Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Oranje, en overige Interland voetbal
Selectie Oranje (deel 2)
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 76 pagina's: « 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 76 »

Poster
Topic: Selectie Oranje (deel 2) 
de Canadees
Lid 2e elftal

Uit: Waddinxveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 september 2001
Gepost op 23 juni 2008 om 09:40:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
pipapaauwe schreef:

(...)

Kan wel zo zijn, maar die vorm hadden ze niet.
Dat zag je in de eerste helft al.
Dat je het eerst probeert om het voetballend op te lossen en van Persie te brengen voor Kuijt kon ik nog wel mee leven.
Maar toen ook dat niet hielp, dan kan je wel voetballende spelers blijven brengen, maar die gaan echt het verschil niet maken.
Het middenveld was voor de russen en Affalay gaat daar echt het verschil niet maken.
Hij had gewoon de zwakste linie van de russen onder druk moeten zetten met VOH.
Maar dat "ajaks denkwijze" door alles voetballend te kunnen oplossen heeft ons de titel gekost.

Van Basten ging ook weer in de fout door weer meer in zijn vroegere 4-3-3 opstelling te gaan spelen met een rechtsbenige speler vanaf links (Affalay) en een linksbenige speler vanaf rechts (van Persie) (er kwam geen normale voorzet meer vanaf de vleugels) . Oranje is alleen gevaarlijk geweest vanuit vrije trappen. De Russen hebben verdiend gewonnen.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
SMOLLIE
Vedette

Uit: Goes
Vak: -
Reg.: 13 mei 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 09:51:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De ene wissel is de ander niet, zo is zaterdag wel gebleken.
Sta je met 1-0 voor en onder druk (Frankrijk) dan kun je Robben en Van Persie wel gebruiken.
Nu stond het 0-0 bij rust en hadden we helemaal niets in te brengen.
Met name ons middenveld werd compleet overklast en Boulahrouz kun je wel laten opbouwen
Onze rechterkant had veel problemen met de opkomende Zhyrkov (hoe schrijf je z'n naam eigenlijk?) en de positiewisselingen van de ander Russen die Kuijt en Bouhlarouz veel problemen bracht; maar ze bleven overeind.
Voor mij dan ook onbegrijpelijk dat Van Basten Kuijt wisselde voor Van Persie; ná 56 minuten kwam dan ook het doelpunt over onze rechterkant, ..hoezo voorspelbaar?
Waardeloze wissel dus.
Ná een dik uur had je zelfs al je wissels verbruikt; da's lekker mocht je de verlenging ingaan en al de hele wedstrijd fysiek de mindere zijn en achter de feiten lopend
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
MD
Vedette

Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 23 juni 2008 om 09:53:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Sowieso begreep ik zijn wisselbeleid al niet erg goed. Dat hij Boulah had gewisseld was begrijpelijk vanwege zijn gele kaart, en omdat hij constant vrij werd gelaten in de opbouw-iets wat Boulah niet beheerst. En dat Heitinga er voor in de plaats slecht inviel is makkelijk achteraf gepraat.
Niet echt. Boulah had je naar het centrum moeten halen. Bv Ooijer dan naar de zijkant.

Heitinga is niks
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Dick v/d Polder
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 31 juli 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 14:54:13.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

Wat aan kutpot tot nu toe Dat krijg je ervan als je het ritme bij de spelers weghaalt door tegen Roemenië met een kutelftal vol over het paard getilde neuzen te spelen

Achteraf gezien heb je denk ik toch gelijk gehad dat Nederland tegen Roemenie met het sterkste denkbare opstelling had moeten spelen. De automatismen zouden dan aleen maar beter worden en wie weet had je dan wel tegen Rusland gewonnen. Je zou dus kunnen zeggen dat de ritme uit het team is verdwenen daardoor. Portugal en Kroatie speelden in hun laatste poule wedstrijden ook al met een B-elftal en die zijn ook al naar huis. Wie weet komt dat om dezelfde redenen.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.401,4 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 15:13:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Achteraf gezien heb je denk ik toch gelijk gehad dat Nederland tegen Roemenie met het sterkste denkbare opstelling had moeten spelen. De automatismen zouden dan aleen maar beter worden en wie weet had je dan wel tegen Rusland gewonnen. Je zou dus kunnen zeggen dat de ritme uit het team is verdwenen daardoor. Portugal en Kroatie speelden in hun laatste poule wedstrijden ook al met een B-elftal en die zijn ook al naar huis. Wie weet komt dat om dezelfde redenen.

En als je tegen roemenie in je sterkste opstelling had gespeelt en je ligt er nu uit dan is het omdat de spelers geen rust hadden gekregen.

Spanje is wel door en die speelde ook met een B-ploeg.

Nederland is ten onder gegaan door arrogantie. Veel spelers dachten na de wedstrijd tegen Italie en Frankrijk dat ze wel even zouden winnen van Rusland. De beste spelers in de eerste 2 wedstrijden vielen nu totaal door de mand. verder werden we na iedere wissel alleen maar zwakker.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (1-2)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
HvH
Vedette

Uit: East Kilbride Schotland
Reg.: 21 september 1999
Gepost op 23 juni 2008 om 17:35:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De zogenaamde ritme storingen vind ik een zeer zwak argument. We hebben hier met professionele voetballers te maken. Die moeten dit soort wedstrijden zondermeer oppakken en hun beste spel spelen. Ze hebben een hele week rust gehad.

Verder blkijkt dan dat de conditie van de Nederlandse spelers erbarmelijk zwak is. Gegeven natuurlijk wel dat de Russen aan het beging van hun competitie staan.

Wat een veel beter argument is dat de Russen Nederland op een taktische wijze hebben afgestraft en zij het betere van het spel hadden. Petje af voor de Russen en Tsar Guus.

Cruijf zei het goed, Nederland was de mindere ploeg. Einde verhaal en geluk aan de Russen of de Spanjaarden en maar hopen dat een van beiden het toernooi wint. Als Duitsland of Turkije wint is dit alleen maar een verlenging van de mening dat 10 man achter de bal acceptabel voetbal is.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
wimpiejansen
Vedette

Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 20:39:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
HvH schreef:

De zogenaamde ritme storingen vind ik een zeer zwak argument. We hebben hier met professionele voetballers te maken. Die moeten dit soort wedstrijden zondermeer oppakken en hun beste spel spelen. Ze hebben een hele week rust gehad.

Verder blkijkt dan dat de conditie van de Nederlandse spelers erbarmelijk zwak is. Gegeven natuurlijk wel dat de Russen aan het beging van hun competitie staan.

Wat een veel beter argument is dat de Russen Nederland op een taktische wijze hebben afgestraft en zij het betere van het spel hadden. Petje af voor de Russen en Tsar Guus.

Cruijf zei het goed, Nederland was de mindere ploeg. Einde verhaal en geluk aan de Russen of de Spanjaarden en maar hopen dat een van beiden het toernooi wint. Als Duitsland of Turkije wint is dit alleen maar een verlenging van de mening dat 10 man achter de bal acceptabel voetbal is.

Juist omdat Hiddink het tactisch perfect voor elkaar had én van Basten daarop totaal geen antwoord had hebben de Nederlandse spelers zich drie slagen in de rondte moeten lopen, en dat brak ze op in de verlenging.

Dat de Russen aan het begin van de competitie staan zal ook wel iets hebben meegespeeld, maar dat lijkt me toch niet doorslaggevend.

Wat overigens opvalt is dat van Basten toch behoorlijk gespaard wordt in de media, waar hij in mijn ogen toch opzichtig faalde met zowel zijn basisopstelling, zijn uitblijvende tactische ingrepen als ook zijn wisselbeleid.

Hij zegt zelf dat het allemaal erg leerzaam was. Ik denk echter dat van Basten 4 jaar lang is blijven hangen in zijn eigen dogma's en helemaal niks heeft opgestoken van zijn jaren als bondscoach.

Wat dat betreft lijkt hij wel op zijn opvolger, die ook al niet uitblinkt in tactisch meesterschap en eveneens na 4, 5 of 6 jaar vastgeroest blijft in zijn eigen gewoontes.
Ben wel benieuwd of Bertje ook al dat krediet krijgt van de media...
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
MD
Vedette

Gepost op 23 juni 2008 om 21:07:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
wimpiejansen schreef:

(...)

Wat overigens opvalt is dat van Basten toch behoorlijk gespaard wordt in de media, waar hij in mijn ogen toch opzichtig faalde met zowel zijn basisopstelling, zijn uitblijvende tactische ingrepen als ook zijn wisselbeleid.

Hij zegt zelf dat het allemaal erg leerzaam was. Ik denk echter dat van Basten 4 jaar lang is blijven hangen in zijn eigen dogma's en helemaal niks heeft opgestoken van zijn jaren als bondscoach.

vergelijk het met Advocaat en het is overduidelijk.
Advocaat kwam verder en kreeg 10x meer gezeik over zich heen.
Bassie krijgt niks van kritiek over zich heen, maar juist lof. Ongelofelijk.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 23 juni 2008 om 21:41:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

En als je nu ziet wat Advocaat met Zenit gepresteerd heeft (Landskampioenschap en UEFA-cup) is het helemaal ongehoord. Ik vind eigenlijk dat het journaille na het echec van Marco van Basten een welgemeend excuus mag uitspreken in de richting van Dick Advocaat.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
berg1f
Internationale topspeler

Uit: Oldenzaal
Reg.: 24 september 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 21:52:43.     MSN: heb ik      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)
En als je nu ziet wat Advocaat met Zenit gepresteerd heeft (Landskampioenschap en UEFA-cup) is het helemaal ongehoord. Ik vind eigenlijk dat het journaille na het echec van Marco van Basten een welgemeend excuus mag uitspreken in de richting van Dick Advocaat.

Dat is hopen tegen beter weten in, dat doen ze never nooit niet.
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 23 juni 2008 om 22:12:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
berg1f schreef:

(...)

Dat is hopen tegen beter weten in, dat doen ze never nooit niet.

Ik vind het. Ik weet ook wel heel zeker dat ze het nooit en te nimmer zullen doen.
Het zou de mannen echter wel sieren als ze eens de moed op zouden brengen Dick Advocaat te rehabiliteren. Ze hebben hem indertijd volledig afgezaagd en met de grond gelijk gemaakt.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
wimpiejansen
Vedette

Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 22:17:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

Ach ja, het is ook wel te begrijpen, want diezelfde persmannetjes moeten de Heilige Marco natuurlijk wel te vriend houden de komende jaren.
Hetzelfde gold voor Danny 'het scholletje' Blind, die behoorlijk opzichtig in Marco's hol wist te kruipen in zijn commentaren.
Het zal mij benieuwen hoe lang Marco en zijn kaartclubje het gaan volhouden in de Duivendrechtse slangenkuil.
 Help mods!
Obiku
Vedette

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 23 juni 2008 om 22:35:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
wimpiejansen schreef:

(...)

Ben wel benieuwd of Bertje ook al dat krediet krijgt van de media...

Na het echec met Advocaat hebben ze bij de knvb hun eigen Goebbels aangsteld in de persoon van Jansma, zoals in dat filmpje over Maalderink duidelijk te zien was.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Prutser
Internationale topspeler

Uit: Lunteren
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 12 maart 2004
Gepost op 23 juni 2008 om 22:45:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vooraf was al bekend dat de voornaamste kracht van de Russen lag bij de sterk opkomende backs en de 2 slime zwervende spitsen.

Tegen zulke spitsen zet je dus nooit slechte mandekkers als Mathijsen en Heitinga.

En die backs probeer je af te stoppen door te zorgen dat ze druk genoeg zijn met de Nederlandse aanvallers en als ze er al door komen moeten ze goed worden opgevangen door een goed verdedigend middenveld.

Aangezien de Russen zonder echte linksbuiten speelden, waarom moet dan zonodig Boulahrouz als rechtsback worden opgesteld?
Hij zou juist de ideale man zijn om een zervende spits als Arhavin uit te schakelen, het is namelijk geen speler die goed weet om te gaan met ruimte voor zich maar die wel uitstekend een man kan uitschakelen.
Bouma kan dit ook nog altijd beter dan Ooijer en dus zou Bouma de 2e centrale verdediger kunnen zijn om Pavlyuchenko uit te schakelen.

Aangezien de Russen op Rechts wel continu een aanvaller hebben lopen zet je geen middenvelder als Van Bronckhorst als linksback.
Om druk naar voren te zetten moet je dus ook met backs spelen die vooral goed zijn om druk naar voren te zetten:
Melchiot en De Cler.
Om het middenveld onder controle te houden speel je met 2 verdedigend goede controleurs: De Jong en Van Bronckhorst.
Om druk te zetten op de zwakke plek van de Russen speel je met creative snelle aanvallers die ook goed door het centrum kunnen: Van Persie, Sneyder, Kuyt en Van Nistelrooy.

Dus
------------V. Nistelrooy----------
V. Persie-------Sneyder---------Kuyt
------V. Bronckhorst--De Jong-------
De Cler--Bouma--Boulahrouz--Melchiot
----------------VD Sar---------------

Op dit nivo moet je je altijd aanpassen aan je tegenstander, op deze manier waren ze in ieder geval nooit zo erg onder druk gekomen dan nu en hadden ze in ieder geval meer kunnen controleren.
Spelers die je er normaal gesproken in een dergelijke wedstrijd nooit uit haalt: Kuyt, Boulahrouz en De Jong.
Spelers die je er nooit in zet: Heitinga en Mathijssen.

Tegen Italie en Frankrijk was het al duidelijk dat er dor dekkings fouten van Mathijsen veel chaos ontstaat voor het doel. Maarje als je wint dan hoef je niets te verbeteren natuurlijk De Roemenen waren ronduit zwak en zelfs die kregen kansjes met Heitinga in de verdediging, ja dan moet je hem natuurlijk wel inbrengen tegen een sterk spitsen koppel

Waarom komt er in de media nauwelijks kritiek op Van Basten?
Zijn opstelling en zijn wissels waren nog veel belachelijker dan destijds Bosvelt voor Robben!

Het was een totaal onnodige uitschakeling als er niet zo'n tactisch onbenul op de bank zat.

Jan van Halst liet het nog heel mooi zien in Studio Sportzomer. Van Basten zou waarschijnlijk geen idee hebben waar hij het over had.

Ik ben blij voor Guus Hiddink en gun de Russen de overwinning, met dit spel verdienen ze het.

Ik ben ook helemaal gerustgesteld m.b.t. de titel kansen van ajaks als Van Basten daar de boel nog verder gaat verzieken.

Ik ben ook blij met de scherpe analyses van Gert-Jan Verbeek en zie het seizoen wel zitten met deze nuchtere slimme boer aan het roer bij Feyenoord.
Kortom, het is een mooi EK tot nu toe!

[Dit bericht is veranderd door Prutser (op 23 juni 2008 22:53:02).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.499,2VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dick v/d Polder
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 31 juli 2004
Gepost op 24 juni 2008 om 00:41:30.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Ik vind het. Ik weet ook wel heel zeker dat ze het nooit en te nimmer zullen doen.
Het zou de mannen echter wel sieren als ze eens de moed op zouden brengen Dick Advocaat te rehabiliteren. Ze hebben hem indertijd volledig afgezaagd en met de grond gelijk gemaakt.

Zo werkt het niet. Die kritiek op Advocaat destijds was meer dan terecht. Ik vind het niet kunnen dat je met zulke goede spelers zo lafpakkerig voetbal gaat spelen, om maar te zwijgen over die oliedomme wissel van Robben destijds tegen Tjechie tijdens dat EK in 2004. En als je goed hebt opgelet heeft Advocaat dit seizoen enorm veel lof gekregen voor hetgeen wat hij met Zenit heeft gepresteerd. Dergelijke dingen zijn heel simpel. Gaat het goed krijg je waardering, gaat het slecht dan krijg je kritiek. Wat goed is is goed, en wat slecht is is gewoon slecht.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.401,4 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
helter skelter
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Reg.: 20 april 2006
Gepost op 24 juni 2008 om 10:05:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Advocaat kwam inderdaad een rondje verder, maar of hij het inderdaad beter deed..? Nederland won van de vijf wedstrijden op Euro-2004 er maar een, 3-0 tegen het altijd lastige Letland

Verder een nerveuze 1-1 tegen Duitsland, vervolgens die beruchte wedstrijd tegen Tsjechië (2-3)waar Dick terecht de hoon van een hele natie over zich heen kreeg. Nederland won in de laatste wedstrijd van de poulefase zijn enige wedstrijd op dat toernooi tegen verreweg het zwakste land en mocht van geluk spreken dat een Tsjechisch B-team zo vriendelijk was om Die Mannschaft naar huis te sturen.

De kwartfinale tegen Zweden was werkelijk niet om aan te gluren maar dan ga je in ieder geval nog door via strafschoppen om vervolgens in de halve finale een kansloze pot tegen Portugal te spelen.

Ik heb op het EK-2008 veel meer genoten van Nederland dan in 2004, dat het uiteindelijk een potje minder is geweest doet daar niets aan af.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
MD
Vedette

Gepost op 24 juni 2008 om 12:46:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
helter skelter schreef:

Advocaat kwam inderdaad een rondje verder, maar of hij het inderdaad beter deed..? Nederland won van de vijf wedstrijden op Euro-2004 er maar een, 3-0 tegen het altijd lastige Letland

Verder een nerveuze 1-1 tegen Duitsland, vervolgens die beruchte wedstrijd tegen Tsjechië (2-3)waar Dick terecht de hoon van een hele natie over zich heen kreeg. Nederland won in de laatste wedstrijd van de poulefase zijn enige wedstrijd op dat toernooi tegen verreweg het zwakste land en mocht van geluk spreken dat een Tsjechisch B-team zo vriendelijk was om Die Mannschaft naar huis te sturen.

De kwartfinale tegen Zweden was werkelijk niet om aan te gluren maar dan ga je in ieder geval nog door via strafschoppen om vervolgens in de halve finale een kansloze pot tegen Portugal te spelen.

Ik heb op het EK-2008 veel meer genoten van Nederland dan in 2004, dat het uiteindelijk een potje minder is geweest doet daar niets aan af.

qua resultaat beter
 Help mods!
Beer
Vedette

Uit: Zuid-Holland (070)
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 24 augustus 2004
Gepost op 24 juni 2008 om 13:22:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

qua resultaat beter

Beide leverde uiteindelijk geen prijs op, maar als je toch moet vergelijken liever zo eruit dan als 4 jaar geleden.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (1-2)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
MD
Vedette

Gepost op 24 juni 2008 om 13:55:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)Beide leverde uiteindelijk geen prijs op, maar als je toch moet vergelijken liever zo eruit dan als 4 jaar geleden.

Uhm...nee ik vind eruit gaan in een halve finale acceptabler.

4 jaar geleden was het een betere wedstrijd van Oranje tegen Portugal (2-1 verlies).

Qua resultaat op eindronden heeft MvB het gewoon matig gedaan.
 Help mods!
Turbo-Tinus72
Vaste waarde in elftal

Reg.: 5 juni 2007
Gepost op 24 juni 2008 om 14:01:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Beer schreef:

(...)Beide leverde uiteindelijk geen prijs op, maar als je toch moet vergelijken liever zo eruit dan als 4 jaar geleden.

Ik ga er liever uit na een gelijk opgaande wedstrijd dan na helemaal dronken gespeeld te zijn door de tegenstander. Eigenlijk had Rusland er gewoon 4 of 5 nul van kunnen maken.
Van Basten heeft afgelopen toernooi niet te klagen gehad over geluk. Als in de eerste wedstrijden de tegenstander als eerste scoort moet ik het nog zien. Nederland ging tegen Italie en Frankrijk pas voetballen toen de tegenstander wel moest aanvallen. De tegenstanders hebben ook kansen genoeg gehad om te scoren, en zijn zeker niet weggespeeld. De counters die daar uit voort kwamen waren schitterend. Ik denk alleen niet dat Van Basten met Ajax 4-5-1 kan spelen, dat pikken ze nooit in Amsterdam. Nederland heeft afgelopen EK ouderwets countervoetbal gespeeld en zeker niet de hele wedstrijd gedomineerd, zoals Van Basten aan het begin van zijn Oranje klus voor ogen had. Nederland heeft zeker aantrekkelijke wedstrijden gespeeld, maar dat mag ook wel 4 jaar nadat Van Basten was aangetreden. Maar het is hem nooit gelukt om een aantal wedstrijden aantrekkelijk en dominant voetbal te spelen met het door hem bijna heilig verklaarde 4-3-3 systeem.
Ik moet het nog maar zien of Van Basten wel de juiste keus is voor Ajax.

[Dit bericht is veranderd door Turbo-Tinus72 (op 24 juni 2008 14:27:17).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
MD
Vedette

Gepost op 27 juni 2008 om 18:01:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind dat gedoe over 'nu staat er wel een team' etc, ook weer overtrokken.
Ja en? Nu staat er een team dat nog steeds verliest.
Vergeet niet dat de mannetjes van nu alleen maar nog meer mannetje zullen worden zodra ze zich nog meer manifisteren bij hun club (Sneider, Van Persie, Huntelaar, etc).

Seedorf zou 'te groot' zijn vanwege zijn prestaties. Onzin. Zo ziet Seedorf zichzelf ook niet. Seedorf wil alleen vertrouwen en de kans krijgen.
Van Bommel idem dito.
Het zijn topspelers en zij horen dus bij Oranje.

Ik zie het dus meer een diskwalificatie van MvB dat hij die spelers vooral op 'ik mag je gehalte' heeft beoordeeld.

Van Bommel en Seedorf brengen toch net ff iets meer dan Engelaar en de Zeeuw.

[Dit bericht is veranderd door MD (op 27 juni 2008 18:02:39).]
 Help mods!
MD
Vedette

Gepost op 1 juli 2008 om 19:14:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Afellay: "Drama Boulahrouz had invloed op kwartfinale"

01 juli 2008

Het drama rond Khalid Boulahrouz, die de dag na Nederland-Roemenië zijn te vroeg geboren kind verloor, heeft wel degelijk invloed gehad op de kwartfinale die Oranje enkele dagen later speelde tegen Rusland. Dat zegt Ibrahim Afellay, die tegen de Russen als invaller in het veld kwam, tegen ELF voetbal.

"De situatie rond Boulah is van invloed op me geweest. Van dichtbij heb ik de tragedie beleefd. Zoiets is het allerergste wat je kunt meemaken", vertelt de middenvelder van PSV, die evenals Boulahrouz van Marokkaanse afkomst is. Nederland verloor de kwartfinale tegen Rusland uiteindelijk na verlenging met 3-1.
 Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 1 juli 2008 om 20:36:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

Afellay: "Drama Boulahrouz had invloed op kwartfinale"

01 juli 2008

Het drama rond Khalid Boulahrouz, die de dag na Nederland-Roemenië zijn te vroeg geboren kind verloor, heeft wel degelijk invloed gehad op de kwartfinale die Oranje enkele dagen later speelde tegen Rusland. Dat zegt Ibrahim Afellay, die tegen de Russen als invaller in het veld kwam, tegen ELF voetbal.

"De situatie rond Boulah is van invloed op me geweest. Van dichtbij heb ik de tragedie beleefd. Zoiets is het allerergste wat je kunt meemaken", vertelt de middenvelder van PSV, die evenals Boulahrouz van Marokkaanse afkomst is. Nederland verloor de kwartfinale tegen Rusland uiteindelijk na verlenging met 3-1.

Het mediaoffensief om de geniale tactiek van Guus Hiddink te doen vergeten (NOS begin ermeee_,werkt. Het zal best wel enige invloed hebben gehad, doch van volwassen spelers mag worden verwacht, dat zij aan hun coach meldden dat ze niet goed in hun vel zitten.
Over voetbaltechnische oorzaken wordt door weinigen meer met een woord gerept.
En van Basten heeft in al zijn gebrek aan mensenkennis, nagelaten om Bouhla en de groep tegen zichzelf in bescherming te nemen. Jammer,want met Heitinga direct in de basis, had hij met een monsterscore voor Rusland afscheid kunnen nemen.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.503,5 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
OrCristian
Vedette
Hompie ©

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 juni 2000
Gepost op 1 juli 2008 om 22:27:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Haha nu ga ik slapen met een glimlach.

Afellay heeft dit gezegd omdat hij de Nederlandse pers wil helpen Guus Hiddink in een kwaad daglicht te stellen. En waarom? Hiddink is coach van Rusland, het land van de nationalistisch ingestelde Poetin en Medvedev, en de linkse media kunnen het natuurlijk niet verkroppen dat zo'n land in een positief daglicht gesteld wordt

Thanks stoere!
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.474,8VoVo: -Opstelling: incompleet
MD
Vedette

Gepost op 4 juli 2008 om 18:49:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
OrCristian schreef:

Haha nu ga ik slapen met een glimlach.

Afellay heeft dit gezegd omdat hij de Nederlandse pers wil helpen Guus Hiddink in een kwaad daglicht te stellen. En waarom? Hiddink is coach van Rusland, het land van de nationalistisch ingestelde Poetin en Medvedev, en de linkse media kunnen het natuurlijk niet verkroppen dat zo'n land in een positief daglicht gesteld wordt

Thanks stoere!

toch niet te hopen dat dit serieus is

ps:

Van Bommel stelt zich weer beschikbaar voor Oranje

Mark van Bommel heeft de intentie uitgesproken om aankomend seizoen weer in het Nederlands elftal actief te zijn. De middenvelder van Bayern München heeft gemeld dat hij weer beschikbaar is voor bondscoach Bert van Marwijk. "Als ik een belletje krijg met de vraag of ik voor Oranje wil spelen, dan zeg ik daar volmondig 'ja' op."

Onder de vorige bondscoach, Marco van Basten, stelde de Limburger zich niet langer beschikbaar na een vertrouwensbreuk met de bondscoach. "Ik heb echter gezegd, dat ik terug wil keren als van Basten geen bondscoach meer is," zegt van Bommel tegen Kicker. "Nu hij is vertrokken, verandert de zaak."

Dat van Bommel opnieuw opgeroepen zal worden lijkt een formaliteit. Schoonvader Bert van Marwijk is immers de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal. Van Bommel speelde zijn laatste interland op het WK 2006. De 40-voudig international wilde niet meer onder van Basten spelen, maar nu van Marwijk bondscoach is wil hij graag weer voor Oranje uitkomen. "Als hij belt, zal ik zeker geen nee zeggen."

Niet alleen met de interlandcarrière van Mark van Bommel lijkt alles wat beter te gaan. Ook op clubniveau kan de middenvelder promotie maken. Oliver Kahn, vorig jaar aanvoerder bij Bayern München, is immers gestopt en van Bommel lijkt de aangewezen kandidaat om de goalie op te volgen. "Wanneer ik wordt uitgekozen en de ploeg mij accepteert als kapitein, zal ik met trots de aanvoerdersband dragen."
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 76 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk