| Poster | | Topic: Wie zou jij willen zien komen (deel V) |  |
|
bombardier2 International
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 618 Reg.: 3 augustus 2006 | De Zeeuw zou ook nog kunnen maar die wil AZ niet laten gaan denk ik.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 | Type ik een keer zo'n gigantisch verhaal en dan valt ie meteen weg naar de volgende pagina. Klotebende 
|
|
|
helter skelter Meervoudig international
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 705 Reg.: 20 april 2006 | El Ahmadi is een uitstekende voetballer maar dat zijn Bruins, Sahin en De Guzman ook. Ik zie liever een 'teringlijertje' op het middenveld, zo eentje die naast goed voetballen ook even een elleboogje uitdeelt of expres geel pakt om de boel weer op scherp te zetten.
Een type Van Bommel dus 
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 | Tioté: "Liever Roda JC dan reserve bij Anderlecht"
Cheikh Tioté maakt dit seizoen een goede indruk bij Roda JC. De middenvelder, die is gehuurd van het Belgische Anderlecht, heeft het bovendien goed naar zijn zin in Kerkrade. "Voor de bank ga ik niet terug naar Anderlecht."
In La Dernière Heure laat de 21-jarige middenvelder weten een langer verblijf bij Roda JC niet uit te sluiten. "Ik heb geen zin om bij Anderlecht op de bank te gaan zitten na wat ik hier al heb bewezen. Als men die intentie heeft bij paars-wit blijf ik liever hier, ik voel me immers goed."
In Nederland is Tioté naar eigen zeggen goed op zijn plek. "Als je hier hard werkt, dan krijg je de kans om je te tonen."
---
Tioté, Cissé en Lamah zijn allemaal fysiek sterke spelers die wij goed kunnen gebruiken.
|
|
|
Bananensplit Nationale topspeler
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 1066 Reg.: 5 juli 2006 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Ok. Ik wist niet dat hij dat in de VI gezegd had. Ik zie hem desalniettemin graag bij onze selectie aansluiten. Hoe oud is hij nu eigenlijk, rond de 28?
Met Engelaar erbij krijg je toch wat meer breedte in de selectie.
1.Timmer
2.Greene
3.Vlaar
4.Hofland
5.De Cler
6.Sahin
7.Guzman
8.V.Bronckhorst
9.Makaay
10.Hofs
11.Bruins
----------------1----------------
---2-------3--------4--------5---
-------6-------7---------8-------
---------------||----------------
----10---------------------11----
---------------9-----------------
Zo zou ik het het liefst willen staan. Veel balans in het elftal. Het liefste nog Ooijer en v.Bommel in plaats van Engelaar en Vlaar. Het komt eigenlijk op hetzelfde systeem neer als op het moment. 4-3-2-1 en in balbezit 4-2-3-1, omdat De Guzman doorschuift naar de positie achter de spitsen.
Op 6 zou ik het liefste Mark v.Bommel of El Ahmadi zien. Tijdelijke oplossing is natuurlijk ook Engelaar, die ook op de positie van 11 uit de voeten kan. Misschien is het dan zelfs nog slimmer om Engelaar op 11 te zetten en Luigi Bruins op de nummer 6 positie naast V.Bronckhorst.
----------------Timmer------------------
---Greene--Vlaar-----Hofland--De Cler---
-----------------Gio--------------------
------Guzman-----------------Sahin------
-----------------Bruins-----------------
------------Makaay----Slory-------------
Deze 4-4-2 invulling zouden we moeten hanteren. Compacte ruit op het middenveld. We hebben in deze opstelling 2 snelle en balvaste backs, die veel opkomen langs de flanken. Doordat respectievelijk Bruins/Sahin veel binnen in blijven ontstaat er erg veel ruimte voor De Cler en Greene. Tevens kan Bruins dan profiteren van de geboden ruimte die door de opkomende LB/RB geboden wordt en door het evt. doordekken van CV's op onze opkomende backs. Ik acht dit de sterkste opstelling mogelijk voor dit Feyenoord (mits alles fit). Nu gewoon Bahia/Hofland centraal laten staan. Als Lucius er maar niet in staat. Bruins achter de spitsen omdat de Guzman meer controlerende kwaliteiten heeft dan Bruins en Luigi naar mijn mening veel beter rendeert direct achter de spits met zijn fenomenale steekpassjes en balvastheid. De driehoek Guzman/Sahin/Bruins kan naar alle vrijheid van positie wisselen in dit systeem. Slory kan altijd vervangen worden voor Hofs. Want ik vind Hofs nog steeds meer een échte schaduwspits dan een middenvelder achter de spitsen.
Zo gauw er een sterke RCVM(rechtspoot) aangetrokken wordt die goed kan bikkelen voor de 3 mannen daarvoor dan krijg je dus weer het 1e scenario. Dan kan je dus in 4-2-3-1 spelen. Zolang dat niet is gebeurd zouden we naar mijn mening niet in dit systeem(dat heel erg gebaseerd is op goed positiespel) moeten spelen. In het begin werkte dit positiespel maar sindsdien is het tempo te laag en het spelletje dus veel te voorspelbaar voor de tegenstander. Zonder aankopen krijgen we het middenveld nooit (fysiek) in onze eigen hand. Dus zullen we toch echt in een wat flexibeler systeem dan deze 4-2-3-1 gaan spelen. Vooral onze rechterkant is erg zwak met Lucius die heel weinig opkomt. Links daarentegen is perfect ingevuld met De Cler die altijd op het juiste moment de ruimte opzoekt en de gaten induikt.
Mijn lijstje aankopen
RCV : Bouhlarouz, Ooijer
Ik zou ook graag een nieuwe centrale verdediger zien. Een rechtspoot zelfs. Ooijer lijkt niet haalbaar te zijn. Bouhlarouz zal vast graag naar het EK willen en zich willen revancheren voor 2 mislukte buitenlandse avonturen bij respectievelijk Chelsea en Sevilla. Desnoods een half jaar huren. Als ze eventueel Emerton terug kunnen halen heb je hem voor de rechtsback positie en Greene voor de positie centraal(rechts)achterin.
RCVM : V.Bommel, El Ahmadi (Voor basis)
Breedte : Evander Sno,Boateng, Engelaar, Meeuwis, (V.Dijk, Kargbo)
V.Bommel/El Ahmadi lijkt me weinig uitleg mogelijk. 2 Goede voetballers die ook controlerend en aanvallend goed hun mannetje staan. Boateng/Engelaar voor het bikkelwerk. De 3 namen die erna volgen vind ik van mindere kwaliteit, ook al zie ik in Kargbo wel iets van Boateng. Sno komt uit de eigen jeugdopleiding en heeft al veel ervaring opgedaan in de schotse competitie bij Celtic. Ik ben erg gecharmeerd van de kwaliteiten van deze jongen. Van mijn part halen ze hem meteen terug. Domme ruil achteraf met Lensky. (Die er hopelijk nog wel komt, heeft veel in zich zitten)
Spits : Omotoyossi, Slavkovski/Zigic, Larsson.
We hebben een boomlange spits nodig die een bal vast kan houden voorin. Was vandaag zeker bruikbaar geweest en dan hadden we toch echt de 3 punten mee naar huis genomen. Koller kan nog wel een jaartje mee en Zigic nog veel langer. Beide natuurlijk fysiek sterk, precies wat Feyenoord nodig heeft. Markus Berg zou eigenlijk mijn eerste keus zijn. Toekomstperspectief en basismateriaal, dat is waar Feyenoord naar moet kijken. Het zal wat kosten maar ik ben er van overtuigd dat er genoeg geld beschikbaar is voor aankopen. Larsson kan nog wel 1.5 jaar door. Zou een geweldige aankoop zijn voor dit Feyenoord.
Volgend jaar moet Feyenoord een ultieme poging wagen om Dirk Kuijt terug te halen van Liverpool. Ik zie het ook nog steeds zitten in een terugverhuur van Royston Drenthe aan Feyenoord voor 1.5 jaar. Deze jongen kan zich nog zoveel verder ontwikkelen in dit elftal en het is doodzonde dat hij zo vroeg is weggegaan. Brengt het nodige venijn en fysieke kracht ook met zich mee.
quote: GreyHornet schreef:
Type ik een keer zo'n gigantisch verhaal en dan valt ie meteen weg naar de volgende pagina. Klotebende 
Speciaal voor jou quote ik hem dan maar. Voornamelijk omdat ik me er prima in kan vinden. Op een kleine aanpassing na. Sno kan overigens ook aardig uit de voeten als spits. 
Over Kargbo en v. Dijk heb ik twijfels. Ik denk niet dat Feyenoord voor met minder dan die andere namen genoegen moet nemen. Maar van de andere kant...zijn het wel potentiele Bosveltjes.
[Dit bericht is veranderd door Bananensplit (op 30 december 2007 21:17:32).]
|
|
|
Biseswar Vedette
Vak: - Posts: 5099 Reg.: 15 juli 2004 | Is Marouane Fellaini niet iets voor Feyenoord?
|
|
|
Moosie Basisspeler
Vak: Stadiontribune - R Posts: 389 Reg.: 12 augustus 2007 |
quote: Over Kargbo en v. Dijk heb ik twijfels. Ik denk niet dat Feyenoord voor met minder dan die andere namen genoegen moet nemen. Maar van de andere kant...zijn het wel potentiele Bosveltjes.
Kargbo vind ik zeker voor de breedte helemaal geen verkeerde. Ook wil ik graag nog Lovre toevoegen aan mijn lijstje. Types als Kivuvu, Kargbo, Meeuwis en Kargbo zijn veel meer een haalbare kaart dan pak em beet van Bommel. Ze zijn dan ook wel minder, maar niemand heeft zin om van Bommel te halen, goed te spelen, net de kwalificatie voor de CL en de titel mis te lopen en daardoor weer in financiële problemen te komen.
[Dit bericht is veranderd door Moosie (op 30 december 2007 22:10:15).]
|
|
|
willem07 Nationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 1566 Reg.: 3 mei 2006 |
quote: willem07 schreef:
Bruins is een erg goede voetballer en ik ben één van de eersten om dat te bekennen, hij kan superbelangrijk worden voor Feyenoord. Maar om te zeggen dat hij al zoveel toevoegt en als eerste op het wedstrijdformulier moet is pas gelul. Hij heeft tot nu toe 2 keer gescoord in 12 wedstrijden en zijn doelpunten zijn nog nooit beslissend geweest. Met Luigi verloren we kansloos bij Twente, zonder Luigi verloren we terecht bij Groningen. Groot verschil? Misschien hadden we van VVV gewonnen, maar hij neemt de ploeg nog absoluut niet op sleeptouw, dus ik vraag het me af. Ja, volgens mij hebben we het hier duidelijk over de eerste fase van verliefdheid, want als je objectief oordeelt dan kan je nog niet zeggen dat Luigi al zo belangrijk is geweest voor dit Feyenoord.
Drenthe heeft de absolute wil om te winnen en dat vind ik heerlijk om te zien, zo'n gifkikker zouden wij erg goed kunnen gebruiken. Niks aannemen van reputaties, maar d'r gewoon opknallen. Juist in uitwedstrijden als tegen Twente, Groningen, Heerenveen en PSV heb je zulk soort spelers nodig. Spelers die opstaan en een ploeg een extra impuls kunnen geven, Royston kan dat, daarom zou ik hem er graag bij willen hebben.
Tsja Ché, geef nu maar eens wat Bruins vandaag toevoegde aan het veldspel, want ik zag het echt niet.
|
|
|
woekeraar Internationale topspeler Derde plek Feyenoord Netwerk Battle 2007
Uit: Zoetermeer Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 1051 Reg.: 5 juni 2005 | Ook net genoemd in Voetbalinsite door oa Willem, Marcel Meewis zou een goedkope optie zijn. Ik sluit mij daarbij aan, als rechtsback en die heb ik al eens eerder genoemd Bruno Silva van Groningen.
Aanvallend Podolski huren.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 705 Reg.: 20 april 2006 | Bruins, Sahin en De Guzman op een middenveld is teveel van het goede, een van deze jongens moet wijken voor een ander type middenvelder.Misschien Leroy Fer op die positie?
|
|
|
woekeraar Internationale topspeler Derde plek Feyenoord Netwerk Battle 2007
Uit: Zoetermeer Vak: Olympiatribune - Z3 Posts: 1051 Reg.: 5 juni 2005 |
quote: helter skelter schreef:
Bruins, Sahin en De Guzman op een middenveld is teveel van het goede, een van deze jongens moet wijken voor een ander type middenvelder.Misschien Leroy Fer op die positie?
Ben ik het ook mee eens maar ik weet wel zeker onze Bert niet.
Ik blijf het toch vreemd vinden hij (Bert) vind dit de missing link maar laat hem nu weer links liggen. Voorzichtig zijn met brengen, onzin is mijn mening wat goed is komt snel. Dus ook Leroy Fer flinke uit de kluiten gewassen is zeker een optie.
|
|
|
Biseswar Vedette
Vak: - Posts: 5099 Reg.: 15 juli 2004 | Mijn lijstje aankopen
CV:
-Daniel Majstorović
-Oguchi Onyewu
VM:
-Marcel Meeuwis
-Marouane Fellaini
-George Boateng
-Evander Sno
Daarnaast lopen er veel fyshieke middenvelders in scandinavie rond, ik hoop dat Feyenoord zich ook op dat gebied richt.
CA:
-Jan Koller
Het moet een 'beuker' worden!
[Dit bericht is veranderd door Biseswar (op 30 december 2007 22:58:05).]
|
|
|
Ecuador Vedette
Vak: - Posts: 2158 Reg.: 1 juli 2005 | Ik zou graag Bruno Silva, Marcel Meeuwis en Jan Koller erbij willen hebben.
------------------Timmer-------------------
Bruno Silva--Greene----Hofland------de Cler
----------Meeuwis--------v.Bronckhorst-----
Slory-----------de Guzman------------Bruins
-----------------Makaay--------------------
|
|
|
hodie Vedette
Uit: mijnsheerenland Vak: Stadiontribune - RR Posts: 3573 Reg.: 9 juni 2004 | RCV: ??? misschien een argentijn?
RCVM: van dijk of meeuwis...ik ga toch voor van dijk wat meer ervaren en wat slimmer in het doorjagen en fysieke duels (althans de laatste jaren)
ik verwacht eigenlijk dat deguzman vertrekt (mits paspoort goed komt)
RB genoeg
larsson halen!
|
|
|
Leon_S.C.F. Internationale topspeler
Uit: Groningen Vak: - Posts: 2911 Reg.: 1 januari 2006 |
quote: hodie schreef:
RCV: ??? misschien een argentijn?
RCVM: van dijk of meeuwis...ik ga toch voor van dijk wat meer ervaren en wat slimmer in het doorjagen en fysieke duels (althans de laatste jaren)
ik verwacht eigenlijk dat deguzman vertrekt (mits paspoort goed komt)
RB genoeg
larsson halen!
Dat over Van Dijk en Meeuwis meen je toch niet he? Meeuwis is een veel betere voetballer dan Van Dijk. Zoals Van Hanegem terecht opmerkte vanavond is Meeuwis veel verder dan Van Dijk.
[Dit bericht is veranderd door Leon_S.C.F. (op 30 december 2007 23:13:16).]
|
|
|
Tito Ortiz Vedette
Uit: Almelo Vak: Olympiatribune - OO Posts: 12597 Reg.: 6 mei 2004 | Feyenoord moet gewoon Meeuwis, Silva en Ambrabat proberen te halen. Dat zijn denk ik haalbare spelers. Die wat extra's kunnen brengen in je elftal.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: Ecuador schreef:
Ik zou graag Bruno Silva, Marcel Meeuwis en Jan Koller erbij willen hebben.
------------------Timmer-------------------
Bruno Silva--Greene----Hofland------de Cler
----------Meeuwis--------v.Bronckhorst-----
Slory-----------de Guzman------------Bruins
-----------------Makaay--------------------
Dit zou ik een perfecte invulling vinden. Bruno Silva is echt een van de beste rechtsbacks in Nederland, zo niet de beste. Meeuwis is mijn mening hopelijk wel over bekend. Geweldige speler. Koller is natuurlijk ook een perfecte invulling voor deze selectie. Silva kan in dit Feyenoord een héél belangrijke rol spelen. 2 zijkanten met diepgang ipv 1 is toch ook wel lekker.
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2464 Reg.: 26 februari 2003 | Bruno Silva en Engelaar. Daarmee koop de de power in de je nu mist.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: frankyboy schreef:
Bruno Silva en Engelaar. Daarmee koop de de power in de je nu mist.
Waar wou je Engelaar posteren dan?
Ik zie in hem meer een flankspeler (Bart Goor rol) dan een controlerende/verdedigende middenvelder.
|
|
|
Bananensplit Nationale topspeler
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 1066 Reg.: 5 juli 2006 |
quote: Biseswar schreef:
CV:
-Daniel Majstorović
-Oguchi Onyewu
Die noemde ik van de zomer ook. Toen werden ze door vele afgebrand. Neemt niet weg dat ze wat mij betreft nog steeds beide zeer welkom zijn. Dat zijn toch 2 bomen achterin. Vooral van Majstorovic ben ik altijd wel gecharmeerd geweest.
Al vind ik het 'Nederlanders' principe wel een mooi principe wat ik ook toejuich. De enige Nederlandse centrale verdediger die ik er graag bij zie is Boulahrouz. Maar dat blijft zelfs als hij van club mag veranderen een utopie.
Marcel Meeuwis ervoor (al is dat mijn 3de keus na van Bommel en El Ahmadi) maar ook een tikkeltje goedkoper, denk ik. Ook is het iemand die niet schuwt om op een sluwe ietwat gemene manier een Affelay of Sneijder uit de wedstrijd te spelen. Wat dat betreft ga ik ook in de genoemde namen mee in exact dezelfde volgorde. Maar mochten totaal onverwacht een v Bommel of El Ahmadi wel haalbaar zijn verkies ik die ervoor.
Voor de spits zou ik Larsson voor een half jaar geweldig vinden. Omotoyossi erbij zodat zijn mentor hem in kan werken. Ben inmiddels ook wel benieuwd naar wat die Kermit ons gaat brengen.
Overigens moet je met Larsson wel 4-4-2 gaan spelen, waar ik nu al de voorkeur aangeef.
|
|
|
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 705 Reg.: 20 april 2006 | Engelaar is ook niet het type wat we nodig hebben op het middenveld naar mijn mening. het moet een verdedigende middenvelder zijn die naast Van Bronckhorst moet spelen. Gio is vooral tegen sterkere tegenstanders noodgedwongen meer een vijfde verdediger dan een middenvelder en komt veel te weinig in de tweede lijn van het vijandelijk doel. Wat je vooral de laatste wedstrijden steeds ziet is dat als er voorin balverlies wordt geleden Bruins (Lee), Sahin en Guzman allemaal voor de bal lopen en Gio steeds tegen een overmacht van middenvelders komt te staan, zelfs tegen een laagvlieger als Sparta was dat steeds het geval.
|
|
|
chelsea1 Bankzitter
Uit: Ingen Vak: Olympiatribune - O Posts: 196 Reg.: 31 juli 2006 | ik weet dat dit niet de topic is wie we het liefst zien gaan maar timmer ga aub 
|
|
|
norbert Geselecteerd voor Oranje
Uit: venray Vak: Olympiatribune - NN Posts: 532 Reg.: 20 februari 2005 | Mastjorovic,v.Dijk(v.Bommel lijkt mij niet haalbaar),Larsson.
|
|
|
uNit1 International
Uit: - Vak: - Posts: 572 Reg.: 2 mei 2002 | 1) Middenvelder (rechts)
van Bommel (droom), Landzaat of Meeuwis
2) Centrale verdediger (rechts)
Boulahrouz (droom), Ooijer (onhaalbaar) of de Fauw
3) Spits (samen met of op de bank achter Makaay)
Larsson, Nevland of ??
4) Rechtsback
Bruno Silva (Buijs in de deal betrekken) of Verhaegh
|
|
|
noordkorea  Jeugdspeler
Vak: - Posts: 41 Reg.: 30 december 2007 | boularouz
engelaar
amrabat
bruno silva
als er 2 vAN Hun komme ben redelijk tevree