Feyenoord Netwerk
zondag 21 december 2014 - 16:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Supporterscontact » Sfeer op Vak W

HR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »

HR

Zelle
Bankzitter

Uit: Rotterdam-Zuid
Vak: Maastribune - W1
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 15 oktober 2012

forumillustratie

Kameraden,

Het is jullie misschien al opgevallen maar sinds dit seizoen is er op Vak W een nieuw sfeer initiatief opgestaan. Het doel van 'Vak W' is om Feyenoord op de beste manieren te ondersteunen vanuit Vak W. Dit kan zijn door middel van bijvoorbeeld vocale steun (zang) maar ook door het uitvoeren van sfeeracties (tifo). Omdat het allemaal nog wat pril is op het moment van het schrijven ligt de focus in eerste instantie op Vak W1. Mocht dat aanslaan dan kan er worden gekeken naar een eventuele uitbreiding naar andere vakken op Vak W. Het uiteindelijke doel van Vak W is om de sfeer op Vak W daar te verbeteren waar mogelijk/nodig.

Natuurlijk kunnen de personen achter Vak W het allemaal niet alleen. Vak W staat altijd open voor feedback en suggesties. Ook zal Vak W proberen de vragen van mede-supporters zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ook op Twitter en Facebook is Vak W actief. Voor het laatste nieuws over Vak W, informatie/toelichtingen over sfeeracties en fotoverslagen kun je dus terecht bij de social media van Vak W. Ook de Vak W stickers -waarvan de opbrengst wordt gebruikt voor sfeeracties- zijn daar te koop.

Wat vinden we hier van Vak W? Bespreek het hier in dit topic!
HR
HR

Lars Elstrup
Crack
Winnaar EK-pool FN 2012

Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 1 juli 2008

Leuk initiatief.
Altijd goed, zolang het maar geen georganiseerde sfeer wordt met capo's, banieri's en al die andere ultra-onzin.

Verder vind ik de samenzang met vak z altijd wel geinig om te zien.

En, zeker in deze tijden van modern football, uiteraard respect voor jullie dat jullie nog altijd zo heroïsch zijn om soms in de regen te staan :B
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

Vak: Stadiontribune - T
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2005

quote:HR
Lars Elstrup schreef:

Leuk initiatief.
Altijd goed, zolang het maar geen georganiseerde sfeer wordt met capo's, banieri's en al die andere ultra-onzin.

En, zeker in deze tijden van modern football, uiteraard respect voor jullie dat jullie nog altijd zo heroïsch zijn om soms in de regen te staan :B
HR
Op vak W schijnen ze zelfs 65 minuten op hun kroket te moeten wachten. Knap dat die gasten toch week in week uit blijven komen.
HR
HR

gyan
Crack

Vak: Stadiontribune - X3
Reg.: 30 oktober 2008

Leuk vak alleen vind ik het jammer dat ze daar soms de gehele wedstrijd op de stoelen zelf staan. Gewoon staan is prettiger want op zo'n stoel heb ik altijd het idee dat ik eraf donder.

Verder qua sfeer TOP :cool
HR
HR

Tonny Trindade de Vilhena
Hansch Zonnebril
Icoon

Uit: Tokio
Vak: -
Reg.: 26 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 oktober 2012 om 11:22:23.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nop  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Vakkie W is altijd leuk (helaas wel erg nat!!!). Er is vaak een mooi sfeertje en het feit dat iedereen staat is natuurlijk ook erg fijn. Zelf ben ik ervoor om het hele stadion te betrekken in acties, dan spreek ik met name over grootschalige TIFO-acties. Betekent overigens niet dat er geen ruimte is voor zat leuke initiatieven vanuit vakkie W zelf. Zoals Elstrup al zegt is de wisselwerking met Z vaak erg leuk, misschien kan daar wat meer mee gedaan worden. Er mag hier en daar best wel wat meer georganiseerd worden, zolang het trommelwerk maar lekker thuis blijft. Een ultra-sfeer is ook wel het laatste wat ik in de Kuip verwacht :kots. Zelf vind ik de simpele dingetjes altijd erg mooi. Denk aan het gezamenlijk zingen van 'Mijn Feyenoord' rond de 12de minuut, waarbij het hele vak de sjaals in de lucht houdt, prachtig gezicht. Sowieso vond ik de 12de minuut initatieven van een aantal jaren terug vaak erg goed uitpakken. De strandballen-actie bij Utrecht uit, de sterretjes-actie bij Twente thuis, erg gaaf.
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

Tonny Trindade de Vilhena schreef:

Vakkie W is altijd leuk (helaas wel erg nat!!!). Er is vaak een mooi sfeertje en het feit dat iedereen staat is natuurlijk ook erg fijn. Zelf ben ik ervoor om het hele stadion te betrekken in acties, dan spreek ik met name over grootschalige TIFO-acties. Betekent overigens niet dat er geen ruimte is voor zat leuke initiatieven vanuit vakkie W zelf. Zoals Elstrup al zegt is de wisselwerking met Z vaak erg leuk, misschien kan daar wat meer mee gedaan worden. Er mag hier en daar best wel wat meer georganiseerd worden, zolang het trommelwerk maar lekker thuis blijft. Een ultra-sfeer is ook wel het laatste wat ik in de Kuip verwacht :kots. Zelf vind ik de simpele dingetjes altijd erg mooi. Denk aan het gezamenlijk zingen van 'Mijn Feyenoord' rond de 12de minuut, waarbij het hele vak de sjaals in de lucht houdt, prachtig gezicht. Sowieso vond ik de 12de minuut initatieven van een aantal jaren terug vaak erg goed uitpakken. De strandballen-actie bij Utrecht uit, de sterretjes-actie bij Twente thuis, erg gaaf.
HR
Klopt, 12e minuut acties waren vaak fantastisch. Vooral tijdens de halve finale tegen Twente. De groep die verantwoordelijk was voor die acties is echter zo tegengewerkt door het bestuur dat ze er mee zijn gekapt.
HR
HR

Tonny Trindade de Vilhena
Hansch Zonnebril
Icoon

Uit: Tokio
Reg.: 26 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 oktober 2012 om 11:44:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nop  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Driftkikker1908 schreef:

(...)

Klopt, 12e minuut acties waren vaak fantastisch. Vooral tijdens de halve finale tegen Twente. De groep die verantwoordelijk was voor die acties is echter zo tegengewerkt door het bestuur dat ze er mee zijn gekapt.
HR
Ik geloof best dat het bestuur lastig is geweest, maar een paar gasten binnen die organisatie maakten het er ook niet makkelijker op. Er was volgens mij een agressieve randdebiel, genaamd Sonic, die de boel liep te verstieren. Althans, dat maak ik op uit dingen die ik hier eerder las. Betekent overigens niet dat er niet langer van dit soort prachtige acties uitgevoerd kunnen worden, integendeel! Mooi ook dat gasten als Zelle zich hier speciaal aanmelden om dit soort initiatieven te verspreiden :ja.
HR
HR

Michy Rode kaart: waarschuwing
Crack

Droomaankoop: Wouter Gudde
Reg.: 9 augustus 2008

Driftkikker1908 schreef:

(...)

HR
Dus het is de schuld van Gudde?! :schrik

Je verwacht het niet..
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

Michy schreef:

(...)

Dus het is de schuld van Gudde?! :schrik

Je verwacht het niet..
HR
Nee, van Jacobs. Die was namelijk ook coordinator supporterszaken.

@Tonny: Sonic heeft een tijdje flink huisgehouden op vak S ja, maar daar lag het echt niet alleen aan.
HR
HR

gyan
Crack

Driftkikker1908 schreef:

(...)

Nee, van Jacobs. Die was namelijk ook coordinator supporterszaken.

@Tonny: Sonic heeft een tijdje flink huisgehouden op vak S ja, maar daar lag het echt niet alleen aan.
HR
Waaraan dan wel als ik vragen mag? Vond die actie's altijd wel leuk namelijk.
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

gyan schreef:

(...)

Waaraan dan wel als ik vragen mag? Vond die actie's altijd wel leuk namelijk.
HR
Spandoeken werden in beslag genomen, stadionverboden werden uitgedeeld voor het afsteken van vuurwerk, er werd gezeurd over de "rotzooi" die bepaalde acties (bordjes van papier) etc. veroorzaakten.
HR
HR

FRjack
Ryan Gosling Zonnebril
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

Spandoeken is belachelijk. Het is geen Noord-Korea.

Vuurwerk heeft financiële consequenties voor de club, dat begrijp ik dan nog wel.

Rotzooi slaat ook nergens op, al zou je misschien als organiserende groep even een verzoek tot opruimen in het stadion kunnen doorgeven aan Peter Houtman, om vervolgens bij de trappen overal een vrijwilliger en een vuilcontainer te zetten. Dan kom je Feyenoord weer een beetje tegemoet.

Wat ik nooit begrijp is waarom Feyenoord per wedstrijd niet gewoon een x-bedrag aan een groepering beschikbaar stelt om sfeeracties te houden. Dat komt de beleving in het stadion en de aantrekkelijkheid van het product alleen maar ten goede, toch? Stel dat je 2000 euro per wedstrijd beschikbaar stelt, gedurende zeg maar 20 wedstrijden per seizoen gemiddeld. Kom je op 40.000 euro uit. Delen door 25 - 30.000 seizoenkaarten en je komt op anderhalve euro uit. Per seizoen, per supporter. Geen haan die er naar gaat kraaien toch, als je seizoenkaart een heel klein beetje duurder wordt?

En daar kan ik 'jullie' dus wel gelijk in geven, Feyenoord doet veel te weinig om de supporters tegemoet te komen.
HR
HR

weshoofd
Icoon

Uit: kijktoren
Vak: Stadiontribune - TT
Droomaankoop: Geen Middelmaat
Reg.: 10 augustus 2005

Lars Elstrup schreef:

HR
Dat vind ik dan weer fucking gay.
HRHR
HR

weshoofd schreef:

(...)

HR
Daarom doen wij op x er dan ook niet aan mee :B
HR
HR

weshoofd
Icoon

Billie schreef:

(...)

HR
Ik doe wel altijd mee met het cynische applausje naderhand. Dat is dan weer ons samenspel :pul
HR
HR

c.b.o
Crack

Uit: rotterdam
Vak: Stadiontribune - X2
Droomaankoop: Au Yeung Yiu Chung
Reg.: 9 augustus 2009

weshoofd schreef:

(...)

Ik doe wel altijd mee met het cynische applausje naderhand. Dat is dan weer ons samenspel :pul
HR
Haha ja idd, en ze zingen het 'komen wij uit Rotterdam' ook nog eens fout, zonder plat Rotterdams accent,
HR
HR

weshoofd schreef:

(...)

HR
:offtopic jij vindt eigenlijk best veel gay, als ik zo op het forum rondkijk? :D
HR
HR

Obiku
Administrator
Runner-up Feyenoord Pool 2009/2010

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003

Driftkikker1908 schreef:

(...)

Op vak W schijnen ze zelfs 65 minuten op hun kroket te moeten wachten. Knap dat die gasten toch week in week uit blijven komen.
HR
Ik haal m'n vette hap altijd op het voorplein :D . Maar inderdaad topvak nog altijd :ja .
HR
HR

draaideur
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 18 augustus 2011

c.b.o schreef:

(...)

Haha ja idd, en ze zingen het 'komen wij uit Rotterdam' ook nog eens fout, zonder plat Rotterdams accent,
HR
Haha klopt, vind t wel grappig altijd, 75% procent zingt t met een ander accent dan Rotterdams..
HR
HR

wauzer
Jeugdspeler

Uit: Barendrecht
Vak: Stadiontribune - S
Droomaankoop: Sebastian Abreu
Reg.: 29 december 2003

HR
Wat heeft die Sonic dan voor verschrikkelijks gedaan???
ja t is een blaaskaak, maar flink huisgehouden???? Wel iemand die heel veel mensen heeft meegekregen voor leuke sfeeracties.

Overigens geen vriend of iets van me hoor, maar om zomaar iemands (bij)naam te gaan noemen zonder te zeggen wat ie dan precies gedaan heb vind ik een beetje kansloos.
HR
HR

Driftkikker1908
Icoon

wauzer schreef:

(...)

Wat heeft die Sonic dan voor verschrikkelijks gedaan???
ja t is een blaaskaak, maar flink huisgehouden???? Wel iemand die heel veel mensen heeft meegekregen voor leuke sfeeracties.

Overigens geen vriend of iets van me hoor, maar om zomaar iemands (bij)naam te gaan noemen zonder te zeggen wat ie dan precies gedaan heb vind ik een beetje kansloos.
HR
Ik reageer slechts.
En hij is inderdaad verantwoordelijk geweest voor hele mooie sfeeracties. Maar ook voor vechtpartijen op vak S en X. Die waren er op een gegeven moment namelijk elke week.
HR
HR

weshoofd
Icoon

ribruijn schreef:

(...)

:offtopic jij vindt eigenlijk best veel gay, als ik zo op het forum rondkijk? :D
HR
Is ook zo. Veel dingen zijn deze dagen nu eenmaal gay. Mijn generatie is dan ook nog fouter dan de Rothschilds tijdens de Tweede Wereldoorlog.
HR
HR

Lars Elstrup
Crack
Winnaar EK-pool FN 2012

Vak: Stadiontribune - RR
Reg.: 1 juli 2008

Billie schreef:

(...)

HR
Nogmaals vind het altijd wel geinig. Maar doe idd ook altijd wel wel aan het gematigde/ enigszins cynische applausje daarna, wat ik dus ook wel geinig vind :) .

Van bovenaf vind ik het altijd lijken of men op x een beetje jaloers is dat ze niet mee mogen doen :B
HR
HR

gyan
Crack

Lars Elstrup schreef:

(...)

Nogmaals vind het altijd wel geinig. Maar doe idd ook altijd wel wel aan het gematigde/ enigszins cynische applausje daarna, wat ik dus ook wel geinig vind :) .

Van bovenaf vind ik het altijd lijken of men op x een beetje jaloers is dat ze niet mee mogen doen :B
HR
Ik moet er ook niet veel van hebben maar X zal niet jaloers zijn. Het begon met S tegen X en daarna X/S tegen W en X/S tegen Z. Maar dat is al van twee jaar geleden.
HR
HR

Zelle
Bankzitter

Uit: Rotterdam-Zuid
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 15 oktober 2012

Heb net even uitgebreid de reacties bekeken, in ieder geval allemaal in eerste instantie bedankt voor het reageren.

''Leuk initiatief. Altijd goed, zolang het maar geen georganiseerde sfeer wordt met capo's, banieri's en al die andere ultra-onzin.''HR
Ik kan je geruststellen want naar een georganiseerde ultra sfeer zullen wij nooit streven. Vak W is bedoeld om de Feyenoord sfeer waar nodig/mogelijk te verbeteren, niet om een andere sfeer in De Kuip te introduceren. De club Feyenoord is uniek en de Feyenoord sfeer is dat ook, bij Vak W zijn we er juist trots op dat Feyenoord haast de enigste club in Nederland is waar ze geen trommel en capo's hanteren. Want waar elke club hetzelfde wordt zal Feyenoord altijd Feyenoord blijven. En ook wij willen dat zeker zo houden!

''Zelf ben ik ervoor om het hele stadion te betrekken in acties, dan spreek ik met name over grootschalige TIFO-acties.''HR
Tuurlijk zijn acties in het hele stadion het tofst om te zien, maar zulke acties kosten helaas klauwen met geld dat er bij Feyenoord niet is. Vroeger ondersteunde Feyenoord bijvoorbeeld het TIFO-team met een jaarlijks bedrag. Maar helaas ziet Feyenoord anno 2012 geen heil meer in financiële steun voor TIFO Rotterdam. Een vellen actie door het hele stadion kost al gauw zo'n 10.000 euro per jaar en dat is niet niks. Op Vak W hebben we al helemaal geen budget op het moment om zulke acties te financieren, vandaar dat Vak W zich eerst richt op Vak W1. Later kan er altijd nog uitgebreid worden en wie weet wat de toekomst brengt :-)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Sfeer op Vak W

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet er in de spits?

Kazim
Te Vrede
Immers
Een ander

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 82,5% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.