| Poster | | Topic: "Olympisch elftal krijgt flinke Feyenoord-tint" |  |
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: Telegraaf, di 13 mei 2008, 10:52
Messi mag naar Peking
BARCELONA - De Argentijnse dribbelkoning Lionel Messi mag in augustus zijn kunsten vertonen op het olympisch voetbaltoernooi. De 20-jarige aanvaller heeft van zijn club FC Barcelona toestemming gekregen om naar Peking te gaan. Dat zei Messi dinsdag tegen een Spaanse radiozender.
Lionel Messi (links) mag van zijn club Barcelona mee naar de Olympische Spelen.
De Argentijnse voetballers pakten vier jaar geleden in Athene olympisch goud. "Ik heb al met veel spelers gesproken die er toen bij waren. Ze vertelden me allemaal dat het een heel bijzondere ervaring isâ€, aldus Messi. Argentinië speelt op de Olympische Spelen in groep A tegen Australië, Ivoorkust en Servië.
De Nederlandse bondscoach Foppe de Haan noemde Argentinië al de grote favoriet voor olympisch goud. Nederland neemt het in Peking op tegen Nigeria, Japan en de Verenigde Staten.
|
|
|
quote: Telegraaf, wo 14 mei 2008, 05:30
Makaay in middelpunt
door Dennis Galema
ARNHEM - Bij de officiële start van de voorbereiding van het olympisch voetbalelftal op de Zomerspelen in Peking trok één speler veruit de meeste aandacht. Tussen zijn vijftien jeugdige teamgenoten was 'oude rot' Roy Makaay gisterochtend het stralende middelpunt tijdens zijn eerste training met het team van bondscoach Foppe de Haan. Terwijl een aantal spelers zich na een zwaar seizoen met een vermoeid lijf meldde voor het vijfdaagse trainingskamp op Papendal, komt voor de Feyenoord-spits zijn rentree in de selectie van een vertegenwoordigend Oranje-elftal op een ideaal moment.
Roy Makaay op de fiets naar de training van het olympisch voetbalelftal.
"Door mijn enkelblessure heb ik de afgelopen twee maanden met Feyenoord alleen maar 20 minuten in de bekerfinale gespeeld en een oefenwedstrijd tegen een hoofdklasser. Daarom komt deze periode bij het olympisch elftal goed uit", zei Makaay, die later deze maand met Nederland deelneemt aan een Vierlandentoernooi in Zweden. "De komende weken gebruik ik om fit te raken, zodat ik na mijn vakantie in juli op hetzelfde niveau instroom als de rest van de groep."
Op het trainingsveld bewees de ervaren Makaay, die als dispensatiespeler meegaat naar de Olympische Spelen, direct zijn waarde tussen talenten als Ismail Aissati (PSV), Ryan Donk (AZ) en Nordin Amrabat (VVV). Vooral in de coaching was hij nadrukkelijk aanwezig. Makaay: "Ik gedraag me bij het olympisch elftal precies hetzelfde als bij Feyenoord. In het veld wil ik met doelpunten en assists belangrijk voor de ploeg zijn, daarbuiten deel ik mijn ervaring met de andere jongens. Ik zie het olympisch avontuur als een leuke uitdaging."
In het verre verleden kwam de inmiddels 33-jarige Makaay al 27 keer uit voor Jong Oranje (15 doelpunten). Met het 'grote' Nederlands elftal (43 interlands, 6 goals) maakte hij het Europees kampioenschap in 2000 en 2004 mee. In het najaar van 2005 raakte hij onder bondscoach Marco van Basten uit de gratie bij Oranje. "De Olympische Spelen zijn een leuk alternatief voor een WK."
Overigens belegde De Haan niet alleen om praktische redenen, maar ook met een achterliggende gedachte een trainingskamp op Papendal, de thuisbasis van NOC*NSF. "Voor het olympisch gevoel is het goed. De spelers kunnen hier informeel kennismaken met andere olympiërs", aldus De Haan, wiens selectie deze week onder meer een bezoek brengt aan een klimaatkamer en voorlichting krijgt over China.
|
|
|
quote: Het Laatste Nieuws, 14 mei 2008
Steven Defour niet in olympische voorselectie
Steven Defour gaat niet mee op stage.
HLN update Beloftencoach Jean-François de Sart heeft vandaag de namen van de 26 spelers bekendgemaakt die van 19 tot 25 mei zullen deelnemen aan de olympische voorbereidingsstage in Malta.
Twee spelers voor clubs in CL
Deze selectie vormt de basis voor de definitieve selectie van 18 voor de Olympische Spelen die op 15 juli wordt bekendgemaakt, al kunnen er nog spelers worden opgeroepen die niet mee op stage gaan.
Clubs die in de voorronde van de Champions League aantreden (zoals Standard), zullen wel maar maximaal twee spelers leveren. Voor de Rouches gaat het tussen Marouane Fellaini, Landry Mulemo en Axel Witsel. Gouden Schoen Steven Defour, aanvoerder van de landskampioen, is niet opgenomen in de selectie.
Drie spelers ouder dan 23
Ook spelers die ouder zijn dan 23 jaar (elk land mag zo drie spelers selecteren voor Peking) en de voorronde van de Champions League spelen, zullen niet worden opgeroepen. De drie zogenaamde 'dispensatiespelers' in deze selectie zijn Sepp De Roover (Groningen/Ned), Maarten Martens (AZ/Ned) en Sanharib Malki (Germinal Beerschot). Bondscoach Jean-François de Start sluit wel niet uit dat andere oudere spelers zoals bijvoorbeeld Timmy Simons (31), aanvoerder van PSV en de Rode Duivels, alsnog worden opgeroepen.
Geblesseerden
"Deze selectie is niet definitief", verduidelijkt de Sart. "Veel zal afhangen van wie beschikbaar is. We hopen dat alle spelers die geselecteerd zijn voor Malta ook beschikbaar zullen zijn voor de Olympische Spelen, maar het is afwachten hoe dit evolueert. De Spelen zijn nog twee maanden ver. De basis van deze kern is de ploeg die op het EK van vorig jaar de olympische kwalificatie afdwong. Er ontbreken vier spelers (Jonathan Blondel, Tom De Sutter, Nicolas Lombaerts en Thomas Vermaelen), maar die zijn allemaal geblesseerd."
Groepsgevoel
Het doel van de stage in Malta is volgens de Sart tweeledig. "Enerzijds willen we de spelers laten trainen in omstandigheden zoals die in Peking zullen zijn. We zullen testen afnemen en op basis daarvan kijken wat we individueel per speler kunnen doen, bijvoorbeeld via een individueel trainingsschema. Daarnaast willen we het groepsgevoel aanscherpen", besluit de beloftencoach. (belga/ka)
De selectie:
Doelmannen: Logan Bailly (Genk), Yves Ma-Kalambay (Hibernian/Sch), Kenny Steppe (Germinal Beerschot)
Verdedigers: Laurent Ciman (Charleroi), Sepp De Roover (Groningen/Ned), Jan Vertonghen (Ajax/Ned), Sebastien Pocognoli (AZ/Ned), Anthony Vanden Borre (Genua/Ita), Landry Mulemo (Standard), Jeroen Simaeys (Club Brugge), Jason Vandelannoite (Bursaspor/Tur)
Middenvelders: Tom De Mul (Sevilla/Spa), Vincent Kompany (Hamburg/Dui), Jonathan Legear (Anderlecht), Faris Haroun (Genk), Marouane Fellaini (Standard), Axel Witsel (Standard), Vadis Odjidja (Hamburg/Dui), Maarten Martens (AZ/Ned), Kilian Overmeire (Lokeren)
Aanvallers: Stijn De Smet (Cercle Brugge), Moussa Dembele (AZ/Ned), Roland Lamah (Roda/Ned), Sanharib Malki (Germinal Beerschot), Kevin Mirallas (Rijsel/Fra), Giuseppe Rossini (Utrecht/Ned).
|
|
|
PIAIR-nr9 Vedette
Vak: Stadiontribune - T Posts: 1381 Reg.: 9 januari 2005 | Wielaert nu niet naar de OS denk ik.
|
|
|
MancoBlanco Vedette
Uit: Honselersdijk Vak: Olympiatribune - DD Posts: 2346 Reg.: 3 januari 2003 | Misschien toch nog een kans voor Hofland?
Andere verdedigers die ik verwacht dat ze in aanmerking komen (Foppe wou spelers met ervaring):
- Rob Penders?
- Khalid Boulahrouz (als hij afvalt bij NL)
- Kevin Hofland
- Glenn Loovens (weinig ervaring, maar toch)
- Danny Schenkel
- Arjan de Zeeuw
|
|
|
PIAIR-nr9 Vedette
Vak: Stadiontribune - T Posts: 1381 Reg.: 9 januari 2005 | Het is Barry Opdam geworden.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: PIAIR-nr9 schreef:
Het is Barry Opdam geworden.
tja...het zal wel. Maar ik vind het geen erg goede speler.
|
|
|
quote: PIAIR-nr9 schreef:
Het is Barry Opdam geworden.
Dat is voorlopig, maar nog niet definitief.
Boulahrouz kan het ook nog worden.
quote: Telegraaf, zo 18 mei 2008, 20:38 | 8 reacties
Opdam opgeroepen door De Haan
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - AZ-speler Barry Opdam is door bondscoach Foppe de Haan opgeroepen voor het olympisch elftal. De verdediger is de vervanger van de dispensatiespelers Edson Braafheid en Rob Wielaert. Zij moesten verstek laten gaan, omdat zij zich met FC Twente hebben geplaatst voor de voorronde van de Champions League.
Barry Opdam kwam in het verleden ook uit voor het grote Oranje, nu is hij opgeroepen voor het olympisch elftal.
Foto: TLG
"Ik denk dat Barry qua leeftijd en ervaring heel goed in de groep pastâ€, liet De Haan zondagavond weten. "Ik kan een stopper op links in mijn selectie nog goed gebruiken. Bovendien beschikt hij evenals Wielaert over een goede inspeelpass. Barry is voor Rob het beste alternatief.â€
Opdam behoort samen met Gerald Sibon en Roy Makaay tot de dispensatiespelers. Daar komt mogelijk nog één afvaller van het Nederlands elftal bij. Alleen Ryan Babel is qua leeftijd nog speelgerechtigd.
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 | Jammer dat er maar 18 spelers meekunnen. Ik zou kiezen voor:
-------------------Vermeer---------------------
------------------Velthuizen-------------------
-Zuiverloon-----Donk------Opdam-----Emanuelson-
-Marcellis---------------------------Pieters---
---Maduro-----------De Guzman--------Bakkal----
----Sno--------------Aissati-------------------
---Babel--------------Makaay---------Drenthe---
--Amrabat-------------Sibon--------------------
Marcellis en Pieters kunnen zowel op de back als in het centrum spelen dus 6 verdedigers lijk mij meer dan voldoende.
De Guzman gaat ook zeker mee omdat hij naast aanvallende middenvelder ook eventueel op de rechtsbuiten kan spelen. Ik denk dat het laatste plekje gaat tussen Aissati en Bruins. Ik schat Aissatti net iets hoger in dan Bruins. Aissati is toch de betere voetballer. Alle posities zijn wel dubbel bezet.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 | De Haan wil Babel meenemen naar Spelen
01 juni 2008
Wellicht speelt Ryan Babel deze zomer toch nog een groot eindtoernooi. De 21-jarige aanvaller is door een enkelblessure niet meer inzetbaar op het EK, maar als hij spoedig herstelt wil bondscoach Foppe de Haan hem meenemen naar de Olympische Spelen.
"Een fitte Babel kan met zijn specifieke kwaliteiten heel erg belangrijk voor ons zijn", zegt De Haan in De Telegraaf. De Haan kan Babel - indien fit - gewoon opeisen, omdat de oud-Ajacied geboren is na 1 januari 1985 en dus geen dispensatiespeler is.
De Haan start op 21 juli de voorbereiding met de olympische selectie. Babel, die naar verwachting vijf tot zeven weken nodig heeft om te herstellen, kan dan alweer inzetbaar zijn voor Nederland.
|
|
|
quote: Telegraaf, do 05 jun 2008, 14:46
Vlaar in olympische voorselectie
ZEIST - Bondscoach Foppe de Haan heeft Ron Vlaar opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de Olympische Spelen. De Friese oefenmeester selecteerde 36 spelers, onder wie vier dispensatiespelers. Op woensdag 23 juli moet De Haan zijn definitieve selectie van achttien spelers inleveren bij de wereldvoetbalbond FIFA en het internationaal olympisch comité (IOC).
Ron Vlaar
Foto: Dijkstra B.V.
Vlaar miste het afgelopen seizoen grotendeels door een knieblessure. De tweevoudig international hoopt in de voorbereiding op het komende seizoen weer aan te sluiten bij de selectie van Feyenoord. De 23-jarige verdediger mag gezien zijn leeftijd deelnemen aan de Spelen in Peking.
De Haan nam ook Ryan Babel en Urby Emanuelson op in zijn voorlopige selectie. Beiden vielen af uit de selectie van het Nederlands elftal voor het EK.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Ik vind dat mijn club geen drie of vier spelers kan missen in de voorbereiding ! Klaar dus als ze alle vier wordenb geselecteerd dan moet Feyenoord Makaay een speelverbod opleggen. Bij de rest kan dat niet.
|
|
|
quote: st0ere2006 schreef:
Ik vind dat mijn club geen drie of vier spelers kan missen in de voorbereiding ! Klaar dus als ze alle vier wordenb geselecteerd dan moet Feyenoord Makaay een speelverbod opleggen. Bij de rest kan dat niet.
Foppe de Haan wil misschien aantonen dat Heerenveen terecht afscheid heeft genomen van Gertjan Verbeek.
Zonder Makaay, Bruins, De Guzman, Vlaar en Emnes wordt het een eigenaardige voorbereidingsperiode voor Feyenoord, helemaal als ook Piet Velthuizen nog wordt gecontracteerd.
|
|
|
Laatste man Meervoudig international
Uit: Almere Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1158 Reg.: 1 november 2006 | Ik kan me goed vinden in de opstelling van Michael_Jordan. Misschien zou ik lens meenemen i.p.v. Amrabat. Ik denk dat Bruins & Vlaar niet meegaan. Scheelt alweer 2 spelers.
|
|
|
quote: Laatste man schreef:
Ik kan me goed vinden in de opstelling van Michael_Jordan. Misschien zou ik lens meenemen i.p.v. Amrabat. Ik denk dat Bruins & Vlaar niet meegaan. Scheelt alweer 2 spelers.
Misschien alletwee meenemen, Amrabat én Lens?
Waarom vallen Bruins en Vlaar af? 
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 8871 Reg.: 13 mei 2004 | En, gaan we onze Olympiërs ook nog missen bij het begin van de competitie???
Want daar heb ik nu even totaal geen zicht op. 
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
Ik vind dat mijn club geen drie of vier spelers kan missen in de voorbereiding ! Klaar dus als ze alle vier wordenb geselecteerd dan moet Feyenoord Makaay een speelverbod opleggen. Bij de rest kan dat niet.
Als je ook maar een beetje hart heb voor je club dan gun je Makaay zo'n toernooi. Hij wordt bij Oranje al jarenlang als derderangs speler gezien. Bovendien, wat mis je eraan als ie niet meedoet tegen tegen Punicaveense Boys en FC Sappemeer.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Michael_Jordan schreef:
Jammer dat er maar 18 spelers meekunnen. Ik zou kiezen voor:
-------------------Vermeer---------------------
------------------Velthuizen-------------------
-Zuiverloon-----Donk------Opdam-----Emanuelson-
-Marcellis---------------------------Pieters---
---Maduro-----------De Guzman--------Bakkal----
----Sno--------------Aissati-------------------
---Babel--------------Makaay---------Drenthe---
--Amrabat-------------Sibon--------------------
Marcellis en Pieters kunnen zowel op de back als in het centrum spelen dus 6 verdedigers lijk mij meer dan voldoende.
De Guzman gaat ook zeker mee omdat hij naast aanvallende middenvelder ook eventueel op de rechtsbuiten kan spelen. Ik denk dat het laatste plekje gaat tussen Aissati en Bruins. Ik schat Aissatti net iets hoger in dan Bruins. Aissati is toch de betere voetballer. Alle posities zijn wel dubbel bezet.
Hey Jordan , Opdam speelt in Oostenrijk en voorzover mij bekend mogen Makaay, De Guzman, Bakkal en Maduro niet meedoen in het Suri OS team ! 
|
|
|
(...)
Hey Jordan , Opdam speelt in Oostenrijk en voorzover mij bekend mogen Makaay, De Guzman, Bakkal en Maduro niet meedoen in het Suri OS team ! 
Zo te zien heeft Michael inderdaad veel affiniteit met Suriname, Curaçao en Marokko.
|
|
|
quote: Happel schreef:
(...)
Zo te zien heeft Michael inderdaad veel affiniteit met Suriname, Curaçao en Marokko.
Dat mag en ik mag hem daar ook wel eens mee plagen. 
|
|
|
quote: De Telegraaf, 19 juni 2008
Foppe de Haan moet op weg naar Zomerspelen eenheid smeden
Wereld van verschil
door DENNIS GALEMA
AMSTERDAM, donderdag
Het hechte collectief dat het Nederlands elftal vormt op het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland is de grote verdienste van bondscoach Marco van Basten. Zijn collega Foppe de Haan streeft ernaar om richting de Olympische Spelen net zo’n sterk eensgezind team te smeden. Voor het evenwicht in de olympische selectie, die een bijzonder grote diversiteit aan spelers kent, is het daarom goed dat de Friese bondscoach een beroep mag doen op de dispensatiespelers Roy Makaay (33 jaar), Gerald Sibon (34) en Kew Jaliens (29). „De ouderen hebben in vergelijking met de jongeren vooral veel meer rust in zichâ€, vindt De Haan.
Op zijn eerste trainingsdag met de olympiërs, vorige maand op Papendal, onderscheidde Makaay zich al van zijn jeugdige ploeggenoten. Een simpel voorbeeld: nadat de spits van Feyenoord aan het eind van de training een bal over de omheining schoot, besloot hij het speeltuig meteen zelf op te zoeken in de bosjes. Een paar seconden later verdween ook een afzwaaier van Gianni Zuiverloon in het struikgewas. In plaats van het goede voorbeeld van Makaay te volgen, gaf de 21-jarige rechtsback van SC Heerenveen de materiaalman van het olympisch elftal de opdracht om de bal te gaan halen. Het typerende voorval was De Haan niet ontgaan. „Je kunt zeggen dat dit trainingsgedrag is, maar soms zie je het ook in de wedstrijd terug. Sommige spelers hebben een gebrek aan discipline en een probleem met het uitvoeren van hun taak.â€
De Haan, die binnenkort zijn aflopende contract bij de KNVB met een jaar verlengt, heeft tijdens de onlangs afgewerkte trainingskampen in Arnhem, Oisterwijk en Malmö een groot verschil in mentaliteit geconstateerd. Volgens de 64-jarige bondscoach is de houding van zijn spelers sterk afhankelijk van de club waarvoor ze uitkomen. „Dirk Marcellis van PSV is zeer gedisciplineerd, terwijl de Feyenoord-jongens (Jonathan de Guzman en Luigi Bruins, red.) altijd de neiging hebben om op de training de laatste bal nog even weg te trappen. Stoppen is nooit stoppen. Als coach moet je rekening houden met verscheidenheid in gedragingen. De oudere spelers gedragen zich over het algemeen heel normaal, terwijl ik de jongeren af en toe op hun sodemieter moet geven, omdat ik er last van heb.â€
Het olympisch team is ook op een ander vlak divers. Zo is het elftal van De Haan een samensmelting van culturen, met spelers van Marokkaanse (o.a. Otman Bakkal), Antilliaanse (Hedwiges Maduro), Surinaamse (Royston Drenthe) en Nederlandse (Erik Pieters) komaf. „Ik houd er niet van om een onderscheid te maken, omdat iedereen in het team Nederlander isâ€, stelt De Haan. „Maar toch zat er een groot verschil tussen mijn selectie die vorig jaar het EK won en die van 2006. Twee jaar geleden waren Schaars, Huntelaar, Luirink, Hofs en De Zeeuw de leiders. Met die gasten moest ik anders omgaan dan met de dominante jongens van 2007 (o.a. Boy Waterman en Drenthe, red.), die veel emotioneler, gevoeliger en minder cognitief ingesteld waren. Dat is geen miskwalificatie, maar je moest ze wel op een heel andere manier bespelen.â€

• Foppe de Haan: „Tijdens het eten laat ik de spelers heel bewust steeds op een andere plek
zitten, omdat anders altijd dezelfde jongens elkaar opzoeken.â€
FOTO: MATTY VAN WIJNBERGEN
Na de toevoeging van de drie dispensatiespelers en de EK-afvallers Ryan Babel, Urby Emanuelson en Maduro heeft De Haan weliswaar de beschikking over een uitgebalanceerde selectie, maar hij moet daar deze zomer in sneltreinvaart wel weer een ingespeelde eenheid van zien te maken. Op maandag 21 juli start het olympisch elftal het laatste deel van de olympische voorbereiding, slechts tweeënhalve week voordat in China de eerste wedstrijd tegen Nigeria op het programma staat.
De Haan: „Onze voorbereiding op de Olympische Spelen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld die van de hockeyers of waterpolovrouwen. In die sporten kunnen de coaches het hele jaar met een vaste groep werken en staat alles in het teken van de Spelen. Bij ons moeten de spelers zich over een paar weken eerst nog bij hun clubs melden.â€
Het smeden van een eenheid doet De Haan niet alleen op het veld, maar bijvoorbeeld ook aan de eettafel. „Tijdens het eten laat ik de spelers heel bewust steeds op een andere plek zitten, omdat anders altijd dezelfde jongens elkaar opzoeken. Het is belangrijk dat ze op een andere manier contact met elkaar makenâ€, aldus De Haan, die zich bijzonder verheugt op het olympisch avontuur. „Zo’n eindtoernooi is prachtig. Het levert mij aan de ene kant heel veel energie op, maar de ervaring leert ook dat ik na afloop ongetwijfeld weer dood- en doodmoe ben. Puur omdat je wekenlang alles en iedereen scherp in de gaten moet houden.â€
|
|
|
quote: Foppe de Haan weigert nieuw contract bij KNVB
24/06/2008 09:25
EXCLUSIEF - In tegenstelling tot eerdere berichtgevingen heeft Foppe de Haan zijn contract bij de KNVB nog niet verlengd.
De bondscoach van Jong Oranje weigert akkoord te gaan met de bepaling in het contract waarbij hij goedkeuring van de KNVB moet krijgen voor alle contacten die hij met media onderhoudt.
KNVB-directeur Henk Kesler probeert de situatie te bagatelliseren. 'Foppe heeft wat moeite met een aantal bepalingen. Maar deze clausule is niets nieuws, die ondertekent iedereen bij ons. Ik zal het je nog sterker vertellen: ook Foppe heeft die nu al in zijn contract staan.'
Dat is niet helemaal waar, de bepalingen in het nieuwe contract zijn heel wat scherper. De Haan voelt zich monddood gemaakt en weigert zijn eigen identiteit op te offeren. Hij wil kunnen zeggen wat hij denkt. Kesler: 'In de nieuwe variant zijn wat zaken aangescherpt, dat is alles.'
De Haan reageert minder laconiek: 'Nee, ik heb het niet ondertekend en dat ga ik op deze manier ook niet doen. Het klopt dat we daar onenigheid over hebben. Het is heel simpel: als deze bepaling er in staat dan teken ik helemaal niks. Dat heb ik Kesler ook verteld.'
'Ik snap dat ik werknemer ben en dus de KNVB dan niet moet beschadigen maar dat heb ik in mijn ogen ook nooit gedaan', vervolgt De Haan. Kesler piekert er echter ni
Foppe heeft tegen Riemer zijn voorstellen altijd Ja en Amen
gezegd en begint nu last van sterallures te krijgen . Henk zag het goed dat Foppes ondersteuning van de mislukte extreem linkse beweging van D. Terpstra geen reclame was voor de KNVB. Ook al zouden de OS suk6vol verlopen, dan is het sprookje van De Haan na 3 maal wel uitgewerkt.
Foppe doet er beter aan vanwege zijn affiniteit met derde Wereldlanden, om bijvoorneeld Indonesie en/of Suriname naar het WK 2010 te loodsen.
Dan zet Foppe volgens mij pas echt de Kroon op zijn werk !! Afgezien van het feit dat Don Leo toch ook een kroonprins nodig heeft om hem op te gaan volgen in het buitenland, 
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 24 juni 2008 12:49:16).]
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 | je reactie slaat weer eens nergens op 
on-topic:
Triest dat Kesler hem probeert te muilkorven...
Henk houdt niet zo van assertieve vrijbuiters met succes.
|
|
|
quote: MD schreef:
je reactie slaat weer eens nergens op 
on-topic:
Triest dat Kesler hem probeert te muilkorven...
Henk houdt niet zo van assertieve vrijbuiters met succes.
Dat mag jij vinden MD .
Een KNVB wil ook geen politieke uitspraken van werknemers.
Tegen zijn stelllingname over Wilders zijn vast protesten gekomen en Kesler houdt daar rekening mee.
Denk dat bepaalde uitspraken over bijvooorbeeld GJ Verbeek niet in goede aarde zijn gevallen bij de KNVB.. En aangezien de KNVB voor een bondscoach een onbesproken gedrag eist kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. Foppe is niet zo gelukkig in intervieuws.
Een bc is nu eenmaal 24 uur per dag in functie. De mens achter dat persoon wordt daar altijd mee geassocieerd.
En het feit dat de Haan de redenen in het openbaar brengt is eigenlijk al voldoende om hem na de OS de wacht aan te zeggen.
Dit soort zaken hoort helemaal niet in de media. Dat begrijpt Foppe blijkbaar niet !
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 24 juni 2008 16:08:53).]
|
|
|
Laatste man Meervoudig international
Uit: Almere Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1158 Reg.: 1 november 2006 | De Knvb (Uilenberg) heeft ook uitspraken gedaan over Verbeek & Huntelaar die niet gepast waren. Die vlieger gaat helaas voor die kneus van een Kesler niet op.
[Dit bericht is veranderd door Laatste man (op 24 juni 2008 15:49:45).]
|
|
|