| Poster | | Topic: Gertjan Verbeek |  |
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10510 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: Happel schreef:
(...) Waarom onlogisch?
Onlogischer dan Koekie en Metgod? 
Nee natuurlijk niet 
|
|
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 | Willem heeft waarschijnlijk gelijk. Verbeek neemt als assistenten Kruzen en Bosvelt. Bij Heracles zijn ze niet zo blij. Sinds Kruzen daar trainer is, gaat het een stuk beter.
quote: TC Tubantia, maandag 07 april 2008
Krüzen in beeld als assistent Feyenoord
Hendrie Krüzen spreekt de speler toe tijdens de wedstrijd tegen Roda JC. Foto Rikkert Harink
ALMELO - Gertjan Verbeek is de nieuwe trainer van Feyenoord. Verbeek is nu nog werkzaam voor Heerenveen, maar moet na dit seizoen vertrekken. De Enschedese oefenmeester wil graag Hendrie Krüzen - assistent bij Heracles - of De Graafschap-trainer Jan de Jonge naast zich hebben in De Kuip.
"Ik heb nog niets gehoord, maar ik denk wel dat ik een van de kandidaten ben", reageerde Krüzen zondag. "Ik ben zeer ambitieus en zou gek zijn als ik zo'n kans zou laten lopen. Welke assistent wil niet bij een club werken die om de prijzen speelt?" Heracles-voorzitter Jan Smit is niet van plan om Krüzen zomaar te laten gaan. "Hendrie heeft nog een doorlopend contract. Wij hebben hem aangesteld om ons technisch beleid te bewaken." Of Gert Heerkes volgend seizoen trainer blijft in Almelo wordt over een paar weken duidelijk.
|
|
|
Administrator Administrator
Vak: - Posts: 16777152 Reg.: 23 juni 2002 | Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Feyenoord Netwerk Chatbox.
Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 9005 Reg.: 13 mei 2004 | Eind vorig seizoen luidde profiel van de nieuwe trainer als volgt: een daadkrachtige trainer met veel ervaring die zichzelf al bewezen heeft.
Verbeek vind ik zonder meer een daadkrachtige trainer.
Veel ervaring? Mwah, dat valt wel mee.
Zichzelf bewezen? Ja, bij Heerenveen, maar in de top? Datgene wat Feyenoord nastreeft?
Dacht het niet.
|
|
|
nefertete Bankzitter
Vak: - Posts: 832 Reg.: 7 januari 2008 | Ach Smollie....beter af en toe verliezen met aanvallend voetbal waar het publiek voor op de banken staat, dan verliezen met angsthazen voetbal met 40 terugspeelballen per wedstrijd. El Ahmadi is ook al aangekocht! 
|
|
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 9005 Reg.: 13 mei 2004 |
quote: nefertete schreef:
Ach Smollie....beter af en toe verliezen met aanvallend voetbal waar het publiek voor op de banken staat, dan verliezen met angsthazen voetbal met 40 terugspeelballen per wedstrijd. El Ahmadi is ook al aangekocht! 
Oké, jij weet dus ook niet die ommekeer te verklaren.....
|
|
|
nefertete Bankzitter
Vak: - Posts: 832 Reg.: 7 januari 2008 | Nee...je hebt een punt.... 
|
|
|
Feye-Marco Vedette
Vak: Stadiontribune - TT Posts: 5387 Reg.: 28 november 2004 | Ik ben benieuwd of Verbeek er wél in slaagt om Feyenoord weer te laten overtuigen, zowel thuis als uit.
Thuis stralen we niks uit. Daar moeten we vanaf de aftrap erbovenop kletsen en naar voren willen voetballen. Dat miste ik de laatste jaren. De tegenstanders komen vaker en vaker met het idee dat er in De Kuip wat te halen valt. Dat moet afgelopen zijn. Niet meer dat angsthazenvoetbal, maar druk naar voren!
Uit spreekt voor zich, daar zijn we gewoonweg ondermaats. Van de huidige top-5 wonnen we uit geen één keer (PSV 4-0, Ajax 3-0, NAC 3-1, Heerenveen 1-1 en Twente 2-0). Dat moet veranderen, dán moeten we er ook staan. Slippertjes tegen een VVV, Excelsior en Sparta moeten ook gemeden worden. De volgevreten miljonairs (waarvan er maar een paar beseffen waar het om gaat) krijgen er een stuk discipline bij mag ik hopen. Strijden voor de punten!
Succes Gertjan!
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 | |
|
SMOLLIE Vedette
Uit: Goes Vak: - Posts: 9005 Reg.: 13 mei 2004 |
(...) Peter Bosz legt het uit voor de SMOLLIES onder ons:
NOS radio: presentatie Verbeek
NOS tv: presentatie Verbeek
Nou, die presentatie heb ik allang aangehoord, maar dat verklaart nog niet die gehele omslag.
Dat Bosz vind dat Verbeek er klaar voor is ....., tsja , dat mag ik toch zeker hopen......
Feit is dat wij vorig seizoen (volgens de leiding, alwaar Peter Bosz ook deel van uitmaakte) behoefte hadden aan een trainer met de nodige ervaring en het aldus op een andere boeg gingen gooien met Gullit en Koeman als "negatieve" ervaringen.
Dat ze dan nu met Verbeek aan komen zetten, kan ik niet plaatsen.
Jol had een ik een logischer keus gevonden, maar ja, die weet waarschijnlijk niet hoe zo'n psychologische test werkt.
Het zou me niets verbazen dat Jol vanwege die reden nooit in beeld is geweest bij Feyenoord, want ik geloof nooit dat hij als ervaren trainer aan deze onzin had meegewerkt.
|
|
|
Ché Cliché Vedette
Uit: Sassenheim Vak: Olympiatribune - Z4 Posts: 10072 Reg.: 24 maart 2003 |
quote: SMOLLIE schreef:
(...)
Nou, die presentatie heb ik allang aangehoord, maar dat verklaart nog niet die gehele omslag.
Dat Bosz vind dat Verbeek er klaar voor is ....., tsja , dat mag ik toch zeker hopen......
Feit is dat wij vorig seizoen (volgens de leiding, alwaar Peter Bosz ook deel van uitmaakte) behoefte hadden aan een trainer met de nodige ervaring en het aldus op een andere boeg gingen gooien met Gullit en Koeman als "negatieve" ervaringen.
Jol had een ik een logischer keus gevonden, maar ja, die weet waarschijnlijk niet hoe zo'n psychologische test werkt.
Het zou me niets verbazen dat Jol vanwege die reden nooit in beeld is geweest bij Feyenoord, want ik geloof nooit dat hij als ervaren trainer aan deze onzin had meegewerkt.
Gisteren bij Studio Voetbal hadden ze het er over dat Rob Jansen en die dikke elkaar niet liggen en dat wel eens de reden kan zijn, aangezien Jansen belangrijk is (geweest) bij Feyenoord.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 |
(...)
Dat laatste ben ik met je eens. Maar Jol zal wel helemaal niet in beeld zijn geweest bij Bosz omdat Verbeek de eerste keus was. Bosz vertelde vandaag ook hoe hij onder de indruk was van het Heracles zoals Verbeek dat had achtergelaten. Ik denk dat Bosz erbovenop gesprongen is toen de buitenkans zich voordeed Verbeek aan te trekken. De praktijk is meestal anders dan de theorie, die profielschets.
Hier is nog een ander filmpje met een interviewtje met Verbeek:
http://www.depers.nl/video/281143/Verbeek-voor-drie-jaar-naar-Feyenoord.html
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4450 Reg.: 17 april 2007 |
quote: Sportweek
'Gertjan Verbeek was de eerste keus van Feyenoord'
Door Sander van Hal

Gertjan Verbeek (foto) was de eerste optie van Feyenoord voor de opvolging van Bert van Marwijk. Dat zei algemeen directeur Eric Gudde maandagochtend tijdens de presentatie van de 52ste coach in de honderdjarige historie van Feyenoord.
“Toen in februari duidelijk werd dat Van Marwijk naar de KNVB zou gaan, stelden we direct een profielschets op,†aldus Gudde. “Daar rolde één naam uit: Gertjan Verbeek. We hebben vervolgens een reeks gesprekken gehad, waarna we een akkoord bereikten.â€
|
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 1026 Reg.: 24 september 2004 |
(...)
Dat laatste ben ik met je eens. Maar Jol zal wel helemaal niet in beeld zijn geweest bij Bosz omdat Verbeek de eerste keus was. Bosz vertelde vandaag ook hoe hij onder de indruk was van het Heracles zoals Verbeek dat had achtergelaten. Ik denk dat Bosz erbovenop gesprongen is toen de buitenkans zich voordeed Verbeek aan te trekken. De praktijk is meestal anders dan de theorie, die profielschets.
Hier is nog een ander filmpje met een interviewtje met Verbeek:
http://www.depers.nl/video/281143/Verbeek-voor-drie-jaar-naar-Feyenoord.html
Het leek of hij zich op het einde bijna versprak toen hij zei daar moet hard aan gewerkt worden, maar hij zei uiteindelijk daar moeten we hard aan gaan werken.
|
|
|
Jonathan de Guzman Nationale topspeler Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: - Posts: 726 Reg.: 15 juni 2005 |
Eind vorig seizoen luidde profiel van de nieuwe trainer als volgt: een daadkrachtige trainer met veel ervaring die zichzelf al bewezen heeft.
Verbeek vind ik zonder meer een daadkrachtige trainer.
Veel ervaring? Mwah, dat valt wel mee.
Zichzelf bewezen? Ja, bij Heerenveen, maar in de top? Datgene wat Feyenoord nastreeft?
Dacht het niet.
Vorig jaar had Feyenoord behoefte aan een trainer die de vervallen club weer snel in de steigers kon zetten. Een meer gelouterde trainer lijkt daarvoor uitermate geschikt.
Nu de club de eerste fase op weg naar herstel voltooid heeft, kan er op de huidige basis voortgeborduurd worden. Een trainer die uitvoerig met de techniek en fysiek van de spelers aan de slag gaat, is daarvoor nu gewenst. Verbeek lijkt me daar een uitstekende kandidaat voor.
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6709 Reg.: 14 mei 2005 |
Eind vorig seizoen luidde profiel van de nieuwe trainer als volgt: een daadkrachtige trainer met veel ervaring die zichzelf al bewezen heeft.
Dat profiel was inderdaad voor afgelopen seizoen, voor nu hadden ze een heel ander profiel Smollie.
|
|
|
willem van Hanegem  Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 22207 Reg.: 5 januari 2003 |
(...)
De echte reden is dat Jol Mino Raiola als zaak waarnemer heeft en Rob Jansen bij Feyenoord er met zijn gehel arm inzit. Deze twee zaakwaarnemers waren vroeger vrienden van elkaar, maar kunnen nu niet meer door één deur.
Ps. test is trouwesn in het hedendaagse bedrijfsleven echt niet uitzonderlijk hoor

|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2703 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: Patrick73 schreef:
(...)
Dat profiel was inderdaad voor afgelopen seizoen, voor nu hadden ze een heel ander profiel Smollie.
Daarnaast moest de nieuwe coach ook van een kaliber zijn dat de investeerders over de brug zouden komen. V Marwijk was op dat gebied acceptabel.
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Vak: - Posts: 1427 Reg.: 26 februari 2004 |
(...)
Dat was toen, dit is nu. Zo simpel is het.
Vorig seizoen was er een 'naam' nodig om het schip vlot te trekken. Dat is, met dank aan de 'naam' van Marwijk, ook gebeurd.
Nu zitten we in een hele andere situatie. Vorig jaar hadden we te maken met een voor Feyenoord-begrippen matige selectie. Deze is in de zomer en de winter flink op peil gebracht, waardoor we zeker al kunnen spreken van een Feyenoord-waardige selectie. Dat het nog beter moet zal duidelijk zijn voor eenieder.
Een van de punten waar het dit seizoen aan schortte was/is dat er duidelijk niet het optimale rendement uit de aanwezige kwaliteiten werd gehaald.
Met dat in gedachten is er opnieuw bekeken hoe het profiel voor de a.s. Feyenoord-trainer eruit moest gaan zien.
Dat men daarbij tot de conclusie is gekomen dat de 'naam' wat minder belangrijk is dan de inhoud van de aanstaande trainer kan ik zowel heel goed begrijpen als heel hard toejuichen.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat ook wel....
Tenslotte: persoonlijk ben ik erg tevreden met Verbeek als onze nieuwe trainer. Karaktervent, recht voor zijn raap, plus uiteraard een prima cv als trainer. Dat de persoonlijke ervaring van Bosz hierin mee heeft gespeeld is mijns inziens ook alleen maar goed.
Laten we het hier verder niet meer over de huidige trainer hebben, maar over de mooie toekomst die in het verschiet ligt met Gertjan Verbeek aan het roer.
|
|
|
Patrick017 Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 741 Reg.: 22 februari 2006 | Goede zet van Feyenoord. Gert-Jan Verbeek is iemand die al aanvallend voetbal speelt (niet het angsthazenvoetbal van nu),brengt de mentaliteit in de groep/ploeg. Geeft de jeugd de kans (Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Hanne Hagary,Louis Pedro en nog vele andere wie weet), Werkt aan de conditie van de spelers (Lijkt me dat daar nu niet echt aan gewerkt wordt als je sommige spelers ziet hijgen). Heeft het goed gedaan bij eerder genoemde clubs zoals Heerneveen en Heracles, met Heerenveen elk seizoen volgens mij Europees voetbal.
Maakt in mij ogen dus een team beter, we kunnen denk nog veel plezier beleven aan Gert-Jan Verbeek als trainer.
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2703 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: Patrick017 schreef:
Goede zet van Feyenoord. Gert-Jan Verbeek is iemand die al aanvallend voetbal speelt (niet het angsthazenvoetbal van nu),brengt de mentaliteit in de groep/ploeg. Geeft de jeugd de kans (Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Hanne Hagary,Louis Pedro en nog vele andere wie weet), Werkt aan de conditie van de spelers (Lijkt me dat daar nu niet echt aan gewerkt wordt als je sommige spelers ziet hijgen). Heeft het goed gedaan bij eerder genoemde clubs zoals Heerneveen en Heracles, met Heerenveen elk seizoen volgens mij Europees voetbal.
Maakt in mij ogen dus een team beter, we kunnen denk nog veel plezier beleven aan Gert-Jan Verbeek als trainer.
Je moet natuurlijk afwachten of Verbeek die lijn doortrekt bij Feyenoord. V Marwijk werden zo ongeveer ook dezelfde eigenschappen toegedicht toen hij van Fortuna kwam. Met Heerenveen fantastisch presteren door bij de eerste 5 te eindigen is toch weer net iets anders dan na 3 gewonnen wedstrijden te maken krijgen met 50.000 man die verwachten kampioen te worden.
Het is zaak dat Verbeek een uitgebalanceerde en kwalitatief sterke selectie tot zijn beschikking krijgt. Dan kan het zomaar een zeer goede trainer blijken.
|
|
|
Kermit Vedette
Uit: Hellevoetsluis Vak: - Posts: 1548 Reg.: 19 september 2004 | Het spijt me, maar de vergelijking met Van Marwijk gaat compleet mank. Van Marwijk had maar liefst een 10e plaats gehaald (of was het zelfs 7e?) in de verschrikkelijk lastige eerste divisie. Verbeek heeft met veel pijn en moeite een paar jaar anoniem meegedraaid in een of andere divisie met dat cluppie uit het noorden. Was het niet Cambuur of zo?
|
|
|
Elphinstone Meervoudig international
Vak: - Posts: 670 Reg.: 23 april 2005 |
(...)
Misschien is Feyenoord wel een lerende organisatie en heeft men geleerd dat ervaring niet alles zegt. Van Marwijks ervaring heeft er namelijk niet voor gezorgd dat Feyenoord (met notabene een aanzienlijk versterkte selectie) beter presteert (zowel qua punten als qua plaats op de ranglijst) dan vorig jaar, hoewel dat geldt als rampseizoen. In dat opzicht kan en moet je Van Marwijk als een mislukking zien.
Na een dergelijke mislukking zal je toch je profiel van ideale trainer iets bij moeten stellen, en dat lijkt Bosz gedaan te hebben, dat lijkt me niet meer dan normaal. Zeker ook omdat de omstandigheden anders zijn. Waar Koeman een kwaliteitsarme, volledig verscheurde selectie had heeft Van Marwijk een goede, maar smalle selectie tot zijn beschikking waar de onderlinge problemen kleiner zijn, dat is anders.
Verandering van spijs doet eten zegt men. Onder Van Marwijk oogt een groot aantal spelers tamelijk uitgeblust en ongeïnspireerd. Een buitenkans als het vertrek van Van Marwijk moet je dan aangrijpen om te vernieuwen. Met Verbeek is er nu een trainer gekomen die anders traint dan Van Marwijk, die wel van jonge talenten toppers kan maken en die zijn ploeg wel kan motiveren en inspireren.
Bovendien, zo onervaren is Verbeek ook weer niet, met zeven jaar als hoofdcoach waarvan vier jaar bij Heerenveen. Dat is aanzienlijk meer dan de twee jaar Fortuna Sittard van Van Marwijk voordat hij voor het eerst bij Feyenoord kwam, terwijl de vergelijking met Erwin Koeman al helemaal mank gaat. Van Marwijk kent Verbeek bovendien van knvb-trainersopleiding, dus wat is precies het verschil in ervaring?
Dat verhaal over ervaring vind ik een "met de wolven meehuilen in het bos"-verhaal van de media. Als je als topclub geen coach bij een subtopper weg kunt halen dan moeten de topclubs gaan werken met een poule van coaches die onderling worden uitgewisseld, want volgens die redenatie zijn alleen coaches die al bij een topclub gewerkt hebben ervaren genoeg, dat is gewoon onzin.
|
|
|
tottel Talent
Uit: Den Haag Vak: Stadiontribune - U Posts: 70 Reg.: 7 juli 2007 | De keus voor Verbeek lijkt me een hele goeie. Behalve dat ie bij de club past denk ik ook dat ie zich niet al te snel laat gek maken door de druk van de pers of supporters. Hij laat zijn teams goed spelen. Is zelfkritisch en misschien wel het allerbelangrijkste: hij heeft volgens mij nog HEEL VEEL ambitie. Die zal dus niet vertrokken zijn voordat ie wat heeft neergezet.
Prima keus!
|
|
|
Scrummie Vedette
Uit: Vroomshoop Vak: Stadiontribune - T Posts: 2857 Reg.: 5 augustus 2003 | Ben overigens wel benieuwd hoeveel tijd Verbeek gaat krijgen van de mensen hier op het forum.. Stel: eerste 5 wedstrijden 7 punten.. Word Verbeek dan al weer afgemaakt of houden we het rustig?
Ik ben zelf zoals eerder gezegd erg blij met Verbeek, en ga hem ook de tijd geven wat neer te zetten, maar ik ben niet de enige (jammer genoeg ).
|
|
|