Deze topic is open en bestaat uit 122 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 122 »
Tonny Trindade de Vilhena
Crack
Vak: Maastribune - W1
Droomaankoop: -
Reg.: 26 augustus 2005
quote:
gyan schreef:
(...)
Tegen wie was die nederlaag?
quote:
ulligan schreef:
Overwinning van de neuzen morgen is gequoteerd op 7.25, vond ik toch dusdanig hoog dat ik ff een klein betje (5 euro) heb geplaatst.
quote:
Rolex schreef:
(...)
Jammer... je had er zo op gehoopt
Driftkikker1908
Icoon
Vak: Stadiontribune - X2
Reg.: 30 juni 2005
Rolex
Icoon
Uit: Zuid Holland
Vak: -
Droomaankoop: Andre Ooijer
Reg.: 19 mei 2003
quote:Wat klopt er niet? Het is toch onwenselijk doch niet strafbaar. Zeggen dat je ze gaat vergassen of op jacht gaat wel. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? Als je Ajacieden wilt kwetsen zing je toch dat alle Ajaxsupporters dood moeten, dan benoem je het bij de naam en weet iedereen wat je ermee wilt zeggen.
Driftkikker1908 schreef:
Vaak is het ook alleen maar bedoeld om Ajacieden te kwetsen, niet om joodse mensen te kwetsen. Zou Ajax niet wat actiever moeten optreden tegen het gebruik van de term 'joden' door hun supporters?
'Hun fans gebruiken dat als geuzennaam. Je kunt toch moeilijk zeggen dat het als geuzennaam onacceptabel is? Hooguit onwenselijk. Je kunt toch ook niet iemand verbieden zichzelf jood te noemen? Dat zoiets bij Ajax gebeurt, is geen rechtvaardiging voor antisemitisme.'
De officiele reactie van de KNVB.
FR_1908 ![]()
Icoon
Uit: stekend
Vak: Stadiontribune - T
Reg.: 18 april 2004
RoelofLuinge
Crack
Vak: Maastribune - Business seats
Droomaankoop: Dirk Kuyt
Reg.: 14 december 2004
quote:Gelul. Als de Ajaksers zich Smurfen zouden noemen dan zouden er spreekkoren zijn tegen blauwe mannetjes met witte mutsen. Alsof je in die snelkookpan in Duivendrecht liedjes hoort over "dekselse Feyenoordfans" i.p.v. "kutkakkerlakken"...
Rolex schreef:
(...)
Wat klopt er niet? Het is toch onwenselijk doch niet strafbaar. Zeggen dat je ze gaat vergassen of op jacht gaat wel. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? Als je Ajacieden wilt kwetsen zing je toch dat alle Ajaxsupporters dood moeten, dan benoem je het bij de naam en weet iedereen wat je ermee wilt zeggen.
Ronald Hamming
Wereldster
Hompie ©
Uit: erst bekwaam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 juni 2000
quote:Henk Vos?
FR_1908 schreef:
Waarom is het dan 'strafbaar' dat Lex klapt als hij het veld op komt en toegezonden wordt?
Misschien verstaat Lex wel 'Lex gaat op godenjacht of zelfs wel goaltjesjacht', of mag dat dan ook niet?
K. wie probeer ik nou voor de gek te houden?
Turbo-Tinus72
Crack
Winnaar Interlands klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009
Uit: Adamstown
Reg.: 5 juni 2007
quote:En is "we gaan op wannabe jodenjacht" strafbaar? Aangezien het klapvee uit Amsterdam helemaal niets met het Joodse volk heeft. Minimaal 99% wat in de Arena zit viert kerst en geen Jom Kipoer. Dus niet jammeren, Ajax moet het aanpakken. Maar het bestuur van Ajax is laf en durft geen daad te stellen omdat ze niet de baas in eigen huis zijn.
Rolex schreef:
(...)
Wat klopt er niet? Het is toch onwenselijk doch niet strafbaar. Zeggen dat je ze gaat vergassen of op jacht gaat wel. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? Als je Ajacieden wilt kwetsen zing je toch dat alle Ajaxsupporters dood moeten, dan benoem je het bij de naam en weet iedereen wat je ermee wilt zeggen.
Rolex
Icoon
quote:Yep, is strafbaar. Probeer maar eens ...
Turbo-Tinus72 schreef:
(...)
En is "we gaan op wannabe jodenjacht" strafbaar?
Turbo-Tinus72
Crack
Winnaar Interlands klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2008/2009
Uit: Adamstown
Reg.: 5 juni 2007
quote:Bekt zo rot. Dan zou smurfenjacht en Vossenjacht scanderen dus ook strafbaar zijn. Aangezien wannabe Joden en Smurfen beide alleen in sprookjes echt bestaan.
Rolex schreef:
(...)
Yep, is strafbaar. Probeer maar eens ...
wateringer
Legende
Vak: Maastribune - V
Droomaankoop: John Guidetti
Reg.: 10 juni 2001
quote:Met joden worden toch ajacieden bedoeld? Niet net doen of je neus bloedt he?
Rolex schreef:
(...)
gyan
Vedette
Vak: Olympiatribune - Z4
Reg.: 30 oktober 2008
Rolex
Icoon
quote:Je begrijpt mij heel goed ..... We worden ook snavels genoemd of weet ik niet wat, maak daar een liedje mee/over.
wateringer schreef:
(...)
Met joden worden toch ajacieden bedoeld? Niet net doen of je neus bloedt he?
FRjack
Vedette
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 3 januari 2009
quote:We gaan op snaveljacht? Dan krijgen we de vogelbescherming op ons dak. Dat is ex aequo met het CIDI.
Rolex schreef:
(...)
Je begrijpt mij heel goed ..... We worden ook snavels genoemd of weet ik niet wat, maak daar een liedje mee/over.
FrFc
Administrator
Vak: Marathontribune - EE
Droomaankoop: Przemyslaw Tyton
Reg.: 5 september 2009
quote:Niet te vergeten een spoeddebat in de 2e kamer door de Pvdd.
FRjack schreef:
(...)
We gaan op snaveljacht? Dan krijgen we de vogelbescherming op ons dak. Dat is ex aequo met het CIDI.
Rolex
Icoon
quote:
FRjack schreef:
(...)
We gaan op snaveljacht? Dan krijgen we de vogelbescherming op ons dak. Dat is ex aequo met het CIDI.
Pepe
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam
Vak: Stadiontribune - T
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 22 april 2005
goudkuipje
Crack
Uit: Haarlem
Droomaankoop: Mauro Zárate
Reg.: 30 maart 2005
quote:Hij was maar een neus in het wit en het rood .
Rolex schreef:
(...)
Je begrijpt mij heel goed ..... We worden ook snavels genoemd of weet ik niet wat, maak daar een liedje mee/over.
Feyenoordfan01
International
Reg.: 21 juni 2005
quote:Gezien het verleden? Gezien het verleden zou refereren aan het bombardement op Rotterdam dus ook strafbaar moeten zijn dunkt mij
gyan schreef:
In principe is 'hamas, hamas, joden aan het gas' en 'we gaan op jodenjacht' wel strafbaar gezien het verleden.
Maar teksten als 'wie niet springt die is een jood' of 'kutjoden' zijn niet strafbaar. Daar is ook niets antisemitisch aan.
gyan
Vedette
quote:Omdat je expliciet verwijst naar het uitroeien van joden is dat strafbaar. Het is een vorm van antisemitisme, ook al doel je daar niet op. Verwijzen naar een bombardement is niet racistisch of discriminerend, maar wel ongepast. Ik denk niet dat dat strafbaar is.
Feyenoordfan01 schreef:
(...)
Gezien het verleden? Gezien het verleden zou refereren aan het bombardement op Rotterdam dus ook strafbaar moeten zijn dunkt mij
Of is het sterven van een jood in de oorlog erger dan het sterven van een rotterdammer in de oorlog?
Feyenoordfan01
International
Reg.: 21 juni 2005
quote:Stel je voor, ik stop zoveel mogelijk joden in kampen en vermoord ze: mijn doel is dan uitroeien van de joden, maar dit zal nooit helemaal lukken omdat er ook een gedeelte ondergedoken of bijvoorbeeld in Amerika woont.
gyan schreef:
(...)
Omdat je expliciet verwijst naar het uitroeien van joden is dat strafbaar. Het is een vorm van antisemitisme, ook al doel je daar niet op. Verwijzen naar een bombardement is niet racistisch of discriminerend, maar wel ongepast. Ik denk niet dat dat strafbaar is.
Aragorn
Icoon
Uit: Nijmegen
Reg.: 17 november 2002
quote:vreemd genoeg hoor je daar de media zelden wat over
Feyenoordfan01 schreef:
(...)
Gezien het verleden? Gezien het verleden zou refereren aan het bombardement op Rotterdam dus ook strafbaar moeten zijn dunkt mij
Of is het sterven van een jood in de oorlog erger dan het sterven van een rotterdammer in de oorlog?
gyan
Vedette
quote:Beide zijn natuurlijk strafbaar en in beide gevallen is sprake van massamoord. Joden worden gezien als ras (dus niet alleen een geloof want volgens mij is het zo dat wanneer je niet als jood wordt geboren je er nooit helemaal bij kunt horen) en daardoor is het ook meteen racistisch. Rotterdammers zijn geen volk of ras, het zijn gewoon mensen die in Rotterdam wonen. Daarom is dit geen vorm van racisme. Discriminerend is het overigens wel, omdat je dus alle inwoners van Rotterdam wil vermoorden en alle niet-inwoners van Rotterdam wel, je maakt dus onderscheid tussen groepen. Het vermoorden van joden is dus discriminerend en ook nog eens racistisch.
Feyenoordfan01 schreef:
(...)
Stel je voor, ik stop zoveel mogelijk joden in kampen en vermoord ze: mijn doel is dan uitroeien van de joden, maar dit zal nooit helemaal lukken omdat er ook een gedeelte ondergedoken of bijvoorbeeld in Amerika woont.
Stel je voor, ik stuur al mijn bommenwerpers de lucht in en laat ze heel Rotterdam platgooien met als doel om alle rotterdammers te vermoorden, maar dit zal nooit helemaal lukken omdat er ook een gedeelte in de schuilkelder zit of bijvoorbeeld buiten de stad is.
Wat is het verschil tussen de twee? (serieuze vraag, niet kwetsend bedoeld)
Rolex
Icoon
quote:Lijkt mij niet strafbaar én origineel.
goudkuipje schreef:
(...)
Hij was maar een neus in het wit en het rood .
Hij was maar een neus en nu is hij dood.
De herrinnering blijft aan die neus met zijn lach.
De knjb heeft alles gegeven wat een ander niet mag.
Niemand kon beter zijn want hij was toch zo goed.
Maar na altijd dat janken niemand die hem nog moet.
Strafbaar ja of nee ???
draaideur
Meervoudig international
Uit: Rotterdam
Reg.: 18 augustus 2011
quote:Navels, navels, fuck de snavels.
Rolex schreef:
(...)
weshoofd ![]()
ontopichoofd ![]()
Icoon
Uit: kijktoren
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Wouter Gudde
Reg.: 10 augustus 2005
Deze topic is open en bestaat uit 122 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 »
Feyenoord Forums » B - Voetbal en andere sporten » Eredivisie & Jupiler League » Ajax-perikelen (deel 18)

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "ZATERDAG1945 UURFEYENOORD-RKC WAALWIJK".
Wat vind jij van de nieuwe shirts voor komend seizoen (bekijk)
Van de Feyenoord-fans denkt 13,8% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Feyenoord Netwerk nog beter te maken.