Feyenoord Netwerk
vrijdag 18 mei 2012 - 00:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Oranje, Jong Oranje & Overig Interlandvoetbal » Kwalificatie WK 2014

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

Ambipur
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 augustus 2010

Aardige loting voor de kwalificatie voor het WK 2014. Leuke poul I met Spanje en Frankrijk :B

Nederland met Turkije als grootste opponent had slechter kunnen loten, toch?
HR
HR

Patrick017
Vedette

Uit: Gorinchem
Vak: Stadiontribune - Q
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 22 februari 2006

Eerste 2 gaan door toch? Moet te doen zijn 'gewoon' poule hoofd lijkt me...
HR
HR

Ambipur
Geselecteerd voor Oranje

quote:HR
Patrick017 schreef:

HR
De negen groepswinnaars plaatsen zich linea recta voor Brazilië, terwijl de acht beste nummers twee samen strijden om vier laatste plaatsbewijzen voor het wereldkampioenschap. Maar NL moet idd gewoon eerste kunnen worden in deze vorm.
HR
HR

GreyHornet
Vedette

Uit: Epe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 januari 2005

Ik vind het toch niet zo'n hele makkelijke poule.

Estland en Andorra kan je net zo goed administratief af doen.

Turkije en Roemenië zijn toch lastige tegenstanders vooral met die Hiddink bij Turkije. Hongarije is een beetje de ploeg die overal tussen in zit. Niet heel goed, maar ook niet zo dramatisch als de 2 echte kleintjes.

Moet te doen zijn in elk geval deze poule, maar zo makkelijk als sommigen nu al weer denken lijkt mij niet.
HR
HR

Patrick017
Vedette

Uit: Gorinchem
Vak: Stadiontribune - Q
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 22 februari 2006

Ambipur schreef:

(...)

De negen groepswinnaars plaatsen zich linea recta voor Brazilië, terwijl de acht beste nummers twee samen strijden om vier laatste plaatsbewijzen voor het wereldkampioenschap. Maar NL moet idd gewoon eerste kunnen worden in deze vorm.
HR
Ik las het zelf inderdaad net ook maar dit moet geen enkel probleem zijn, het enige 'probleem' kan dat Turkije met Hiddink zijn maar die hebben de laatste jaren ook niet gepresteerd terwijl Nederland de ene naar andere succes blijft behalen, WK finale oid.
HR
HR

Ambipur
Geselecteerd voor Oranje

GreyHornet schreef:

Ik vind het toch niet zo'n hele makkelijke poule.

Estland en Andorra kan je net zo goed administratief af doen.

Turkije en Roemenië zijn toch lastige tegenstanders vooral met die Hiddink bij Turkije. Hongarije is een beetje de ploeg die overal tussen in zit. Niet heel goed, maar ook niet zo dramatisch als de 2 echte kleintjes.

Moet te doen zijn in elk geval deze poule, maar zo makkelijk als sommigen nu al weer denken lijkt mij niet.
HR
Je bent zelf vice-wereldkampioen, dan mag je best een beetje zelfvertrouwen uitstralen ;)
HR
HR

berg1f
Vedette

Uit: Oldenzaal
Reg.: 24 september 2004

HR
HR

GreyHornet
Vedette

Uit: Epe
Reg.: 12 januari 2005

Ambipur schreef:

(...)

Je bent zelf vice-wereldkampioen, dan mag je best een beetje zelfvertrouwen uitstralen ;)
HR
Onze voetballers worden ook een stuk ouder. Maar het is te hopen dat Sneijder,Robben,V/d Vaart,V Persie blijven presteren tot op dat WK en dat Elia,Strootman,Bruma,vd Wiel (Wijnaldum zal er dan ook wel bij zitten) zich verder gaan doorontwikkelen. Daarnaast komt Luc Castaignos over 3 jaar natuurlijk als een stormram in beeld voor de WK Selectie ;)
HR
HR

amadeus
Vaste waarde in elftal

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

Patrick017 schreef:

(...)

Ik las het zelf inderdaad net ook maar dit moet geen enkel probleem zijn, het enige 'probleem' kan dat Turkije met Hiddink zijn maar die hebben de laatste jaren ook niet gepresteerd terwijl Nederland de ene naar andere succes blijft behalen, WK finale oid.
HR
Hiddink is in oktober al terug in Nederland. Die dient zijn contract niet uit
Van Marwijk is na het EK ook pleitos. Dan volgt R K hem gewoon op.
Makkelijke loting.
HR
HR

fredheftruck16
Vedette

Uit: hillegom
Reg.: 24 juni 2007

Dat pak heb tie bij de lommerd gehuurd. Ken niet anders.
HR
HR

srbijafeyenoord
Vedette

Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005

Servië vs. Kroatië

:B :B :B
HRHR
HR

Ambipur
Geselecteerd voor Oranje

Mij lukt het niet om de poule-indeling te kopieren en te plakken. Weet niet of iemand het wel kan, is wel leuk voor de discussie hierro ;)

Servie-Kroatie is idd een hele leuke, maar er zijn er meerdere :)
HR
HR

srbijafeyenoord schreef:

Servië vs. Kroatië

:B :B :B
HR
Leeft dat nog in Servië, de strijd tegen de Kroatische fascist Ante Pavelić en zijn ustaši ?

[Dit bericht is veranderd door Happel (op 31 juli 2011 02:57:48).]
HR
HR

amadeus
Vaste waarde in elftal

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

WK-loting Oranje: Turken, zigeuners en postbodes

forumillustratie

Daar zit-ie, de nemesis van Oranje. Op het EK 2008 knikkerden zijn Russen het Nederlands Elftal van Marco van Basten uit het toernooi, aan de hand van de Belastingontduiker uit Varsseveld. Tijdens de loting voor de poules van het WK 2014 in Brazilië werden de Turken van Güüs aan het Oranje van Bert van Marwijk gekoppeld. De andere tegenstanders bestaan gelukkig enkel uit zigeuners en postbodes, want de overige opponenten van Onze Jongens in Groep D zijn Roemenië, Hongarije, Estland en het altijd lastige Andorra. Appeltje-eitje dus, als die Andere Nemesis van Oranje, Johan Cruijff, zich er tenminste een keertje níet mee bemoeit. Nog een paar jaartjes slapen en dan mogen we weer los op de groene velden van het land waar voetbal nog een échte religie is. Tot die tijd mag Bavaria ons altijd bellen om te brainstormen over goeie guerrillamarketing-strategieën die onder de MAFIFA-radar blijven. Komt die geyle zomerjurk!
HR
HR

ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Droomaankoop: Tom Hiariej
Reg.: 2 oktober 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 juli 2011 om 11:28:39.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 12112915  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
In die poule zou zelfs Been groepswinnaar worden, de volgende eindronde is nu al een feit :pul
HR
HR

de realist
Vedette

Reg.: 15 januari 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 juli 2011 om 18:50:09.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
De meeste ploegen in een bepaalde pot zaten qua sterkte redelijk bij elkaar. Bovendien maakt het niet uit wie er uit pot 5 en 6 bijkomen.
Hoofdzaak was dat je de Russen en de Fransen ontloopt, want die horen qua sterkte een potje hoger (ipv Noorwegen). Nou, dat is gelukt, en Turkije is best een aardige tegenstander, maar dat waren andern uit pot 2 ook geweest.
Uit pot 3 mag je nog blij zijn Oekraine te ontwijken. Verder maakt het weinig verschil.
Belangrijk is ook de kleine wedstrijdjes te blijven winnen, zo blijf je in pot 1, en krijg je makkelijkere tegenstanders, die je dan weer wint zodat je in pot 1 blijft etc. Het is een mooie cirkel waarin de grote landen zichzelf rijk blijven rekenen.
HR
HR

Ambipur
Geselecteerd voor Oranje

amadeus schreef:

WK-loting Oranje: Turken, zigeuners en postbodes

(plaatje)

Daar zit-ie, de nemesis van Oranje. Op het EK 2008 knikkerden zijn Russen het Nederlands Elftal van Marco van Basten uit het toernooi, aan de hand van de Belastingontduiker uit Varsseveld. Tijdens de loting voor de poules van het WK 2014 in Brazilië werden de Turken van Güüs aan het Oranje van Bert van Marwijk gekoppeld. De andere tegenstanders bestaan gelukkig enkel uit zigeuners en postbodes, want de overige opponenten van Onze Jongens in Groep D zijn Roemenië, Hongarije, Estland en het altijd lastige Andorra. Appeltje-eitje dus, als die Andere Nemesis van Oranje, Johan Cruijff, zich er tenminste een keertje níet mee bemoeit. Nog een paar jaartjes slapen en dan mogen we weer los op de groene velden van het land waar voetbal nog een échte religie is. Tot die tijd mag Bavaria ons altijd bellen om te brainstormen over goeie guerrillamarketing-strategieën die onder de MAFIFA-radar blijven. Komt die geyle zomerjurk!
HR
Ik wil niet zeiken, maar die postbodes-verhaal was toch San Marino? :ja

de realist schreef:

De meeste ploegen in een bepaalde pot zaten qua sterkte redelijk bij elkaar. Bovendien maakt het niet uit wie er uit pot 5 en 6 bijkomen.
Hoofdzaak was dat je de Russen en de Fransen ontloopt, want die horen qua sterkte een potje hoger (ipv Noorwegen). Nou, dat is gelukt, en Turkije is best een aardige tegenstander, maar dat waren andern uit pot 2 ook geweest.
Uit pot 3 mag je nog blij zijn Oekraine te ontwijken. Verder maakt het weinig verschil.
Belangrijk is ook de kleine wedstrijdjes te blijven winnen, zo blijf je in pot 1, en krijg je makkelijkere tegenstanders, die je dan weer wint zodat je in pot 1 blijft etc. Het is een mooie cirkel waarin de grote landen zichzelf rijk blijven rekenen.HR
Idd, het is unfair. Hetzelfde geld vor het aantal uefa plaatsen per land. De rijke landen blijven zo altijd de meeste clubs houden, daar is niks fair aan. Wat de uefa wel propagandeerd :tong

[Dit bericht is veranderd door Ambipur (op 31 juli 2011 20:23:45).]
HR
HR

de realist
Vedette

Reg.: 15 januari 2009

Ambipur schreef:

(...)
Idd, het is unfair. Hetzelfde geld vor het aantal uefa plaatsen per land. De rijke landen blijven zo altijd de meeste clubs houden, daar is niks fair aan. Wat de uefa wel propagandeerd :tong
HR
Ik vind het prima als er een soort 'plaatsingslijst' is.
Maar wat doet de Uefa ? Geplaatste loting. Als een klein land dat overleeft, en tweede wordt in de poule....Play offs via geplaatste loting. Krijg je dus weer een sterkere tegenstander (waarom niet op basis van het aantal punten in de poule ?)
Als je die PO overleeft...Eindtoernooi...geplaatste loting.
Moet je dus voor de derde keer sterkere tegenstander overleven.

Kijk naar het tennis: eenmaal plaatsen is prima. Maar schakel je de nr 1 uit, dan neem je vervolgens 'diens' plekje in in het schema.
HR
HR

rnn
Bankzitter

Uit: Rotterdam - Zuid Holland
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 11 juli 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 augustus 2011 om 14:44:22.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 66438225  MSN: rnn@msn.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Patrick017 schreef:

HR
Dat denk ik ook en wat is mooier als wij als Europees Kampioen (uitgaande dat wij wederom die trofee winnen) afreizen naar Brazilie voor het WK en eindelijk dan ook nog wereldkampioen worden :ja
HR
HR

vigo
Vedette

Reg.: 1 augustus 2001

rnn schreef:

(...)

Dat denk ik ook en wat is mooier als wij als Europees Kampioen (uitgaande dat wij wederom die trofee winnen) afreizen naar Brazilie voor het WK en eindelijk dan ook nog wereldkampioen worden :ja
HR
Lekker dromen kan altijd :D

Vind dat Nederland best klote geloot heeft.
Over 2 jaar dan begint de kwalificatie pas en Roemenie,Hongarije en Turkije in 1 poule pff dan hebben wij nog best lastig geloot.
HR
HR

Frankenoord
Meervoudig international

Uit: Amersfoort
Reg.: 12 december 2003

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Van mij mogen ze bier schenken, maar de FIFA naaien vind ik eigenlijk veel leuker.

FIFA dwingt bierverkoop bij WK af Logo FIFA

De wereldvoetbalbond FIFA ruziet met Brazilië over de verkoop van bier bij het wereldkampioenschap voetbal over twee jaar in Brazilië. De FIFA wil dat er bier verkocht wordt, omdat de Amerikaanse bierbrouwer Budweiser een grote sponsor is van de voetbalbond. In Brazilië is de verkoop van alcohol bij voetbalwedstrijden bij wet verboden om het geweld van supporters tegen te gaan. De regering wil dat zo laten.

Arrogant
Secretaris-generaal Jerome Valcke van de FIFA laat weten dat de FIFA niet meer met Brazilië wil onderhandelen over het onderwerp. "Alcoholische dranken maken deel uit van het WK voetbal. Neem me niet kwalijk dat ik arrogant klink, maar we onderhandelen daar niet over. We hebben het recht om bier te verkopen en dat zal in de wet moeten worden vastgelegd", zei hij woensdagavond tijdens een bezoek aan Rio de Janeiro. Een Braziliaanse minister vraagt het parlement niet toe te geven aan druk van de FIFA om de wet te wijzigen.HR
[Dit bericht is veranderd door Frankenoord (op 19 januari 2012 15:26:22).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » E - Voetbal en andere sporten » Oranje, Jong Oranje & Overig Interlandvoetbal » Kwalificatie WK 2014

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie wil je volgend seizoen het liefst bij Feyenoord in de spits zien?

Guidetti
Kuyt
Een ander
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 80,0% dat Bayern München wint van Chelsea FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.