Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Oranje, en overige Interland voetbal
"Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint"
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »

Poster
Topic: "Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint" 
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - BB
Reg.: 17 april 2007
Gepost op 6 december 2007 om 20:14:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als het Nederlands elftal succesvol is op de Olympische Spelen, zou Feyenoord wel eens behoorlijk leeggeplunderd kunnen worden. Mocht Feyenoord onverhoopt tweede worden in de Eredivisie, dan moet het voorrondes Champions League spelen en in dat geval gaan de Olympische Spelen aan Feyenoorders voorbij. Maar onderstaand verhaal uit de voorlaatste Sportweek, nummer 48 van 27 november, klinkt toch wel aantrekkelijk, dus laten we maar kiezen voor De Dubbel in 2008 en een Olympisch team vol Feyenoorders.

quote:
Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint

Waar ze bij het grote Oranje massaal ontbreken, daar zal het olympisch elftal straks in Beijing waarschijnlijk voor een groot deel uit Feyenoorders bestaan. Bondscoach Foppe de Haan kijkt met grote interesse naar de ontwikkeling van de Rotterdamse formatie, omdat daarin nogal wat spelers huizen die van waarde kunnen zijn voor zijn selectie voor Beijing 2008.

door Sander van Hal en Bert Vlietstra

Het Olympisch elftal kwam vorige week bijzonder ongeïnspireerd voor de dag tijdens een vriendschappelijk duel met de leeftijdsgenoten uit Roemenië. "Het was niet best", zei De Haan na de 1-0 zege. "Het is duidelijk dat er straks spelers bij moeten komen." De Friese coach mag drie dispensatiespelers die geboren zijn vóór 1 januari 1985 meenemen naar de Olympische Spelen van Beijing 2008. Een spits heeft daarbij topprioriteit. De Haan werkte anderhalf jaar geleden uitstekend samen met Klaas-Jan Huntelaar op het EK onder 21 in Portugal, maar de Ajax-spits is een voorname kandidaat om met het grote Oranje mee te gaan naar het EK in Zwitserland en Oostenrijk. Een grotere kans op olympische deelname maakt Roy Makaay. De Haan looft de manier waarop de 32-jarige spits, die verderop in dit blad opnieuw bevestigt open te staan voor Beijing 2008, zich bij Feyenoord met de jonge talenten bezighoudt. "Ik snap dat De Haan eraan denkt hem mee te nemen", reageert trainer Bert van Marwijk van de Rotterdammers. "Het is eigenlijk jammer dat de mensen in Nederland er nu pas achterkomen hoe goed hij tussen jonge talenten past."
Twee van de Feyenoord-youngsters met wie Makaay binnen en buiten het veld goed klikt, maken grote kans op olympische deelname. Luigi Bruins ontwikkelt zich in de ogen van De Haan prima, terwijl Jonathan De Guzman naar verluidt over drie maanden zijn Nederlandse paspoort krijgt. De Haan toonde zich al eerder zeer gecharmeerd van de veelzijdige geboren Canadees en gaat al min of meer uit van diens aanwezigheid in Beijing. Verder kan niet worden uitgesloten dat het net zeventien jaar geworden Feyenoord-talent Georginio Wijnaldum, over wie Makaay uiterst lovend is, zich dit seizoen zodanig ontwikkelt, dat ook hij een plek in de olympische selectie van De Haan afdwingt.
Achterin zou de Fries kunnen kiezen voor het Feyenoord-duo Hofland/Vlaar, mede doordat hij niet te spreken is over de ontwikkeling van Ryan Donk. De momenteel geblesseerde Ron Vlaar is al benoemd tot aanvoerder van de olympiërs, terwijl Kevin Hofland kandidaat is om net als Makaay als dispensatiespeler mee te gaan. Ook de namen van Stijn Schaars, Clarence Seedorf, Demy de Zeeuw én Feyenoorder Nicky Hofs kwamen in dat verband al eens over de lippen van De Haan.
Al met al zou Van Marwijk begin volgend seizoen door de Spelen wel eens een flink uitgedunde selectie tot zijn beschikking kunnen hebben. "Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre de competitieplanning aan de Spelen wordt aangepast", aldus de Feyenoord-coach.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Het legioen 12
Nationale topspeler

Uit: Nieuw-Beijerland
Vak: -
Reg.: 27 januari 2004
Gepost op 7 december 2007 om 17:16:54.         MSN: thomaskolk@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van mij mogen Hofland en Makaay wel mee, mits de knvb de competitie stil legt. Maar zal vast wel weer niet gebeuren...
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.478,9VoVo: -Opstelling: incompleet
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 8 december 2007 om 02:35:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Het legioen 12 schreef:

Van mij mogen Hofland en Makaay wel mee, mits de knvb de competitie stil legt. Maar zal vast wel weer niet gebeuren...

Uiteraard wordt de competitie niet stilgelegd. Door de pleeoffs moet de competitie weer voor eind april 2009 afgerond zijn.
Ik ken niet precies het speelschema van de OS van 2008. Maar omdat die tussen 8 en 24 augustus 2008 afgewerkt gaan worden zal het om 2 hooguit 3 competitiewedstrijden gaan waarin we misschien Makaay en Hofland zouden moeten missen.
Het zou de KNVB dan wel sieren een niet al te zwaar programma voor Feyenoord samen te stellen vanaf 15 augustus tot eind augustus 2008.
Ik zie daar overigens geen problemen. Het is ook in het belang van de KNVB dat de best mogelijke spelers naar Peking afreizen. Een eventueel succes straalt vooral af op diezelfde bond.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
st0ere2006
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 8 december 2007 om 03:19:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die wedstrijden dienen te worden uitgesteld klaar en aangezien Oranje een relatief kleine groep heeft geloot, blijven er speeldagen over .
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.488,7 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Gepost op 8 december 2007 om 03:36:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

Die wedstrijden dienen te worden uitgesteld klaar en aangezien Oranje een relatief kleine groep heeft geloot, blijven er speeldagen over .

Als die groepswedstrijden worden overleefd komen er toch op z'n minst een kwart-, halve- en misschien ook een finalewedstrijd?
Dan kan er toch pas na 24 augustus gebruik gemaakt worden van de spelers die optreden tijdens dat toernooi?
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 8 december 2007 om 04:17:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Uiteraard wordt de competitie niet stilgelegd. Door de pleeoffs moet de competitie weer voor eind april 2009 afgerond zijn.
Ik ken niet precies het speelschema van de OS van 2008. Maar omdat die tussen 8 en 24 augustus 2008 afgewerkt gaan worden zal het om 2 hooguit 3 competitiewedstrijden gaan waarin we misschien Makaay en Hofland zouden moeten missen.
Het zou de KNVB dan wel sieren een niet al te zwaar programma voor Feyenoord samen te stellen vanaf 15 augustus tot eind augustus 2008.
Ik zie daar overigens geen problemen. Het is ook in het belang van de KNVB dat de best mogelijke spelers naar Peking afreizen. Een eventueel succes straalt vooral af op diezelfde bond.

Tijdens het programma Holland Sport met Roy Makaay maakte Foppe de Haan duidelijk dat alleen de voorrondes van de Champions League roet in het eten kunnen gooien. De Nederlandse competitie begint pas ná de Olympische Spelen. Waarschijnlijk krijgen we in het seizoen 2008-2009 enkele ingelaste woensdagavondronden.
Het schema van de voetbalwedstrijden op de OS, van 7 t/m 23 augustus 2008, staat op
http://www.brambring.nl/OlympischeSpelen/Voetbal

[Dit bericht is veranderd door Happel (op 8 december 2007 04:19:09).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
roytje435
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 april 2007
Gepost op 10 december 2007 om 22:02:15.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dat zal alleen gebeuren als ajax vcl speelt .
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 2 januari 2008 om 13:09:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Telegraaf, 2 januari 2007

FOPPE DE HAAN en TON BOOT: „Het is nu veel moeilijker een talent te zijn dan een aantal jaren geledenâ€

COACH ALS OPVOEDER

door Dennis Galema

HEERENVEEN, woensdag
Op het eerste oog zijn Foppe de Haan en Ton Boot elkaars tegenpolen. Maar wat betreft hun visie op het coachen zijn de succesvolle bondscoach van Jong Oranje en de kampioenenmaker uit de basketbalwereld opvallend eensgezind. Aan het begin van een nieuw, olympisch sportjaar geven De Haan en Boot hun kijk op de jeugd, opvoeding en topsport.

OPVOEDING

De Haan: „Een coach is altijd een opvoeder. Je legt dingen uit, je treedt zo nu en dan op en je maakt zaken bespreekbaar met de spelers. Als coach moet je veel verder kijken dan alleen maar naar het voetbal of basketbal. Je kijkt naar de mensen.â€

Boot: „Een coach die met jeugdige sporters werkt, heeft een grote verantwoordelijkheid. Het is duidelijk dat we ons op een glijdende schaal bevinden met betrekking tot de opvoeding en de daarbij behorende normen en waarden. De opvoedkundige rol die de ouders en scholen vroeger hadden, is overgenomen door de coach. Ik ga ervan uit dat opgevoede mensen beter presteren.â€

De Haan: „Dat klopt. Als je als coach steeds piketpaaltjes moet slaan, ben je verkeerd bezig. De opvoeding is enorm veranderd. Dat kan ook niet anders, want we zitten in een andere denkwereld. De ruimte in de opvoeding, het beroep op zelfstandigheid, is veel groter geworden. Het is de vraag of de jeugd dat aankan. Maar ik vind niet dat het coachen in de loop der jaren moeilijker is geworden. Misschien is het wel makkelijker als je tegen iemand zegt ’ga van A naar B’, dat hij het ook doet. Maar coachen is uiteindelijk mensen leren hun eigen richting te bepalen en op het goede moment de juiste keuzes voor hen te maken. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ze moeten leren omgaan met hun eigen vrijheid.â€

Boot: „Als het lukt sporters op te voeden tot mensen die hun eigen verantwoordelijkheden kennen, ook ten opzichte van de medespelers, organisatie en omgeving, maakt je dat trots. Als coach is het verschrikkelijk leuk om die ontwikkeling te zien.â€

ETHIEK

Boot: „Voor mij geldt: ’Goed is goed, slecht is slecht’, vooral in ethisch opzicht. Ik pas mezelf nooit aan in ethische normen. De vraag voor een coach is niet: ’Welke spelers krijg ik, maar zijn ze veranderbaar naar mijn normen?’ Als blijkt dat ze niet meer te veranderen zijn, stop ik onmiddellijk met mijn beroep.â€

De Haan: „Je bent als coach verantwoordelijk voor je eigen gedrag en in grote mate voor dat van de groep, want ook daar heb je invloed op. Ik wil rust in de tent en dat spelers zich op een normale, fatsoenlijke manier gedragen. Je moet respect voor elkaar hebben en elkanders kwaliteiten waarderen. Zo’n sfeer moet je creëren, zonder dat je er spelregels voor maakt. Als de fatsoensnormen worden overschreden, moet een coach ingrijpen. Als een speler daar anders over denkt, doe ik hem weg. En ik ben het met Ton eens, als daar te veel van zijn, moet je gewoon stoppen. Dan past het vak van coach niet meer bij je. Wat betreft trainingsvormen en -methoden pas ik me wel aan, omdat niemand op dezelfde manier leert.â€

Boot: „Als ik een schaatscoach was, zou ik ook niet meer met een Friese doorloper aankomen… Maar in ethisch opzicht past Foppe zich absoluut niet aan. Wij denken precies hetzelfde over sport en het omgaan met mensen. Foppe is alleen flexibeler en veel wijzer.â€

MENTALITEIT

De Haan: „De grootste fout die we maken, is dat we mensen te snel op een voetstuk plaatsen. Riemer van der Velde heeft daar een mooie uitspraak over: ’Je kunt een kalf niet eerder melken voordat het een koe is’. Met andere woorden: als we zien dat een talentvolle speler heel aardig kan voetballen, valt iedereen over zo’n jongen heen. Vanaf dat moment zijn alle camera’s op hem gericht. Iedereen denkt dat diegene er al is, terwijl de desbetreffende persoon nog heel veel moet leren. We stellen een norm waaraan een speler niet kan voldoen. Als na verloop van tijd logischerwijs een grote dip komt, dan krijgt iemand vaak het stempel: ’Zie je wel, hij heeft geen mentaliteit’. Dat is onzin. Een voetballer van 20 is totaal verschillend van iemand van 28 jaar, maar ze worden wel met elkaar vergeleken. Het is nu veel moeilijker een talent te zijn dan een aantal jaren geleden.â€

"Foppe is flexibeler en veel wijzer’’, zegt Ton Boot (l) als hij zichzelf vergelijkt met Foppe de Haan.
FOTO: MATTY VAN WIJNBERGEN

Boot: „Dat is zo. De coach is daarbij een belangrijke factor. Als je in de schijnwerpers staat en mensen zeggen dat je goed bent, dan gaat zo’n speler dat geloven. Dat wil dus zeggen dat zijn zelfkennis niet goed is. Een coach is daar erg mee bezig door bijvoorbeeld aan te geven dat diegene talent heeft, maar nog lang niet zo goed is als de mensen om hem heen beweren. Voor een speler is dat even een grote klap, maar het is wel het uitgangspunt om beter te worden. Foppe werd daar een paar maanden geleden mee geconfronteerd toen hij Ismail Aissati voor Jong Oranje en het olympisch elftal passeerde.â€

AUTORITEIT

De Haan: „Een coach is een soort berggids. In het begin moet de sporter leren bergbeklimmen door goed te luisteren waar hij zijn voeten neer moet zetten. Wie niet volgt, glijdt weg en dan ontstaat er een probleem. Als de spelers het bergbeklimmen onder controle beginnen te krijgen, ga je er als coach tussenin lopen. Je helpt de een meer dan een ander, maar om boven te komen, houd je vast aan de algemene lijn. Soms moet je even naar achteren om iemand een duw tegen de kont te geven. Dat gebeurt intuïtief. Je kunt dus niet zeggen dat iemand autoritair is. Je bent jezelf als coach en doet waar de situatie om vraagt. Soms ben je spijkerhard, soms aimabel. Een half jaar geleden waren we met Jong Oranje zo veel in beeld, dat ik de spelers wel een beetje moest beschermen. Ik hield als het ware een paraplu boven de groep, waaronder het proces zijn gang kon gaan.â€

Boot: „Dat Foppe een vaderfiguur wordt genoemd en ik een autoritaire coach, daar kunnen wij niets aan doen. Wij zitten heel anders in elkaar dan de buitenwereld denkt. De ene keer ben ik autoritair, op een ander moment niet. Dat is een situatieve aanpassing; het hangt van de spelers af. Ruud van Nistelrooy had het een tijdje geleden over het ’ik-mag-je-gehalte’ bij het Nederlands elftal. Marco van Basten ging zich tot mijn verbazing verdedigen. Ik zou hebben gezegd: ’Dat is inderdaad zo, ik mag de een meer dan de ander’. Niet alle spelers hebben evenveel krediet, zo werkt het nu eenmaal. Je gaat met iedereen verschillend om. Maar wat je eigenlijk wil, is dat op een gegeven moment alles op een gelijkwaardig niveau besproken kan worden.â€

COMMUNICATIE

De Haan: „Een goede communicatie is heel belangrijk. Tijdens het afgelopen Europees kampioenschap besloten mijn spelers zelf hun iPods en walkmans niet meer mee te nemen naar het trainingsveld. Ik heb dat niet verboden, dat is ontstaan. In Langezwaag, waar we trainden, zaten op een gegeven moment zo’n 300 enthousiaste kinderen op ons te wachten. De spelers kwamen als zombies de bus uit met zo’n ding op of in hun oren. Er waren maar een paar jongens die aandacht schonken aan de jeugd. Toen zei ik tegen onder andere Ron Vlaar en Ryan Babel: ’Vinden jullie dit normaal?’ Toen we ’s middags weer trainden, had niemand dat spul meer bij zich. Dat was hartstikkene prima.â€

Boot: „Foppe hanteert het redelijkheidscriterium. Dat is het belangrijkste criterium om mensen te veranderen. Blijkbaar vonden de spelers van Jong Oranje de kritiek redelijk en hadden ze er zelf nooit over nagedacht. In de basketballerij is die apparatuur ook mode. Maar je kunt in de kleedkamer toch niet met zo’n idioot ding op zitten, terwijl de coach een praatje houdt? Ik was laatst bij een Europa Cupwedstrijd van Den Bosch, waar een Amerikaan zijn warming-up deed met zo’n raar ding op, omdat hij zich dan beter zou kunnen concentreren. Dat is te gek voor woorden. Hij heeft ook met een team te maken. Waarom gaat die jongen niet de marathon lopen of een individuele sport doen? Maar als je een iPod in de kleedkamer ziet, zegt het meer over de coach dan over de speler.â€

Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 18 januari 2008 om 00:57:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn standpunt is dat je geen genaturaliseerde spelers in Oranje , Jong Oranje en het Olympisch team moet zetten

Dus ook de Guzman, al zou die een blanke zweed zijn , dan nog niet.

De Guzman gaat maar lekker ballen in Canada, Sinds Foppe zich aan heeft gesloten bij de links extremistische Douke Terpstra elite , acht hem tot alles in staat.
Niet zo moeilijk dan kijk ik toch geen OS !
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.488,7 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Gepost op 18 januari 2008 om 02:01:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

Mijn standpunt is dat je geen genaturaliseerde spelers in Oranje , Jong Oranje en het Olympisch team moet zetten

Dus ook de Guzman, al zou die een blanke zweed zijn , dan nog niet.

De Guzman gaat maar lekker ballen in Canada, Sinds Foppe zich aan heeft gesloten bij de links extremistische Douke Terpstra elite , acht hem tot alles in staat.
Niet zo moeilijk dan kijk ik toch geen OS !

Dat zou moeten gelden voor iedere sportman of sportvrouw.

In andere takken van sport zoals atletiek is het heel normaal dat Kenianen of Ethiopiers een andere nationaliteit aannnemen.

Ene Kiplagat is in Nederland atlete van het jaar geworden. Natuurlijk omdat ze heel goed kan lopen, maar vooral omdat er een Nederlander geweest is die liever met een vrouwtje van 37 kilo omging dan met een struise Nederlandse.

Die klucht rond Salomon Kalou staat nog haarscherp op mijn netvlies. Zelfs God Cruijff heeft zich er nog mee bemoeid

Inderdaad: het geboorteland moet leidend zijn voor wie een bepaalde speler of atleet kan uitkomen, tenzij dat land in de tussentijd opgeheven is zoals de DDR, Tsjecho-Slowakije, Rhodesie of Joegoslavië.
 Help mods!
BennieVino
Veelbelovend talent

Uit: Amersfoort
Reg.: 18 oktober 2000
Gepost op 18 januari 2008 om 07:39:57.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Allemaal leuk en aardig, ik gun het ze allemaal, maar als ze maar op tijd terug zijn voor een normale voorbereiding voor het nieuwe seizoen bij Feyenoord.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.472,4VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Xintanovic
Vedette

Uit: Den Bosch
Reg.: 8 oktober 2000
Gepost op 21 januari 2008 om 15:48:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Inderdaad: het geboorteland moet leidend zijn voor wie een bepaalde speler of atleet kan uitkomen, tenzij dat land in de tussentijd opgeheven is zoals de DDR, Tsjecho-Slowakije, Rhodesie of Joegoslavië.

Dus jij vindt dat Romeo Castelen niet voor Nederland zou mogen uitkomen? Die is immers geboren in Suriname, en na de onafhankelijkheid. Overigens ook een hoop andere Surinaamse spelers zijn niet hier geboren. Je hebt het immers over het land van geboorte, en niet de nationaliteit. Dit zou trouwens ook betekenen dat een hoop zonen van huidige en ex-profvoetballers in de toekomst niet voor Oranje mogen uitkomen.
En wat bedoel je met dat je dit niet vindt gelden voor een speler waarvan het land in de tussentijd is opgeheven? Hij is immers nog altijd niet hier geboren? Waar is het van afhankelijk voor welk land hij speelt? Waarom is het geboorteland dan niet leidend? Je kunt immers nog altijd voor het land spelen waar die regio nu onder valt. Voor Rusland speelde enkele jaren geleden nog Oekraïniërs (o.a. Yuri Nikiforov). Mensen uit de DDR spelen gewoon voor Duitsland, Joegoslaven spelen voor de regio waar ze geboren zijn, etc.
Verder vind ik het onzin om te stellen dat iemand die hier niet geboren is, niet voor Nederland zou mogen uitkomen. Als iemand een 'product' is van de Nederlandse samenleving/maatschapij, dan mag deze wat mij betreft voor Nederland spelen als hij de NL natioonaliteit als had, en deze niet vanwege een voetbalcarrieretechnisch motief heeft aangevraagd. Kortom, iemand in de situatie van Colins John (gevlucht uit Liberia, in Nederland gaan voetballen op prof. niveau en zijn nationaliteit verkregen op niet-sportieve gronden) zou m.i. best voor Oranje moeten kunnen uitkomen. Rijkaard, Winter, Boateng, Bogarde, Van Gobbel ook allemaal prima. Maar een Salomon Kalou niet.
quote:
st0ere2006 schreef:

de links extremistische Douke Terpstra elite

Vertel eens wat er links-extremistisch aan is? En hoezo elite? Of gebruik je hier wederom maar eens wat inhoudsloze woorden?

[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 21 januari 2008 15:50:20).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.357,2VoVo: -Opstelling: 4-5-1
El Jefecito
Vedette

Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 21 januari 2008 om 17:26:37.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

We mogen toch wel concluderen dat de heer Terpstra geen enkel flauw benul heeft van wat er allemaal in de samenleving gebeurd.

On topic:

We winnen het nooit, als je ziet wat Argentina allemaal meeneemt.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.379,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Xintanovic
Vedette

Gepost op 21 januari 2008 om 22:08:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
El Jefecito schreef:

We mogen toch wel concluderen dat de heer Terpstra geen enkel flauw benul heeft van wat er allemaal in de samenleving gebeurd.

Want? Je kunt niet zomaar iets suggereren en tegelijkertijd dit stellen als feit. Forum/topic waar de discussie wèl gevoerd kan worden

quote:
We winnen het nooit, als je ziet wat Argentina allemaal meeneemt.
Juist op jeugd-tournooien is het altijd erg onvoorseplbaar. Nederland heeft voor het eerst een goede jeugdformatie. Een land kan nog zoveel goede spelers hebben, maar dat wil niet zeggen dat het holistische geheel ook sterk is. Ok. Argentinië heeft ook bewezen iets neer te kunnen zetten. Maar dan nog; kansloos is Oranje niet bij voorbaat al.
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Gepost op 22 januari 2008 om 00:14:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Xintanovic schreef:

Ik doel bijvoorbeeld op spelers die in Joego-Slavië geboren zijn die nu bijvoorbeeld (terecht) voor Servië uitkomen of spelers die in Tsjechoslowakije geboren zijn en die nu voor Tsjechië uitkomen.
Om over de Sovjet-Unie maar niet te spreken.
 Help mods!
Xintanovic
Vedette

Gepost op 22 januari 2008 om 14:24:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)

Ik doel bijvoorbeeld op spelers die in Joego-Slavië geboren zijn die nu bijvoorbeeld (terecht) voor Servië uitkomen of spelers die in Tsjechoslowakije geboren zijn en die nu voor Tsjechië uitkomen.
Om over de Sovjet-Unie maar niet te spreken.

Ok.

Maar ik ben toch ook nog wel benieuwd wat jij dan vind van bijv. een Colins John-situatie (geborden in een andere land, zonder NL-nationaliteit)? En een Van Gobbel-situatie (geboren in een ander land, maar met NL-nationaliteit)? En een Castelen-situatie (geboren in een ander land, maar zonder NL-nationaliteit, maar vroeg de NL-nationaliteit aan zonder voetbalmotief).
 Help mods!
Michael_Jordan
Nationale topspeler

Reg.: 20 juni 2006
Gepost op 25 januari 2008 om 12:31:01.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

25-01-2008 BRUINS IN VOORLOPIGE SELECTIE OLYMPISCH ELFTAL

Luigi Bruins is opgenomen in de voorselectie van het Olympisch Elftal. De ploeg van bondscoach Foppe de Haan speelt op dinsdag 5 februari een oefenwedstrijd tegen Italië. Het duel in het Italiaanse Ferrara begint om 21:00 uur en geldt als voorbereiding op de Olympische Spelen in Beijing die in augustus beginnen. Ook de oud-Feyenoorders Royston Drenthe, Evander Sno, Jeffrey Altheer, Lorenzo Davids en Gianni Zuiverloon behoren tot de voorlopige selectie.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: incompleet
De Sigaar
Vedette

Gepost op 26 januari 2008 om 23:42:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Xintanovic schreef:

(...)

Ok.

Maar ik ben toch ook nog wel benieuwd wat jij dan vind van bijv. een Colins John-situatie (geborden in een andere land, zonder NL-nationaliteit)? En een Van Gobbel-situatie (geboren in een ander land, maar met NL-nationaliteit)? En een Castelen-situatie (geboren in een ander land, maar zonder NL-nationaliteit, maar vroeg de NL-nationaliteit aan zonder voetbalmotief).

Het hoofdpaspoort is uiteraard leidend. Hoewel ik van mening ben dat men niet uitsluitend voor een nationaal team een paspoort moet kunnen nemen zoals Kalou dat een paar jaar geleden probeerde.
 Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 25 februari 2008 om 12:27:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

HIJ LEERT HET OOK NOOIT DIE STUMPER !

Citaat:
Filmpje: Grof gebaar Van Bommel

MUNCHEN - Het is Hamburger SV zondag niet gelukt dichter bij koploper Bayern München te komen. De topper in de Bundesliga eindigde in 1-1. Bayern houdt HSV daarmee op zes punten.

Mark van Bommel werd in blessuretijd uit het veld gestuurd. Binnen tien seconden kreeg de middenvelder van Bayern twee gele kaarten. Eerst voor een overtreding op Mohamed Zidan, daarna voor een provocerend gebaar richting de scheidsrechter.

Citaat:
Van Bommel niet naar spelen

HILVERSUM - Mark van Bommel zal niet worden geselecteerd voor het Olympisch elftal dat in augustus aan de Spelen in Peking deelneemt. Dat zei bondscoach Foppe de Haan zondagavond in Studio Voetbal.

Ook als de met Van Basten in onmin levende middenvelder van Bayern München zich beschikbaar stelt voor dat team, zal hij niet worden opgeroepen. Henk Kessler, directeur van de KNVB, heeft dat bepaald.

,,Als je voor het eerste Oranje bedankt. kom je in de zienswijze van de KNVB ook niet in aanmerking voor het tweede Oranje, het Olympisch team'', aldus een teleurgestelde De Haan, die vaak liet doorschemeren Van Bommel graag bij zijn selectie te hebben.

FILMPJE M V B ROOD!
Als Kesler een vent was geweest dan zou hij Bert v M ook een veto moeten geven voor de toekomst.

Met alle respect maar Mark hoort niet meer thuis in Oranje. Het team als geheel funktioneert beter. En Mark heeft nog zelden een goede interland laten zien. Het is maar de vraag ofdat hij nog lang in Munchen in de basis staat.

Weer een grof gebaar. Jammer.
 Help mods!
MD
Vedette

Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 25 februari 2008 om 13:50:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lol je reactie is een beetje idioot Stoere.

Terwijl je schande moet spreken van het ware nieuws: Kesler bemoeit zich met selecties van Oranje.

Maar ach,

ps: de frustratie van Van Bommel was goed te begrijpen want het was een gele kaart van niks.

Spelers kunnen een voorbeeld nemen aan Van Bommel qua inzet.
Won als speler bij PSV altijd van ajax

[Dit bericht is veranderd door MD (op 26 februari 2008 13:54:05).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 26 februari 2008 om 17:08:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

Lol je reactie is een beetje idioot Stoere.

Terwijl je schande moet spreken van het ware nieuws: Kesler bemoeit zich met selecties van Oranje.

Maar ach,

ps: de frustratie van Van Bommel was goed te begrijpen want het was een gele kaart van niks.

Spelers kunnen een voorbeeld nemen aan Van Bommel qua inzet.
Won als speler bij PSV altijd van ajax

1 MD Schande ? Nee , Henk is weliswaar direct eindverantwoordelijk voor het selectiebeleid maar wel voor het personele beleid.
Mark heeft bedankt voor Oranje, dus kan ik de opmerking van Kesler wel enigszins begrijpen dat dit dan ook geldt voor het Olympisch Elftal. Was hij niet geselecteert voor Oranje zonder conflict, dan was het anders geweest. Mark heeft de KNVB (Kesler) nooit direct ( op schrift )in kennis gesteld over het hoe en waarom van het bedanken.

Ofdat andere factoren een rol hebben gespeeld, dat zou best kunnen.

Over die overtreding : Ieder zijn smaak, maar een kerel doet dat recht in het gezicht van de arbiter. Ik heb zoiets nooit gezien, maar ik vind het achterbaks.
 Help mods!
MD
Vedette

Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 26 februari 2008 om 19:37:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

(...)

1 MD Schande ? Nee , Henk is weliswaar direct eindverantwoordelijk voor het selectiebeleid maar wel voor het personele beleid.
Henk moet lekker z'n mond houden.
Kesler doet overkomen alsof hij de alleenheerser is bij de KNVB. Maar vergeet niet dat hij een onderdeeltje is.
Daarom is hij destijds ook zo goed aangepakt door Sprengers ivm z'n domme opmerkingen over agenten.
Kesler mag helemaal niks zeggen over het selectiebeleid. Dat is simpel. Dat is het eigendom van de bondscoach.

Ik quote nog even Henk Kesler toen Ruud en Mark beide hadden bedankt voor Oranje: ' "De bondscoach is volledig autonoom in zijn selectiebeleid. Ik pieker er niet over te bemiddelen. Als we bij elke gepasseerde speler moeten gaan bemiddelen dan kunnen we wel aan de gang blijven", aldus Kesler in De Telegraaf. bron

Ja, want ook Ruud had bedankt. Als je, je niet beschikbaar stelt voor Oranje is dat hetzelfde als bedanken.
Ruud was alleen minder stellig en isBassie voor Ruud wel op z'n knietjes gegaan. Simpel omdat hij erg slecht in zijn spitsen zit. (van niveau Ruud, is er geen 1 in Oranje qua goals)

quote:

Mark heeft bedankt voor Oranje, dus kan ik de opmerking van Kesler wel enigszins begrijpen dat dit dan ook geldt voor het Olympisch Elftal. Was hij niet geselecteert voor Oranje zonder conflict, dan was het anders geweest. Mark heeft de KNVB (Kesler) nooit direct ( op schrift )in kennis gesteld over het hoe en waarom van het bedanken.
Nou, hij heeft diverse interviews gegeven en de redenen ook kenbaar gemaakt aan Bassie 'n Skippie.
Dit is breed uitgemeten in de media:
Mark van Bommel heeft bedankt voor het Nederlands elftal. De middenvelder van Bayern München wil onder de huidige technische staf bij Oranje niet langer uitkomen voor de nationale ploeg.

Van Nistelrooy had precies hetzelfde probleem met Bassie.
Vertrouwen.

[Dit bericht is veranderd door MD (op 26 februari 2008 19:45:24).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 15 april 2008 om 20:39:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Laatste man schreef:

Kuyt misschien mee met Foppe naar de Spelen. Als hij de CL wint en dus geen voorrondes hoeft te spelen. Kuyt, Huntelaar of Koevermans in de race voor die positie (Ligt eraan wie afvalt). Makaay gaat al mee (Vrijwel zeker).

Bron: AD Sportwereld Pro/FC Het Gesprek
quote:

AD, dinsdag 15 april 2008

Foppe de Haan traint Tibetaans voetbalelftal

LANGEZWAAG - Coach Foppe de Haan van het Nederlands olympisch voetbalteam traint maandag 21 april in Langezwaag het Tibetaanse voetbalelftal. ,,Dit is geen politiek statement'', aldus De Haan dinsdag.
De Haan neemt met het Nederlands team deel aan de Olympische Spelen in China. De Spelen staan wereldwijd ter discussie door de mensenrechtensituatie in China. Ook wordt China beticht van het bezetten van Tibet. De Tibetanen hebben dan ook geen officieel voetbalelftal. De groep die door De Haan wordt getraind, is in 1999 opgericht en bestaat uit Tibetanen die in onder meer Zwitserland en India wonen.

(ANP)

Help mods!
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 20 april 2008 om 15:14:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

De Telegraaf, zo 20 apr 2008, 14:05

Loting Oranje voor Spelen

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Het olympisch voetbalteam is bij de loting voor de Olympische Spelen van komende zomer in Peking ingedeeld in een poule met Nigeria, Japan en de Verenigde Staten.

Bondscoach Foppe de Haan

Om de kwartfinales te bereiken, moet het Oranje van Foppe de Haan bij de eerste twee in de groep eindigen.

Groepsindelingen:

* Nederland, Nigeria, Japan, Verenigde Staten

* Ivoorkust, Argentinië, Australië, Servië

* China, Nieuw-Zeeland, Brazilië, België

* Zuid-Korea, Kameroen, Honduras, Italië

quote:
zo 20 apr 2008, 14:41

Tianjin speelstad voor Oranje

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Voor het olympisch voetbalteam is Tianjin tijdens de Olympisch Spelen van komende zomer de speelstad. Daar werkt Oranje de groepswedstrijden af tegen Nigeria, Japan en de Verenigde Staten. Tianjin is vlak bij Peking, waar de Spelen worden gehouden, gelegen.

Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 20 april 2008 om 18:28:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Enge man die de Haan, thnxx Happel
Nigeria is nog enger; Je weet namelijk nooit hoe oud je tegenstander is.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk