| Poster | | Topic: Selectie Oranje (deel 2) |  |
|
Turbo-Tinus72 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 811 Reg.: 5 juni 2007 | Er zijn natuurlijk veel meer spitsen waar de voetballende kwaliteiten te wensen over laten. Inzagi staat er alleen om ballen er in te schieten (wat hij seizoen na seizoen doet) en verder niks. Huntelaar is ook beperkt in zijn aaname maar scoort er ook lustig op los.
Het belangrijkste is dat de "minder" voetballende spitsen goede voetballers om zich heen hebben die ze vrij voor het goal kunnen zetten. En zolang de spits dan zijn doelpunten maakt zal hij altijd waardering krijgen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Turbo-Tinus72 schreef:
Er zijn natuurlijk veel meer spitsen waar de voetballende kwaliteiten te wensen over laten. Inzagi staat er alleen om ballen er in te schieten (wat hij seizoen na seizoen doet) en verder niks. Huntelaar is ook beperkt in zijn aaname maar scoort er ook lustig op los.
Het belangrijkste is dat de "minder" voetballende spitsen goede voetballers om zich heen hebben die ze vrij voor het goal kunnen zetten. En zolang de spits dan zijn doelpunten maakt zal hij altijd waardering krijgen.
Doe toch geen moeite. Cruijff heeft ooit een wereldtitel aan de tegenstander moeten laten omdat ene Gerd Müller die 'totaal niet kon voetballen' een echte spitsengoal scoorde.
Daar was volgens hem natuurlijk 'geen kunst aan'. Helaas achtervolgt hem dat al vanaf 7-7-1974. Hij negeert gewoon dat soort spelers en laat zich er laatdunkend over uit. En het Nederlandse volk trapt er gewoon met open ogen in en balkt hem na.
De echte kenner weet al lang beter. Die ziet een op zeker scorende spits als een welkome aanvulling van een goed elftal.
[Dit bericht is veranderd door De Sigaar (op 19 november 2007 12:11:33).]
|
|
|
Legionair_X International
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - S Posts: 556 Reg.: 31 mei 2006 | Ik denk dat ik wel begrijp wat Michael_Jordan bedoelt. Van Nistelrooy is een van de beste afmakers ter wereld, waarschijnlijk zelfs de beste. En doelpunten maken is nu eenmaal de belangrijkste kwaliteit van een spits, dus wat dat betreft is Ruud een grootheid. Maar wat ik denk dat Michael bedoelt is dat hij op andere gebieden geen wereldtopper is. Dat wil niet zeggen dat hij er helemaal niets van kan, alleen dat hij op die gebieden lang niet zo goed is als op het gebied van doelpunten maken. Kijk maar naar zijn techniek. Natuurlijk kan je redeneren dat als die techniek niet goed zou zijn hij nooit zoveel doelpunten zou maken. Maar dat is een circelredenatie; Hij maakt veel doelpunten omdat zijn techniek goed is en dat zijn techniek goed is blijkt uit het feit dat hij veel doelpunten maakt. Hoe zit het met kaatsen, met passes, met passeerbewegingen, met loopacties? Maakt Ruud van Nistelrooy zoveel goals dankzij, of ondanks zijn techniek?
Persoonlijk denk ik dat het afhankelijk van het systeem is of je een type als Ruud van Nistelrooy goed kan gebruiken. Speel je bijvoorbeeld 4-4-2 met naast Van Nistelrooy een type als Van Persie, die ruimte kan maken en een steekpassje kan geven, dan komen zijn kwaliteiten denk ik uitstekend naar voren. Zie ook zijn samenwerking bij Real met Raul, die veel minder een afmaker is. Raul is daar de man van de loopacties, het ruimte maken en de pass en Van Nistelrooy knalt ze erin. Naast Kuyt zou denk ik ook goed werken. Maar zet je hem naast Huntelaar, die eigenlijk eenzelfde type spits is (al is hij natuurlijk een stuk minder ver) dan pakt dat waarschijnlijk niet goed uit, want het zijn allebei types die bij een kans liever zelf schieten dan de bal afleggen naar iemand die er beter voor staat. En speel je in een 4-3-3 systeem, met opkomende backs, vleugels met een passeerbeweging en een aanvallende middenvelder met een goed afstandschot, dan komt hij denk ik helemaal niet tot zijn recht. Dan werkt een type Kuyt, die kan kaatsen en ruimte kan maken, waarschijnlijk veel beter. Anders kan ik immers niet verklaren waarom hij het bij het Nederlands elftal altijd een stuk minder goed doet dan bij zijn clubs.
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11011 Reg.: 3 mei 2002 | Is Timmer weer terug naar zijn vorige club? Volgens een mededeling gisteren van Tommetje Egberts is de AZ-doelman Timmer opgeroepen.
|
|
|
Vak: - Posts: 811 Reg.: 5 juni 2007 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Doe toch geen moeite. Cruijff heeft ooit een wereldtitel aan de tegenstander moeten laten omdat ene Gerd Müller die 'totaal niet kon voetballen' een echte spitsengoal scoorde.
Daar was volgens hem natuurlijk 'geen kunst aan'. Helaas achtervolgt hem dat al vanaf 7-7-1974. Hij negeert gewoon dat soort spelers en laat zich er laatdunkend over uit. En het Nederlandse volk trapt er gewoon met open ogen in en balkt hem na.
De echte kenner weet al lang beter. Die ziet een op zeker scorende spits als een welkome aanvulling van een goed elftal.
Elk normaal denkend mens weet onderhand dat Cruijff 9 van de 10 keer onzin uitkraamt. Het erge daar van is, is dat iedereen het weet en dat hij nog steeds van onze belasting centen zijn persoonlijk onzin over de publieke zenders knalt. Het wordt eens tijd voor een analist die met zijn tijd meegaat en niet constant in de vorige eeuw blijft hangen. Ik vind persoonlijk van Halst een verademing, zo vervelend als hij was als voetballer, zo aangenaam vind ik hem als "deskundige". Niet allemaal gaan gillen dat van Halst er niets van kan, het is mijn persoonlijke mening en ik denk maar zo, alles beter dan Johan "de betweter" Cruijff.
[Dit bericht is veranderd door Turbo-Tinus72 (op 19 november 2007 15:57:45).]
|
|
|
De Tsaar Aanstormend talent
Uit: Brabo-land Vak: - Posts: 142 Reg.: 17 september 2003 | Ik vind Van Halst ook een stuk fijner om naar te luisteren. Concentreert zich op de wedstrijd, probeert zo veel mogelijk positief te blijven (die constante "afzeikcommentaren" zijn ook niet alles), probeert geen kinderachtige vetes te beslechten via zijn commentaarpositie en heeft best wel kijk op het spelletje.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: De Tsaar schreef:
Ik vind Van Halst ook een stuk fijner om naar te luisteren. Concentreert zich op de wedstrijd, probeert zo veel mogelijk positief te blijven (die constante "afzeikcommentaren" zijn ook niet alles), probeert geen kinderachtige vetes te beslechten via zijn commentaarpositie en heeft best wel kijk op het spelletje.
En het meest belangrijke in zijn analyses is dat hij 100% neutraal is. (In zijn analyses- Ik weet ook wel dat hij een voorkeur voor Ajax en Twente heeft )
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Het legioen 12 schreef:
De opstelling van vandaag:
Doelman: Van der Sar
Verdedigers: Melchiot, De Zeeuw, Mathijsen, Bouma
Middenvelders: Vd Vaart, Sneijder, Van Bronckhorst, Seedorf
Spitsen: Koevermans, Van Nistelrooy
Ik heb mijn twijfels over de zeeuw in de verdeding. Maar Bassie zal het vast wel beter weten. 
Dat begreep ik wel weer van van Basten. Het is namelijk algemeen bekend dat oranje zwak is in het opbouwen van achteruit. Hij wilde met de Zeeuw achterin dat probleem verbeteren.
[Dit bericht is veranderd door Dick v/d Polder (op 19 november 2007 19:22:57).]
|
|
|
seven Vedette
Uit: Nijmegen Posts: 2041 Reg.: 17 november 2002 | Een Oranje zonder Melchiot,Bouma,Emanuelson,Jaliens en nog meer van dat soort spelers moet toch mogelijk zijn
[Dit bericht is veranderd door seven (op 19 november 2007 20:14:54).]
|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4922 Reg.: 23 mei 2003 | Balen zeg dat ik deze wedstrijd gemist heb. Jezus wat een bagger zooi zeg dat ned. elftal.
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11011 Reg.: 3 mei 2002 | Ik zou niet willen dat je baalt. Laat ik je helpen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: L.Pincoffs schreef:
Ik zou niet willen dat je baalt. Laat ik je helpen.
:B :D :pul
quote: Turbo-Tinus72 schreef:
(...)
Elk normaal denkend mens weet onderhand dat Cruijff 9 van de 10 keer onzin uitkraamt. Het erge daar van is, is dat iedereen het weet en dat hij nog steeds van onze belasting centen zijn persoonlijk onzin over de publieke zenders knalt. Het wordt eens tijd voor een analist die met zijn tijd meegaat en niet constant in de vorige eeuw blijft hangen. Ik vind persoonlijk van Halst een verademing, zo vervelend als hij was als voetballer, zo aangenaam vind ik hem als "deskundige". Niet allemaal gaan gillen dat van Halst er niets van kan, het is mijn persoonlijke mening en ik denk maar zo, alles beter dan Johan "de betweter" Cruijff.
Ik ben het met je eens. Van Halst vind ik een goede analist. Na een wat stroef begin is hij uitgegroeid tot de beste die er op dit moment is. Dat mag best eens gezegd worden.
Hij weet wat de eisen zijn van het voetbal van vandaag en maakt ook echte analyses al dan niet toegelicht met behulp van de laptop.
[Dit bericht is veranderd door De Sigaar (op 19 november 2007 22:43:35).]
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 |
quote: Legionair_X schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp wat Michael_Jordan bedoelt. Van Nistelrooy is een van de beste afmakers ter wereld, waarschijnlijk zelfs de beste. En doelpunten maken is nu eenmaal de belangrijkste kwaliteit van een spits, dus wat dat betreft is Ruud een grootheid. Maar wat ik denk dat Michael bedoelt is dat hij op andere gebieden geen wereldtopper is. Dat wil niet zeggen dat hij er helemaal niets van kan, alleen dat hij op die gebieden lang niet zo goed is als op het gebied van doelpunten maken.
Amen! Je drukt het nog zachtjes uit. Op alle andere onderdelen dan scoren scoort hij dik een onvoldoende. Dit doelde Cruijff ook op, maar meteen wordt dit in de media gekoppeld aan het aantal goals dat v Nistelrooy gemaakt heeft. Hij is zwakke voetballer niet omdat hij niet genoeg scoort maar omdat hij voetballend tekort komt.
|
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Johan Cruijff maakte indirect het werk van Van Basten belachelijk
Het zou mij verbazen als de KNVB en Marco van Basten straks niet met elkaar doorgaan. Sterker nog: ik zou het zelfs jammer vinden als ze na het EK met elkaar stoppen. Ik vind dat Van Basten het verdient om zijn werk verder uit te bouwen.
Als je kijkt naar zijn resultaten met het Nederlands elftal, dan kun je niet anders dan zeggen dat hij het goed gedaan heeft.
Oké, het voetbal was vaak niet erg aantrekkelijk. Maar dat komt omdat een bondscoach zijn spelers laat binnenvliegen, even met ze traint en een wedstrijdje gaat spelen.
Daar is speltechnisch weinig eer aan te behalen en dan heb ik het nog niet over de blessures waar je als bondscoach mee te maken kan hebben.
Juist omdat ik er zo tegenaan kijk, heb ik vanaf zijn aanstelling het overdreven enthousiasme over Van Basten bekritiseerd. Je moet gewoon de inbreng van een bondscoach niet overschatten. Ze kunnen allemaal net zo gemakkelijk winnen als verliezen en zijn heel erg afhankelijk van de jongens die ze even tot hun beschikking hebben.
Dat enthousiasme over hem heeft Marco, zonder dat hij daar zelf wat aan kan doen, parten gespeeld. Ik ging me gewoon ergeren, net als een heleboel andere mensen.
Het was toch ook ongeloofwaardig dat een man als Johan Cruijff, die vroeger toch echt een grote speler was, de meest slechte wedstrijden ging goedpraten. Dat sloeg toch nergens op? En als het echt té slecht was, dan had hij die wedstrijd toevallig niet gezien.
Nou, met zulk gedrag bewijs je je vriend geen goede dienst, dacht ik. Ik heb er zelf ook wel eens de neiging toe hoor, om een aardig iemand in bescherming te nemen. Maar ik verlies daarbij nooit de feiten uit het oog. Wat slecht is, is slecht en moet je niet goedpraten.
Dan maak je je belachelijk en in het geval van Cruijff is het nog erger want hij maakte het werk van Van Basten indirect belachelijk. Daarmee heeft hij het Nederlandse voetbal en het Nederlands elftal geen goede dienst bewezen.
Op basis van de resultaten zou je Van Basten dus moeten zien te behouden voor Oranje. Veel mensen wijzen nog wel eens terug op die wedstrijd tegen Portugal tijdens het WK.
Toen ging er inderdaad een heleboel fout. Maar ja, dat ging het ook toen ik in 2004 met Dick Advocaat bij Oranje op de bank zat in de halve finale tegen Portugal.
En ik geloof dat Louis van Gaal het als bondscoach ook moeilijk had tegen de Portugezen. Dat land ligt ons qua voetbal gewoon niet zo goed.
Ook qua spelopvatting steun ik de bondscoach. Ik speel ook het liefst met 4-3-3, soms hou je dat tegen beter weten in te lang vol omdat het zo mooi is.
Ik vind het in dat verband ook logisch dat, als je geen echte buitenspelers hebt, je een linksbenige op rechts zet en een rechtsbenige op links. Die komen eerder in schietpositie. Laten we daar niet te ingewikkeld over doen.
En verder zou ik de KNVB willen adviseren om in elk geval géén man boven of naast Van Basten aan te stellen. Dat heeft die jongen helemaal niet nodig.
Laten we blij zijn met het werk van Marco; hiep hiep hoera, we gaan naar het EK. En laat niemand dit cynisch opvatten, ik meen het serieus.
Willem, met alle respect , je gaat dementeren. 
|
|
|
Vak: - Posts: 811 Reg.: 5 juni 2007 | Hoe kan het dan dat Hiddink met kleinere landen goed presteert? En dat van Basten het niet voor elkaar krijgt om tegen een stel amateurs (waar Luxemburg voor het merendeel uit bestaat) de spelers een hoog tempo te laten spelen maar dat alles in een bejaarde gangetje gaat.
Van Basten laat gewoon blijken dat hij geen goede trainer is. Hij mag van mij Ajax trainen volgend seizoen. Dat kan nog leuk worden (voor de niet Ajacieden).
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: Michael_Jordan schreef:
(...)
Met van Nistelrooy in je ploeg speel je in principe met tien man omdat hij buiten het scoren verder vrij weinig kan.
Lol. Iedere voetbalteam bestaat uit 11 man op het veld. Al deze posities hebben een functie.
Keepers voetballen ook slecht. 
Van Nistelrooy is geen slechte voetballer en is een wereldspits. Zijn functie is scoren, om te scoren heb je techniek en inzicht nodig. Dat heeft hij. Voetballen kan ook.
RvN geeft ook assists.
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 |
quote: MD schreef:
(...)
RvN geeft ook assists.
Assists daar ben ik heel benieuwd naar. Heb je beeld waarin hij ooit een assist heeft gegeven.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: Michael_Jordan schreef:
(...)
Assists daar ben ik heel benieuwd naar. Heb je beeld waarin hij ooit een assist heeft gegeven.
Bij Real heb ik er al diversen live gezien van Ruud.
|
|
|
Dijonnie Basisspeler
Uit: Delft Vak: - Posts: 340 Reg.: 14 juli 2007 | Mensen hebben helemaal gelijk dat we over de resultaten niet mogen klagen. We hebben bijna niet verloren onder Van Basten in de kwalificatie.(Roemenie de enige in de 2 kwalificaties dacht ik?) en op dat aantal moeten we ons maar vastbijten.
Toch vind ik dat hij het niet goed doet. Als je 7 punten verspeeld (tot nog toe, met nog 1 wedstrijd te gaan, die lastig zat wordt) in een poule die je terecht de zwakste poule mag noemen (Albanie, Luxemburg zijn amateurs, Wit-Rusland en Slovenie zitten er niet ver vandaan, Bulgarije heeft enkele aardige spelers maar daar houdt het mee op en Roemenie is de enige ploeg die best aardig is. De enige punten die je kan verliezen waar nog enigzins mee te leven valt is Roemenie, al vond ik dat absoluut geen wereldploeg in de twee wedstrijden tegen Nederland.
In de oefencampagne werd wel gespeeld tegen wat sterkere tegenstanders. Italie was met 3-1 heer en meester over Oranje en dat had makkelijk meer kunnen zijn. Ook het "nietige" Zwitserland was de baas over Oranje en zo zijn er nog meer wedstrijden. Ook wedstrijden die gewonnen werden hadden in sommige gevallen puntverlies op kunnen leveren (zoals bijvoorbeeld Albanie uit).
Wat ik ook niet begrijp is dat er in sommige trainingen conditioneel wordt getraind. Tuurlijk kan je de scherpte zo wat aantrekken en tuurlijk is conditie belangrijk, maar conditie hebben die spelers zat. Ga werken aan automatismen. Partijvormen waarin de tactiek wordt getraind en dan niet alleen de grote partijen. Werk ook in kleine partijen en positiespellen. Houd vast aan 1 basis en laat dat team werken aan zaken zoals hoe spelers weglopen, hoe ze een bal willen hebben en kijk welke goede eigenschappen ze hebben. Speel kleine partijen zoals 4 tegen 4 (aanvallers tegen verdedigers bijvoorbeeld) of een andere oefening waarmee je bijvoorbeeld het druk zetten kan oefenen.
Over het selectiebeleid wil ik het niet eens hebben. Als je een Furby boven een De Cler verkiest, bonje met RvN en MvBommel krijgt en ze zover krijgt dat ze niet meer voor NL uit willen komen en je spelers als Denneboom en Van der Bergh (ex-Utrecht) laat debuteren snap je het niet helemaal.
Tijd voor een nieuwe bondscoach
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: st0ere2006 schreef:
v.d. Sar
Ooijer - Boulahrouz - Hofland - De Cler
v. Bommel - De Zeeuw - vd Vaart - Gio
v. Persie - v. Nistelrooij
Met dit oranje maken we meer kans op het EK
Voor 10/11 vind ik dit ook de beste elf st0ere2006. Ik zou De Zeeuw eruit zetten ten gunste van Seedorf of Kuijt, want met Van Bommel en Van Bronckhorst staat er voldoende verdedigend vermogen op het middenveld.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | http://www.volkskrant.nl/sport/article479885.ece/Oranje-gekte_barst_weer_gewoon_los
AMSTERDAM - Armzalig spel? Scepsis en een sfeer van cynisme? Henk Kesler: ‘Ik lig nergens wakker van.’ De directeur betaald voetbal van de KNVB gaat monter zijn zesde toernooi met het Nederlands elftal tegemoet. ‘Voor een charmeoffensief bestaat geen enkele reden. En die scepsis, ach, dat hebben we al zo vaak meegemaakt, ik weet bijna niet beter. Ik kan nergens meer door worden verrast
Maar u bent in deze kwalificatiereeks toch zeker ook niet aan uw trekken gekomen, als liefhebber?
‘Niet altijd, nee. Dat gebeurt soms. De supporters van Ajax en PSV zijn ook niet altijd tevreden. We moeten onszelf geen complex aanpraten.’
Zelfs de spelers reageerden zaterdag vreugdeloos en zonder enige trots op de plaatsing voor het EK.
‘Ze waren inderdaad behoorlijk chagrijnig. Er was champagne in de kleedkamer, maar er was geen champagnesfeer. De spelers weten ook wel dat ze meer kunnen dan ze hebben laten zien.’
De sfeer rondom Oranje doet denken aan 2004, tijdens het EK in Portugal, maar u verkondigt voortdurend een blijde boodschap.
‘Omdat dit niet nieuw is en omdat ik weet dat de stemming zal omslaan. Volgend jaar barst de Oranjegekte weer gewoon los. En het kan altijd erger. Toen we ons niet kwalificeerden voor het WK in 2002, kreeg ik overal de schuld van. Van Gaal, de bondscoach, kreeg er natuurlijk van langs, maar ik ook. Het was alsof het land was vergaan. Maar ook toen is het allemaal goed gekomen.
‘In 2004 speelden we voor het EK in Portugal de zogenaamde uitzwaaiwedstrijd. We verloren in de Arena met 1-0 van Ierland en de spelers werden van het veld gefloten. En Frans Bauer blééf maar zingen. We moesten hem bijna laten verwijderen, want hij wist van geen ophouden. Daarmee wil ik maar zeggen dat iedereen toen ook kritisch was. Euro 2008 wordt een fantastisch toernooi.’
Wordt het contract met bondscoach Marco van Basten verlengd?
‘Dat is een serieuze optie.’
U bent een grote fan van hem?
‘Dat hoor je mij niet zeggen. Maar onder leiding van Van Basten heeft het Nederlands elftal in 42 wedstrijden maar 4 keer verloren. Dat is een unicum. Geen bondscoach kan het hem nazeggen.’
U beslist bijna zelfstandig.
‘Maar wel na advies te hebben ingewonnen bij diverse externe adviseurs.’
Zoals?
‘Riemer van der Velde, Arie van Eijden, Johan Cruijff. En ik leg mijn besluit eerst voor aan de raad van toezicht van de KNVB.’
Spreekt u vaak met Cruijff?
‘We spreken elkaar soms.’
Wilt u persoonlijk dat Van Basten na het EK bondscoach blijft?
‘Iedereen wil mij woorden in de mond leggen. We gaan eerst praten met Van Basten, in december. Dan gaan we eens rustig nadenken en dan nemen we eind januari een zo wijs mogelijk besluit.’
Wat gebeurt er als Van Basten zijn contract verlengt, maar het Nederlands elftal bij het EK zwaar zou teleurstellen?
‘Die vraag heeft Marco zelf beantwoord. Als er een slecht toernooi wordt gespeeld, is het niet verstandig door te gaan als bondscoach, contract of geen contract.’
Hij lijkt er zelf wel wat voor te voelen, voor nog een periode als bondscoach.
‘Dat weet ik niet. Daarom gaan we in december eens rustig praten.’
Waarom stuurde u een brief naar The Times, waarin u duidelijk maakte dat Martin Jol geen kandidaat was om Van Basten op te volgen?
‘Omdat ik vond dat het maar een keertje afgelopen moest zijn met al die berichten. In de Engelse pers verschenen voortdurend rare stukken over Jol en de KNVB. Dat ergerde me enorm.’
Martin Jol was geen kandidaat en wordt geen kandidaat?
‘We hebben hem niet benaderd en dat zullen we ook nooit doen.’
Waarom niet?
‘Die vraag beantwoord ik niet. Dan kan ik wel aan de gang blijven. Ik zeg alleen dat Jol nooit bondscoach zal worden.’
U maakt een laconieke indruk.
‘Zo voel ik het ook. De wereld vergaat echt niet als Van Basten na het EK geen bondscoach meer zou zijn. En als hij blijft, vergaat de wereld ook niet. Ook al denken sommige mensen daar anders over.’
Zoals het er naar uitziet is de kans groot dat we nog twee jaar met die Utregse nigt zitten opgescheept.. 
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Wat mij ook opvalt is dat Kesler meerdere keren heeft gezegd dat Martin Jol NOOIT bondscoach wordt. Hoe kan hij dat beweren? Denkt hij dat hijzelf het eeuwige leven heeft als voorzitter van de knjb en dat hij dat zomaar in zijn eentje op deze manier kan bepalen?
Of zit er iets anders achter wat wij niet weten? En dat is dus dat Cruijff bepaalt? 
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Koevermans vormt woensdag koppel met Kuyt bij Oranje
(Gepost door RvN)
Net als afgelopen zaterdag, toen Danny Koevermans matchwinnaar was, zal de PSV aanvaller naar verwachting ook woensdag weer in de basis staan van het Nederlands elftal. Op de laatste training vormde hij een duo voorin samen met Dirk Kuyt. Die lijkt de voorkeur te krijgen boven de weer in de selectie teruggekeerde Huntelaar.
PSV Netwerk
Vermoedelijke opstelling Nederland: Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, Mathijsen, Bouma, Van der Vaart, De Zeeuw, Van Bronckhorst, Babel, Kuijt en Koevermans
Ik kijk toch morgen naar England-Kroatie om half acht BBC1.
|
|
|
De Sigaar Vedette
quote: st0ere2006 schreef:
Koevermans vormt woensdag koppel met Kuyt bij Oranje
(Gepost door RvN)
(...)
Ik kijk toch morgen naar England-Kroatie om half acht BBC1.
Wie niet? Het interessanter te kijken naar wedstrijden waar iets op het spel staat.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Wie niet? Het interessanter te kijken naar wedstrijden waar iets op het spel staat.
De wedstrijd Wit-Rusland-Nederland begint al om 18:00 uur, dus je kunt ook daarvan meegenieten als je er nog behoefte aan hebt.
|
|
|