sommige kunnen veel meer tot uitdrukking komen in een ander team. Soms klopt de puzzel van een team gewoon niet (in dat kader vond ik Randy Elst afgelopen zaterdag een goede aanvulling).

Kortom ; geef het team de tijd en vertrouw de uitstekende trainers en begeleider van Varkenoord.
HR
HR

Blindevink
Vaste waarde in elftal

Reg.: 6 juni 2009

Je moet wel heel weinig op zaterdag te doen hebben als je bij dit groepje talentlozen gaat kijken.

Hopeloze groep. Kan gebeuren.
HR
HR

Kalou21
Vedette

Reg.: 8 januari 2011

Blindevink schreef:

Je moet wel heel weinig op zaterdag te doen hebben als je bij dit groepje talentlozen gaat kijken.

Hopeloze groep. Kan gebeuren.
HR
Ik heb de B nog niet gezien dit seizoen, maar het schijnt echt dramatisch te zijn. Iemand op Varkenoord maakte zelfs de opmerking: "Als van die Onder 17 een speler het eerste haalt, poets ik alle stoeltjes in De Kuip".
HR
HR

Big Kick
Ballenjongen

Kalou21 schreef:

(...)

Ik heb de B nog niet gezien dit seizoen, maar het schijnt echt dramatisch te zijn. Iemand op Varkenoord maakte zelfs de opmerking: "Als van die Onder 17 een speler het eerste haalt, poets ik alle stoeltjes in De Kuip".
HR
Daar hou ik hem/haar aan!! :-) Misschien is het voor Feyenoord goedkoper om een jongen van de O17 een basiskontrakt te geven dan de lonen van de schoonmaakdienst.
HR
HR

FRjack
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

Dit team lijkt het toch weer een beetje op te pakken, na een moeizaam begin. Vorige week werd er al ruim gewonnen van Vitesse/AGOVV B1 met 6-1, nu was het elftal van Cor Adriaanse te sterk voor Zeeburgia B1. De uitslag was 2-0, waarbij de eerste uit een penalty gescoord werd.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 32 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Jeugd & Satellietclubs » [Centraal] Feyenoord B-jeugd

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is het een goede beslissing van Van Geel om Vermeer van Ajax te halen?

Ja, goede doelman
Nee, geld moet aan andere positie besteed worden
Nee, nieuwe keeper kan, maar niet Vermeer van Ajax
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 92,0% dat Arsenal FC wint van Galatasaray. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Standard Luik:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!