| Poster | | Topic: Het grote geruchtentopic (deel 8) |  |
|
|
MD Vedette
Vak: - Posts: 4611 Reg.: 16 juni 2003 |
quote: Bronco schreef:
(...)
feit is helaas dat ajax meer prijzen heeft gepakt in europa, vaker kampioen is geworden enz.
Daarnaast vertrekt bijna iedereen daar naar een topclub (grygera, ibrahimovic, heitinga, sneijder, noem ze maar op)
De naam is gewoon vele malen groter in de rest van de wereld.
Feyenoord is de grootste in NL, maar daarbuiten delven we het onderspit.
Grygera - Juventus
dit seizoen maar 9 wedstrijden gespeeld: miskoop juve dus
Heitinga - Atletico Madrid (geen topclub)
Sneider - Real Madrid (topclub)
Ibra - nu bij Inter (topclub)
en je schrijft "noem maar op"
Nou, noem ze dan eens op?
Want hier blijft het wel bij qua topclubs.
[Dit bericht is veranderd door MD (op 14 mei 2008 16:04:23).]
|
|
|
Dn!S Regelmatige invaller
Uit: rotterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 271 Reg.: 26 juni 2007 |
quote: LeroyFer schreef:
(...)
Ik ben er zeker van omdat als 020 en Feyenoord zich beide melden voor dezelfde speler gaat die speler uiteindelijk toch naar 020. En raad eens over welke spelers ik het hier heb? Inderdaad! Berg. En ik kan er nog wel een paar opnoemen. Vandaar dat ik denk dat Berg uiteindelijk toch wel voor 020 zal gaan kiezen wat ook het geval is bij Sulejmani.
Ja want je weet ook zeker dat Ajax in al deze spelers geinteresseerd is? Behalve Suljemani is het nog niets over de andere spelers bekend. Je moet niet zo negatief denken over alles. Er is nog zoveel tijd en met Bosz hebben we volgens mij een behoorlijke charmeur in huis :p die nog weleens een speler over de streep weet te trekken.
Als Berg naar Ajax wil zal Huntelaar eerst moeten vertrekken, anders zal Ajax echt geen nieuwe spitsen nodig hebben, en voorlopig lijkt het er op dat Huntelaar nog een jaartje met v Basten en Bergkamp wil gaan werken.
|
|
|
akuma Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1175 Reg.: 28 februari 2007 | die berg is op door reis met een tussen stop in de eredivisie.
hij wil gewoon de top 3 bereiken daar presteren en na 1 a 2 jaar door naar de absolute top van europa misschien zelfs sub-top.
huntelaar blijft waarschijnlijk bij 020 omdat hij zowat basis plaats wil bij de europese-top zodra hij weg gaat.
zij willen: suljemani----huntelaar----suarez
als we ons gewoon melde en az is geen concurent psv heeft al genoeg spitsen is hij van ons.
hoop wel dat feyenoord zich meld en na denkt dat ze niet moeten wachten.
we moeten een scorende spits die desnoods alleen in de spits kan want makaay gaat naar peking.
[Dit bericht is veranderd door akuma (op 14 mei 2008 16:12:33).]
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6358 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: akuma schreef:
die berg is op door reis met een tussen stop in de eredivisie.
hij wil gewoon de top 3 bereiken daar presteren en na 1 a 2 jaar door naar de absolute top van europa misschien zelfs sub-top.
huntelaar blijft waarschijnlijk bij 020 omdat hij zowat basis plaats wil bij de europese-top zodra hij weg gaat.
zij willen: suljemani----huntelaar----suarez
als we ons gewoon melde en az is geen concurent psv heeft al genoeg spitsen is hij van ons.
hoop wel dat feyenoord zich meld en na denkt dat ze niet moeten wachten.
we moeten een scorende spits die desnoods alleen in de spits kan want makaay gaat naar peking.
Wil jij een speler in de Kuip dan die aangeeft eigenlijk liever naar Ajax te gaan...ik niet 
|
|
|
wimpiejansen Vedette
Vak: - Posts: 1184 Reg.: 26 februari 2004 |
quote: FRB schreef:
Groningen-spits Berg: 'AZ is geen stap vooruit, Ajax wel' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 14-mei-2008 15:47
Marcus Berg (foto) is tevreden bij FC Groningen. De 21-jarige spits was afgelopen seizoen enkele maanden geblesseerd, maar daarvoor en ook daarna heeft hij zijn waarde bewezen. Uit de statistieken blijkt dat de ploeg van Ron Jans beduidend meer punten haalt als de Zweed in de voorhoede staat. 'Het streelt me absoluut dat de cijfers zo lovend zijn, maar het gaat me te ver om te zeggen dat ik de motor van Groningen ben,' aldus een relativerende Berg in VI. 'Maar ik ben op de goede weg, daar zijn we het over eens.'
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen beweerde enkele maanden geleden dat Berg voor de Nederlandse top drie onbetaalbaar is. Berg: 'Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel. Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Al hoorde ik deze week van een ploeggenoot dat AZ me in de gaten houdt.'
'Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat niet echt een stap vooruit,' vervolgt Berg over de Alkmaarse vereniging. 'Het enige verschil is dat ze daar een rijke suikeroom hebben, maar dat is voor mij geen reden voor een transfer. De top drie, en zeker Ajax, is een ander verhaal.' De Zweed weet dat overstappen naar de Arena gevoelig ligt in Groningen, nadat afgelopen seizoen enkele belangrijke spelers door de Amsterdammers uit Euroborg werden weggeplukt. Berg is echter zeer gecharmeerd van de club waar komend seizoen Marco van Basten de touwtjes in handen heeft. 'Ajax is huge. Zeker voor buitenlanders,' weet hij. 'Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek.' (DH
sportweek.nl
Lekker weg laten blijven 
Alleen daarom al ga ik toch maar op Wilders stemmen.
Maar zonder flauwekul: Blijkbaar heeft ajaks zijn pr in het buitenland beter voor elkaar dan wij. Ook niet zo gek overigens. ajaks is nou eenmaal veel blabla, en daarvoor zijn veel mensen toch gevoelig.
Aan de andere kant geeft het wel te denken, want uiteindelijk zijn wij toch echt de laatste Nederlandse club die een europese prijs heeft binnengehaald.
Dat Berg zo'n uitspraak doet is hem nauwelijks kwalijk te nemen, vind ik.
Bosz zou hem best duidelijk kunnen maken dat er maar één 'huge' club in Nederland is, en dat zijn wij toevallig.
En dat wij het in recente jaren zeker niet minder doen dan die praatjesmakers uit Duivendrecht als 'springplank' naar de top.
Of het er in het geval van Berg toe zal gaan doen vraag ik me overigens af, want het heeft er toch alle schijn van dat Groningen, net als Heerenveen met Sulejmani, erg veel eurootjes wil ontvangen voor deze spelert.
En meer dan 10 miljoen vind ik Berg toch zeker niet waard. 
[Dit bericht is veranderd door wimpiejansen (op 14 mei 2008 16:15:51).]
|
|
|
HenkVos Nationale topspeler
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 1530 Reg.: 29 april 2006 |
quote: MD schreef:
(...)
Grygera - Juventus
dit seizoen maar 9 wedstrijden gespeeld: miskoop juve dus
Heitinga - Atletico Madrid (geen topclub)
Sneider - Real Madrid (topclub)
Ibra - nu bij Inter (topclub)
en je schrijft "noem maar op"
Nou, noem ze dan eens op?
Want hier blijft het wel bij qua topclubs.
Maxwell-> inter
v/d Vaart-> Hsv
Kluivert->Barca
litmanen->barca
Mido->As Roma
vd Meyde->Inter milan
En dan vergeet ik er nog meer.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 1175 Reg.: 28 februari 2007 |
(...)
Wil jij een speler in de Kuip dan die aangeeft eigenlijk liever naar Ajax te gaan...ik niet 
ik denk dat je t verkeerd ziet er zijn weinig mense die voor feyenoord willen spelen in t buitenland,kijk koller die koos voor een middenmotor geneens sub-top.
onze naam in europa is niet goed meer.
dat komt door de 3 jaar onder koeman en gullit.
geloof me als hij er eenmaal is zal hij blij zijn en schitteren.
waarom ajax omdat daar toch t meest naar gekeken woord door alle topclubs van europa.
zoals ik al zei hij is op door reis en wil zoveel mogelijk aandacht en bij ajax komt dat gewoon meer naar voren.
als je alleen al naar de tranfers kijkt wie zij hebben geleverd aan europa en wij.
we hebbe een deuk op gelopen en moeten die repareren.
hijheet de kwaliteiten om on ste helpen hij gaf al aan de top 3.
zodra een speler zegt 1 van de top 3 danweet je gewoon dat hij niet van plaan is hier te eindigen en puur op door reis is en 1 a 2 jaar wil schijnen en opvallen in europa.
als ajax CL haald kan hij daar heel veel van profiteren en zo door gaan de club die hij iegenlijk wil.
want als je vraagt wie is je lieveling club zegt hij echtniet ajax dat is die zweedse en waarschijnlijk een europese top club.
|
|
|
HenkVos Nationale topspeler
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 1530 Reg.: 29 april 2006 | Maar wat zegt Berg dan verkeerd? Hij zegt eigenlijk letterlijk: 'Ik zie en transfer naar Az niet zitten, maar naar een andere club in de top 3 zou ik wel gaan en in het bijzonder 020 omdat die club in Zweden enorm veel aanzien heeft. Hij zegt niet letterlijk dat hij daar heen wil.
|
|
|
FRB Vedette
quote: HenkVos schreef:
Maar wat zegt Berg dan verkeerd? Hij zegt eigenlijk letterlijk: 'Ik zie en transfer naar Az niet zitten, maar naar een andere club in de top 3 zou ik wel gaan en in het bijzonder 020 omdat die club in Zweden enorm veel aanzien heeft. Hij zegt niet letterlijk dat hij daar heen wil.
Dat "in het bijzonder" is wat mij het meeste steekt 
|
|
|
Maar wat zegt Berg dan verkeerd? Hij zegt eigenlijk letterlijk: 'Ik zie en transfer naar Az niet zitten, maar naar een andere club in de top 3 zou ik wel gaan en in het bijzonder 020 omdat die club in Zweden enorm veel aanzien heeft. Hij zegt niet letterlijk dat hij daar heen wil.
eindelijk nog iemand die t begrijpt.
denke mense niet dat hij ook wel weet dat ajax
standaard 4-3-3 speelt en er geen plaats voor hem is.
hij weet ook wel dat huntelaar zowat geen wedstrijde mist in een jaar dus zou hij zowat niet spelen.
(...)
Dat "in het bijzonder" is wat mij het meeste steekt :denk
die jonge kan zegge ik wil naar een europese top club ac milaan maar als arsenal zich meld zal hij een gat in de lucht springe en niet meer aan ac denke
[Dit bericht is veranderd door akuma (op 14 mei 2008 16:34:48).]
|
|
|
FRB Vedette
Vak: Maastribune - VV Posts: 6358 Reg.: 7 augustus 2005 | Opzouten met die hele Berg en Sulejmani 
|
|
|
FRFORZA Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - Z2 Posts: 1000 Reg.: 17 april 2003 |
Precies, ik snap ook niet waar al die ophef nou vandaan komt dat hij niet naar Feyenoord wil. Hij heeft alleen gezegd dat zijn voorkeur bij 020 ligt.
Aan ons dus de taak om te zorgen dat hij zijn voorkeur gaat veranderen
Nodig hem uit op het kantoor van Bosz en laat hem de jubileum dvd-reeks zien. Gegarandeerd succes 
|
|
|
LeroyFer  Aanstormend talent
Uit: Heemstede Vak: Maastribune - V Posts: 758 Reg.: 29 februari 2008 |
Opzouten met die hele Berg en Sulejmani 
Berg niet dat egrucht mag van mij nog wel even blijven Sulejmani idd ook opzouten ermee op dit forum 
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 | Hecht nou alsjeblieft niet teveel waarde aan uitspraken van wie dan ook binnen het voetbal. Ik meen me te herinneren dat Modric enkel naar Arsenal of FC Barcelona wilde, nu speelt hij bij Tottenham Hotspur.
Alle deuren zijn nog gewoon geopend (wat betreft Vadocz, Berg en ja, zelfs Sulejmani) en gezien de recente historie mogen we best wat vertrouwen hebben in Bosz, die man is gewoon keihard bezig.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 14 mei 2008 16:38:46).]
|
|
|
FRB Vedette
(...)
Berg niet dat egrucht mag van mij nog wel even blijven Sulejmani idd ook opzouten ermee op dit forum 
Iemand die op welke manier aangeeft de neuzen boven ons te verkiezen is wat mij betreft niet welkom meer 
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
Sorry hoor maar elke speler die wij willen hebben wil liever naar 020. Dus streep Berg, Vadocz en Sulejmani maar DEFINITIEF van het lijstje af als mogelijke volgende aankoop van Feyenoord.
Volgens mij is met hen ook nooit gesproken (dat maakt de pers er maar van) en komen de nieuwe spelers bij Feyenoord uit een totaal andere hoek....
(trouwens die Hongaar is middenvelder en daar lkigt de prioriteit totaal niet (meer))
[Dit bericht is veranderd door willem van Hanegem (op 14 mei 2008 16:43:39).]
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 |
(...)
Iemand die op welke manier aangeeft de neuzen boven ons te verkiezen is wat mij betreft niet welkom meer 
Dan kunnen we wel stoppen met zoeken naar Triple-A spelers, zeker die hun oorsprong in het buitenland hebben. Ajax heeft gewoon een grotere naam en of dat gezien de recente historie nou terecht is of niet is van minder belang.
|
|
|
FRB Vedette
quote: Moosie schreef:
(...)
Dan kunnen we wel stoppen met zoeken naar Triple-A spelers, zeker die hun oorsprong in het buitenland hebben. Ajax heeft gewoon een grotere naam en of dat gezien de recente historie nou terecht is of niet is van minder belang.
Als ze het zelf niet naar buiten brengen weet ook niemand het en kan niemand er zich aan ergeren. Na een paar dagen in de Kuip zijn ze al helemaal bijgedraaid
Spelers die zelf in de pers dit soort dingen roepen hebben bij mij al af gedaan.
|
|
|
LeroyFer  Aanstormend talent
Uit: Heemstede Vak: Maastribune - V Posts: 758 Reg.: 29 februari 2008 | Jan de Jonge in beeld als assistent Feyenoord.
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 |
(...)
Als ze het zelf niet naar buiten brengen weet ook niemand het en kan niemand er zich aan ergeren. Na een paar dagen in de Kuip zijn ze al helemaal bijgedraaid
Spelers die zelf in de pers dit soort dingen roepen hebben bij mij al af gedaan.
Ach... zoals ik al zei kan je je afvragen wat de waarde van dit soort verhalen zijn. Feitelijk gezien is het enige wat hij gezegd heeft dat Ajax een bekende naam is in Zweden en dat het een grote club is, ja, en, dus?
Ik kan me herinneren dat ik me ook zo liet opnaaien in eerdere transferperioden, maar als ik sommige hier zie reageren kunnen we ook wel wat geld achter de hand houden voor een Chinook. Anders word de huidige helicopter te klein voor al die spelers die gepresenteerd 'moeten' worden op de Open Dag.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 14 mei 2008 16:48:12).]
|
|
|
FRB Vedette
quote: Moosie schreef:
(...)
Ach... zoals ik al zei kan je je afvragen wat de waarde van dit soort verhalen zijn. Feitelijk gezien is het enige wat hij gezegd heeft dat Ajax een bekende naam is in Zweden en dat het een grote club is, ja, en, dus?
Ik kan me herinneren dat ik me ook zo liet opnaaien in eerdere transferperioden, maar als ik sommige hier zie reageren kunnen we ook wel wat geld achter de hand houden voor een Chinook, anders word de huidige helicopter te klein voor al die spelers die binnen 'moeten' komen volgens sommigen hier.
Nee hij verkiest duidelijk Ajax boven Feyenoord, PSV en zeker AZ. Ik kan met geen mogelijkheid zijn uitspraken anders interpreteren. En nogmaals: dergelijke spelers moet ik niet meer.
Alle serieuze en minder serieuze nieuwssites nemen zijn uitspraken nu al over.
Die Berg is toch lang genoeg in Nederland om te begrijpen wat dergelijke uitspraken met supporters doen.
|
|
|
(...)
Nee hij verkiest duidelijk Ajax boven Feyenoord, PSV en zeker AZ. Ik kan met geen mogelijkheid zijn uitspraken anders interpreteren. En nogmaals: dergelijke spelers moet ik niet meer.
Die Berg is toch lang genoeg in Nederland om te begrijpen wat dergelijke uitspraken met supporters doen.
nee kijk maar naar t groningen forum was daar ff en zij zijn ook niet blij dat hij gezegt de top 3 vooral ajax aangezien zij ajax bloed kunnen drinken.
jij bent in iedergeval niet meer te overtuigen dt is duidelijk
ik hoop dat hij komt want als makaay naar peking gaat zullen we hem nodig hebben.
ajax is geneens geintresseerd in deze jonge zij willen en blijven 4-3-3 spelen en als zij moeten kiezen tussen huntlaar en hem is de keus snel gemaakt.
ik sprak een vriend van me die voor ajax is en hij zei: dat vele ajax fans hem niet goed genoeg vinden en liever iemand anders willen zien als huntelaar vertrekt.
|
|
|
Mario Been Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1501 Reg.: 1 juni 2003 |
(...)
Stel je niet zo aan, man. Als wij Berg kunnen krijgen, dan moeten we dat doen. Als dit soort 'lichte' uitspraken al de deur dicht doen dan worden we nooit meer een topclub.
|
|
|
FRB Vedette
quote: akuma schreef:
(...)
nee kijk maar naar t groningen forum was daar ff en zij zijn ook niet blij dat hij gezegt de top 3 vooral ajax aangezien zij ajax bloed kunnen drinken.
jij bent in iedergeval niet meer te overtuigen dt is duidelijk
ik hoop dat hij komt want als makaay naar peking gaat zullen we hem nodig hebben.
ajax is geneens geintresseerd in deze jonge zij willen en blijven 4-3-3 spelen en als zij moeten kiezen tussen huntlaar en hem is de keus snel gemaakt.
ik sprak een vriend van me die voor ajax is en hij zei: dat vele ajax fans hem niet goed genoeg vinden en liever iemand anders willen zien als huntelaar vertrekt.
Die Ajax-fans hebben er dan kijk op want naast zijn domme uitspraken vind ik hem ook niet goed genoeg voor Feyenoord.
|
|
|
maasie Jeugdspeler
Vak: - Posts: 61 Reg.: 6 augustus 2005 |
(...)
Ik denk dat Landzaat als Amsterdammer diep van binnen liever bij Ajax speelt dan bij Feyenoord.
|
|
|