Feyenoord Netwerk
zondag 23 juli 2017 - 12:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Buitenlands Voetbal, Champions League & Europa League » Champions League 2017/2018

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

Verdediger
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Marathontribune - J
Droomaankoop: Bord op Schoot
Reg.: 25 januari 2014

Oké ik wou dit eigenlijk al twee weken terug posten maar na het gelijke spel tegen PEC ben ik toch maar even gaan wachten. Nu we echt kampioen gaan zijn: het CL-topic!

Ik hou al een paar weken bij wat momenteel de sterkst mogelijke Champions League is, zodat we een beetje kunnen inschatten wie zich gaan plaatsen en wat realistische poules zijn voor Feyenoord. Hierbij hou ik rekening met de volgende regels:

- Ik baseer de geplaatste ploegen op basis van de huidige stand in hun respectievelijke competities. Als ploegen niet een gelijk aantal wedstrijden hebben gespeeld dan ga ik uit van verliespunten, zoals in Frankrijk en in Engeland.
- Ik ga in de Europese competities uit van winst van de sterkste ploegen volgens de UEFA-ranglijst. Dit zijn momenteel Real Madrid en Manchester United.
- In de voorrondes ga ik ook er vanuit dat de sterkst mogelijke ploegen zich plaatsen. Er zijn twee 'voorrondes', één voor kampioenen en één voor niet-kampioenen. In beide wegen plaatsen zich 5 ploegen. Als ze zich op die manier wss plaatsen, staat dit erachter, als het om de kampioenenweg gaat staat er (CQ) en als dat niet zo is staat er (NQ).

Momenteel doen mee:

Pot 1
Real Madrid
Bayern Munchen
Juventus
Benfica
Chelsea
Shakthar Donetsk
AS Monaco
Spartak Moskou

Pot 2
Barcelona
Atletico Madrid
PSG

Borussia Dortmund
(NQ) Sevilla
Manchester City
FC Porto
(EL) Manchester United

Pot 3
(NQ) Napoli
Tottenham Hotspur
Basel

(NQ) Dynamo Kiev
(NQ) Ajax
(CQ) Olympiakos
(NQ) Liverpool
Anderlecht

Pot 4
AS Roma
Besiktas
(CQ) Celtic
(CQ) Red Bull Salzburg
(CQ) FC Kopenhagen
(CQ) Ludogorets
Feyenoord
RB Leipzig

VOORRONDE NIET KAMPIOENEN (5 Plekken)
Klik hier om de spoiler te bekijken

VOORRONDE KAMPIOENEN
Klik hier om de spoiler te bekijken

Ik blijf dit wel updaten, mocht er iets niet kloppen, corrigeer het vooral!

[Dit bericht is veranderd door Verdediger (op 15 mei 2017 00:50:02).]
HRHR
HR

helter skelter
Crack

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 april 2006

Doe maar Bayern, Barcelona en Tottenham. :ja
HR
HR

H6
Vedette

Reg.: 2 juni 2014

Chelsea, Dortmund en Anderlecht.
HR
HR

Lionel Messi
Legende

Uit: Thuis
Droomaankoop: Robin van Persie
Reg.: 1 augustus 2007

Monaco - Dortmund - Basel
HR
HR

I.B.
Meervoudig international

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 juni 2015

Shaktar, Sevilla, Basel

Dan maak je goede kans om door te gaan.

Oekraine wordt met het jaar minder ivm de politieke situatie daar. Steeds minder goede spelers gaan daar heen
Sevilla gaat weer eens de uefacup winnen dus die worden sowieso 3e
Basel Pakken we ook

13 punten en dikke miljoenen in de club kas

WE WORDEN GEK!!!!!!
HR
HR

remco112
Vedette

Reg.: 11 juli 2007

quote:HR
helter skelter schreef:

Doe maar Bayern, Barcelona en Tottenham. :ja
HR
Doe maar niet :D

Alleen al de gedachte van de Champions Leaugue hymne in de Kuip. Kippenvel!!

[Dit bericht is veranderd door remco112 (op 26 april 2017 16:44:32).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 27 april 2017 om 13:12:45.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ajax staat daar gewoon tussen in pt 3, en als er nog een paar clubs tussenuit vallen, of wanneer ze zelf nog meer punten pakken, wellicht in pot 2.
Het feit dát ze er tussen staan heeft ook al te maken met veel punten - goede plaatsing in de voorronde - meer kans door te gaan.
Toch goed eens te beseffen als ajax speelt en men hoopt op winst "omdat het goed zou zijn voor nederland". Winst is vooral heel goed voor ajx zelf.

Als ik bovenstaande namen zie denk ik dat het in de meeste gevallen kansloos is. Dus doe maar of net die ene, zo'n Shaktar inderdaad, of anders de mooiste clubs.
En dan vooral graag de een na zwakste uit pot 3.
HR
HR

Ramesoe
Crack

Uit: Dordrecht
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 22 juni 2005

de realist schreef:

Ajax staat daar gewoon tussen in pt 3, en als er nog een paar clubs tussenuit vallen, of wanneer ze zelf nog meer punten pakken, wellicht in pot 2.
Het feit dát ze er tussen staan heeft ook al te maken met veel punten - goede plaatsing in de voorronde - meer kans door te gaan.
Toch goed eens te beseffen als ajax speelt en men hoopt op winst "omdat het goed zou zijn voor nederland". Winst is vooral heel goed voor ajx zelf.

Als ik bovenstaande namen zie denk ik dat het in de meeste gevallen kansloos is. Dus doe maar of net die ene, zo'n Shaktar inderdaad, of anders de mooiste clubs.
En dan vooral graag de een na zwakste uit pot 3.
HR
Ik hoop nooit op winst hoor en ajaks strandt hopelijk zeer snel in die voorrondes des te meer geld voor onze eigen club.
Eindelijk weer eens met interesse naar de CL kijken.
HR
HR

Verdediger
Vedette

Aardig wat aanpassingen dit weekend, die de niet-kampioenen play-offs een stuk zwaarder maken. Naast Sevilla en Napoli zijn daar dit weekend City, Zenit en Dortmund weer bijgekomen, in plaats van Liverpool, CSKA en Hoffenheim. Dit betekent een vrijwel zekere loodzware loting voor niet-geplaatste ploegen, zo ook Ajax.

Door deze veranderingen zijn Ajax, Dynamo Kiev en CSKA in het schema vervangen door Liverpool, Hoffenheim en Zenit.
HR
HR

rdamparis
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Lacina Traoré
Reg.: 8 augustus 2014

Doe maar Real Madrid, PSG en Anderlecht. Je maakt een goede kans op de derde plek en overwintering in Europa. Prachtige reizen naar Madrid, Parijs en Brussel en voor mij extra mooi omdat Feyenoord dan voor het eerst uitkomt tegen mijn favoriete buitenlandse club. Dit wordt genieten, het liefst geen Moskou, Donetsk of Olympiakos.
HR
HR

Unsatisfied
Crack

Uit: Alphen
Reg.: 23 december 2000

Doe mij maar Real, Dortmund en Liverpool. Dat zijn 3 geweldige tegenstanders en mooie snoepreisjes. Maar vind het niet erg als we Anderlecht loten ipv Liverpool. Omdat we dan meer kans hebben op de derde plek en dan het kunstje uit 2002 kunnen herhalen.
HR
HR
Real Madrid, Borussia Dortmund en Anderlecht.
En dan proberen te overwinteren. Zal moeilijk genoeg zijn, want die Belgen hebben ook een aardige ploeg.
HR
HR

Vriendje van Gudde
Icoon

Droomaankoop: Wouter Gudde
Reg.: 9 augustus 2008

Je moet idd hopen op Anderlecht of Olympiakos om derde te worden.. En Shakhtar zou misschen idd te doen kunnen zijn door de situatie daar.
HR
HR

Verdediger
Vedette

Olympiakos is ook heel erg goed.

Het liefste ontwijk ik Oostblok en ook Real, Bayern en Barca. Uit pot 3 zou ik het liefste Anderlecht of Celtic (dat is nog mogelijk) krijgen, en daarnaast minimaal één Engelse ploeg omdat die echt wel te verslaan zijn.

Het liefste heb ik Juventus/Benfica/Spartak Moskou, City/Tottenham, en Anderlecht/Celtic.
HR
HR
Gewoon hopen op heel erg veel geluk, In de meeste gevallen ben je namelijk gewoon volkomen kansloos op overwintering.

In pot 3 een gunstige loten (dus niet Zenit of Napoli maar een Anderlecht of Basel) en dan in pot 1 en 2 het geluk hebben dat je in ieder geval 1x een niet een extreem sterke club loot (zoals Spartak, Shaktar, Porto, Benfica).
HR
HR

Kobe Bryant
Koning

Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 4 april 2002

Als de nazaten van Franco dit jaar niet de CL winnen hebben er bij de UEFA heel wat mensen iets uit te leggen.
HR
HR

Feyenoord incasseert miljoenen bij veroveren landstitel

2 mei 2017 – Feyenoord incasseert miljoenen als het zich tot landskampioen kroont. De Rotterdammers kunnen komende zondag op bezoek bij stadgenoot Excelsior de eerste landstitel sinds 1999 pakken, eventueel volgt een week later thuis tegen Heracles Almelo een herkansing.

Met een landstitel plaatst Feyenoord zich rechtstreeks voor de groepsfase van de Champions League. Hiervoor krijgt de Stadionclub van de UEFA een startbonus van 12 miljoen euro, schrijft het Algemeen Dagblad. Ook deelt Feyenoord mee in de marketpool. Deze pot bevatte vorig seizoen 483 miljoen euro, waarvoor 8,5 miljoen euro bestemd was voor Nederlandse clubs. De helft van laatstgenoemd bedrag ging naar de landskampioen.

Ook door middel van prestaties in de Champions League kan Feyenoord de kas spekken. Een overwinning in de poulefase van het miljoenenbal levert 1,5 miljoen euro op, een gelijkspel is goed voor 500.000 euro. Een plaats in de achtste finales brengt 5,5 miljoen euro op.
HR
HR
HR

H6
Vedette

Europe beware! Here we come! :B
HR
HR
HR
HR

H6
Vedette

Voor Giovanni zou Barca geweldig zijn.
HR
HR

Larzovic
Crack

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Uploads: 1
Reg.: 3 juli 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 mei 2017 om 08:15:20.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: lohaverkort@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

AS SC Etienne schreef:

Doe maar Benfica, Porto en Olympiakos :pul
HR
Dat kan dus niet hè.
HR
HR

Verdediger
Vedette

Inmiddels weer aangepast. Wij zijn er iig bij :pul
HR
HR

GreyHornet
Wereldster

Uit: Amersfoort
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Robin van Persie
Reg.: 12 januari 2005

Sjezus, wat gaan dit mooie wedstrijden worden.

Tegen de meeste ploegen uit pot 1 en 2 ben je volstrekt kansloos en in pot 3 zitten ook een paar hele goede tegenstanders. Dat is het nadeel van jaren zwak presteren in Europa, anders had je nog één haalbare tegenstander gehad uit pot 4. Al kun je daaruit ook gewoon AS Roma of Besiktas treffen :D

Ongelofelijk lekker. Op naar volgend seizoen. Ben benieuwd naar de (Transfer) zomer. Van Geel gaat het héél erg druk krijgen.
HR
HR
Shaktar, Porto en Olympiacos. Ik ben voor. :ja
HR
HR

Schevenees schreef:

Shaktar, Porto en Olympiacos. Ik ben voor. :ja
HR
:pul

Alsjeblieft zoveel mogelijk makkelijke ploegen. Dan maak je meer kans op geld én de o zo belangrijke punten voor de coëfficiënten ranglijst. Daar moet echt aan gewerkt worden. Niks geen 'leuke' affiches zoals Real Madrid, Barcelona of Napoli, daar schiet je nu niks mee op. Doe dat maar over een paar jaar als we er nog beter voor staan. We moeten nu eens aan de weg timmeren in Europa, we hebben nu eindelijk eens een keer (en misschien voor de hele Eredivisie de laatste keer de komende jaren) de makkelijkste uitgangspositie gekregen om dit te doen - fuck voorrondes. Hier moeten we optimaal gebruik van maken!

[Dit bericht is veranderd door AS SC Etienne (op 15 mei 2017 15:33:12).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » B - Voetbal en andere sporten » Buitenlands Voetbal, Champions League & Europa League » Champions League 2017/2018

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet volgend seizoen eerste keeper worden?

Jones
Vermeer
Hahn
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 97,4% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Vitesse.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!