| Poster | | Topic: Selectie Oranje (deel 2) |  |
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4453 Reg.: 26 oktober 2006 | Ik mis eigenlijk Lolita Aisatti bij de selectie , want die zou mooi zijn billemaat Ibrahim Klikspaani op de bank en snachts op de slaapkamer kunnen troosten omdat ie weer derde keus is net als op het EK. 
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4783 Reg.: 16 juni 2003 | Selectie Nederland
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Tim de Cler (Feyenoord), John Heitinga (Atlético Madrid), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (Blackburn Rovers)
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Mark van Bommel (Bayern München), Orlando Engelaar (FC Schalke 04), Nigel de Jong (Hamburger SV), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Demy de Zeeuw (AZ)
Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4453 Reg.: 26 oktober 2006 | 'Mark hoort in mijn ogen bij de beste voetballers'
quote: 15/08/2008 14:05
Bert van Marwijk aarzelde niet om Mark van Bommel terug te halen in de selectie van het Nederlands elftal. 'Ik selecteer namelijk de beste voetballers. En Mark hoort daar in mijn ogen bij. Ik heb daar niet lang over na hoeven denken.'
Van Marwijk legde vrijdagmiddag uit waarom hij Van Bommel wél en Clarence Seedorf niet opnam in de negentienkoppige spelersgroep, die komende week naar Moskou vertrekt. Beide middenvelders hadden bedankt onder de vorige bondscoach Marco van Basten.
'Mark is groot en sterk en kan goed voetballen', verdedigde Van Marwijk zijn schoonzoon. 'Hij is denk ik niet voor niets de eerste buitenlandse aanvoerder van Bayern München. Hij moet zich nog wel een beetje beter leren beheersen.'
Over waarom hij Seedorf niet meeneemt, was hij even duidelijk. 'Ik geef voorlopig de voorkeur aan andere spelers. Sneijder is nu geblesseerd, maar Rafael van der Vaart, Robin van Persie en Ibrahim Afellay kunnen ook goed achter de spits spelen. Dat wil niet zeggen dat ik Seedorf al heb afgeschreven. Als het niet loopt met de huidige spelers, kom ik misschien wel weer bij hem uit.'
Overigens maakte Van Marwijk bekend de speelwijze die Van Basten tijdens het EK hanteerde te handhaven, het zogenaamde 4-2-3-1-systeem. 'Ik liet Feyenoord ook al zo voetballen. Voor mij is het dus niets nieuws.'
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4453 Reg.: 26 oktober 2006 | Nieuwe bondscoach met vaste kern
[QUOTE Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - ,,Ik heb met deze selectie een signaal willen afgeven,'' zei Bert van Marwijk vrijdag bij zijn eerste persconferentie als bondscoach.

Bert van Marwijk. FOTO KOEN VERHEIJDEN
Voor de oefeninterland van komende woensdag tegen Rusland selecteerde hij dezelfde 19 spelers die al in de voorselectie zaten.
,,Ik wil daarmee aangeven dat ik bewust kies voor een kleine, vaste groep in de hoop zo meer vastigheid te kunnen creëeren,'' klonk het. ,,Als clubtrainer is het al lastig genoeg om een goed ingespeeld elftal te krijgen, als bondscoach heb je helemaal je beperkingen qua tijd. Spelers die één of twee goede wedstrijden in de eredivisie spelen, zullen straks niet meteen een kans krijgen in Oranje, zoals spelers ook niet zomaar wegvallen als ze een tijdje minder spelen.''
Van Marwijk brak bij zijn officiële start gelijk met meer opvattingen die zijn voorganger Marco van Basten er de afgelopen vier jaar op nahield. Zo is Mark van Bommel voor hem een onomstreden pion in zijn plannen op weg naar het WK van 2010.
Van Marwijk zei dat hij 'niet na had hoeven denken' over het oproepen van de middenvelder van Bayern München. ,,Ik kies voor de beste spelers en Mark hoort daarbij. We kunnen hem heel goed gebruiken, omdat hij het spel goed leest, groot en sterk is, kan coachen en op belangrijke momenten ook kan laten voelen: 'tot hier en niet verder'.''
Van Marwijk beaamde dat de middenvelder in zijn verbetenheid soms over de schreef gaat. ,,Maar het aanvoerderschap bij Bayern zal Mark moeten helpen zich te beheersen. En ja, het kan inderdaad een thema worden dat hij tegelijkertijd mijn schoonzoon is. Maar daar lig ik niet wakker van.''
De nieuwe bondscoach ging nog niet concreet in op de plek in het elftal die hij voor Van Bommel beoogt.
Dat deed hij overigens nog bij geen enkele speler. Maar de goede verstaander kon genoeg opmaken uit de analyse die Van Marwijk maakte van het afgelopen EK.
Daar kwam goed aan het licht hoe de sport in snel tempo verandert, vindt hij. ,,Doelpunten vallen bijna alleen nog uit omschakelmomenten. Tegen een team dat gelijk goed 'staat' valt uit een gewone aanval bijna niet meer te scoren. Het EK bewees voor de zoveelste keer dat ons Nederlands elftal heel goed kan voetballen, maar onze beste man was wel steeds Van der Sar. Die heeft er heel wat ballen uitgehouden. Ik denk dat we moeten proberen de organisatie bij balverlies nog beter neer te zetten.''
Van Basten vond juist dat Van Bommel te vaak verzaakte in zijn defensieve middenveldtaken. En in mentaal opzicht vond hij de Limburger geen leiderstype. Parallellen in aanpak konden echter ook worden opgetekend, zo op dag één na de wisseling van de wacht.
Ze liggen in de speelwijze en in het denken over Clarence Seedorf. Van Marwijk borduurt voort op de 4-2-3-1 speelwijze van het EK, waarin het ook volgens hem 'de kunst is de vele creatieve topspelers samen te brengen.'
,,En ook ik moet kiezen. Op dit moment verkies ik jongens als Van der Vaart, Sneijder, Van Persie en Afellay boven Seedorf. Meer moet je daar niet achter zoeken. Als analist van Sport 1 heb ik van AC Milan en Seedorf genoten in de Champions League. Ben ik straks niet tevreden over hoe het loopt, dan kan hij ook gewoon in beeld komen. Maar uit respect voor Clarence neem ik hem nu niet mee, als ik van te voren toch al weet dat hij niet speelt.''
Bert houd toch zeker een probleem ! Dus vindt ik dat Velthuizen na de OS erbij moet en stompie eruit.
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 16 augustus 2008 01:02:46).]
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4453 Reg.: 26 oktober 2006 |

quote: Van Bommel: Ik word geen aanvoerder
Met een lichte training in de Amsterdam ArenA heeft Bert van Marwijk als bondscoach van het Nederlands elftal gedebuteerd. De opvolger van Marco van Basten onderwierp zijn zeventien internationals in de aanloop van het vriendschappelijke duel van woensdag met Rusland aan enkele positiespelletjes.
Mark van Bommel was ook van de partij. De middenvelder ontbrak de afgelopen twee jaar bij het Nederlands elftal omdat hij niet meer onder Marco van Basten wilde voetballen. Hij concludeerde zelf dat hij waarschijnlijk niet de nieuwe aanvoerder van Oranje wordt.
"Ik ben een tijdje weg geweest. Daarom ligt het niet voor de hand dat ik nu aanvoerder word", sprak de veertigvoudig international. Vast staat wel dat het Nederlands elftal een nieuwe aanvoerder krijgt, gezien Edwin van der Sar gestopt is als international. Giovanni van Bronckhorst, onder de vorige bondscoach Marco van Basten tweede aanvoerder, maakt nog wel deel uit van de selectie van Oranje.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4453 Reg.: 26 oktober 2006 | v. Marwijk predikt geen revolutie
"Een systeem met drie aanvallende
middenvelders en een diepe spits sluit het beste aan bij de kwaliteiten van onze spelers", zo stelde bondscoach Bert van Marwijk in Moskou aan de vooravond van de oefeninterland tegen Rusland.
Veel lijkt er dus onder Van Marwijk, die in Moskou debuteert als bondscoach, niet te veranderen. Lastig is wel dat alleen Klaas-Jan Huntelaar wekelijks centraal in de aanval speelt. Welke rol weggelegd is voor Robin van Persie, wilde Van Marwijk niet zeggen.
Wel maakte hij bekend dat Giovanni van Bronckhorst aanvoerder zal zijn. "Ik heb hem bij Feyenoord als aanvoerder gehad.

De juiste keuze .
81 caps
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10579 Reg.: 6 juni 2000 | Toch vind ik het een raar gezicht, Oranje zonder Flappie.
|
|
|
Robertoow Meervoudig international
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 714 Reg.: 16 mei 2003 | Wat een EGO die Robben, Van Persie staat zo vrij als een huis en meneer Robben produceert een rolletje met z'n chocoladebeen 
|
|
|
joostpolletje Lid 2e elftal
Vak: Stadiontribune - R Posts: 178 Reg.: 14 januari 2007 | Zojuist de 60e minuut miste ik toch wat..
Danny Buys!
Vaste wissel rond deze periode.
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 1877 Reg.: 4 april 2002 |
quote: joostpolletje schreef:
Zojuist de 60e minuut miste ik toch wat..
Danny Buys!

|
|
|
mcdv1975 Basisspeler
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 887 Reg.: 4 oktober 2007 |
Danny Buys!
Lee Lee Lee Lee Lee Lee Lee 
|
|
|
echte critiche Internationale topspeler
Danny Buys!
corectie: 72e minuut
maar cocu en frank de boer zijn er gelukkig ook om , als het moet, bvm effe op zijn plaats te zetten als het om tacktische wissels gaat.maar eerlijk is eerlijk, nederland speelde vandaag gewoon heel goed. we hadden gewoon de wedstrijd met 3 of 4-1 moeten winnen, dat was gewoon verdiend geweest.
ik zie het in dit kwartet wel zitten(frank de boer, cocu en bvm) als die eerdere genoemde er niet bij zouten zitten en alleen cookiemonster, dan was mijn vertrouwen 0,0.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10391 Reg.: 6 februari 2006 | Ik niet. Ik vind het een slappe hap, die hele staf. Mist karakter.
|
|
|
Seldon Vedette Winnaar Interlands Klassement Soccer Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: - Posts: 1859 Reg.: 1 juli 2005 | Goede wedstrijd, onder MVB niet beter gezien.
|
|
|
quote: Seldon schreef:
Goede wedstrijd, onder MVB niet beter gezien.
italie, frankrijk vergeten?? zelden zo goed voetbal gezien van een nederlandselftal.
quote: DR schreef:
Ik niet. Ik vind het een slappe hap, die hele staf. Mist karakter.
dacht dat cocu en frank de boer toch wel karakter hadden, waren spelers die totaal niet tegen hun verlies konden. die die 2 vullen bvm goed aan die toch zeer verdedigend denkt, en daarom zijn denk ik ook cocu en de boer erbij gehaalt om niet in het catanatio te vervallen.
[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 augustus 2008 21:55:41).]
|
|
|
Administrator Administrator
Vak: - Posts: 16777157 Reg.: 23 juni 2002 | Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Feyenoord Netwerk Chatbox.
Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10391 Reg.: 6 februari 2006 | Niet gekeken. Keek liever naar MVB en zijn elftal dan de dodelijk saaie BVM en zijn mof schoonzoon.
|
|
|
Vak: - Posts: 1859 Reg.: 1 juli 2005 |
quote: echte critiche schreef:
(...)
dacht dat cocu en frank de boer toch wel karakter hadden, waren spelers die totaal niet tegen hun verlies konden. die die 2 vullen bvm goed aan die toch zeer verdedigend denkt, en daarom zijn denk ik ook cocu en de boer erbij gehaalt om niet in het catanatio te vervallen.
Qua organisatie, positiespel, druk zetten en kansen vond ik dit beter dan de wedstrijden tegen Italië en Frankrijk.
quote: Niet gekeken. Keek liever naar MVB en zijn elftal dan de dodelijk saaie BVM en zijn mof schoonzoon.
Onder MVB hebben we het saaiste voetbal ooit mogen aanschouwen. In 99% van de wedstrijden was het niks totdat ze het twee wedstrijden ineens op hun heupen kregen.
[Dit bericht is veranderd door Seldon (op 20 augustus 2008 22:02:22).]
|
|
|
Posts: 3472 Reg.: 10 november 2005 | dat geld voor jou held ook bij feyenoord(het saaiste en lelijkste voetbal ooit van feyenoord) terwijl die ook nog elke dag met de jongens op het veld stond dus die had zeeen van tijd om er patronen in te slijpen, dat lukt je niet bij oranje hoor seldon door om de 6 weken 3 dagen bij elkaar te zijn bij oranje. bij oranje moet je gewoon een goede sfeer creeren, meer niet.
[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 augustus 2008 22:07:24).]
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10391 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: Seldon schreef:
(...)Onder MVB hebben we het saaiste voetbal ooit mogen aanschouwen. In 99% van de wedstrijden was het niks totdat ze het twee wedstrijden ineens op hun heupen kregen.
Zal best, ik heb alleen niks met dit elftal zolang die mof erin loopt en bvm de trainer is. Wel eens een interview met hem gezien en getracht uit te zitten? Ik steek mezelf liever per ongeluk met een mes dan een uur lang BVM. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor spelers niet hetzelfde is.
|
|
|
Vak: - Posts: 1859 Reg.: 1 juli 2005 |
dat geld voor jou held ook bij feyenoord(het saaiste en lelijkste voetbal ooit van feyenoord) terwijl die ook nog elke dag met de jongens op het veld stond dus die had zeeen van tijd om er patronenen in te slijpen, dat lukt je niet bij oranje hoor seldon doo om de 6 weken 3 dagen bij bij oranje moet je gewoon een goede sfeer creeren, meer niet.elkaar te zijn.
Ik zeg toch nergens dat Bertje Feyenoord zo leuk liet voetballen. Ik constateer alleen dat dit een zeer goede pot was tegen een Rusland dat conditioneel voorloopt op Oranje. Met aanvallende spel werd er goed gespeeld en dat heb ik bij MVB die voornamelijk de counter hanteerde niet of nauwelijks gezien. 
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11830 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: DR schreef:
(...)
Zal best, ik heb alleen niks met dit elftal zolang die mof erin loopt en bvm de trainer is. Wel eens een interview met hem gezien en getracht uit te zitten? Ik steek mezelf liever per ongeluk met een mes dan een uur lang BVM. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor spelers niet hetzelfde is.
Heb jij ooit wel wat met kloranje gehad? Daarvoor hoef je Van Bommel niet van stal te halen, en hem zeker geen mof te noemen. Ik had die 'mof' trouwens heel graag in ons shirt gezien op dit moment. Dergelijke spelers hebben wij heel hard nodig.
Over de bondscoach zijn we het zo te zien wel volkomen eens. Dat wordt nooit wat. Slappe hap om het eens op een andere manier te formuleren.
|
|
|
Posts: 3472 Reg.: 10 november 2005 | dus jij denkt dat bvm in 2 dagen tijd zijn stempel hereft gedrukt op dit schier zelfde elftal als onder mvb.?? waarom zijn er grootheden als cocu en frank de boer bij gehaald denk jij??? de filosofie over voetbal van bvm kennen we toch allemaal, dat is zeer verdedigend. en laten frank de boer en cocu daar nu net een bloedhekel aan hebben 
dus jij denkt dat bvm in 2 dagen tijd zijn stempel hereft gedrukt op dit schier zelfde elftal als onder mvb.?? waarom zijn er grootheden als cocu en frank de boer bij gehaald denk jij??? de filosofie over voetbal van bvm kennen we toch allemaal, dat is zeer verdedigend. en laten frank de boer en cocu daar nu net een bloedhekel aan hebben
en ik ben het met sigaar eens, van bommel is de man voor de balans op het middenveld. dat is mvb zeer aan te rekenene dat hij het nooit in hem heeft zien zitten. elke club/land heeft zo`n speler in zijn elftal. vanavond ook, hij speelde gewoon redelijk tot goed.
[Dit bericht is veranderd door echte critiche (op 20 augustus 2008 22:23:19).]
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10579 Reg.: 6 juni 2000 | Oh ja, vandaar was Cocu ook dé spil in het elftal van PSV dat de basis heeft gelegd voor de huidige successen. Aanvallend mijn reet.
|
|
|
quote: OrCristian schreef:
Oh ja, vandaar was Cocu ook dé spil in het elftal van PSV dat de basis heeft gelegd voor de huidige successen. Aanvallend mijn reet.
de cocu van psv vergeten voordat hij naar barca ging?? de cocu vergeten die bij barca voetbalde?? de cocu van zijn laatste voetbaljaren waren een cocu die het niet helemaal meer kon belopen, dus deed hij een stapje terug en deed meer verdedigind zijn werk orc.
|
|
|