| Poster | | Topic: Voetbal insite/ Studio Voetbal |  |
|
Jeffrey. Administrator
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 919 Reg.: 3 december 2002 | Oke Dames en Heren spuug u gal hier verder !!
[Dit bericht is veranderd door Jeffrey. (op 28 december 2006 21:24:35).]
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Wat is er hier gebeurd? Ging het niet goed in de voorgaande topic?
Ik vind het al saai genoeg vanavond. Er is vandaag helaas geen programma dat over voetballen gaat. Ook via de satelliet is het vandaag een dooie boel. Ik zit op de achtergrond maar naar mijn eigen Feyenoord-compilaties te kijken en ben net bezig met mijn eigen opnames van Nancy.
|
|
|
Znilz Bankzitter
Posts: 235 Reg.: 11 juni 2002 | Mooie column over Derksen op voetbalzone.nl:
Gastcolumn: Johan 'Scrooge' Derksen
Geschreven door Gérard Hoeberigs op vrijdag, 22 december om 13:26
Het is al meer dan een jaar geleden dat Ruud Gullit de fameuze vergelijking maakte. Johan Derksen werd door hem betiteld als 'Scrooge', de chagrijnige en menshatende hoofdpersoon van Charles Dickens' wereldberoemde kerstverhaal.
Gullit deed deze uitspraak na een jarenlange hetze van Derksen te hebben ondergaan. De VI-Hoofdredacteur trachtte de Feyenoord-fans tegen Ruud Gullit op te zetten door de cover van de Voetbal International te bedrukken met koppen als 'Gullit moet opstappen' en 'Gullit paranoia'. 'Als ik Feyenoord-fan was, dan zou ik het niet langer pikken', insinueerde Derksen in het TV-programma Voetbal Insite. Niet veel later werden supportersacties op touw gezet en Gullit en zijn assistent Petrovic alias 'de praatzieke Joegoslaaf' konden vertrekken.
Toch werd daarmee Derksen's bittere Gullit-haat niet gestild. Tot op de dag van vandaag is Derksen intensief bezig om alle misère bij Feyenoord te wijten aan de miskopen van Ruud Gullit. Belachelijk natuurlijk; vooral omdat de financiële situatie al vrij slecht was toen Gullit bij Feyenoord werd aangesteld. Ook zal Derksen in al zijn eenzijdigheid nooit erkennen dat Gullit een positieve invloed heeft gehad op de ontwikkelingen van de voorhoedespelers die voor vele miljoenen zijn verkocht.
Behalve Gullit is ook 'de kabel' een geliefd jachtobject gebleken. Het kabel-sprookje heeft Derksen tal van keren aangeheven om Davids, Kluivert en Seedorf te beschuldigen van het veroorzaken van een slechte teamsfeer binnen Oranje. Afgezien van de 'croky-affaire' is er nooit een echte breuk geweest binnen Oranje, maar dat weerhield de VI-hoofdredacteur er niet van om deze drie 'arrogante vedetten' te betichten van filmsterrengedrag en het verstoren van de eenheid binnen de groep. Toen Derksen echter enkele maanden geleden voor het eerst in lange tijd weer met Seedorf aan tafel zat, was hij verrast. 'Dit was niet de Seedorf zoals hij die kende', zo stelde hij achteraf. In plaats van toe te geven dat hij al die jaren een totaal verkeerd beeld had van Seedorf, verklaarde Derksen in al zijn arrogantie dat Seedorf een complete metamorfose had ondergaan.
Met zijn negatieve houding en zijn wrok tegen bepaalde personen, zou je haast denken dat Derksen inderdaad een echte chagrijnige Scrooge is. Maar dat is ook weer niet waar. Derksen heeft namelijk veel gevoel voor humor en over bepaalde spelers is hij juist uitermate positief. Zo onderhoudt hij (bijgestaan door enkele webredacteurs) de Ruud van Nistelrooij fanpage die onder de dubieuze naam VI.nl schuil gaat. Zo ongeveer iedereen die ooit in de clinch heeft gelegen met de goudeerlijke Geffenaar wordt door het slijk gehaald. In aanloop van het EK begon Derksen met modder te gooien richting Kluivert 'de filmster'. Toen dat niet hielp en Kluivert de eerste spits in Oranje bleef, besloot hij de aanval in te zetten op Advocaat, de laffe coach die Kluivert voor zou trekken.
Met het vertrek van Advocaat als bondscoach en de publieke opinie gekeerd tegen Kluivert, werd Ruud van Nistelrooij de onbetwiste nummer één na het EK 2004. Zodra Kuyt de voorkeur kreeg van de bondscoach, sloeg de milde stemming helemaal om. Derksen schreef over hoe moe hij wel niet werd van die 'predikende demagoog uit Katwijk' en duizenden VI-lezertjes praten sindsdien precies zo over Kuyt. Uiteindelijk was zelfs de altijd schijnbaar onbewogen Marco van Basten het beu. Nadat een VI-redacteur zijn woorden had verdraaid over Ruud van Nistelrooij, werd Derksen geëxcommuniceerd. De Ruud van Nistelrooij fanclub hoeft tot en met 2009 niet meer op medewerking van de bondscoach te rekenen.
Als trouwe slipperdrager schreef Derksen voor aanvang van het WK nog dat Ruud van Nistelrooij 'scherper dan ooit was'. Na afloop van het WK verkondigde hij dat de centrumspits 'slachtoffer' was geworden van de slechte aanvoer van de vleugelspitsen en het falende middenveld. In zijn columns viel nu te lezen dat de bondscoach Ruud van Nistelrooij als 'zondebok' gebruikte voor zijn eigen falen. Kortom: het lag aan iedereen behalve aan Ruud. Eenzelfde verhaal had Derksen al opgehangen nadat de spits meerdere malen slaande ruzie had gehad tijdens trainingen van Manchester United. Ferguson stuurde Van The Man weg omdat hij een sfeerverzieker was binnen de ploeg, maar Derksen maakte van de botsing tussen Van Nistelrooij en medespelers een botsing tussen Van Nistelrooij en Ferguson. De doorgewinterde Voetbal Insite kijkers weten sindsdien altijd keurig te melden dat de symphatieke superspits is weggepest door die duivelse Schotse coach.
Na de twee mislukte eindtoernooien met Van Nistelrooij als Oranje-spits, kregen andere spitsen een kans en meteen drukte Derksen de Madrileense modelprof in de slachtofferrol. Derksen vergat maar al te graag dat Van The Man meer vertrouwen heeft genoten onder van Basten dan Kluivert ooit had onder Advocaat. De spits van Real Madrid werd opeens in één adem genoemd met Mark van Bommel, de speler die al twee jaar lang in de mangel was genomen door de bondscoach. Het ongekende vertrouwen dat Van Basten aan Van Nistelrooij gaf, werd beantwoord toen de goaltjesdief weigerde voor Oranje uit te komen en Nederland in de stront liet zakken. Van Nistelrooij's ego was gekrenkt en alleen als Van Basten hem op de knieën terugsmeekt, zal de heroïsche Geffenaar weer terugkeren. En wanneer dat gebeurt kan Scrooge meteen weer de loftrompet steken over zijn favoriete spits.
De eenzijdige benadering en het journalistieke plichtsverzuim van Derksen kent geen grenzen. De X-factor als voetbalbabbelaar heeft hij wel, maar als voetbalanalist valt hij zwaar door de mand. Net als Hugo Borst is Johan Derksen zelden op een voetbaltechnische opmerking te betrappen. Hij heeft het nooit over balbehandeling en looplijnen, precies datgene waar zijn antagonist Ruud Gullit het wél over heeft als analist. Nee, de beroepscharlatan heeft het liever over dat de spelers tegenwoordig veel te hoge salarissen krijgen; dat Dick Advocaat een geldwolf is en dat Pierre van Hooijdonk de grootste Mercedes eiste toen hij bij NAC tekende.
Wat zou het toch mooi zijn als hij in plaats van al die flauwe randzaken het eens over het echte voetbal zou gaan hebben. Misschien dat de kerstdagen en enkele goede voornemens hem tot inkeer kunnen brengen. Ik hoop in ieder geval dat het deze kerstmis flink gaat spoken rond huize Derksen.
Gérard Hoeberigs
|
|
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11011 Reg.: 3 mei 2002 | He, is dat niet lampje GHoeberX, de man die de site Patrick-Kluivert.com bijhoudt? Dat juist hij het opneemt voor van Nistelrooij en Gullit.
|
|
|
don Vito CF Vedette Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Uit: Ridderkerk Vak: - Posts: 2658 Reg.: 7 augustus 2005 | Is dat niet een beetje vergezocht, Lodewijk?
GHoeberX, Gérard Hoeberigs. Moet je wel heel ver gaan om daar een connectie in te zien hoor...
Wel een vermakelijke column overigens. Ik leg hem, net als de columns van Derksen, na hem gelezen te hebben netjes naast me neer....
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 | De columnist verwart in het slot van de column de termen journalist en analist nogal, een beetje naief. Bovendien vind ik het erg grappig te zien dat hij zich bedient van typische Derksen-termen als "beroepscharlatan" en "gekrenkt ego". Bovendien ben ik het met dingen niet eens maar goed, een column blijft een persoonlijke mening (al kan ik me niet voorstellen dat hij zelf voorstander was van het aanbljiven van Advocaat).
|
|
|
bk Vedette
Uit: Lobith Vak: Olympiatribune - O Posts: 1113 Reg.: 14 maart 2000 | Tja, van Nistelrooy scoort nog steeds niet bij Real Madrid, dat deedt hij ook niet bij Man Utd.
Van Bommel is niet één van de spelbepalende factoren bij Bayern München en had op het laatste geen basisplaats veroverd bij Barcelona.
Daartegenover scoort Kuijt nu wekelijks en Kluivert ook. Kalou heeft een basisplaats bij Chelsea. Dat Kuijt en Kalou wekelijks zo uitblinken heeft te maken met het feit dat ze ooit Gullit hun coach is geweest. Kom op zeg!
Kortom het is maar wat je wil horen en wat je wil lezen; de waarheid ligt in het midden.
Derksen heeft heus niet altijd gelijk, maar was Gullit niet koopziek en heeft niet tal van waardeloze spelers gehaald? Werd die niet laatst toegegeven door Wotte? Juist ja, uit de categorie die Gullit wilde kon niks gehaald worden omdat die niet betaalbaar waren door Feyenoord, dus toen werd maar een andere oplossing gezocht. Maar Gullit moest en zou kopen omdat hij toen al meerdere malen had uitgesproken dat hij 'niet te benijden was'. Of zijn we dit allemaal vergeten?
|
|
|
Dick v/d Polder ( Delgad Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Znilz schreef:
Mooie column over Derksen op voetbalzone.nl:
Gastcolumn: Johan 'Scrooge' Derksen
Geschreven door Gérard Hoeberigs op vrijdag, 22 december om 13:26
Het is al meer dan een jaar geleden dat Ruud Gullit de fameuze vergelijking maakte. Johan Derksen werd door hem betiteld als 'Scrooge', de chagrijnige en menshatende hoofdpersoon van Charles Dickens' wereldberoemde kerstverhaal.
Gullit deed deze uitspraak na een jarenlange hetze van Derksen te hebben ondergaan. De VI-Hoofdredacteur trachtte de Feyenoord-fans tegen Ruud Gullit op te zetten door de cover van de Voetbal International te bedrukken met koppen als 'Gullit moet opstappen' en 'Gullit paranoia'. 'Als ik Feyenoord-fan was, dan zou ik het niet langer pikken', insinueerde Derksen in het TV-programma Voetbal Insite. Niet veel later werden supportersacties op touw gezet en Gullit en zijn assistent Petrovic alias 'de praatzieke Joegoslaaf' konden vertrekken.
Toch werd daarmee Derksen's bittere Gullit-haat niet gestild. Tot op de dag van vandaag is Derksen intensief bezig om alle misère bij Feyenoord te wijten aan de miskopen van Ruud Gullit. Belachelijk natuurlijk; vooral omdat de financiële situatie al vrij slecht was toen Gullit bij Feyenoord werd aangesteld. Ook zal Derksen in al zijn eenzijdigheid nooit erkennen dat Gullit een positieve invloed heeft gehad op de ontwikkelingen van de voorhoedespelers die voor vele miljoenen zijn verkocht.
Behalve Gullit is ook 'de kabel' een geliefd jachtobject gebleken. Het kabel-sprookje heeft Derksen tal van keren aangeheven om Davids, Kluivert en Seedorf te beschuldigen van het veroorzaken van een slechte teamsfeer binnen Oranje. Afgezien van de 'croky-affaire' is er nooit een echte breuk geweest binnen Oranje, maar dat weerhield de VI-hoofdredacteur er niet van om deze drie 'arrogante vedetten' te betichten van filmsterrengedrag en het verstoren van de eenheid binnen de groep. Toen Derksen echter enkele maanden geleden voor het eerst in lange tijd weer met Seedorf aan tafel zat, was hij verrast. 'Dit was niet de Seedorf zoals hij die kende', zo stelde hij achteraf. In plaats van toe te geven dat hij al die jaren een totaal verkeerd beeld had van Seedorf, verklaarde Derksen in al zijn arrogantie dat Seedorf een complete metamorfose had ondergaan.
Met zijn negatieve houding en zijn wrok tegen bepaalde personen, zou je haast denken dat Derksen inderdaad een echte chagrijnige Scrooge is. Maar dat is ook weer niet waar. Derksen heeft namelijk veel gevoel voor humor en over bepaalde spelers is hij juist uitermate positief. Zo onderhoudt hij (bijgestaan door enkele webredacteurs) de Ruud van Nistelrooij fanpage die onder de dubieuze naam VI.nl schuil gaat. Zo ongeveer iedereen die ooit in de clinch heeft gelegen met de goudeerlijke Geffenaar wordt door het slijk gehaald. In aanloop van het EK begon Derksen met modder te gooien richting Kluivert 'de filmster'. Toen dat niet hielp en Kluivert de eerste spits in Oranje bleef, besloot hij de aanval in te zetten op Advocaat, de laffe coach die Kluivert voor zou trekken.
Met het vertrek van Advocaat als bondscoach en de publieke opinie gekeerd tegen Kluivert, werd Ruud van Nistelrooij de onbetwiste nummer één na het EK 2004. Zodra Kuyt de voorkeur kreeg van de bondscoach, sloeg de milde stemming helemaal om. Derksen schreef over hoe moe hij wel niet werd van die 'predikende demagoog uit Katwijk' en duizenden VI-lezertjes praten sindsdien precies zo over Kuyt. Uiteindelijk was zelfs de altijd schijnbaar onbewogen Marco van Basten het beu. Nadat een VI-redacteur zijn woorden had verdraaid over Ruud van Nistelrooij, werd Derksen geëxcommuniceerd. De Ruud van Nistelrooij fanclub hoeft tot en met 2009 niet meer op medewerking van de bondscoach te rekenen.
Als trouwe slipperdrager schreef Derksen voor aanvang van het WK nog dat Ruud van Nistelrooij 'scherper dan ooit was'. Na afloop van het WK verkondigde hij dat de centrumspits 'slachtoffer' was geworden van de slechte aanvoer van de vleugelspitsen en het falende middenveld. In zijn columns viel nu te lezen dat de bondscoach Ruud van Nistelrooij als 'zondebok' gebruikte voor zijn eigen falen. Kortom: het lag aan iedereen behalve aan Ruud. Eenzelfde verhaal had Derksen al opgehangen nadat de spits meerdere malen slaande ruzie had gehad tijdens trainingen van Manchester United. Ferguson stuurde Van The Man weg omdat hij een sfeerverzieker was binnen de ploeg, maar Derksen maakte van de botsing tussen Van Nistelrooij en medespelers een botsing tussen Van Nistelrooij en Ferguson. De doorgewinterde Voetbal Insite kijkers weten sindsdien altijd keurig te melden dat de symphatieke superspits is weggepest door die duivelse Schotse coach.
Na de twee mislukte eindtoernooien met Van Nistelrooij als Oranje-spits, kregen andere spitsen een kans en meteen drukte Derksen de Madrileense modelprof in de slachtofferrol. Derksen vergat maar al te graag dat Van The Man meer vertrouwen heeft genoten onder van Basten dan Kluivert ooit had onder Advocaat. De spits van Real Madrid werd opeens in één adem genoemd met Mark van Bommel, de speler die al twee jaar lang in de mangel was genomen door de bondscoach. Het ongekende vertrouwen dat Van Basten aan Van Nistelrooij gaf, werd beantwoord toen de goaltjesdief weigerde voor Oranje uit te komen en Nederland in de stront liet zakken. Van Nistelrooij's ego was gekrenkt en alleen als Van Basten hem op de knieën terugsmeekt, zal de heroïsche Geffenaar weer terugkeren. En wanneer dat gebeurt kan Scrooge meteen weer de loftrompet steken over zijn favoriete spits.
De eenzijdige benadering en het journalistieke plichtsverzuim van Derksen kent geen grenzen. De X-factor als voetbalbabbelaar heeft hij wel, maar als voetbalanalist valt hij zwaar door de mand. Net als Hugo Borst is Johan Derksen zelden op een voetbaltechnische opmerking te betrappen. Hij heeft het nooit over balbehandeling en looplijnen, precies datgene waar zijn antagonist Ruud Gullit het wél over heeft als analist. Nee, de beroepscharlatan heeft het liever over dat de spelers tegenwoordig veel te hoge salarissen krijgen; dat Dick Advocaat een geldwolf is en dat Pierre van Hooijdonk de grootste Mercedes eiste toen hij bij NAC tekende.
Wat zou het toch mooi zijn als hij in plaats van al die flauwe randzaken het eens over het echte voetbal zou gaan hebben. Misschien dat de kerstdagen en enkele goede voornemens hem tot inkeer kunnen brengen. Ik hoop in ieder geval dat het deze kerstmis flink gaat spoken rond huize Derksen.
Gérard Hoeberigs
Er zit wel een kern van waarheden in deze column. Het valt mij op dat er veel mensen (hoeft niet per se forumleden) het meteen met Derksen eens zijn zodra hij zijn mening geeft. Ik vind dat je je mening zelf moet kunnen vormen, en niet alleen die Derksen napapagaaien.
|
|
|
GHoeberX Jeugdspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 32 Reg.: 26 april 2005 |
quote: L.Pincoffs schreef:
He, is dat niet lampje GHoeberX, de man die de site Patrick-Kluivert.com bijhoudt? Dat juist hij het opneemt voor van Nistelrooij en Gullit.
Lampje? Ik ben in eerste instantie voetballiefhebber, daarna komen bepaalde clubvoorkeuren pas opspelen. Ik vind mezelf objectief en ik heb geen haat naar enkele club of wat dan ook. Ik ben momenteel voor PSV, maar ik vind bv. De Kuip het mooiste stadion van Nederland hebben. (Feyenoord bestuur wilde een nieuwe Kuip bouwen met derde ring? DAT is pas geld over de balk gooien!)
Ik doe gewoon mijn analyse en die schrijf ik in column-vorm of video-vorm. En dan maak ik van Persie-compilaties, Ajax95-compilaties; anti-vBasten columns en pro-Gullit columns: clubvoorkeur speelt bij mij geen enkele rol. En het is ook niet zo dat ik een hekel aan Derksen heb of dat ik vind dat Gullit oh-zo geweldig is.
|
|
|
seven Vedette
Uit: Nijmegen Posts: 2041 Reg.: 17 november 2002 |
quote: GHoeberX schreef:
(...)
Lampje? Ik ben in eerste instantie voetballiefhebber, daarna komen bepaalde clubvoorkeuren pas opspelen. Ik vind mezelf objectief en ik heb geen haat naar enkele club of wat dan ook. Ik ben momenteel voor PSV, maar ik vind bv. De Kuip het mooiste stadion van Nederland hebben. (Feyenoord bestuur wilde een nieuwe Kuip bouwen met derde ring? DAT is pas geld over de balk gooien!)
Ik doe gewoon mijn analyse en die schrijf ik in column-vorm of video-vorm. En dan maak ik van Persie-compilaties, Ajax95-compilaties; anti-vBasten columns en pro-Gullit columns: clubvoorkeur speelt bij mij geen enkele rol. En het is ook niet zo dat ik een hekel aan Derksen heb of dat ik vind dat Gullit oh-zo geweldig is.
Je vindt Kluivert geweldig,voor mij een reden je absoluut niet meer serieus te nemen
|
|
|
GHoeberX Jeugdspeler
quote: seven schreef:
(...)
Je vindt Kluivert geweldig,voor mij een reden je absoluut niet meer serieus te nemen
Prima; met dat soort vooroordelen zul je lekker objectief zijn. Iemand die Kluivert een goede voetballer vind, heeft er geen verstand van.
Nou, om het wat minder over mij te hebben en wat meer on-topic: er wordt nu een een WK2006-terugblik op Nederland 1 uitgezonden met de vaste Studio Voetbal en Voetbal Inside personages Derksen & Borst. Let even goed op:
1) Johan Derksen krijgt geen negatief woord over Ruud van Nistelrooij uit z'n mond
2) Johan & Hugo over Advocaat: Geldwolf. Switched van club omdat hij alleen maar op geld uit. Johan: "Advocaat is een lafaard waarmee je nooit iets zal winnen"
3) Over Klinsman: Man van de wereld, aardig persoon etc.
4) Over vBasten: Burgerlijk provinciaaltje die slecht met mensen kan omgaan
5) Leo Beenhakker: B-acteur die dol op persconferenties is
en zo ging het nog wel effe door over randzaken en weer niks voetbaltechnische analyses.
ECHTER, opeens flapte Derksen er iets uit: "Juist deze wedstrijd had Nederland veel kansen; juist nu had van Nistelrooij moeten worden ingebracht". Maar het is nog nooit bij hem doorgedrongen dat Nederland MET Kuijt sowieso meer kansen creeërt en dat het juist de REDEN is waarom al die andere wedstrijden Nederland geen kansen creeërt. Heeft te maken met voetballende spits. Van Nistelrooij kent maar één looplijn en dat is die regelrecht op de goal af.
Iemand anders het ook gezien?
|
|
|
(...)
Prima; met dat soort vooroordelen zul je lekker objectief zijn. Iemand die Kluivert een goede voetballer vind, heeft er geen verstand van.
Nou, om het wat minder over mij te hebben en wat meer on-topic: er wordt nu een een WK2006-terugblik op Nederland 1 uitgezonden met de vaste Studio Voetbal en Voetbal Inside personages Derksen & Borst. Let even goed op:
1) Johan Derksen krijgt geen negatief woord over Ruud van Nistelrooij uit z'n mond
2) Johan & Hugo over Advocaat: Geldwolf. Switched van club omdat hij alleen maar op geld uit. Johan: "Advocaat is een lafaard waarmee je nooit iets zal winnen"
3) Over Klinsman: Man van de wereld, aardig persoon etc.
4) Over vBasten: Burgerlijk provinciaaltje die slecht met mensen kan omgaan
5) Leo Beenhakker: B-acteur die dol op persconferenties is
en zo ging het nog wel effe door over randzaken en weer niks voetbaltechnische analyses.
ECHTER, opeens flapte Derksen er iets uit: "Juist deze wedstrijd had Nederland veel kansen; juist nu had van Nistelrooij moeten worden ingebracht". Maar het is nog nooit bij hem doorgedrongen dat Nederland MET Kuijt sowieso meer kansen creeërt en dat het juist de REDEN is waarom al die andere wedstrijden Nederland geen kansen creeërt. Heeft te maken met voetballende spits. Van Nistelrooij kent maar één looplijn en dat is die regelrecht op de goal af.
Iemand anders het ook gezien?
Dat over van Nistelrooy zei Derksen niet, maar Hugo Borst.
|
|
|
GHoeberX Jeugdspeler
quote: Dick v/d Polder ( Delgad schreef:
(...)
Klopt inderdaad.
Viel het jou verder ook op dat het de hele tijd over dat soort zaken ging?
Nog een opvallende quote vond ik dat Derksen als eerste bij de uitschakeling dacht "Shit daar gaat al mijn losse verkoop". Hugo vroeg nog of ie dat echt dacht, en Derksen bevestigde het. Misschien is ie zelf gewoon een enorme geldwolf en is ie jaloers op Advocaat of zo? Ik kan wel meer redenen bedenken om van de KNVB naar PSV en van PSV naar Glasgow te verhuizen. Als Dick het alleen maar om het geld te doen was, dan had ie (mijns inziens) wel in dat oliestaatje gebleven dat ie coachte.
|
|
|
|
Mr Bean collumnist Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - W1 Posts: 1832 Reg.: 20 augustus 2004 |
(...)
Klopt inderdaad.
Nog een opvallende quote vond ik dat Derksen als eerste bij de uitschakeling dacht "Shit daar gaat al mijn losse verkoop". Hugo vroeg nog of ie dat echt dacht, en Derksen bevestigde het. Misschien is ie zelf gewoon een enorme geldwolf en is ie jaloers op Advocaat of zo? Ik kan wel meer redenen bedenken om van de KNVB naar PSV en van PSV naar Glasgow te verhuizen. Als Dick het alleen maar om het geld te doen was, dan had ie (mijns inziens) wel in dat oliestaatje gebleven dat ie coachte.
A s maandag zitten ze beide ook weer aan tafel bij voetbalinside. Het enige vervelende is alleen dat die takke hoer van een Bah Barend dr weer tussen zit met haar dikke reet!.
|
|
|
Robertoow Meervoudig international
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 713 Reg.: 16 mei 2003 |
(...)
Derksen was het er wel mee eens, zoals ze het overigens opvallend vaak met elkaar eens waren 
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1834 Reg.: 8 oktober 2000 | Zeer mooie column. Ik kan me er dan ook voor 100% in vinden (en dat maak ik niet vaak mee). Gérard Hoeberigs is een veel betere schrijver dan ik, al zie ik wel enkele zwakheden die ik zelf wat beter onder controle weet te houden door wat water bij de wijn te doen en als subjectief te beschouwen meningen weg te laten. Aan de andere kant, als dit verhaal gewoon uit het hart komt (waar een column ook eigenlijk voor is), kan ik niets anders dan mijn complimenten geven.
Goed quote materiaal (met bron vermelding uiteraard). Ik wordt namelijk een beetje simpel van het steeds maar herhalen van dezelfde argumenten.
quote: bk schreef:
Tja, van Nistelrooy scoort nog steeds niet bij Real Madrid, dat deedt hij ook niet bij Man Utd.
Zoals al 100 keer gezegd is in deze discussie door verschillende personen, zegt dat niets over wat zijn team RvN brengt.
quote: Van Bommel is niet één van de spelbepalende factoren bij Bayern München en had op het laatste geen basisplaats veroverd bij Barcelona.
Spelbepaler doe je hem te veel eer mee aan, en inderdaad bij Barca stond Van Bommel niet vast in de basis, meer op de tribune iig.
quote: Daartegenover scoort Kuijt nu wekelijks en Kluivert ook.
Daar gaat het niet om. Kuijyt heeft Feyenoord naar een hoger niveau gebracht, en speelt gewoon regelmatig bij Liverpool en heeft ook een meerwaarde voor het team. Kluivert is niet meer de spits van weleer, maar was dat destijds wel. Echter heeft hij nooit de kans gehad zich te laten zien, zodra Van Nistelrooij om niet-voetbaltechnische redenen zijn basisplaats had. Het 'ik-mag-je-gehalte' waat VN zo ongelofelijk van geprofiteerd heeft, van pers, publiek en de coaches (met name Bassie).
quote: Kalou heeft een basisplaats bij Chelsea.
Die gaat er zeker wel komen. Het is maar een jong ventje, en hij is aangekocht als talent. Toch maakt hij regelmatig zijn minuten daar.
quote: Dat Kuijt en Kalou wekelijks zo uitblinken heeft te maken met het feit dat ze ooit Gullit hun coach is geweest.
Tsja, toen het liep tussen die twee wat Gullit hun coach. Zat coaches die twee spitsen niet zo goed met elkaar hebben kunnen laten samenwerken. Natuurlijk hoef niet gesteld te worden dat Gullit de beslissende factor is geweest. Maar dat geldt net zo goed voor het stellen dat Gullit helemaal geen inbreng heeft gehad.
quote: Robertoow schreef:
(...)
Derksen was het er wel mee eens, zoals ze het overigens opvallend vaak met elkaar eens waren 
Die twee zijn ook gewoon twee handen op één buik. Dat lijkt mij wel duidelijk in de voorkeuren die ze uitspreken. Daarbij noemt Borst, Derksen zijn mentor in het promotiestukje dat een paar dagen vóór het betreffende programma van te voren werd uitgezonden.
[Dit bericht is veranderd door Xintanovic (op 30 december 2006 15:13:59).]
|
|
|
GHoeberX Jeugdspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 32 Reg.: 26 april 2005 | |
|
(...)
Klopt inderdaad.
Ja, maar wat die Snor over Advocaat zegt klopt toch ook? Die man is geobserdeerd door geld. Zodra hij bij een club werkt, en hij krijgt aanbiedingen waar hij meer salaris kan verdienen, dan laat hij zijn huidige clubs in de steek, om daar meer geld te verdienen.
|
|
|
GHoeberX Jeugdspeler
(...)
Ja, maar wat die Snor over Advocaat zegt klopt toch ook? Die man is geobserdeerd door geld. Zodra hij bij een club werkt, en hij krijgt aanbiedingen waar hij meer salaris kan verdienen, dan laat hij zijn huidige clubs in de steek, om daar meer geld te verdienen.
Ben ik het niet mee eens. Hij was in 2005 bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten en als hij echt voor het geld daar zat, was hij niet naar Zuid-Korea gegaan!
Het enige waar ik het met Derksen over eens ben mbt Advocaat is dat hij behoudend is. Maar het is onzin om dan te zeggen dat hij DAAROM een lafaard is en DAAROM nooit een prijs met hem zal winnen. Alsof Italië zo risicovol voetbal speelde op WK 2006. Alsof Griekenland zo risicovol voetbal speelde op EK 2004... Het is pertinente onzin dat je met behoudend voetbal geen prijzen kan winnen. Sterker nog, er worden maar zelden prijzen gewonnen met aanvallend en risicovol voetbal zoals Ajax in '95 (vaak 3-4-3 spelend).
Dat je met Advocaat geen prijzen zal winnen heeft weer andere reden en het heeft niks te maken met dat hij een lafaard is of omdat hij zijn team behoudend laat voetballen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 |
(...)
Ben ik het niet mee eens. Hij was in 2005 bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten en als hij echt voor het geld daar zat, was hij niet naar Zuid-Korea gegaan!
Het enige waar ik het met Derksen over eens ben mbt Advocaat is dat hij behoudend is. Maar het is onzin om dan te zeggen dat hij DAAROM een lafaard is en DAAROM nooit een prijs met hem zal winnen. Alsof Italië zo risicovol voetbal speelde op WK 2006. Alsof Griekenland zo risicovol voetbal speelde op EK 2004... Het is pertinente onzin dat je met behoudend voetbal geen prijzen kan winnen. Sterker nog, er worden maar zelden prijzen gewonnen met aanvallend en risicovol voetbal zoals Ajax in '95 (vaak 3-4-3 spelend).
Dat je met Advocaat geen prijzen zal winnen heeft weer andere reden en het heeft niks te maken met dat hij een lafaard is of omdat hij zijn team behoudend laat voetballen.
Leg dit eens uit. Ik ben het in zoverre met je eens dat je met behoudend voetbal grote prijzen kunt winnen.
Het heeft wat mij betreft juist wel te maken met het feit dat hij lafaard is. Hij laat zijn keuzes vaak afhangen van wat de media te vertellen hebben. Daarom wijkt hij af van zijn lijn en verliest.
Ik vind het voetbal dat hij laat spelen ook helemaal niet zo behoudend. Hij is meer behoudend in het handhaven van 'de oude orde'.
Als hij in staat zou zijn Oranje op zijn tijd behoudend te laten spelen mag hij wat mij betreft overigens terugkomen. Maar dat is hij niet dus laat hem maar zijn zakken vullen op de plaatsen waar hij dat verkiest.
Oranje gaat er vaak gewoon aan omdat ze vrijwel altijd met 'aanvalluhh!!' bezig zijn. Tegen grote teams loop je dan toch wel al te gemakkelijk in het mes tijdens een groot kampioenschap.
|
|
|
Montezuma Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - N Posts: 2083 Reg.: 16 september 1999 |
(...)
De pot verwijt de ketel, ga je huiswerk eens doen. Enig idee wat Advocaat van zuid-korea op zijn rekening kreeg? Bedragen met zes nullen, met de groeten van Hyundai. Oh ja, en nog wat "wisselgeld" voor diverse commercials ter plaatse.
[Dit bericht is veranderd door Montezuma (op 30 december 2006 17:57:38).]
|
|
|
Xintanovic Vedette
Uit: Den Bosch Vak: - Posts: 1834 Reg.: 8 oktober 2000 | |
|
L.Pincoffs Vedette
Uit: Weelde Posts: 11011 Reg.: 3 mei 2002 | Je ziet hem door zijn huiskamer heen en weer lopen. Een sigaar opstekend, terwijl een andere in de asbak ligt na te roken. Wat moet hij doen, Af en toe grijpt hij naar zijn mobiel om met iemand te overleggen, maar besluit het dan toch maar niet te doen. Ja, hij had het toch niet zomaar opgeschreven. Natuurlijk is zijn mening een van de velen, maar hij heeft toch enige aanzien in het wereldje van voetbal-analisten. Stel, dat zijn mening later nog eens getoetst gaat worden en hij blijkt zichzelf tegen te spreken, dat was in de vorige 35 jaar als schrijver nog nooit voorgekomen. Hij zou op slag zijn populariteit in de voetbalwereld kwijt zijn. Dat trutje van Barend zou hem er elke keer aan helpen herinneren. Hoe kan hij hij zonder gezichtsverlies vermijden, dat zijn columns tegen hem gebruikt gaan worden? Hen omkopen? Ze een baantje aanbieden? Maar dan zou hij de hele dag tegen die triomfantelijke ponums moeten aankijken. Misschien uitleggen in een eerstvolgende uitzending van VI, dat zijn stukjes niet al te serieus moet worden genomen? Nee, dan zou hij zijn authoriteit verliezen.
Langzaam zakt hij in zijn fauteuil. Zijn ogen gloeien op. Een brede grijns verschijnt er op zijn gezicht. Hij heeft het. Hij gaat zijn blad en televisieprogramma van de hand doen. Frits Barend is vast wel geinteresseerd. Hij zal zijn snor en zijn haar afscheren. Voortaan in een jeans en leren jack aan en niemand die hem nog herkent. Zijn visie zal langzaamaan gedateerd aandoen en nutteloos worden. Dat zal ze leren om hem te willen misbruiken. Zijn handen komen tot rust en trillen niet langer. Hij pakt zijn doos met sigaren en steekt er nog maar een op.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11674 Reg.: 13 maart 2002 | Een mooi filosofisch stukje, 'Lodewijk'! Ik zou ergens willen dat het bewaarheid wordt. Dat die sigarenroker er mee stopt.
Maar dan denk ik: doe toch maar niet. Ik zal 'm toch missen als hij niet meer publiceert of analyseert. Al ben ik het heel vaak niet met hem eens toch vind ik hoe hij zijn uitgesproken meningen brengt amusant.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21713 Reg.: 5 januari 2003 | Vanavond Hugo Borst bij die snor. Zal wel lekker Feyenoord afzeiken worden (is toch traditioneel in dat programma?)
|
|
|