| Poster | | Topic: Selectie Oranje (deel 2) |  |
|
Thomas Aruba Aanstormend talent
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 |
quote: seven schreef:
Thomas Aruba als je wilt dat mensen normaal op je reageren dan moet je niet zoveel onzin schrijven,dat Nederlands elftal dat jij wilt sturen is nog beroerder en meer 020 gericht dan Van Basten doet,dat is op zich eigenlijk een prestatie ook nog.
Om na deze kwalificatiereeks en zeker na de wedstrijd van gisteren hiermee te komen is vragen om reacties
Ik heb jou toch echt niet gevraagd om me uit te schelden. Niet meer doen dus.
quote: hiep hiep hoi schreef:
(...)
Wat een arrogantie zeg.
Ik geef toe dat vd wiel een goede verdediger kan worden , maar laat m eerst eens 3 jaar goed in het eerste spelen.
Dus Bruins mag om diezelfde reden ook niet mee? En Boulahrouz had drie jaar geleden ook niet geselecteerd moeten worden?
Je moet gewoon de beste selectie meenemen. Spelers die qua stijl en karakter bij elkaar passen en elkaar aanvullen. Jongens die wel enigszins presteren bij hun club, om de geloofwaardigheid erin te houden. Je moet een evenwichtige selectie hebben.
quote: Dat is voor de speler beter en ook voor club en land.
Een oudere speler komt kwalitatief gezien nooit onder een bepaalde grens qua slechtheid omdat ie meer ervaren is.
Een jonge international wordt eerder verkocht naar het buitenland, voordat ze eigenlijk goed genoeg zijn.
Je hebt gelijk. Liever Barry Opdam dan Van der Wiel. Liever Denny Landzaat dan Luigi Bruins.
quote: Trouwens over de vernieuwing van het nederlands elftal, hoeveel nieuwe spelers zijn er ongeveer bij gekomen door v basten als je zn basis elf kijkt.
Sar, v nistelrooy,sneider,vdv,robben,v persie,seedorf,ooijer, en nog wel een aantal meer denk ik waren er toch ook bij dickie dick al bij, fo zie ik dat helemaal fout?
Ooijer, Sneijder en Van Persie waren geen basisspelers. Laten we niet vergeten dat Stam, De Boertjes, Reiziger, Kluivert, Overmars, Bergkamp de afgelopen jaren zijn gestopt. Dat zijn nogal wat spelers voor een klein land als Nederland.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: DR schreef:
(...)
Tja, waarom zou de bondscoach een niet spelende niet scorende spits opstellen als je wil winnen?
Waarom stelt hij dan Babel op? Daar heb je namelijk geen reet aan als hij niet scoort.
Kuyt, als hij niet scoort, heeft nog meerwaarde voor een elftal. Babel (en vele anderen niet).
Kuyt moet gewoon zn bek opentrekken.
Zeggen dat hij niet begrijpt waarom een Koevermans en een Babel wél spelen. Omdat hiervoor geen aanleiding voor is. Ik bedoel Koevermans...Babel..pffff
Ja Kuyt heeft een moeilijke periode bij Liverpool. Overlijden van zn vader heeft er ongetwijfeld ook mee te maken gehad.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 22 november 2007 12:26:34).]
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: MD schreef:
(...)
Waarom stelt hij dan Babel op?
Is natuurlijk logischer op de flank dan Kuijt. Heb overigens niks gezien van de wedstrijd, dus kan weinig zinnigs zeggen over de tactiek of opstelling. Maar ik snap wel dat Kuijt niet speelt.
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Kuijt speelt weinig bij Liverpool omdat anderen gewoon beter zijn. Daar moet je ook eerlijk in zijn. Sowieso is Kuijt een heerlijke voetballer voor Feyenoord, maar komt hij tekort voor de echte top. Niet dat dat verder een schande is, want de wereldtop is maar weinig spelers gegeven. Vorig seizoen presteerde Kuiet(zoals de Spaanstalige commentatoren hem altijd noemen)prima.
[Dit bericht is veranderd door Thomas Aruba (op 22 november 2007 12:42:43).]
|
|
|
Turbo-Tinus72 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 811 Reg.: 5 juni 2007 |
quote: Thomas Aruba schreef:
Kuijt speelt weinig bij Liverpool omdat anderen gewoon beter zijn. Daar moet je ook eerlijk in zijn. Sowieso is Kuijt een heerlijke voetballer voor Feyenoord, maar komt hij tekort voor de echte top. Niet dat dat verder een schande is, want de wereldtop is maar weinig spelers gegeven. Vorig seizoen presteerde Kuiet(zoals de Spaanstalige commentatoren hem altijd noemen)prima.
Ho ho, Kuijt kan in jou ogen dan wel tekort komen voor de top, maar dat geldt zeker voor Babel. Hij mag zo blij zijn dat hij ooit nog een bij een echte topclub speelt. Hij komt nu nog regelmatig aan spelen toe omdat ze denken dat het ooit nog wat worden zal. Het is opzich logisch dat hij eerder Babel op de flank neer zet dan Kuijt. Maar als van Persie en Robben fit zijn mag hij toch weer snel op de bank plaatsnemen. Al weet je dat nooit met van Basten, die stelt zelf Emanuelson nog op met 2 gebroken benen. Dus je weet maar nooit.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Nog even wat voor de statistieken.
Oranje neemt al ruim 30 jaar deel aan de eindronde van de EK, met uitzondering van het EK 1984 in Frankrijk.
1976 Joegoslavie
Tsjechoslowakije - Nederland halve finale 3-1 na verlenging
1980 Italie
Nederland overleefd de 1e ronde niet
1988 West-Duitsland
Sovjet-Unie 0:2 Nederland NEDERLAND (1ste titel)
1992 Zweden
Nederland 2:2 Denemarken halve finale Denemarken wint na strafschoppen (4-5) Van Basten mist penalty
1996 England
Nederland 0:0 Frankrijk Frankrijk wint na strafschoppen (4-5) kwartfinales Clarence Seedorf was de enige die miste
2000 Nederland
Nederland-Itale 0-0 (3-5) Frank de Boer en Patrick Kluivert faalden bij de penalty 's
2004 Portugal
Portugal -Nederland 2-1. Halve finale
Nederland heeft dus net als Duitsland een toernooiploeg !
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
van Bommel is geen pure verdedigende middenvelder. Ik vind hem meer een rechtshalf. Verder denk ik niet dat de selectie's van van Persie en Robben iets te maken heeft met die verdedigers die je hierboven opnoemt. hun selecitie's zal ten koste gaan van andere aanvallers.
Maar het doet er weinig toe wat jij en ik ervan vinden. Dit seizoen is Van Bommel samen met Zé Roberto controlerend verdedigend middenvelder bij Bayern.
Vanzelfsprekend heeft de hoop dat Van Persie en Robben in topvorm zijn alles te maken met de wens dat Bouma, Stekelenburg, Melchiot, Mathijsen en dergelijken niet geselecteerd worden. Alleen dan heb je kans om Europees kampioen te worden.
|
|
|
Larzovic Vedette
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 2143 Uploads: 1 Reg.: 3 juli 2004 |
quote: st0ere2006 schreef:
Nog even wat voor de statistieken.
Oranje neemt al ruim 30 jaar deel aan de eindronde van de EK, met uitzondering van het EK 1984 in Frankrijk.
1976 Joegoslavie
1980 Italie
1988 West-Duitsland
1992 Zweden
Nederland 2:2 Denemarken halve finale Denemarken wint na strafschoppen (4-5) Van Basten mist penalty
1996 England
Nederland 0:0 Frankrijk Frankrijk wint na strafschoppen (4-5) kwartfinales Clarence Seedorf was de enige die miste
2000 Nederland
Nederland-Itale 0-0 (3-5) Frank de Boer en Patrick Kluivert faalden bij de penalty 's
2004 Portugal
Good times!
Maar kom op zeg.. ik lach erom hoor. Ik kan dit Nederlands elftal toch met geen mogelijkheid serieus nemen.. 
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 |
quote: st0ere2006 schreef:
Nog even wat voor de statistieken.
1976 Joegoslavie
1980 Italie
1988 West-Duitsland
1992 Zweden
1996 England
2000 Nederland
2004 Portugal
jammer dat dat nu verpest is.
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 |
quote: Turbo-Tinus72 schreef:
(...)
Ho ho, Kuijt kan in jou ogen dan wel tekort komen voor de top, maar dat geldt zeker voor Babel. Hij mag zo blij zijn dat hij ooit nog een bij een echte topclub speelt. Hij komt nu nog regelmatig aan spelen toe omdat ze denken dat het ooit nog wat worden zal. Het is opzich logisch dat hij eerder Babel op de flank neer zet dan Kuijt. Maar als van Persie en Robben fit zijn mag hij toch weer snel op de bank plaatsnemen. Al weet je dat nooit met van Basten, die stelt zelf Emanuelson nog op met 2 gebroken benen. Dus je weet maar nooit.
Ik zeg ook nergens dat Babel wel een topper is. Babel heeft veel in zich, maar mist volgens mij een elementair iets wat niet aan te leren is: spelintelligentie.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
(...)
Ik zeg ook nergens dat Babel wel een topper is. Babel heeft veel in zich, maar mist volgens mij een elementair iets wat niet aan te leren is: spelintelligentie.
Hij mist techniek. Slechte traptechniek, aanname nog steeds slecht en a la Robben bv kijkt alleen naar de grond als hij de bal heeft om de bal bij zich te kunnen houden. Robben heeft ook geen poot spelinzicht, omdat hij te snel is voor zijn techniek en niet om zich heen kijkt.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Happel schreef:
(...)Maar het doet er weinig toe wat jij en ik ervan vinden. Dit seizoen is Van Bommel samen met Zé Roberto controlerend verdedigend middenvelder bij Bayern.
Vanzelfsprekend heeft de hoop dat Van Persie en Robben in topvorm zijn alles te maken met de wens dat Bouma, Stekelenburg, Melchiot, Mathijsen en dergelijken niet geselecteerd worden. Alleen dan heb je kans om Europees kampioen te worden.
Maar van Basten moet ook genoeg verdedigers meenemen. Nou weet ik ook wel dat Hofland, de Cler, Ooijer, en Boularousz daar in principe bij moeten horen, maar voor de rest moet van Basten het wel noodgedwongen met die categorie verdedigers gaan doen.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4074 Reg.: 26 oktober 2006 | Als je met veel geluk van Luxemburg weet te winnen en tegen Wit-Rusland geen kans maakt, is alles een poule des doods. Voor een ploeg met een incapabele bondscoach.

|
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Onvoorstelbaar wat clubliefde met mensen doet. Er wordt hier gedaan alsof De Cler een ware onontdekte topper is.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 | Pot 1 is dus eigenlijk de pot met de slechtste landen :B
quote: DR schreef:
(...)
Is natuurlijk logischer op de flank dan Kuijt. Heb overigens niks gezien van de wedstrijd, dus kan weinig zinnigs zeggen over de tactiek of opstelling. Maar ik snap wel dat Kuijt niet speelt.
Logischer?
Heb je zijn statistieken gezien? Absoluut niet logischer. Daarbij is het bij IEDEREEN bekend dat Babel geen buitenspeler is.
Oranje begon met:
Van Persie----RvN---Kuyt
als ik het goed heb, ging dat met Kuyt op die plek veel beter dan met bv vdVaart.
Daarnaast heeft Kuyt betere stats op het gebied van assists.
Dus nee, logischer is het niet.
En nee ik vind het ook niet logisch dat tegen flutlanden opeens Danny-jongensboek-Koervemans speelt.
Ik bedoel psv/az eredivisie is toch wat niveautjes lager dan Liverpool/CL/Premiership.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 22 november 2007 17:49:40).]
|
|
|
Onvoorstelbaar wat clubliefde met mensen doet. Er wordt hier gedaan alsof De Cler een ware onontdekte topper is.
De enige die dat nog niet ontdekt heeft ben jij, Thomas. Mag ik je eraan herinneren wat de tussenstand is in het Voetballer van het Jaar klassement van De Telegraaf? Tim de Cler staat daar nog boven de door jou en andere Ajacieden geadoreerde Stekelenburg:

|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Sibon en Heitinga staan boven De Cler. Ook toppers?
|
|
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Maar van Basten moet ook genoeg verdedigers meenemen. Nou weet ik ook wel dat Hofland, de Cler, Ooijer, en Boularousz daar in principe bij moeten horen, maar voor de rest moet van Basten het wel noodgedwongen met die categorie verdedigers gaan doen.
Ryan Donk, Koenders, Greene, Braafheid, Tiendalli, Vlaar zijn net zo goed of beter dan Melchiot, Bouma, Mathijsen, Jaliens. Misschien ook Dirk Marcellis van PSV met nog een halfjaartje Eredivisie-ervaring.
Sibon en Heitinga staan boven De Cler. Ook toppers?
Natuurlijk niet. Jij weet ook wel dat die door De Telegraaf zwaar gehypet worden. Als een Feyenoorder bij die Ajax-krant bovenaan staat, kun je er daarentegen van op aan dat hij grandioos presteert.
[Dit bericht is veranderd door Happel (op 22 november 2007 18:11:50).]
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Ja dag, aan dit soort treurige discussies ga ik dus niet beginnen. Face it, De Cler is absoluut geen topper. Net als Sibon dat niet is. Heitinga zal nog wel een mooie club kunnen vinden in het buitenland, maar zal ook de absolute top niet halen.
|
|
|
Ja dag, aan dit soort treurige discussies ga ik dus niet beginnen. Face it, De Cler is absoluut geen topper. Net als Sibon dat niet is. Heitinga zal nog wel een mooie club kunnen vinden in het buitenland, maar zal ook de absolute top niet halen.
Vrijwel alle Ajacieden die ik ken hopen dat Heitinga spoedig oplazert bij Ajax. Atletico Madrid schijnt geïnteresseerd te zijn.
Stel: iemand vertelt jou dat Ajax De Telegraaf een mooi bedrag betaalt om Heitinga te promoten door hem een hoge klassering te bezorgen in het Telegraafklassement. Ajax denkt aldus een paar miljoen meer te kunnen ontvangen voor Heitinga.
Geloof jij dat of niet?
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Het zou me niet veel interesseren. Ik weet wat ik zie. En dat is dat De Cler absoluut geen topspeler is. Dat hij dat wel zou zijn kan alleen een fan verzinnen.
|
|
|
ribruijn Vedette Runner-up Feyenoord Netwerk Battle 2007; meer prijzen
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - T Posts: 1436 Reg.: 2 augustus 2005 |
Het zou me niet veel interesseren. Ik weet wat ik zie. En dat is dat De Cler absoluut geen topspeler is. Dat hij dat wel zou zijn kan alleen een fan verzinnen.
Tja, je kan natuurlijk niet toegeven dat De Cler een prima voetballer is. Dan verloochen je namelijk je eigen club die hem 4 jaar geleden liet weglopen naar AZ omdat het met De Cler nooit iets zou worden.... 
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Nogmaals, ik ben niet geblindeerd door mijn liefde voor Ajax. De Cler kon het niveau destijds absoluut niet aan en bovendien had Ajax Maxwell. Sindsdien is De Cler wel gegroeid, maar hij is en zal nooit een topper worden. Dat ziet iedereen hoor.
|
|
|
ribruijn Vedette Runner-up Feyenoord Netwerk Battle 2007; meer prijzen
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - T Posts: 1436 Reg.: 2 augustus 2005 |
Nogmaals, ik ben niet geblindeerd door mijn liefde voor Ajax. De Cler kon het niveau destijds absoluut niet aan en bovendien had Ajax Maxwell. Sindsdien is De Cler wel gegroeid, maar hij is en zal nooit een topper worden. Dat ziet iedereen hoor.
Hmm, daar heb je wel een punt (met Maxwell). Maar wat is dan jouw definitie van "Topper"? Bij Feyenoord vind ik hem een topper. En Feyenoord is toch een topclub. OK, hij heeft hier wel zijn plafond bereikt maar het zou een prima LB voor het NL elftal zijn, beter dan Bouma of Emanuelson (als je met 4 echte verdedigers speelt in 4-2-2). Dan kan je namelijk ook zijn offensieve kwaliteiten gebruiken, bij 4-3-3 is dat wat minder, geef ik ook toe.
[Dit bericht is veranderd door ribruijn (op 22 november 2007 18:35:35).]
|
|
|
Vak: - Posts: 135 Reg.: 28 mei 2007 | Natuurlijk is Feyenoord een Nederlandse topclub. Maar echte topspelers van Feyenoord, Ajax of PSV worden op den duur interessant voor grote Europese clubs. En dat gaat met De Cler niet gebeuren. Die jongen komt gewoon tekort. Ook voor Ajax, Feyenoord en PSV zijn er betere linksbacks te halen en bovendien moet een goede opleiding voor betere spelers kunnen zorgen.
Kijk, ik houd niet van media-hypes. Als ik dan zie hoe De Cler de laatste tijd wordt bestempeld als een geweldenaar, ga ik me daar extra tegen verzetten. Het is namelijk best een beperkte speler.
|
|
|