Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Feyenoord in de media
Voetbal insite/ Studio Voetbal
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 100 pagina's: « 1 ... 95 96 97 98 99 100

Poster
Topic: Voetbal insite/ Studio Voetbal 
Vak Q
Basisspeler

Vak: -
Reg.: 17 januari 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 01:38:20.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:
Over het WK van 2006 in Duitsland wil ik het maar niet hebben.
En terecht natuurlijk, want dat was volgens van basten maar een 'oefenWKtje', was het niet?
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Michael_Jordan
Nationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 20 juni 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 10:37:44.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Jij wil kennelijk niet begrijpen dat het Nederlands Elftal iets is wat door heel Nederland gedragen zou moeten worden.
Het is dan ook maar goed dat jij nooit de bondscoach zou zijn want jij zou precies hetzelfde doen als Van Basten, namelijk het inhuren van je vrienden in plaats van het inhuren van mensen die capabel zijn en jou ook wel eens willen wijzen op de fouten die je maakt.
Pas dan namelijk kom je tot een constructieve samenwerking waarmee je verder komt.
Een staf waarin naast Van Basten ook mensen zitten als John van 't Schip, Rob Witsche en aanvankelijk Stanley Menzo zal nooit enig kritisch woord tegen elkaar spreken. Ze hebben niet alleen dezelfde bloedgroep maar ook dezelfde leeftijd en ook dezelfde uitgangspunten.
Ze hebben zo'n beetje dezelfde jeugdelftallen doorlopen bij 'ons aller Ajax'.

Dat vind ik niet bepaald de basis om leiding te geven aan een nationaal elftal. Jij kennelijk wel.

Je bent waarschijnlijk ook zeer tevreden over de tot nu toe bereikte resultaten van Oranje. Immers: ze hebben onder Van Basten steeds de eindtoernooien bereikt.
Over het WK van 2006 in Duitsland wil ik het maar niet hebben. Nederland is daar gewoonweg geblameerd en volkomen afgegaan tegen Portugal. Je mag dan aanvoeren dat ze zo leuk gespeeld hebben tegen Ivoorkust en dat ze tegen Argentië 0-0 gespeeld hebben maar daar heb ik zeer weinig boodschap aan.
Nu mag datzelfde Oranje zijn kunsten gaan vertonen tegen Italië, Frankrijk en Roemenië. Ik zie furby dan al in de verdediging staan. Want die wordt zo gewaardeerd door Van Basten en zijn vrienden. Tegengas krijgt hij op zeker niet. Alle neuzen wijzen namelijk dezelfde kant op.

Ik wens je overigens veel plezier met de wedstrijden van het door jou geliefde Oranje dat getraind wordt door jouw grote vriend Marco van Basten.

Ik zal bij een andere wedstrijd zijn. Namelijk Oostenrijk-Duitsland in het Ernst Happel Stadion te Wenen. Dat vind ik veel belangrijker dan een wedstrijd van FC Neuzenvreugd tegen Frankrijk.

Wie zegt mij dat dit nu niet gebeurt? Omdat het vrienden van elkaar zijn ontstaat er volgens jou nooit een discussie en wordt er ook nooit kritiek aan elkaar geleverd? En omdat ze allemaal afkomstig zijn van Ajax denken zij allemaal precies hetzelfde? Eigenlijk lachwekkende conclusie. Als ik een project moet afleveren en ik moet een team samenstellen, dan is er altijd wel een discussie. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen op alle punten met elkaar eens kan zijn. Kritiek wordt er ook altijd geleverd, ook al zijn ze vrienden van me want uiteindelijk wordt iedereen er alleen maar wijzer van. Hier op het forum is iedereen ook voor Feyenoord weliswaar van verschillende leeftijdsgroepen maar discussie is er altijd met wie dan ook. Of durf jij te beweren dat iemand hier op het forum precies hetzelfde denkt als jij?

Verder blijf ik je kritiek vreemd vinden, want bijna elke coach neemt zijn eigen mensen mee of je hebt over interlandvoetbal of clubvoetbal. Van Basten heeft verder duidelijk aangeven dat iemand als Ronald Spelbos en Hans Jorritsma (iemand uit een andere tak van sport) mee discussiëren over het voetbal. En bovendien worden ze nog eens ondersteund door niemand anders dan Johan Cruijff.

Over de resultaten van Oranje ben ik uiterst content mee dus het is voor mij ook geen redenen om mij kritisch uit te laten over het functioneren van de technische staf.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Montezuma
Vedette

Vak: Olympiatribune - N
Reg.: 16 september 1999
Gepost op 7 mei 2008 om 12:49:41.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Michael_Jordan schreef:

(...)

Wie zegt mij dat dit nu niet gebeurt? Omdat het vrienden van elkaar zijn ontstaat er volgens jou nooit een discussie en wordt er ook nooit kritiek aan elkaar geleverd? En omdat ze allemaal afkomstig zijn van Ajax denken zij allemaal precies hetzelfde? Eigenlijk lachwekkende conclusie. Als ik een project moet afleveren en ik moet een team samenstellen, dan is er altijd wel een discussie. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen op alle punten met elkaar eens kan zijn. Kritiek wordt er ook altijd geleverd, ook al zijn ze vrienden van me want uiteindelijk wordt iedereen er alleen maar wijzer van. Hier op het forum is iedereen ook voor Feyenoord weliswaar van verschillende leeftijdsgroepen maar discussie is er altijd met wie dan ook. Of durf jij te beweren dat iemand hier op het forum precies hetzelfde denkt als jij?

Verder blijf ik je kritiek vreemd vinden, want bijna elke coach neemt zijn eigen mensen mee of je hebt over interlandvoetbal of clubvoetbal. Van Basten heeft verder duidelijk aangeven dat iemand als Ronald Spelbos en Hans Jorritsma (iemand uit een andere tak van sport) mee discussiëren over het voetbal. En bovendien worden ze nog eens ondersteund door niemand anders dan Johan Cruijff.

Over de resultaten van Oranje ben ik uiterst content mee dus het is voor mij ook geen redenen om mij kritisch uit te laten over het functioneren van de technische staf.

De manier waarop je schrijft bewijst dat je er weinig vanaf weet. In de begindagen van mijn bedrijf heb ik ook wel eens vrienden ingehuurd. Met vrienden heb je echter een andere relatie dan met werknemers / partners, die funest kan zijn voor werk of vriendschap. Soms zelfs voor beiden. Voor mij werkte dat dus niet, en ik ken veel ondernemers die precies hetzelfde erover denken. Er zijn daarentegen zat mensen met wie ik goed kan werken en opschieten. Dan is het begrijpelijk dat je een vertouwensman mee neemt, maar je hele staf daaruit samenstellen is absurd. Dat doet niemand, niet voor niets stelt Feyenoord en ook ajax (voorheen althans) dat er een clubman in de staf moet zitten.

Van Basten laat duidelijk blijken dat hij de absolute macht wil, en dus wil hij vazallen om zich heen. Jaknikkers, zodat hij nooit "Et tu Johnny?" hoeft te zeggen. Natuurlijk zullen er discussies zijn, maar bij hen heerst het waanidee dat je met Maduro en Emanuelson kampioen wordt. Omdat geen van deze mannen een goede coach is, met veel ervaring of breedteperspectief. Ze kennen alleen spelers uit de ajaxjeugd. Dus selecteren ze alleen spelers uit de ajaxjeugd. Pas als er van buiten druk wordt uitgeoefend (Nistelrooij, Seedorf, nu Kuijt) wijken ze van hun pad af. Ze zitten alleen op de tribunes van stadions in een straal van 50 km van Amsterdam. En ze besteden alleen aandacht aan spelers die ze persoonlijk kennen. De enige voor wie Marco zich de benen uit het lijf loopt zijn Van der Vaart en Sneijder.

Van Basten heeft gezegd dat het WK een opwarmertje is voor het EK. Een belachelijke notie natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat hij klaarspeelt. Oranje moet kampioen worden. Dat gaat never nooit gebeuren, en Van Basten weet dat, maar het kan hem niet bommen omdat hij erna naar ajax gaat waar inmiddels geen enkele kritische geest meer aanwezig is en waar niemand zal beginnen over zijn falen maar hem integendeel in aanbidding zal begroeten. Het zijn immers allemaal vrienden van hem. Het enige goede nieuws is overigens het nakende einde van ajax als topclub.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Michael_Jordan
Nationale topspeler

Reg.: 20 juni 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 15:17:16.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Montezuma schreef:

(...)De manier waarop je schrijft bewijst dat je er weinig vanaf weet. In de begindagen van mijn bedrijf heb ik ook wel eens vrienden ingehuurd. Met vrienden heb je echter een andere relatie dan met werknemers / partners, die funest kan zijn voor werk of vriendschap. Soms zelfs voor beiden. Voor mij werkte dat dus niet, en ik ken veel ondernemers die precies hetzelfde erover denken. Er zijn daarentegen zat mensen met wie ik goed kan werken en opschieten. Dan is het begrijpelijk dat je een vertouwensman mee neemt, maar je hele staf daaruit samenstellen is absurd. Dat doet niemand, niet voor niets stelt Feyenoord en ook ajax (voorheen althans) dat er een clubman in de staf moet zitten.

Van Basten laat duidelijk blijken dat hij de absolute macht wil, en dus wil hij vazallen om zich heen. Jaknikkers, zodat hij nooit "Et tu Johnny?" hoeft te zeggen. Natuurlijk zullen er discussies zijn, maar bij hen heerst het waanidee dat je met Maduro en Emanuelson kampioen wordt. Omdat geen van deze mannen een goede coach is, met veel ervaring of breedteperspectief. Ze kennen alleen spelers uit de ajaxjeugd. Dus selecteren ze alleen spelers uit de ajaxjeugd. Pas als er van buiten druk wordt uitgeoefend (Nistelrooij, Seedorf, nu Kuijt) wijken ze van hun pad af. Ze zitten alleen op de tribunes van stadions in een straal van 50 km van Amsterdam. En ze besteden alleen aandacht aan spelers die ze persoonlijk kennen. De enige voor wie Marco zich de benen uit het lijf loopt zijn Van der Vaart en Sneijder.

Van Basten heeft gezegd dat het WK een opwarmertje is voor het EK. Een belachelijke notie natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat hij klaarspeelt. Oranje moet kampioen worden. Dat gaat never nooit gebeuren, en Van Basten weet dat, maar het kan hem niet bommen omdat hij erna naar ajax gaat waar inmiddels geen enkele kritische geest meer aanwezig is en waar niemand zal beginnen over zijn falen maar hem integendeel in aanbidding zal begroeten. Het zijn immers allemaal vrienden van hem. Het enige goede nieuws is overigens het nakende einde van ajax als topclub.

Jij als ondernemer zou dan toch ook wel moeten weten dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Je doet nu net alsof je het wiel hebt uitgevonden. Ieder heeft zo zijn eigen werkwijze. Als jij, zoals jezelf al aangaf vriendschap en werk niet van elkaar kan scheiden, dan lijk het me niet onverstandig om daaraan ook niet te beginnen. Ik weet van mezelf dat ik dit prima van elkaar kan scheiden dit gaat dan ook niet ten koste van een vriendschap of een zakelijke relatie zolang jij maar beseft waar je mee bezig bent kan er geen verstoorde relatie optreden.

Nu weer terug naar het voetbal. De technische staf bestaat naast van Basten, van 't Schip en Witschge ook uit Hesp, Jorritsma en Spelbos dus laten we asjeblieft ophouden over een vriendjeskliek.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Fisherman
Moderator

Reg.: 18 december 2006
Gepost op 7 mei 2008 om 16:34:15.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wegens topicgrootte heb ik zojuist deel 2 geopend:

http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum2/2200.php
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 100 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk