Feyenoord Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 12:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Buitenlands Voetbal, Champions League & Europa League » Turks voetbal

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR
Ik dacht misschien leuk om over te hebben.

Liep net over Hofplein en zag Fenerbahce supporters kampioenschap vieren. Wat ben ik toch jaloers zeg het wordt een keer tijd dat wij met Feyenoord op het Hofplein staan. Fenerbahce pakt op de laatste dag de LT.
HR
HR

quote:HR
Feyenoord-1982 schreef:

Ik dacht misschien leuk om over te hebben.

Liep net over Hofplein en zag Fenerbahce supporters kampioenschap vieren. Wat ben ik toch jaloers zeg het wordt een keer tijd dat wij met Feyenoord op het Hofplein staan. Fenerbahce pakt op de laatste dag de LT.
HR
Ik zag ze gister ook op de Coolsingel rijden met die vlaggen uit het raam. Politie was al ter plaatse en zag ook wat fakkels in de verte.

Je ziet ze het hele jaar niet en ineens zijn ze er. Net ongedierte.
HR
HR

suprer9
Jeugdspeler

Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: -
Reg.: 4 november 2010

Vakkie W : Frustratie??

Natuurlijk ben je jaloers dat ze feestvieren, maargoed wij komen er ooit nog wel hoor :feyenoord :feyenoord
HR
HR

suprer9 schreef:

Vakkie W : Frustratie??

Natuurlijk ben je jaloers dat ze feestvieren, maargoed wij komen er ooit nog wel hoor :feyenoord :feyenoord
HR
Frustratie en jaloezie? Op en om een stel turken? Nou nee hoor.
HR
HR

suprer9
Jeugdspeler

Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 4 november 2010

Laat die turken dan feestvieren haha :pul
HR
HR

amadeus
Vedette

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

Fenerbahçe moet vrezen voor titel

ISTANBUL - Voorzitter Aziz Yildirim van Fenerbahçe is door de rechtbank schuldig bevonden aan het manipuleren van competitiewedstrijden. Dat meldde de Turkse televisie zondag.

Yildirim zat al vast op verdenking van omkooppraktijken. Hij werd een dag na zijn arrestatie opgenomen in het ziekenhuis.

Ook vicevoorzitter Sekip Mosturoglu van Fenerbahçe behoort tot de verdachten. De aandacht richt zich ook op andere clubs.

Zo zit onder meer een doelman van Sivasspor vast. Ook moet een oud-international van Turkije de cel in, evenals de oud-voorzitter van Diyarbakirspor en Giresunspor.

De grote schoonmaakactie in het Turkse voetbal heeft tot zover 26 'slachtoffers' opgeleverd. Mogelijk kost de veroordeling van voorzitter Yildirim Fenerbahçe de onlangs veroverde landstitel.

Typisch Nederlands om van slachtsoffers te spreken het zijn gvd gewoon criminelen.
HR
HR

Heineken
Wereldster
Nr. 3 Feyenoord Netwerk Pool 2012/2013; meer prijzen

Uit: Harderwijk
Vak: -
Reg.: 9 december 2001

amadeus schreef:

Fenerbahçe moet vrezen voor titel

ISTANBUL - Voorzitter Aziz Yildirim van Fenerbahçe is door de rechtbank schuldig bevonden aan het manipuleren van competitiewedstrijden. Dat meldde de Turkse televisie zondag.

Yildirim zat al vast op verdenking van omkooppraktijken. Hij werd een dag na zijn arrestatie opgenomen in het ziekenhuis.

Ook vicevoorzitter Sekip Mosturoglu van Fenerbahçe behoort tot de verdachten. De aandacht richt zich ook op andere clubs.

Zo zit onder meer een doelman van Sivasspor vast. Ook moet een oud-international van Turkije de cel in, evenals de oud-voorzitter van Diyarbakirspor en Giresunspor.

De grote schoonmaakactie in het Turkse voetbal heeft tot zover 26 'slachtoffers' opgeleverd. Mogelijk kost de veroordeling van voorzitter Yildirim Fenerbahçe de onlangs veroverde landstitel.

Typisch Nederlands om van slachtsoffers te spreken het zijn gvd gewoon criminelen.
HR
Begrijpend lezen noemt men dat... :I
HR
HR

amadeus
Vedette

Heineken schreef:

(...)

Begrijpend lezen noemt men dat... :I
HR
Dus gasten die zich hebben schuldig gemaakt aan omkoping zijn geen criminelen in jouw beleving ?
Ik ben van mening dat men dit schandaal in Turkije goed aanpakt.
HR
HR
Gewoon de titel afpakken en flink straffen en eerste paar jaar geen europees laten spelen. Om nog erger te maken terug naar 2e divisie gooien ;)
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

’Na 6 jaar Liverpool ben ik toe aan een nieuwe uitdaging’

forumillustratie

'Na 6 jaar Liverpool ben ik toe aan een nieuwe uitdaging', lichtte Kuyt toe. 'Mijn mogelijke vertrek staat los van de club en de supporters. Die zal ik altijd in mijn hart dragen. Ook de aanstelling van de nieuwe trainer heeft er niets mee te maken. Maar toen Fenerbahçe op mijn pad kwam en de ambities kenbaar maakte, was ik vanaf het allereerste moment verkocht. Zij geven mij het vertrouwen, dat ik zoek.'

Kuyt had een dag na de oefenzege van Oranje tegen Noord-Ierland (6-0) even geen verplichtingen bij het Nederlands elftal. 'Ik offer mijn vrije dag graag op voor deze onderhandelingen', zei Kuyt.
HRHR
HR

Rotterdamskie010
Vedette

Droomaankoop: Salomon Kalou
Reg.: 15 mei 2011

De Turkse topclub Fenerbahçe neemt per direct afscheid van aanvoerder Alex. Maandag werd de Braziliaanse middenvelder uit de A-selectie gezet en enkele uren later kwamen beide partijen een beëindiging van het contract overeen.

Alex leefde al enige tijd in onmin met coach Aykut Kocaman, omdat laatstgenoemde slechte prestaties zou leveren. Afgelopen weekend werd de middenvelder in de rust gewisseld voor Dirk Kuyt. Maandag volgden stevige ingrepen.

De Braziliaan, vorig seizoen goed voor veertien competitietreffers, is een volksheld in Istanbul. Alex speelde sinds 2004 voor Fenerbahçe en genoot een immense populariteit vorig jaar kreeg hij zelfs een eigen standbeeld.

Fenerbahçe maakt een moeizame competitiestart door. Slechts twee van de zes duels leverden een zege op.
HR
HR

FRjack
Administrator

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009

HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

FRjack schreef:

:D
HR

Veldspeler pakt penalty ( Van onze Telesportredactie
Veldspeler Felipe Melo heeft Galatasaray thuis tegen Elazispor aan 1-0 een zege geholpen door in de laatste minuut een strafschop te keren. De Braziliaan stond tussen de palen omdat vaste keeper Fernando Muslera rood kreeg toen hij de penalty veroorzaakte en de Turkse grootmacht al drie keer had gewisseld. Door de heldendaad van Melo blijft Galatasaray koploper in Turkije.HR
Mooi, dat Cim Bom Bom de grootste volksclub van Turkije aan de leiding blijft.
En de wijze waarop is grandioos. :pul
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

Turkije gaat ons ook internationaal voorbij op clubgebied. Gala dat al de kwartfinales van de CL heeft gehaald gaat verder met investeren dankzij de rijke voorzitter Ünal Aysal die bij zijn verkiezing in 2011 heeft beloofd dat hij Gala binnen 3 jaar terug zal brengen aan de Europese top :

'Toptransfer in de maak voor Arjen Robben'

Arjen Robben speelde een belangrijke rol in de 4-0-overwinning van Bayern München tegen FC Barcelona, maar de toekomst van de Nederlander bij de Rekordmeister is er erg onzeker. Van Pep Guardiola, de nieuwe coach van Bayern, zou Robben mogen vertrekken. Galatasaray is in ieder geval erg geïnteresseerd

Volgens Voetbal International gaat de Turkse topclub binnenkort Bayern een miljoenenaanbod doen voor Robben. Voorzitter Ünal Aysal zou volgens het Nederlandse voetbalmagzine bestuurslid Bülent Tulun opdracht hebben gegeven om de Nederlandse flankspeler absoluut binnen te halen.

Nu Bayern aankondigde deze zomer zowel Robert Lewandowski als Mario Götze van Borussia Dortmund over te nemen, dreigt Robben het eerste slachtoffer te worden van de offensieve weelde bij de Beierse club. Hij heet nog nog wel een contract tot midden 2015 in München.

Eerder dit seizoen was Robben ook al uit de gratie gevallen van Heynckes, die Franck Ribery, Toni Kroos en Thomas Müller verkoos boven de Nederlander. Robben begon dit seizoen dan ook opvallend vaak op de bank.

In Galatasaray zou Robben ploegmakker kunnen worden van landgenoot Wesley Sneijder en herenigd worden met Didier Drogba, met wie hij enkele seizoenen geleden bij Chelsea speelde.
HR
Daar is Jordania nog maar een kleine jonge bij vergeleken. Hadden wij maar zo'n suikeroom.
HR
HR
vr 27 sep 2013, 11:12
Razzia onder Turkse hooligans

ISTANBOEL -
De Turkse politie heeft in Istanbul een ware razzia gehouden onder gewelddadige voetbalsupporters. Volgens diverse media werden op de vroege vrijdagochtend in Istanbul ongeveer 80 aanhangers van de clubs Besiktas, Galatasaray en Fenerbahçe van hun bed gelicht.

De massale aanhouding houdt verband met de gebeurtenissen van afgelopen zondag bij de wedstrijd tussen Besiktas en Galatasaray. Honderden fans bestormden aan het einde van de wedstrijd het veld. De scheidsrechter staakte daarop het duel.
De media in Turkije vermoedden dat de bestorming van het veld was uitgelokt om de fanatieke aanhang van Besiktas te kunnen aanpakken. Deze linksanarchistische groepering met de naam Carsi protesteerde deze zomer ook op het Taksimplein tegen de regering.
HR
HR
HR
HR

Willie M.
Vedette

Vak: Olympiatribune - PP
Droomaankoop: Vos Henk
Reg.: 18 december 2003

Een supportersfeestje van Turkse Rotterdammers op het Hofplein is gisteravond uitgemond in een ware veldslag. De politie trad keihard op tegen honderden fans van Fenerbahce, die reageerden door de agenten met vuurwerk te bekogelen.

De ellende begon nadat de Turkse Rotterdammers, die traditiegetrouw naar het Hofplein trekken bij een kampioenschap van hun voetbalclub, hun kampioensfeestje wilden voortzetten op de rotonde. Agenten met knuppels en honden sommeerden de fans de autorijbanen te verlaten. Toen dat niet snel genoeg gebeurde, traden ze hard op.

Binnen enkele minuten, veranderde het tot dan toe gezellig feestje in een ware veldslag. Supporters die te lang aarzelden, kregen met de knuppel. Sommigen werden tegen de grond gewerkt en aangehouden.

De woedende massa werd vervolgens naar de buurt achter het Shell-tankstation bij Hofplein gedreven. Daar sloegen de supporters terug door de agenten met stenen en zware vuurwerkbommen te bekogelen. Of daarbij iemand gewond is geraakt, was gisteravond niet bekend.

Turkse fans reageren vooral verontwaardigd op het optreden van de politie. 'Ik heb dit nog nooit meegemaakt,' zegt een Turkse vader die samen met zijn gezin op het feest is afgekomen. 'Normaal doet de politie dit niet. We willen gewoon een feestje vieren, dat doen we altijd hier. Als andere supporters dat doen, zoals die van Feyenoord, mag dat toch ook?'

Volgens een politiewoordvoerder werd echter besloten in te grijpen omdat de supporters, nadat ze eerst alleen bij de fontein feestvierden, zich ineens ook op de autorijbaan begaven en daarmee het verkeer verstoorden. 'Toen agenten de supporters hier op aanspraken, sloeg de sfeer plotseling om en keerden zij zich tegen de agenten,' vertelt een politiewoordvoerster. 'De aanwezige agenten en ook de mobiele eenheid hebben toen moeten optreden.'

Toen de supporters eenmaal uiteen waren gedreven, keerde de rust in het centrum van Rotterdam snel terug. De politie heeft één aanhouding verricht. 'Maar ze deden niets gevaarlijks en vielen niemand aan,' zegt een vrouwelijke fan verontwaardigd. 'Dit is toch niet normaal. Bij Feyenoordsupporters doe je dit toch ook niet? Zeker omdat het nu om allochtonen gaat.'HR
Over dat laatste zinnetje kan je zoveel zeggen...
HR
HR

met rood witte groeten
Vedette

Galatasaray zeker van Champions League

Galatasaray heeft zich verzekerd van deelname aan de groepsfase van de Champions League. Cim Bomr won voor eigen publiek de laatste competitiewedstrijd tegen Erciyesspor met 2-1.

Daarmee stelde de thuisclub de tweede plaats veilig achter kampioen Fenerbahçe, dat nog geschorst is voor Europees voetbal. Voor Galatasaray scoorde Burak Yilmaz en Umut Bulut. Wesley Sneijder speelde de gehele wedstrijd.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » B - Voetbal en andere sporten » Buitenlands Voetbal, Champions League & Europa League » Turks voetbal

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wie moet er linksbuiten staan?

Boetius
Manu
Een ander
Geen mening

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 16,9% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van SC Cambuur Leeuwarden-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!