Feyenoord Netwerk
zaterdag 20 september 2014 - 03:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Supporterscontact » De Feijenoorder --> initiatief vanuit supporters

HR

Deze topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »

HR
Ik maak even een nieuwe topic aan, voordat ie straks ondersneeuwt. Als de topic verplaatst moet worden, doet één van de mods het maar.

Goed, er is dus een vrij nieuw initiatief vanuit de Feyenoord-supporters. Op de website staat (http://www.defeijenoorder.nl/) dat je lid kan worden. Voor je contributie krijg je het volgende:

quote:HR

- Voorrang en korting bij evenementen van De Feijenoorder. Denk hierbij aan busreizen naar uitwedstrijden, feestavonden, voetbaltoernooien, ruilbeurzen, klaverjas- en pokeravonden.

- Korting bij exclusief voor Feijenoorders uitgebrachte merchandise én standaard 10% korting bij de webshops van FRFC1908 én Icoon in Beeld.
Nieuwsbrieven.

- In de toekomst wellicht een eigen huisblad.

- Een krachtige behartiging van je belangen richting alle relevante partijen.

- Maar bovenal: de volledige contributie zal aangewend worden om de saamhorigheid onder Feijenoorders en de sfeer rond wedstrijden van Feyenoord te bevorderen. Oftewel: meer grote doeken, sfeeracties, enzovoort. HR
Vooral het laatste klinkt mij als muziek in de oren. Daar zou ik wel aan mee willen doen. Toch ben ik enigsins nog sceptisch. Wie zitten erachter? Krijg ik straks doodskisten? Krijgen je als lid openheid in zaken, dat ook al de contributie richting dat soort zaken gaat, en niet in de zakken van medesupporters verdwijnen?

Er had zich hier al een persoon aangemeld, die waarschijnlijk in de organisatie zat. Wellicht dat die nog het één en ander kan vertellen, uitleggen dan wel vragen beantwoorden.

Voorop staat dat ik erg benieuwd ben naar dit initiatief en het in theorie prachtig vind. Ik kijk even hoe de praktijk zich uitwijst en wellicht sluit ik mezelf dan ook aan.

[Dit bericht is veranderd door Ché Cliché (op 13 februari 2012 16:40:10).]
HR
HR

Michy
Crack

Vak: -
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 9 augustus 2008

Ik ga mezelf ook nog niet aanmelden, idd omdat ik dan straks misschien weer een doodskist ofzo financier.. Maar op zich is het een goed initiatief, dus als blijkt dat er echt positieve dingen mee gedaan moeten worden zal ik me later wel aanmelden.
HR
HR

Derrick Rose
Legende

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Stadiontribune - Q
Droomaankoop: -
Reg.: 4 april 2002

Ik juich het ook zeker toe maar ben net als de meesten nog wat voorzichtig. Het promotiewerk komt immers van mensen en sites die zich vorig jaar in mijn optiek van tijd tot tijd simpelweg idioot gedragen hebben.

Maar de uitgangspunten zijn prima en mocht het hierbij blijven dan sluit ik me zeker aan. Geeneens zozeer om de persoonlijke voordelen, ik doe het puur voor de sfeerverhogende acties.

[Dit bericht is veranderd door Derrick Rose (op 13 februari 2012 16:51:41).]
HR
HR

profielverwijderd.
Icoon

Uit: kijktoren
Vak: Stadiontribune - TT
Droomaankoop: Wouter Gudde
Reg.: 10 augustus 2005

Vandaag op de dag van Het Legioen: 12 – 02 – 12 was het zover; een licht-weight versie Supportersvereniging presenteerde zich aan de buitenwereld. Overal werden leden geronseld en uitleg gegeven over de nieuwe vereniging. De Feijenoorder focussed zich op het verbeteren van de samenhorigheid onder supporters door middel van het organiseren van evenementen én sfeeruitstralende maatregelen rondom wedstrijden.

Sinds zaterdag konden alle leden van de nieuwsbrief zich digitaal inschrijven, vandaag was het mogelijk om je op papier aan te sluiten en vanaf heden is het óók voor iedereen mogelijk om een Groene Haas te worden. Dus geen gezeur, geen gezeik. Sluit je aan!HR
Dit staat dan weer op FRFC1908. En ik heb niet echt veel zin om op welke manier dan ook met groene konijnen geassocieerd te worden.
HR
HR

elmarfeyenoord Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 18 augustus 2011

Ik vind 't een mooi initiatief.
HR
HR
Ik ook, maar ik voel er ook helemaal niets voor om een 'groene haas' te worden.

De geheimzinnigheid omtrent dat gedoe, het veel te laat melding maken van de samenkomst voor Moulijn en een rare tekening van een haas in een dwangbuis dat aftelt na het jaar overlijden van Moulijn zijn gewoon geen dingen waar ik me mee kan identiceren of blij van wordt. Legio's Feyenoorders konden daar niet bij zijn, omdat ze een dag van te voren laten weten wat er bedoeld werd.

Als het zich loskoppelt prima, maar nu ben ik nog veel te bang dat de contributie gebruikt gaat worden voor rare praktijken.
HR
HR

frankyboy
Legende

Uit: rotterdam
Reg.: 26 februari 2003

De sfeer en stijl van de website lijken in de verste verten niet op doodskistengedoe en groene hazen. Mijn eerste gedachte was dat dit initiatief uit een andere hoek van het Legioen afkomstig is. Weet iemand dat?
HR
HR

Gifkikker1908
Icoon

Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 30 juni 2005

Waarom zo achterdochtig?
Wordt er een mooie initiatief ontplooid, is het weer niet goed....
HR
HR

ulligan
Wereldster

Uit: de roulatie
Droomaankoop: Jhon Baggio Rakotonomenjanahary
Reg.: 2 oktober 2000

Gifkikker1908 schreef:

Waarom zo achterdochtig?
HR
Het lijkt inderdaad een mooi initiatief, maar zelfs jij moet snappen dat na bepaalde acties de afgelopen jaren er toch wel enige scepsis is. Hoe moeten buitenstaanders nou weten of dit (deels) dezelfde mensen zijn als degene die achter de protestmars met doodskist zaten? Het zal je toch wel duidelijk zijn geworden dat niet iedereen achter dergelijke acties staat?
HR
HR

Gifkikker1908 schreef:

Waarom zo achterdochtig?
HR
Wie zegt dat het niet goed is dan?
HR
HR

De Sigaar.
Crack

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 12 oktober 2008

frankyboy schreef:

De sfeer en stijl van de website lijken in de verste verten niet op doodskistengedoe en groene hazen. Mijn eerste gedachte was dat dit initiatief uit een andere hoek van het Legioen afkomstig is. Weet iemand dat?
HR
Ik heb bij DHZ een en ander vernomen en heb het idee dat dit initiatief navolging verdient. Ik heb mij van de week overigens al aangemeld. Namen ga ik hier niet noemen. Ik ken wel een paar mensen die bij de initiatiefnemers van De Feijenoorder horen.

Men moet het verder allemaal voor zichzelf beslissen. Doodskisten zullen er niet komen. Acties van die orde verwacht ik ook niet. We hebben echter wel behoefte aan een representerend orgaan dat er echt voor de supporters is. Daar hoort de FSV al jarenlang niet meer bij in mijn ogen. Die preken echt alleen nog maar voor eigen parochie.
HR
HR

Gifkikker1908
Icoon

Ché Cliché schreef:

(...)

Wie zegt dat het niet goed is dan?
HR
Vind jij het enthousiasme groot dan? Het gaat alweer over doodskisten en dergelijke. Ik ken wel mensen die zich bezig houden met de Feijenoorder en het enige doel is: saamhordigheid onder de supporters vergroten. Denk aan het organiseren van herdekingen ala die van Coen, sfeeracties tijdens de laatste training voor de wedstrijd tegen Ajax, maar ook het behartigen van de belangen van supporters bij thuis en uitwedstrijden. Ik vind het namelijk niet normaal dat de ene na de andere supporter wordt gefotografeerd om en nabij de Kuip en zomaar op de bon wordt geslingerd. Het wordt tijd dat er een groerping opkomt voor al die hondstrouwe supporters. Doodskisten, rellen, anti-weet ik veel wat voor acties hebben niks te maken met dit mooie initiatief!
HR
HR

De Sigaar.
Crack

Gifkikker1908 schreef:

(...)

Vind jij het enthousiasme groot dan? Het gaat alweer over doodskisten en dergelijke. Ik ken wel mensen die zich bezig houden met de Feijenoorder en het enige doel is: saamhordigheid onder de supporters vergroten. Denk aan het organiseren van herdekingen ala die van Coen, sfeeracties tijdens de laatste training voor de wedstrijd tegen Ajax, maar ook het behartigen van de belangen van supporters bij thuis en uitwedstrijden. Ik vind het namelijk niet normaal dat de ene na de andere supporter wordt gefotografeerd om en nabij de Kuip en zomaar op de bon wordt geslingerd. Het wordt tijd dat er een groerping opkomt voor al die hondstrouwe supporters. Doodskisten, rellen, anti-weet ik veel wat voor acties hebben niks te maken met dit mooie initiatief!
HR
Mee eens. We moeten dit initiatief een kans geven. Binnenkort is er toch een eerste vergadering? Want de standpunten en de uitgangspunten van De Feijenoorder moeten toch kenbaar gemaakt worden, evenals de mensen die dit initiatief genomen hebben.

Duidelijkheid moet voorop staan. Dan krijg je leden. Nu wachten de meesten nog af.
HRHR
HR

elmarfeyenoord Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 18 augustus 2011

In die nieuwsbrief (waar je je al eerder voor kon aanmelden) stonden toch ook gewoon de namen van de bestuursleden cq. oprichters?
HR
HR

De Sigaar.
Crack

elmarfeyenoord schreef:

In die nieuwsbrief (waar je je al eerder voor kon aanmelden) stonden toch ook gewoon de namen van de bestuursleden cq. oprichters?
HR
De nieuwsbrief heb ik niet gezien. Als daar namen op staan kan jij ze toch wel even vrijgeven? Ik doe dit soort zaken niet op eigen gezag. Dat is aan De Feijenoorder.
HR
HR

vakkie qq
Vaste waarde in elftal

Uit: Bergen op zoom
Droomaankoop: Michael de Leeuw
Reg.: 8 augustus 2003

Het beroemde "inmiddels vergruisde" Legioen is weinig of niks meer over als alles en iedereen overhoop blijft liggen om het geringste en de lulligste (rand)zaken plus brengt nog meer ellende met zich mee...De oude tradities maken plaats door nieuwe tradities en dat is zelde een goed teken want nog meer versnippering van Het Legioen komt niemand of de sfeer ten goede...

Dus ik PAS deze keer...

[Dit bericht is veranderd door vakkie qq (op 13 februari 2012 21:24:01).]
HR
HR

Derrick Rose
Legende

Ik hoop inderdaad dat dit initiatief nu goed van de grond komt en breedgedragen wordt. Want er komen ondertussen steeds meer van dit soort structuren (FSV, Het Legioen, etc.) maar overzichtelijker wordt het er niet op.
HR
HR

Gifkikker1908
Icoon

Derrick Rose schreef:

Ik hoop inderdaad dat dit initiatief nu goed van de grond komt en breedgedragen wordt. Want er komen ondertussen steeds meer van dit soort structuren (FSV, Het Legioen, etc.) maar overzichtelijker wordt het er niet op.
HR
Zo onoverzichtelijk is het allemaal niet hoor. De FSV is de officiele supportersvereniging. Het Legioen vervult geen enkele functie aangezien dit, vanuit Feyenoord afkomstige, initiatief geen enkel doel (meer) dient. Wat mij betreft was er wel degelijk behoefte aan een vereniging als de Feijenoorder. Men schijnt mooie plannen klaar te hebben liggen. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Al dat gezeik vooraf, zoooooo kansloos.
HR
HR

De Sigaar.
Crack

Wat er nodig is op dit moment is een onafhankelijke supportersorganisatie. Stichting Het Legioen is dat niet, de FSV zegt het wel te zijn maar is het ook niet. Daar bepalen ze in comite van 5 wat de mening van alle leden is en verkondigen die mening als zodanig.

Alleen al daarom zie ik wel iets in dit initiatief. Er is inderdaad onderlinge verdeeldheid de laatste jaren. Er is echter geen serieus orgaan waar je als trouwe supporter echt terecht kunt. Het is de hoogste tijd dat dit wel gebeurt. Voorbeelden te over waar echte belangenbehartigers zaken zouden kunnen doen. Wat er nu allemaal per decreet uitgebracht wordt uit het Maasgebouw is niet allemaal even goed. Met name op het gebied van de bejegening van de supporter ontbreekt een en ander. Bij het minste of geringste kun je tegenwoordig in behoorlijke problemen komen. Een vermoeden is al voldoende tegen een stadionverbod aan te lopen. Uitsupporters worden vaak als vee behandeld. Veel te snel wordt bijvoorbeeld iedere keer maar weer gebruik gemaakt van de combi. Zelfs bij flutwedstrijdjes als VVV uit.

Ik vind niet alles goed. Mijn standpunten over zaken als spandoeken of onterechte bejegening van zittende directieleden en commissarissen zijn genoegzaam bekend. Alles heeft wat mij betreft twee kanten en ik kies eerder voor mensen die met hun voeten in de drek staan dan voor schreeuwers die met allerlei 'bewijzen' proberen aan te tonen dat ze allerlei fouten maken of gemaakt hebben.

Dat geldt bijvoorbeeld voor de groene konijnen. Met veel respect hebben zij onze held Coen Moulijn herdacht een jaar na zijn overlijden. Alleen de actie ervoor met de aflopende klok was uiterst ongelukkig. Zette een hoop mensen op het verkeerde been, inclusief ondergetekende. Die kwam veel te kort na de onheilspellende doodskist en bijbehorende bestorming van het Maasgebouw.
HR
HR

FRjack
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

Ik word lid. Enkel en alleen om het feit dat ik ook mag genieten van die prachtige acties van deze mensen, verdienen ze mijn (financiële) steun.
HR
HR

Derrick Rose
Legende

Gifkikker1908 schreef:

(...)

Zo onoverzichtelijk is het allemaal niet hoor. De FSV is de officiele supportersvereniging. Het Legioen vervult geen enkele functie aangezien dit, vanuit Feyenoord afkomstige, initiatief geen enkel doel (meer) dient. Wat mij betreft was er wel degelijk behoefte aan een vereniging als de Feijenoorder. Men schijnt mooie plannen klaar te hebben liggen. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Al dat gezeik vooraf, zoooooo kansloos.
HR
Tussen jou en Eric Gudde komt het nooit meer goed he? :B

Ik denk dat ze bij Feyenoord iets anders over de vetgedrukte zinsnede denken. Ik heb het idee dat ze toch een soort sociosstructuur voor ogen hadden. Maar ik begrijp wat je bedoelt, er wordt vanuit Feyenoord niets aan gedaan. Het is ook niet aan Feyenoord om dit soort zaken te regelen, niet mbt sfeeracties etc. Daar had de FSV wel in een behoefte kunnen voorzien. Maar dat verhaal is bekend, die zijn vorig jaar zwaar de mist in gegaan en nu is het oorverdovend stil vanuit die hoek.
HR
HR

De Sigaar.
Crack

Derrick Rose schreef:

(...)

Tussen jou en Eric Gudde komt het nooit meer goed he? :B

Ik denk dat ze bij Feyenoord iets anders over de vetgedrukte zinsnede denken. Ik heb het idee dat ze toch een soort sociosstructuur voor ogen hadden. Maar ik begrijp wat je bedoelt, er wordt vanuit Feyenoord niets aan gedaan. Het is ook niet aan Feyenoord om dit soort zaken te regelen, niet mbt sfeeracties etc. Daar had de FSV wel in een behoefte kunnen voorzien. Maar dat verhaal is bekend, die zijn vorig jaar zwaar de mist in gegaan en nu is het oorverdovend stil vanuit die hoek.
HR
Vergeet Eric Gudde even.
Maak jij ons eens duidelijk wat de Stichting Het Legioen voor ons supporters betekent of betekend heeft? Bar weinig in mijn ogen. De gelden die er binnengekomen zijn worden besteed aan tijdschriften die vrijwel niemand wil lezen en jaarlijkse 'geschenkjes' waar ook niemand om vraagt. Over de FSV zijn we het volgens mij redelijk eens gezien je tekst hierover.

Wat blijft er dan over? Ad hoc gebeurtenissen als de VG of de groene konijntjes? Dat schiet toch ook niet op. Er is nu een nieuw initiatief. Met een redelijke insteek en een open beleid. Ze hebben zich kennelijk ook nog eens kenbaar gemaakt via een nieuwsbrief die ik niet gezien heb maar zeker ook via een redelijk toegankelijke website al staat daar nu nog bar weinig informatiefs op.

Ik geef dit initiatief een kans. We moeten als Legioen toch een orgaan hebben waar we echt iets mee kunnen. Dat is er al tijdenlang niet meer. Alle onrust van de afgelopen jaren komt ergens vandaan. Dat komt mede omdat wij als supporters geen betrouwbaar medium meer hadden dat ons vertegenwoordigde. Neen, ook de FSV niet.
We kunnen alles wel blijven gooien onder de noemer wanbeleid. Iets wat zeer zeker plaatsgevonden heeft. Maar aan onze kant was het de afgelopen jaren niet veel beter. Integendeel wil ik bijna zeggen.
HR
HR

de kromme lll
Vedette

Uit: Den Helder
Droomaankoop: Fernando Torres
Reg.: 29 april 2009

De Sigaar. schreef:

(...)Vergeet Eric Gudde even.
Maak jij ons eens duidelijk wat de Stichting Het Legioen voor ons supporters betekent of betekend heeft? Bar weinig in mijn ogen. De gelden die er binnengekomen zijn worden besteed aan tijdschriften die vrijwel niemand wil lezen en jaarlijkse 'geschenkjes' waar ook niemand om vraagt. Over de FSV zijn we het volgens mij redelijk eens gezien je tekst hierover.

Wat blijft er dan over? Ad hoc gebeurtenissen als de VG of de groene konijntjes? Dat schiet toch ook niet op. Er is nu een nieuw initiatief. Met een redelijke insteek en een open beleid. Ze hebben zich kennelijk ook nog eens kenbaar gemaakt via een nieuwsbrief die ik niet gezien heb maar zeker ook via een redelijk toegankelijke website al staat daar nu nog bar weinig informatiefs op.

Ik geef dit initiatief een kans. We moeten als Legioen toch een orgaan hebben waar we echt iets mee kunnen. Dat is er al tijdenlang niet meer. Alle onrust van de afgelopen jaren komt ergens vandaan. Dat komt mede omdat wij als supporters geen betrouwbaar medium meer hadden dat ons vertegenwoordigde. Neen, ook de FSV niet.
We kunnen alles wel blijven gooien onder de noemer wanbeleid. Iets wat zeer zeker plaatsgevonden heeft. Maar aan onze kant was het de afgelopen jaren niet veel beter. Integendeel wil ik bijna zeggen.
HR
Als er door Vereeniging De Feijenoorder regels worden opgesteld waar een ieder zich aanhoudt, zoals respect voor een ieder ook voor de tegenstander in woord en gebaar, dan lijkt me zo, dat al die splintergroeperingen zichzelf gaan opheffen. Waarom als los zand aanelkaar? Het Legioen hoort hier ook bij. Één supportersvereninging laat zien, dat wij niet verdeeld zijn, maar dat wij één zijn. Hooliganisme moet opgeheven worden, netals de tegenstanders opzoeken om te gaan matten achterwege te moeten blijven. Als deze onderwerpen zo in de regelementen wordt overgenomen, sluit ik me graag bij ze aan.
HR
HR

guzzie
Vedette

Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 5 augustus 2003

de kromme lll schreef:

(...)

Als er door Vereeniging De Feijenoorder regels worden opgesteld waar een ieder zich aanhoudt, zoals respect voor een ieder ook voor de tegenstander in woord en gebaar, dan lijkt me zo, dat al die splintergroeperingen zichzelf gaan opheffen. Waarom als los zand aanelkaar? Het Legioen hoort hier ook bij. Één supportersvereninging laat zien, dat wij niet verdeeld zijn, maar dat wij één zijn. Hooliganisme moet opgeheven worden, netals de tegenstanders opzoeken om te gaan matten achterwege te moeten blijven. Als deze onderwerpen zo in de regelementen wordt overgenomen, sluit ik me graag bij ze aan.
HR
Ik vind het ook wat te voorbarig om te zeggen dat de rol van de FSV is uitgespeeld. Dat ze nu aan alle kanten voorbij worden gelopen is wel zorgwekkend. Zolang ze de grootste zijn zullen zij namelijk wel aan tafel zitten bij Feyenoord en de kleinere groeperingen niet. Ik stoor me er ook aan dat de FSV zwijgend toestemt met dit alles. Een bestuurslid als Frank de Winter is een groene haas van het eerste uur. Die man brengt de FSV volgens mij alleen maar verder in diskrediet.

Dan heb je De Feijenoorder, FR Lyrics, TIFO, SSF, Het Legioen en er zal wel het een en ander aan los zand tussen hangen nog. Dit is allemaal te wijten aan een gebrekkig leiderschap in de afgelopen jaren onder bijvoorbeeld Eric 'hee is dat een kakkerlak in dat stickerboekje' van Dorp.

Feyenoord zal hier binnenkort op moeten reageren, want anders wordt het een chaos van allerlei anonieme clubjes die zeggen voor het Feyenoordgevoel op te komen. Dit gaat vroeg of laat (zeker als ze allemaal met een eigen webshop komen) ook ten koste van de merchandising en daamee de inkomsten van de club. Feyenoord zal moeten duidelijk maken dat ze maar met één instantie in gesprek zullen gaan en dat de supporters onderling maar moeten uitvechten wie dat zal zijn.

Om enige invloed uit te kunnen oefenen zal er dan vanzelf weer samengewerkt moeten gaan worden. Vooralsnog vinden ze het bij Feyenoord waarschijnlijk prima, want ze kunnen momenteel doen wat ze willen. Je kunt best protesteren tegen een nieuw stadion, maar als je maar voor 100 man praat dan ben je snel klaar. En naar wie luistert Blokland? Naar de SSF of naar Het Legioen? Wat hij ook kiest, hij komt er altijd mee weg.

Ik zeg niet dat er nu geen samenwerking is, of dat het allemaal andere mensen zijn achter al die initiatieven, maar wel dat het met de huidige wildgroei aan vereniginkjes en initiatieven wat moeilijk is om nog te claimen dat je voor het hele legioen spreekt.

Tot slot, over die merchandising. Ik vind het extreem schadelijk dat al die verenigingen en zelfs bijna elke fansite er tegenwoordig een eigen webshop op na houdt. Daar moet Feyenoord echt eens wat aan gaan doen, want elke euro die aan Feyenoord dingen wordt uitgegeven op die websites wordt niet nog een keer uitgegeven in de officiele fanshop. Feyenoord moet niet gaan proberen om al die onofficiele webshop te verbieden, maar op zijn minst de merchandising democratischer maken.

Ik voorspel dat de supportersvereniging die het lukt om met Feyenoord om de tafel te gaan zitten over wat Feyenoord aan merchandising verkoopt en hier invloed op weet uit te oefenen -bijvoorbeeld door feedback op producten en ideeën aan te leveren (enorm waardevolle informatie)- uiteindelijk de enige is die overblijft. Inspraak qua supportersrechten is wel een beetje klaar nu. Over een paar jaar is er een voetbalwet die wel werkt. Supporters zullen steeds meer te zeggen willen hebben over de productbeleving van het merk Feyenoord.
HR
HR

Ron D
Veelbelovend talent

Reg.: 13 februari 2012

Ik kom hier n iet elke dag, maar wil zo veel mogelijk vragen beantwoorden die er ongetwijfeld leven. Alvast een voorschot.

Vereeniging De Feyenoord heeft een positieve insteek. Dus geen doodskisten, geen acties om directieleden weg te krijgen, geen bestormingen of wat dan ook. Positieve insteek, gericht op het verbeteren van de saamhorigheid, sfeer en kameraadschap. Te bereiken door bijvoorbeeld organisatie van voetbal en kaarttoernooien, feestavonden, busreizen, verzamelbeurzen en sfeeracties.

We proberen zo open mogelijk te zijn, waarschijnlijk worden op korte termijn ook de verenigingsstatuten op de website vermeld, dan kan iedereen zelf zien of er stemrecht is, wie de bestuurders zijn etc etc. Er is niets geheimzinnigs aan.

De contributie verdwijnt in niemands zakken. Statutair is vastgelegd dat er elk jaar verantwoording moet worden afgelegd aan de leden, met controle door accountant of kascommissie. Wij denken dat de kans dat geld niet goed wordt besteed nu juist kleiner is dan wanneer er met de pet wordt rondgegaan en iedereen zomaar zijn eurootjes weggeeft.

We zijn ook niet uit op de positie van de FSV. Integendeel, wat ons betreft zijn we ondersteunend aan de FSV (waren we op individuele basis ook al) en werken we samen aan een mooi Feyenoord. Vereeniging De Feijenoorder staat met alle relevante partijen een samenwerking voor.

We zijn inmiddels aagechoven voor een kennismaking met het Bestuur van Sportclub Feyenoord op Varkenoord, waar de vereniging is gevestigd (!), binnenkort gaan we onze doelstellingen nader toelichten bij de FSV en naar verwachting ook bij de club. Met de mensen van de FSV hebben we al jarenlang zeer nauwe contacten, wij gaan echt geen concurrentiestrijd aan. Van versplintering is geen sprake.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij wel of geen ld wordt. Logisch. Ik zou het alleen jammer vinden als het initiatief vantevoren al wordt afgebrand, zodar dat het een reële kans heeft gekregen. Want ook wij zijn maar amateurs, goedwillende supporters die de kar best willen trekken, maar ook wel foutjes zullen maken. (Positieve) feedback van supporters is daarom altijd welkom.

Uiteraard zullen er ook formele ledenvergaderingen moeten worden belegd, dat is wettelijk vastgelegd. Op dit moment is nog helemaal niet duidelijk wanneer dat zal zijn. Daarom proberen we voor dit moment via internet (zoals hier) zoveel mogelijk vragen te beantwoorden en we zullen bijvoorbeeld komende thuiswedstrijden kijken of we niet ons op een plek zullen installeren zodat we bereikbaar zijn voor het stellen van vragen etc. Dat zijn we aan het bekijken, we willen zo open mogelijk zijn.

De Groene Haas tenslotte is eigenlijk niet meer dan een uit de hand gelopen grap tussen een klein aantal mensen. Dat heeft vooral via een Twitter een enorme vlucht genomen, maar heeft zo lijkt het bijna mythische proporties aangenomen, vooral doordat mensen gingen gokken wat de achtergrond was. Eigenlijk niets bijzonders, maar hierdoor heeft De Feijenoorder De Groene Haas wel geadopteerd als mascotte en vormt de Groene Haas de spreekwoordelijke activiteitencommissie van De Feijenoorder, inclusief merchandise.

In die zin is de Groene Haas dus verbonden met Vereeniging De Feijenoorder, ik begreep dat die vraag ook wel leefde.

Tot zover
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » C - Supporters » Supporterscontact » De Feijenoorder --> initiatief vanuit supporters

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Is het een goede beslissing van Van Geel om Vermeer van Ajax te halen?

Ja, goede doelman
Nee, geld moet aan andere positie besteed worden
Nee, nieuwe keeper kan, maar niet Vermeer van Ajax
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 74,1% dat MVV wint van Helmond Sport. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!