Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Technische Staf en Bestuur
Peter Bosz (deel 3)
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 102 pagina's: « 1 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 102 »

Poster
Topic: Peter Bosz (deel 3) 
Bertus Bul
International

Uit: Zuid Holland
Vak: Olympiatribune - Z3
Reg.: 27 januari 2004
Gepost op 6 oktober 2008 om 12:51:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
echte critiche schreef:

hoeveel keer heeft verbeek deze spelers tegelijk tot zijn beschikking gehad? juist, 0 keer.

Inderdaad, maar we zitten hier in het Peter Bosz topic. Wat jij zojuist aangeeft kunnen we niet verwijten aan Peter Bosz toch?

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Geen geld maar wel een trainer van 3 ton weghalen bij NAC.
Die man heeft geen enkele staat van dienst, maar wij leggen daar 3 ton voor op tafel :nee

Moet je je misschien eens wat verder verdiepen in de man..

[Dit bericht is veranderd door Bertus Bul (op 6 oktober 2008 12:52:34).]
 Help mods!
Pool: 1099eMotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
MD
Vedette

Vak: -
Reg.: 16 juni 2003
Gepost op 6 oktober 2008 om 12:55:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
echte critiche schreef:

hoeveel keer heeft verbeek deze spelers tegelijk tot zijn beschikking gehad? juist, 0 keer.

overdrijven = ook een vak
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.475,5VoVo: -Opstelling: incompleet
orange_010
Nationale topspeler

Uit: Rottûrdam
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 4 september 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 13:21:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bertus Bul schreef:

(...)

Moet je je misschien eens wat verder verdiepen in de man..

OK vertel het mij maar dan.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Dr.Jekyll and Mr.Hyde
Simson
Vedette

Uit: Krimpen a/d Lek
Vak: Maastribune - V
Reg.: 19 september 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 13:21:29.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thedge schreef:

(...)

Nee Bosz heeft laten vastleggen dat hij alleen zou komen als deze vraag niet gesteld zou worden.

Alleen al deze reactie geeft jouw intellegentie aan, of beter gezegd, het ontbreken ervan. Probeer eens met normale argumenten Bosz aan te pakken ipv dit soort leeghoofdige posts.

[Dit bericht is veranderd door Dr.Jekyll and Mr.Hyde (op 6 oktober 2008 13:22:37).]
 Help mods!
Pool: 61eMotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.446,9VoVo: 586e / 918e / 604eOpstelling: -
Montezuma
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - N
Reg.: 16 september 1999
Gepost op 6 oktober 2008 om 13:34:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bierviltje schreef:

Het is het werk van Bosz om een selectie bij elkaar te rapen die aan de doelstelling kan voldoen voor dit seizoen.
Europees voetbal halen, en een outsider zijn voor de titel, met aansprekend voetbal.
Als ik persoonlijk naar de onderstaande groep kijk, vind ik persoonlijk, dat er een eerste-18 staat die hieraan zou moeten kunnen voldoen. In mijn ogen is het werk van Bosz tot nu toe dan ook alleszins redelijk te noemen. Ook hij weet als geen ander dat er nog een sterke spits bij moet en een vlijmscherpe verdediger. Maar goed, alles bij elkaar opgeteld, staat hier toch een aardige groep?

--------------------------Timmer---------------------------

---Lucius----------Vlaar------Hofland-------------Decler--

-------------------------Ahmadi----------------------------

---------Landzaat--------------------Bronckhorst-----------

------------------------Deguzman---------------------------

-------------------Makaay-------Tomasson-------------------

Reserves:

Wijnaldum
Fer
Bruins
van Dijk
Biseswar
Slory
Bahia

Je kijkt met de ogen van oktober naar de situatie van augustus. Ga bijvoorbeeld eerst maar eens uit van het heilige beleidsplan, waarin staat dat Feyenoord 4-3-3 moet spelen. Wie staan er dan? In augustus 2008? Ga er dus maar vanuit dat Biseswar onder normale omstandigheden weg zou zijn, eigenlijk De Guzman ook, en dat Wijnaldum en Fer op dat moment nog komende jeugspelers en bepaald geen gevestigde A-spelers zijn, en Slory al half is afgeschreven. Hoe steekhoudend is je betoog dan nog?

Zelfs als je jouw lijn van rederen volgt zie je het failliet van Bosz: nu al kom je zelf al niet verder dan 18 "volwaardige" spelers, dus anderhalf elftal. Je mist dus nog tenminste vier posities. Als je ook nog eens gaat kijken naar de structurele brekebeentjes, Slory en Vlaar, mis je dus zes posities. Het siert je trouwens dat je Greene en Buijs niet noemt. Maar zelfs met hen heb je geen volwaardige selectie.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
willem07
Nationale topspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 3 mei 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 13:44:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ondanks alle negatieve resutaten heb ik toch weer meer vertrouwen in Bosz gekregen, na het interview. Het was jammer dat Borst het interview slecht had voorbereid en vragen stelde waar Bosz geen antwoord op kon geven. Bosz reageerde professioneel, maar het was jammer dat het niet tot een echt interview kwam. Bosz mist inderdaad de uitstraling om in een tv-programma te schitteren, maar dat spreekt alleen maar voor hem. Al die gladde verkopers met die mooie praatjes à la Koeman en de Mos heb je toch geen reet aan. Bosz maakte nog een mooie opmerking over Story-gehalte van de vrije trap, want dat is/was het namelijk ook.
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 14:03:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Montezuma schreef:

(...)Je kijkt met de ogen van oktober naar de situatie van augustus. Ga bijvoorbeeld eerst maar eens uit van het heilige beleidsplan, waarin staat dat Feyenoord 4-3-3 moet spelen. Wie staan er dan? In augustus 2008? Ga er dus maar vanuit dat Biseswar onder normale omstandigheden weg zou zijn, eigenlijk De Guzman ook, en dat Wijnaldum en Fer op dat moment nog komende jeugspelers en bepaald geen gevestigde A-spelers zijn, en Slory al half is afgeschreven. Hoe steekhoudend is je betoog dan nog?

Zelfs als je jouw lijn van rederen volgt zie je het failliet van Bosz: nu al kom je zelf al niet verder dan 18 "volwaardige" spelers, dus anderhalf elftal. Je mist dus nog tenminste vier posities. Als je ook nog eens gaat kijken naar de structurele brekebeentjes, Slory en Vlaar, mis je dus zes posities. Het siert je trouwens dat je Greene en Buijs niet noemt. Maar zelfs met hen heb je geen volwaardige selectie.

Heb jij het beleidsplan wel eens onder ogen gehad? Daarin staat namelijk niet dat 4-3-3 onze huisstijl moet worden. Wel dat dit het meest gewenste systeem is om tot het gevraagde doel te komen.
Ook staat daarin dat er 'over 5 jaar' een selectie moet staan die meedoet om de prijzen en plaatsing voor de CL.
Er is nu één seizoen voorbij en het eerste deel van de doelstelling is gehaald: Europees voetbal dus, alleen niet via de vijfde plaats maar via de beker.
Op dit moment lopen we natuurlijk zwaar achter op het schema met de 14e plaats die we op dit moment hebben. Maar ik ben en blijf van mening dat je op basis van 5 wedstrijden nog nauwelijks andere uitspraken kunt doen dan dat de titelkansen nu al tot nul gereduceerd zijn. Een plaats bij de beste 4, hetgeen het beleidsplan voorschrijft behoort echter nog steeds tot de mogelijkheden evenals een andere doelstelling, namelijk het overwinteren in Europa.
Rust in de tent houden is op dit moment het beste wat Feyenoord kan doen. Een ontslag van de trainer of andere functionarissen binnen de organisatie lost volgens mij weinig op.
 Help mods!
Pool: 75eMotM Feyenoord-NEC: NieveldBattle-rating: 1.500,0VoVo: 191e / 435e / 72eOpstelling: 4-4-2
echte critiche
Internationale topspeler

Reg.: 10 november 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 14:20:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MD schreef:

(...)

overdrijven = ook een vak

laat mij eens zien wanneer verbeek die spelers tegelijk allemaal tot zijn beschikking had? kom op met feiten zou ik zeggen?
 Help mods!
Pool: 991eMotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Montezuma
Vedette

Gepost op 6 oktober 2008 om 14:26:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Heb jij het beleidsplan wel eens onder ogen gehad? Daarin staat namelijk niet dat 4-3-3 onze huisstijl moet worden. Wel dat dit het meest gewenste systeem is om tot het gevraagde doel te komen.
Ook staat daarin dat er 'over 5 jaar' een selectie moet staan die meedoet om de prijzen en plaatsing voor de CL.
Er is nu één seizoen voorbij en het eerste deel van de doelstelling is gehaald: Europees voetbal dus, alleen niet via de vijfde plaats maar via de beker.
Op dit moment lopen we natuurlijk zwaar achter op het schema met de 14e plaats die we op dit moment hebben. Maar ik ben en blijf van mening dat je op basis van 5 wedstrijden nog nauwelijks andere uitspraken kunt doen dan dat de titelkansen nu al tot nul gereduceerd zijn. Een plaats bij de beste 4, hetgeen het beleidsplan voorschrijft behoort echter nog steeds tot de mogelijkheden evenals een andere doelstelling, namelijk het overwinteren in Europa.
Rust in de tent houden is op dit moment het beste wat Feyenoord kan doen. Een ontslag van de trainer of andere functionarissen binnen de organisatie lost volgens mij weinig op.

Ik heb het beleidsplan inderdaad wel eens onder ogen gehad. Jij klaarblijkelijk niet getuige de misvattingen die je alhier ten toon spreidt. Aardig stukje selectief nieuws presenteren ook, het klopt inderdaad dat men over 5 jaar (gerekend vanaf maart 2007) weer wil meedoen, maar wat vertel je over het tussenliggende traject? Niets.

Wel, daar zal ik je dan even bij helpen:
quote:
feyenoord.nl: De doelstelling voor de korte termijn is eindigen bij de eerste vijf en presteren in het nationale bekertoernooi. Op de middellange termijn (twee/drie jaar) moet Feyenoord weer meedoen om de titel, overwinteren in Europa en minimaal de halve finale van de nationale beker bereiken, al hangt dat laatste ook samen met de loting. Op de lange termijn (drie tot vijf jaar) moet Feyenoord kampioen worden, overwinteren in de Champions League en de nationale beker winnen. ‘We zullen de komende jaren flinke stappen moeten maken’, aldus Bosz. ‘Dat moet deels gebeuren met andere en betere spelers. Maar of die er komend seizoen ook inderdaad op de eerste training staan, weet ik niet. Dat is vooral een kwestie van geld. Maar geld bepaalt niet alles. Dat vind ik te gemakkelijk. Het gaat ook om de organisatie en om de technische visie. Dat is de basis en die willen we bij Feyenoord de komende jaren aanzienlijk verstevigen. Met elkaar gaan we eraan werken om in De Kuip weer een cultuur neer te zetten waarin iedereen elkaar scherp houdt en waarin topprestaties kunnen worden geleverd.’
Korte termijn (seizoen 07/08): eindigen bij eerste vijf plus presteren in beker toernooi; doel is niet gerhaald, maar half gehaald.
'Middellange' termijn: (08/09, 09/10): meedoen om de titel, overwinteren in Europa en minimaal de halve finale van de nationale beker bereiken.
'Lange' termijn (10/11, 11/12, 12/13): kampioen worden, CL meedoen, beker winnen.

Om terug te komen op je tekst: eerste vijf was doelstelling voor vorig seizoen. Die is niet gehaald. De beker is gewonnen, dat wel. Dit seizoen is niet de eerste vijf de doelstelling, maar meedoen om het kampioenschap. Ik kan je melden dat dat niet staat te gebeuren. Eerste vijf hou ik nog wel voor mogelijk, maar meedoen om het kampioenschap? Lijkt me niet.

En verder ben ik het met je eens om rust in de tent te houden, althans voor wat betreft het elftal en de trainer. Ik geloof dat we het beste van Feyenoord nog niet hebben gezien. Mij zul je niet horen roepen om het hoofd van Verbeek, nu niet en tot januari ook niet. Ik geloof in zijn aanpak. Vanaf de winterstop moet er echter structurele verbetering zichtbaar zijn.

Maar het wan- en hapsnapbeleid in het Maasgebouw is een grof schandaal, en daar dient de druk op gehouden te worden, zodat de hoofdschuldige hiervoor niet schouder ophalend en zichzelf op de borst kloppend bij Studio Voetbal gaat zitten.

[Dit bericht is veranderd door Montezuma (op 6 oktober 2008 14:31:25).]
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 14:45:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb het beleidsplan wel eens onder ogen gehad, alleen heb ik het hier niet voor mijn neus zodat ik misschien wat verkeerde interpretaties gepost heb. In mijn perceptie was de middellange termijn namelijk de jaren 3 en 4 en dat blijkt dus de jaren 2 en 3 te zijn. Dat is in mijn ogen duidelijk te ambitieus. We hebben financieel absoluut nog niet de mogelijkheden een kampioenswaardig team op de been te krijgen.
Bovendien is het complete beleidsplan uitgebreider dan de versie die op http://www.feyenoord.nl staat. Maar dat zal jij ook wel weten. Daarin wordt namelijk, als ik het me goed kan herinneren, niet voorgeschreven dat er met 4-3-3 gespeeld wordt door het eerste maar aanbevolen. En dat is toch iets heel anders.
Wel wordt er gerept over 4-3-3 voor de lagere elftallen. Dat vind ik niet zo'n vreemd idee omdat jeugd nu eenmaal de diverse elftallen doorloopt om uiteindelijk zo hoog mogelijk te eindigen. Verschillende systemen werken dan verwarrend.

Ook heb ik altijd verkondigd dat ik Peter Bosz te licht vind voor deze taak. Hij zou een ervaren iemand naast of boven zich moeten hebben. Men vergeet wel eens dat hij nog maar 45 jaar is. Dan ben je in mijn ogen nog niet ervaren genoeg deze zware functie op een goede manier te bekleden.
 Help mods!
Pool: 75eMotM Feyenoord-NEC: NieveldBattle-rating: 1.500,0VoVo: 191e / 435e / 72eOpstelling: 4-4-2
bierviltje
International

Reg.: 21 februari 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 14:50:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Montezuma schreef:

(...)Je kijkt met de ogen van oktober naar de situatie van augustus. Ga bijvoorbeeld eerst maar eens uit van het heilige beleidsplan, waarin staat dat Feyenoord 4-3-3 moet spelen. Wie staan er dan? In augustus 2008? Ga er dus maar vanuit dat Biseswar onder normale omstandigheden weg zou zijn, eigenlijk De Guzman ook, en dat Wijnaldum en Fer op dat moment nog komende jeugspelers en bepaald geen gevestigde A-spelers zijn, en Slory al half is afgeschreven. Hoe steekhoudend is je betoog dan nog?

Nee, dat we geen volwaardige selectie (22 man) hebben, is bekend. Ja, ook bij mijn idool Bosz. Maar een club kan niet alles hebben. Men kan als Feyenoord zijnde op dit moment niet oude schulden wegwerken, de faciliteiten modernizeren én 22 volwaardige Feyenoordspelers in dienst hebben. We kunnen dat wel verlangen. Maar ik geloof nooit dat Bosz van bovenaf heeft meegekregen om dit seizoen 22 van dit soort spelers bij elkaar te scharrelen. Er is bewust voor gekozen (of het is bij nood geboren) om nou eens die paar jeugdspelers meer minuten te laten maken en ze bij te laten staan door spelers als Makaay en van Bronckhorst. Als men dan op zo´n manier Europees voetbal kan halen, kan er misschien volgend seizoen een gelijkwaardige groep staan van 19 man. En het seizoen erna 21 man. Hier is tijd voor nodig en rust. Als je de selectie van vóór het Bosz-tijdperk met de huidige vergelijkt, én je neemt dan ook de financiele situatie, de faciliteiten en de opleiding mee, dan komt er uiteindelijk uit mijn rekenmachine het cijfertje 6,5 rollen voor Peter Bosz. Een voldoende. Want ik vind niet dat hij het erg goed doet, maar redelijk. Er staat een redelijke groep. Wat ik teleurstellend vind, is het feit dat hij geen "Emerton" of "Ono" weet te scouten. Er komt nu een periode aan waarin hij daarop beoordeeld zal gaan worden. Dit vind ik fair. Ookal begrijp ik dat het tegenwoordig voor een buitenlandse triple A-speler niet erg interessant is om voor een Nederlandse club te spelen. Een club als Groningen haalt steeds voltreffers binnen met zijn "double A-spelers" die uitgroeien tot volwaardige grote spelers. Neem bijv. Danny Buijs. Die hebben ze prachtig gescout, was een dragende volwaardige Groningen speler, en daarna kennen we het verhaal. Of neem Lindgren. We moeten niet onderschatten hoe moeilijk het voor een club als Feyenoord is, vandaag de dag, om volwaardige Feyenoord-Spelers te scouten. Bij Groningen hoeft nog altijd niks. Bij ons moet het. Dat is zo´n groot verschil! Voorlopig krijgt mijn held Bosz van mij vrij baan. Puur omdat hij tenminste een idee heeft waar we naar toe moeten. Ookal gaat dit met bochten, pieken en vele dalen gepaard. Er is tenminste een idee nu, iets waar het 30 jaar lang aan heeft ontbroken en heeft geresulteerd in slechts 3 landstitels. Een aanfluiting. We kennen toch zat clubs met een enorm potentieel, waar door het ontbreken van een lange-termijn-idee en tijd, veel te weinig prijzen worden gepakt? Deze clubs (PSG, Benfica, Dortmund, AS Roma, Marseille, etc..) hadden, door even een paar seizoenen pas op de plaats te maken, te herstructureren en langzaam op te bouwen, veel meer prijzen kunnen pakken. Helaas wordt hen deze tijd zelden gegeven door de Montzuma´s op deze aarde.
 Help mods!
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 14:57:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bierviltje schreef:

(...)
Nee, dat we geen volwaardige selectie (22 man) hebben, is bekend. Ja, ook bij mijn idool Bosz. Maar een club kan niet alles hebben. Men kan als Feyenoord zijnde op dit moment niet oude schulden wegwerken, de faciliteiten modernizeren én 22 volwaardige Feyenoordspelers in dienst hebben. We kunnen dat wel verlangen. Maar ik geloof nooit dat Bosz van bovenaf heeft meegekregen om dit seizoen 22 van dit soort spelers bij elkaar te scharrelen. Er is bewust voor gekozen (of het is bij nood geboren) om nou eens die paar jeugdspelers meer minuten te laten maken en ze bij te laten staan door spelers als Makaay en van Bronckhorst. Als men dan op zo´n manier Europees voetbal kan halen, kan er misschien volgend seizoen een gelijkwaardige groep staan van 19 man. En het seizoen erna 21 man. Hier is tijd voor nodig en rust. Als je de selectie van vóór het Bosz-tijdperk met de huidige vergelijkt, én je neemt dan ook de financiele situatie, de faciliteiten en de opleiding mee, dan komt er uiteindelijk uit mijn rekenmachine het cijfertje 6,5 rollen voor Peter Bosz. Een voldoende. Want ik vind niet dat hij het erg goed doet, maar redelijk. Er staat een redelijke groep. Wat ik teleurstellend vind, is het feit dat hij geen "Emerton" of "Ono" weet te scouten. Er komt nu een periode aan waarin hij daarop beoordeeld zal gaan worden. Dit vind ik fair. Ookal begrijp ik dat het tegenwoordig voor een buitenlandse triple A-speler niet erg interessant is om voor een Nederlandse club te spelen. Een club als Groningen haalt steeds voltreffers binnen met zijn "double A-spelers" die uitgroeien tot volwaardige grote spelers. Neem bijv. Danny Buijs. Die hebben ze prachtig gescout, was een dragende volwaardige Groningen speler, en daarna kennen we het verhaal. Of neem Lindgren. We moeten niet onderschatten hoe moeilijk het voor een club als Feyenoord is, vandaag de dag, om volwaardige Feyenoord-Spelers te scouten. Bij Groningen hoeft nog altijd niks. Bij ons moet het. Dat is zo´n groot verschil! Voorlopig krijgt mijn held Bosz van mij vrij baan. Puur omdat hij tenminste een idee heeft waar we naar toe moeten. Ookal gaat dit met bochten, pieken en vele dalen gepaard. Er is tenminste een idee nu, iets waar het 30 jaar lang aan heeft ontbroken en heeft geresulteerd in slechts 3 landstitels. Een aanfluiting. We kennen toch zat clubs met een enorm potentieel, waar door het ontbreken van een lange-termijn-idee en tijd, veel te weinig prijzen worden gepakt? Deze clubs (PSG, Benfica, Dortmund, AS Roma, Marseille, etc..) hadden, door even een paar seizoenen pas op de plaats te maken, te herstructureren en langzaam op te bouwen, veel meer prijzen kunnen pakken. Helaas wordt hen deze tijd zelden gegeven door de Montzuma´s op deze aarde.

Clubs die wel succesvol zijn hebben vaak nog meer kritischere supporters als clubs die het net niet redden.

Toevalligerwijs worden dit soort clubs meestal wel aangemerkt als clubs met de meest trouwe aanhang.

Ik kan ook een plan maken maar zoals Montezuma al schreef lijkt het er nu al op dat net als vorig seizoen doelstelling niet gehaald gaat worden..

Gezien samenstelling selectie betwijfel ik of we over 2 jaar wel succesvol kunnen zijn. Spelers leveren weinig tot geen geld op bij transfers en die moeten allemaal wel vervangen worden in selectie.

Bosz niet gescout? Nee dat heeft hij vorige zomer ook niet gedaan. Is in Brazilie en Argentinie geweest, vriendje Gerards zou helpen maar wij hebben daar niets kunnen vinden.

Geen geld zal de reden wel zijn. Nee dan liever 3 ton uitgeven aan een assistent-trainer of 5 miljoen aan weer een middenvelder.

Al met al is dat hele beleidsplan een lachtertje ook omdat spelers mentaal gescreend zouden moeten worden. Nou dat hebben we gezien met aantrekken van Lee.
 Help mods!
Montezuma
Vedette

Gepost op 6 oktober 2008 om 14:57:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bierviltje schreef:

(...)

Zeg bierviltje, je weet toch hopelijk wel dat Bosz al in juni 2006 is komen werken in de Kuip, en niet op 1 juni 2008? Toch? Je doet net alsof hij er net is!
 Help mods!
aliendwurf
Vedette

Uit: Hillegom
Vak: Maastribune - V
Reg.: 1 augustus 2004
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:05:14.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

"mijn idool Bosz"

"mijn held Bosz"

Help mods!
Pool: 357eMotM Feyenoord-NEC: NiemandBattle-rating: 1.500,0VoVo: 56e / 150e / 152eOpstelling: 4-4-2
bierviltje
International

Reg.: 21 februari 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:17:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Montezuma schreef:

(...)Zeg bierviltje, je weet toch hopelijk wel dat Bosz al in juni 2006 is komen werken in de Kuip, en niet op 1 juni 2008? Toch? Je doet net alsof hij er net is!

Uiteraard, Montezuma:

2006/2007: Afbreken, selectie inkrimpen, met weinig geld tóch iets neer zien te zetten, bestuurscrisis overleven, Nancy overleven

2007/2008: Inkrimpen, professionalizeren, ervaren spelers halen, ervaren coach halen, prijs pakken

2008/2009: Inkrimpen en Uitbouwen,jeugd door laten stromen, outsider zijn voor titel
 Help mods!
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:20:37.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Bosz niet gescout? Nee dat heeft hij vorige zomer ook niet gedaan. Is in Brazilie en Argentinie geweest, vriendje Gerards zou helpen maar wij hebben daar niets kunnen vinden.

Geen geld zal de reden wel zijn. Nee dan liever 3 ton uitgeven aan een assistent-trainer of 5 miljoen aan weer een middenvelder.

Al met al is dat hele beleidsplan een lachtertje ook omdat spelers mentaal gescreend zouden moeten worden. Nou dat hebben we gezien met aantrekken van Lee.

Met kritiek komen is prima, maar ik vind dit soort dingen allemaal veel te makkelijk. Lee is een miskoop, dat zal iedereen bevestigen. Maar noem mij een club die de afgelopen jaren geen miskopen heeft gedaan.

En dat er niets gevonden is tijdens de scoutingstrips is ook onzin. Heb jij de scoutingsrapporten gezien? Weet jij met welke spelers de scouting is komen aanzetten en waarom het al dan niet gelukt is om ze aan te trekken?

Er worden nog steeds overbodige spelers elders gestald en de afgelopen twee transferperiodes zijn er voornamelijk versterkingen gehaald ten opzichte van wat we al hadden. Dat we nog lang niet zijn waar we horen te staan is duidelijk. Dat Bosz c.s. fouten maken is ook evident. Maar in mijn ogen gaan we nog steeds de goeie kant op. We hebben een herkenbaar elftal met hoofdzakelijk Nederlanders en spelers uit eigen jeugd.
 Help mods!
Pool: 447eMotM Feyenoord-NEC: WijnaldumBattle-rating: 1.500,0VoVo: 310e / 682e / 125eOpstelling: 4-3-3
Satisfied
Vedette

Uit: 020
Vak: Maastribune - VV
Reg.: 23 december 2000
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:31:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bierviltje schreef:

(...)

Bosz is een topprt want hij heeft een idee waar we naar toe moeten. Knap. Een andere TD zou dat niet kunnen bedenken. Je hebt gelijk PETER MOET BLIJVEN

En peter krijgt geen tijd, in zijn derde seizoen staan we 14e maar dat is nog vroeg in het seizoen. Maar in zijn eerste twee seizoenen hebben we het goed gedaan toen eindigden met de door Bosz samengestelde uitgebalanceerde selectie helaas tweemaal net niet bij de eerste 5.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.473,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 15:32:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)
Met kritiek komen is prima, maar ik vind dit soort dingen allemaal veel te makkelijk. Lee is een miskoop, dat zal iedereen bevestigen. Maar noem mij een club die de afgelopen jaren geen miskopen heeft gedaan.

En dat er niets gevonden is tijdens de scoutingstrips is ook onzin. Heb jij de scoutingsrapporten gezien? Weet jij met welke spelers de scouting is komen aanzetten en waarom het al dan niet gelukt is om ze aan te trekken?

Er worden nog steeds overbodige spelers elders gestald en de afgelopen twee transferperiodes zijn er voornamelijk versterkingen gehaald ten opzichte van wat we al hadden. Dat we nog lang niet zijn waar we horen te staan is duidelijk. Dat Bosz c.s. fouten maken is ook evident. Maar in mijn ogen gaan we nog steeds de goeie kant op. We hebben een herkenbaar elftal met hoofdzakelijk Nederlanders en spelers uit eigen jeugd.

Kritiek leveren zeg je en iedereen heeft miskopen ben ik het ook mee eens.

Maar Lee heeft een verleden dat hij mentaal niet sterk was en laat dit nou net een punt zijn waar in het beleidsplan is aangegeven dat hier op gelet zou worden bij het aantrekken van nieuwe spelers.

Met Bosz (en Verbeek) slaan we profesionele weg in lees en hoor ik van medesupporters. Maar ik zie dit nergens aan af en wijken ze zelf af van beleid en worden uitgangspunten uit dit beleidsplan niet gehaald.

Dus wanneer gaat Bosz hierop afgerekend worden? Dat zou wat mij betreft na dit seizoen zeker mogen gebeuren.

Ik heb scoutingsrapporten niet gezien, maar ik roep toch ook niet dat ze met Gerards bedrijfje gaan scouten dat hebben ze zelf gedaan.

Overbodige spelers worden elders gestald. Nou wat een prestatie zeg, maar een speler verkopen lukt bijna niet.

quote:
Satisfied schreef:

(...)

Bosz is een topprt want hij heeft een idee waar we naar toe moeten. Knap. Een andere TD zou dat niet kunnen bedenken. Je hebt gelijk PETER MOET BLIJVEN

En peter krijgt geen tijd, in zijn derde seizoen staan we 14e maar dat is nog vroeg in het seizoen. Maar in zijn eerste twee seizoenen hebben we het goed gedaan toen eindigden met de door Bosz samengestelde uitgebalanceerde selectie helaas tweemaal net niet bij de eerste 5.

"Op weg naar de top maar zonder die gasten"

Dat zei een kerel in 1997 op televisie die vroeger als clown op de parterre rondliep

Als ik de baas ben van Feyenoord ga ik ook zeggen waar we heen willen. Maakt niet uit als je die doelstellingen dan haalt of niet.

[Dit bericht is veranderd door orange_010 (op 6 oktober 2008 15:36:04).]
 Help mods!
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 6 oktober 2008 om 15:52:03.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
orange_010 schreef:

(...)

Kritiek leveren zeg je en iedereen heeft miskopen ben ik het ook mee eens.

Maar Lee heeft een verleden dat hij mentaal niet sterk was en laat dit nou net een punt zijn waar in het beleidsplan is aangegeven dat hier op gelet zou worden bij het aantrekken van nieuwe spelers.

Met Bosz (en Verbeek) slaan we profesionele weg in lees en hoor ik van medesupporters. Maar ik zie dit nergens aan af en wijken ze zelf af van beleid en worden uitgangspunten uit dit beleidsplan niet gehaald.

Dus wanneer gaat Bosz hierop afgerekend worden? Dat zou wat mij betreft na dit seizoen zeker mogen gebeuren.

Ik heb scoutingsrapporten niet gezien, maar ik roep toch ook niet dat ze met Gerards bedrijfje gaan scouten dat hebben ze zelf gedaan.

Overbodige spelers worden elders gestald. Nou wat een prestatie zeg, maar een speler verkopen lukt bijna niet.

Het geval Lee vind ik ook een blunder van formaat. Waarschijnlijk was die net als Charisteas een paniekaankoop en was er geen tijd voor een 'psychologische test'.

Ik zie onder Bosz wel degelijk vooruitgang, ik heb net ook al enkele dingen genoemd. Maar in dit topic blijven we in cirkels praten en daarom hou ik me de laatste tijd iets meer afzijdig hier. Je komt toch niet dichter bij elkaar.

Enkele positieve dingen die ik Bosz toeschrijf worden door de mensen die een kruistocht tegen hem voeren steevast gebagatelliseerd door middel van uitspraken als "ja, maar dat is niet zijn verdienste" of "ja, dat kan iedereen" of "hij ruimt alleen maar zijn eigen rotzooi op". Op die manier valt er ook niet te discussieren. Ook een leuke: "Laat Feyenoord een voorbeeld aan Ajax nemen, daar komen de kosten in elk geval voor de baten". Nou, dat hebben we gezien zondag.

Een groot deel van de mensen hier verzint eerst een standpunt dat gebaseerd is op onderbuikgevoelens (mijn club heeft verloren, Bosz heeft een kutkop), en kijkt vervolgens of ze hier en daar wat argumenten kunnen oppikken die dit standpunt ondersteunen. Tegenargumenten worden gebagatelliseerd (en niet zelden volledig genegeerd). En als vervolgens iemand als Montezuma of L. Pincoffs wél zelf nadenkt en met onderbouwde argumenten kritiek uit (waar ik het ook lang niet altijd mee eens ben), dan roepen de mensen die niet zo goed voor zichzelf kunnen nadenken meteen "goed verwoord!" of "helemaal mee eens".

Overigens bedoel ik jou hier niet mee hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dat, gecombineerd met het feit dat de discussie hier continu zichzelf herhaalt, is de reden dat ik niet weer nogmaals ga herhalen waarom ik vind dat Bosz wel degelijk heeft bijgedragen aan de professionalisering binnen Feyenoord.
 Help mods!
Pool: 447eMotM Feyenoord-NEC: WijnaldumBattle-rating: 1.500,0VoVo: 310e / 682e / 125eOpstelling: 4-3-3
orange_010
Nationale topspeler

Gepost op 6 oktober 2008 om 15:57:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

Het geval Lee vind ik ook een blunder van formaat. Waarschijnlijk was die net als Charisteas een paniekaankoop en was er geen tijd voor een 'psychologische test'.

Ik zie onder Bosz wel degelijk vooruitgang, ik heb net ook al enkele dingen genoemd. Maar in dit topic blijven we in cirkels praten en daarom hou ik me de laatste tijd iets meer afzijdig hier. Je komt toch niet dichter bij elkaar.

Enkele positieve dingen die ik Bosz toeschrijf worden door de mensen die een kruistocht tegen hem voeren steevast gebagatelliseerd door middel van uitspraken als "ja, maar dat is niet zijn verdienste" of "ja, dat kan iedereen" of "hij ruimt alleen maar zijn eigen rotzooi op". Op die manier valt er ook niet te discussieren. Ook een leuke: "Laat Feyenoord een voorbeeld aan Ajax nemen, daar komen de kosten in elk geval voor de baten". Nou, dat hebben we gezien zondag.

Een groot deel van de mensen hier verzint eerst een standpunt dat gebaseerd is op onderbuikgevoelens (mijn club heeft verloren, Bosz heeft een kutkop), en kijkt vervolgens of ze hier en daar wat argumenten kunnen oppikken die dit standpunt ondersteunen. Tegenargumenten worden gebagatelliseerd (en niet zelden volledig genegeerd). En als vervolgens iemand als Montezuma of L. Pincoffs wél zelf nadenkt en met onderbouwde argumenten kritiek uit (waar ik het ook lang niet altijd mee eens ben), dan roepen de mensen die niet zo goed voor zichzelf kunnen nadenken meteen "goed verwoord!" of "helemaal mee eens".

Overigens bedoel ik jou hier niet mee hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar dat, gecombineerd met het feit dat de discussie hier continu zichzelf herhaalt, is de reden dat ik niet weer nogmaals ga herhalen waarom ik vind dat Bosz wel degelijk heeft bijgedragen aan de professionalisering binnen Feyenoord.

ik maak me druk om de prestaties nu en de onzin verhalen die ik al jarenlang uit maasgebouw en voorheen bestuursklamer moet horen.
maar meer dat beleidsbepalers gewoon lekker met de toekomst van Feyenoord aan het spelen zijn door middel van de vele talentpools en nu weer dat nieuwe verhaal van 60 miljoen lenen.

als je dan ziet hoe de selectie sinds vorig seizoen is samengesteld dan hoort Feyenoord net als vorig seizoen nu mee te doen om de bovenste plaatsen.

Over 2 jaar zie ik het echter nog somberder in met het verdwijnen van een halve selectie die geen stuiver oplevert. Dat reken ik Bosz ook aan dat hij en slechte samenstelling heeft van selectie en ook het (beperkte) geld uitgeeft aan een middenvelder en assistent-trainer.

[Dit bericht is veranderd door orange_010 (op 6 oktober 2008 15:58:54).]
 Help mods!
In hart en nieren!
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Beverwijk
Reg.: 27 augustus 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:16:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bierviltje schreef:

(...)

Uiteraard, Montezuma:

2006/2007: Afbreken, selectie inkrimpen, met weinig geld tóch iets neer zien te zetten, bestuurscrisis overleven, Nancy overleven

2007/2008: Inkrimpen, professionalizeren, ervaren spelers halen, ervaren coach halen, prijs pakken

2008/2009: Inkrimpen en Uitbouwen,jeugd door laten stromen, outsider zijn voor titel

Wat voor spul gebruik jij? Paddo's?
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.478,4VoVo: -Opstelling: -
Thedge
Nationale topspeler

Reg.: 22 augustus 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:23:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

(...)

Even afgezien van het falen van Bosz (persoonlijke mening), kan een dergelijke persoon zich gewoon niet presenteren zoals Bosz gisteren deed in Studio Voetbal. Een uitstraling van een winterpeen en hij had nergens een goed of onderbouwd antwoord op. Als er daadwerkelijk kritische vragen waren gesteld dan was hij huilend weggelopen.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.481,9VoVo: -Opstelling: -
echte critiche
Internationale topspeler

Reg.: 10 november 2005
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:55:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

daarom zal hij ook nooit in voetbal international komen dan wordt hij gefileerd, en dat weet deze kerel maar al te goed. zoals ze gisteren kritiekloos omgingen met hem is geen tv te noemen, maar afgesproken werk. alleen borst had wat kritische noten waar hij geen antwoord op weet. derksen zal hem met argumenten helemaal met de grond gelijk maken, daarom zal hij DAAR niet op een uitnodeging ingaan, neem dat maar aan.
 Help mods!
Pool: 991eMotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dick v/d Polder
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 31 juli 2004
Gepost op 6 oktober 2008 om 16:58:57.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Ik heb het beleidsplan wel eens onder ogen gehad, alleen heb ik het hier niet voor mijn neus zodat ik misschien wat verkeerde interpretaties gepost heb. In mijn perceptie was de middellange termijn namelijk de jaren 3 en 4 en dat blijkt dus de jaren 2 en 3 te zijn. Dat is in mijn ogen duidelijk te ambitieus. We hebben financieel absoluut nog niet de mogelijkheden een kampioenswaardig team op de been te krijgen.
Bovendien is het complete beleidsplan uitgebreider dan de versie die op http://www.feyenoord.nl staat. Maar dat zal jij ook wel weten. Daarin wordt namelijk, als ik het me goed kan herinneren, niet voorgeschreven dat er met 4-3-3 gespeeld wordt door het eerste maar aanbevolen. En dat is toch iets heel anders.
Wel wordt er gerept over 4-3-3 voor de lagere elftallen. Dat vind ik niet zo'n vreemd idee omdat jeugd nu eenmaal de diverse elftallen doorloopt om uiteindelijk zo hoog mogelijk te eindigen. Verschillende systemen werken dan verwarrend.

Ook heb ik altijd verkondigd dat ik Peter Bosz te licht vind voor deze taak. Hij zou een ervaren iemand naast of boven zich moeten hebben. Men vergeet wel eens dat hij nog maar 45 jaar is. Dan ben je in mijn ogen nog niet ervaren genoeg deze zware functie op een goede manier te bekleden.
Die ervaren persoon die Bosz adviseerde had Feyenoord weldegelijk in dienst genaamd Wim Jansen. Hij adviseerde Bosz altijd over het aan en verkoopbeleid. Wim Jansen schijnt nu zoveel vertrouwen te hebben in Bosz, dat hij het nu alleen aan hem overlaat. Bosz moet zich namelijk wel verder ontwikkelen in de rol van TD. Dan kan Jansen er beter aan doen hem op een gegeven moment 'los te laten'.
 Help mods!
Pool: 748eMotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.391,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
In hart en nieren!
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Beverwijk
Reg.: 27 augustus 2006
Gepost op 6 oktober 2008 om 19:00:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De beste man weer betrapt met een aantoonbare leugen??

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/2122092/__Relletje_om_Diego_Biseswar__.html?p=3,1
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-NECBattle-rating: 1.478,4VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 102 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk