| Poster | | Topic: Gertjan Verbeek |  |
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4377 Reg.: 2 oktober 2000 | Het is mooi dat Verbeek als trainer is aangesteld maar de euforie begint alweer buitenproportioneel te worden.
Verbeek heeft laten zien een aardige trainer te zijn voor de subtop maar als ik hier sommige lofuitingen lees, dan is het net alsof we Guus Hiddink hebben binnengehaald. Laten we eerst eens kijken hoe hij het doet in plaats van ons van tevoren al rijk te rekenen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een coach volledig de grond in werd geboord vlak na zijn aanstelling. Afgaand op het lezen van een paar "goed nieuws-artikelen" kan je niet vaststellen of iemand een 'zeer groot vakman' is. Dat kan je alleen na het zien van resultaten.
Verbeek verdient in elk geval het voordeel van de twijfel, maar laten we nog niet de polonaise gaan lopen, want het is nog allerminst zeker dat hij de messias is die ons wél de titel kan bezorgen waar we zo naar hunkeren.
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 9005 Reg.: 13 mei 2004 |
quote: ulligan schreef:
Het is mooi dat Verbeek als trainer is aangesteld maar de euforie begint alweer buitenproportioneel te worden.
Je had toch zeker ook niets anders verwacht?
De gemiddelde Feyenoordsupporter droomt nu alweer van de Coolsingel bij het aantrekken van Verbeek, want menigeen is van mening dat de huidige selectie dit jaaar al kampioen van Nederland had kunnen worden.
Sommigen verwijten dit alleen Bert van Marwijk, dus zonder versterkingen moet Feyenoord met de nieuwe trainer toch ook minimaal voor dat kampioenschap gaan
Ja, en stel je voor dat er ook nog eens drie of vier nieuwe spelers bijkomen , plus Verbeek voor de groep, tsja dan wordt de prijzenkast denk ik toch wel te klein.
|
|
|
Roaldinho Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - RR Posts: 1566 Reg.: 27 augustus 2004 |
quote: feyenoordfamiliy schreef:
Ik vond het gisteren leuk op Rijnmond Tv met die sjaal die hij kreeg van Rijnmond .Staat hij me ? ,vroeg hij aan Rijnmond hahaha .Wat mij zo in hem aanspreekt is dat hij mentaal ook goed kan coachen ,gezien ons elftal nog wel is verstijfd en apatisch kan zijn .Ik hoop dat hij dat eruit kan krijgen . Maar gezien zijn boksers mentaliteit zal hij ze goed de ring mentaal in coachen denk ik . Ik vind Gertjan wel een spannende vent als ik dat allemaal is zo lees over hem lol 
Dit stukje heb ik van de vi geplukt en sprak me enorm aan
Het is en blijft een verademing, de werkwijze van Gertjan Verbeek. Hij speelt geen loopgravenvoetbal (zoals Sef Vergoossen), verschuilt zich niet achter een te smalle selectie (Bert van Marwijk), is de kluts niet kwijt (Aad de Mos), past zijn speelwijze nooit aan (Adrie Koster) en bij hem is het nooit twee voor twaalf (Louis van Gaal). Goed beschouwd doet Verbeek alles wat normaliter van de trainers van de traditionele topclubs mag worden verwacht. Hij gelooft in zijn selectie en zichzelf, laat zijn ploeg dapper voetbal spelen, koppelt prestaties aan vermaak en laat jong talent tot wasdom komen. Die laatste eigenschap levert Heerenveen uiterlijk volgend jaar een nieuwe sloot geld op, na de verkoop van Sulejmani. Gemakkelijker kan een optelsom niet zijn.
Heel fijn dat je zo enthousiast bent over de aanstelling van Verbeek. Maar je vergelijkt hem met trainers die bij topclubs trainen (of hebben getraind.)
Dat kan Verbeek nog niet zeggen.
Het is nog maar zeer de vraag hoe hij zich staande gaat houden in de Kuip. Met de selectie zal hij zijn weg wel vinden. Maar hoe gaat hij met de druk om die bij Feyenoord komt kijken...
Spelen/trainen bij Feyenoord is toch ff wat anders dan bij die provincialen van SC Heerenveen.
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 |
quote: SMOLLIE schreef:
(...)
Je had toch zeker ook niets anders verwacht?
De gemiddelde Feyenoordsupporter droomt nu alweer van de Coolsingel bij het aantrekken van Verbeek, want menigeen is van mening dat de huidige selectie dit jaaar al kampioen van Nederland had kunnen worden.
Sommigen verwijten dit alleen Bert van Marwijk, dus zonder versterkingen moet Feyenoord met de nieuwe trainer toch ook minimaal voor dat kampioenschap gaan
Ja, en stel je voor dat er ook nog eens drie of vier nieuwe spelers bijkomen , plus Verbeek voor de groep, tsja dan wordt de prijzenkast denk ik toch wel te klein.
En met jouw onvoorwaardelijke liefde voor Bange Bert is het dan ook gedaan. 
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5184 Reg.: 16 november 2004 | Ik ben niet in hoger sferen door het aantrekken van Verbeek.Al eerder aangegevn dat ik Jans en Rutten vergelijkbare candidaten vind.Alle drie presteren ongeveer hetzelfde.Ik mag hopen dat Vebeek met een betere selektie dan dit jaar ons kan brengen waar Feyenoord al zo lang opwacht.De kreet dat Vebeek altijd aanvallend voetbal speelt,vind ik wereldvreemd.Mag hopen dat hij realistisch voetbal speelt.Zie Helsinborg
|
|
|
Thedge Nationale topspeler
Vak: - Posts: 1803 Reg.: 22 augustus 2006 |
quote: varkenoord schreef:
Ik ben niet in hoger sferen door het aantrekken van Verbeek.Al eerder aangegevn dat ik Jans en Rutten vergelijkbare candidaten vind.Alle drie presteren ongeveer hetzelfde.Ik mag hopen dat Vebeek met een betere selektie dan dit jaar ons kan brengen waar Feyenoord al zo lang opwacht.De kreet dat Vebeek altijd aanvallend voetbal speelt,vind ik wereldvreemd.Mag hopen dat hij realistisch voetbal speelt.Zie Helsinborg
Jane en Rutten presteren ongeveer hetzelfde??? Dacht het niet hoor. Daarnaast gaat het ook om de soort persoon die bij de groep moet passen en dat doet Verbeek wel (denk ik).
|
|
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 4377 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: varkenoord schreef:
De kreet dat Vebeek altijd aanvallend voetbal speelt,vind ik wereldvreemd.Mag hopen dat hij realistisch voetbal speelt.Zie Helsinborg
Klopt. Pas dit jaar laat Heerenveen fraai en aanvallend voetbal zien. De drie jaar hiervoor was dit een stuk minder. Maar veel mensen hebben een selectief geheugen en onthouden alleen wat ze willen onthouden.
|
|
|
quote: Friesch Dagblad, dinsdag, 8 april 2008
Driejarige contract Jubbegaaster
Feyenoords hoop gericht op Verbeek
door BERT KALTEREN
Rotterdam - Gertjan Verbeek werd gistermorgen met veel bombarie en uiterlijk vertoon gepresenteerd als de nieuwe trainer van Feyenoord. Met de Jubbegaster aan het roer hoopt de Stadionclub weer iets van de vergane glorie terug te krijgen. Feyenoord moet weer een rol van betekenis gaan spelen en alle hoop is wat dat betreft gericht op Verbeek.
Met een glimlach van oor tot oor vertelde Verbeek gistermorgen hoe blij hij is met zijn nieuwe werkgever. ,,Trainer worden van Feyenoord is een prachtige uitdaging. Je kunt aan alles merken, dat ik bij een grote club aan de slag ga. De cultuur spreekt me enorm aan.†Daarmee gaat een lang gekoesterde wens in vervulling voor de 45-jarige Jubbegaster oefenmeester, die in 1974 als twaalfjarige jongen voor het eerst de Kuip bezocht. ,,Ik was meteen geïmponeerd door de entourage. Zoiets vergeet je je leven lang niet.â€
Anderhalve maand geleden werd Verbeek als de zoon van een echte Rotterdamse moeder voor het eerst in verband gebracht met de functie van hoofdtrainer bij Feyenoord. Daarvoor had Ajax-spits Klaas Jan Huntelaar hem publiekelijk al eens een goede trainer voor de Amsterdamse club genoemd. Het werd Feyenoord en daar is wat betreft Verbeek niets mis mee. Hij ziet het als een kans om zich als trainer verder te kunnen ontwikkelen. ,,Ik heb er zin in en wat mij betreft kan het niet snel genoeg beginnen.â€
Feyenoord is de derde club in de loopbaan van Verbeek, die moet bewijzen ook in een metropool te kunnen presteren.
Zijn naamgenoot Pim Verbeek hield het in 1989 amper anderhalf seizoen uit. De Jubegaster speelde van 1984 tot 1994 in het pompeblêdenshirt en werd vervolgens assistent van trainer Foppe de Haan. Op advies van de toenmalige voorzitter Riemer van der Velde en De Haan werd hij in 2001 de boer op gestuurd om bij Heracles Almelo als hoofdtrainer te rijpen. Verbeek bracht de Almelose club tot aan de eredivisie en keerde in 2004 terug bij Heerenveen.
Verbeek is bezig aan zijn vierde seizoen in Fryslân en bereikte met de Friese club drie keer op rij Europees voetbal. Volgens De Haan, zijn leermeester en de huidige bondscoach van Jong Oranje, heeft Feyenoord met het aantrekken van Verbeek een goede keuze gemaakt. ,,Het is een harde werker en hij past wel bij het imago van de club. Verbeek heeft bewezen dat hij spelers beter kan maken en dat kan Feyenoord wel gebruiken.â€
Dat beaamt technisch directeur Peter Bosz. ,,Dat was belangrijk bij het maken van de keuze. Verbeek is een moderne coach, die sterk is in mentale en fysieke voorbereiding. Hij is breed georiënteerd en heeft specifieke kwaliteiten. Hij kan en wil het uiterste uit zijn teams halen. Zijn ploegen maken een heel fitte indruk, spelen aantrekkelijk aanvallend voetbal en scoren veel. Dat is iets dat het publiek hier ook aanspreekt.â€
Bosz volgde Verbeek in 2004 op als coach van Heracles en zag dat hij daar een uitstekende organisatie had neergezet. ,,We hebben heel bewust voor Verbeek gekozen.
Hij was vanaf het begin onze eerste keuze en past als trainer en als mens perfect bij Feyenoord.†Dat Verbeek geen ervaring heeft bij een topclub, is voor Bosz geen bezwaar. ,,Eens moet de eerste keer zijn, eens moet je de kans krijgen. Wij denken dat Gertjan er de juiste kwaliteiten voor heeft.â€
Onder Verbeek moet Feyenoord weer wat van de vergane glorie terug krijgen. Het laatste grote succes dateert alweer uit 2002, toen aan de hand van aanvoerder Paul Bosvelt de UEFA Cup naar Rotterdam-Zuid werd gehaald. Het was het enige succesje tot dusverre in de 21ste eeuw al is de huidige trainer Bert van Marwijk met de club nog in de race voor de KNVB Beker. Maar ook de kersverse bondscoach slaagde er niet in Feyenoord terug aan de top te krijgen.
Daar ligt een schone taak voor de 45-jarige Verbeek, die na Heracles Almelo en sc Heerenveen met Feyenoord niet zómaar een nieuwe werkgever vond. ,,Europees voetbal halen is een must. Op termijn wil de club zich plaatsen voor de Champions League en weer mee gaan doen om de landstitelâ€, zei Verbeek. Als het aan het Legioen ligt, dan is het de hoogste tijd voor actie. Volgens goed Rotterdams recept: geen woorden, maar daden.
Landstitel
Verbeek tekende een driejarig contract bij Feyenoord. ,,Drie jaar is in het huidige voetbal best wel langâ€, erkende algemeen directeur Gudde. ,,De duur van zijn contract geeft aan dat wij bij Feyenoord heel veel vertrouwen in Gertjan hebben. Hij kan en moet in de komende drie jaar flinke stappen zetten met de ploeg. Opdat we weer gaan meestrijden om de landstitel. Zo staat het ook omschreven in ons beleidsplan. Daarin kon Verbeek zich helemaal vinden.â€
Verbeek is nog nooit weggelopen voor een uitdaging. ,,Of je nu bij Heracles, Heerenveen of Feyenoord werkt als trainer, bij elke club moet je maximaal presteren. Ik eis veel van mezelf, maar ook van mijn spelers. Als iedereen zich goed voelt, kun je gezamenlijk een hoger niveau bereiken. Het leven bestaat, volgens mij, uit jezelf doorontwikkelen. Feyenoord betekent voor mij een enorme verrijking. Deze club gaat nog meer kleur aan mijn leven geven. Ik hoop ook te veranderen als mens, in positieve zin uiteraard.â€
Over de botsende belangen, Heerenveen en Feyenoord zijn gewikkeld in een strijd om een top 5-klassering, maakt Verbeek zich niet druk. ,,Daar heb ik geen last van. Tot 1 juli ben ik trainer van Heerenveen en tot die tijd doe ik alles voor die club.†Over de invulling van de technische staf is nog niets bekend. ,,Over de nadere invulling daarvan zullen we ons met hem in alle rust gaan buigenâ€, aldus Bosz.
,,Maar er komt niet een assistent die ik niet zie zitten en ook niet één die Feyenoord niet ziet zittenâ€, vertelde Verbeek, die per 1 juli zijn gerestaureerde boerderijtje in Jubbega even links zal laten liggen. ,,Het is ondoenlijk om elke dag heen en weer te karren. Ik had al besloten, dat ik bij iedere baan met een reistijd langer dan een uur zou verhuizen. Het is mijn bedoeling om er helemaal in te duiken en dan moet je niet te ver weg wonen. De boerderij houd ik aan als buitenverblijf.â€
[Dit bericht is veranderd door Happel (op 8 april 2008 13:06:31).]
|
|
|
SMOLLIE Vedette
quote: Happel schreef:
(...) En met jouw onvoorwaardelijke liefde voor Bange Bert is het dan ook gedaan. 
Word jij nooit eens moe van jezelf, onvoorwaardelijk gefrustreerd mens?
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11960 Reg.: 13 maart 2002 |
quote: ulligan schreef:
(...)
Klopt. Pas dit jaar laat Heerenveen fraai en aanvallend voetbal zien. De drie jaar hiervoor was dit een stuk minder. Maar veel mensen hebben een selectief geheugen en onthouden alleen wat ze willen onthouden.
Ik hoef helemaal geen fraai en aanvallend voetbal te zien. Ik wil doordacht voetbal zien waarbij de kans op winst optimaal is.
Ik heb het idee dat Verbeek wel in staat is tot zoiets te komen.
Aanvallend voetbal betekent namelijk vaak dat je in het mes gaat lopen van de veelal counterende tegenstander.
Er is bij ons jarenlang aanvallend gevoetbald. In ieder geval onder Gullit en Koeman. Vaak hadden we dan de meeste goals voor, maar ook de meeste tegen van de topclubs.
Defensieve zekerheden moeten blijven. Het middenveld moet gewoon veel eerder ingrijpen dan dit jaar gebruikelijk is. Dan blijft de bal veel verder van ons doel weg en komt de bal vanzelf meer voorin, zonder echt aanvallend te voetballen.
Ik ben benieuwd hoe Verbeek dit gaat opknappen en wie er bij gaan komen.
De Guzman zal wel verkocht worden. Van de opbrengst daarvan kunnen we Sulejmani kopen. Maar we hebben meer geld zodat er echt nog wat meer versterkingen kunnen komen.
|
|
|
whome Ballenjongen
Vak: - Posts: 9 Reg.: 8 maart 2008 | het spel is op de wagen: wat wil GJ, wat wil PB(osz)
GJ: suljemani, en 2 topverdedigers
PB: stam, elahmadi, marcusberg, en 2 zuid-amerikanen (verdedigers)
technische staf wordt ook leuk: henry cruzen is een zeer aanwezig mannetje: kan PB daarmee omgaan...
|
|
|
emmylover Vedette
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 3602 Reg.: 12 april 2004 |
quote: whome schreef:
het spel is op de wagen: wat wil GJ, wat wil PB(osz)
technische staf wordt ook leuk: henry cruzen is een zeer aanwezig mannetje: kan PB daarmee omgaan...
de namen die jij zegt zijn welkom .maar om welke 2 zuid amerikanen gaat het?
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Kennen die elkaar niet van AGOVV en/of Heracles? 
|
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5184 Reg.: 16 november 2004 |
Wat een ongelovelijk lul verhaal.Verbeek is nog niet binnen of de een of andere supporter weet al te vertellen wat de verschillen zijn tussen de transfers vab Bosz en Verbeek.Verbeek heeft alleen gezegd,er komt geen speler binnen die de TD en of de trainer niet zien zitten.Verder moet Cruzen onder Verbeek werken,dus als het een baasje is heeft Verbeek daarmee vandoen
|
|
|
De Sigaar Vedette
Uit: Almere Vak: Maastribune - Business seats Posts: 11960 Reg.: 13 maart 2002 |
Een onzinnige post dit. Verbeek is nog niet binnen en jij denkt dat er al tweespalt is tussen de vrienden Verbeek en Bosz.
Henry Kruzen zou misschien een aanwezig mannetje kunnen zijn. Is dat relevant? De vraag is belangrijker of hij vakbekwaam is en goed kan samenwerken met Gertjan Verbeek.
|
|
|
SOPA Vedette
Vak: Maastribune - V Posts: 6082 Reg.: 6 augustus 2002 |
quote: De Sigaar schreef:
Henry Kruzen zou misschien een aanwezig mannetje kunnen zijn. Is dat relevant? De vraag is belangrijker of hij vakbekwaam is en goed kan samenwerken met Gertjan Verbeek.
En dat kan hij, aangezien hij zowel met Verbeek als met Bosz naar tevredenheid heeft samengewerkt.
Ben verder wel benieuwd naar de andere assistent. Zal dit bijvoorbeeld Bosvelt worden of zal Metgod blijven.
Het zal iig iemand moeten worden met een Feyenoordverleden, heb ik begrepen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
quote: SOPA schreef:
(...)
En dat kan hij, aangezien hij zowel met Verbeek als met Bosz naar tevredenheid heeft samengewerkt.
Ben verder wel benieuwd naar de andere assistent. Zal dit bijvoorbeeld Bosvelt worden of zal Metgod blijven.
Feyenoordverleden of niet, ook de tweede assistent moet een kundig iemand zijn die kan samenwerken met Verbeek.
Ik begrijp overigens die algehele onvrede met John Metgod niet zo. Hij doet dit werk al jarenlang bij ons, met een kleine onderbreking en wordt steeds weer gevraagd door de nieuwe trainer. Als hij echt zo'n knoeier zou zijn was dat echt niet gebeurd.
Het is echter aan Verbeek daarover te beslissen. Het is zijn taak zich te omringen met de assistenten die hij geschikt acht. Na ruggespraak met Peter Bosz zal daar dan over besloten worden.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10510 Reg.: 6 februari 2006 | Een mooi aanvulling zou in mijn ogen Kees van Wonderen zijn, lijkt me als persoon meer aanvullen aan Verbeek. Ik heb geen idee of de man dat wil of zelfs maar kan, maar zet het toch maar even neer. Als er overigens een topverdediger in de afgelopen jaren heeft rondgelopen in de Kuip was hij het wel. Lijkt me een goede 3e man.
[Dit bericht is veranderd door DR (op 8 april 2008 17:16:30).]
|
|
|
(...)
John Metgod zal waarschijnlijk afvallen, want volgens de geruchten zijn drie man in de race om assistent te worden: Krüzen, Bosvelt en Hans Visser.
|
|
|
SOPA Vedette
Vak: Maastribune - V Posts: 6082 Reg.: 6 augustus 2002 |
(...)John Metgod zal waarschijnlijk afvallen, want volgens de geruchten zijn drie man in de race om assistent te worden: Krüzen, Bosvelt en Hans Visser.
er zijn altijd 2 assistenten voor zover ik weet.
Verder snap ik net zoals Sigaar de onvrede over Metgod ook niet.
Mag van mij zeker assistent blijven.
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10510 Reg.: 6 februari 2006 |
(...)
Ach...je moet de Metgod topic eens lezen. Allemaal figuren die ongetwijfeld figuren als De Wolf, Fraser etc willen als assistent, de zweep erover en dat soort domme taal. Ik kan niet over hem oordelen en volgens mij niemand hier. En dan nog lopen bleren dat we zo'n trouwe achterban zijn, dat geldt alleen voor WVH, Been en dat soort gasten. Ik vind vernieuwing in de staf prima, maar hoe kan iemand hier oordelen over die man?
|
|
|
(...)
Als er twee assistenten komen en drie andere namen steeds weer opduiken, is het onwaarschijnlijk dat Metgod zal aanblijven. Hij zal wel verhuizen naar de jeugdopleiding.
Wat heeft de trainingsarbeid van John Metgod opgeleverd? Je ziet hem tijdens de wedstrijden driftig van alles noteren, maar in verdedigend opzicht is het hier al jaren een chaos. Daar is Metgod dan toch medeverantwoordelijk voor?
|
|
|
willem07 Nationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 1614 Reg.: 3 mei 2006 |
(...)
Wat je zoekt in een assistent is een coach die wat toevoegt, zelf een topper in spé. Een Mourinho bij van Gaal, een Been bij Beenhakker. Met alle respect, maar Metgod heeft na de excercitie bij Excelsior toch aangetoond geen talent te zijn en ik zie hem net als Wouters bij PSV toch meer als een pionnenneerzetter. Daar wringt naar mijn idee de schoen, Metgod voegt gewoon te weinig toe.
|
|
|
varkenoord Vedette
Vak: Stadiontribune - U Posts: 5184 Reg.: 16 november 2004 | Er zijn nu ook 3 assistenten,Kysouw,metgod en Voorn.Ik zou het betreuren als JP van Gastel assistent zou worden,doet het in mijn ogen uitstekend bij de A jeugd.Ook worden er namen genoemd van mensen die gee3n papieren hebben om assistent te zijn,bosvelt,v Wonderen.
|
|
|
De Sigaar Vedette
(...) Als er twee assistenten komen en drie andere namen steeds weer opduiken, is het onwaarschijnlijk dat Metgod zal aanblijven. Hij zal wel verhuizen naar de jeugdopleiding.
Wat heeft de trainingsarbeid van John Metgod opgeleverd? Je ziet hem tijdens de wedstrijden driftig van alles noteren, maar in verdedigend opzicht is het hier al jaren een chaos. Daar is Metgod dan toch medeverantwoordelijk voor?
Ik denk dat de verdedigende onkunde binnen Feyenoord eerder ligt aan de spelers die we daar hebben staan dan aan een eventuele invloed van John Metgod.
Met een keeper als Timmer en veldspelers als Lucius, Greene en Bahia achterin win je de oorlog nooit hoe goed ze ook begeleid en getraind worden.
Die mensen hebben gewoon het vereiste inzicht niet.
|
|
|