| Poster | | Topic: Royston Drenthe (deel 2) |  |
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Tito Ortiz schreef:
(...)
Idd, en hem werd een grote rol toe gedicht bij Feyenoord! En ben er van overtuigd dat hij na 2 seizoenen alle clubs voor het uitzoeken had. En kon hij meteen basisspeler worden bij die club. Maarjah als je zoveel salaris geboden word gaat 75% om.
Ik denk dat voor Drenthe het maximale is gevangen. Hem langer houden zou altijd het risico met zich meebrengen dat hij zich toch niet dusdanig zou ontwikkelen als verwacht. Of dat hij op een gegeven moment niet bijtekende zodat hij voor een fooi weg zou kunnen. Nee, ik denk dat de beleidsbepalers bij ons wat betreft Drenthe geen betere beslissing ahadden kunnen nemen. Ook ik had hem nog graag langer bij Feyenoord gezien maar wil je financieel erop vooruit gaan, dan is verkoop op zo'n moment de juiste keus.
En wat varkenoord ook al zegt: tegen Real zeg je geen nee. Dat is één van de grootste clubs ter wereld. Als Drenthe op dat niveau mee blijkt te kunnen is het mooi. Mocht dat niet kunnen, dan leert hij ongetwijfeld erg veel en zal hij altijd nog wel ergens terecht kunnen.
|
|
|
titan57nl Vedette
Uit: Fortaleza Vak: - Posts: 3618 Reg.: 11 maart 2002 | Nee, ik denk dat de beleidsbepalers bij ons wat betreft Drenthe geen betere beslissing ahadden kunnen nemen. Ook ik had hem nog graag langer bij Feyenoord gezien maar wil je financieel erop vooruit gaan, dan is verkoop op zo'n moment de juiste keus.
Feyenoord wilde hem juist helemaal niet verkopen, alleen tegen de absolute hoofdprijs..... Drenthe heeft zelf zijn vertrek geforceert.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: friese feijenoorder schreef:
Uiteraard is drenthe te vroeg voor zijn kunnen naar real gegaan en worden zijn talenten overschat .Hij is alleen opgevallen bij jong oranje destijds maar meer dan een goede voetballer is het niet maar hij kan zich nog meer ontwikkelen maar dan moet je wel spelen . Maar geld speelde weer eens een hoofdrol in deze
Hij was het vorige seizoen anders het enioge lichtpuntje bij Feyenoord vind ik.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4078 Reg.: 26 oktober 2006 | Drenthe in winterstop weg bij Real Madrid
Royston Drenthe maakte deze zomer een droomtransfer naar Real Madrid. Die levert hem vooralsnog echter weinig succes op, waardoor de Madrilenen hem deze winter al willen verkopen.
Dat meldt de in Spanje gewaardeerde El Mundo Deportivo. De krant noemt de matige prestaties van de oud-Feyenoorder en zijn tegenvallende houding als redenen voor het besluit van De Koninklijke.
Het dagblad maakt de vergelijking met de Italiaanse spits Antonio Cassano, die twee seizoenen bij Real Madrid vertoefde, een fortuin kostte, maar vrijwel niets presteerde.
Drenthe maakte afgelopen zomer, net als zijn landgenoten Arjen Robben en Wesley Sneijder, voor een miljoenenbedrag de overstap naar de Spaanse hoofdstad. Real betaalde Feyenoord meer dan tien miljoen euro voor de technisch vaardige linkspoot.
MADRID - Wesley Sneijder en Royston Drenthe maken geen deel uit van de selectie van Real Madrid voor de wedstrijd in de Champions League, woensdag uit bij Werder Bremen. Sneijder is nog niet hersteld van de knieblessure die hij vorige week opliep bij het Nederlands elftal en Drenthe heeft griep.
Drenthe wordt uitgeleend aan een Spaanse club in de sequnda (jupiter) liga.
Wij zij er mooi van af en met hem hoef je geen medelijden te hebben hij is financieel binnen.
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6358 Reg.: 7 augustus 2005 | Tja echt verrassend kun je dit bericht natuurlijk niet noemen. Dit zag een blinde al van mijlenver aankomen.
Het is niet te hopen dat Feyenoord op een of andere manier een terugkeer wil bewerkstelligen. 
|
|
|
Middenveldert Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1442 Reg.: 22 juni 2007 |
quote: FRB schreef:
Het is niet te hopen dat Feyenoord op een of andere manier een terugkeer wil bewerkstelligen. 
Waarom niet? Hij is het voetballen echt niet verleerd hoor. Hij is op de hele linkerflank inzetbaar en bezit de dynamiek en diepgang die Feyenoord dit seizoen op sommige momenten tekort lijkt te komen.
Feyenoord zou hem niet moeten huren, maar als Real Madrid hem echt zat is, en Feyenoord hem voor een stuiver (uiteraard ook veel minder salaris dan hij nu krijgt) kan terughalen moet Feyenoord dat zeker niet laten.
Natuurlijk heeft hij zich niet populair gemaakt, maar zodra hij weer over het veld in de Kuip heen denderd en een paar (beslissende) doelpunten maakt sluit het Legioen hem weer in de armen. Zo hypocriet zijn we dan ook wel weer...
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6358 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Middenveldert schreef:
(...)
Waarom niet? Hij is het voetballen echt niet verleerd hoor. Hij is op de hele linkerflank inzetbaar en bezit de dynamiek en diepgang die Feyenoord dit seizoen op sommige momenten tekort lijkt te komen.
Feyenoord zou hem niet moeten huren, maar als Real Madrid hem echt zat is, en Feyenoord hem voor een stuiver (uiteraard ook veel minder salaris dan hij nu krijgt) kan terughalen moet Feyenoord dat zeker niet laten.
Natuurlijk heeft hij zich niet populair gemaakt, maar zodra hij weer over het veld in de Kuip heen denderd en een paar (beslissende) doelpunten maakt sluit het Legioen hem weer in de armen. Zo hypocriet zijn we dan ook wel weer...
De voetballer Drenthe mag van mij zo terugkomen maar de mens Drenthe niet. En dat laatste telt voor mij in dit geval zwaarder.
|
|
|
feyenoordfamiliy Vaste waarde in elftal
Uit: Rotterdam-zuid Vak: Olympiatribune - P Posts: 991 Reg.: 25 juni 2007 | Ik denk dat hij diep in zijn hart spijt heeft als haren op zijn hoofd .En daar zit hij dan met al zijn geld
|
|
|
Tito Ortiz Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12597 Reg.: 6 mei 2004 |
quote: st0ere2006 schreef:
Drenthe in winterstop weg bij Real Madrid
Royston Drenthe maakte deze zomer een droomtransfer naar Real Madrid. Die levert hem vooralsnog echter weinig succes op, waardoor de Madrilenen hem deze winter al willen verkopen.
Dat meldt de in Spanje gewaardeerde El Mundo Deportivo. De krant noemt de matige prestaties van de oud-Feyenoorder en zijn tegenvallende houding als redenen voor het besluit van De Koninklijke.
Het dagblad maakt de vergelijking met de Italiaanse spits Antonio Cassano, die twee seizoenen bij Real Madrid vertoefde, een fortuin kostte, maar vrijwel niets presteerde.
Drenthe maakte afgelopen zomer, net als zijn landgenoten Arjen Robben en Wesley Sneijder, voor een miljoenenbedrag de overstap naar de Spaanse hoofdstad. Real betaalde Feyenoord meer dan tien miljoen euro voor de technisch vaardige linkspoot.
MADRID - Wesley Sneijder en Royston Drenthe maken geen deel uit van de selectie van Real Madrid voor de wedstrijd in de Champions League, woensdag uit bij Werder Bremen. Sneijder is nog niet hersteld van de knieblessure die hij vorige week opliep bij het Nederlands elftal en Drenthe heeft griep.
Drenthe wordt uitgeleend aan een Spaanse club in de sequnda (jupiter) liga.
Wij zij er mooi van af en met hem hoef je geen medelijden te hebben hij is financieel binnen.
Laat maar lekker terugkomen in de winterstop, want een speler als hem kunnen we zeker gebruiken. Maar natuurlijk geen 13 miljoen voor betalen.
|
|
|
ulligan Vedette
quote: titan57nl schreef:
Feyenoord wilde hem juist helemaal niet verkopen, alleen tegen de absolute hoofdprijs..... Drenthe heeft zelf zijn vertrek geforceert.
En dat hebben ze gedaan. Dit was puur een onderhandelingstaktiek.
|
|
|
sander1986 Aanstormend talent
Uit: nieuw vennep Vak: Stadiontribune - R Posts: 140 Reg.: 23 juni 2003 | Toch wel opmerkelijk dit, terug kopen voor 3 miljoen euro zou ik nog wel een aardige deal vinden
Nog beter ruilen met Lee
Maar het zal denk ik weer eens een opgeblazen mediaverhaal zijn. Tis nog wachten op officieele bronnen die dit bevestigen dan wel ontkennen
|
|
|
FRB Vedette
quote: sander1986 schreef:
Toch wel opmerkelijk dit, terug kopen voor 3 miljoen euro zou ik nog wel een aardige deal vinden
Nog beter ruilen met Lee
Maar het zal denk ik weer eens een opgeblazen mediaverhaal zijn. Tis nog wachten op officieele bronnen die dit bevestigen dan wel ontkennen
El Mundo Deportivo is niet zo maar een pulpblaadje hoor.
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 | Ik geloof er trouwens geen reet van. Het staat inderdaad wel in El Mundo Deportivo maar je maakt mij echt niet wijs dat ze in de winterstop een speler verkopen die ze voor 14 miljoen hebben gekocht. Je gaat minimaal jaar kijken of een speler wat is. Desnoods verhuur je hem in de winterstop.
|
|
|
|
donkeyshot22 Vedette
Uit: Leiden Vak: Maastribune - W2 Posts: 1318 Reg.: 26 januari 2003 | Heeft wel redelijk hoog potentieel rotte appel.
Niet meer dan 3 miljoen waard en hij zou salaris moeten halveren. Oftewel ik zie het niet gebeuren.
Het staat trouwens wel geschreven in de Barca sportkrant.
Wel ongelooflijk dat er mensen waren die dachten dat ie het daar wel zou gaan maken. Op voorhand slagingskans van 0,01%
Anyway zijn wij toch wat miljoentjes rijker die we fijn hebben gespendeerd aan een heimwee-hebbende Koreaan, hehe.
Hmmmmm...
|
|
|
Turbo-Tinus72 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 811 Reg.: 5 juni 2007 |
quote: FRB schreef:
(...)
El Mundo Deportivo is niet zo maar een pulpblaadje hoor.
Maar waarschijnlijk wel een krant die dagelijks minimaal 10 pagina's voetbal "nieuws" moet brengen. Dus dat slippen er wel eens wat "onwaarheden" tussendoor.
|
|
|
FRB Vedette
quote: donkeyshot22 schreef:
Heeft wel redelijk hoog potentieel rotte appel.
Niet meer dan 3 miljoen waard en hij zou salaris moeten halveren. Oftewel ik zie het niet gebeuren.
Het staat trouwens wel geschreven in de Barca sportkrant.
Wel ongelooflijk dat er mensen waren die dachten dat ie het daar wel zou gaan maken. Op voorhand slagingskans van 0,01%
Anyway zijn wij toch wat miljoentjes rijker die we fijn hebben gespendeerd aan een heimwee-hebbende Koreaan, hehe.
Hmmmmm...
Volgens mij waren dat er precies 2: Drenthe zelf en zijn zaakwaarnemer. 
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 | Lee mag zn salarisstrookje terug sturen en zn contract afkopen voor 2 miljoen en dan halen we Drenthe terug voor 5 miljoen.
Ik zie het wel zitten hoor.
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 | Naiviteit troef hier vandaag. Geloven jullie echt dat Real Madrid na 3 maanden besluit een aankoop die hun een miljoen of 14 heeft gekocht, onder de 5 miljoen gaan verkopen. 
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 |
quote: ulligan schreef:
Naiviteit troef hier vandaag. Geloven jullie echt dat Real Madrid na 3 maanden besluit een aankoop die hun een miljoen of 14 heeft gekocht, onder de 5 miljoen gaan verkopen. 
Als ze hem liever kwijt dan rijk zijn, waarom niet?
Die kijken niet op een dubbeltje.
En waar moet hij anders heen, want zo'n geweldige cv heeft Drenthe nog niet in spanje.
En als hij daar wordt gezien als "lastig", dan zitten andere clubs ook niet te wachten op hem.
|
|
|
KarimSaidi Vedette
Uit: Noord-Holland Vak: Marathontribune - EE Posts: 3758 Reg.: 13 november 2003 |
Naiviteit troef hier vandaag. Geloven jullie echt dat Real Madrid na 3 maanden besluit een aankoop die hun een miljoen of 14 heeft gekocht, onder de 5 miljoen gaan verkopen. 
Real Madrid? Ja.
|
|
|
ulligan Vedette
quote: pipapaauwe schreef:
(...)
Als ze hem liever kwijt dan rijk zijn, waarom niet?
Die kijken niet op een dubbeltje.
En waar moet hij anders heen, want zo'n geweldige cv heeft Drenthe nog niet in spanje.
En als hij daar wordt gezien als "lastig", dan zitten andere clubs ook niet te wachten op hem.
En dat baseer jij allemaal op dat ene bericht uit die krant, dat Drenhte lastig is en dat heel Spanje die mening deelt? Kom op, get real. Dit is wat gespeculeer, meer niet. Foppe houdt ook niet van lastige jongens en daar maakt hij nog gewoon onderdeel uit van de selectie. Welk percentage van de spelers die grote clubs aantrekken denk jij dat vaak spelen?
Zelfs bij Madrid heeft hij al 7 wedstrijden gespeeld (beker + competitie) en 2 in de Champions League. Er zijn spelers die minder hebben gespeeld die niet weg worden gedaan. En als een speler een keer opstandig is, dan kan je hem beter disciplinair schorsen dan 10 miljoen down the drain te spoelen. Clubs worden niet rijk door dit soort achterlijke beslissingen te nemen. En als ze rijk zijn is het op deze manier snel afgelopen.
|
|
|
KarimSaidi Vedette
Uit: Noord-Holland Vak: Marathontribune - EE Posts: 3758 Reg.: 13 november 2003 | Iemand foto's waarop te zien is dat Drenthe met Ipod en in Casual kleding op de bank zit, want dit kan me eerlijk gezegd absoluut niet voorstellen. 
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |

14 miljoen!
14 miljoen!
14, 14, 14 miljoen!

|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 |
(...)
En dat baseer jij allemaal op dat ene bericht uit die krant, dat Drenhte lastig is en dat heel Spanje die mening deelt? Kom op, get real. Dit is wat gespeculeer, meer niet. Foppe houdt ook niet van lastige jongens en daar maakt hij nog gewoon onderdeel uit van de selectie. Welk percentage van de spelers die grote clubs aantrekken denk jij dat vaak spelen?
Zelfs bij Madrid heeft hij al 7 wedstrijden gespeeld (beker + competitie) en 2 in de Champions League. Er zijn spelers die minder hebben gespeeld die niet weg worden gedaan. En als een speler een keer opstandig is, dan kan je hem beter disciplinair schorsen dan 10 miljoen down the drain te spoelen. Clubs worden niet rijk door dit soort achterlijke beslissingen te nemen. En als ze rijk zijn is het op deze manier snel afgelopen.
Ik baseer me idd alleen op dit stukje tekst.
Als het berichtje klopt, dan......
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 | 'Drenthe mag in winterstop al vertrekken'
Royston Drenthe heeft volgens Spaanse media zijn langste tijd bij Real Madrid gehad. De ex-Feyenoorder zou in de winterstop al uit mogen kijken naar een andere werkgever.
Dat meldt de Spaanse krant El Mundo Deportivo. Drenthe zou zich met zijn gedrag onmogelijk hebben gemaakt bij de Spaanse landskampioen. Vooral het optreden van de oud-Feyenoorder tijdens de wedstrijd tegen Murcia afgelopen weekeinde (1-1) zou bij de clubleiding in het verkeerde keelgat zijn verschenen.
Drenthe verscheen in zijn burgerkleding op de bank bij Real terwijl hij naar zijn iPod luisterde. Zijn gedrag leverde hem de bijnaam ‘De Nederlandse Cassano’ op, verwijzend naar de Italiaan die bij Real onder andere mislukte vanwege zijn sterrengedrag. Trainer Bernd Schuster nam Drenthe eerder deze week ook niet op in de selectie voor het Champions League-duel tegen Werder Bremen van dinsdag. Drenthe zou last van griep hebben.
Afgelopen zomer werd Drenthe na een goed jeugd-EK aangetrokken door Real Madrid voor een bedrag rond de twaalf miljoen euro.
|
|
|