Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoord in de media
Voetbal Insite / Studio Voetbal (deel 2)
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 16 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 »

Poster
Topic: Voetbal International / Studio Voetbal (deel 2) 
Laatste man
Meervoudig international

Uit: Almere
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 november 2006
Gepost op 26 juni 2008 om 10:42:47.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jack is de kwaadste niet . Hij slaat af en toe wat door in zijn positivisme (Zoals bij het EK met Nederland). Voor de rest is hij vaak goed ingevoerd, beetje slijmen helpt altijd en is het bekend dat hij voor Afc & Ajax is. Maar hij kan ook kritisch zijn over Ajax en positief over Feyenoord.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Simson
Internationale topspeler

Uit: Krimpen a/d Lek
Vak: Maastribune - V
Reg.: 19 september 2005
Gepost op 27 juni 2008 om 14:44:16.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Maalderink weg bij NOS na conflict
Door ANNEMART VAN RHEE

ROTTERDAM - NOS-coryfee en voetbalverslaggever Bert Maalderink (44) heeft zijn ontslag ingediend omdat hij ‘onvoldoende steun en vertrouwen kreeg’ van Studio Sport tijdens het afgelopen EK in Zwitserland.

Volgens Maalderink trapten zijn eigen collega’s constant op de rem bij zijn berichtgeving over Oranje, terwijl hij juist harder vooruit wilde.

Namen noemt hij niet. ,,Dat is een zaak tussen werkgever en werknemer.’’ Maar binnen het NOS-kamp weet iedereen dat Maalderink tijdens Euro 2008 al vier weken niet sprak met collega/presentator Tom Egbers met wie hij moest samenwerken rond de duels van het Nederlands Elftal.

Maalderink, sinds 1994 in dienst bij Studio Sport als voetbal- en schaatsjournalist : ,,Zo’n toernooi als dit wil ik nooit meer meemaken. Niet op deze manier, dat je binnen je eigen kamp moet vechten om je berichtgeving erdoor heen te krijgen. En dat je steeds wordt tegen gewerkt en op je hoede moet zijn. Ik ben eerlijk en open en doe wat ik zeg.’’

De voetbalverslaggever maakte naam met zijn confronterende manier van vragen die onder anderen bij bondscoach Marco van Basten het bloed onder de nagels vandaan haalde en hem de bijnaam Bijdehante Bertje opleverde.

Tijdens Euro 2008 liet Van Basten na afloop van een persconferentie zijn ongenoegen over Maalderink blijken tegenover perschef Kees Jansma terwijl de microfoons nog open stonden. Maalderink verwerkte dat in een reportage voor Studio Sport, maar het fragment werd geschrapt door zijn collega’s. Het filmpje - zie hieronder - belandde een dag later alsnog op deze site.

,,Dat was niet de aanleiding om mijn ontslag in te dienen. Het was meer een optelsom. Met Jansma is het weer goed gekomen en heb ik inmiddels een betere band dan met sommige van mijn collega’s. En dat het publiek heel kritisch en soms bijna vijandig naar me keek, ach. Ik heb een brede rug en voetbal is emotie. Nu denken mensen er alweer heel anders over. Ik heb erover gedacht alleen met schaatsen door te gaan. Maar dat is geen optie. Voetbal is te zeer vastgeklonken aan mij.’’
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.446,9VoVo: -Opstelling: -
Middenveldert
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 22 juni 2007
Gepost op 27 juni 2008 om 15:35:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Simson schreef:

Maalderink weg bij NOS na conflict

Ik heb me minder aan meneer Maalderink geërgerd dan voor het toernooi en bij het EK in 2004. Dat zal denk ik voornamelijk gelegen hebben aan de speelwijze en de resultaten van Oranje; er viel weinig te zeiken en dat moest zelfs Bert Maalderink toegeven.

Mijn inziens was/is Bet Maalderink veel te ver doorgeslagen in zijn zogenaamde onafhankelijke berichtgeving over Oranje. Hij wilde geen 'maatjes' zijn met de technische staf en de spelers, zodat hij alles 'kon' vragen. Maar dat betekent niet dat alles 'moet' vragen in mijn ogen, zo moet wroeten op zoek naar onvrede die er misschien wel is maar ook niet echt.

Goed, dingen die er toe doen moet je tonen (zoals bijv. belangrijke incidenten op een besloten training die je stiekem toch filmt) maar waarom zou je de tegenstander van het elftal helpen door méér te laten zien dan nodig is? Er wordt nu gesuggereerd dat Maalderink hier wél een voorstander van was/is, en dat bevestigd mijn gevoel dat hij alleen maar op zoek was naar problemen en incidenten, ook als die er niet waren.

Zoals Maalderink soms vragen stelde en dingen opmerkte vond ik gewoon stuitend en onbeschoft (als Boulah antwoord dat hij niet mee doet met klaverjassen omdat hij alleen kan Hartenjagen reageren door te zeggen dat hartenjager ook een heel dom spel is, op zo'n toon van; 'Je kan toch niet verwachten dat je collega's zo'n achterlijk spelletje met jou gaan spelen, kneus?). Ze diende geen enkel doel en waren ronduit provocerend. Ik had Maalderink in het voorbeeld dat ik aanhaalde door zijn microfoon heen getrokken. Dat hij nu vertrekt vind ik een zegen voor de NOS.

[Dit bericht is veranderd door Middenveldert (op 27 juni 2008 15:39:33).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
echte critiche
Internationale topspeler

Reg.: 10 november 2005
Gepost op 27 juni 2008 om 15:50:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

bertje zal wel blij zijn nou dat deze kritische maalderink weg is bij de NOS
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Simson
Internationale topspeler

Gepost op 27 juni 2008 om 16:37:10.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
echte critiche schreef:

bertje zal wel blij zijn nou dat deze kritische maalderink weg is bij de NOS

Hij zal nu wel gaan werken voor SBS, daar past hij wel
 Help mods!
MD
Vedette

Vak: -
Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 27 juni 2008 om 18:06:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Simson schreef:

(...)

Hij zal nu wel gaan werken voor SBS, daar past hij wel

Dat slaat dus nergens op. Juist tegenovergestelde.
Maalderink is nooit afgeweken van zijn stijl. Is niet meegegaan in 'hosanna stemming'(a la sbs).

Bleef in zijn ogen kritische vragen stellen.
Hij is heel kinderachtig behandeld. Maar ik denk idd wat hem het meeste stak, het gebrek aan steun van zijn leiding.
Die hadden pal voor de journalistiek moeten staan.

Te zot van woorden ook dat opeens 'besloten trainingen' niet meer uitgezonden worden; terwijl dit altijd wel het geval was.
Journalisten zitten toch niet in de staf van Oranje. Het zijn toch geen propaganda werkers.

Nee Goebbels heeft het goed voor elkaar daar (Jansma).
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Simson
Internationale topspeler

Gepost op 27 juni 2008 om 19:14:57.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

Maalderink is nooit afgeweken van zijn stijl. Is niet meegegaan in 'hosanna stemming'(a la sbs).

Hij is heel kinderachtig behandeld. Maar ik denk idd wat hem het meeste stak, het gebrek aan steun van zijn leiding.

Was ook niet al te serieus bedoeld dat SBS..
Maar er zal wel meer spelen denk ik, we weten nu het verhaal van één kant, bij de NOS zullen ze ook wel wat te vertellen hebben over hem.
Hij voeldde zich dus niet gesteund, erg benieuwd naar de reactie daarop van de NOS.
 Help mods!
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 27 juni 2008 om 19:22:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Simson schreef:

erg benieuwd naar de reactie daarop van de NOS.

Alsof daar wat van te verwachten valt.
Die zullen ongewtijfeld op een politiek correcte manier hun handen in onschuld wassen, iets wat ze bij de NÖS tot een ware kunst hebben verheven.

[Dit bericht is veranderd door aliendwurf (op 27 juni 2008 19:23:40).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
L.Pincoffs
Vedette

Uit: Weelde
Reg.: 3 mei 2002
Gepost op 27 juni 2008 om 21:02:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hahaha. De keuze tussen Maalderink en van Basten is door de inwoners van de NOS snel gemaakt. Zulke kritische vragen aan van Basten waren het nu ook weer niet. Maalderink wist ook wel waar de harten van vollopen in de NOS-kamp. Hij wil er echter geen rekening mee houden.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.465,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Obiku
Vedette

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 27 juni 2008 om 21:37:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

Te zot van woorden ook dat opeens 'besloten trainingen' niet meer uitgezonden worden; terwijl dit altijd wel het geval was.
Journalisten zitten toch niet in de staf van Oranje. Het zijn toch geen propaganda werkers.

Zo is het maar net, en dat voor een publieke omroep
Misschien kunnen ze types als van Gelder en Egberts naar Cuba deporteren, daar zijn ze dol op zulke "onafhankelijke" journalistiek.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
mcdv1975
Basisspeler

Uit: Den Haag
Reg.: 4 oktober 2007
Gepost op 27 juni 2008 om 22:20:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Kritische vragen stellen is altijd goed maar Maalderink was een irritant mannetje. Maar het goede nieuws: hij is weg
 Help mods!
echte critiche
Internationale topspeler

Reg.: 10 november 2005
Gepost op 27 juni 2008 om 22:25:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

maalderink is niet kritisch, maalderink was een zoeker, hij zocht dingen die er niet waren. gewoon een irritante kerel.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Willie M.
Nationale topspeler

Vak: Olympiatribune - PP
Reg.: 18 december 2003
Gepost op 27 juni 2008 om 22:37:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
echte critiche schreef:

maalderink is niet kritisch, maalderink was een zoeker, hij zocht dingen die er niet waren. gewoon een irritante kerel.

Zijn vraagstelling is ook debiel. Dat filmpje wat op internet rond gaat waarin Jansma en Van Basten het over 'vriendje Bertje' hebben, bijvoorbeeld. Dat interview daarvoor ging ongeveer zo:

- Was Robben op de training?
- Ja.
- Trainde hij volledig mee?
- Ja.
- Dus hij speelt niet?

Hoe komt hij aan die conclusie?!? Dan hoor je Jansma en Van Basten klagen over vriendje Bert, waarbij Jansma zegt: ik heb gevraagd of ze meer open vragen willen stellen, Bert eindigt dat filmpje dan met: 'oh dus we moeten open vragen stellen, nou ik weet die van morgen al; Marco, wat verwacht je van de wedstrijd tegen Frankrijk?'

De volgende dag begon hij weer met 'is Robben fit?', 'traint iedereen mee?' Om daarna weer zelf wat te bedenken. Hij kan gewoon geen vragen stellen. Hij irriteert mij als kijker al vanwege die debiele vragen, dus ik kan me voorstellen dat je als ondervraagde helemaal simpel wordt van hem..
 Help mods!
futre
Lid 2e elftal

Reg.: 17 juli 2007
Gepost op 27 juni 2008 om 22:51:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik word ook niet goed van Maalderink. In de ´Robben-persconferentie' sloegen de vragen en zijn conclusies helemaal nergens op. Niveau nul en zwaar irritant. Helaas geen incident. Daarnaast heeft hij een hele zeikerige manier van vragen stellen.
Als ik het bij de NOS voor het zeggen had, had ik hem er veel eerder uitgegooid. Ik ben blij dat hij nu zelf zijn conclusies heeft getrokken.

hmmm...bovenbuurman zegt ongeveer hetzelfde...we zijn het dus eens

ondertussen ik verder

[Dit bericht is veranderd door futre (op 27 juni 2008 22:53:48).]
 Help mods!
Obiku
Vedette

Vak: Maastribune - W2
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 28 juni 2008 om 00:07:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat je ook van Maalderink mag vinden, hij was in ieder geval onafhankelijk en dat kan van een van Gelder of Egbers totaal niet gezegd worden
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Feyenoord Kampioen
Vedette

Vak: Olympiatribune - OO
Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 28 juni 2008 om 09:43:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

Over Maalderink: Het is een ongelofelijk egoïstisch klein kind, die totaal niks toevoegd aan de persconferenties.
Toppunt vond ik nog wel hoe die deed tijdens de persconferentie over de dood van Boula's dochtertje.... De nepheid spoot er vanaf, en ik vraag me af of je dan niet gewoon heel diep moet schamen, want je laat echt je niveau zien op zo'n moment.

Verdre over de "besloten trainingen", daar zijn kennelijk goede afspraken over gemaakt. Ik vind dit een goede zaak.

Komen de beelden op de NL tv, dan krijgt de tegenstander ze ook wel te zien. Ze hoeven nie alles te weten, ook al staat de tactiek/opstelling ongeveer vast...

Beetje mistig mag wel...
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.336,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Heineken
Vedette
Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Harderwijk
Reg.: 9 december 2001
Gepost op 28 juni 2008 om 12:38:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoezo nep?
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-1 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.483,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 28 juni 2008 om 14:02:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Heineken schreef:

Hoezo nep?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Simson
Internationale topspeler

Gepost op 28 juni 2008 om 19:00:14.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Heineken schreef:

Hoezo nep?

Ja
 Help mods!
PIAIR-nr9
Vedette

Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 9 januari 2005
Gepost op 28 juni 2008 om 22:34:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Feyenoord Kampioen schreef:

(...)

Over Maalderink: Het is een ongelofelijk egoïstisch klein kind, die totaal niks toevoegd aan de persconferenties.
Toppunt vond ik nog wel hoe die deed tijdens de persconferentie over de dood van Boula's dochtertje.... De nepheid spoot er vanaf, en ik vraag me af of je dan niet gewoon heel diep moet schamen, want je laat echt je niveau zien op zo'n moment.

Verdre over de "besloten trainingen", daar zijn kennelijk goede afspraken over gemaakt. Ik vind dit een goede zaak.

Komen de beelden op de NL tv, dan krijgt de tegenstander ze ook wel te zien. Ze hoeven nie alles te weten, ook al staat de tactiek/opstelling ongeveer vast...

Beetje mistig mag wel...

Dat was dus absoluut niet nep, deed het gewoon heel netjes.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.480,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
FRANCESCOLI
International

Reg.: 29 juni 2004
Gepost op 30 juni 2008 om 13:44:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wanneer wordt Youri Mulder een keer van de buis gehaald. Hij werkt voor de NOS en dus betalen wij hem. Dat steekt me nog meer. Er komt nooit een normaal woord uit en zit er maar door heen te schreeuwen. Als analyticus valt ie helemaal door de mand. Heeft nog nooit tactisch iets aangegeven waarvan ik dacht: hé, goed gezien, vriend. Beetje niveau Natasha Froger die een aantal maanden geleden bij SBS zat. Misschien kan ie daar met Edward "we gaan nu naar de prijsvraag" van Cuilemborg lekker aan de slag gaan.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Willie M.
Nationale topspeler

Vak: Olympiatribune - PP
Reg.: 18 december 2003
Gepost op 30 juni 2008 om 14:10:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Haha, ja, als het om verstand van voetbal gaat dan zitten vader en zoon Mulder bijna nog onder vader en zoon Barend.
 Help mods!
st0ere2006
Meervoudig international

Uit: Rotterdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 26 oktober 2006
Gepost op 2 juli 2008 om 16:03:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weer een VI vooruitblik op 2008-2009

Met ook wat over

Johan op 2 juli ook over..

[Dit bericht is veranderd door st0ere2006 (op 2 juli 2008 17:01:50).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.494,3 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
FRB
Vedette

Vak: Maastribune - VV
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 3 juli 2008 om 13:58:01.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Shrek van Gelder

[Dit bericht is veranderd door FRB (op 3 juli 2008 13:58:26).]
 Help mods!
Feyenoord Kampioen
Vedette

Vak: Olympiatribune - OO
Reg.: 4 januari 2003
Gepost op 6 juli 2008 om 10:43:11.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PIAIR-nr9 schreef:

(...)

Dat was dus absoluut niet nep, deed het gewoon heel netjes.

Het toontje waarop hij dat al vroeg merkte je al dat hij er geen woord van meende.

(excuses voor de late reactie)
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.336,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 16 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk