Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Oranje, en overige Interland voetbal
"Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint"
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 »

Poster
Topic: "Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint" 
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - BB
Reg.: 17 april 2007
Gepost op 20 juli 2008 om 22:30:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

En verder: de Olympische Spelen is een heel ander toernooi dan een paar jeugd-EK's. Hier staan de beste 'jeugd'-teams ter wereld. Nederland is niet bepaald een medaillekandidaat.

Dat blijven koffiedikverhalen, Sigaar. Jouw koffiedik is verre van betrouwbaar zag ik bij de afgelopen Eredivisiecompetitie en tijdens het laatste EK.
Eens kijken of Roy Makaay daar meer kijk op heeft. Van mij mag het.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 20 juli 2008 om 22:41:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...) Dat blijven koffiedikverhalen, Sigaar. Jouw koffiedik is verre van betrouwbaar zag ik bij de afgelopen Eredivisiecompetitie en tijdens het laatste EK.
Eens kijken of Roy Makaay daar meer kijk op heeft. Van mij mag het.

Je moet realist zijn beste Happel. Net zomin als Nederland kandidaat geweest is om Europees Kampioen te worden in Zwitserland-Oostenrijk is Nederland dat tijdens de Olympische Spelen. Een medaille zou al een groot wonder zijn en een gouden een werkelijk mirakel.
Koffiedik of niet.

Je geeft ook zelf aan dat Argentinië of Brazilië daarvoor meer in aanmerking komen. En terecht natuurlijk.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 20 juli 2008 om 22:50:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Je moet realist zijn beste Happel. Net zomin als Nederland kandidaat geweest is om Europees Kampioen te worden in Zwitserland-Oostenrijk is Nederland dat tijdens de Olympische Spelen. Een medaille zou al een groot wonder zijn en een gouden een werkelijk mirakel.
Koffiedik of niet.

Je geeft ook zelf aan dat Argentinië of Brazilië daarvoor meer in aanmerking komen. En terecht natuurlijk.

Er zijn drie medailles te verdienen Sigaar. Niet de realiteit uit het oog verliezen dat Nederland zich voor de Spelen geplaatst heeft door kampioen van Europa te worden.

Ik kan me nog goed herinneren hoe kansloos Nederland volgens jouw koffiedik was tegen je Italiaanse vrienden en ook hoe kansloos Spanje wel niet zou zijn omdat het gewaagd had tegenstanders te "vernederen" in de poulefase.

Wacht nou maar rustig af, het loopt meestal heel anders dan jij je kunt voorstellen.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 22 juli 2008 om 17:35:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Telegraaf, di 22 jul 2008, 16:33

Fred Rutten zit met werkweigeraar

GELSENKIRCHEN - Na Kaka (AC Milan), Robinho (Real Madrid) en Diego (Werder) krijgt nu ook Rafinha geen toestemming om met het olympisch elftal van Brazilië naar Peking af te reizen. Schalke 04 wil de verdediger niet afstaan. Rafinha zelf weigert echter met de Duitse club van trainer Fred Rutten op trainingskamp te gaan.

Schalke 04 heeft daarom een brief gestuurd naar de Braziliaanse voetbalbond en het IOC om Rafinha op te eisen. “Als de bond niet ingaat op onze wens, gaan we desnoods naar het internationaal sporttribunaalâ€, zei Schalke-manager Andres Müller dinsdag.

AC Milan bezorgde Brazilië vorige week ondanks alle afzeggingen nog een opsteker. Vedette Ronaldinho mag wel naar de Spelen.

Help mods!
MD
Vedette

Vak: -
Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 23 juli 2008 om 10:24:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er was meer wat verwondering wekte bij De Haan. 'Ik vond dat de spelers bijna allemaal fysiek niet top waren. Vooral bij Ajax en PSV werd daar weinig aan gedaan. Dat was, denk ik, de wet van de remmende voorsprong. Ze waren voetballend zóveel beter, ze hoefden hun lichaam niet sterker te maken.'
vi
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 23 juli 2008 om 17:45:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vanavond De Rode Duivels - Nederlands Olympisch elftal, vanaf 20:15 live op Canvas.

filmpje: Moussa Dembélé over de Belgische kansen op de Spelen
 Help mods!
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 23 juli 2008 om 18:03:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Olympisch elftal oefent tegen de Belgen bij RTL 7

Geplaatst door Medianieuwtjes op 21 juli, 2008 om 13:48

Voetbal wordt steeds groter op de Olympische Spelen. Grote spelers zoals Ronaldinho, Robinho, Drogba, Rocchi en Van Bommel spreken zich steeds vaker uit dat ze graag als dispensatiespeler mee willen strijden voor de hoogste olympische eer en een legendarische gouden 'plak', een prijs die nog in hun volle prijzenkasten ontbreekt. Landen mogen maximaal drie oudere spelers afvaardigen, de rest van de selectie moet bestaan uit voetballers die niet ouder zijn dan 23 jaar.

Voor Nederland reizen de dispensatiespelers Gerald Sibon (sc Heerenveen), Roy Makaay (Feyenoord) en Kew Jaliens (AZ) af naar China. Andere bekende namen die door bondscoach Foppe de Haan zijn geselecteerd, zijn onder meer Dirk Marcellis (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion), Otman Bakkal (PSV), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic), Ryan Babel (Liverpool) en Royston Drenthe (Real Madrid).

In aanloop naar de Spelen heeft het olympisch elftal een drietal oefeninterlands die bij RTL 7 worden uitgezonden. De selectie treedt op woensdag 23 juli in Genk aan tegen het Belgische olympisch elftal (met onder anderen Vermaelen en Vertonghen van Ajax, Pocognoli, Martens en Dembélé van AZ en De Roover van FC Groningen). Eind juli reizen de beloftes af naar Hong Kong, waar ze op woensdag 30 juli tegen Kameroen en op zaterdag 2 augustus tegen Ivoorkust spelen. Het commentaar bij deze wedstrijden is van Leo Driessen, Humberto Tan is ter plaatse in Genk.

Help mods!
Bananensplit
Nationale topspeler

Uit: Tilburg
Reg.: 5 juli 2006
Gepost op 23 juli 2008 om 21:52:32.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Saaie wedstrijd. Normaal ben ik ook altijd pro-Foppe, toch wekt hij nu een negatieve verbazing. Hoe kan hij met zoveel talent nog een elftal zonder enige flair aan de basis zetten. Als je spelers als Lens, Drenthe, Babel, Amrabat, Aisatti, Bruins en in mindere mate De Guzman hebt (of zou kunnen hebben). Vind ik het persoonlijk vreemd om met Makaay, Sibon en Beerens te beginnen. Zijn er nog wat geblesseerde wellicht?
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.481,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
st0ere2006
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 23 juli 2008 om 23:52:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Wat Verbeek betreft komt de ploeg van bondscoach Foppe de Haan niet ver tijdens de Olympische Spelen. ,,Als Nederlander hoop ik dat Foppe het goed doet, maar als clubtrainer hoop ik dat ze snel zijn uitgeschakeld,’’ aldus Verbeek ,,We zijn bezig met het nieuwe seizoen en dan is het een gemis dat ze er niet bij zijn. Voor een trainer is dat heel vervelend, maar wel de realiteit.’’
Ik geef GJ V geen ongelijk integendeel boven alles.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.494,3 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 24 juli 2008 om 12:24:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een slechte pot voetbal.Belgie was in alle opzichten de betere in de 1e helft.De 2e heb ik overgeslagen. Velthuizen maakte bij het uitkomen een zwakke indruk.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.480,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 24 juli 2008 om 14:39:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
varkenoord schreef:

Wat een slechte pot voetbal.Belgie was in alle opzichten de betere in de 1e helft.De 2e heb ik overgeslagen. Velthuizen maakte bij het uitkomen een zwakke indruk.

In de tweede helft ging het een stuk beter met een prachtig Feyenoorddoelpunt als hoogtepunt. België had verdiend om met 4-1 of 5-1 te winnen. Piet Velthuizen ging maar één keer de fout in tijdens het uitkomen en hoewel dat meteen één keer teveel is, is het sterk overdreven om je zo over Velthuizen uit te laten.
Bananensplit heeft gelijk dat het jammer/onbegrijpelijk is dat Foppe creatieven als Bruins, Lens, Amrabat en Aissati allemaal naar huis gestuurd heeft.
 Help mods!
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 24 juli 2008 om 14:40:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...) In de tweede helft ging het een stuk beter met een prachtig Feyenoorddoelpunt als hoogtepunt. België had verdiend om met 4-1 of 5-1 te winnen. Piet Velthuizen ging maar één keer de fout in tijdens het uitkomen en hoewel dat meteen één keer teveel is, is het sterk overdreven om je zo over Velthuizen uit te laten.
Bananensplit heeft gelijk dat het jammer/onbegrijpelijk is dat Foppe creatieven als Bruins, Lens, Amrabat en Aissati allemaal naar huis gestuurd heeft.

Iets minder slecht zul je bedoelen...
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-1 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 24 juli 2008 om 18:01:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Happel schreef:

(...) In de tweede helft ging het een stuk beter met een prachtig Feyenoorddoelpunt als hoogtepunt. België had verdiend om met 4-1 of 5-1 te winnen. Piet Velthuizen ging maar één keer de fout in tijdens het uitkomen en hoewel dat meteen één keer teveel is, is het sterk overdreven om je zo over Velthuizen uit te laten.

Velthuizen kwam een keer uit als een mietje en veinsde zelfs een blessure.Werd totaal niet geraakt.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.480,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 24 juli 2008 om 18:20:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
varkenoord schreef:

(...)
Velthuizen kwam een keer uit als een mietje en veinsde zelfs een blessure.Werd totaal niet geraakt.

Dat was de enige keer dat Velthuizen een zwakke indruk maakte bij het uitkomen, maar je hebt wel gelijk dat het er raar uitzag, alsof hij recent teveel naar dvd's met Henk Timmer heeft gekeken. Misschien kan Feyenoord nu wat korting bedingen bij Vitesse?
 Help mods!
Michael_Jordan
Nationale topspeler

Reg.: 20 juni 2006
Gepost op 24 juli 2008 om 20:20:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
varkenoord schreef:

Nederland speelde dan ook niet in de sterkst denkbare opstelling. Ik verwacht bij het openingsduel op het OS de volgende opstelling:

---------------------Velthuizen--------------------

--Zuiverloon---Marcellis----Jaliens-----Emanuelson-

-----------------Maduro------Bakkal----------------

----De Guzman-----------------------------Drenthe--

-----------------Makaay------Babel-----------------
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: incompleet
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 24 juli 2008 om 20:25:05.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Michael_Jordan schreef:

(...)

Nederland speelde dan ook niet in de sterkst denkbare opstelling. Ik verwacht bij het openingsduel op het OS de volgende opstelling:

Is best een aardig elftal....alleen achterin is het traditioneel wel weer met de billetjes bij elkaar.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ché Cliché
Vedette

Uit: Sassenheim
Reg.: 24 maart 2003
Gepost op 24 juli 2008 om 22:12:20.     MSN: Ja dus?      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Michael_Jordan schreef:

(...)

Pieters voor Dramanuelson.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Nul-Tien Casual
Meervoudig international

Reg.: 13 mei 2004
Gepost op 25 juli 2008 om 08:41:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ché Cliché schreef:

(...)

Pieters voor Dramanuelson.

Ik vond Pieters woensdag tegen Belgie wederom de zwakste schakel. Die jongen verdedigt gewoon heel matig en opkomen doet hij ook niet, dus ik zie de waarde van Pieters helemaal niet. Aangezien Emanuelson op linksback ook verre van ideaal is, zou ik toch kiezen voor Jong-a-Pin.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 25 juli 2008 om 20:41:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 28 juli 2008 om 16:39:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ronaldinho inspireert olympisch Brazilië 45 minuten

28/07/2008 15:55

Brazilië heeft zich een helft lang vermaakt tijdens het oefenduel met Singapore in de aanloop naar de Olympische Spelen. Met Ronaldinho als grote animator won de ploeg van bondscoach Dunga maandag met 3-0, al daalde het aantal kansen en goals in de tweede helft.

Ronaldinho stond aan de basis van beide doelpunten in de eerste helft. De nieuwbakken speler van AC Milan stelde Diego met een listig hakballetje in staat te scoren. De spelverdeler van Werder Bremen schoot vervolgens hard en laag raak.

De 2-0 kwam van Dinho zelf. Opnieuw passte hij de bal met zijn hak, waarna Diego ineens voorzette en Pato de bal direct op zijn slof nam. Doelman Hassan Sunny keerde de inzet nog, maar was kansloos toen Ronaldinho hem uit de rebound fopte en de tweede goal maakte.

Ronaldinho deed na de pauze nauwelijks meer van zich spreken, al maakte Braziliës aanvoerder wel de negentig minuten vol. In het derde doelpunt had hij dan ook geen aandeel. Na een solo van Thiago Neves scoorde invaller Jô koppend. In de laatste minuut kreeg Alex Silva nog een rode kaart, waardoor Brazilië met tien man eindigde.

Brazilië begint het olympische voetbaltoernooi op 7 augustus met een wedstrijd tegen België. China en Nieuw-Zeeland zijn daarna de tegenstanders in Groep C. De bovenste twee landen na drie duels gaan door naar de kwartfinale. n
Niet te hopen dat Oranje de Gele kanaries vroegtijdig treft
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.494,3 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 28 juli 2008 om 16:55:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

Ik hoop het wel, deste eerder zijn Roy en De Guzman weer bij de groep.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (1-2)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
El Jefecito
Vedette

Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen
Reg.: 3 mei 2004
Gepost op 28 juli 2008 om 17:33:51.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)Ik hoop het wel, deste eerder zijn Roy en De Guzman weer bij de groep.

Precies. Na 1e ronde naar huis zou mooi zijn.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.374,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
SH Alphen
International

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 16 mei 2004
Gepost op 29 juli 2008 om 01:06:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

(...)

lijkt me juist een leuke wedstrijd
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
st0ere2006
Meervoudig international

Gepost op 29 juli 2008 om 23:06:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Emanuelson gaat aan de linkerkant de strijd aan met Royston Drenthe, die door De Haan vorige week werd aangesproken op zijn fitheid. De fysieke tests van de speler van Real Madrid vielen niet mee.

,,Daar is Royston hard mee aan de slag gegaan,'' vindt de bondscoach. ,,Al zag je op de laatste training nog dat hij in het eerste deel sterker is dan in het tweede. Hij is nog niet waar hij moet zijn. Urby doet het goed, ze moeten het samen uitvechten. Op elke positie stel ik straks de beste op.'' .
Bron

Dus twijfelen tussen E en Drenthe? Dan ben je aan het dementeren als je het mij vraagt.
 Help mods!
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 29 juli 2008 om 23:35:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
st0ere2006 schreef:

(...)

Bron

Dus twijfelen tussen E en Drenthe? Dan ben je aan het dementeren als je het mij vraagt.

Royston Drenthe is hét oogappeltje van Foppe de Haan. Terwijl alle andere spelertjes verplicht siësta houden, staat Foppe met Royston te tafeltennissen, "want Royston kan niet stilzitten."
Door met Emanuelsson te dreigen probeert Foppe Drenthe op scherp te zetten.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk