Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1
Ambipur
Geselecteerd voor Oranje
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 augustus 2010
Patrick017
Vedette
Uit: Gorinchem
Vak: Stadiontribune - Q
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 22 februari 2006
Ambipur
Geselecteerd voor Oranje
quote:De negen groepswinnaars plaatsen zich linea recta voor Brazilië, terwijl de acht beste nummers twee samen strijden om vier laatste plaatsbewijzen voor het wereldkampioenschap. Maar NL moet idd gewoon eerste kunnen worden in deze vorm.
Patrick017 schreef:
Eerste 2 gaan door toch? Moet te doen zijn 'gewoon' poule hoofd lijkt me...
GreyHornet
Vedette
Uit: Epe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 januari 2005
Patrick017
Vedette
Uit: Gorinchem
Vak: Stadiontribune - Q
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 22 februari 2006
quote:Ik las het zelf inderdaad net ook maar dit moet geen enkel probleem zijn, het enige 'probleem' kan dat Turkije met Hiddink zijn maar die hebben de laatste jaren ook niet gepresteerd terwijl Nederland de ene naar andere succes blijft behalen, WK finale oid.
Ambipur schreef:
(...)
De negen groepswinnaars plaatsen zich linea recta voor Brazilië, terwijl de acht beste nummers twee samen strijden om vier laatste plaatsbewijzen voor het wereldkampioenschap. Maar NL moet idd gewoon eerste kunnen worden in deze vorm.
Ambipur
Geselecteerd voor Oranje
quote:Je bent zelf vice-wereldkampioen, dan mag je best een beetje zelfvertrouwen uitstralen
GreyHornet schreef:
Ik vind het toch niet zo'n hele makkelijke poule.
Estland en Andorra kan je net zo goed administratief af doen.
Turkije en Roemenië zijn toch lastige tegenstanders vooral met die Hiddink bij Turkije. Hongarije is een beetje de ploeg die overal tussen in zit. Niet heel goed, maar ook niet zo dramatisch als de 2 echte kleintjes.
Moet te doen zijn in elk geval deze poule, maar zo makkelijk als sommigen nu al weer denken lijkt mij niet.
berg1f
Vedette
Uit: Oldenzaal
Reg.: 24 september 2004
GreyHornet
Vedette
Uit: Epe
Reg.: 12 januari 2005
quote:Onze voetballers worden ook een stuk ouder. Maar het is te hopen dat Sneijder,Robben,V/d Vaart,V Persie blijven presteren tot op dat WK en dat Elia,Strootman,Bruma,vd Wiel (Wijnaldum zal er dan ook wel bij zitten) zich verder gaan doorontwikkelen. Daarnaast komt Luc Castaignos over 3 jaar natuurlijk als een stormram in beeld voor de WK Selectie
Ambipur schreef:
(...)
Je bent zelf vice-wereldkampioen, dan mag je best een beetje zelfvertrouwen uitstralen
amadeus
Vaste waarde in elftal
Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010
quote:Hiddink is in oktober al terug in Nederland. Die dient zijn contract niet uit
Patrick017 schreef:
(...)
Ik las het zelf inderdaad net ook maar dit moet geen enkel probleem zijn, het enige 'probleem' kan dat Turkije met Hiddink zijn maar die hebben de laatste jaren ook niet gepresteerd terwijl Nederland de ene naar andere succes blijft behalen, WK finale oid.
fredheftruck16
Vedette
Uit: hillegom
Reg.: 24 juni 2007
srbijafeyenoord
Vedette
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 28 juli 2005
Ambipur
Geselecteerd voor Oranje
Happel
Vedette
Winnaar bekerklassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009
Uit: Amsterdam
Reg.: 17 april 2007
quote:Leeft dat nog in Servië, de strijd tegen de Kroatische fascist Ante Pavelić en zijn ustaši ?
srbijafeyenoord schreef:
Servië vs. Kroatië
![]()
![]()
amadeus
Vaste waarde in elftal
Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

ulligan
Vedette
Uit: Groningen
Droomaankoop: Tom Hiariej
Reg.: 2 oktober 2000
de realist
Vedette
Reg.: 15 januari 2009
Ambipur
Geselecteerd voor Oranje
quote:Ik wil niet zeiken, maar die postbodes-verhaal was toch San Marino? :ja
amadeus schreef:
WK-loting Oranje: Turken, zigeuners en postbodes
(plaatje)
Daar zit-ie, de nemesis van Oranje. Op het EK 2008 knikkerden zijn Russen het Nederlands Elftal van Marco van Basten uit het toernooi, aan de hand van de Belastingontduiker uit Varsseveld. Tijdens de loting voor de poules van het WK 2014 in Brazilië werden de Turken van Güüs aan het Oranje van Bert van Marwijk gekoppeld. De andere tegenstanders bestaan gelukkig enkel uit zigeuners en postbodes, want de overige opponenten van Onze Jongens in Groep D zijn Roemenië, Hongarije, Estland en het altijd lastige Andorra. Appeltje-eitje dus, als die Andere Nemesis van Oranje, Johan Cruijff, zich er tenminste een keertje níet mee bemoeit. Nog een paar jaartjes slapen en dan mogen we weer los op de groene velden van het land waar voetbal nog een échte religie is. Tot die tijd mag Bavaria ons altijd bellen om te brainstormen over goeie guerrillamarketing-strategieën die onder de MAFIFA-radar blijven. Komt die geyle zomerjurk!
quote:Idd, het is unfair. Hetzelfde geld vor het aantal uefa plaatsen per land. De rijke landen blijven zo altijd de meeste clubs houden, daar is niks fair aan. Wat de uefa wel propagandeerd :tong
de realist schreef:
De meeste ploegen in een bepaalde pot zaten qua sterkte redelijk bij elkaar. Bovendien maakt het niet uit wie er uit pot 5 en 6 bijkomen.
Hoofdzaak was dat je de Russen en de Fransen ontloopt, want die horen qua sterkte een potje hoger (ipv Noorwegen). Nou, dat is gelukt, en Turkije is best een aardige tegenstander, maar dat waren andern uit pot 2 ook geweest.
Uit pot 3 mag je nog blij zijn Oekraine te ontwijken. Verder maakt het weinig verschil.
Belangrijk is ook de kleine wedstrijdjes te blijven winnen, zo blijf je in pot 1, en krijg je makkelijkere tegenstanders, die je dan weer wint zodat je in pot 1 blijft etc. Het is een mooie cirkel waarin de grote landen zichzelf rijk blijven rekenen.
de realist
Vedette
Reg.: 15 januari 2009
quote:Ik vind het prima als er een soort 'plaatsingslijst' is.
Ambipur schreef:
(...)
Idd, het is unfair. Hetzelfde geld vor het aantal uefa plaatsen per land. De rijke landen blijven zo altijd de meeste clubs houden, daar is niks fair aan. Wat de uefa wel propagandeerd
rnn
Bankzitter
Uit: Rotterdam - Zuid Holland
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 11 juli 2006
quote:Dat denk ik ook en wat is mooier als wij als Europees Kampioen (uitgaande dat wij wederom die trofee winnen) afreizen naar Brazilie voor het WK en eindelijk dan ook nog wereldkampioen worden
Patrick017 schreef:
Eerste 2 gaan door toch? Moet te doen zijn 'gewoon' poule hoofd lijkt me...
vigo
Vedette
Reg.: 1 augustus 2001
quote:Lekker dromen kan altijd
rnn schreef:
(...)
Dat denk ik ook en wat is mooier als wij als Europees Kampioen (uitgaande dat wij wederom die trofee winnen) afreizen naar Brazilie voor het WK en eindelijk dan ook nog wereldkampioen worden
Frankenoord
Meervoudig international
Uit: Amersfoort
Reg.: 12 december 2003
quote:[Dit bericht is veranderd door Frankenoord (op 19 januari 2012 15:26:22).]
FIFA dwingt bierverkoop bij WK af Logo FIFA
De wereldvoetbalbond FIFA ruziet met Brazilië over de verkoop van bier bij het wereldkampioenschap voetbal over twee jaar in Brazilië. De FIFA wil dat er bier verkocht wordt, omdat de Amerikaanse bierbrouwer Budweiser een grote sponsor is van de voetbalbond. In Brazilië is de verkoop van alcohol bij voetbalwedstrijden bij wet verboden om het geweld van supporters tegen te gaan. De regering wil dat zo laten.
Arrogant
Secretaris-generaal Jerome Valcke van de FIFA laat weten dat de FIFA niet meer met Brazilië wil onderhandelen over het onderwerp. "Alcoholische dranken maken deel uit van het WK voetbal. Neem me niet kwalijk dat ik arrogant klink, maar we onderhandelen daar niet over. We hebben het recht om bier te verkopen en dat zal in de wet moeten worden vastgelegd", zei hij woensdagavond tijdens een bezoek aan Rio de Janeiro. Een Braziliaanse minister vraagt het parlement niet toe te geven aan druk van de FIFA om de wet te wijzigen.
Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1
Feyenoord Forums » E - Voetbal en andere sporten » Oranje, Jong Oranje & Overig Interlandvoetbal » Kwalificatie WK 2014

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wie wil je volgend seizoen het liefst bij Feyenoord in de spits zien?
Van de Feyenoord-fans denkt 80,0% dat Bayern München wint van Chelsea FC. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.