| Poster | | Topic: Scouting apparaat Feyenoord |  |
|
|
Ratelsnaak Basisspeler
Uit: Bilthoven Vak: Marathontribune - JJ Posts: 341 Reg.: 14 juli 2005 | Hoe zit het eigenlijk met het buitenlandse scoutings apparaat van Feyenoord??
Feyenoord heeft in het verleden samen met de familie Smolarek een voetbalschool opgericht in Polen, maar daar is nog nooit een speler in de Kuip gesignaleerd?
Dave Mitchell scout in Australie, maar sinds Emerton is er geen Australier gescout?
Joszef Kiprich ging scouten in Hongarije, nooit meer iets van vernomen??
Ove Kindvall bekijkt spelers die in Zweden door Feyenoord worden gescout, maar sinds Elmander heb ik geen Zweed meer gezien..
Samenwerking met America Belo Horizonte staat op een laag pitje volgens mij, zullen dus geen spelers meer vandaan komen?
Supersport United, Zuid Afrika, zijn daar nog kontakten mee?
Als iemand hier meer info over heeft, leef je uit, ik hoor of lees nl nooit meer iets over stage lopers van deze projekten en vraag me af of dat misschien met de komst van Wim Jansen te maken heeft?
|
|
|
Biseswar Vedette
Vak: - Posts: 5099 Reg.: 15 juli 2004 |
quote: Ratelsnaak schreef:
Hoe zit het eigenlijk met het buitenlandse scoutings apparaat van Feyenoord??
Feyenoord heeft in het verleden samen met de familie Smolarek een voetbalschool opgericht in Polen, maar daar is nog nooit een speler in de Kuip gesignaleerd?
Dave Mitchell scout in Australie, maar sinds Emerton is er geen Australier gescout?
Joszef Kiprich ging scouten in Hongarije, nooit meer iets van vernomen??
Ove Kindvall bekijkt spelers die in Zweden door Feyenoord worden gescout, maar sinds Elmander heb ik geen Zweed meer gezien..
Samenwerking met America Belo Horizonte staat op een laag pitje volgens mij, zullen dus geen spelers meer vandaan komen?
Supersport United, Zuid Afrika, zijn daar nog kontakten mee?
Als iemand hier meer info over heeft, leef je uit, ik hoor of lees nl nooit meer iets over stage lopers van deze projekten en vraag me af of dat misschien met de komst van Wim Jansen te maken heeft?
Bandalovski kwam ook van zo'n netwerk, zou een geweldige RB zijn 
|
|
|
Bastovic Ballenjongen
Vak: - Posts: 9 Reg.: 8 juli 2006 | Ik meen te hebben opgevangen dat Wim Jansen de stekker uit veel van deze projecten heeft getrokken - Nederlandse karakterjongens hebben tegenwoordig de prioriteit.
Een naief standpunt, zeker als je die karakterjongens (ik noem een Theo Janssen) niet eens kan betalen..
|
|
|
aliendwurf Vedette
Uit: Hillegom Vak: Maastribune - V Posts: 13745 Reg.: 1 augustus 2004 |
quote: Bastovic schreef:
Ik meen te hebben opgevangen dat Wim Jansen de stekker uit veel van deze projecten heeft getrokken - Nederlandse karakterjongens hebben tegenwoordig de prioriteit.
Een naief standpunt, zeker als je die karakterjongens (ik noem een Theo Janssen) niet eens kan betalen..
En hoe kom jij aan al die wijsheid 
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: aliendwurf schreef:
(...)
En hoe kom jij aan al die wijsheid 
Ja hoe kom jij daaraan?? (had, als ze belangstelling hebben zo met de Lazovicdeal afgerond kunnen worden)
|
|
|
Bastovic Ballenjongen
Vak: - Posts: 9 Reg.: 8 juli 2006 | De media, over het algemeen. Vanaf het moment dat Wim Jansen en Erwin Koeman bij Feyenoord zitten spraken ze zich uit over hun ideale aankopen - Nederlands(talig)e spelers met een duidelijke meerwaarde en een goed karakter.
Daarnaast moet je ook nagaan waar je naar vraagt. Een voetbalschool in Polen is mogelijk, maar er is maar een beperkt aantal talentvolle spelers te vinden daar én veel spelers zijn hetzelfde type en moeten het vooral van werken hebben.
Australië heeft bar weinig goeie spelers. Op Hyundai A-League niveau lopen erg weinig ruwe talenten rond. Het feit dat Geoffrey Claeys als een topverdediger te boek staat in die competitie zegt genoeg over het niveau.
Hongarije zal ook zeer mondjesmaat 'iets' vandaan komen, en laten we wel zijn - zodra daar iets over in de media komt zitten er veel meer clubs achter zo'n speler aan. En de daadkracht van Feyenoord qua aankopen kennen we allemaal.
Waarom er uit Zweden niets meer komt vraag ik me ook af. Daar loopt toch erg veel goeds rond. Rangers heeft Karl Svensson laatst aangetrokken voor ruwweg een half miljoen euro. Een schijntje, voor een krachtige verdediger met goede opbouwende kwaliteiten. Groningen zat zelfs achter hem aan, en dan vraag ik me toch echt af waarom hij te min zou zijn voor Feyenoord.
America Belo Horizonte heeft Jansen volgens mij wél daadwerkelijk een duidelijke nee tegen gezegd. Stond een tijdje geleden op VoetbalPrimeur geloof ik. Supersport United is sinds Masina al niet meer 'in the picture', aangezien Feyenoord sowieso in Afrika al goed vertegenwoordigd is met het Ghanese filiaal. Ook daar heeft Jansen een redelijke vinger in de pap voor zover ik weet.
Tuurlijk, ik heb de wijsheid ook niet in pacht, dus voor hetzelfde geld lopen volgende week 6 Hongaren bij Feyenoord rond. Je weet het maar nooit.
|
|
|
Kuytekind Internationale topspeler
Vak: - Posts: 903 Reg.: 23 juli 2003 | en waar blijven die ghanezen van het ' feyenoord van ghana' met 11 jeugdinternationals? Abubakari is er natuurlijk wel, hoepen dat dat wat is.
|
|
|
arrow Vedette
Vak: - Posts: 4225 Reg.: 21 november 2003 | Scoutingsapparaat ? Hebben wij die ?
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 11604 Reg.: 9 december 2001 |
quote: Kuytekind schreef:
en waar blijven die ghanezen van het ' feyenoord van ghana' met 11 jeugdinternationals? Abubakari is er natuurlijk wel, hoepen dat dat wat is.
Je weet dat als je zo'n "voetbalschool" opzet dat het minstens vijf en waarschijnlijk zeven jaar duurt voordat de echte talenten doorstromen naar Feyenoord. Die ervaringen hebben topclubs als Manchester United ook met de door hun opgezette projecten. Dus met enkele jaren zit er echt wel wat aan te komen. Abubakari is eigenlijk een vroege bonus. Al moeten we nog zien of hij daadwerkelijk een aanwisnt is.
|
|
|
Kiprichofs Vedette
Vak: - Posts: 1632 Reg.: 14 december 2004 |
quote: Heineken schreef:
(...)
Je weet dat als je zo'n "voetbalschool" opzet dat het minstens vijf en waarschijnlijk zeven jaar duurt voordat de echte talenten doorstromen naar Feyenoord. Die ervaringen hebben topclubs als Manchester United ook met de door hun opgezette projecten. Dus met enkele jaren zit er echt wel wat aan te komen. Abubakari is eigenlijk een vroege bonus. Al moeten we nog zien of hij daadwerkelijk een aanwisnt is.
Die gaan in 2010 spelen in Zuid-Afrika met Ghana, waardoor er in één klap een hele groep Feyenoorders meedoet met het WK.
|
|
|
Heineken Vedette Winnaar WK Klassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Harderwijk Vak: - Posts: 11604 Reg.: 9 december 2001 |
quote: Kiprichofs schreef:
(...)
Die gaan in 2010 spelen in Zuid-Afrika met Ghana, waardoor er in één klap een hele groep Feyenoorders meedoet met het WK.
Zou maar zo kunnen. En zoals we nu blij zijn dat niet Feyenoord maar GKL dit allemaal uit zijn eigen zak betaalt, zo zullen we ervan balen als ze voor ettelijke miljoen aan buitenlandse topclubs worden verkocht.
|
|
|
tonnnn Vaste waarde in elftal
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 431 Reg.: 12 januari 2005 | feyenoord mist avontuur een farvan een alex een winner een speler met arogantie maar wel gouden voeten die heb ik al jaren niet meer gezien bij deze ploeg het is volgens mij geen geld probleem maar een bestuursprobleem mensen die feyenoord kapot maken door de hand op de knip te houden. want dat is aan het gebeuren al jaren en ook het nieuwe seizoen heeft feyenoord niks geleerd en halen ze afdankertjes kom op maak die 40000 man is blij en doe is gek haal is een goede buitenlander van paar miljoen dat heb je toch nodig wil je beetje bij blijven de concurentie zit ook niet stil en versterkt zich behoorlijk.
sout eens goed zoals psv gooi eens met geld zoals ajax en wie weet word het dan wat maar blijf nie strooien met geruchten en loze beloftes want iedereen word er gek van hier op de forums al die onzekerheid geef mensen eens iets om trots op te zijn en waar ze voor naar het stadion komen.
maak geen misbruik van de trouwe feyenoord suporter want die komen toch wel doe iets goeds !!! 
|
|
|
delgado Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: tonnnn schreef:
feyenoord mist avontuur een farvan een alex een winner een speler met arogantie maar wel gouden voeten die heb ik al jaren niet meer gezien bij deze ploeg het is volgens mij geen geld probleem maar een bestuursprobleem mensen die feyenoord kapot maken door de hand op de knip te houden. want dat is aan het gebeuren al jaren en ook het nieuwe seizoen heeft feyenoord niks geleerd en halen ze afdankertjes kom op maak die 40000 man is blij en doe is gek haal is een goede buitenlander van paar miljoen dat heb je toch nodig wil je beetje bij blijven de concurentie zit ook niet stil en versterkt zich behoorlijk.
sout eens goed zoals psv gooi eens met geld zoals ajax en wie weet word het dan wat maar blijf nie strooien met geruchten en loze beloftes want iedereen word er gek van hier op de forums al die onzekerheid geef mensen eens iets om trots op te zijn en waar ze voor naar het stadion komen.
maak geen misbruik van de trouwe feyenoord suporter want die komen toch wel doe iets goeds !!! 
Leonardo en van Persie behoorden tot die categorie spelers.
Salamon Kalou is niet arrogant, maar ook hij heeft gouden voeten.
[Dit bericht is veranderd door delgado (op 10 juli 2006 01:21:23).]
|
|
|
HiH Talent
Vak: - Posts: 61 Reg.: 19 mei 2005 | 'PSV versterkt zich met Hongaars talent'
bron:soccernews.nl
Ik meen dat wij daar toch ook scouts (Kiprich, Roth) hebben
rondlopen. Het is het talent van Hongarije, en staat in de belangstelling van veel Europese clubs.
Loopt Feyenoord weer te slapen, of zullen ze 'm niet goed genoeg vinden?
Oke, hij is pas 17 en we hebben behoefte aan spelers die er meteen staan (al ben ik bang dat we komend seizoen niet om de eerste 3 plaatsen zullen meedoen. Of ben ik te negatief?). Toch vraag ik me af of ons scoutingsapparaat wel oke is.....
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 | Het scoutingapparaat van Feyenoord werkt goed maar van hogeraf zitten er een paar heren iedereen af te keuren die van buiten de beneluxgrenzen komen.
|
|
|
Thomassio Vedette Winnaar Relatief Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 4195 Reg.: 2 juli 2004 | volgens mij is ons scouting apparaat kapot
|
|
|
pipapaauwe Vedette
Uit: aan uit aan Vak: - Posts: 5367 Reg.: 17 februari 2005 | Laat ze daar maar eens op saneren.
Alles wat de laatste tijd binnen komt, kan ik ook "ontdekken" vanachter mn pc-tje.
|
|
|
michael34 Vaste waarde in elftal
Uit: lienden Vak: Olympiatribune - N Posts: 415 Reg.: 15 juli 2005 | welke scoutingsapparaat wat hebben ze nou gekocht ze hebben alleen maar verkocht
|
|
|
HiH Talent
Vak: - Posts: 61 Reg.: 19 mei 2005 | @pipapaauwe:
Helemaal met je eens!
Ik vraag me ook af wat de rol van Wim Jansen hierin is.
Heb (nog steeds) alle vertrouwen in hem, maar hoop toch echt dat 'ie heel binnenkort ons verrast en een topper uit de hoge hoed tovert!
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 |
quote: HiH schreef:
@pipapaauwe:
Helemaal met je eens!
Ik vraag me ook af wat de rol van Wim Jansen hierin is.
Heb (nog steeds) alle vertrouwen in hem, maar hoop toch echt dat 'ie heel binnenkort ons verrast en een topper uit de hoge hoed tovert!
Na 1 1/2 jaar Jansen en na de aankopen Huysegems en Lucius (al jaren bekend bij iedere trainer en scout) en de topper Kolkka (waarom zou hij al maanden transfervrij zijn geweest) is mijn vertrouwen gezakt tot een historisch dieptepunt 
|
|
|
MachII Bankzitter
Uit: 030 Vak: - Posts: 195 Reg.: 30 juni 2006 | Het scoutingsapparaat is gewoon bar slecht te noemen. Het is maar zelden dat de juiste spelers worden gescout en er komt een hoop slecht materiaal wel binnen.
|
|
|
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 431 Reg.: 12 januari 2005 | scouten bij feyenoord dat is gewoon bar slecht ik heb schijt aan guus hiddink maar die wist waar die mee bezig was ook al was hij van psv
ik heb het gevoel dat ze bij feyenoord helemaal het spoor bijster zijn er komen steeds gekkere spelers binnen matige spelers en ik weet wel hoe dat komt alle leuke spelers zien niks in feyenoord en bedanken bij voorbaat geef ze ongelijk er is al zoveel jaar niks meer te genieten !
nee we worden steeds weer te kijk gezet neem katwijk half nederland lacht erom het is een blamage van jewelste en niks kan gebeuren en niks het seizoen moet nog komen ik vind het beschamend ! en zielig zo'n vertoning geen fatsoenlijke kansen tegen een amateur ploegje ik vind het dus niet gek dat sommige mensen hun seizoenskaart niet verlengen ik kom voor spelers en hun voetbal niet voor een naam alleen dat wil ik ef kwijt 
|
|
|
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 431 Reg.: 12 januari 2005 | scouten bij feyenoord dat is gewoon bar slecht ik heb schijt aan guus hiddink maar die wist waar die mee bezig was ook al was hij van psv
ik heb het gevoel dat ze bij feyenoord helemaal het spoor bijster zijn er komen steeds gekkere spelers binnen matige spelers en ik weet wel hoe dat komt alle leuke spelers zien niks in feyenoord en bedanken bij voorbaat geef ze ongelijk er is al zoveel jaar niks meer te genieten !
nee we worden steeds weer te kijk gezet neem katwijk half nederland lacht erom het is een blamage van jewelste en niks kan gebeuren en niks het seizoen moet nog komen ik vind het beschamend ! en zielig zo'n vertoning geen fatsoenlijke kansen tegen een amateur ploegje ik vind het dus niet gek dat sommige mensen hun seizoenskaart niet verlengen ik kom voor spelers en hun voetbal niet voor een naam alleen dat wil ik ef kwijt 
|
|
|
goudkuipje Nationale topspeler
Uit: Haarlem Vak: - Posts: 893 Reg.: 30 maart 2005 | |
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 |
quote: goudkuipje schreef:
Hier
Dank je wel!
Welke resultaten kunnen de Feyenoord-scouts laten zien over de afgelopen jaren en bestaat dat scoutingteam van Feyenoord behalve uit Rinus Israel en Kees van Wonderen ook nog steeds alleen uit Beukers en Lipponen?
Hoeveel talentvolle Scandinaviërs zijn er dankzij Mika Lipponen bij Feyenoord terecht gekomen en aan welke kwaliteiten heeft de tamelijk onbekende Michel Beukers te danken dat hij hoofdscout mag zijn bij een van de grootste clubs in Nederland?

Michel Beukers, bejubelde hoofdscout van Feyenoord en Mika Lipponen, scout
|
|
|