| Poster | | Topic: Jong Feyenoord 2007/2008 |  |
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2464 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: Jordi1908 schreef:
(...)
(plaatje)
Echt geweldig dit 
Ik heb dan ook nergens uit de Feyenoord hoek gehoord dat Feyenoord goed speelde, laat staan werelds. Heb overigens het idee dat een dergelijke uitspraak eerder van de (amateur)interviewers komt dan dat Winter dat heeft gezegd.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: varkenoord schreef:
(...)
Er zit niet echt veel muziek in deze selektie,zie alleen poldervaart als een mogelijke 1e elftal speler en misschien de ingevallen Ramstijn.Dan nog de spelers die nu ook bij de selektie horen maar als alles fit is zie ik Biseswar ook afvallen.
Het keepertje Erik Cummins is een beetje klein, maar had een paar goede reddingen en voetbalde opvallend sterk mee.
Bij Ajax werden vroeger jonge centrale verdedigers als bijvoorbeeld Ruud Krol of Frank de Boer eerst als back in het eerste neergezet. De 18-jarige Feyenoord-aanvoerder Jordy Buijs zou bij Feyenoord 1 ook als rechtsback kunnen beginnen. Jordy Buijs straalt rust en kracht uit, gepaard aan een behoorlijke snelheid en techniek. Hij veroverde veel ballen, won duels en verzorgde de opbouw van achteruit, wat nog wel wat verbeterd kan worden. Maar ook Dwight Tiendalli en Serginho Greene komen natuurlijk voor de rechtsbackpositie in aanmerking. Theo Lucius kan dan eventueel doorschuiven naar het middenveld, waar hij wél van waarde zou kunnen zijn.
Als Jordy Buijs, Greene en Tiendalli alleen maar op de bank mogen zitten bij Van Marwijk, dan moet Feyenoord er misschien aan denken een of twee van hen te verhuren.
Poldervaart was gisteren onzichtbaar. Ribeiro maakte kort voor tijd een mooi doelpunt uit zo'n beetje zijn enige kans in de wedstrijd, na geklungel in de Ajax-verdediging. Als Van Marwijk weer eens een spits nodig heeft, raad ik hem aan voor de verandering eens niet te zaniken over zijn smalle selectie, maar gewoon Ribeiro naast Makaay in de spits te zetten. Veel bravoure die Ribeiro, dat bleek tijdens de strafschoppenserie.
De Ajax-aanvoerder Van der Heijden was de meest opvallende aan de andere kant. Die zal spoedig in de Eredivisie debuteren.
edit: Het was de derde opeenvolgende zege van Jong Feyenoord over Jong Ajax in de ArenA.
[Dit bericht is veranderd door Happel (op 4 december 2007 19:03:43).]
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Happel schreef:
Als Van Marwijk weer eens een spits nodig heeft, raad ik hem aan voor de verandering eens niet te zaniken over zijn smalle selectie, maar gewoon Ribeiro naast Makaay in de spits te zetten. Veel bravoure die Ribeiro, dat bleek tijdens de strafschoppenserie.
En ik maar denken dat Ribeiro een linksback/linkshalf was. 
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | |
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
En ik maar denken dat Ribeiro een linksback/linkshalf was. 
Jij moet niet teveel denken Dick, dat is niet goed voor je hoofd. Dat had je zo langzamerhand toch wel kunnen weten.
Zoals Ribeiro gisteren die kans afmaakte, zo kunnen alleen spitsen dat. Dus vogende keer moet Van Marwijk niet zeuren maar gewoon Ribeiro naast Makaay in de voorhoede zetten.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 | |
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Hij is dus omgeturnd van lb/lm naar spits.
Er werd gisteren door Feyenoord zo weinig gecreëerd en er was zó weinig aanvoer naar de voorhoede dat je nauwelijks meer kon zien wie er eigenlijk in de spits stond of had moeten staan. Ribeiro was veel aan de linkerkant van het veld te vinden, zo ook tijdens zijn mooie doelpunt toen hij razendsnel opdook om een verdedigingsfout van Ajax af te straffen, door de benen van de echt niet langzame Gentenaar.
Het was in veel opzichten gisteren nog een jeugdwedstrijd. Een keer of vier, vijf kon je alle veldspelers bij elkaar zien staan alks op een kluit aan één kant van het veld. De andere kant lag dan helemaal open.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 4964 Reg.: 16 november 2004 |
(...) Het keepertje Erik Cummins is een beetje klein, maar had een paar goede reddingen en voetbalde opvallend sterk mee.
Bij Ajax werden vroeger jonge centrale verdedigers als bijvoorbeeld Ruud Krol of Frank de Boer eerst als back in het eerste neergezet. De 18-jarige Feyenoord-aanvoerder Jordy Buijs zou bij Feyenoord 1 ook als rechtsback kunnen beginnen. Jordy Buijs straalt rust en kracht uit, gepaard aan een behoorlijke snelheid en techniek. Hij veroverde veel ballen, won duels en verzorgde de opbouw van achteruit, wat nog wel wat verbeterd kan worden. Maar ook Dwight Tiendalli en Serginho Greene komen natuurlijk voor de rechtsbackpositie in aanmerking. Theo Lucius kan dan eventueel doorschuiven naar het middenveld, waar hij wél van waarde zou kunnen zijn.
Als Jordy Buijs, Greene en Tiendalli alleen maar op de bank mogen zitten bij Van Marwijk, dan moet Feyenoord er misschien aan denken een of twee van hen te verhuren.
Poldervaart was gisteren onzichtbaar. Ribeiro maakte kort voor tijd een mooi doelpunt uit zo'n beetje zijn enige kans in de wedstrijd, na geklungel in de Ajax-verdediging. Als Van Marwijk weer eens een spits nodig heeft, raad ik hem aan voor de verandering eens niet te zaniken over zijn smalle selectie, maar gewoon Ribeiro naast Makaay in de spits te zetten. Veel bravoure die Ribeiro, dat bleek tijdens de strafschoppenserie.
De Ajax-aanvoerder Van der Heijden was de meest opvallende aan de andere kant. Die zal spoedig in de Eredivisie debuteren.
edit: Het was de derde opeenvolgende zege van Jong Feyenoord over Jong Ajax in de ArenA.
Ribeiro is gewoon een matige speler,heeft alleen een mooie vrije trap.Heeft op alleposities gespeeld aan de linkerkant .Jordi Buys heeft ook in de A op de rechtsback gespeeld,was zo wendbaar als een cruiseschip en zeker niet snel.Wel een voortreffelijke mentaliteit.Het overgrote deel van deze spelers gaat naar kleinere klubs
|
|
|
(...)
Ribeiro is gewoon een matige speler,heeft alleen een mooie vrije trap.Heeft op alleposities gespeeld aan de linkerkant .Jordi Buys heeft ook in de A op de rechtsback gespeeld,was zo wendbaar als een cruiseschip en zeker niet snel.Wel een voortreffelijke mentaliteit.Het overgrote deel van deze spelers gaat naar kleinere klubs
Jordy Buijs was gisteren talloze keren te snel voor de Ajax-aanval, waarin onder andere Mitea stond. Net als bijvoorbeeld Ronald Koeman is Jordy Buijs niet supersnel, maar compenseert hij dat met een uitstekend positiegevoel. Hij was gisteren uitblinker bij Feyenoord en is ook niet voor niets aanvoerder, ondanks zijn 18 jaar.
Als Ribeiro elke wedstrijd zo'n doelpuntje meepikt zal hij snel te groot zijn voor Feyenoord. Bij Ajax houden ze hem ook al in de gaten, getuige deze quote van Thomas Aruba van gisterenmiddag:
quote: Thomas Aruba schreef:
Ik hoor de laatste weken vooral de namen van Jordi Buijs (familie van Danny?), Janota, Fer, Poldervaart (familie van die jongen van AZ?) en Lensky, maar hoe zit het met Ribeiro? Lijkt die jongen het eerste te gaan halen?
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Dat zou kunnen.
Misschien speelde Ribeiro wel een van zijn beste wedstrijden ooit gisterenavond en steeg ook Jordi Buijs boven zichzelf uit.
Wij zien zelden of nooit de wedstrijden tegen de meestal eerste divisie jeugd-selecties. Ook zien wij deze spelers nooit trainen.
Wat we wel zagen is dat Jong Feyenoord tijdens het grootste gedeelte van de wedstrijd weinig in te brengen had tegen Jong Ajax. Misschien zijn wij dan verblind omdat we dan de minst slechte spelers bij ons als uitblinkers bestempelen.
Het was trouwens wel leuk dat er in de 89e minuut gescoord werd door Ribeiro. Toen konden we tegen inmiddels 10 Ajacieden gaan verlengen en was het mogelijk de penaltyserie te halen.
Daar heeft de gelukkigste gewonnen. En dat waren wij.
|
|
|
Thomas Aruba Aanstormend talent
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 |
(...)
Sterker nog, dat heeft hij al gedaan. Ook daar was destijds geen aandacht aan besteed door RTL-voetbal. Toch jammer dat ze de debuterende jonkies niet even in de spotlights zetten.
|
|
|
varkenoord Vedette
(...)
Dat Ribeiro spoedig te groot wordt voor Feyenoord bestempel ik als een mop.Helaas niet,maar ik hoop dat ik het mis heb.
|
|
|
(...)
Dat Ribeiro spoedig te groot wordt voor Feyenoord bestempel ik als een mop.Helaas niet,maar ik hoop dat ik het mis heb.
Ik zeg niet dat Ribeiro te groot wordt voor Feyenoord, maar dat hij te groot wordt als hij elke wedstrijd zo'n doelpuntje meepikt als dat van gisteren tegen Jong Ajax.
Het kan hard gaan, dat heb je kunnen zien met Ryan Babel en Royston Drenthe.
Maar helaas heeft Ribeiro te maken met Bert van Marwijk die bij een 6-0 voorsprong op Heracles nog liever Danny Buijs laat invallen dan Leroy Fer.
(...)
Sterker nog, dat heeft hij al gedaan. Ook daar was destijds geen aandacht aan besteed door RTL-voetbal. Toch jammer dat ze de debuterende jonkies niet even in de spotlights zetten.
Inderdaad! Sublieme techniek heeft deze Van der Heijden, kan een topspeler worden.
[Dit bericht is veranderd door Happel (op 4 december 2007 21:26:14).]
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Er worden zoveel zaken niet in de spotlights gezet. En dat vind ik ook heel terecht.
Een debuterende Van der Heijden is toch geen topnieuws? Net zomin als een debuterende Wijnaldum trouwens.
Je vroeg mij overigens nog om een neutraal verslag van deze wedstrijd.
Ik denk dat je inmiddels al genoeg informatie hebt als je onze commentaren leest en de verdere analyses op de Ajax en Feyenoord sites bekijkt.
Mijn mening over de wedstrijd is duidelijk: de slechtste heeft gewonnen. Met name in de eerste helft werden wij volledig overspeeld. Dankzij prutswerk van o.a. Mitea stond het nog 0-0 bij de rust. Een overigens terecht toegekende strafschop in de 45e minuut werd door ons niet benut. Voor hetzelfde geld staat Ajax met 0-1 achter.
In de tweede helft werd het door een mooie vrije trap van Van der Heijden verdiend 1-0 voor Ajax. In plaats van door te drukken en overgaan tot de 'kill' wordt er door Ajax overgeschakeld tot gallery play. Juist daardoor kwam Feyenoord weer in de wedstrijd en kon zo nu en dan gevaarlijk uitbreken. Dat leverde een van jullie spelers zijn tweede geel op toen een oprukkende Feyenoorder onrechtmatig gestopt werd.
In de laatste minuut van de officiële speeltijd werd het onverdiend 1-1. Maar dat is bekervoetbal.
Ook in de verlenging hadden we weinig in te brengen, ondanks het feit dat we een man meer hadden.
De penalty-serie was dan ook het hoogst haalbare voor ons.
Toen wij de eerste penalty misten leek het alsnog een gelopen koers voor Ajax. Maar ook de Ajacieden waren niet allemaal even koelbloedig zodat de penalty van Gentenaar de doorslag gaf. Die schoot hoog over zodat wij verder bekeren voor de beloften-cup.
|
|
|
varkenoord Vedette
quote: De Sigaar schreef:
(...)Dat zou kunnen.
Misschien speelde Ribeiro wel een van zijn beste wedstrijden ooit gisterenavond en steeg ook Jordi Buijs boven zichzelf uit.
Wij zien zelden of nooit de wedstrijden tegen de meestal eerste divisie jeugd-selecties. Ook zien wij deze spelers nooit trainen.
Wat we wel zagen is dat Jong Feyenoord tijdens het grootste gedeelte van de wedstrijd weinig in te brengen had tegen Jong Ajax. Misschien zijn wij dan verblind omdat we dan de minst slechte spelers bij ons als uitblinkers bestempelen.
Het was trouwens wel leuk dat er in de 89e minuut gescoord werd door Ribeiro. Toen konden we tegen inmiddels 10 Ajacieden gaan verlengen en was het mogelijk de penaltyserie te halen.
Daar heeft de gelukkigste gewonnen. En dat waren wij.
Ik zie nu de wedstrijden van jong Feyenoord ook niet.Maar ken op een enkeling na alle spelers al vanaf de B jeugd.Buys vind ik nog een twijfelaar of hij het eerste haalt.Cummings heeft ook goed gespeeld las ik,mijn voorspelling volgend seizoen Barendrecht
|
|
|
quote: De Sigaar schreef: Mijn mening over de wedstrijd is duidelijk: de slechtste heeft gewonnen. Met name in de eerste helft werden wij volledig overspeeld. Dankzij prutswerk van o.a. Mitea stond het nog 0-0 bij de rust. Een overigens terecht toegekende strafschop in de 45e minuut werd door ons niet benut. Voor hetzelfde geld staat Ajax met 0-1 achter.
In de tweede helft werd het door een mooie vrije trap van Van der Heijden verdiend 1-0 voor Ajax. In plaats van door te drukken en overgaan tot de 'kill' wordt er door Ajax overgeschakeld tot gallery play. Juist daardoor kwam Feyenoord weer in de wedstrijd en kon zo nu en dan gevaarlijk uitbreken. Dat leverde een van jullie spelers zijn tweede geel op toen een oprukkende Feyenoorder onrechtmatig gestopt werd.
In de laatste minuut van de officiële speeltijd werd het onverdiend 1-1. Maar dat is bekervoetbal.
Ook in de verlenging hadden we weinig in te brengen, ondanks het feit dat we een man meer hadden.
De penalty-serie was dan ook het hoogst haalbare voor ons.
Toen wij de eerste penalty misten leek het alsnog een gelopen koers voor Ajax. Maar ook de Ajacieden waren niet allemaal even koelbloedig zodat de penalty van Gentenaar de doorslag gaf. Die schoot hoog over zodat wij verder bekeren voor de beloften-cup.
Wij werden nooit volledig overspeeld Sigaar, daarvoor was dit Jong Ajax ook te onmachtig. Wel hadden ze twee, drie kansen moeten maken in de eerste helft en zeker die van Mitea.
Toen Jong Ajax met 10 man kwam te staan werd Jong Feyenoord beter maar de mogelijkheden werden onbesuisd om zeep geholpen met voorzetten in het wilde weg.
Maar het was wel aardig, dat jij als vermaard tegenstander van galleryplay en panna's, moest toegeven dat die Van der Heijden van Jong Ajax erg sterk speelde. Aanvoerder, panna's, technische hoogstandjes, spelverdeler, scoren uit een vrije trap. Goed om te zien. Jong Ajax had gisteren verdiend te winnen, maar het krachtsverschil tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord was gelukkig niet zo groot als jij de mensen hier voorspiegelt.
|
|
|
guzzie Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - Business seats Posts: 742 Reg.: 5 augustus 2003 | Van de selectie van het tweede deden de volgende spelers afgelopen maandag niet mee, d.w.z. zaten ook niet op de bank:
moestafa el kabir
dennis koenders
pieter collen
timon van leeuwen
mitchell schet
karim saidi
koenders is geblesseerd, geldt dat ook voor collen, van leeuwen en schet? waar zijn saidi en el kabir gebleven, die hebben heel het seizoen nog geen minuut meegedaan bij het tweede. zijn zij net als bart van de beek vertrokken bij feyenoord?
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 | |
|
D_skilled Jeugdspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 31 Reg.: 6 april 2007 |
(...)
Ik ben het met Varkenoord eens. Ribeiro is gewoon een matige speler met wat snelheid en iemand die opvalt door zijn traptechniek, vooral bij vrijetrappen.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 | Als Ribeiro inderdaad "gewoon een matige speler" is dan is het blijkbaar droevig gesteld met het Nederlands voetbal, want hij is al geruime tijd jeugdinternational.
Gisteren was hij vrijwel de gehele wedstrijd onopvallend, maar bij zijn eerste kans was het gelijk 1-1. Bedankt Ribeiro! 
|
|
|
Kurupti Vedette
Uit: Eindhoven Vak: Maastribune - W4 Posts: 4854 Reg.: 23 februari 2004 |
Als Ribeiro inderdaad "gewoon een matige speler" is dan is het blijkbaar droevig gesteld met het Nederlands voetbal, want hij is al geruime tijd jeugdinternational.
Gisteren was hij vrijwel de gehele wedstrijd onopvallend, maar bij zijn eerste kans was het gelijk 1-1. Bedankt Ribeiro! 
Ribeiro is ook helemaal geen spits. Ik weet niet waarom je zo door blijft zwammen over hem.
Dat hij gisteren spits was is ook omdat in de jeugd geen fatsoenlijke spits te bekennen is... 
|
|
|
feyenoordn1 Jeugdspeler
Vak: Stadiontribune - U Posts: 52 Reg.: 22 december 2006 | Viel me trouwens op gegeven moment op hoe snel Greene nog was.. (is) Op gegeven moment starte een of andere kereltje (dacht mietea? maar dunno exact meer wie) met 2 meter voorsprong vanaf iets over de middenlijn en Greene haalde m gewoon in. Met alle respect voor Lucius denk ik dat Greene in potentie voor de rechtsback positie gewoon sterker is. Zowel verdedigend als qua snelheid.
Mentaliteit van Jordy Buijs is, voor zover ik dat kan zeggen na die ene wedstrijd die ik toevallig zag, prima. Jammer dat die leonardo niet meedeed (mocht doen), had m graag tegenover Buijs gezien .
Verder triest mannetje die Winter.. Zoals Happel al zegt waren ze zeker de eerste helft beter maar we werden echt niet overklast of dergelijke onzin. In de tweede helft waaren we vond ik zelfs op een paar slappe fase's na niet de mindere. Wel speelden we relatief verdedigend en vielen zij meer aan. In de verlenging werd het weer wat minder. Gelukkig toch nog gewonnen. Kan t trouwens kloppen dat er drie stoelen naast me een undercover agent zat? man zat de hele tijd onopvallend te doen en in ze zorgvuldig verstopte microfoon te praten...
|
|
|
quote: Kurupti schreef:
(...)
Ribeiro is ook helemaal geen spits. Ik weet niet waarom je zo door blijft zwammen over hem.
Dat hij gisteren spits was is ook omdat in de jeugd geen fatsoenlijke spits te bekennen is... 
Als je niet kunt lezen, lees dan niet. 
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 | |
|
quote: Het Parool, 4 december 2007
Show van Jong Ajax niet beloond
door JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - De Arena was bijna leeg, maar de aanwezige fans waren luidruchtig. Er was ook genoeg reden tot opwinding. Jong Ajax verloor maandagavond na twintig strafschoppen de bekerwedstrijd van Jong Feyenoord (1-1). Ajacied Jan-Arie van der Heijden toonde zijn goede spelinzicht én een fenomenale trukendoos.
Vanmorgen stond er nog niets op de filmpjeswebsite youtube, maar hopelijk krijgt de passeerbeweging van Van der Heijden meer toeschouwers dan de bijna vierduizend die gisteravond in de Arena waren. Het was werkelijk om te smullen wat de aanvoerder van Jong Ajax liet zien.
''Je neemt de bal met de binnenkant van de voet mee en in dezelfde beweging speel je hem met de buitenkant weer naar voren,'' omschreef de negentienjarige Van der Heijden zijn zogenaamde akka droogjes.
Aan de zijde van het veld waarlangs de meeste toeschouwers zich hadden verschanst rolde de bal vervolgens door de benen van een speler van Jong Feyenoord. Een luid applaus galmde door de bijna lege Arena, die sinds de molestatie van Robin van Persie en andere spelers van Feyenoord op De Toekomst in 2004 het decor vormt van de zogenaamde 'kleine klassieker'.
''Ja, het was eigenlijk een akka en panna ineen,'' zei de linksbenige speler uit Schoonhoven over de actie waarmee hij zich van een kluitje tegenstanders ontdeed om de bal vervolgens af te spelen aan een teamgenoot. ''Het kwam gewoon in me op, ik was blij dat het lukte. Het is niet echt een handelsmerk van me, die akka, maar soms doe ik dat.''
Van der Heijden speelde sowieso een puike wedstrijd. De vrije centrale verdediger die tot 2009 bij Ajax onder contract staat, scoorde uit een vrije trap Ajax' enige treffer. Ook toonde hij met lange passes zijn fijne spelinzicht. Niet voor niets liet interimtrainer Adrie Koster de spelverdeler een maand geleden al invallen in het duel met Roda JC (4-2). Sindsdien traint Van der Heijden met de selectie mee.
De wedstrijd in de tweede ronde van het bekertoernooi voor belofte-elftallen was een waar spektakelstuk. Ajax speelde beter en kwam halverwege de tweede helft verdiend op voorsprong.
Na een verkeerde terugspeelbal van Michael Krohn-Dehli en matig optreden van rechtsback Jurgen Colin, scoorde Jong Feyenoord dankzij Jerson Anes Ribeiro een minuut voor het slot 1-1. Jong Ajax speelde toen al een kwartier met tien man omdat Donovan Slijngard met twee keer geel van het veld moest. Eerder hadden de Amsterdammers (Stanton Lewis) al de lat geraakt.
In de verlenging bleef de stand 1-1, waarna een strafschoppenserie volgde. Aangezien Ajax-doelman Dennis Gentenaar in de reguliere speeltijd al een strafschop had gestopt, leken de Amsterdammers psychologisch in het voordeel.
Na twintig penalty's mochten de Rotterdammers echter juichen. Gentenaar voorkwam drie doelpunten, maar de penaltynemers van Ajax misten net zo vaak. Het was uiteindelijk Gentenaar zelf die de laatste strafschop van Ajax hoog over het doel schoot.
Overigens scoorde Van der Heijden wél in de strafschoppenserie.
|
|
|
|