| Poster | | Topic: Royston Drenthe (deel 2) |  |
|
Kermit Vedette
Uit: Hellevoetsluis Vak: - Posts: 1500 Reg.: 19 september 2004 | Doe nou toch niet alsof spelen voor Feyenoord één groot feest is. Vooral de afgelopen jaren was dat echt niet zo. Als je dan als ambitieuze jonge jongen de kans krijgt een contract te tekenen bij één van de grootste en meest traditierijke clubs uit de geschiedenis van het voetbal, dan gá je toch? Nog los van de vast enorme financiele voordelen.
Drenthe heeft het grootste gelijk van de wereld dat hij is gegaan en dat hij daarbij een roze bril op had hoeft toch niemand te verbazen? Die is nu afgezet en Royston is daar volkomen begrijpelijk helemaal niet blij mee. Wat verwacht je dan van zo'n jonge hond? Dat hij zonder slag of stoot op de tribune of zelfs thuis gaat zitten? Ik dacht het niet. Knokken moet hij en dat zal hij ook. Die kwaadheid zal hem daar enorm mee helpen als hij de daarmee vrijkomende kracht goed inzet ten behoeve van sportieve afgressie. Dan komt hij er wel.
[Dit bericht is veranderd door Kermit (op 31 oktober 2007 17:43:52).]
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 | Voor de goede orde, overigens, ik heb inmiddels begrepen dat Drenthe niet kwaad wegliep bij de training, maar kwaad wegreed na de training. Da's natuurlijk wel een verschil.
|
|
|
Willie M. Nationale topspeler
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 764 Reg.: 18 december 2003 | Real staat na iets meer dan een half uur al met 0-4 voor, dus Drenthe wordt gewoon gespaard voor de echte tegenstanders. 
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Willie M. schreef:
Real staat na iets meer dan een half uur al met 0-4 voor, dus Drenthe wordt gewoon gespaard voor de echte tegenstanders. 
Er staan er nog wel meer naast vanavond. Ook Sneijder staat niet in de basis.
Real neemt deze wedstrijd duidelijk serieus. Vrijwel alleen kanonnen in de basis.
Opstelling Real Madrid
Casillas
Sergio Ramos
Fabio Cannavaro
Metzelder
Marcelo
Mahamadou Diarra
Gago
Guti
Robinho
Raúl
Van Nistelrooy
Dat blijkt ook wel: Na de eerste helft 0-4 met o.a. 2 goals van de 'matige' voetballer Van Nistelrooy.
|
|
|
st0ere2006 Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4078 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)
Er staan er nog wel meer naast vanavond. Ook Sneijder staat niet in de basis.
Real neemt deze wedstrijd duidelijk serieus. Vrijwel alleen kanonnen in de basis.
Opstelling Real Madrid
Casillas
Sergio Ramos
Fabio Cannavaro
Metzelder
Marcelo
Mahamadou Diarra
Gago
Guti
Robinho
Raúl
Van Nistelrooy
Dat blijkt ook wel: Na de eerste helft 0-4 met o.a. 2 goals van de 'matige' voetballer Van Nistelrooy.
Sneijder had beter naar Valencia kunnen gaan, de stap is toch vrij groot,
Real verplettert Valencia
VALENCIA - Voor Ronald Koeman wacht een pittige klus bij Valencia. Zijn nieuwe club verloor woensdagavond op eigen veld met liefst 5-1 van Real Madrid. Voor de koploper in de Spaanse Primera Division scoorde Ruud van Nistelrooij twee keer.
Na de 3-0-nederlaag bij Sevilla werd het opnieuw een dramatische avond voor Valencia. Bij rust leidde Real al met 4-0, dankzij Van Nistelrooij (2), Raul en Sergio Ramos. Miguel Angel Angulo kon nog wat terugdoen voor de thuisclub, maar de Braziliaan Robinho bepaalde de eindstand op 1-5.
Valencia beëindigde het duel met tien man. Raul Albiol ontving in de 84e minuut de rode kaart. Real, waar Wesley Sneijder op de bak bleef, bleef koploper met 25 punten uit tien duels. De van PSV afkomstige Koeman begint na het weekeinde bij zijn nieuwe club.
Ruud geweldige spits scoort overal.
En Wesley en Royston zullen vast deze dag met een nederige houding op het trainingscomplex verschijnen...

|
|
|
Vakkie W Vedette
Uit: Hoorn Vak: Stadiontribune - X3 Posts: 4922 Reg.: 23 mei 2003 | Maar volgens Cruyff kan Van Nistelrooy er niks van. Het is ook een zeeeeeeeeer matig tot slechte voetballer die toevallig alleen heeeeeeel veeeeeeeel scoort over al waar hij speelt. 
|
|
|
Middenveldert Vaste waarde in elftal
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1442 Reg.: 22 juni 2007 |
quote: fcuvrouw schreef:
Heeft het kindje last van sterrelures jezus nog niks laten zien bij madrid en dan boos weglopen als je niet wordt opgenomen??
ga door drente binnen de kortste keren wordt je in madrid uitgekost vanwege je gedrag !
Nee, je moet gelaten en tevreden reageren als je voor een belangrijke wedstrijd wordt gepasseerd. Alsof het je niet boeit. Ik denk dat zijn reactie (boos en teleurgesteld) helemaal niet zo gek is hoor...
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4078 Reg.: 26 oktober 2006 | Hij mag weer:
Royston Drenthe reist wel met de Spaanse koploper mee naar Sevilla. De oud-Feyenoorder was door trainer Bernd Schuster de voorgaande twee duels gepasseerd
|
|
|
simplysteef Vaste waarde in elftal
Uit: roosendaal Vak: - Posts: 364 Reg.: 17 januari 2006 | Het is sonde 't manneke.
Gewoon een hardstikke grappig ventje, dat niet al te slim is. Helemaal omhoog gepraat door de media en hier volledig in mee is gegaan.
Omdat hij niet al te slim is, maar wel goed kon voetballen heeft hij zich hier al op vroege leeftijd volledig op gestort. Want wanneer heb je het 'goed gedaan' in het leven? Als je succesvol bent! En wanneer ben je succesvol? Als je veel geld hebt/verdient!
Dus ook ik geef Royston groot gelijk, al kon ik hem tijdens de berichten over een mogelijke arbitragezaak ook wel schieten.
Laten we deze straatrat het beste gunnen en hopen dat hij ooit nog voor Feyenoord speelt en dat we hem lekker toezingen zoals we dat nu met onze olijke Molukker doen
En als we nou allemaal heel lief zijn voor hem, krijgt elke seizoenskaart houden misschien wel een gratis gouden tand.
[Dit bericht is veranderd door simplysteef (op 3 november 2007 11:53:15).]
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote:
De Telegraaf, ma 05 nov 2007, 14:09
'Drenthe wordt belangrijk voor Real'
door onze Telesportredactie
MADRID - De tijd van Royston Drenthe bij Real Madrid moet nog komen, tenminste dat denkt zijn teamgenoot Ruud van Nistelrooy. "Hij heeft nog een lange weg te gaan", zegt de goalgetter op de officiële site van de Koninklijke. "Ik denk dat Royston in de toekomst een belangrijke speler voor Real gaat worden."
Volgens Van Nistelrooy laat Drenthe zich op de trainingen van zijn beste kant zien. "Royston werkt hard en wil dolgraag voetballen, maar hij moet geduld hebben."
|
|
|
RoelofLuinge Vedette
Vak: Marathontribune - E Posts: 1379 Reg.: 14 december 2004 |
quote: simplysteef schreef:
Het is sonde 't manneke.
Gewoon een hardstikke grappig ventje, dat niet al te slim is. Helemaal omhoog gepraat door de media en hier volledig in mee is gegaan.
Omdat hij niet al te slim is, maar wel goed kon voetballen heeft hij zich hier al op vroege leeftijd volledig op gestort. Want wanneer heb je het 'goed gedaan' in het leven? Als je succesvol bent! En wanneer ben je succesvol? Als je veel geld hebt/verdient!
Dus ook ik geef Royston groot gelijk, al kon ik hem tijdens de berichten over een mogelijke arbitragezaak ook wel schieten.
Laten we deze straatrat het beste gunnen en hopen dat hij ooit nog voor Feyenoord speelt en dat we hem lekker toezingen zoals we dat nu met onze olijke Molukker doen
En als we nou allemaal heel lief zijn voor hem, krijgt elke seizoenskaart houden misschien wel een gratis gouden tand.
Gefeliciteerd schoonheid, met de meest kansloze post van de week 
|
|
|
Uit: roosendaal Vak: - Posts: 364 Reg.: 17 januari 2006 | @RoelofLuinge
Ik voel me vereerd met deze waardering jouwerzijds. Een gerespecteerd forumganger als jij, die dit tegen mij zegt.
Aan de hand van jouw post kan ik slechts één ding concluderen: "Gevoel voor humor heb je niet".
Wel moet ik je meegeven dat je goed inzicht heb in het uiterlijk vermogen van de mens, dit gezien het feit dat je mij schoonheid noemt
Tnx m8!!!!!!!!!!
[Dit bericht is veranderd door simplysteef (op 10 november 2007 13:35:07).]
|
|
|
twice Meervoudig international
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 632 Reg.: 25 maart 2003 |
quote: RoelofLuinge schreef:
(...)
Gefeliciteerd schoonheid, met de meest kansloze post van de week 
Ik vind een post van hem meer toevoegen dan zo'n zeikreactie van jou...
Ach, Drenthe moet gewoon daar 2 jaar zijn zakken blijven vullen en dan terugkomen. As ie goed speelt is alles vergeven en hij is dan onderhand financieel onafhankelijk.
|
|
|
|
Uit: roosendaal Vak: - Posts: 364 Reg.: 17 januari 2006 | Ja precies en straatrat was positief bedoeld. Het is juist genieten om hem te zien spelen als een 'straatrat', zo heerlijk onbevangen.
|
|
|
quote: De Telegraaf, 16 nov 2007
Royston Drenthe straalt bij Jong Oranje
Verlost van de bank
door Dennis Galema
NIJMEGEN, vrijdag
De status van Royston Drenthe in de selectie van Jong Oranje is niet te vergelijken met die bij Real Madrid. Terwijl hij in de Spaanse hoofdstad als talentvolle nieuweling een bijrol vertolkt, blijft de Rotterdammer in het elftal van bondscoach Foppe de Haan een van de gezichtsbepalende spelers. Zijn tijdelijke terugkeer in Nederland doet de oud-Feyenoorder dan ook zichtbaar goed. Verlost van de bank kan hij vanavond in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Macedonië eindelijk weer eens als onomstreden basisspeler zijn voeten laten spreken. „Als voetballiefhebber wil je altijd spelen, maar ik ben nog steeds blij dat ik de stap naar Real Madrid heb gemaakt.â€
Tijdens de trainingen bij Jong Oranje straalde het plezier de afgelopen dagen weer ouderwets van zijn gezicht af. Hoewel Drenthe beweert het ook in Madrid naar zijn zin te hebben, zorgt zijn huidige rol op het tweede plan bij de ’Koninklijke’ toch voor een andere gemoedstoestand. „In de media verschenen een paar weken geleden berichten dat ik boos zou zijn weggelopen van een training. Dat is niet waar. Van mij wordt elke dag verwacht dat ik lach. Maar ik ga niet glimlachend rondlopen als ik somber gestemd benâ€, aldus Drenthe.
Zijn eerste seizoen bij Real Madrid ziet Drenthe als een leerjaar. De afgelopen maand kwam hij niet verder dan twee korte invalbeurten tegen Espanyol en Real Mallorca.
„De keuze om naar Real te gaan was er een van nu of nooit. Om als 20-jarige met zulke goede voetballers om je heen te spelen, is een droom die uitkomt. Ik leer heel veel op de trainingen. Ook het leven in Madrid maakt heel veel goed.â€
Drenthe heeft onlangs een gesprek gevoerd met de clubleiding, onder anderen met technisch directeur Predrag Mijatovic. „Hij benadrukte dat ik geduld moet hebben en dat ik een van de toekomstige talenten van de club ben.†Woorden van dezelfde strekking sprak zijn ploeggenoot Ruud van Nistelrooy. „Ik heb een goede band met Ruudje. Hij heeft gelijk door te stellen dat ik rustig en geduldig moet blijven. Het zijn wijze woorden die ik wil horen.â€

• Royston Drenthe is bij Jong Oranje een van de gezichtsbepalende spelers.
FOTO: RIAS IMMINK
In Madrid volgt de rasechte Feyenoorder zijn oude ’cluppie’ op de voet. „Eerlijk gezegd mis ik Feyenoord soms als ik even rustig alleen op de bank zit. Ik denk dat ze kampioen worden, omdat er zoveel veerkracht en kwaliteit in de ploeg zit. Aan het begin van het seizoen maakte ik zelfs nog deel uit van de selectie, maar je moet bepaalde keuzes in het leven maken.â€
Hoewel Drenthe een bijzondere band heeft met Foppe de Haan, kan hij zich voorstellen dat de Fries hem in de toekomst een keer zal passeren voor Jong Oranje of het olympisch elftal als de situatie bij Real Madrid niet verandert. Vooralsnog hoeft Drenthe daar echter nog niet voor te vrezen. De bondscoach is gecharmeerd van de smaakmaker op het afgelopen EK onder 21 en houdt de ontwikkeling van Drenthe, ondanks diens weinige speelminuten, nauwgezet in de gaten. De Haan wordt door niemand minder dan Van Nistelrooy per mail op de hoogte gehouden. „Ik heb van Ruud begrepen dat Royston heel goed en bezeten traint.â€
Ondanks de ervaringen van Drenthe in de absolute top, beschouwt hij zichzelf niet als de leider van Jong Oranje. „Maar ik ben wel iemand die belangrijk is voor de ploeg. Die status heb ik zelf opgebouwd.â€
|
|
|
Jen Bankzitter
Uit: Katwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 236 Reg.: 17 maart 2003 | Zo jammer van die speler. Is compleet misbruikt door zijn zakenwaarnemer, die nu waarschijnlijk schaterlachend de krant zit te lezen.
|
|
|
quote: Jen schreef:
Zo jammer van die speler. Is compleet misbruikt door zijn zakenwaarnemer, die nu waarschijnlijk schaterlachend de krant zit te lezen.
Wat valt er te lachen voor die zaakwaarnemer? Behalve dan dat dit verhaal in De Telegraaf waarschijnlijk tot stand gekomen is dankzij die zaakwaarnemer.
Wie het laatst lacht, lacht het best en voorlopig is dat gelukkig Royston Drenthe.
De vijanden die Drenthe gemaakt heeft met zijn vertrek naar Madrid, kunnen voorlopig alleen maar lachen als boeren met kiespijn en hopelijk blijft dat zo.
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 4357 Reg.: 17 maart 2003 |
quote: Happel schreef:
(...)Wat valt er te lachen voor die zaakwaarnemer? Behalve dan dat dit verhaal in De Telegraaf waarschijnlijk tot stand gekomen is dankzij die zaakwaarnemer.
Wie het laatst lacht, lacht het best en voorlopig is dat gelukkig Royston Drenthe.
De vijanden die Drenthe gemaakt heeft met zijn vertrek naar Madrid, kunnen voorlopig alleen maar lachen als boeren met kiespijn en hopelijk blijft dat zo.
Volgens mij is Feyenoord nog altijd de partij die het hardste lacht, die hebben 13 miljoen Euro ontvangen voor een speler die vrijwel nooit in actie komt.
En die prietpraat over "speler voor de toekomst" zou ik in de positie van Royston niet al te serieus nemen als je ziet dat ze tegelijkertijd Robben hebben aangetrokken met een contract voor 5 jaar.
|
|
|
quote: Obiku schreef:
(...)
Volgens mij is Feyenoord nog altijd de partij die het hardste lacht, die hebben 13 miljoen Euro ontvangen voor een speler die vrijwel nooit in actie komt.
En die prietpraat over "speler voor de toekomst" zou ik in de positie van Royston niet al te serieus nemen als je ziet dat ze tegelijkertijd Robben hebben aangetrokken met een contract voor 5 jaar.
Robben en Drenthe kunnen volgens jou niet in één elftal spelen?? 
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 4357 Reg.: 17 maart 2003 |
quote: Happel schreef:
(...)Robben en Drenthe kunnen volgens jou niet in één elftal spelen?? 
Ik zou niet weten hoe, ze komen allebei veruit het beste tot hun recht in een aanvallende rol op de linkerflank. Als linksback komt Drenthe zwaar tekort, daar hoeven we toch niet over te discussieren?
Hij is gewoon aangetrokken op basis van een hype, maar heeft dat zelf schijnbaar nog steeds niet in de gaten. Maar niet getreurd, nog een paar maanden op de bank en Feyenoord kan hem voor een schijntje terugkopen / huren 
|
|
|
(...)
Ik zou niet weten hoe, ze komen allebei veruit het beste tot hun recht in een aanvallende rol op de linkerflank. Als linksback komt Drenthe zwaar tekort, daar hoeven we toch niet over te discussieren?
Hij is gewoon aangetrokken op basis van een hype, maar heeft dat zelf schijnbaar nog steeds niet in de gaten. Maar niet getreurd, nog een paar maanden op de bank en Feyenoord kan hem voor een schijntje terugkopen / huren 
Drenthe is linkshalf en hij lacht zich rot. Ik kan haast niet wachten op wat zijn tegenstanders over twee jaar te zeggen hebben, als Drenthe in Madrid een basisplaats heeft veroverd.
|
|
|
Obiku Vedette
Vak: Maastribune - W2 Posts: 4357 Reg.: 17 maart 2003 | In Spanje speelt iedere ploeg met twee spitsen, Drenthe zal dus ten alle tijde met Robben (en Robinho, en volgend kopen ze ongetwijfeld wel weer een paar nieuwe) moeten concurreren voor de plaats van buitenste middenvelder.
|
|
|
In Spanje speelt iedere ploeg met twee spitsen, Drenthe zal dus ten alle tijde met Robben (en Robinho, en volgend kopen ze ongetwijfeld wel weer een paar nieuwe) moeten concurreren voor de plaats van buitenste middenvelder.
Te allen tijde bestaat niet bij het veranderlijke Real Madrid. We zullen zien hoe Drenthe zich ontwikkelt, samen met Robben. Laten we er over twee jaar nog eens op terug komen. 
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 4078 Reg.: 26 oktober 2006 | Ik mis hemn niet , Luigi is 3 klasse beter dan hem op links en hier was tie ook op de bank belandt. Zowel Real als wij staan zo hoog omdat hij niet meespeelt.
Hij was hier ook op de bank belandt ,omdat hij nog veel moet leren.
En is er alleen maar financieel beter van geworden.
Tot ziens en nooit meer ! 
[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 16 november 2007 12:40:43).]
|
|
|
titan57nl Vedette
Uit: Fortaleza Vak: - Posts: 3618 Reg.: 11 maart 2002 | Precies, Bruins ontwikkeld zich door zijn vertrek als een komeet, en over een aantal jaren komen van Persie en Drenthe ervaren terug bij Feyenoord.....geweldig toch! 
|
|
|