| Poster | | Topic: Het grote geruchtentopic (deel 8) |  |
|
|
Moon Basisspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 626 Reg.: 20 augustus 2007 | Ik vind Ghaly wel een interresante optie. Was altijd een goede technische speler, die nu hopelijk wat minder foutjes maakt. Deed het bij de spurs ook niet zo slecht maar na dat incident met Jol ging het bergafwaarts.
|
|
|
beppie172 Aanstormend talent
Uit: Utreg Vak: Marathontribune - H Posts: 147 Reg.: 13 juli 2006 |
quote: geraldo di basta schreef:
Groningen heeft bod gedaan van 2 miljoen op Meeuwis, dus als Feyenoord komt moeten ze rond de 3,5 miljoen moeten betalen !
Lijkt me onzin. Als Roda akkoord gaat met 2 miljoen van Groningen en geven dan toestemming om te praten is 2 miljoen van ons ook voldoende. Groningen is een grotere concurrent van Roda JC dan Feyenoord.
Maar Meeuwis zal echt niet vertrekken naar Groningen, daar schiet ie namelijk weinig mee op. Het geeft wel aan dat het een aardige voetballer is want Groningen zit maar zelden mis met hun scouting (zie ook Powel die voor een paar ton de ballen er nu wekelijks inschiet. Die had bij ons moeten zitten als 2e spits).
|
|
|
FCBG Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 158 Reg.: 18 mei 2007 |
quote: beppie172 schreef:
(...)
Lijkt me onzin.
quote:
FC Groningen doet bod op Meeuwis van Roda JC
GRONINGEN - FC Groningen is serieus geïnteresseerd in Roda JC middenvelder Marcel Meeuwis.
Manager Technische Zaken Henk Veldmate heeft vrijdagavond bevestigd dat FC Groningen een bod heeft uitgebracht op de 27-jarige speler, die nog tot medio 2012 onder contract staat in Kerkrade. "We hebben een eerste bod uitgebracht. Roda JC wilde hier in eerste instantie niets van weten, maar is vervolgens toch met een vraagprijs gekomen. Er zit nog wel een groot verschil tussen beide bedragen. We zitten nu midden in deze zaak en noemen daarom zeker geen bedragen op dit moment."
Marcel Meeuwis is aanvoerder en bezig aan zijn tweede seizoen bij Roda JC en speelde eerder bij Willem II en VVV Venlo.
|
|
|
feyenoordanko Basisspeler
Uit: Zandvoort Vak: - Posts: 356 Reg.: 21 juli 2004 |
quote: martiemart schreef:
(...)
Dan mag jij mij gaan vertellen waar op transfermarkt.de 
@casaoui100- Als je iets te zeggen hebt zeg dan iets wat waar is of geloofwaardig en vertel waar het staat. Anders kan je beter naar een ander forum gaan!
|
|
|
nefertete  Bankzitter
Vak: - Posts: 674 Reg.: 7 januari 2008 | voor wat het waard is.......bron voetbalzone.....
Feyenoord heeft belangstelling voor Xisco. De 21-jarige aanvaller van Deportivo la Coruña heeft met zijn vijf doelpunten in de laatste twee wedstrijden de nodige aandacht op zich gevestigd. Het bestuur van de Rotterdammers zou door Roy Makaay, voormalig lid van Superdepor, op de aanvaller zijn gewezen. (La Voz de Galicia)
|
|
|
casaoui100  Talent
Vak: - Posts: 66 Reg.: 24 maart 2008 |
quote: nefertete schreef:
voor wat het waard is.......bron voetbalzone.....
Feyenoord heeft belangstelling voor Xisco. De 21-jarige aanvaller van Deportivo la Coruña heeft met zijn vijf doelpunten in de laatste twee wedstrijden de nodige aandacht op zich gevestigd. Het bestuur van de Rotterdammers zou door Roy Makaay, voormalig lid van Superdepor, op de aanvaller zijn gewezen. (La Voz de Galicia)
ik hoop dat hij komt
|
|
|
beppie172 Aanstormend talent
Uit: Utreg Vak: Marathontribune - H Posts: 147 Reg.: 13 juli 2006 |
quote: FCBG schreef:
(...)
Wat ik bedoelde met "Het lijkt me onzin", is dat het onzin is dat Feyenoord 3,5 miljoen moet betalen en Groningen maar 2 miljoen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ie voor Groningen kiest als Feyenoord daadwerkelijk geinteresseerd is.
Ik heb 'm er graag bij, want ik zie in hem een speler die uit kan groeien tot de nieuwe Paultje Bosvelt.
|
|
|
geraldo di basta Nationale topspeler
Uit: krimpen aan den ijssel Vak: Olympiatribune - DD Posts: 842 Reg.: 15 februari 2003 |
quote: beppie172 schreef:
(...)
Wat ik bedoelde met "Het lijkt me onzin", is dat het onzin is dat Feyenoord 3,5 miljoen moet betalen en Groningen maar 2 miljoen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ie voor Groningen kiest als Feyenoord daadwerkelijk geinteresseerd is.
Ik heb 'm er graag bij, want ik zie in hem een speler die uit kan groeien tot de nieuwe Paultje Bosvelt.
Het gaat erom dat Groningen nu een eerste bod heeft neergelegd en dat Groningen echt wel mee gaat bieden en dus de prijs opgedreven word !
Theo Janssen gaat wat blijkt voor 3 miljoen naar Twente, vind ik ook veel geld !
quote: casaoui100 schreef:
(...)
ik hoop dat hij komt
Ken je die jongen dan, wat een meeloperij zeg !
Een Spaans talent krijgt wel ineens het voordeel maar een eigen jeugdspits niet .Heel raar, kijk het ligt anders als hij al een hele tijd in de basis speelt en zich al een seizoen bewezen heeft.
Wij hebben ook spitsen in de jeugd en waarom zijn die buitenlanders van tweederangs topclubs wel ineens beter?
Daarom halen al die echte grote clubs spelers bij ons weg in Nederland omdat we geen talent hebben Kom op zeg !
We moeten ze eerder de kans en het vertrouwen geven.
[Dit bericht is veranderd door geraldo di basta (op 12 april 2008 12:10:46).]
|
|
|
Frank Mir Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12597 Reg.: 6 mei 2004 | Feyenoord heeft belangstelling voor Xisco. De 21-jarige aanvaller van Deportivo la Coruña heeft met zijn vijf doelpunten in de laatste twee wedstrijden de nodige aandacht op zich gevestigd. Het bestuur van de Rotterdammers zou door Roy Makaay, voormalig lid van Superdepor, op de aanvaller zijn gewezen. (La Voz de Galicia)
bron:voetbalzone.nl
|
|
|
Nick.K Nationale topspeler
Uit: Roosendaal Vak: Olympiatribune - P Posts: 847 Reg.: 7 januari 2001 |
quote: casaoui100 schreef:
(...)
droog
el ahmadi en sulejmani tekenen volgend seizoen bij feyenoord
transfermarkt.de
Tymoschuck stond al in de lijst van feyenoord spelers op transfermarkt.de, ik kan me niet herinneren Tymo in het shirt van feyenoord te hebben gezien
|
|
|
Rotterdam Subway Nationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 846 Reg.: 28 juli 2006 |
quote: Nick.K schreef:
(...)
Tymoschuck stond al in de lijst van feyenoord spelers op transfermarkt.de, ik kan me niet herinneren Tymo in het shirt van feyenoord te hebben gezien
Ik wel, maar dat had iemand hier gefotosoept. 
|
|
|
Mr.Makaay Jeugdspeler
Vak: - Posts: 40 Reg.: 20 juli 2007 | casaoui100 je zegt dat Sulejmani en El Ahamdi volgend seizoen tekenen bij Feyenoord, plaats dan meteen ff de link erbij waar dat staat, want ik zie het nergens.. 
|
|
|
hodie Vedette
Uit: mijnsheerenland Vak: Stadiontribune - RR Posts: 3573 Reg.: 9 juni 2004 |
quote: Frank Mir schreef:
als feyenoord in staat is om xisco, el ahmadi en suljemani te halen...
en deguzman te verkopen, dan mag er van mij een standbeeld van wimpie janssen en bosz komen!
|
|
|
Brutal Basisspeler
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 332 Reg.: 27 juni 2007 | Ik had dat van Xisco ook gehoord.. Alleen heb nog nooit van de hele man gehoord.. Kan iemand me wat meer vertellen over hem behalve dat hij 5 doelpunten in de laatste wedstrijden heeft gescoord?
|
|
|
Mr.Makaay Jeugdspeler
Vak: - Posts: 40 Reg.: 20 juli 2007 |
quote: Brutal schreef:
Ik had dat van Xisco ook gehoord.. Alleen heb nog nooit van de hele man gehoord.. Kan iemand me wat meer vertellen over hem behalve dat hij 5 doelpunten in de laatste wedstrijden heeft gescoord?
Xisco is een goede voetballer die op zijn 18e al debuteerde op 16 april 2005 voor Deportivo de La Coruña in de Primera División in de wedstrijd tegen Real Sociedad. Zijn eerste doelpunten maakte de aanvaller op 15 mei 2005 tegen Real Zaragoza.
Squad number 07/08: 23
Date of Birth: 26 June, 1986
Nationality: Spain
Contract: 2003 - 2010
Transfer:
Previous Clubs: Deportivo B
Buy-out Clause: €5 million
Height:
Weight:
Positions: Attacker (central)
Mallorca-born XISCO is one of the few players from Deportivo B to have made it into the first team led by legendary coach Javier Irureta. He quickly scored two goals at the highest level during the season 2004/2005, was vital when Deportivo B only just missed promotion one season later and after a successful loan spell at Vecindario (Segunda División A) during 2006/2007 he’s back to stay. At the Canarian island he earned his first a call-up for the Spanish sub-21 squad. In January 2007, Deportivo wanted to take him back from the island already. And new coach Lotina quickly made clear that he counts on Xisco. All this indicates that, finally, a youth product may going to be valuable at the club.
Great training facilities at Abegondo and coaches like Capparós and Lotina, but also the financial limits, indicate that Deportivo is going to produce some fine talents out of its youth system. one of the first fruits of it already became visible when in 2004 it was coach Javier Irureta who picked Xisco, and some others, to join the training sessions of the first team. A few years earlier goalkeeper Dani Mallo was barely used by the Basque coach, known for his ability to achieve results with experienced squads. But in the season 2004/2005, which would become his last at the club, Irureta more or less was ‘obligated’ (because of sold players, injuries etc.) to start using players from Deportivo B. In this way midfielder Pita and attacker Xisco would have their chance.
Xisco had arrived three years earlier at the club, debuted in the Juveniles and entered the Deportivo B squad. Together with striker Jonathan Carril (the brother of Iván Carril) he formed a deadly duo during the season 2004/2005 until he was struck by an important injury. But his reappearance quickly was accompanied by good news when in April 2005 he was included in the squad facing Real Sociedad at Anoeta. During the match Xisco (18 back then) came in for Munitis with eight minutes remaining, although neither he could prevent a 1-0 loss. But Xisco’s Liga appearance in the first team was only the second of a Deportivo B player under Irureta. one month later Pita became the third, and final, one.
What had caused Xisco’s debut was the sudden departure of Walter Pandiani (who had a row with Irureta) and an injury of Diego Tristán. Originally Irureta had picked Jonathan Carril, but this young striker was serving a long-term ban… so Xisco was picked. After the Real Sociedad match he came on against Racing de Santander and Sevilla, unfortunately seeing his side lose on all occasions. After three consecutive entries, Irureta picked Xisco as starting striker in the final matches of the season against Atlético, Zaragoza, Mallorca and Numancia. Xisco repaid the confidence by scoring two goals at Zaragoza’s La Romerada (2-2), and finished the season at 344 Liga minutes and 2 goals. This, among others, earned him a call-up for the Spanish sub-20 squad.
The arrival of coach Caparrós at the club in the summer of 2005 seemed to fit into the smooth career path of Xisco. Caparrós is well-known for his ability to handle youngsters and the faith he has in them. So it was no surprise that Xisco was given new opportunities in the first team. But still his base remained Deportivo B. The season 2005/2006 saw the B-team missing promotion in the final minutes of the play-offs, with Xisco scoring like mad. But only in December 2005 was he given a chance in the Primera División by Caparrós, when he replaced Juanma during a 1-2 home defeat against Espanyol. His total amount of matches would reach twelve that season, but he started just one of them. Earlier that season, at Getafe, it was Xisco’s goal who earned Deportivo three points (1-2). Other Deportivo B players who made their Liga debut that season were Iago, Iván Carril and Senel.
What had hampered Xisco during that campaign was the presence of new signings Rubén Castro, Taborda and (after the winter months) Arizmendi. Combine this with Diego Tristán available, and a lot of competition is explained. This situation didn’t change very much during the summer months of 2006, despite the departure of Tristán and the loan out of Rubén Castro. Deportivo added Riki and Bodipo to their squad and snatched talented Adrián from Real Oviedo. Xisco, who had just turned twenty, accepted a loan deal at Vecindario (Segunda División A) and immediately scored two goals during his first match at the island. Early February his performances, and six goals (despite some injuries), earned him a call-up for the Spanish sub-21 squad.
In the weeks before Deportivo tried to get him back from the island, as wished for by Caparrós. All seemed arranged, with Xisco getting a professional contract at the club instead of continuing as an amateur. Midfielder Iago Iglesias and attacker Adrián López would be loaned out to Vecindario as compensation for getting Xisco back, but at the final moment Adrián’s agent blocked the deal. Back then, Xisco commented that “it was a great honour for me and I didn’t expect it to be honest. I would have liked to have returned, but in the end it didn’t work out. I almost seemed to be returning to La Coruña but in the final night all broke downâ€. Riazor had to wait some months more before Xisco, who would score a total of 13 goals last season and played only about half the minutes possible at a team hopeless in the table, returned.
When preparations for the season 2007/2008 started, new coach Lotina quickly made clear that he counted on Xisco. The player himself always had the intention to return and rejected interest coming from English clubs. It was rumoured that an investor would be prepared to pay between €2,5 and 3 million Euro. Xisco said: “I’m not interested in that and I have it clear that I want to return to Deportivo. I’ve scored goals in Segunda and I can do the same in Primera. First of all because I’ve shown to be capable to score in Segunda, and second because I feel myself more and more prepared to play at the highest levelâ€. Early July the strong striker accepted a professional contract at Deportivo and signed until 30 June 2010. Together with a talented striker like Adrián López, these two young guns could be leading Depor’s attack in the next years.
|
|
|
WD_1908  Nationale topspeler
Uit: Nieuw-Lekkerland Vak: Maastribune - V Posts: 1520 Reg.: 28 juni 2006 |
quote: Frank Mir schreef:
Lijkt me echt keiharde onzin
|
|
|
Jroen_F Talent
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 75 Reg.: 24 mei 2007 | |
|
Mr.Makaay Jeugdspeler
quote: Jroen_F schreef:
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/76043/1/Meeuwis_moet_meer_dan_twee_miljoen_euro_kosten.html
2 Miljoen voor Meeuwis: zou ik goede deal vinden..
Wat hebben mensen toch met Meeuwis ??
Meeuwis is overbodig !! We hebben al veels te veel middenvelders..
En wie zegt dat hij het Feyenoord niveau aankan ??
Ik zie liever spelers die zich al bewezen hebben !!
En niet spelers die zich nog moeten bewijzen..
Steek die 2 miljoen liever in de transfer van Sulejmani !!
Toch ben ik wel erg benieuwd naar onze Kermit Erasmus 
|
|
|
ejs Ballenjongen
Vak: - Posts: 24 Reg.: 8 februari 2008 | ik wil wel de bron weten van voetbalzone over Xisco.
het ik wel een talent wat je voor veel geld weer door kan verkopen.
|
|
|
Mr.Makaay Jeugdspeler
quote: ejs schreef:
ik wil wel de bron weten van voetbalzone over Xisco.
het ik wel een talent wat je voor veel geld weer door kan verkopen.
Staat gewoon op voetbalzone bij de wandelgangen van zaterdag..
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: nefertete schreef:
voor wat het waard is.......bron voetbalzone.....
Ik kan me niet voorstellen dat deze speler de primera division zou willen verlaten voor de eredivisie. Hij verdiend bij Deportivo een salaris waar Feyenoord niet aan kan voldoen. Verder is zoals bekend het niveau in Spanje hoger dan in Nederland.
|
|
|
arrow1 Vedette
Vak: - Posts: 1143 Reg.: 26 juli 2005 | Alsof zo'n speler het warme zuiden met zijn vele miljoenen euro's gaat verlaten voor een avontuur in het regenachtige Rotterdam met op hete gevaar af nog te gaan mislukken. Zelfs al zouden er zuid-Amerikanen, Spanjaarden of Portugezen komen, ik heb niet de indruk dat deze spelers echt aarden bij ons. Waarom gaan we niet gewoon op zoek in de landen met ongeveer zelfde speltype en zelfde klimaat, met competitie die evenwicht is en op zelfde niveau staat als de onze ? Zoals Zweden, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk.
|
|
|
emmylover Vedette
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 3589 Reg.: 12 april 2004 | die ook minder snel zullen mislukken zoals de meeste zuid amerikanen bij ons doen
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: arrow1 schreef:
Alsof zo'n speler het warme zuiden met zijn vele miljoenen euro's gaat verlaten voor een avontuur in het regenachtige Rotterdam met op hete gevaar af nog te gaan mislukken. Zelfs al zouden er zuid-Amerikanen, Spanjaarden of Portugezen komen, ik heb niet de indruk dat deze spelers echt aarden bij ons. Waarom gaan we niet gewoon op zoek in de landen met ongeveer zelfde speltype en zelfde klimaat, met competitie die evenwicht is en op zelfde niveau staat als de onze ? Zoals Zweden, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk.
Dat zegt mij bijvoorbaat niet zoveel. Er zijn zat voorbeelden van excotische spelers die in Nederland zich aanpassen. Denk maar aan Romario, Ronaldo, Gabri, Gomes en noem maar op. Het gaat er om dat dergelijke spelers uitvoerig worden gescout alvorens er besloten word om ze te halen. Het moeten wel spelers zijn die echt wat kunnen toevoegen.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
(...)
Ik kan me niet voorstellen dat deze speler de primera division zou willen verlaten voor de eredivisie. Hij verdiend bij Deportivo een salaris waar Feyenoord niet aan kan voldoen. Verder is zoals bekend het niveau in Spanje hoger dan in Nederland.
Verhuur zou ik mij voor kunnen stellen...(mer koopoptie)
|
|
|