| Poster | | Topic: Voetbal Insite / Studio Voetbal (deel 2) |  |
|
Fisherman Moderator
Vak: - Posts: 340 Reg.: 18 december 2006 | |
| Pool: 3500e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Montezuma Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - N Posts: 2019 Reg.: 16 september 1999 |
quote: Jij als ondernemer zou dan toch ook wel moeten weten dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Je doet nu net alsof je het wiel hebt uitgevonden. Ieder heeft zo zijn eigen werkwijze. Als jij, zoals jezelf al aangaf vriendschap en werk niet van elkaar kan scheiden, dan lijk het me niet onverstandig om daaraan ook niet te beginnen. Ik weet van mezelf dat ik dit prima van elkaar kan scheiden dit gaat dan ook niet ten koste van een vriendschap of een zakelijke relatie zolang jij maar beseft waar je mee bezig bent kan er geen verstoorde relatie optreden.
Nu weer terug naar het voetbal. De technische staf bestaat naast van Basten, van 't Schip en Witschge ook uit Hesp, Jorritsma en Spelbos dus laten we asjeblieft ophouden over een vriendjeskliek.
voor wat betreft het eerste; nee ik heb het wiel niet uitgevonden net zoals jij niet weet waar je het wat dit betreft over hebt.
voor wat betreft het tweede; Jorritsma zat er al als teammanager, die heeft geen technische verantwoordelijkheid, en Spelbos is alleen een scout, zit niet eens bij de staf getuige dit bericht van vandaag op de KNVB site:
quote: De complete staf luidt als volgt: Marco van Basten, John van 't Schip (beiden bondscoach), Rob Witschge (assistent-coach), Ruud Hesp (keeperstrainer), Luc van Agt (inspanningsfysioloog), Roberto Tolentino (video-analist), Gertjan Goudswaard (sportarts, foto), Ricardo de Sanders, Leo Echteld, Jörgen van Hattem, Carlo Tosi (allen fysiotherapeut), Jos Smit, Rob Koster (beiden masseurs), Rob Kocken, Arend de Kruyff, Carlo de Leeuw (allen materiaal), Johan Klein Gebbink, Siepko Lutjeboer (beiden kok), Theo Damen (veiligheid), Kees Jansma (perschef), Monique Kessels, Anja van Ginhoven (beiden perszaken/KNVB-bureau), Hans Jorritsma (teammanager).
En verder vind ik het een teken van zwakte om steeds te reageren op bijzaken maar de hoofdargumenten ongemoeid te laten. Eerst een hele verhandeling over klaverjassen (LB) en vervolgens over wielen uitvinden. Zo blijf je bezig, maar inhoudelijk kom je geen steek verder.
|
|
|
Michael_Jordan Meervoudig international
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2296 Reg.: 20 juni 2006 | Het lijkt er anders wel verdacht veel op. Met een arrogant toontje zo van, jij weet er helemaal niks van af en ik de ondernemer weet alles beter, wekt je bij mij de indruk dat je het wiel heb uitgevonden.
Nogmaals ik heb geen zin en tijd om nog eens over het selectiebeleid te hebben daar heb ik vaak genoeg mijn mening over gegeven. Wel wil ik nog een keer reageren over de samenstelling van de technische staf. Er wordt hier net gedaan alsof van Basten een staf heeft samengesteld bestaande uit een vriendenclub. Met alleen ja-knikkers. Van 't Schip en Witschge worden hier afgeschilderd alsof ze helemaal niets kunnen, behalve dan dat ze gezellig kunnen kaarten. Vind ik echt een diskwalificatie tov de twee assistenten. Als zij daadwerkelijk niets zouden toevoegen dan is er maar één iemand de lul, namelijk van Basten zelf, dus waar maakt iedereen zich zo druk om?
Het functioneren van een technische staf gaat bij mij altijd gekoppeld aan het resultaat. Je kunt toch niet ontkennen dat onder van Basten matige resultaten zijn gehaald?
Nog het laatste, van Basten heeft zelf bij voetbalinsite aangegeven dat mensen als Jorritsma, Hesp en Spelbos mee discussiëren over het voetbal. Er wordt dus ook overleg gepleegd met deze heren. Weliswaar hebben Jorritsma en Spelbos officieel geen verantwoordelijkheid op het technische vlak, maar er wordt wel degelijk gebruikt van hen gemaakt.
|
|
|
mdv_32 Bankzitter
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 771 Reg.: 4 oktober 2007 |
quote: Montezuma schreef:
De complete staf luidt als volgt: Marco van Basten, John van 't Schip (beiden bondscoach), Rob Witschge (assistent-coach), Ruud Hesp (keeperstrainer), Luc van Agt (inspanningsfysioloog), Roberto Tolentino (video-analist), Gertjan Goudswaard (sportarts, foto), Ricardo de Sanders, Leo Echteld, Jörgen van Hattem, Carlo Tosi (allen fysiotherapeut), Jos Smit, Rob Koster (beiden masseurs), Rob Kocken, Arend de Kruyff, Carlo de Leeuw (allen materiaal), Johan Klein Gebbink, Siepko Lutjeboer (beiden kok), Theo Damen (veiligheid), Kees Jansma (perschef), Monique Kessels, Anja van Ginhoven (beiden perszaken/KNVB-bureau), Hans Jorritsma (teammanager).
23 namen, is dit de selectie van Bassie?
O nee het is de begeleidingsstaf... 23 man als we kampioen worden hoor je me er natuurlijk niet meer over 
komt voetbal insite ofzo ook tijdens het EK?
[Dit bericht is veranderd door mdv_32 (op 8 mei 2008 20:26:12).]
|
|
|
Montezuma Vedette
quote: Michael_Jordan schreef:
Het lijkt er anders wel verdacht veel op. Met een arrogant toontje zo van, jij weet er helemaal niks van af en ik de ondernemer weet alles beter, wekt je bij mij de indruk dat je het wiel heb uitgevonden.
Nogmaals ik heb geen zin en tijd om nog eens over het selectiebeleid te hebben daar heb ik vaak genoeg mijn mening over gegeven. Wel wil ik nog een keer reageren over de samenstelling van de technische staf. Er wordt hier net gedaan alsof van Basten een staf heeft samengesteld bestaande uit een vriendenclub. Met alleen ja-knikkers. Van 't Schip en Witschge worden hier afgeschilderd alsof ze helemaal niets kunnen, behalve dan dat ze gezellig kunnen kaarten. Vind ik echt een diskwalificatie tov de twee assistenten. Als zij daadwerkelijk niets zouden toevoegen dan is er maar één iemand de lul, namelijk van Basten zelf, dus waar maakt iedereen zich zo druk om?
Het functioneren van een technische staf gaat bij mij altijd gekoppeld aan het resultaat. Je kunt toch niet ontkennen dat onder van Basten matige resultaten zijn gehaald?
Nog het laatste, van Basten heeft zelf bij voetbalinsite aangegeven dat mensen als Jorritsma, Hesp en Spelbos mee discussiëren over het voetbal. Er wordt dus ook overleg gepleegd met deze heren. Weliswaar hebben Jorritsma en Spelbos officieel geen verantwoordelijkheid op het technische vlak, maar er wordt wel degelijk gebruikt van hen gemaakt.
Er is niks arrogants aan om stellen dat je met vrienden een andere werkrelatie hebt dan met anderen. Zeker in een hierarchische situatie waar vriend 1 zegt wat vriend 2 moet doen. Dat het bij oranje kennelijk wel werkt zegt wat mij betreft genoeg. Wat me overigens opviel aan bovenstaand lijstje is dat Van 't Schip ook bondscoach is, waar Witschge assistent is. Curieus.
Verder zeg ik helemaal niet dat Van 't Schip en Witschge er niets van kunnen. Ik zeg dat Van Basten, Van 't Schip en Witschge er niets van kunnen. En dat is ook gebleken: zowel in hun selectiebeleid, opstellingen en resultaten. Neem het verleden van Schippie en de ervaring van Witschge en Bassie mee en je hebt een houdbare stelling.
Ik kan inderdaad niet ontkennen dat onder Van Basten matige resultaten zijn behaald. Dat doe ik ook helemaal niet, waarom zou ik, het is juist een bevestiging van mijn standpunt. Het is al vaak genoeg gebleken dat Van Basten fouten maakt. Allereerst op het gebied van aanvallend en dominant voetballen, dan over de speltaktiek, dan over de opstelling en het vertoonde spel. En ten slotte over zijn omgang met spelers. Zijn geloof in karikaturen op voetballers als Emanuelson en de escargotische traagheid van Maduro bewijzen dat hij weinig zicht heeft op kwaliteit en zijn potsierlijke excuses naar aanleiding van het toch selecteren van die rommel zijn navenant. Een reeds gezegd: in 4 jaar één acceptabele wedstrijd, in een opstelling en taktiek die hem nota bene door de spelersgroep is opgelegd.
En dat Jorritsma meediscussieert over het voetbal is al helemaal een aanfluiting. Hoeveel zeggenschap zal hij hebben in die discussies als hij het over strafcorners, groene kaarten en sleeppushen gaat hebben?
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2296 Reg.: 20 juni 2006 |
quote: Montezuma schreef:
(...)Er is niks arrogants aan om stellen dat je met vrienden een andere werkrelatie hebt dan met anderen. Zeker in een hierarchische situatie waar vriend 1 zegt wat vriend 2 moet doen. Dat het bij oranje kennelijk wel werkt zegt wat mij betreft genoeg. Wat me overigens opviel aan bovenstaand lijstje is dat Van 't Schip ook bondscoach is, waar Witschge assistent is. Curieus.
Verder zeg ik helemaal niet dat Van 't Schip en Witschge er niets van kunnen. Ik zeg dat Van Basten, Van 't Schip en Witschge er niets van kunnen. En dat is ook gebleken: zowel in hun selectiebeleid, opstellingen en resultaten. Neem het verleden van Schippie en de ervaring van Witschge en Bassie mee en je hebt een houdbare stelling.
Ik kan inderdaad niet ontkennen dat onder Van Basten matige resultaten zijn behaald. Dat doe ik ook helemaal niet, waarom zou ik, het is juist een bevestiging van mijn standpunt. Het is al vaak genoeg gebleken dat Van Basten fouten maakt. Allereerst op het gebied van aanvallend en dominant voetballen, dan over de speltaktiek, dan over de opstelling en het vertoonde spel. En ten slotte over zijn omgang met spelers. Zijn geloof in karikaturen op voetballers als Emanuelson en de escargotische traagheid van Maduro bewijzen dat hij weinig zicht heeft op kwaliteit en zijn potsierlijke excuses naar aanleiding van het toch selecteren van die rommel zijn navenant. Een reeds gezegd: in 4 jaar één acceptabele wedstrijd, in een opstelling en taktiek die hem nota bene door de spelersgroep is opgelegd.
En dat Jorritsma meediscussieert over het voetbal is al helemaal een aanfluiting. Hoeveel zeggenschap zal hij hebben in die discussies als hij het over strafcorners, groene kaarten en sleeppushen gaat hebben?
Als jij glashard durf te beweren dat de resultaten onder van Basten matig zijn, dan denk ik niet dat er in de Nederlandse geschiedenis ook maar een coach is geweest die het predikaat krijgt van 'voldoende' want van Basten is op dit moment gewoon de best presterende bondscoach. Zelf grootheid Happel kan namelijk niet tippen aan de resultaten van v Basten. Hieronder het overzicht van alle officiële duels onder van Basten.
1. 26/03/2008 Oostenrijk Nederland Oefeninterland 3-4
2. 06/02/2008 Kroatië Nederland Oefeninterland 0-3
3. 21/11/2007 Wit-Rusland Nederland Kwalificatie EK 08 2-1
4. 17/11/2007 Nederland Luxemburg Kwalificatie EK 08 1-0
5. 17/10/2007 Nederland Slovenië Kwalificatie EK 08 2-0
6. 13/10/2007 Roemenië Nederland Kwalificatie EK 08 1-0
7. 12/09/2007 Albanië Nederland Kwalificatie EK 08 0-1
8. 08/09/2007 Nederland Bulgarije Kwalificatie EK 08 2-0
9. 22/08/2007 Zwitserland Nederland Oefeninterland 2-1
10. 06/06/2007 Thailand Nederland Oefeninterland 1-3
11. 02/06/2007 Zuid-Korea Nederland Oefeninterland 0-2
12. 28/03/2007 Slovenië Nederland Kwalificatie EK 08 0-1
13. 24/03/2007 Nederland Roemenië Kwalificatie EK 08 0-0
14. 07/02/2007 Nederland Rusland Oefeninterland 4-1
15. 15/11/2006 Nederland Engeland Oefeninterland 1-1
16. 11/10/2006 Nederland Albanië Kwalificatie EK 08 2-1
17. 07/10/2006 Bulgarije Nederland Kwalificatie EK 08 1-1
18. 06/09/2006 Nederland Wit-Rusland Kwalificatie EK 08 3-0
19. 02/09/2006 Luxemburg Nederland Kwalificatie EK 08 0-1
20. 16/08/2006 Ierland Nederland Oefeninterland 0-4
21. 25/06/2006 Portugal Nederland Eindronde WK 2006 1-0
22. 21/06/2006 Nederland Argentinië Eindronde WK 2006 0-0
23. 16/06/2006 Nederland Ivoorkust Eindronde WK 2006 2-1
24. 11/06/2006 Servië en Montenegro Nederland Eindronde WK 2006 0-1
25. 04/06/2006 Nederland Australië Oefeninterland 1-1
26. 01/06/2006 Nederland Mexico Oefeninterland 2-1
27. 27/05/2006 Nederland Kameroen Oefeninterland 1-0
28. 01/03/2006 Nederland Ecuador Oefeninterland 1-0
29. 12/11/2005 Nederland Italië Oefeninterland 1-3
30. 12/10/2005 Nederland Macedonië Kwalificatie WK '06 0-0
31. 08/10/2005 Tsjechië Nederland Kwalificatie WK '06 0-2
32. 07/09/2005 Nederland Andorra Kwalificatie WK '06 4-0
33. 03/09/2005 Armenië Nederland Kwalificatie WK '06 0-1
34. 17/08/2005 Nederland Duitsland Oefeninterland 2-2
35. 08/06/2005 Finland Nederland Kwalificatie WK '06 0-4
36. 04/06/2005 Nederland Roemenië Kwalificatie WK '06 2-0
37. 30/03/2005 Nederland Armenië Kwalificatie WK '06 2-0
38. 26/03/2005 Roemenië Nederland Kwalificatie WK '06 0-2
39. 09/02/2005 Engeland Nederland Oefeninterland 0-0
40. 17/11/2004 Andorra Nederland Kwalificatie WK '06 0-3
41. 13/10/2004 Nederland Finland Kwalificatie WK '06 3-1
42. 09/10/2004 Macedonië Nederland Kwalificatie WK '06 2-2
43. 08/09/2004 Nederland Tsjechië Kwalificatie WK '06 2-0
44. 03/09/2004 Nederland Liechtenstein Oefeninterland 3-0
45. 18/08/2004 Zweden Nederland Oefeninterland 2-2
45 wedstrijden, 31 keer gewonnen, 9 keer gelijk en 5 nederlagen. Wat neerkomt op 2.267 punten per wedstrijd. Toch vreemd als je stelt dat van Basten, van 't Schip en Witschge er niets van kunnen, want het overzichtje vertelt toch een heel andere verhaal. Namelijk dat de resultaten onder van Basten uitstekend zijn.
|
|
|
patrick1993 Basisspeler
Uit: oisterwijk Vak: - Posts: 332 Reg.: 15 januari 2006 | Vanavond Amrabat bij voetbal insite, kan een leuke uitzneding worden.
Heitinga bij studio voetbal.
|
|
|
Montezuma Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - N Posts: 2019 Reg.: 16 september 1999 | Er was ooit een door Feyenoord begeerde coach die het woord scorebordjournalistiek introduceerde. En daarmee bedoelde hij dus datgene wat je hierboven hebt opgeschreven. Want je kunt je makkelijk vergapen aan die mooie statistiekjes en juichende cijfertjes, maar kijk dan eens even naar het niveau van de tegenstanders! Allemaal B-, soms C-, en zelfs D-garnituur. Je moet wel heel erg je best doen om hiervan niet te winnen.
En duik dan ook eens de diepte in en vermeld iets erbij over het vertoonde spel tegen deze "loodzware" tegenstanders: waar anderen met 5-0 over Luxemburg heen lopen, komt oranje niet verder dan een zeer moeizame 1-0. En dat zijn geen incidenten, zo zijn er legio voorbeelden. Het frappante is juist dat dat ene incident, die 0-3 tegen kroatie juist als maatgevend wordt beschouwd. Het tekent de hemeltergende domheid van de NL media en de met oranje klompen op het hoofd lopende idioten. Want als je je baseert op al die wedstrijden, dan gaat dit oranje staks verpulverd worden door geoliede machines als Italië en frankrijk, en is het exit voor oranje nog voor het toernooi goed en wel begonnen is. Of ben je vergeten hoe Italië een paar jaar geleden oranje schaterlachend wegtikte?
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Stadiontribune - X2 Posts: 11157 Reg.: 13 maart 2002 | @Michael_Jordan: Schoon deze lijst eens op? Dus al het oefengeneuzel eruit en alleen de wedstrijden meenemen die echt van belang zijn. Dan zijn de cijfers veel minder rooskleurig dan jij het doet voorstellen.
Met de groep die Nederland had voor de kwalificatie van het EK 2008 hadden zelfs de Belgen of Oostenrijkers kans gezien de kwalificatie af te dwingen. Oostenrijk speelt nu uitsluitend omdat ze gastland zijn.
Over het WK 2006 wil ik kort zijn. Daar heeft Van Basten het niet best gedaan. Met name tegen Portugal liet hij zich als een beginneling piepelen.
Je volhardendheid om Van Basten en ook allerlei andere Ajacieden te verdedigen doet mij overigens iets vrezen. Namelijk dat je een neus in schaapskleren bent. Het zal niet zo zijn maar het begint me wel heel erg op te vallen.
|
|
|
quote: De Sigaar schreef:
@Michael_Jordan: Schoon deze lijst eens op? Dus al het oefengeneuzel eruit en alleen de wedstrijden meenemen die echt van belang zijn. Dan zijn de cijfers veel minder rooskleurig dan jij het doet voorstellen.
Met de groep die Nederland had voor de kwalificatie van het EK 2008 hadden zelfs de Belgen of Oostenrijkers kans gezien de kwalificatie af te dwingen. Oostenrijk speelt nu uitsluitend omdat ze gastland zijn.
Over het WK 2006 wil ik kort zijn. Daar heeft Van Basten het niet best gedaan. Met name tegen Portugal liet hij zich als een beginneling piepelen.
Je volhardendheid om Van Basten en ook allerlei andere Ajacieden te verdedigen doet mij overigens iets vrezen. Namelijk dat je een neus in schaapskleren bent. Het zal niet zo zijn maar het begint me wel heel erg op te vallen.
Wat zit jij hier te insinueren Sigaar. Ik vind dit echt stuitend gedrag voor iemand die hier dagelijks komt. Jij als vaste poster weet toch wel inmiddels hoe ik over bepaalde zaken denkt. Jammer dat je jezelf verlaagt naar zo een niveau, alleen omdat ik een afwijkende mening heb dan jou.
@Montezuma wat wil je nu zeggen, dat alle voorgaande bondscoaches wel te maken kreeg met alleen maar toplanden en dat heel toevallig onder van Basten wij alleen maar B-, C-, en zelfs D-garnituur zijn tegengekomen? Van Basten staat al 4 jaar aan het roer. 4 jaar is toch wel een lange periode om te oordelen dat de resultaten onder hem gewoon uitstekend zijn. Dat jij verder heel veel waarde hecht aan mooi voetbal is prima maar uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat zijn de drie punten. Bij zijn aanstelling was het doel plaatsen voor een WK. Heeft hij keurig aan voldaan. Op het WK was het doel om zo ver mogelijk te komen, we verliezen ongelukkig van de Portugezen in de achtste finale, maar we hebben ons absoluut niet geblameerd zoals sommige wil doen beweren. Vergeet daarnaast niet dat we met relatief gemak de eerste ronde hebben overleefd terwijl we in de poule des doods zaten. Vervolgens is het volgende doel plaatsing voor het EK. Heeft hij ook aan voldaan, dus ik kan op dit moment niets anders dan tevreden zijn over het functioneren van v Basten.
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 13310 Reg.: 31 juli 2004 |
(...)
Wat zit jij hier te insinueren Sigaar. Ik vind dit echt stuitend gedrag voor iemand die hier dagelijks komt. Jij als vaste poster weet toch wel inmiddels hoe ik over bepaalde zaken denkt. Jammer dat je jezelf verlaagt naar zo een niveau, alleen omdat ik een afwijkende mening heb dan jou.
@Montezuma wat wil je nu zeggen, dat alle voorgaande bondscoaches wel te maken kreeg met alleen maar toplanden en dat heel toevallig onder van Basten wij alleen maar B-, C-, en zelfs D-garnituur zijn tegengekomen? Van Basten staat al 4 jaar aan het roer. 4 jaar is toch wel een lange periode om te oordelen dat de resultaten onder hem gewoon uitstekend zijn. Dat jij verder heel veel waarde hecht aan mooi voetbal is prima maar uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat zijn de drie punten. Bij zijn aanstelling was het doel plaatsen voor een WK. Heeft hij keurig aan voldaan. Op het WK was het doel om zo ver mogelijk te komen, we verliezen ongelukkig van de Portugezen in de achtste finale, maar we hebben ons absoluut niet geblameerd zoals sommige wil doen beweren. Vergeet daarnaast niet dat we met relatief gemak de eerste ronde hebben overleefd terwijl we in de poule des doods zaten. Vervolgens is het volgende doel plaatsing voor het EK. Heeft hij ook aan voldaan, dus ik kan op dit moment niets anders dan tevreden zijn over het functioneren van v Basten.
Bij zijn komst beloofde hij mooi aanvallend voetbal. Iets wat hij niet is nagekomen. Vervolgens presteerde hij het om halsstarrig voor een systeem te kiezen waar hij het materiaal helemaal niet voor heeft, waardoor van Nistelrooy veelvuldig op een eiland stond. Zijn peoples management is ook niet om naar huis te schrijven (en dan doel ik o.a. op Davids, Seedorf, van Nistelrooy en van Bommel). Hij selecteerde niet zozeer op kwaliteit, maar met name op Ajaxcieden. Je kan niet ontkennen dat al deze kritieken op het adres van van Basten meer dan terecht zijn.
|
|
|
Kermit Vedette
Uit: Hellevoetsluis Vak: - Posts: 1396 Reg.: 19 september 2004 | Als ik dit allemaal zo lees, dan is Bert eigenlijk een heel vanzelfsprekende opvolger...
|
|
| Pool: 2531e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
st0ere2006  International
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 3352 Reg.: 26 oktober 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
@Michael_Jordan: Schoon deze lijst eens op? Dus al het oefengeneuzel eruit en alleen de wedstrijden meenemen die echt van belang zijn. Dan zijn de cijfers veel minder rooskleurig dan jij het doet voorstellen.
Hier kan ik mij zeker wel bij aansluiten; Daarbij komt notabene nog het feit dat vorige week de opmerking van Marco over het overleg met Jorritsma, Hesp en Spelbos serieus werd genomen. Spelbos als je die zijn mening serieus neemt; hij is faliekant mislukt als trainer en was voormalig ploegmaat bij de snavels van onze Utregse nicht.
Kijk bij mij valt er een ding veel meer op bij Michael_Jordan, maar als je er dan gekscherend wat over post in het Oranje Topic, dan is zijn reaktie: rot op man. . Maar goed Sigaar ,aan iedereen mankeert wat , behalve aan ons 2 ! 
|
|
|
|
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Bij zijn komst beloofde hij mooi aanvallend voetbal. Iets wat hij niet is nagekomen. Vervolgens presteerde hij het om halsstarrig voor een systeem te kiezen waar hij het materiaal helemaal niet voor heeft, waardoor van Nistelrooy veelvuldig op een eiland stond. Zijn peoples management is ook niet om naar huis te schrijven (en dan doel ik o.a. op Davids, Seedorf, van Nistelrooy en van Bommel). Hij selecteerde niet zozeer op kwaliteit, maar met name op Ajaxcieden. Je kan niet ontkennen dat al deze kritieken op het adres van van Basten meer dan terecht zijn.
Begrijp me niet verkeerd. Ik zal zeker niet ontkennen dat van Basten geen fouten hebt gemaakt. Met name het tijdlang negeren van Clarence Seedorf heb ik nooit begrepen. Of publiekelijk in de media de vergelijking maken tussen Davids en de al lang gestopte Wouters was op zijn zachtst gezegd niet bepaald netjes van hem. Hoewel hij later wel zijn excuses heeft aangeboden. Op het gebied van people management heeft hij wat dat betreft nog genoeg te leren.
Wat betreft het laatste dat hij enkel selecteert op Ajacieden en niet op kwaliteit kan ik niet met je eens zijn. Van Basten heeft namelijk veel moeite gedaan om iemand als Salamon Kalou in het Nederlandse elftal te krijgen. Helaas is het hem niet gelukt maar dit geeft alleen maar aan dat hij niet alleen selecteert in Amsterdam maar ook zeker let op de kwaliteit van een speler.
|
|
|
emmylover Vedette
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 3462 Reg.: 12 april 2004 | met dicht geknepen billen hebben we het ek gehaald,het vertoonde spel was niet om aan te zien.en nog verdedig jij marco,die het hele rare selectie beleid had om 4 wereld spelers niet op te roepen omdat ze te mondig waren 
|
|
|
Montezuma Vedette
(...)
Begrijp me niet verkeerd. Ik zal zeker niet ontkennen dat van Basten geen fouten hebt gemaakt. Met name het tijdlang negeren van Clarence Seedorf heb ik nooit begrepen. Of publiekelijk in de media de vergelijking maken tussen Davids en de al lang gestopte Wouters was op zijn zachtst gezegd niet bepaald netjes van hem. Hoewel hij later wel zijn excuses heeft aangeboden. Op het gebied van people management heeft hij wat dat betreft nog genoeg te leren.
Wat betreft het laatste dat hij enkel selecteert op Ajacieden en niet op kwaliteit kan ik niet met je eens zijn. Van Basten heeft namelijk veel moeite gedaan om iemand als Salamon Kalou in het Nederlandse elftal te krijgen. Helaas is het hem niet gelukt maar dit geeft alleen maar aan dat hij niet alleen selecteert in Amsterdam maar ook zeker let op de kwaliteit van een speler.
Ik blijf me verbazen over hoe onze Marcominnende vriend steeds maar incidenten misbruikt om Van Bastens evangelie te verkondingen, maar het grote geheel maar steeds links laat liggen. Dat Marco zich een keertje sterk heeft gemaakt voor Kalou wordt vele malen teniet gedaan door de selectie van massa's netnietjes, Van Emanuelson tot Denneboom en Maduro tot Jansen. Als je ergens een patroon in zou moeten herkennen dan is het wel dat Marco's selctiebeleid overloopt met ajacide. Zelfs Kuijt, nota bene een speler die met zijn werklust goud waard was voor Marco in zijn eerste jaren, moet vrezen voor selectie. Marco kiest liever voor een draver met een rendement waar zelfs Dexia zich nog voor zou schamen. Van Basten roept jaarlijks dat je wel moet spelen om voor oranje opgeroepen te worden, of in vorm zijn, maar dat geldt alleen voor de buiten Duivendrecht spelende of gekweekte speler, want elk duivendrechter snuisterijtje is natuurlijk heilig en zeker van zijn plek. De man heeft zo'n overduidelijke ajaxvoorkeur dat zelfs in ajacide gefrituurde meelopers als Kesler nu opeens roepen dat het wel wat minder mag met die Duivendrechter fixatie. Een duidelijker voorbeeld van Van Bastens nepotisme kun je nauwelijks krijgen. Nou ja, als je niet MJ heet natuurlijk.
|
|
|
PETERSCHUURBIERS Ballenjongen
Uit: ROTTERDAM Vak: - Posts: 2 Reg.: 2 januari 2006 | Ik denk dat het hele nederlandse voetbal bergafwaarts gaat, puur daar de nederlandse clubs niet het vermogen hebben om dat te kunnen doen om jonge talentvolle spelers langer vast te houden, goede spelers aan te trekken,onintressante competitie.
Het Nederlandse elftal kijk ik al heel lang niet meer naar veels te veel spelers zijn er geselecteerd zonder nou echt oranje waardig te zijn, maar van mijnheer Basten zal dit wel anders zien.
|
|
|
Face2 Meervoudig international
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Stadiontribune - RR Posts: 645 Reg.: 3 december 2005 | Iemand gisteren Pauw en Witteman gezien?
Daar zat Derksen ook en o.a. Peter de Vries.
Derksen werd goed voor lul gezet.
Eerst lieten ze een fragment uit Voetbal Insite zien, waarin van Basten aan Derksen vroeg om een opstelling te maken van het Nederlands elftal. Hierdoor werd hij zo verrast dat ie weinig meer uit wist te brengen.
Reactie van P&W: nou, wij hebben het ook geprobeerd maar zo moeilijk was het niet
Daana werd hij aangevallen door De Vries:
Je durft alles over iedereen te roepen, maar als ze naast je zitten ben je poeslief en aardig.
Derksen: oh ja geef 's voorbeelden dan?
De Vries zonder te aarzelen: Adriaanse, Koeman.
Derksen gelijk uitgeluld.
Deze man valt echt door de mand.
Er zat trouwens ook nog een feministe die hem steeds klem lulde. Dat zal pijn doen. Verliezen van een vrouw 
|
|
| Pool: 2075e | MotM: - | Battle-rating: 1.499,1 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Corleone Vedette Tweede plaats Feyenoord Netwerk Pool 2003/2004
Vak: Olympiatribune - BB Posts: 1084 Reg.: 4 november 2000 | zondag zit onze nieuwe trainer bij Voetbal Insite.. dus als je vragen mocht hebben mailen met Voetbal Insite.

mijn vraag ingestuurd is: op welke positie is de urgenste versterking nodig?
[Dit bericht is veranderd door Corleone (op 17 mei 2008 13:39:37).]
|
|
|
Mr Bean collumnist Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - W1 Posts: 1780 Reg.: 20 augustus 2004 |
quote: Corleone schreef:
zondag zit onze nieuwe trainer bij Voetbal Insite.. dus als je vragen mocht hebben mailen met Voetbal Insite.

mijn vraag ingestuurd is: op welke positie is de urgenste versterking nodig?
Waar vind je zelf dat het het urgenste is?
|
|
|
FRB Internationale topspeler
Vak: Maastribune - VV Posts: 5501 Reg.: 7 augustus 2005 | Voetbal Insite" met bestuursdelegatie FSV.
zaterdag 17-05-2008- Een bestuursdelegatie van de FSV en enkele Feyenoord supporters zijn aanwezig in de live uitzending van "Voetbal Insite" van 18 mei a.s. bij RTL 7 om 21.30 uur en doen daar een mededeling namens de leden van de FSV.
Wat gaat hier nu weer gebeuren??
|
|
|
berg1f Meervoudig international
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 692 Reg.: 24 september 2004 |
quote: Face2 schreef:
Iemand gisteren Pauw en Witteman gezien?
Daar zat Derksen ook en o.a. Peter de Vries.
Derksen werd goed voor lul gezet.
Eerst lieten ze een fragment uit Voetbal Insite zien, waarin van Basten aan Derksen vroeg om een opstelling te maken van het Nederlands elftal. Hierdoor werd hij zo verrast dat ie weinig meer uit wist te brengen.
Reactie van P&W: nou, wij hebben het ook geprobeerd maar zo moeilijk was het niet
Daana werd hij aangevallen door De Vries:
Je durft alles over iedereen te roepen, maar als ze naast je zitten ben je poeslief en aardig.
Derksen: oh ja geef 's voorbeelden dan?
De Vries zonder te aarzelen: Adriaanse, Koeman.
Derksen gelijk uitgeluld.
Deze man valt echt door de mand.
Er zat trouwens ook nog een feministe die hem steeds klem lulde. Dat zal pijn doen. Verliezen van een vrouw 
Hij had het idd moelijk die snor, maar die Peter R de Vries
is ook een verschrikkelijk mannetje dus die neem ik in geen geval serieus.
|
|
|
Jordy_FR Vedette
Uit: Rilland Vak: Stadiontribune - X1 Posts: 4551 Reg.: 15 oktober 2003 |
quote: FRB schreef:
Voetbal Insite" met bestuursdelegatie FSV.
zaterdag 17-05-2008- Een bestuursdelegatie van de FSV en enkele Feyenoord supporters zijn aanwezig in de live uitzending van "Voetbal Insite" van 18 mei a.s. bij RTL 7 om 21.30 uur en doen daar een mededeling namens de leden van de FSV.
Wel leuk dat ze een mededeling gaan doen ´namens de leden´ terwijl ik nog helemaal niks heb gehoord over zoiets.
|
|
|
FRB Internationale topspeler
Vak: Maastribune - VV Posts: 5501 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Jordy_FR schreef:
(...)
Wel leuk dat ze een mededeling gaan doen ´namens de leden´ terwijl ik nog helemaal niks heb gehoord over zoiets.
Ik ook niet. Vandaar mijn verbazing en interesse.
|
|
|
LeroyFer Talent
Uit: Heemstede Vak: Maastribune - KK Posts: 521 Reg.: 29 februari 2008 |
quote: FRB schreef:
Voetbal Insite" met bestuursdelegatie FSV.
Zal wel niks bijzonders zijn. Het heeft te maken met de leden en niet met aankoopbeleid en dergelijke. Leden vind ik niet belangijk. Aankoopbeleid mededelingen wel.
|
|
|