| Poster | | Topic: Royston Drenthe (deel 2) |  |
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 | Drenthe heeft gewoon potentie. Ook dat zie je weer terug in de statistieken bij Real Madrid.
Drenthe is er eentje voor de langere termijn (lees zijn profielbeschrijving op de clubsite maar eens).
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4074 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: MD schreef:
Drenthe heeft gewoon potentie. Ook dat zie je weer terug in de statistieken bij Real Madrid.
Drenthe is er eentje voor de langere termijn (lees zijn profielbeschrijving op de clubsite maar eens).

|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
Drenthe heeft gewoon potentie. Ook dat zie je weer terug in de statistieken bij Real Madrid.
Die lees ik hier. Wat voor bijzonderheden haal jij daaruit? Of bedoel je een andere pagina?
Want dit verhaal stond er al op vanaf het moment dat hij daar werd aangetrokken. Toen wist nog niemand hoe hij zich verder ging ontwikkelen.
Het is evident dat ze hem aangetrokken hebben voor de toekomst en niet direct voor de basis zoals Robben en Sneijder.
Ik heb trouwens vreemd genoeg het gevoel (en niet meer dan dat) dat het wel goed komt met Drenthe bij Real.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 | AS is wél een Real Madrid sportkrant, itt El Mundo Deportiva, een Barcelona krant.
Gisteren had AS een verslag van een persconferentie met Mijatovic, Real's techisch directeur.
http://www.as.com/futbol/articulo/mijatovic-hay-ovejas-negras-real/dasftb/20071128dasdasftb_17/Tes
Over Drenthe zei Mijatovic: "En el caso de jugadores que les está costando adaptarse al Real Madrid, Mijatovic habló del holandés Royston Drenthe. "Es un jugador joven que ha aterrizado en un club grande y necesita aún tiempo para adaptarse, es un tiempo que él y nosotros tenemos que asumir, pero sin dramatizar más".
En Arjen Robben spreekt in een interview met AS op 27 november lovende woorden over de jonge Royston: "Es muy joven y en Holanda ha jugado al más alto nivel con la Sub-21. Hizo un gran Mundial. Trabaja muy duro y estoy seguro de que llegará su momento. Es un jugador muy bueno y estoy convencido de que se desarrollará en el Madrid."
Voor de liefhebbers: Drenthe heeft ook een eigen (nog nauwelijks bijgehouden) statistiekpagina op AS: http://www.as.com/todo-sobre/Drenthe/j16975

Met Babelfish is Spaans snel te vertalen in redelijk begrijpelijk Engels of Frans.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Het verhaal van de iPod klinkt mij niet echt onwaarschijnlijk. Volgens mij loopt vrijwel elke speler van vandaag daarmee rond.
Maar tijdens een wedstrijd ga je niet met je Ipod op de reservebank zitten. Dat kan niet geaacepteerd worden, en er daarom van uit dat dat ook onzin is.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: De Telegraaf, do 29 nov 2007, 16:10
Drenthe krijgt steun van Mijatovic
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Royton Drenthe (20) hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn toekomst bij Real Madrid. De talentvolle middenvelder krijgt de steun van sportdirecteur Predrag Mijatovic. "Ik heb het volste vertrouwen in hem", verklaarde hij op de website van de Koninklijke.
"Drenthe is een jonge speler die bij een grote club is terecht gekomen en nog de tijd nodig heeft om te acclimatiseren. We moeten dan ook geen drama van zijn situatie maken. Hij mag op het moment dan niet spelen, maar dat betekent niet dat hij binnen een maand nog steeds niet wordt ingezet."
Eerder deze week gingen in Spanje de geruchten dat Drenthe in de winterstop Real Madrid mocht verlaten. Zijn zaakwaarnemer Sigi Lens reageerde echter direct en noemde een voortijdig vertrek 'klinkklare onzin'.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
quote: Happel schreef:
De Telegraaf, do 29 nov 2007, 16:10
Drenthe krijgt steun van Mijatovic
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Royton Drenthe (20) hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn toekomst bij Real Madrid. De talentvolle middenvelder krijgt de steun van sportdirecteur Predrag Mijatovic. "Ik heb het volste vertrouwen in hem", verklaarde hij op de website van de Koninklijke.
"Drenthe is een jonge speler die bij een grote club is terecht gekomen en nog de tijd nodig heeft om te acclimatiseren. We moeten dan ook geen drama van zijn situatie maken. Hij mag op het moment dan niet spelen, maar dat betekent niet dat hij binnen een maand nog steeds niet wordt ingezet."
Eerder deze week gingen in Spanje de geruchten dat Drenthe in de winterstop Real Madrid mocht verlaten. Zijn zaakwaarnemer Sigi Lens reageerde echter direct en noemde een voortijdig vertrek 'klinkklare onzin'.
Dit soort texten zeggen mij niet veel. Het gebeurd namelijk wel vaker dat ze sommige berichten eerst ontknnen, terwijl het later niet waar schijnt te zijn.
|
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 |
(...)
Die lees ik hier. Wat voor bijzonderheden haal jij daaruit? Of bedoel je een andere pagina?
Dit staat er:
Royston Ricky Drenthe was born in Rotterdam on 8 April 1988. Rising through the ranks of Feyenoord youth system, he made his First Team debut in the 2005/06 season, during which he played in three matches. However, it was last in 2006 when he really exploded onto the scene while playing in 26 games. Furthermore, he is 5’10†tall and weighs 172 pounds. Drenthe played an integral part on Holland’s Under-21 squad that won the 2007 European championship. He scored the decisive goal against Belgium in the semifinal and was named the Best Player of the competition
Compared to fellow Dutchman Edgar Davids since his arrival, Drenthe is a combination of a Bulldog and Bengal Tiger on the pitch. He is extremely fast and has a flawless physique. His versatility makes him an all-around player capable of playing in several positions, but it’s along the left wing where he is strongest on both sides of the pitch.
Drenthe is also an artist with the ball at his feet. With astounding dribbling abiltity, he has little trouble blowing by defenders and making it to the goalline to cross ball into the box. He can play as a winger or forward, and his tremendous skills and self-confidence –unusual for a 20-year old- make him a threat against any rival. Drenthe now has the chance to prove to those that bet on him that he’s a players suitable for the present and perfect for the future. And he’ll do it while wearing a Real Madrid shirt.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6358 Reg.: 7 augustus 2005 | Maar weer eens buiten de selectie gelaten 
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Dit soort texten zeggen mij niet veel. Het gebeurd namelijk wel vaker dat ze sommige berichten eerst ontknnen, terwijl het later niet waar schijnt te zijn.
Jij ontkende ook dat Dick van den Polder de echte Dick was. Nu ik jouw tekst zo lees, begin ik toch mijn twijfels te krijgen.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
(...)Je slaat de spijker midden op de kop.
Vraag bijvoorbeeld aan al die mensen hier als er ineens een werkgever op hun stoep verschijnt die maar liefst het vijfvoudige van hun jaarsalaris aanbiedt dan wat ze nu bij hun huidige werkgever verdienen.
Dan is niemand van hen meer trouw aan hun baas. Ook al hebben ze daar met veel plezier 10 jaar of langer gewerkt en is de sfeer daar geweldig.
Zoiets is Royston Drenthe dus overkomen. En die heeft letterlijk voor het geld gekozen. Ik ken maar zeer weinigen die dit onder deze omstandigheden niet gedaan zouden hebben. Hoe slecht het misschien ook voor hun ontwikkeling op de langere termijn zal zijn.
Dat kan wel zo zijn, maar in de wedstrijden die hij voor Real zal spelen, kan hij het zich niet veroorloven om fouten te maken. Bij Feyenoord werd er nog rekening gehouden dat hij een jonge talent was die nog volop in ontwikkeling is. Niet alleen financieel, maar ook sportief moeten profvoetballers het maximale uit hun carriere willen halen.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
(...)
Dat kan wel zo zijn, maar in de wedstrijden die hij voor Real zal spelen, kan hij het zich niet veroorloven om fouten te maken.
Iedereen maakt fouten, zelfs de 'legendarische' journalist Dick v/d Polder. Ook Pele en Maradona maakten fouten.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4078 Reg.: 26 oktober 2006 | |
|
|
RikHermans Veelbelovend talent
Uit: Brunssum Vak: Maastribune - W2 Posts: 107 Reg.: 26 november 2007 | |
|
Dick v/d Polder Vedette
(...)Iedereen maakt fouten, zelfs de 'legendarische' journalist Dick v/d Polder. Ook Pele en Maradona maakten fouten.
Pele en Maradonna kan je toch niet vergelijken met Drenthe? Drenthe is een groot talent, maar je kan van hem echt niet zeggen dat hij nu van het niveau is van Pele en Maradonna.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
Dit staat er:
Royston Ricky Drenthe was born in Rotterdam on 8 April 1988.
(...)
extremely fast and has a flawless physique (...) astounding dribbling abiltity (...) etc
Doet me denken aan de lyrische taal die Feyenoord elke keer uitslaat als het een nieuwe Léonard, Charisteas of Bosschaart heeft aangetrokken. Natuurlijk worden de eigen aankopen met mooie woorden opgehemeld maar het kan geen kwaad om er een beetje doorheen te prikken.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 | Chelsea gaat voor Royston Drenthe
Chelsea gaat proberen om Nederlander Royston Drenthe in de winterstop los te weken van Real Madrid, waar de jongeling amper meer aan spelen toekomt.
Chelsea wil, in de persoon van directeur Peter Kenyon, proberen om Drenthe in januari naar Engeland te halen. De Londense ploeg wilde de ex-Feyenoorder al in de zomer halen, maar toen koos de jeugdinternational voor Real Madrid.
Volgens The Mirror probeert Chelsea nu in te spelen om de moeizame verhouding die Drenthe zou hebben met Real Madrid-trainer Bernd Schuster.
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 9861 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: DR schreef:
Chelsea gaat voor Royston Drenthe
Chelsea gaat proberen om Nederlander Royston Drenthe in de winterstop los te weken van Real Madrid, waar de jongeling amper meer aan spelen toekomt.
Chelsea wil, in de persoon van directeur Peter Kenyon, proberen om Drenthe in januari naar Engeland te halen. De Londense ploeg wilde de ex-Feyenoorder al in de zomer halen, maar toen koos de jeugdinternational voor Real Madrid.
Volgens The Mirror probeert Chelsea nu in te spelen om de moeizame verhouding die Drenthe zou hebben met Real Madrid-trainer Bernd Schuster.
Hahaha. Doen! Krijgen wij weer opleidingsvergoeding voor 
|
|
|
RoelofLuinge Vedette
Vak: Marathontribune - E Posts: 1379 Reg.: 14 december 2004 |
quote: Ché Cliché schreef:
(...)
Hahaha. Doen! Krijgen wij weer opleidingsvergoeding voor 
Ka-ching!!!
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 | Drenthe kan ook naar AC Milan
Real Madrid legde afgelopen zomer liefst 13 miljoen euro op tafel voor Royston Drenthe. De 20-jarige linkerflankspeler begon vrij goed bij de Koninklijke, maar zit de laatste weken op een zijspoor.
De supporters willen dat Drenthe blijft, het bestuur acht een transfer bespreekbaar. Aan belangstelling is er geen gebrek. AC Milan zou de jonge Nederlander er graag bij hebben.
Chelsea was in juli kandidaat en heeft Drenthe nog niet uit het oog verloren. Het bestuur van Real Madrid maakte, onder druk van de aanhang, bekend dat de 20-jarige Drenthe nog wat tijd krijgt.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
(...)Iedereen maakt fouten, zelfs de 'legendarische' journalist Dick v/d Polder.

|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Pele en Maradonna kan je toch niet vergelijken met Drenthe? Drenthe is een groot talent, maar je kan van hem echt niet zeggen dat hij nu van het niveau is van Pele en Maradonna.
Zelfs Pele en Maradona zijn niet van hetzelfde niveau. Pele was misschien de beste van de rest, Maradona was een fenomeen dat in zijn eentje wereldkampioen kon worden.
Verreweg de beste voetballer aller tijden dus.
|
|
|
El Jefecito Vedette
Uit: Vlakbij de weg met die flitspalen Vak: - Posts: 4074 Reg.: 3 mei 2004 | Wat zien Chelsea en Milan in godsnaam in deze zeer matige linkermiddenvelder? 
|
|
|
De Sigaar Vedette
quote: El Jefecito schreef:
Wat zien Chelsea en Milan in godsnaam in deze zeer matige linkermiddenvelder? 
Dat vraag ik me ook wel eens af. Net zoals ik het me afvraag waarom Real Madrid bereid was rond de 13 miljoen euro af te tikken voor hem.
Maar het is gebeurd en daarom moeten we uiterst tevreden zijn. rond 1 mei 2007 was Drenthe nog geen miljoen waard.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 | |
|