| Poster | | Topic: selectie oranje |  |
|
|
PD Willows Vedette
Vak: Maastribune - V Posts: 2143 Reg.: 21 oktober 2000 |
quote: Sportclub schreef:
Eens kijken of we een op papier sterker ned. elftal kunnen maken van afgevallen spelers of die er bij kunnen horen.
Doel: Onmogelijk, van der Sar is gewoon de beste
Verdediging: Stam (afgevallen?)
Middenveld: Bosvelt, Bommel, Seedorf, Davids
Voorhoede: Castelen, Hooijdonk, Zenden
Nu ben ik nog op zoek naar een RB (reiziger te zwak, oude kamphuis ken ik niet). Een centrale verdediger en een Linksback.
Wie helpt mij!?
Ik zoek ook nog enkele wissels...
ricksen, paauwe, boateng, bosschaart, bobson , denneboom, van den bergh ???
|
|
|
DennisOos Vedette
Uit: Delft Vak: - Posts: 2008 Reg.: 31 oktober 2004 |
quote: de kromme schreef:
Dat hele nederlands elftal interesseert me geen lor,maar wat die van Basten aan het doen is,klopt van geen kant.
Begint een beetje op vriendjespolitiek te lijken daar.
wordt tijd dat er weer eens wordt verloren ,want dan gaat misschien bij de rest ook de ogen open
Dat is het nu juist!! Hij gaat dus niet op z'n bek zolang het goed gaat, maar zodra dat straks wel gebeurd kan hij z'n borst nat maken...... Ik denk dat de meeste journalisten best veel kretiek hebben op het selectie-beleid(joden-beleid!), maar zolang bassie niet verliest is er geen één die z'n bek durft open te trekken!!!!!!!!!!! Maar goed, jij zegt het al & ik zei het al in mijn eerdere porst... Dat hele nederlands elftal intresseert me geen fluit!!!!!!
|
|
|
Diego Armando Maradona  Vedette
Vak: - Posts: 3298 Reg.: 24 april 2004 | Nederland heeft zich al geplaatst voor het WK en de eerste ronde overleven ze met 2 vingers in de neus en de 2e ronde ook wel waarschijnlijk.
Dus ik wens je veel succes met het hopen
|
|
|
Master Rules Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12596 Reg.: 6 mei 2004 |
quote: D-rise schreef:
Het terugsturen van van Bommel is vreemd, maar die andere drie vind ik niet zo vreemd. Bouma is niet beter dan Opdam en is niet volledig fit, evenals Ooijer en VOH is gewoonweg niet goed genoeg. Als ik in zo'n goed team als bij Psv zou spelen zou ik er ook nog wel een paar inknallen...
Trouwens niemand is verzekerd van een basisplaats in Oranje, dus ook RvN niet. MvB moet zijn conclusies eens gaan trekken en de beste spits van Nederland, Dirk, in de spits zetten.
Vreemd? ik vind het schandalig! van Basten hebt niks geen respect voor Van Bommel. Als van basten een ajaxied was dan mocht hij gewoon blijven en dan was er niks aan de hand!
Dit valt me weer tegen van Van Basten! Hij had net weer iets krediet opgebouwd en dat is nu weer weg.
|
|
|
easygoing83 Talent
Vak: - Posts: 65 Reg.: 9 mei 2005 | Dat vennegoor naar huis gestuurd is kan ik begrijpen Nederland heeft meerder goede spitsen!
Bouma was niet fit en die is alleen een aanvulling als hij fit is,Ibrahimovic heeft in de vi gezegd dat hij bouma de moeilijktse tegenstander vond al die jaren denkd tog dat hij liever tegen opdam speelt!Opdam speelde redelijk maar in de topwedstrijden tegen PSV,Ajax en feyenoord viel hij hopeloos uit de mand! In de toekomst zou bouma 2de in de pikorde moeten zijn na Mathijssen mits fit!
Ooyer was fit maar verkiest vlaar boven hem tog wel merkwaardig niet?
En de grootste teleurstelling is tog wel dat Marco t duidelijk niet zo heeft op van Bommel!Van de Vaart speelt ook niet fantastich in oranje maar krijgt opmerkelijk veel meer krediet dan marc!Tog wel raar als je bedenkt dat marc over t hele seizoen veel constanter speelt als vd vaart!
Mischien ben ik niet zo objectief omdat ik voor PSV ben maar als ik t zo is terug lees vind ik mijn verontwaardiging wel gepast!
[Dit bericht is veranderd door easygoing83 (op 6 juni 2005 20:33:25).]
|
|
|
DennisOos Vedette
Uit: Delft Vak: - Posts: 2008 Reg.: 31 oktober 2004 |
quote: easygoing83 schreef:
Dat vennegoor naar huis gestuurd is kan ik begrijpen Nederland heeft meerder goede spitsen!
Bouma was niet fit en die is alleen een aanvulling als hij fit is,Ibrahimovic heeft in de vi gezegd dat hij bouma de moeilijktse tegenstander vond al die jaren denkd tog dat hij liever tegen opdam speelt!Opdam speelde redelijk maar in de topwedstrijden tegen PSV,Ajax en feyenoord viel hij hopeloos uit de mand! In de toekomst zou bouma 2de in de pikorde moeten zijn na Mathijssen mits fit!
Ooyer was fit maar verkiest vlaar boven hem tog wel merkwaardig niet?
En de grootste teleurstelling is tog wel dat Marco t duidelijk niet zo heeft op van Bommel!Van de Vaart speelt ook niet fantastich in oranje maar krijgt opmerkelijk veel meer krediet dan marc!Tog wel raar als je bedenkt dat marc over t hele seizoen veel constanter speelt als vd vaart!
Mischien ben ik niet zo objectief omdat ik voor PSV ben maar als ik t zo is terug lees vind ik mijn verontwaardiging wel gepast!
Iedere voetballiefhebber moet erkennen dat VAN BOMMEL de beste middenvelder van Nederland is. Hij hoort er gewoon in te staan, iedereen heeft wel is een slechte dag!!!! Van der Vaart krijgt zoals je al zegt meer krediet dan VAN BOMMEL, maar bassie heeft een voorkeur voor(joden-beleid)...
VAN BOMMEL is een jongen die z'n mond durft open te trekken, net als SEEDORD & dat zijn nou net de jongens waar bassie(vanwege z'n ego) niet mee wil werken!!!! Alles bij elkaar het is gewoon schandelijk & dan maakt het niet uit voor welke club je bent..............
En dan durft meneer van Basten ook nog is te zeggen dat VAN BOMMEL zijn ongelijk maar moet bewijzen bij Barcelona!!!! Alsof je je bij zo'n club nog moet bewijzen.........
[Dit bericht is veranderd door DennisOos (op 6 juni 2005 20:46:23).]
|
|
|
OrCristian Vedette Hompie ©
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10473 Reg.: 6 juni 2000 | Dat Hamburgertje speelde trouwens wel degelijk een goeie pot zaterdag, stond er ook een beetje van versteld.
Overigens hoop ik nog steeds dat één of andere Duitse houthakker zijn poten onder zijn lijf vandaan trapt, maar dat terzijde.
|
|
|
thomassio Vedette Winnaar Relatief Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 4194 Reg.: 2 juli 2004 | mijn opstelling voor het wk:
--------------van de Sar------------
-Kromkamp--Boulahrouz-Mathijssen-Gio
-----------------Maduro-------------
------Van Bommel----------Cocu------
---------------van Persie-----------
------Kuijt----------------Robben---
|
|
|
D-rise International
Vak: - Posts: 622 Reg.: 21 april 2005 | Met deze opstelling kan ik heel goed leven...
|
|
|
easygoing83 Talent
Vak: - Posts: 65 Reg.: 9 mei 2005 | Beste Feyenoorders wat vinden jullie van t thuislaten van Bommel? Bij t ajax forum zijn ze t uiteraard voor 95% eens wat jullie?
|
|
|
dj Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - T Posts: 1362 Reg.: 11 juli 2003 |
Beste Feyenoorders wat vinden jullie van t thuislaten van Bommel? Bij t ajax forum zijn ze t uiteraard voor 95% eens wat jullie?
Het slaat als een pik op een drumstel.... die kerel presteerd het hele jaar goed, zo niet heel goed, en van Basten blijft maar om hem heen lopen... hij maakt zichzelf hierdoor echt belachelijk!!
Hij was met stip de beste man op de nederlandse velden, terecht voetballer van het jaar.... maar nee, Maduro moet natuurlijk er wel bij zitten!!!
Het is echt schandalig en ik heb dr geeen woorden voor.... van Bommel moet het nou gaan bewijzen bij Barcelona, maar wanneer heeft die Maduro zich dan bewezen???? die 4 potjes die hij dit jaar gespeeld heeft zeker!!!
Mja aan de andere kant interesseerd met het ook geen reet, als er heb je nou niet echt een zwak voor Bommel, en dan druk ik me nog zacht uit.
|
|
|
JSK Jeugdspeler
Vak: - Posts: 46 Reg.: 9 april 2005 | Hoezo moet hij zich bewijzen bij Barcelona? Zijn voetbalkwaliteiten heeft hij allang laten zien, dus al speelt ie daar de sterren van de hemel, het probleem verandert simpelweg niet.
|
|
|
Gronx Ballenjongen
Uit: Hellevoetsluis Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 25 Reg.: 6 januari 2004 |
Beste Feyenoorders wat vinden jullie van t thuislaten van Bommel? Bij t ajax forum zijn ze t uiteraard voor 95% eens wat jullie?
Ik vind het onzin wat van Basten doet met van Bommel. Komt natuurlijk omdat hij geen neuzen achtergrond heb. Ik vond Ruud van Nistelrooy eigenlijk veel slechter. Had hij die moeten wisselen. Vond ook dat Oranje daarna niet echt dreigend meer was.
Groeten 
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4608 Reg.: 16 juni 2003 | Willem ziet het zoals gewoonlijk weer juist.
-06-2005
VOETBALCOLUMN
'Niet de handdoek gooien Mark'
Door Willem van Hanegem
Het trainersvak neemt je erg in beslag en zorgt voor veel stress.
Willem van Hanegem.
Dat merkte ik in de afgelopen dagen aan Ruud Gullit. Het is bekend dat we elkaar regelmatig op de golfbaan van Houtrak treffen. Ik wist al dat hij een aardig balletje kon slaan, maar sinds zijn vertrek bij Feyenoord is hij als een komeet vooruit gegaan. De laatste keer dat we speelden, liep hij twee slagen boven de baan.
Het is te moeilijk om hier aan een leek precies uit te leggen hoe dat telsysteem werkt. Maar iedereen moet van me aannemen, dat dat verschrikkelijk goed is; twee boven par, ongelooflijk. Ruud is zijn zorgen kwijt en dat merk ik aan zijn golfprestaties. Het gekke is alleen dat hij gemotiveerd is om straks weer ergens als trainer aan de slag te gaan. Mooi is dat, het voetbal blijft trekken ook al is golf nóg zo'n mooi tijdverdrijf.
Zaterdag heb ik net als nogal wat andere mensen de wedstrijd Nederland-Roemenië gezien. Het mooiste daaraan was dat we gewonnen hebben. Het brengt onze ploeg dichter bij deelname aan het WK in Duitsland en dat is het enige dat telt. Het was geen geweldige wedstrijd, ik zag ons wéér niet domineren op de helft van de tegenstander.
En ik moet zeggen dat toen ik in de rust naar een programma met Raoul Heertje had zitten kijken, dat ik daar in de tweede helft nog een paar keer heel eventjes naar terug gezapt ben. Het was nogal komisch en een mens moet als het kan vaak lachen, dat is belangrijk én gezond.
Nadat Mark van Bommel de kritiek van de bondscoach over zich heen had gekregen en daags erna zelfs uit de selectie voor Finland werd gezet, ben ik nog eens gaan nadenken over de prestatie van Van Bommel. Ik kom tot de conclusie dat hij een beetje gezocht wordt en dat hij ten onrechte geslachtofferd is.
Hij zou in gebreke gebleven zijn omdat hij die Munteanu onvoldoende geschaduwd heeft. Nou, die gozer moeten we niet te belangrijk maken zeg. Hij is geloof ik niet één keer op onze helft geweest. Munteanu speelde dicht bij Chivu en die twee stonden elkaar in de breedte balletjes toe te spelen. Veel voordeel haalde hij dus niet uit zijn vrijheid. Ik begrijp dat Van Bommel dus had moeten jagen op Munteanu.
Maar dat is een moeilijke opdracht als je voor je Robben, Van Nistelrooy en Kuyt hebt lopen en als je weet dat de ploeg achter je inzakt. Als je dan gaat jagen, ontstaat er een niet belopen gat achter je rug.
Dat het Nederlands elftal teruggetrokken speelde, vond ik niet zo slecht. Daarmee maak je de ruimte voor de lange bal en daar gingen we goed mee om. Dankzij die countertactiek wonnen we volgens mij. Bij vlagen zag het er heel goed uit als we ter hoogte van de middenlijn in balbezit kwamen en de ruimte benutten. Robben pakte een hoofdrol in die momenten, net als Kuyt natuurlijk. In de tactiek zoals ik die zag, vond ik dat Van Bommel meestal de goede keuzes maakte. Het zou anders geweest zijn als iedereen was gaan jagen en hij was blijven hangen, dan had ik hem ook aangesproken op zijn taakuitvoering.
Het ligt er dik bovenop dat de technische staf van Oranje Van Bommel niet zo ziet zitten. Het is iets wat al een hele tijd speelt en wat steeds terugkomt. Raar is dat. Zoals ik ook het moment van die wissel raar vond. Dat doe je niet met de aanvoerder van PSV en tevens een geroutineerde international. Ik vond dat een beetje vernederend voor Van Bommel.
Nu krijgt hij de opdracht mee om bij Barcelona te laten zien dat Van Basten niet om hem heen kan. Dat vind ik nogal een makkelijke opdracht. Van Van Bommel weten we toch al lang wat hij kan. Ik heb begrepen dat Van Bommel nu nadenkt of hij verder moet met het Nederlands elftal. Ik zou willen zeggen: Niet de handdoek gooien Mark. Bedanken is het laatste wat je kunt doen. Ga de strijd aan. Pak deze tegenslag als een topspeler en knal er in. Ik zou alleen ook op een rustig moment aan de bondscoach vragen of hij misschien iets persoonlijks tegen hem heeft. Dat kan immers ook hè. Zoiets moet Van Bommel gewoon een keer vragen, weet hij meteen waar hij aan toe is.
Verder maak ik me zorgen om Ruud van Nistelrooy in Oranje. Hij is in principe een makkelijk scorende spits, maar momenteel stokt zijn rendement. Dat komt doordat hij te veel wil doen. Ik zie hem zijn doelpunten niet meer zoeken, hij wil steeds maar meevoetballen. Dat dodelijke in zijn spel is weg omdat hij niet meer op zijn instinct lijkt te spelen. Maar laat hem in godsnaam staan, want Ruud is een aparte aanvaller, ineens kan hij er staan. Hij moet zich alleen beperken tot waar hij goed in is; loeren op de goal. Als hij dat doet, is hij een van de beste spitsen ter wereld.
ad
quote: JSK schreef:
Hoezo moet hij zich bewijzen bij Barcelona? Zijn voetbalkwaliteiten heeft hij allang laten zien, dus al speelt ie daar de sterren van de hemel, het probleem verandert simpelweg niet.
Precies, vorige keer moest hij zich ook bewijzen. Toen was er ook al zo'n akkefietje. Toen heeft VanBommel ook heel wijs zn mond gehouden en zn voeten laten spreken; kampioen PSV, Amstelcup én Halve finale CL.
Dus kon Bassie hem er niet buiten houden, maar bij de volgende fout (wat geen fout was) zet hij hem zelfs buiten het elftal.
Frustrerend.
Ooijer, Bouma en VanBommel horen er zeker bij (wel of niet in de basis). Maar zeker bij de selectie. Laat ik het zo zeggen: Maduro, Babel, landzaat, Vlaar zijn niet beter.
Mentaal sterke spelers als Kuyt, VanBommel en Davids heeft Nederland nodig voor de balans. Nu heeft Nederland alleen nog Kuyt die ik mentaal sterk vind.
Maar je hoort in ieder linie zo'n speler te hebben.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 7 juni 2005 18:06:28).]
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1834 Reg.: 8 oktober 2000 | Iedereen heeft het er maar over dat Van Bommel zo'n verschrikkelijk goede speler is, en dat vind ik ook. Maar we moeten niet overdrijven. Men noemt vaak als argument de successen van PSV. Nu heeft hij daar zeker wel aan bijgedragen, maar ook zeker niet alleen. De grootste bijdrage kwam toch echt van de echte leider binnen het team van PSV, en dat was mijnsinziens Philip Cocu, en niet Van Bommel.
Dat Bassie er maar weinig van kan, roep ik al sinds het begin. Wat wil hij doen, wanneer er een middenvelder wegvalt? Verwacht hij dat De Jong het wel effe gaat doen? Prima speler hoor, maar niet iemand die de lijnen uitzet. Van Bommel heeft zijn zwakke kanten. In controlerend opzicht niet altijd even sterk, te vaak onbesuiste acties en wil nog wel eens een tegenstander laten lopen. Wel is het echter een speler met een vechtmentaliteit, die het spel ziet. En daarmee is het een goede om erbij te hebben.
Ik blijf maar wachten op die goede tegenstaner, die Oranje een paar flinke rossen geeft, en waaruit zal blijken dat dit Oranje, helemaal niet zo sterk is als zovelen denken.
|
|
|
r.H. Vedette
Uit: Barneveld Vak: - Posts: 2748 Reg.: 18 augustus 2003 |
Ik vond hem zaterdag echt slecht en als je alleen naar die wedstrijd zou kijken zou het terecht zijn , ma een speler kun je niet beroordelen op 1 wedstrijd dus ik vind het een beetje kinderachtig, hij is toch niet voor niets speler van het jaar geworden in de nederlndse competitie
|
|
|
Salomon Vedette
Uit: 020 Vak: Olympiatribune - NN Posts: 1697 Reg.: 12 juli 2003 | het ajax forum moet je even lezen bij Oranje, je lacht je kapot
WvH durft het te zeggen
Ik vind van bommel een fantastische voetballer die ik niet kan uitstaan. Als Oranje-fan (nouja, ik kijk alleen maar omdat dirk kuyt speelt) zie ik van bommel veel liever dan die overschatte ajaxspelers. Maduro ok das wel een talentje, maar rot aub op door te zeggen dat vd faart of de jong of heitinga hun taken beter volbrengen dan van bommel, dat is grootse onzin!
|
|
|
SCF NUFC Veelbelovend talent
Uit: Newcastle, Rotterdam Vak: - Posts: 110 Reg.: 2 augustus 2002 | Hola!
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een DIRECTE link naar de wedstrijd Finland - Nederland via Internet te plaatsen. Zou graag willen kijken hier in Engeland, maar krijg alleen maar wat tekst te zien als ik http://www.oranje.nl inlaadt. Bij voorbaat dank!
|
|
|
FeyePardo Vedette
Vak: - Posts: 1227 Reg.: 8 februari 2003 | |
|
Uit: Newcastle, Rotterdam Vak: - Posts: 110 Reg.: 2 augustus 2002 | |
|
FeyePardo Vedette
Vak: - Posts: 1227 Reg.: 8 februari 2003 | |
|
ikkuh Vedette
Vak: Stadiontribune - TT Posts: 5372 Reg.: 28 november 2004 | 1-0 door RvN, nette goal, aardig ingeschoten. Finnen zijn wel wat beter. Litmanen had weer eens last van zijn pijntjes ....Kuyt is weer overal zeg, zelfs toen een mat gras eruit lag 
[Dit bericht is veranderd door ikkuh (op 8 juni 2005 20:47:46).]
|
|
|
Uit: Newcastle, Rotterdam Vak: - Posts: 110 Reg.: 2 augustus 2002 |
quote: FeyePardo schreef:
http://www.oranje.nl/planet/show/id=963749/contentid=575941#top
?
als ik op die 1e link klik (die ik denet gaf) dan opent windows media player en dan kan ik gewoon kijken..
ik heb verder geen verstand van computers dus misschien is er nog iemand anders die kan helpen 
Thanks! Vanaf die pagina heb ik ook problemen, opent in ieder geval niet m'n mediaplayer, maar desalniettemin dank voor je hulp!
|
|
|
Master Rules Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12596 Reg.: 6 mei 2004 | Wat een klote wedstrijd! Nou wat spelen we fantasties!
Wat komen opdam en melchiot zwaar te kort!
En dan heb je nog heitinga en de jong die constant de bal verliezen!!! Van Bommel is toch wel 2 klassen beter dan de jong!
|
|
|
Master Rules Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12596 Reg.: 6 mei 2004 | Dit is natuurlijk wel mooi! 2-0 doelpunt van Dirk kuyt! 
|
|
|