Feyenoord Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 02:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Oranje, Jong Oranje & Overig Interlandvoetbal » De Rode Duivels

HR

Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 51 »

HR

Dmvdzw
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 26 juni 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 april 2007 om 10:10:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Kan iemand mij vertellen waarom het belgische voetbal zo compleet ontspoord is. Als je naar de spelers kijkt die ter beschikking staan zou je toch op zijn minst bij de eerste 2 in je poule moeten kunnen eindigen.

Buffel, Van Buyten, Van Den Borre, Martens, Dembele, Simons, Huysegems, Gerearts en dan ben ik vast een half elftal vergeten inclusief Timothy Derijck natuurlijk ;-)
HR
HR

tripkees
Regelmatige invaller

Uit: Purmerend
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 15 juli 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 april 2007 om 10:33:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: tripkees@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik hoorde laatst wel een grappig verhaal dat de Vlamingen en de Waalse elkaar niet liggen qua voetbalstijl en dat ze daarom ook 2 verschillende teams willen.
HR
HR
Veel goeie spelers maakt nog geen goed team he.
HR
HR

Michael_Jordan
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Takashi Usami
Reg.: 20 juni 2006

Slechte bondscoach.
HR
HR

Dick v/d Polder
Legende

Uit: rotterdam
Reg.: 31 juli 2004

quote:HR
Dmvdzw schreef:

Kan iemand mij vertellen waarom het belgische voetbal zo compleet ontspoord is. Als je naar de spelers kijkt die ter beschikking staan zou je toch op zijn minst bij de eerste 2 in je poule moeten kunnen eindigen.

Buffel, Van Buyten, Van Den Borre, Martens, Dembele, Simons, Huysegems, Gerearts en dan ben ik vast een half elftal vergeten inclusief Timothy Derijck natuurlijk ;-)
HR
Naar mijn mening vind ik dat er op het middenveld van Belgie momenteel te weinig creativiteit is, en verder vind ik dat ze voorin geen makkelijk scorende spits hebben.
HR
HR

De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Wereldster

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002

Daarnaast spelen de Belgen de laatste jaren angsthazenvoetbal. Het is allemaal veel te afwachtend en reageren op wat de tegenstander doet.
HR
HR

De Sigaar schreef:

Daarnaast spelen de Belgen de laatste jaren angsthazenvoetbal. Het is allemaal veel te afwachtend en reageren op wat de tegenstander doet.
HR
Hebben ze dat wel eens anders gedaan dan behalve in Mexico?
HR
HR

Dmvdzw schreef:

HR
Belgie heeft heel weinig toppers. Ze hebben maar een paar spelers bij topclubs in Europa. Als je Nederland ziet, kun je een heel team samenstellen met spelers van topclubs. Belgie heeft op dit moment gewoon weinig talent.
Je ziet het ook terug in de Europese wanprestaties. Club Brugge, Anderlecht en Genk stellen heel weinig voor.
HR
HR

Wereldster

aliendwurf schreef:

(...)

Hebben ze dat wel eens anders gedaan dan behalve in Mexico?
HR
Jazeker. In de jaren '80 speelden ze naar hun mogelijkheden. Die gingen uiteraard wel uit van hun defensieve kwaliteiten maar toen speelden ze wel gewoon goed voetbal. Waarmee ze toch de laatste 4 van het WK haalden en de finale van het EK. Want ze hadden toen buiten een solide defensie ook spelers die in staat waren goals te scoren.
Ze waren toch in staat grote teams als Argentinie in de tijd van Maradona partij te bieden. Ze konden het Nederlands elfal weerhouden van het optreden tijdens EK 1984.
Op dit moment is het heel anders. Ze hebben de defensieve kwaliteiten totaal niet en toch hebben ze nog steeds de neiging zich terug te trekken. Dat is fataal voor het team zoals het er nu staat. Daarnaast is er nu niemand die op zeker een goal kan scoren.
In Mexico was het optreden van de Rode Duivels natuurlijk desastreus. Daarna zijn ze op het idee gekomen met defensieve zekerheden te gaan spelen. Wat ze tot nu toe steeds proberen te doen.
De omgekeerde halstarrigheid vind je bij het Nederlands elftal. In 1974 hadden ze voor het eerst van hun leven succes tijdens een groot toernooi. Dat gebeurde met het 4-3-3 systeem dat nu, 33 jaar na dato nog steeds heilig is.
Ik voorspel dat binnen afzienbare tijd de problemen met het Nederlands elftal gaan lijken op die bij onze zuiderburen als die halstarrigheid blijft aanhouden.
Je moet mijns inziens je elftal formeren aan de hand van de beste spelers die je hebt en niet omgekeerd zoals in Belgi maar ook zeker in Nederland gebeurt.
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002

Het is maar, dat je het bereiken van de halve finale desastreus wilt noemen. Het beste resultaat ooit. In Mexico tijdens het WK van 1986 werden de Rode Duivels pas geveld door Argentinie door twee goals door man van het toernooi Maradonna. Met spelers als Pfaff, Gerets, Vercauteren, Ceulemans, Vandereycken, Van Der Elst, Vandenbergh en Scifo. Juist het EK in 84 was het resultaat niet denderend. Ze overleefden de eerste ronde niet. Belgie had in die periode gemiddeld betere spelers, dan Nederland. Er werd afscheid genomen van spelers, die in de 70e jaren de wedstrijden voor Oranje speelden, terwijl de nieuwere generatie nog te jong was. Hoewel we het EK van 84 niet bereikten, omdat Spanje een beter doelsaldo had. ( de beruchte 12-1 wedstrijd tegen Malta), terwijl Belgie superieur de kwalificatie-reeks had afgewerkt. En we het WK van 1986 niet haalden omdat Michels tijdens de kwalificatie elke houthakker uit Amsterdam opstelde. ( zie de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Duitsland van 14 mei 1986). Al moet gezegd, dat we pas eruit werden geknikkerd door de goal van Grun in de 85' minuut in de 2e beslissingswedstrijd tegen Belgie. In de eerste wedstrijd liet Kieft zich rood naaien door Vercauteren in de 4e minuuten verloor Oranje met 1--0. Michels was toen al door Beenhakker vervangen.
Ik ben het met Aliendwurf (in een andere topic) eens dat het spelsysteem 4-3-3 juist de reden is waarom we andere landen zoveel problemen geven. Het is maar de vraag of het 4-4-2 betere resultaten geeft. Dat wil niet zeggen, dat je betere spelers thuis moet laten voor je eigen favoriete spelers of ze op een plaats zetten, waar ze niet renderen.
Ik geloof eerder, dat Belgie beter moet kunnen, maar dan zullen ze een trainer moeten vinden als Guy Thys.
HR
HR

Dick v/d Polder
Legende

Michael_Jordan schreef:

Slechte bondscoach.
HR
Ik geloof niet dat het aan de bondscoach ligt. Hiervoor zat Antheunis 4 jaar lang als bondscoach van Belgie, en ook hij is er niet in geslaagd om Belgie tot twee keer toe naar een eindtoernooi te loodsen.
HR
HR

Wereldster

L.Pincoffs schreef:

Het is maar, dat je het bereiken van de halve finale desastreus wilt noemen. Het beste resultaat ooit. In Mexico tijdens het WK van 1986 werden de Rode Duivels pas geveld door Argentinie door twee goals door man van het toernooi Maradonna. Met spelers als Pfaff, Gerets, Vercauteren, Ceulemans, Vandereycken, Van Der Elst, Vandenbergh en Scifo. Juist het EK in 84 was het resultaat niet denderend. Ze overleefden de eerste ronde niet. Belgie had in die periode gemiddeld betere spelers, dan Nederland. Er werd afscheid genomen van spelers, die in de 70e jaren de wedstrijden voor Oranje speelden, terwijl de nieuwere generatie nog te jong was. Hoewel we het EK van 84 niet bereikten, omdat Spanje een beter doelsaldo had. ( de beruchte 12-1 wedstrijd tegen Malta), terwijl Belgie superieur de kwalificatie-reeks had afgewerkt. En we het WK van 1986 niet haalden omdat Michels tijdens de kwalificatie elke houthakker uit Amsterdam opstelde. ( zie de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Duitsland van 14 mei 1986). Al moet gezegd, dat we pas eruit werden geknikkerd door de goal van Grun in de 85' minuut in de 2e beslissingswedstrijd tegen Belgie. In de eerste wedstrijd liet Kieft zich rood naaien door Vercauteren in de 4e minuuten verloor Oranje met 1--0. Michels was toen al door Beenhakker vervangen.
Ik ben het met Aliendwurf (in een andere topic) eens dat het spelsysteem 4-3-3 juist de reden is waarom we andere landen zoveel problemen geven. Het is maar de vraag of het 4-4-2 betere resultaten geeft. Dat wil niet zeggen, dat je betere spelers thuis moet laten voor je eigen favoriete spelers of ze op een plaats zetten, waar ze niet renderen.
Ik geloof eerder, dat Belgie beter moet kunnen, maar dan zullen ze een trainer moeten vinden als Guy Thys.
HR
Ik ben een ouwe lul, dus Belgie in Mexico associeer ik vooral met 1970. Daar was het desastreus.
Als je mijn posting leest moet dat toch ook uit de context blijken. Daarna werd er in Belgie goed opgebouwd. Ondanks het feit dat ze de weg naar WK 1974 en 1978 en het EK 1976 steeds uitgeschakeld werden door een Nederlands Elftal dat toen uiteraard beter was dan ooit. In de jaren '80 betaalde het goede werk van Raymond Goethals en Guy Thys zich uit met, inderdaad, een topresultaat in Mexico 1986. Want dat was het uiteraard.
Met het 4-3-3 sticht Nederland al sinds jaar en dag geen gevaar meer. Vanaf 1994 blijkt het een doodlopende weg te zijn gelardeerd met onnodige uitschakelingen, vooral veroorzaakt door het vasthouden aan het systeem in plaats van de selectie aan te passen aan het beschikbare spelersmateriaal.
Uitzondering was dan misschien het WK van 1998. Daar werd dan nog naar behoren gespeeld. Maar toen was de trainer Guus Hiddink die zijn oren niet liet hangen naar allerlei Ajax gezinde figuren. Die had tijdens het EK van 1996 zijn lesje wel geleerd in Engeland toen hij zich door 'de kabel' liet piepelen.
HR
HR
Op Euro2000 had Oranje die wedstrijd tegen Itali eigenlijk ook gewoon moeten winnen ipv zoveel penalty's te missen,waarvan twee binnen de reguliere speeltijd.
En was dat gebeurt,dan hadden we in de finale gestaan en dus wel recent succes gehad met 4-3-3.
En '98 was het toch ook best succesvol,zoals je zelf ook al aangaf.

Als is dit natuurlijk wel weer een knap staaltje 'als hadden komt is hebben te laat'. ;)

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 7 april 2007 20:22:45).]
HRHR
HR

Wereldster

aliendwurf schreef:

Op Euro2000 had Oranje die wedstrijd tegen Itali eigenlijk ook gewoon moeten winnen ipv zoveel penalty's te missen,waarvan twee binnen de reguliere speeltijd.
En was dat gebeurt,dan hadden we in de finale gestaan en dus wel recent succes gehad met 4-3-3.

Als is dit natuurlijk wel weer een knap staaltje 'als hadden komt is hebben te laat'. ;)
HR
Nederland bakte er toch niets van tegen Itali in de arena? Daar was veel meer aan de hand dan het missen van strafschoppen. Ik vond het overigens wel bijzonder leuk dat het gebeurde. Ik stond met een paar Italiaanse vrienden op een Italiaans vak en wij hebben een zeer geslaagde avond gehad :ja :)
HR
HR
Als die strafschoppen erin waren gegaan,was de wedstrijd gespeelt en Oranje speelde best aardig dat toernooi.
En voor diegene die dat niet met me eens zijn geld dan dat ze ondanks hun slechte spel wel ver zijn gekomen. :B
HR
HR

Wereldster

aliendwurf schreef:

HR
Ik lees je posting nog een keertje en dan valt mij het woord 'we' op. Dat meen je toch hopelijk niet? :nee
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Ik ben nog geen ouwe lul dus voor mij is Mexico= Maradonna=1986. Het andere tournooi was van Pele.

Eigenlijk is er voor beide systemen wat te zeggen. Het heeft geen zin om vast te houden aan 4-3-3 als de spelers er niet voor hebt. Een Kuyt als rechtsbuiten is klinklare onzin. Aan de andere kant blijft ik het een sterk punt vinden als je er wel mee kunt spelen. Met Robben en van Persie zou dat goed kunnen, alleen zijn de verkeerde middenvelders geselecteerd. Doordat ze tegen een overtal spelen, zal het defensiever ingesteld moeten zijn.
HR
HR
Slip of the tong.... :bang

In die tijd sprak ik overigens nog wel van 'we',hoe moeilijk dat heden ten dage ook voor te stellen is.
HR
HR

Wereldster

Aan L. Pincoffs en aliendwurf: we zijn het toch zeker eens over het feit dat de Belgen een zeer goed WK speelden in Mexico in 1986. En dat het daarna toch langzaam maar zeker bergafwaats gegaan is met de Rode Duivels die naar mijn mening te veel vasthouden aan de manier van spelen uit hun Precies zoals Nederland dat ook doet met hun systeem en opstelling anno 2007.

Ook ik heb betreffende Oranje ooit over 'we' gesproken. Dat hield bij mij op na 1994 toen Oranje op enkele uitzonderingen na een domein was van dat gebroed uit Mokum.
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Dat was bij mij in 1990 toen de KNVB achter de rug om en met medeweten van een aantal spelers Cruijff benaderd was om het elftal te coachen in plaats van Beenhakker. Schijterd Cruijff wist zich van die verantwoordelijkheid te onttrekken door te eisen, dat zijn kledinglijn ingebracht moest worden en dat wilde de bond niet omdat die aan andere contracten vastzat. We hadden toen een team waar veel van verwacht werd, maar die hadden er geen zin in.

Volgens mij had Belgie begin jaren 80 een bijzonder getalenteerd groep spelers en een coach die er al jaren zat en waarin iedereen vertrouwen had. Daarna is er voortdurend strijd geweest tussen Waalse en Vlaamse belangen en heeft er nooit meer een eenheid op het veld gestaan.

[Dit bericht is veranderd door L.Pincoffs (op 7 april 2007 21:12:00).]
HR
HR

Wereldster

L.Pincoffs schreef:

Dat was bij mij in 1990 toen de KNVB achter de rug om en met medeweten van een aantal spelers Cruijff benaderd was om het elftal te coachen in plaats van Beenhakker. Schijterd Cruijff wist zich van die verantwoordelijkheid te onttrekken door te eisen, dat zijn kledinglijn ingebracht moest worden en dat wilde de bond niet omdat die aan andere contracten vastzat. We hadden toen een team waar veel van verwacht werd, maar die hadden er geen zin in.

Volgens mij had Belgie begin jaren 80 een bijzonder getalenteerd groep spelers en een coach die er al jaren zat en waarin iedereen vertrouwen had. Daarna is er voortdurend strijd geweest tussen Waalse en Vlaamse belangen en heeft er nooit meer een eenheid op het veld gestaan.
HR
Die actie van Cruijff waar jij aan refereert is typisch voor die nitwit die aan het eind van deze maand 60 wordt. Opportunisme en op het moment waarop je klaar moet staan er toch maar niet zijn. Dat verbind ik zelfs vandaag niet aan Oranje maar aan die speler die vanaf 7-7-1974 niet thuis gaf op de momenten waarop het echt moest. Ook bij ons loopt er zo iemand rond. Wim Jansen is zijn naam. Die is overigens op 28-10-2006 al 60 geworden. Beide personen hadden klasgenoten kunnen zijn.
In 1990 was ik dus nog zo naief te denken dat die verwikkelingen rond Oranje incidenteel waren. Uiteraard had ik toen al uiterst negatieve gevoelens rond die kinderspeeltuin. Het begon wat mij betreft toch echt rond 1994 toen steevast 8 9 neuzen tegelijk in de basisopstelling stonden.

Ik heb overigens niet het idee dat onze standpunten betreffende deze zaken ver uiteen lopen. ;)
HR
HR

De Sigaar schreef:

Aan L. Pincoffs en aliendwurf: we zijn het toch zeker eens over het feit dat de Belgen een zeer goed WK speelden in Mexico in 1986. En dat het daarna toch langzaam maar zeker bergafwaats gegaan is met de Rode Duivels die naar mijn mening te veel vasthouden aan de manier van spelen uit hun Precies zoals Nederland dat ook doet met hun systeem en opstelling anno 2007.

Ook ik heb betreffende Oranje ooit over 'we' gesproken. Dat hield bij mij op na 1994 toen Oranje op enkele uitzonderingen na een domein was van dat gebroed uit Mokum.
HR
Ik denk dat de Rode Duivels door hun angsthazenvoetbal zo ver zijn weggezakt,en natuurlijk heet het ook met het ontberen van kwaliteit te maken,maar ze hebben niks extra's als team.
Het WK in Mexico vond ik n van de mooiste WK's en dat Belgi had ook echt hele goeie spelers,iets wat ze normaal niet hebben.
Die hele competitie is na het Bosman-arrest als een kaartenhuis in elkaar gedonderd en er nooit meer bovenop gekomen.
HR
HR

Dick v/d Polder
Legende

Wat ook een reden kan zijn, is dat er in Belgie er bijna alleen maar buitenlander word gekocht. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat belgische clubs spelers als Martens en Dembele zo makkelijk hebben laten gaan.
HR
HR

Michael_Jordan
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Takashi Usami
Reg.: 20 juni 2006

Dick v/d Polder schreef:

Wat ook een reden kan zijn, is dat er in Belgie er bijna alleen maar buitenlander word gekocht. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat belgische clubs spelers als Martens en Dembele zo makkelijk hebben laten gaan.
HR
Vind je het gek. Die buitenlanders nemen genoegen met lonen dat nog minder is dan een jeugdcontract. In Belgi zouden ze Nederland als voorbeeld moeten nemen. Buitenlanders moeten minimaal 4 ton verdienen. Zullen we wedden dat jeugdspelers dan weer een kans krijgen.
HR
HR

L.Pincoffs
Legende

Vlaamse tv is Rode Duivels zat

BRUSSEL - Het Belgisch nationale voetbalteam komt bij thuiswedstrijden voorlopig niet meer op de Vlaamse televisie. Geen enkele zender heeft geboden op de uitzendrechten, aldus de Koninklijke Belgische Voetbalbond KBVB donderdag.
De zogeheten Rode Duivels presteren momenteel uitzonderlijk slecht. Belgi is gezakt naar de 59e plaats in de wereldranglijst van de FIFA, nog onder Burkina Fasso en Angola. Het elftal stond nooit eerder zo laag.
Filip Dewinter (Vlaams Belang) vermoedt dat spelers niet gemotiveerd zijn om voor Belgi uit te komen. De Vlaams-nationalist wil een apart Vlaams en een Waals elftal aanmelden voor Europese en wereldkampioenschappen voetbal.

(ANP)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 51 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » B - Voetbal en andere sporten » Oranje, Jong Oranje & Overig Interlandvoetbal » De Rode Duivels

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Moet Feyenoord Bas Dost halen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 79,3% dat Feyenoord wint van Besiktas JK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Besiktas JK:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!