Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Eredivisie en de Jupiler league
Ajax-perikelen deel 9
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 102 pagina's: « 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 102 »

Poster
Topic: Ajax-perikelen deel 9 
jezus christus
Vedette

Vak: -
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 6 oktober 2008 om 20:33:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fcuvrouw schreef:

Knjb zet zichzelf voor lul in heel nl behalve daar in 020 meten met 2 maten maar ja tos a#j# he

alleen zitten ze daar niet mee. gisteren nog even gelet op kjstuntela...had weer last van zwabberende armen en sloeg menigeen in zijn bek...mag kennelijk........
 Help mods!
Pool: 1203eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.410,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
De Sigaar Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 6 oktober 2008 om 21:59:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Friendly Fire schreef:

(...)

Comp03: Fey-Aja - Geen penalty Fey na overtreding op Makaay.

pfff overtreding was BUITEN de '16',daar waren ze zelfs in elke nabeschouwing het over eens.
Wel de feiten weten.

De penaltywaardige overtreding was BINNEN het strafschopgebied begonnen. Dat is de norm. Wat er buiten het strafschopgebied gebeurde was ook een overtreding maar toen gaf de scheids de voordeelregel omdat Makaay een duidelijke scoringskans had.
 Help mods!
Pool: 136eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: 158e / 394e / 145eOpstelling: 4-4-2
Jan van Galen
Nationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 9 november 2000
Gepost op 6 oktober 2008 om 22:15:12.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tnx Sigaar.
Het is de zoveelste bevestiging dat Ajacieden alleen maar zien wat tegen hun is, en het geheugen van een goudvis hebben als het gaat om zaken waar ze voordeel uit hebben gehaald. Daarom is dat lijstje van het PSV-netwerk ook hard nodig.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.496,9VoVo: -Opstelling: -
Tommassi
Vaste waarde in elftal

Reg.: 3 juli 2004
Gepost op 7 oktober 2008 om 21:32:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Helaas voor 'De Sigaar' is een Scheidsrechter geen jurist, die een zaak een paar dagen kan voorbereiden. Hij is de rechter die zich niet kan inlezen in een zaak en uiteindelijk situaties inschat op intuïtie. Maar goed ik ben blij om te zien dat volgens velen Ajax gematst is door de KNVB.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.386,2VoVo: -Opstelling: -
Jan van Galen
Nationale topspeler

Gepost op 7 oktober 2008 om 22:21:40.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Tommassi schreef:
Maar goed ik ben blij om te zien dat volgens velen Ajax gematst is door de KNVB.

Leuk he, expres foute conclusies trekken!
Maar ik snap best dat jullie een rookgordijn proberen op te trekken om maar niet toe hoeven te geven dat Ajax net als iedere andere club de scheids soms mee heeft, en soms tegen...

Help mods!
Tommassi
Vaste waarde in elftal

Gepost op 7 oktober 2008 om 22:24:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Leuk he, uren lopen zeiken over iets waar elk normaal denkend mens het allang over eens is. Zoek me postings maar op op het AN of PN...

Maar je hebt gelijk ik trek daar een conclusie die nergens opgebasseerd is inderdaad.
 Help mods!
Vedette

Gepost op 7 oktober 2008 om 22:37:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Tommassi schreef:

Helaas voor 'De Sigaar' is een Scheidsrechter geen jurist, die een zaak een paar dagen kan voorbereiden. Hij is de rechter die zich niet kan inlezen in een zaak en uiteindelijk situaties inschat op intuïtie. Maar goed ik ben blij om te zien dat volgens velen Ajax gematst is door de KNVB.

Een scheidsrechter is inderdaad geen jurist. Hij is de leider van het spel en doet dat onder andere met het proberen toe te passen van de Spelregels voor het Veldvoetbal en verdere aanwijzingen die in de Handleiding voor Scheidsrechters staan en vervolgens de verdere instructies die tijdens bijeenkomsten in Zeist door de KNVB gegeven worden.
Een mond vol maar dat is het.

Als er dus een spelsituatie achteraf beoordeeld wordt, zoals in het geval Makaay gebruik ik bovenstaande procedure. Niet vreemd als je bedenkt dat ik in het verleden ook scheidsrechter geweest ben.

Er is dus geen sprake van enige juridische overwegingen omdat de beslissing van de scheidsrechter op het moment van het beoordelen bindend is. Dat staat in diezelfde regels beschreven.

Maar als ik dan lees dat allerlei dilletanten vertellen dat de overtreding op Makaay buiten de 16 begonnen zou zijn en dat dat beslissend zou zijn moet ik ze uit de droom helpen zoals ik dat in mijn voorgaande post gedaan heb. Niet meer en niet minder.
 Help mods!
Pool: 136eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: 158e / 394e / 145eOpstelling: 4-4-2
Mr Bean collumnist
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: Maastribune - W1
Reg.: 20 augustus 2004
Gepost op 8 oktober 2008 om 00:50:23.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Een scheidsrechter is inderdaad geen jurist. Hij is de leider van het spel en doet dat onder andere met het proberen toe te passen van de Spelregels voor het Veldvoetbal en verdere aanwijzingen die in de Handleiding voor Scheidsrechters staan en vervolgens de verdere instructies die tijdens bijeenkomsten in Zeist door de KNVB gegeven worden.
Een mond vol maar dat is het.

Als er dus een spelsituatie achteraf beoordeeld wordt, zoals in het geval Makaay gebruik ik bovenstaande procedure. Niet vreemd als je bedenkt dat ik in het verleden ook scheidsrechter geweest ben.

Er is dus geen sprake van enige juridische overwegingen omdat de beslissing van de scheidsrechter op het moment van het beoordelen bindend is. Dat staat in diezelfde regels beschreven.

Maar als ik dan lees dat allerlei dilletanten vertellen dat de overtreding op Makaay buiten de 16 begonnen zou zijn en dat dat beslissend zou zijn moet ik ze uit de droom helpen zoals ik dat in mijn voorgaande post gedaan heb. Niet meer en niet minder.

Duidelijke en klare taal van deze oude top arbiter!
 Help mods!
Pool: 923eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Jan van Galen
Nationale topspeler

Gepost op 8 oktober 2008 om 14:38:12.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Tommassi schreef:

Leuk he, uren lopen zeiken over iets waar elk normaal denkend mens het allang over eens is.
Dan is er op het Ajax-netwerk dus nauwelijks een normaal denkend mens te vinden....
 Help mods!
Tommassi
Vaste waarde in elftal

Gepost op 8 oktober 2008 om 14:42:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat zou goed kunnen.
 Help mods!
Chivu & Co
Jeugdspeler

Reg.: 7 oktober 2008
Gepost op 8 oktober 2008 om 17:18:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jan van Galen schreef:

(...)
Dan is er op het Ajax-netwerk dus nauwelijks een normaal denkend mens te vinden....

Objection your honour!
Zeg het maar, gaan we nog even door over de schwalbes van Suarez, de overtreding buiten de 16 op Makaay, de ippon van Bahia op Suarez en het duwtje van Furby Emanuelson?
 Help mods!
Pool: 730eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.497,4 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Jan van Galen
Nationale topspeler

Gepost op 8 oktober 2008 om 17:50:15.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:
Objection your honour!
Zeg het maar, gaan we nog even door over de schwalbes van Suarez, de overtreding buiten de 16 op Makaay, de ippon van Bahia op Suarez en het duwtje van Furby Emanuelson?

Neuh.... ik heb genoeg gezien en gehoord...
 Help mods!
Rolex
Vedette

Uit: Zuid Holland
Reg.: 19 mei 2003
Gepost op 8 oktober 2008 om 19:20:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jan van Galen schreef:

(...)

Is dit dan mbt de Ajacieden of iedereen die daar post? In dat laatste geval zijn er hier nog veel meer mensen die zich deze uitspraak dan mogen aanrekenen
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.402,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Vedette

Gepost op 8 oktober 2008 om 19:28:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rolex schreef:

(...)

Is dit dan mbt de Ajacieden of iedereen die daar post? In dat laatste geval zijn er hier nog veel meer mensen die zich deze uitspraak dan mogen aanrekenen

Help mods!
jezus christus
Vedette

Reg.: 18 september 2004
Gepost op 9 oktober 2008 om 08:15:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

(...)

Objection your honour!

for your info, de actie tussen Bahia en zuuranus was er meer 1 van vrij worstelen, zeker ook van de kant van die zuuranus, Bahia verdedigde zich gewoon. en het duwtje van urby et orbi was nu juist wel een ippon...gezien hoe mols domweg door de lucht op zijn rug werd gesmeten?

heb je afgelopen zondag ook de wapperende handjes van vrind kutkonijn aanschouwd? wederom niet bestraft? ga toch naar je neuzenforumpie calimero.
 Help mods!
Pool: 1203eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.410,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Turbo-Tinus72
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 5 juni 2007
Gepost op 9 oktober 2008 om 08:29:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Om een of andere mysterieuze reden zien ze in Amsterdam niet dat Huntelaar al jaren met regelmaat met z'n armen loopt te zwaaien? Natuurlijk worden de eventuele dubieuse scheidsrechterlijke beslissingen erg dik aangezet en wordt er flink de Calimero uit gehangen in Amstedam. Maar de zwaaiende molenwieken van meneer Huntelaar zien ze maar snel door de vingers.
 Help mods!
Pool: 130eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: 456e / 706e / 521eOpstelling: 4-4-2
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 08:42:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Turbo-Tinus72 schreef:

Om een of andere mysterieuze reden zien ze in Amsterdam niet dat Huntelaar al jaren met regelmaat met z'n armen loopt te zwaaien? Natuurlijk worden de eventuele dubieuse scheidsrechterlijke beslissingen erg dik aangezet en wordt er flink de Calimero uit gehangen in Amstedam. Maar de zwaaiende molenwieken van meneer Huntelaar zien ze maar snel door de vingers.

Het is opvallend te noemen dat wanneer stuntelaar een internationale wedstrijd speelt hij wel bestraft wordt voor zijn gezwaai, geduw en getrek. De bal wordt er zelfs voor op de stip gelegd.
Dat lijkt in Nederland ondenkbaar te zijn. Hier heeft hij een status aparte. Hij mag molenwieken wat hem belieft, aan shirts hangen tot ze 3 meter lang zijn of aanmerkingen maken op de leiding binnen en buiten het veld zonder ook maar bestraft te worden.
Ik vind het opvallend dat ik daar nooit commentaar op hoor van Jaap Uilenberg die in andere gevallen wel steeds haantje de voorste is.
 Help mods!
Geurt
Bankzitter

Uit: hilversum
Reg.: 9 maart 2006
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:19:15.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Het is opvallend te noemen dat wanneer stuntelaar een internationale wedstrijd speelt hij wel bestraft wordt voor zijn gezwaai, geduw en getrek. De bal wordt er zelfs voor op de stip gelegd.
Dat lijkt in Nederland ondenkbaar te zijn. Hier heeft hij een status aparte. Hij mag molenwieken wat hem belieft, aan shirts hangen tot ze 3 meter lang zijn of aanmerkingen maken op de leiding binnen en buiten het veld zonder ook maar bestraft te worden.
Ik vind het opvallend dat ik daar nooit commentaar op hoor van Jaap Uilenberg die in andere gevallen wel steeds haantje de voorste is.

Volgens mij had Jaap die klungelaar juist als voorbeeld gesteld als zijnde een 'vervuiler' of ben ik in de war?
 Help mods!
Pool: 348eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.440,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Montezuma
Vedette

Vak: Olympiatribune - N
Reg.: 16 september 1999
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:28:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Het is opvallend te noemen dat wanneer stuntelaar een internationale wedstrijd speelt hij wel bestraft wordt voor zijn gezwaai, geduw en getrek. De bal wordt er zelfs voor op de stip gelegd.

Het was toch Uilenberg die Huntelaar als afzichtwekkend voorbeeld bombardeerde in de voorbereiding, gelardeerd met Don Quichotte achtig filmmateriaal, waarin je het een willekeurige speler zag opnemen tegen die vermaledijde molenwiekende HaasJan, en het afleggen natuurlijk. Misschien wel dat de daaropvolgende commotie de scheidsrechters Haasjan op typisch hollandse wijze ertoe dwong om hem gedurende onbepaalde tijd een mooie blanco checque te geven om eens flink uit te delen, dit om hem vooral maar niet te hoeven stigmatiseren. Zo van: kijk eens hoe objectief wij zijn, Haasjan elleboogt het gebit van zijn tegenspeler tot een kopie van het zijne, maar hoho, dit is geen opzet, wij zijn onafhankelijk hoor, dat voorbeeld toen was alleen maar een willkeurig voorbeeld. Had iedereen kunnen zijn. Wat dat betreft is er weinig verschil tussen een willekeurige scheidsrechter en een willekeurige burgemeester van een willekeurige middelgrote stad, willekeurig vernoemd naar een willekeurige kaas, of andersom. Pure willekeur dus.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 11:41:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Geurt schreef:

(...)

Volgens mij had Jaap die klungelaar juist als voorbeeld gesteld als zijnde een 'vervuiler' of ben ik in de war?

Dat was inderdaad even in de voorbereiding van het seizoen. Nu zijn we 5 competitiewedstrijden en een bekerwedstrijd verder en het afschrikwekkende voorbeeld van Uilenberg gaat gewoon door met het creëren van nieuwe afschrikwekkende voorbeelden. Dit alles onder het toeziend oog van de zeer stille Jaap Uilenberg.
 Help mods!
Chivu & Co
Jeugdspeler

Reg.: 7 oktober 2008
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:49:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jezus christus schreef:
for your info, de actie tussen Bahia en zuuranus was er meer 1 van vrij worstelen, zeker ook van de kant van die zuuranus, Bahia verdedigde zich gewoon. en het duwtje van urby et orbi was nu juist wel een ippon...gezien hoe mols domweg door de lucht op zijn rug werd gesmeten?

heb je afgelopen zondag ook de wapperende handjes van vrind kutkonijn aanschouwd? wederom niet bestraft? ga toch naar je neuzenforumpie calimero.

Allereerst hartelijk dank voor je warme welkom op dit forum.
Ik neem aan dat je een grapje maakt dat Bahia zich gewoon verdedigde... Zo niet, dan moet je je toch eens laten nakijken. Zelfs mijn schoonmoeder die slechts van ritmische gymnastiek houdt zag dat Bahia Suarez van achter omarmde op een manier waar Gerard Joling jaloers op zou worden.

Werd Mols door de lucht op zijn rug gesmeten door Urby? Emanuelson krijgt nog geen wikkel van zijn Balistoreep, zo slap is deze gast. Het is dus ondenkbaar dat hij een kerel als Mols door de lucht laat vliegen.

Genoeg hierover; je bekijkt het door een gekleurde bril want je bent Feyenoordsupporter. Althans, dat neem ik aan.

[Dit bericht is veranderd door Chivu & Co (op 9 oktober 2008 11:49:57).]
 Help mods!
Pool: 730eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.497,4 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Turbo-Tinus72
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 5 juni 2007
Gepost op 9 oktober 2008 om 11:56:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

(...)
Ik neem aan dat je een grapje maakt dat Bahia zich gewoon verdedigde... Zo niet, dan moet je je toch eens laten nakijken. Zelfs mijn schoonmoeder die slechts van ritmische gymnastiek houdt zag dat Bahia Suarez van achter omarmde op een manier waar Gerard Joling jaloers op zou worden.

Werd Mols door de lucht op zijn rug gesmeten door Urby? Emanuelson krijgt nog geen wikkel van zijn Balistoreep, zo slap is deze gast. Het is dus ondenkbaar dat hij een kerel als Mols door de lucht laat vliegen.

Genoeg hierover; je bekijkt het door een gekleurde bril want je bent Feyenoordsupporter. Althans, dat neem ik aan.

Natuurlijk had de scheidsrechter een strafschop kunnen geven aan Suarez, maar helaas voor Ajax is dat niet gebeurt. De overtreding van Emanuelson was ook eenstrafschop en jammer genoeg voor Ajax werd die wel gegeven.

Genoeg hierover; je bekijkt het door een gekleurde bril want je bent Ajaxsupporter. Althans, dat neem ik aan.
 Help mods!
Pool: 130eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: 456e / 706e / 521eOpstelling: 4-4-2
Geurt
Bankzitter

Uit: hilversum
Reg.: 9 maart 2006
Gepost op 9 oktober 2008 om 12:04:07.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

(...)Dat was inderdaad even in de voorbereiding van het seizoen. Nu zijn we 5 competitiewedstrijden en een bekerwedstrijd verder en het afschrikwekkende voorbeeld van Uilenberg gaat gewoon door met het creëren van nieuwe afschrikwekkende voorbeelden. Dit alles onder het toeziend oog van de zeer stille Jaap Uilenberg.

Het valt mij inderdaad wel op dat klungelaar op nationaal niveau weinig te vrezen heeft, misschien komt het omdat de scheidsrechters alle handen, voeten en ogen nodig hebben om die andere rat van ze in de gaten te houden.
 Help mods!
Pool: 348eMotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.440,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Vedette

Gepost op 9 oktober 2008 om 12:07:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

(...)

Jij bent overduidelijk Ajacied. Je bent hier te gast op dit netwerk dat bestemd is voor Feyenoord-supporters. Je moet dus niet gek staan te kijken dat de meesten hier beslissingen van een scheidsrechter bekijken vanuit het standpunt van Feyenoord en niet dat van Ajax.

Dat laatste is overigens in de media al volop gebeurd dus daarin lever jij geen enkele extra bijdrage meer.

Het komt op mij een beetje provocerend over dat je zoveel dagen na de wedstrijd nog steeds met al die voorgekauwde verhalen komt aanzetten.

Zo kan ik ook nog wel terug gaan naar het verleden om allerlei dubieuze beslissingen naar voren te halen die in het voordeel van Ajax uitgevallen zijn.

Ik denk dan overigens dat ik dan net zoveel pagina's moet vullen als dit hele netwerk bevat.
 Help mods!
FRB
Vedette

Vak: Maastribune - VV
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 9 oktober 2008 om 12:19:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

(...)

mAar ga nou eens inhoudelijk in op het molenwieken van Haas-Jan, de belachelijke vrijspraak van Suarez, het verschrikkelijk irritante gedrag van beide genoemde heren, de schwalbes van Suarez, het constant mekkeren bij de scheidsrechter van alle Ajacieden, etc. etc.
 Help mods!
Pool: -MotM: Feyenoord-CSKA MoskouBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 102 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk