| Poster | | Topic: Gertjan Verbeek |  |
|
Thedge Nationale topspeler
Vak: - Posts: 1803 Reg.: 22 augustus 2006 |
quote: Happel schreef:
(...)
Ik wil helemaal niet zeggen prima, maar ALS we straks de beker onverhoopt mogen winnen en de voorronde van de CL halen, dan mag jij zeggen wat we beter hadden kunnen doen? Wellicht aantrekkelijker spel en kampioen worden, maar wat wil je een jaar na de puinhopen!
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11960 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: Thedge schreef:
(...)
Ik wil helemaal niet zeggen prima, maar ALS we straks de beker onverhoopt mogen winnen en de voorronde van de CL halen, dan mag jij zeggen wat we beter hadden kunnen doen? Wellicht aantrekkelijker spel en kampioen worden, maar wat wil je een jaar na de puinhopen!
Zullen we deze discussie vervolgen respectievelijk na 27 april en 19 mei?
Want de kans is veel en veel groter dat we op die dagen met lege handen staan.
|
|
|
Moon Vaste waarde in elftal
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 692 Reg.: 20 augustus 2007 |
(...)
Voorlopig staan we 6e met PSV, Ajax, Heerenveen, Twente, NAC boven ons 
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4377 Reg.: 2 oktober 2000 |
(...)
Van Marwijk heeft 4 jaar lang meer krediet gekregen dan welke Feyenoordtrainer ook vóór Bange Bert. Zelfs na Bert's herbenoeming in 2007 hebben velen zich heel lang ingehouden tot het opnieuw ondraaglijk werd het geklungel nog langer zwijgend aan te zien.
Iedere Feyenoordtrainer zal moeten presteren, dus als resultaten uitblijven zullen ook Gertjan Verbeek of Guus Hiddink de nodige kritiek over zich heen krijgen.
Ik denk dat veel mensen de bijdrage die een trainer levert aan de prestaties overschatten. Dit blijkt ook uit het feit dat het eigenlijk zelden beter gaat met een club nadat de trainer is ontslagen.
Uiteindelijk is de trainer wel eindverantwoordelijke en zal vroeg of laat afgerekend moeten worden op het uitblijven van resultaten. Maar ik blijf van mening dat de rol van BvM in de malaise dit jaar niet zo groot is als veel criticasters van hem doen geloven. Ook Verbeek zal Feyenoord met de huidige selectie geen kampioen maken.
|
|
|
Droneyev Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Olympiatribune - NN Posts: 257 Reg.: 1 september 2007 |
quote: KarimSaidi schreef:
(...)
Al die spelers stonden ook op de lijstjes bij Feyenoord.
Alleen ontbrak het geld altijd.
Farfan, Gomes, Dsudszak, Berg? Laat me niet lachen, die zag ons scoutingsapparaat pas toen ze ze op tv zagen spelen in de eredivisie!
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11960 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: ulligan schreef:
(...)
Ik denk dat veel mensen de bijdrage die een trainer levert aan de prestaties overschatten. Dit blijkt ook uit het feit dat het eigenlijk zelden beter gaat met een club nadat de trainer is ontslagen.
Uiteindelijk is de trainer wel eindverantwoordelijke en zal vroeg of laat afgerekend moeten worden op het uitblijven van resultaten. Maar ik blijf van mening dat de rol van BvM in de malaise dit jaar niet zo groot is als veel criticasters van hem doen geloven. Ook Verbeek zal Feyenoord met de huidige selectie geen kampioen maken.
Ik kom toch met een tegenvoorbeeld. Dat is van niet heel lang geleden.
PSV presteerde redelijk dit seizoen toen Ronald Koeman daar nog trainer was. Die ging naar Valencia en vervolgens kwam deze selectie in handen van Jan Wouters. Het elftal stortte als een kaartenhuis in elkaar. Na 1 januari nam Sef Vergoossen het over en PSV werd weer een winnend team. Je zou kunnen aanvoeren dat de opleving in januari het gevolg is van het vertrek van Perez en de komst van Dzudziak maar dat geloof ik in ieder geval niet.
Er is wel degelijk, en meer dan menig mens denkt, invloed van de trainer.
|
|
|
drummerboy Basisspeler
Uit: Bunde Vak: Olympiatribune - NN Posts: 321 Reg.: 1 februari 2006 |
quote: De Sigaar schreef:
(...)Ik kom toch met een tegenvoorbeeld. Dat is van niet heel lang geleden.
PSV presteerde redelijk dit seizoen toen Ronald Koeman daar nog trainer was. Die ging naar Valencia en vervolgens kwam deze selectie in handen van Jan Wouters. Het elftal stortte als een kaartenhuis in elkaar. Na 1 januari nam Sef Vergoossen het over en PSV werd weer een winnend team. Je zou kunnen aanvoeren dat de opleving in januari het gevolg is van het vertrek van Perez en de komst van Dzudziak maar dat geloof ik in ieder geval niet.
nou.... Zet Rijkaard voor de groep van Sparta en hij degradeerd zowat....... zet 'm voor Barcelona en hij wint CL.....
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 |
(...)
Ik ga die hele discussie over het falen van Van Marwijk niet nog een keer overdoen, want we kunnen beter vooruitkijken dan roeren in de beerput van dit seizoen, maar Bert had 10 nieuwe spelers tot zijn beschikking, van wie een stuk of zes (oud-)international, dus een onvergelijkbare weelde met waarmee Koeman het moest doen.
Met een betere trainer hadden we dit jaar voor het kampioenschap kunnen gaan. Gelukkig krijgen we met Verbeek iemand die staat voor fris, aanvallend voetbal, dus op zijn minst zal het spelplezier binnenkort weer terugkomen. Dat is wel een eerste vereiste voor deze vaak haast uitgeblust lijkende selectie.
|
|
|
Twice Meervoudig international
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 667 Reg.: 25 maart 2003 |
quote: drummerboy schreef:
(...)
nou.... Zet Rijkaard voor de groep van Sparta en hij degradeerd zowat....... zet 'm voor Barcelona en hij wint CL.....
Daaruit blijkt dus dat iedere trainer zijn kwaliteiten heeft. Rijkaard kan goed werken met grote voetballers, terecht want hij was zelf ook een grote voetballer. Ik denk ook dat dat de reden van het falen van Gullit is geweest.
Verbeek lijkt me een geschikte man, maar je moet het altijd nog maar zien. Het is voor hem ook nieuw.
|
|
|
De Sigaar Vedette
quote: drummerboy schreef:
(...)
Dar is niet de kern van mijn voorbeeld. Ik heb het over één, vrijwel ongewijzigde, selectie die meerdere trainers voor zijn neus gehad heeft. Dan kan je namelijk meten wat de kwaliteit en de invloed van een trainer is.
Een Sparta dat indertijd met elke trainer, inclusief Rijkaard dus, gedegradeerd zou zijn dat seizoen is een idioot voorbeeld, net zoals een sterrenteam als Barcelona waarmee alleen knoeiers als Van Marwijk geen succes zouden kunnen halen.
|
|
|
Thedge Nationale topspeler
Vak: - Posts: 1803 Reg.: 22 augustus 2006 |
(...)Ik ga die hele discussie over het falen van Van Marwijk niet nog een keer overdoen, want we kunnen beter vooruitkijken dan roeren in de beerput van dit seizoen, maar Bert had 10 nieuwe spelers tot zijn beschikking, van wie een stuk of zes (oud-)international, dus een onvergelijkbare weelde met waarmee Koeman het moest doen.
Met een betere trainer hadden we dit jaar voor het kampioenschap kunnen gaan. Gelukkig krijgen we met Verbeek iemand die staat voor fris, aanvallend voetbal, dus op zijn minst zal het spelplezier binnenkort weer terugkomen. Dat is wel een eerste vereiste voor deze vaak haast uitgeblust lijkende selectie.
Was geen beerput en die 6 oud internationals was ook alles dat hij had. Op de bank zaten nog geen eerstedivisie waardige spelers. En onze verdediging haalt net hoofdklasse.
En inderdaad niet vergelijkbaar met Koeman, die werd ook niet voor niets uiteindelijk 9e!!
[Dit bericht is veranderd door Thedge (op 7 april 2008 13:26:12).]
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4377 Reg.: 2 oktober 2000 |
(...)Ik kom toch met een tegenvoorbeeld. Dat is van niet heel lang geleden.
Uitstekend tegenvoorbeeld. Overigens kan ik me voorstellen dat de spelers zich niet kunnen motiveren voor een interimcoach die een paar weken voor de groep mag staan terwijl hij dat zelf niet eens wil, maar niettemin blijft het een goed voorbeeld. In mijn ogen de uitzondering die de regel bevestigt.
Maar er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen. Van Gaal die een wanprestatie levert na voor 30 miljoen aangekocht te mogen hebben, terwijl hij nog steeds dezelfde trainer is. En hoe heeft de 'redelijke' Koeman het in Valencia gedaan? Ook niet al te best. Verder hebben Willem II, Sparta en Heracles aangetoond dat het ontslaan van een coach geen enkele garantie is voor betere prestaties, terwijl de Graafschap na een zeer goeie start ver is teruggezakt, al zal De Jonge niet als trainer veranderd zijn gedurende dit seizoen.
Er zijn zovéél factoren die meespelen, en dit wordt nogal eens vergeten. Vorm, breedte en kwaliteit van de spelersgroep, mentaliteit van de spelers, programma, geluk, druk vanuit de supporters en de media, zelfvertrouwen van het team, verwachtingspatroon, aantal blessures. Helaas heb je als club op een groot aantal zaken weinig tot geen invloed en is doorgaans één van de weinige mogelijkheden om de trainer te ontslaan. Toch denk ik dat wanneer je zou stellen dat de trainer 25% verantwoordelijk is voor de resultaten, dit al een hoge schatting is.
Dit is overigens niet een poging om het blazoen van BvM te zuiveren, want over het hele seizoen gerekend ben ook ik van mening dat hij er niet uitgehaald heeft wat hij eruit had moeten halen. Maar het zou een beetje kinderachtig (en bovendien gewoon onterecht) zijn om net te doen alsof de randvoorwaarden dit seizoen perfect waren en hij de enige is die wat te verwijten valt.
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 9005 Reg.: 13 mei 2004 |
(...)Dar is niet de kern van mijn voorbeeld. Ik heb het over één, vrijwel ongewijzigde, selectie die meerdere trainers voor zijn neus gehad heeft. Dan kan je namelijk meten wat de kwaliteit en de invloed van een trainer is.
Zo zeker kun je dat niet stellen, of om over jouw voorbeeld te praten: wat als Vergoossen eerst de taken van Ronald Koeman had overgenomen en Wouters pas per 1 januari?
Ook moet je niet vergeten dat Wouters assistent trainer was onder Koeman en Vergoossen onbevooroordeeld aan de klus begon; ook niet onbelangrijk voor de spelersgroep
Wat als Vergoossen die assistent trainer was geweest en Wouters de "nieuweling" ?
Overigens mis ik ook de bekende golfbeweging dat iedere club wel een bepaalde mindere periode in een seizoen meemaakt.
[Dit bericht is veranderd door SMOLLIE (op 7 april 2008 13:29:03).]
|
|
|
|
drummerboy Basisspeler
Uit: Bunde Vak: Olympiatribune - NN Posts: 321 Reg.: 1 februari 2006 |
(...)Dar is niet de kern van mijn voorbeeld. Ik heb het over één, vrijwel ongewijzigde, selectie die meerdere trainers voor zijn neus gehad heeft. Dan kan je namelijk meten wat de kwaliteit en de invloed van een trainer is.
Een Sparta dat indertijd met elke trainer, inclusief Rijkaard dus, gedegradeerd zou zijn dat seizoen is een idioot voorbeeld, net zoals een sterrenteam als Barcelona waarmee alleen knoeiers als Van Marwijk geen succes zouden kunnen halen.
het is maar hoe je het bekijkt.... je kunt ook dezelfde trainer voor verschillende groepen zetten en dan kijken wat het effect van de trainer is.... Dat over van Marwijk en Barcelona zullen we waarschijnlijk nooit weten....
Maar goed, on topic maar weer, Gert-Jan veel succes! 
|
|
|
quote:
RTL voetbal, 7 april 2008
Feyenoord presenteert Verbeek

Feyenoord en trainer Gertjan Verbeek zijn een contract voor drie seizoenen overeen gekomen.
De 45-jarige oefenmeester volgt komende zomer Bert van Marwijk op, die als bondscoach van Oranje aan de slag gaat.
Verbeek toonde zich maandagochtend in De Kuip verheugd over zijn nieuwe club. "Trainer worden van Feyenoord is een prachtige uitdaging. Ik ben er heel blij mee."
Voor Verbeek gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. "In 1974 maakte ik als twaalfjarig jongetje voor het eerst kennis met De Kuip, toen ik het kampioensduel Feyenoord - FC Twente bezocht", liet hij weten . "Ik was meteen geïmponeerd door de entourage. Zoiets vergeet je je leven niet. Elk bezoek aan De Kuip als voetballer was ook een feest. Dat ik er nu kom te werken als trainer van Feyenoord is een fantastisch vooruitzicht."
Technisch directeur Peter Bosz noemde Verbeek een moderne trainer. "Hij kan en wil het uiterste uit zijn teams halen. Zijn ploegen maken een heel fitte indruk en spelen aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Daarnaast heeft Verbeek bewezen spelers beter te kunnen maken, iets wat gezien de talentvolle jonge spelers in onze selectie voor ons heel belangrijk was bij het maken van een keuze. De komende tijd zullen we ons met hem in alle rust buigen over de nadere invulling van zijn staf."
Een portret van de eigenzinnige coach:
Niet-alledaags
Een klussende oud-bokser met een voorliefde voor Harley Davidson-motoren. Feyenoord krijgt komend seizoen met Gertjan Verbeek een niet-alledaagse trainer over de vloer. Een eigenheimer, een vrijbuiter. "Mijn beste eigenschap? Dat ik mezelf ben."
Verbeek (45) kocht veertien jaar geleden, toen hij was gestopt als karaktervolle profvoetballer, een vervallen en verlaten boerderij in het Friese Jubbega. Zonder water, gas en licht. In zijn spaarzame vrije tijd timmert hij er vrolijk op los. De geboren Deventenaar beschouwt het langdurige bouwproject als zijn levensverzekering, zo liet hij eind vorig jaar in de Volkskrant weten. Verbeek doet bijna alles zelf. Of zijn landelijke onderkomen ooit helemaal afkomt? Hij denkt zelf eigenlijk van niet.
Want voetbal is en blijft zijn belangrijkste passie. Vroeger al wilde hij de beste zijn met alles wat hij deed. Hij wilde winnen en uitblinken. Acht jaar deed hij actief aan boksen. Verbeek mocht zich zelfs even kampioen van Twente noemen en bestierde ook nog een boksschool in Heerenveen. Uiteindelijk viel het vuistvechten niet meer te combineren met zijn voetballoopbaan. "Maar boksen blijft een prachtige individuele sport."
Jubbega
Verbeek woont (nog) op zichzelf in Jubbega. Hij heeft twee katten. Eenzaam voelt hij zich niet. Alleen is hij wel en dat vindt hij soms best wel prettig na twee langdurige relaties. Hij kiest niet bewust voor een celibatair en solitair bestaan. Daarvoor vindt hij de mens niet geschapen. Het draait bij hem echter om kwaliteit en toewijding. Alles en iedereen op 100 procent of anders niet, betoogde hij vorige maand in de Provinciale Zeeuwse Courant.
Verbeek zegt niets in zijn huidige leven te missen. Als hij buiten het voetbal behoefte heeft aan gezelschap en gezelligheid, zoekt hij zijn stamkroeg op. Een keer per week, soms twee keer, maakt Verbeek daar zijn hoofd en zijn glas leeg. Een drinker is hij niet. Soms een paar biertjes of een likeurtje bij de koffie, meer niet.
Inspiratie
Verbeek noemt zichzelf vastberaden, duidelijk en veeleisend. Hij beseft echter ook dat hij stug en nors kan overkomen. Maar hij houdt al lang niet meer met iedereen rekening. Verbeek draait het liever om. Mensen moeten moeite willen doen om hem te doorgronden. Hij vindt niettemin van zichzelf dat hij steeds beter leert samen te werken, dat hij mensen meer gaat inspireren dan motiveren. Spelers moeten van Verbeek zelf gaan nadenken, dat vergroot de betrokkenheid, de wederzijdse afhankelijkheid en de kans op succes, zo meent hij.
Verbeek geeft toe dat hij een beetje een filosofische inslag heeft. Maar hij verdiept zich dan ook al sinds de jaren tachtig in de psyche van de mens. Sinds 2001, het jaar waarin hij als hoofdcoach debuteerde bij Heracles Almelo, werkt hij samen met sportpsycholoog Paul van Zwam. Hij volgde lezingen en cursussen, om mentale groepsprocessen beter te begrijpen en te beheersen. Volgens Verbeek is er in het voetbal meer winst te boeken op het menselijke vlak dan op technisch en tactisch gebied. Ook het boeddhisme heeft zijn warme belangstelling. Zijn onafhankelijke instelling is daarop gebaseerd. "Je kunt worden wie je wilt zijn."
Verbeek heeft als persoonlijkheid duidelijk meer diepgang dan zijn ietwat stugge voorkomen doet vermoeden. Maar beschikt hij ook over de juiste bagage om de volksclub uit Rotterdam-Zuid in navolging van Heracles en SC Heerenveen de komende jaren omhoog te stuwen? Zijn stoere uiterlijk heeft hij in elk geval mee in de havenstad. Het legioen van Geen woorden, maar daden eist tenslotte in elke wedstrijd bloed, zweet en tranen van de Feyenoorders. En dat moet een voormalige, niet onverdienstelijke amateurbokser als muziek in de oren klinken.
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11960 Reg.: 13 maart 2002 | Ik hoop trouwens dat het Deventenaar zijn de enige overeenkomst zal blijken te zijn tussen Van Marwijk en Verbeek 
|
|
|
Ik hoop trouwens dat het Deventenaar zijn de enige overeenkomst zal blijken te zijn tussen Van Marwijk en Verbeek 
Kan Verbeek die Bange Bert niet eens onder handen nemen in de boksring?
quote: PZC, woensdag 20 februari 2008
Gertjan Verbeek en de comfortzone
door Leon ten Voorde
Of ik al weet wat ik ga doen als ik volgend jaar onverhoopt geen club heb? Dan ga ik eindelijk de verbouwing van mijn boerderij (in Jubbega) voltooien.
Die boerderij heb ik veertien jaar geleden als een bouwval gekocht, er was niet eens gas, water en licht. Ik heb die bouwval helemaal opgeknapt, maar het is nog steeds niet af. Ik doe bijna alles zelf, ja. Ik ben nu bemiddeld genoeg om het te laten doen, maar dan vind ik het geen uitdaging meer. Als ik een bepaalde ambitie in mijn hoofd heb, wil ik het ook voor elkaar krijgen. Eerder rust ik niet. Ik heb dat vroeger heel sterk ontwikkeld, omdat ik in alles de beste wilde zijn, al was ik daar wel weer heel selectief in. School interesseerde me niet, maar omdat ik een jaar over doen zonde van mijn tijd vond, zorgde ik er altijd wel voor dat ik net overging. "
"In sport wilde ik per se uitblinken. In voetbal en boksen (Verbeek was ooit Twents bokskampioen) kon ik absoluut niet tegen mijn verlies. Dingen die ik leuk vind, doe ik altijd vol overgave. Zo werkt dat bij mij ook in relaties. Ik heb twee keer een langdurige relatie gehad en geloof echt niet in een celibatair leven, maar ik doe niets half, er moet commitment zijn. Vijftig, of tachtig procent ken ik niet, alleen honderd procent."
"Als je mijn twee katten niet meetelt, ben ik nu alleen, ja. Maar alleen betekent in mijn geval niet eenzaam. Ik vind ook niet dat ik iets mis op dit moment in mijn leven. Als je iets mist, betekent dat je je unheimisch ergens bij voelt en dat is niet zo, want ik zit goed in mijn vel. Ik ben heus wel iemand die van gezelligheid houdt. Ik heb in Heerenveen een vaste stamkroeg waar ik één tot twee keer in de week kom en een vast groepje mensen ken."
"Het is wel zo dat ik een bepaalde ambitie heb, waardoor het wel moeilijker is voor mensen in mijn directe omgeving daarmee om te gaan. Ik weet heel goed wat ik wil en ben er aan gewend dat ik niet altijd met iedereen rekening hoef te houden. Aan de andere kant heb ik wel steeds beter geleerd om met mensen samen te werken." "Ik ben vastberaden, soms kan ik dan stug en nors overkomen, ik ben niet iemand die direct het achterste van zijn tong laat zien. Mensen moeten moeite willen doen om mij te doorgronden. Ik ben duidelijk en veeleisend. Als mensen dat uitleggen als moeilijk, zegt dat meer over hen dan over mij." "Ik vind wel dat ik de laatste zeven, acht jaar als mens ben veranderd. Ik heb progressie gemaakt. Ik ben van iemand die reactief kon reageren veranderd in iemand die daar creatiever mee omgaat. Als je dat vertaalt naar het voetbal kun je stellen dat ik tegenwoordig er steeds beter in slaag de spelers en mijn begeleidingsstaf te inspireren in plaats van te motiveren. Motiveren houdt in dat je bij mensen altijd een stok achter de deur hebt. Het heeft iets defensiefs, omdat jij een ander wat wilt opleggen. En dat beperkt de ontwikkeling van het individu. Ik heb gemerkt dat wanneer mensen ergens voor open staan, je eerder succes hebt. Als wij als trainers een bepaalde strategie bedenken en de spelers geloven er niet in, ontstaat er twijfel en is de kans groot dat je verliest. De kunst is dat je de spelers zo inspireert, dat er wederzijdse afhankelijkheid ontstaat, die niet gebaseerd is op de traditionele machtsverhoudingen. Er moet een goede discussie komen tussen spelersgroep en staf, jong en oud. Een beetje filosofisch misschien, maar je kunt het vergelijken met de bloem die water nodig heeft. Een voorbeeldje. Bij Heerenveen moeten de spelers 's morgens om kwart over tien op het veld staan. Nu kan ik eisen dat ze om half tien op de club zijn, maar ik kan er ook voor zorgen dat wij als trainers bepaalde voorwaarden creëren, waardoor ze de tijd tot kwart over tien optimaal kunnen besteden. Je moet dan denken aan individuele begeleiding, krachttraining, verzorging, techniektraining, noem maar op. De spelers moeten die bereidheid hebben, zij zijn zelf verantwoordelijk. Progressie motiveert en daar moet je hard voor werken, als je achterblijft val je vanzelf af, dus zijn ze er gewoon." "Sinds de jaren tachtig verdiep ik me in de psyche van de mens. Als we in die tijd bij Heerenveen overleg hadden met de scouts en trainers hoorde ik heel vaak dat een bepaalde speler zou afvallen, omdat hij een slechte mentaliteit had. Maar het werd nooit beredeneerd, niemand ging er op door, terwijl ik juist ging vragen van: 'leuk en aardig, maar kunnen we hier misschien ook iets aan doen?' Zelf was ik trouwens ook nooit verder gekomen dan de schop onder de kont of de arm op de schouder, dus ik wist het ook niet. Tot ik in aanraking kwam met sportpsycholoog Paul van Zwam. Ik ben lezingen en cursussen gaan volgen en toen ik bij Heracles werd aangesteld, heb ik hem erbij betrokken. En dat is me heel goed bevallen. Ik ben er ook van overtuigd dat je de grootste winst in het voetbal nog kunt boeken op het mentale vlak en de manier van omgaan met spelers. Technisch en tactisch komen veel dingen bij trainers overeen en is alles al uitgevonden, maar hoe verpak je een boodschap? Hoe geef je sturing aan achttien unieke persoonlijkheden die je hetzelfde doel wil laten nastreven? Dat zijn hele bijzondere processen die me bezighouden."
"Ik geloof er heel sterk in dat je kunt worden wie je wil zijn. Talent is niet erfelijk bepaald daar moet je hard voor willen werken. Lichaamsconstitutie is wel genetisch bepaald en dat maakt jou meer of minder geschikt voor een bepaalde vaardigheid. Om optimaal te presteren moet je goed in je vel zitten! Ik bedoel daar mee te zeggen dat je een goed en een slecht gevoel bij jezelf kunt oproepen. Stel dat je 's morgens wakker wordt, je kijkt uit het raam en je ziet dat het regent. Dan kun je gaan schelden op dat pokkenweer en roepen wat een klotendag, maar dan ben je reactief bezig.
Je bent alleen maar bezig met dingen die je toch niet kunt veranderen. Je kunt ook uit het raam kijken en denken: 'goh, wat ben ik blij dat ik zo met de auto naar mijn werk kan en de hele dag binnenzit'. Je kiest er op dat moment zelf voor hoe je wil voelen en het leven is leuker als je je prettig voelt."
"Ik heb zelf het idee dat bij mij de rek er nog lang niet uit is. Eigenlijk ben je zolang je leeft op zoek naar jezelf, wie ben ik! Ik snap ook heel goed dat er mensen zijn die tevreden zijn met wat en wie ze zijn. Het valt me alleen wel op dat in tijden van nood mensen wel creatief zijn. Toen in dat dorp in De Betuwe de stroom twee dagen lang uit was gevallen, zag je opeens dat er iets in beweging werd gezet. De mensen moesten wat doen om als het ware te overleven. Er werd niet meer voor ze gedacht."
"Voetballers hebben dat ook sterk. Die leven vooral in hun eigen comfortzone, zeg maar hun eigen veiligheidszone. In die zone doen ze de dingen die ze goed kunnen, daar krijgen ze de complimentjes van hun omgeving. Daar kun je in berusten, maar je kunt er ook voor zorgen dat die zone vergroot wordt. Dat je ze dingen laat doen die ze nog niet zo goed kunnen. Als ze een oefening niet meteen beheersen, worden ze eerst onzeker. Ze kunnen dat zien als een bedreiging. Maar als de spelers het zien als een stimulans om zich te ontwikkelen, komt er een dag dat ze de oefening wel kunnen, waardoor hun zelfvertrouwen en comfortzone groter wordt. Dat merk ik ook aan mezelf. Door me te blijven ontwikkelen ben ik nu een betere trainer dan zeven jaar geleden bij Heracles." "Of ik nog dromen najaag? Ja, ik wil ooit nog een keer een nieuw huis bouwen ergens in een bos. En dat moet staan ergens in het noorden of oosten. En aangezien er in het oosten meer bos is dan hier in Friesland, sluit ik niet uit dat ik nog eens in Twente terugkeer. Ik kan overal wonen, dat maakt me niet uit, maar er zijn twee plekken waar ik me thuisvoel: Friesland en Twente."
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 | |
|
feyenoordfamiliy Vaste waarde in elftal
Uit: Rotterdam-zuid Vak: Olympiatribune - P Posts: 1011 Reg.: 25 juni 2007 |
Ik hoop trouwens dat het Deventenaar zijn de enige overeenkomst zal blijken te zijn tussen Van Marwijk en Verbeek 
Maak je niet druk sigaar komt goed joh ,Gertjan heeft een Rotterdamse moeder en die zijn van niet ouweklerehoeren maar gewoon ballen hoppa hahahha . Ik kan het weten ,ik ben zelf een rotterdamse mam 
|
|
|
Rood wit Maastricht Aanstormend talent
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 130 Reg.: 7 juli 2007 | Moge hij net zo succesvol worden als z'n naamgenoot Pim...
Goede keus!
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1026 Reg.: 24 september 2004 |
quote: Rood wit Maastricht schreef:
Moge hij net zo succesvol worden als z'n naamgenoot Pim...
Goede keus!

|
|
|
willem van Hanegem  Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 22207 Reg.: 5 januari 2003 | De assistenten zullen hoogstwaarschijnlijk Kruzen en Bosvelt(Feyenoord verleden en Heerenveen verleden) zijn. Voor Metgod zal het einde verhaal worden (logisch want iedere trainer heeft zijn eigen assistenten)
|
|
|
hassel Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 386 Reg.: 6 november 2005 |
quote: willem van Hanegem schreef:
De assistenten zullen hoogstwaarschijnlijk Kruzen en Bosvelt(Feyenoord verleden en Heerenveen verleden) zijn. Voor Metgod zal het einde verhaal worden (logisch want iedere trainer heeft zijn eigen assistenten)
En hoe voelt het nu? Om zo voor lul gezet gezet te worden met je Verbeek is nooit in beeld geweest bij Feyenoord? 
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10510 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: willem van Hanegem schreef:
De assistenten zullen hoogstwaarschijnlijk Kruzen en Bosvelt(Feyenoord verleden en Heerenveen verleden) zijn. Voor Metgod zal het einde verhaal worden (logisch want iedere trainer heeft zijn eigen assistenten)
Lijkt mij een onlogische technische staf.
|
|
|
quote: DR schreef:
(...)
Lijkt mij een onlogische technische staf.
Waarom onlogisch?
Onlogischer dan Koekie en Metgod? 
|
|
|