| Poster | | Topic: Selectie Oranje (deel 2) |  |
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 | Analist Van Gaal houdt het voor gezien
17 november 2007
Louis van Gaal stopt als vaste analist van het Nederlands elftal bij SBS6. De trainer van AZ vindt dat hij bij de nabeschouwingen van de duels van Oranje te veel in herhalingen valt.
"Ik stop ermee", sprak hij zaterdag plotsklaps na de de wedstrijd van Oranje tegen Luxemburg (1-0) in de EK-kwalificatie. Presentator Edward van Cuilenborg reageerde verbaasd. Van Gaal bleef echter onbewogen.
"Ik word soms ziek van mezelf als ik mezelf hoor praten", sprak de voormalige bondscoach met de nodige zelfkennis. "Ik heb het gevoel dat ik steeds dezelfde verhalen vertel. Dat komt omdat er in de afgelopen vier jaar niet veel bij Oranje is veranderd. De mensen thuis zullen ook wel eens hebben gedacht: 'Daar heb je die Van Gaal weer'. Het is daarom beter dat ik stop."
hehehe mooie actie van Van Gaal 
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Dat MvB Ajax-minded is zal niemand ontkennen maar wat jij zegt is kletskoek, Sigaar. Van Basten heeft Huntelaar naar huis gestuurd en zal zaterdag naar alle waarschijnlijkheid geen enkele Ajacied in de basis opstellen. Dat zijn toch rare overwegingen voor iemand die zijn Ajax-belangen zou verdedigen.
Inderdaad Oranje startte gisteren met geen enkele Ajax speler in de basis. Het door iedereen zo gewenste 442 systeem bleek ook niet te werken. Het dieptepunt van de avond was toch wel het optreden van v Nistelrooy. Alle gebreken kwamen gisteren aan het licht. Eens te meer heeft hij weer bewezen een zeer beperkte voetballer te zijn. Laat van Basten deze man nooit meer opstellen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Daar hebben we de kloranje-adepten weer die koste wat het kost bassie en zijn kliek moeten verdedigen tegen wil en dank.
Ik zag op een bepaald moment toch echt furby op het veld rondlopen bijvoorbeeld.
Tegen Luxemburg werd ook helemaal niet met 4-4-2 gespeeld. Het was meer iets als 2-5-3 of 2-4-4. Alles liep ongecontroleerd door elkaar en de bondscoach stond erbij en keek ernaar.
Als je naar de tactiek en de veldbezetting kijkt was deze wedstrijd een regelrecht drama. Er kon niet meer in de kaart van Luxemburg gespeeld worden dan gisteren gedaan werd.
Juist tegen zo'n ploeg moet je van het doel van je tegenstander af spelen. De bal op het middenveld rond laten lopen, soms gewoon terugspelen naar de eigen keeper. Dan hapt zo'n tegenstander wel een keertje en kan je met een snelle counter de nodige goals scoren.
Met de tactiek van gisteren had Luxemburg de hele wedstrijd het idee dat er wat te halen viel. Hetgeen dan ook bijna nog gebeurde ook.
|
|
|
hiep hiep hoi Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 397 Reg.: 15 juni 2006 |
quote: Michael_Jordan schreef:
(...)
Inderdaad Oranje startte gisteren met geen enkele Ajax speler in de basis. Het door iedereen zo gewenste 442 systeem bleek ook niet te werken. Het dieptepunt van de avond was toch wel het optreden van v Nistelrooy. Alle gebreken kwamen gisteren aan het licht. Eens te meer heeft hij weer bewezen een zeer beperkte voetballer te zijn. Laat van Basten deze man nooit meer opstellen.
Alsjebleift zeg , als 1 speler zich al dik heeft bewezen dan is het v nistelroy wel.
Topscoorder in nederland,engeland,spanje.
En dan zeggen dat het een matige voetballer is
Als iets matig is dan is het de bondspik, die zet spelers niet of nauwelijks in hun beste positie en daardoor gaan spelers zwemmen en lijkt het helemaal of ze niets kunnen.
|
|
|
Leon_S.C.F. Internationale topspeler
Uit: Groningen Vak: - Posts: 2911 Reg.: 1 januari 2006 |
(...)
Jij noemt een speler die topscorer was van Spanje vorig seizoen, één van de zwaarste competities ter wereld, een beperkte voetballer. Schei toch alsjeblieft uit zeg!
|
|
|
Scrummie Vedette
Uit: Vroomshoop Vak: Stadiontribune - T Posts: 2777 Reg.: 5 augustus 2003 | Achteraf ben ik weer blij dat ik alweer niet heb gekeken. Ik heb mijn tijd wel beter te besteden..
|
|
|
Rico009 Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - S Posts: 953 Reg.: 17 mei 2004 | Eigenlijk moet Guus Hiddink nu hij is uitgeschakeld met Rusland het op het EK over nemen.
Zou dit niet kunnen?? Zou natuurlijk fantastisch zijn, Hiddink blij want hij gaat naar het EK. Heel Nederland blij met Hiddink, alleen de vraag is zou Rusland dit toelaten?
Naar mijn mening moet Rusland dit gewoon doen, bondscoach ervaring rijker, geen salaris aan Guus kwijt en Rusland die Guus Hiddink op het EK volgt dus in Rusland gaat het voetbal waarschijnlijk nog een stapje extra zetten.(kijkcijfers EK)
|
|
|
Willie M. Nationale topspeler
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 764 Reg.: 18 december 2003 |
quote: Rico009 schreef:
Eigenlijk moet Guus Hiddink nu hij is uitgeschakeld met Rusland het op het EK over nemen.
Zou dit niet kunnen?? Zou natuurlijk fantastisch zijn, Hiddink blij want hij gaat naar het EK. Heel Nederland blij met Hiddink, alleen de vraag is zou Rusland dit toelaten?
Naar mijn mening moet Rusland dit gewoon doen, bondscoach ervaring rijker, geen salaris aan Guus kwijt en Rusland die Guus Hiddink op het EK volgt dus in Rusland gaat het voetbal waarschijnlijk nog een stapje extra zetten.(kijkcijfers EK)
Kesler zit nog dieper in de poepert van Cruijff dan Cruijff zelf dus ik denk niet dat die iets verandert. Als Cruijff zegt: verlengen, wordt er gewoon een nieuw contract opgesteld voor Bassie. Nou denk ik dat Bassie dat zelf niet tekent omdat hij Ajax gaat coachen na het EK, maar goed, Kesler gaat echt niemand boven hem stellen, die is ongetwijfeld dik tevreden.
[Dit bericht is veranderd door Willie M. (op 18 november 2007 13:33:26).]
|
|
|
mdv_32 Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 864 Reg.: 4 oktober 2007 |
quote: Willie M. schreef:
(...)
Kesler zit nog dieper in de poepert van Cruijff dan Cruijff zelf dus ik denk niet dat die iets verandert. Als Cruijff zegt: verlengen, wordt er gewoon een nieuw contract opgesteld voor Bassie. Nou denk ik dat Bassie dat zelf niet tekent omdat hij Ajax gaat coachen na het EK, maar goed, Kesler gaat echt niemand boven hem stellen, die is ongetwijfeld dik tevreden.
J Druijff is de enige superviser die Bassie zou accepteren (en Druijff zelf natuurlijk). En dat doet Druijff ook wel (supervisen) maar dan stiekum vanuit Barcelona.
Ik zie het al helemaal voor me, 20 minuten voor tijd we staan 1-0 achter tegen Zwitserland en Bassie pakt zijn mobiel en belt J Druijff in Barcelona en zegt 'Johan wat motten we nu doen'?
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 |
(...)
442 is wel het beste systeem voor deze groep. ALLEEN tegen teams zoals luxemburg moet je het breed houden. Wat ik begrepen heb is dat Bassie gisteren de spelers vrij liet en dat was niet verstandig.
quote: Rico009 schreef:
Eigenlijk moet Guus Hiddink nu hij is uitgeschakeld met Rusland
Hiddink is voor het WK aangenomen niet voor het EK. Als ze zich zouden plaatsen voor EK was dat een opsteker, niets meer.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 18 november 2007 15:42:56).]
|
|
|
quote: Leon_S.C.F. schreef:
(...)
Jij noemt een speler die topscorer was van Spanje vorig seizoen, één van de zwaarste competities ter wereld, een beperkte voetballer. Schei toch alsjeblieft uit zeg!
Ik ga hier ook niet lopen ontkennen dat van Nistelrooy zich niet heeft bewezen op het gebied van scoren, maar op alle overige onderdelen scoort hij dik een onvoldoende. Het wordt tijd dat van Basten deze man eens ga passeren. Ook moet hij zich niet laten leiden door schreeuwers. Hij moet vasthouden aan zijn eigen voetbalbeleid.
[Dit bericht is veranderd door Michael_Jordan (op 18 november 2007 16:12:39).]
|
|
|
Kobe Bryant Vedette
Uit: Capelle aan den IJssel Vak: Olympiatribune - Z1 Posts: 1649 Reg.: 4 april 2002 |
quote: MD schreef:
Analist Van Gaal houdt het voor gezien
17 november 2007
Louis van Gaal stopt als vaste analist van het Nederlands elftal bij SBS6. De trainer van AZ vindt dat hij bij de nabeschouwingen van de duels van Oranje te veel in herhalingen valt.
"Ik stop ermee", sprak hij zaterdag plotsklaps na de de wedstrijd van Oranje tegen Luxemburg (1-0) in de EK-kwalificatie. Presentator Edward van Cuilenborg reageerde verbaasd. Van Gaal bleef echter onbewogen.
"Ik word soms ziek van mezelf als ik mezelf hoor praten", sprak de voormalige bondscoach met de nodige zelfkennis. "Ik heb het gevoel dat ik steeds dezelfde verhalen vertel. Dat komt omdat er in de afgelopen vier jaar niet veel bij Oranje is veranderd. De mensen thuis zullen ook wel eens hebben gedacht: 'Daar heb je die Van Gaal weer'. Het is daarom beter dat ik stop."
hehehe mooie actie van Van Gaal 
Dit is grote klasse.
Tijd voor een ander om precies hetzelfde te gaan zeggen
Ik vind dat Van Gaal hier zeker een punt heeft, onder Van Basten is er geen enkele verbetering of ontwikkeling in het elftal geweest; telkens nieuwe namen, nieuwe samenstellingen, nieuwe opstellingen enz. Er is geen enkel fundament en geen enkele vastigheid. Het spel blijft keer op keer zwak en allermninst overtuigend, logisch dat je daar als analist erg moedeloos van wordt. Johan derksen en co zullen vanavond ook ongetwijfeld weer wat van hun oude stokpaardjes uit de kast trekken. En zo modderen we maar door met Oranje.
Respect voor Van Gaal, ik hoop dat hij niet terugkrabbeld wegens deze wellicht impulsieve uitspraak.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
(...)
Ik ga hier ook niet lopen ontkennen dat van Nistelrooy zich niet heeft bewezen op het gebied van scoren, maar op alle overige onderdelen scoort hij dik een onvoldoende. Het wordt tijd dat van Basten deze man eens ga passeren. Ook moet hij zich niet laten leiden door schreeuwers. Hij moet vasthouden aan zijn eigen voetbalbeleid.
Soms heb ik echt het idee dat jij weinig kaas van het voetbal hebt gegeten. Een spits word afgerekend op goals, en daar staat van nistelrooij om bekend.
|
|
|
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Soms heb ik echt het idee dat jij weinig kaas van het voetbal hebt gegeten. Een spits word afgerekend op goals, en daar staat van nistelrooij om bekend.
Tuurlijk ben ik het met je eens een speler op een bepaalde positie hoort eerst zijn primaire taken goed te vervullen. Echter je kan niet ontkennen dat wanneer je van Nistelrooy beoordeelt op andere onderdelen dan scoren hij maar een zeer beperkte speler is. Zeker als ik de reacties hier lees dat er min of meer goed voetbal wordt geeist. Met van Nistelrooy in de punt van de aanval zal dit nooit gebeuren. Gisteren was het weer eens een treffend voorbeeld. Hij liet zich continue terugzakken terwijl hij juist voorin nodig was. Hij liep min of meer Snijder, Seedorf en vd Vaart in de weg lokte nog eens twee man naar zich toe waardoor het middenveld overvol zat en geen fatsoenlijk aanval meer mogelijk was.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Was het jullie ook bekend dat Van Nistelrooij geblesseerd was en daardoor in de rust gewisseld werd? Hij speelde inderdaad niet echt sterk (wie wel eigenlijk) maar om hem op basis van bijvoorbeeld deze wedstrijd af te branden is in mijn ogen belachelijk.
Als je in 3 verschillende landen, waarbij Engeland en Spanje topscorer geworden bent en bijvoorbeeld 50 CL goals achter je naam hebt staan ben je niet de voetballer die Michael_Jordan en Johan Cruijff in hem zien.
Dan hoor je wel bij een speciale klasse die voor dit soort spelers bedacht is.
Inderdaad: De Superklasse.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
Was het jullie ook bekend dat Van Nistelrooij geblesseerd was en daardoor in de rust gewisseld werd? Hij speelde inderdaad niet echt sterk (wie wel eigenlijk) maar om hem op basis van bijvoorbeeld deze wedstrijd af te branden is in mijn ogen belachelijk.
Als je in 3 verschillende landen, waarbij Engeland en Spanje topscorer geworden bent en bijvoorbeeld 50 CL goals achter je naam hebt staan ben je niet de voetballer die Michael_Jordan en Johan Cruijff in hem zien.
Dan hoor je wel bij een speciale klasse die voor dit soort spelers bedacht is.
Inderdaad: De Superklasse.
Amen !
Dat is 020 bullshit dat ge oh over Ruud.
CV RVN
RUUD SPANISH GOALS
RUUD THE GREATEST !
Zoekresultaten voor “Ruud van Nistelrooy†573 op youtube oh wat is die slecht... 
|
|
|
fredheftruck16 Vaste waarde in elftal
Uit: hillegom Vak: - Posts: 610 Reg.: 24 juni 2007 |
(...)
Je snapt er inderdaad niet echt veel van hè, Michael. Ik vind een bal in een lek mandje gooien ook leuk, maar ik snap daar ook niet veel van. 
|
|
|
Larzovic Vedette
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 2143 Uploads: 1 Reg.: 3 juli 2004 |
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
Amen !
Dat is 020 bullshit dat ge oh over Ruud.
CV RVN
RUUD SPANISH GOALS
RUUD THE GREATEST !
Zoekresultaten voor “Ruud van Nistelrooy†573 op youtube oh wat is die slecht... 
Wat is dit nu weer voor post? Gaan we tegenwoordig spelers beoordelen op het aantal keer dat ie op youtube vermeld staat? 
|
|
|
quote: Larzovic schreef:
(...)
Wat is dit nu weer voor post? Gaan we tegenwoordig spelers beoordelen op het aantal keer dat ie op youtube vermeld staat? 
Goed lezen gozer .
Oa CV RVN
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Nieuwe poule des doods dreigt voor Oranje
Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.
Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.
De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.
Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.
Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders.
Mooi zo dan vliegt Nederland er gelijk uit 
|
|
|
Jordy_FR Vedette
Uit: Rilland Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 4817 Reg.: 15 oktober 2003 | |
|
laatste man Meervoudig international
Uit: Almere Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1158 Reg.: 1 november 2006 | Vier vervangers bij Oranje na afhaken Seedorf
Clarence Seedorf ontbreekt net als Edwin van der Sar en Ruud van Nistelrooy in de selectie van het Nederlands elftal voor het laatste EK-kwalificatieduel. Voor de trip naar Wit-Rusland riep bondscoach Marco van Basten vier vervangers op.
Henk Timmer, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Klaas-Jan Huntelaar zorgen ervoor dat Van Basten met negentien spelers afreist naar Minsk. Alle vier waren vrijdag nog buiten de selectie gelaten voor de interland tegen Luxemburg van afgelopen zaterdag.
Seedorf krijgt net als doelman Van der Sar rust vanwege het drukke programma dat hij met AC Milan heeft. van Nistelrooy kampt met een lichte blessure.
De wedstrijd tegen Wit-Rusland heeft weinig waarde, behalve de eerste plaats in Groep G en de uitgangspositie tijdens de loting voor Euro 2008.
VI.nl
2 verdedigende middenvelders oproepen? 
|
|
|
quote: st0ere2006 schreef:
(...)
We komen niet ver gelukkig, maar het zou mij ook niet verbazen als er verlengd werd .
Hiddink boven van Basten stellen ?
--------------------------------------------------------------------------------
In 1974 en 1978 werden op het laatste moment twee ervaren coaches boven de groep gezet. Michels en Happel. Het gevolg was 2x vice - wereldkampioen. Mocht Hiddink het niet halen , zou het dan een grandioos idee zijn om hem ook als Supervisor te benoemen tijdens dat toernooi en van Basten en co tot veldtrainer te benoemen en Hiddink de samenstelling , de opstelling en de taktiek te laten bepalen ? Mocht van B niet akkoord gaan, dan tyfstraalt hij maar op !
Ik had Derksen dit idee verzonden en nu komt hij ermee in VI ! Alleen Kesler wijst het af GVD !
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 18 november 2007 21:41:52).]
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
(...)
Tuurlijk ben ik het met je eens een speler op een bepaalde positie hoort eerst zijn primaire taken goed te vervullen. Echter je kan niet ontkennen dat wanneer je van Nistelrooy beoordeelt op andere onderdelen dan scoren hij maar een zeer beperkte speler is. Zeker als ik de reacties hier lees dat er min of meer goed voetbal wordt geeist. Met van Nistelrooy in de punt van de aanval zal dit nooit gebeuren. Gisteren was het weer eens een treffend voorbeeld. Hij liet zich continue terugzakken terwijl hij juist voorin nodig was. Hij liep min of meer Snijder, Seedorf en vd Vaart in de weg lokte nog eens twee man naar zich toe waardoor het middenveld overvol zat en geen fatsoenlijk aanval meer mogelijk was.
Heb jij dan weleens vroeger wedstrijden van Manchester United gezien? Manchester speelde aantrekkelijk voetbal met van Nistelrooij in de ploeg. Real Madrid speelt nu met hem ook best mooi voetbal.
|
|
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Heb jij dan weleens vroeger wedstrijden van Manchester United gezien? Manchester speelde aantrekkelijk voetbal met van Nistelrooij in de ploeg. Real Madrid speelt nu met hem ook best mooi voetbal.
Mooi voetbal speelde Man Utd met het koningskoppel Cole & Yorke. Ik lijk van Gaal ik moet hier ook alles eindeloos herhalen. Laat ik nu de volgende vraag stellen. Wat is nu nou makkelijker voetballen een elftal met elf voetballende spelers of een elftal met tien voetballende spelers? Met van Nistelrooy in je ploeg speel je in principe met tien man omdat hij buiten het scoren verder vrij weinig kan. Ik heb het al eerder gezegd zorg ervoor dat de ballen niet bij v Nistelrooy aankomt in de 16 dan haal je angel uit de ploeg. Buiten de 16 mag hij doen wat hij wil met de bal, 9 van 10 keer raakt hij de bal toch weer kwijt.
|
|
|