Feyenoord Netwerk
donderdag 23 maart 2017 - 23:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » Technische Staf & Directie » Gerard Hoetmer (President-Commissaris)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

HR

Terence Kongolo
Crack

Uit: Rotterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 29 juli 2009

Gerard Hoetmer nieuwe President-Commissaris Feyenoord

Gerard Hoetmer is dinsdag tijdens een bijeenkomst van de Raad van Commissarissen (RvC) officieel benoemd tot nieuwe President-Commissaris van Feyenoord. De 58-jarige Rotterdammer is de opvolger van Dick van Well, die de afgelopen acht jaar voorzitter was van de RvC. Hoetmer maakte sinds juni vorig jaar al deel uit van het toezichthoudend orgaan van Feyenoord.

Hoetmer was CEO van CSM, de grootste fabrikant van bakkerijproducten en voedingsingrediënten ter wereld, en bekleedde voorheen functies bij onder andere Unilever. Hij is al zijn leven lang supporter van Feyenoord.

‘Ik vind het een eer dat ik gevraagd ben door Feyenoord om President-Commissaris te worden’, zegt Hoetmer in een reactie op zijn aanstelling. ‘Feyenoord zit diep in mijn hart en ik denk dat ik bepaalde capaciteiten heb die de club verder kunnen helpen. Voor mij is het een prachtig moment om in te stappen, omdat er bij Feyenoord een goede organisatie staat, met bijvoorbeeld de hele goede jeugdopleiding. De club is bovendien financieel gezond. Alleen de sportieve successen in de vorm van een prijs zijn er op dit moment nog niet, al had ik die van harte gegund aan Dick en zijn team.’

Van Well neemt volgens de reglementen na twee periodes van vier jaar afscheid als voorzitter van Feyenoord. ‘Ik heb mijn rol als President-Commissaris bij Feyenoord met heel veel plezier vervuld. Ik blijf de club uiteraard als supporter op de voet volgen.’

Volgens Van Well is met Hoetmer een zeer geschikte opvolger gevonden. ‘Gerard is gewend om een complexe organisatie te leiden. Hij is iemand die zichzelf niet belangrijker maakt dan de totaliteit van het team, wat iets anders is dan wanneer je niet de verantwoordelijkheid neemt om het team te leiden.’

Naast Hoetmer (President-Commissaris) bestaat de Raad van Commissarissen vanaf heden uit Pim Blokland, Rob Slotboom en William Bontes. De procedure voor de aanstelling van de nog openstaande (vijfde) positie in de RvC bevindt zich in een afrondende fase.

http://www.feyenoord.nl
HRHR
HR

danall
Crack

Uit: Den Helder
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 april 2009

Ik heet de heer Hoetmer van harte welkom bij Feyenoord en ik verwacht dat hij in zijn nieuwe werkplek zijn kwaliteiten tot uiting zal brengen. Veel succes!
HR
HR

remco112
Internationale topspeler

Reg.: 11 juli 2007

Iemand meer informatie over deze beste man? Goede keuze? Of waren er betere alternatieven?

[Dit bericht is veranderd door remco112 (op 25 februari 2015 14:12:39).]
HR
HR

JimmyFloyd
Crack

Reg.: 6 april 2004

Waar ik naar benieuwd ben: "De beste man heeft grote plannen met de club".
Wat is ie van plan dan?
HR
HR

frankyboy
Wereldster

Uit: rotterdam
Reg.: 26 februari 2003

quote:HR
JimmyFloyd schreef:

Waar ik naar benieuwd ben: "De beste man heeft grote plannen met de club".
Wat is ie van plan dan?
HR
Iets met Stadion, Renovatie en de BAM schat ik zo in. In zijn termijn kan hij dan en een vernieuwbouwd stadion realiseren en met een beetje geluk met de extra opbrengsten een of meerdere prijzen pakken.
HR
HR

frankyboy schreef:

(...)

Iets met Stadion, Renovatie en de BAM schat ik zo in. In zijn termijn kan hij dan en een vernieuwbouwd stadion realiseren en met een beetje geluk met de extra opbrengsten een of meerdere prijzen pakken.
HR
Ben jij nou ook al zo'n one-issue stadion-engnek geworden?
HR
HR

PeterVanVossen
Icoon

Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 16 mei 2003

frankyboy schreef:

(...)

HR
Wijze boer, ben jij het?
HR
HR

Dr. Depri
Bankzitter

Uit: met de pret
Vak: Maastribune - V
Reg.: 7 juli 2007

Dit is redelijk snel gevonden op het internet. Of de man nou een uithangbord is voor de club, uit de categorie 'zakkenvullen'?:

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/naast-bonus-ook-afkoopsom-topman-corbion

en http://www.nrcq.nl/2014/07/01/opvallend-aandeelhouders-zeggen-een-keer-nee-tegen-een-bonus-voor-de-top
HR
HR

Oude Maas
Crack

Uit: RIDDERKERK
Vak: Stadiontribune - QQ
Reg.: 21 april 2005

remco112 schreef:

Iemand meer informatie over deze beste man? Goede keuze? Of waren er betere alternatieven?
HR
Hier al een wat ouder, maar zeker ook een leuk en interessant interview uit 2011 van VNONCW:

Gerard Hoetmer: ‘Ik wil winnen’

30-06-2011 - Nuchter en toegankelijk. Gerard Hoetmer, bestuursvoorzitter van CSM, hoort naar eigen zeggen bij de nieuwe generatie ceo’s bij wie de deur altijd open staat. ‘Ik eet gewoon mee in de kantine.’

Liever Feyenoord dan Ajax. Gerard Hoetmer (54), bestuursvoorzitter van CSM, is een echte Rotterdammer. Al kun je daar niets meer van horen. ‘Dat accent moest er uit.’ Van zijn vrouw dan. ‘Zij was er nogal op gebrand. En terecht.’ De twee leren elkaar kennen op de middelbare school en zijn al bijna 33 jaar getrouwd. Sinds twaalf jaar wonen ze in de Schermer, tussen Alkmaar en Hoorn. Het Noord-Hollandse landschap met zijn weidse uitzichten en vergezichten hoort wat Hoetmer betreft tot een van de mooiste ter wereld, maar Rotterdam en Feyenoord zitten voor altijd in zijn bloed. Hij komt nog regelmatig in de Kuip; het gezin heeft drie aandeelhouderskaarten.

Na een carrière van een kwart eeuw bij Unilever zit Hoetmer nu zes jaar op de hoogste post bij CSM. In die periode brengt hij de transformatie die al gaande is bij het bedrijf in een stroomversnelling. Hij zet het mes in de organisatie en verkoopt de suikerdivisie, waarmee het ooit allemaal begon. Inmiddels is CSM de grootste producent van melkzuren en bakkerij-ingrediënten en -producten ter wereld. Zijn benoemingstermijn loopt tot 2013 maar Hoetmer is ‘nog lang niet klaar’.

Wat moet uw belangrijkste wapenfeit worden bij CSM?
‘Ik wil een geweldig bedrijf achterlaten wat innovatief is en wat een groeimomentum heeft. Een keurig bedrijf waar mensen heel graag willen werken.’

Keurig, dat klinkt een beetje saai.
‘Het laatste wat wij van onszelf kunnen zeggen is dat wij saai zijn. In de jaren negentig was CSM een weduwen- en wezenfonds, maar die tijd is voorbij.’

Een hele generatie bestuursvoorzitters vertrekt momenteel. Bij KPN, Philips, TNT. Er lijkt een nieuwe generatie aan het roer te komen.
‘Waar hoor ik bij? Bij de oude of de nieuwe generatie?’

Zegt u het maar.
‘Ik hoop dat ik nog bij de nieuwe generatie hoor, anders voel ik me oud. Ja, ik denk het wel. De bestuursvoorzitter van nu is een heel andere dan die van tien jaar terug. Minder hiërarchisch. In mijn begintijd bij Unilever hadden ze in Engeland nog vijf kantines: voor het senior management, hogere management, management, kantoorpersoneel en de blue collar workers. De ceo was een soort godheid.’

En u?
‘Ik eet gewoon met iedereen mee in de kantine. Ik heb ook altijd meegevoetbald met het bedrijfsvoetbal.’ Trots: ‘Vijf jaar geleden hebben we met het hoofdkantoor zelfs voor het eerst de beker gewonnen. Ik ben een gewoon, werk bij CSM, heb per ongeluk door hard werken de ceo-functie gekregen en ik doe mijn best. Ik ben hier ook maar in dienst.’

Ceo word je niet per ongeluk.
‘Niet per ongeluk, maar gedeeltelijk wel met geluk.’

Er moet een drijfveer zijn geweest.
‘Ja, maar weet je wat ik heb geleerd bij Unilever? Je kunt je carrière niet plannen. Je kunt nooit van tevoren zeggen: ik word ceo. Ik keek altijd naar: wat is een leuke baan? Die vulde ik zo goed mogelijk in, dat viel op en dan ging ik door naar de volgende baan.’

Dat klinkt niet heel ambitieus.
‘Mijn ambitie is om mijn baan goed te doen. Daar vecht ik voor. Ik wil het beter doen dan een ander. Er zit een fenomeen van winnen in, maar dat geldt in elke baan, niet specifiek deze.’

Dus u bent wel competitief?
‘Dat competitieve zit er zeker in, anders ben je niet voor Feyenoord.’

Die winnaarsmentaliteit komt ook naar boven als Hoetmer over paarden fokken praat. Dat doet hij samen met zijn buurman. Toeval, want als zijn buurman hem een paard cadeau geeft als dank voor het gebruik van zijn land en stallen, wijst hij de gift in eerste instantie af. ‘Hij zei: ‘Je krijgt hem toch.’ Nou ja, goed. Voor je het weet heb je een hoop paarden. Dravers. Elk weekend mest ik de stallen uit.’ Toch is de fokkerij meer dan een hobby. ‘Tuurlijk. Je doet nooit mee om zomaar een beetje ergens in het derde gelid te hangen. We hopen ooit een heel goed paard te fokken dat de echt grote prijzen binnenhaalt. De derby bijvoorbeeld.’

Kunt u tegen uw verlies?
‘Af en toe, met moeite. Terecht of onterecht, dat maakt een hoop uit. Naarmate ik ouder word, kan ik het beter accepteren.’

Waarom wilt u de beste zijn?
‘Ik heb gewoon een gezonde ambitie om mijn baan goed te doen.’

Geen diepere innerlijke motivatie, los van uw werk?
‘Dat zou u aan een psycholoog moeten vragen. Ik heb de karaktertrek het beste uit mijn talenten te willen halen. Ik wil het beter doen dan een ander omdat die misschien het beste er niet uit haalt. Ik heb gewoon veel waardering voor mensen die het maximale uit zichzelf halen en minder waardering voor mensen die dat niet doen. Ik kan er niet meer van maken. Ik ga niet zeggen dat het komt omdat ik een moeilijke jeugd heb gehad ofzo. Ik heb een fantastische jeugd gehad.’

U komt redelijk gesloten over…
‘Ik probeer werk en het persoonlijke gescheiden te houden. Ik heb liever dat mensen me nemen zoals ik ben, in plaats van dat ze dingen gaan verklaren van: ‘Oh, hij is zo want…’ Daar hoeft geen relatie tussen te zitten. Daarvoor kent men mij niet of onvoldoende. Ik ben nuchter. Dat moet je in de gaten houden. En ik ben doelgericht, ik ga voor de oplossing. Ik ben ingenieur van huis uit, dat geeft ook wel wat aan. Daarnaast heb ik een visie en heb ik vertrouwen in de maatschappij en in mezelf. Dus als er een probleem op me afkomt, dan analyseer ik, zoek een aantal scenario’s, pak het beste scenario en implementeer dat passend in de strategie die ik heb neergezet.’

Zoals toen de crisis erdoorheen fietste terwijl CSM middenin een transformatie zat?
‘Je kunt er heel emotioneel over doen of zeggen de wereld is unfair, maar dat heeft helemaal geen zin. Het ís unfair, want je gaat een bepaald pad in en er verandert wat. That’s it. Het brengt ook kansen. Wij bewegen sneller dan onze concurrenten in een veranderende wereld. Joh, dat is geweldig! Mijn punt is dat crises ook helemaal niet erg zijn. Dat scheidt de mannen van de jongens. En wij willen natuurlijk bij de mannen horen.’

Hoetmers leerschool is het bedrijf van zijn vader, een garage met een handel in tweedehands auto’s. Op zaterdagen en in de vakanties helpt hij mee in de zaak. Sleutelen aan auto’s, de vloer vegen. ‘De autohandel is toch een aparte business. In zo’n omgeving moet je je woordje kunnen doen. En ad rem zijn.’ Terwijl Hoetmer zelf een totaal ander carrièrepad kiest dan zijn vader, blijven zijn eigen kinderen opvallend dicht bij huis. Net als hij zijn ze ingenieur en hebben ze gestudeerd aan de TU Delft. Zijn oudste dochter is procesmanager bij Shell in Pernis, zijn andere dochter werkt als bèta recruiter bij AkzoNobel. Zijn zoon studeert in december af. ‘En ook die zal ongetwijfeld bij een multinational gaan werken. Maar niet bij CSM. Als ‘zoon of dochter van’ heb je meteen de schijn tegen. Je krijgt een stempel opgedrukt. Ze zijn wijs genoeg en hebben voldoende capaciteit om zelf hun weg te vinden. Ze leren zó veel meer als ze niet bij hun vader gaan werken.’

U bent ook voorzitter van de stichting Spieren voor Spieren.
‘Ja. Het is een mooie gelegenheid om het persoonlijke en het maatschappelijke te combineren. Mijn jongste dochter Karin heeft een spierziekte. Toen zij anderhalf jaar oud was merkten we dat zij veel vaker viel dan haar zusje. Pas na drie jaar werd spinale musculaire atrofie gediagnostiseerd, een ziekte waarbij functieverlies optreedt vanwege een defect van de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg. Ze maakt gebruik van een rolstoel.’

Heeft dat uw kijk op het leven veranderd?
‘Je kunt niet zeggen: als het niet zo was geweest, was ik anders geweest. Ik ben een optimist, dat helpt. Ik heb altijd al redelijk kunnen relativeren. Het bericht kwam als een schok binnen, maar het kan veel erger. Je kunt een kind ook aan een spierziekte verliezen. Dat was in ons geval gelukkig niet zo. We hebben Karin altijd als een normaal kind behandeld. Ze is naar normale scholen geweest, is een uithuizige student geweest. Terugkijkend zijn er een heleboel positieve ervaringen geweest, hoe ze zich heeft ontwikkeld. Mensen met een handicap moet je niet zien als mensen die gehandicapt zijn. Het zijn mensen die het beste uit het leven halen met hun specifieke talenten. Hoe zij hun talenten ontwikkelen en hoeveel energie ze daarin stoppen, dat waardeer ik ten zeerste. Ook in mijn dochter. Ik ben enorm trots op haar, zij is een geweldig mens.’
HR
HR

met rood witte groeten
Crack

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

Zit hij toch bij de verkeerde club
HR
HR

EPA001
Vedette

Uit: Barendrecht
Vak: Stadiontribune - Q
Reg.: 19 september 2012

met rood witte groeten schreef:

HR
Misschien gaat hij wel samen met de directie en de overige leden van de RvC en de VvF de bakens uitzetten zodat we wel meer kunnen gaan winnen. ;)
HR
HR

Sjondania
Crack

Uit: Meppel
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 22 mei 2000

met rood witte groeten schreef:

HR
Want ? is toch een goed interview met een "normale" man die niet vies is van hard werken en zichzelf omhoog heeft gewerkt. Niks aparts aan.
HR
HR

met rood witte groeten
Crack

Uit: Wedstrijd
Vak: Maastribune - K
Reg.: 20 december 2010

EPA001 schreef:

(...)

Misschien gaat hij wel samen met de directie en de overige leden van de RvC en de VvF de bakens uitzetten zodat we wel meer kunnen gaan winnen. ;)
HR
Jij begrijpt mij !
HR
HR

Guidetti
Crack

Uit: Sint Job in het Goor
Droomaankoop: Andrej Kramaric
Reg.: 24 maart 2009

Volgens mij hebben we met Hoetmer eindelijk eens topbestuurder binnen gehaald.
Het is geen toeval dat de nieuwbouw ontwikkelingen deze kant op lijken te gaan nu Hoetmer President-Commissaris is.
HR
HR

FRlegend
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 24 maart 2012

Heb ook een goed gevoel bij Hoetmer. Veel progressievere en proactiever bestuurder dan Van Well. Een man die van nature bewijsdrang heeft als ik artikel hierboven moet geloven. Dat lijkt me iets wat onze club wel kan gebruiken. Een slimme vent die hard wil werken en niet zeikt over de omstandigheden maar er het beste naar maakt met de ambitie om als geheel beter te worden. Weg met de excuusjes, gaan met die banaan.
HR
HR

Bestlander
Icoon

Reg.: 27 mei 2007

Ik heb er een goed gevoel bij als je het stuk leest, prima aanwinst.
HR
HR

danall
Crack

Als Hoetmer uit de Schermer komt, moet je ook weten dat daar heel veel molens staan te draaien (te vergelijken met Kinderdijk), maar ontegenzeggelijk is de natuur die zich daar uitleeft. Je moet er geweest zijn om dat te zien en aan herinnerd te worden. Hij zit wel te midden van 020 en 072 supporters. Mijnheer Hoetmer, ik wil u welkom heten en heel veel succes met het toezichthouders schap en de leiding daarin. Dat onze club nu eindelijk door mensen worden geleid die praktijk kennis van groter belang achten dan het nat.
HR
HR

socrates
Legende

Reg.: 2 januari 2007

Geer doe eens ingrijpen en Van Geel wegsturen pik
HR
HR

willem van Hanegem
Wereldster

Uit: Leidschendam
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 5 januari 2003

socrates schreef:

Geer doe eens ingrijpen en Van Geel wegsturen pik
HR
rustig pik, als je de beker pakt of op de Coolsingel staat ben jij de eerste die hem p*pt :idee :B
HR
HR

socrates
Legende

willem van Hanegem schreef:

(...)

rustig pik, als je de beker pakt of op de Coolsingel staat ben jij de eerste die hem p*pt :idee :B
HR
De Coolsingel is nog ver weg kutlul.

Geer: goe eens ingrijpen en rot die Van Geel eruit.
HR
HR

Sixto Rovina
Crack

Reg.: 26 augustus 2010

Moet ie al oprotten? Heb je al een doodskistje getimmerd Socrates?
HR
HR

socrates
Legende

Sixto Rovina schreef:

Moet ie al oprotten? Heb je al een doodskistje getimmerd Socrates?
HR
ik ben van de revoluties, niet van het sjouwen met kisten. Wel even de feiten op een rij houden oude man.
HR
HR

Sixto Rovina
Crack

Reg.: 26 augustus 2010

Revoluties, is dat iets met ruitjes intikken, maar dan op een gemoedelijke manier?
HR
HR

socrates
Legende

Nee dat is op internet heel hard roepen dat Been moet opdonderen en heel hard schelden als op Teletekst blijkt dat de tegenstander weer gescoord heeft.
HR
HR

danall
Crack

Dat heeft meer te maken met evoluties! Lol!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Feyenoord Forums » A - Feyenoord Forums » Technische Staf & Directie » Gerard Hoetmer (President-Commissaris)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Feyenoord Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Feyenoord Poll

Wint Feyenoord in de Arena?

Ja
Nee, we spelen het rustig uit naar een gelijkspel
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Feyenoord-fans denkt 72,6% dat FC Groningen wint van NEC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!