| Poster | | Topic: Scouting apparaat Feyenoord |  |
|
Happel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Olympiatribune - BB Posts: 4062 Reg.: 17 april 2007 | In het Kerstnummer van Sportweek staat een interview met Martin Jol.
quote: Op vakantie in Brazilië, kort na zijn ontslag, kon hij het ook niet laten. "Zat ik de hele dag in de auto om een wedstrijdje te bekijken in de Braziliaanse tweede divisie. Ze spelen daar nog steeds het beste voetbal. Technisch, vaardig, snel en hard; ze zijn gewoon gemaakt om te voetballen. Zelfs in de tweede divisie. Dáár zouden de Nederlandse clubs moeten zoeken. Want die jongens zijn nog te betalen."
|
|
|
mercat43 Basisspeler
Vak: - Posts: 305 Reg.: 29 augustus 2004 | Ik blijf zeggen dat het scoutingapparaat niet goed werkt.
waarom niet volop scouten in argentinie want daar zit veel talent en daar haal je spijkerharde verdedigers vandaan met de mentaliteit van niet lullen maar poetsen.
Ik denk dat de scouting niet de kwaliteit heeft om vroegtijdig aankomende talenten te ontdekken.
Ook in oosteuropa wat een enorm talent herbergt komt niks vandaan.
Scandinavie is het zelfde verhaal.
Ik heb wel meer opgemerkt dat als de scouting een talent heeft ontdekt bij een of andere europeesche club er 849 scout,s zitten uit heel europa.
De bezem moet er doorheen ,dus de heren vervangen en er 2 of 3 toppers neerzetten. 
|
|
|
Kenji Basisspeler
Uit: Zevenaar Vak: - Posts: 349 Reg.: 15 augustus 2007 |
quote: Dick v/d Polder schreef:
Metgod was vandaag overigens aanwezig bij de wedstrijd tussen NEC en Heracles. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar zat om NEC te analyseren, aangezien Feyenoord pas op 23 December tegen NEC zal spelen.
Kivuvu
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Kenji schreef:
(...)
Kivuvu
Ja, achteraf gezien is het makkelijk om dat als inkoppertje te beschouwen.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 | De scouting WIST al maanden lang dat de selectie in de breedte niet sterk was......Nu heb ik het vermoeden dat men nog steeds moet gaan scouten, terwijl de ankopen er al hadden moeten zijn!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Bestlander Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 | Ik zeg niet dat de scouts goed werk hebben verricht de afgelopen jaren integendeel, maar het is op dit moment wel erg lastig een speler te halen die een meerwaarde heeft voor Feyenoord met vijf miljoen Euro in je zak.
Laten wij eerlijk zijn daar haal je op dit moment niet een speler van niveau van, die meteen een versterking is dat is de gedachte van Bert van Marwijk.
|
|
|
nefertete  Bankzitter
Vak: - Posts: 674 Reg.: 7 januari 2008 | Feyenoord verwacht wel steeds dat mensen investeren in talentenpools, en een jaarlijkse donatie doen om de club te steunen.
Ik zou willen zeggen, Feyenoord DOE nou eens wat terug, kom eens met een echte goede aankoop op de proppen, laat zien dat het jullie menus is om kampioen te worden, laat zien dat jullie er vol voor willen gaan net als de fans!
|
|
|
Patrick73 Vedette
Uit: Rotterdam Vak: Stadiontribune - R Posts: 6626 Reg.: 14 mei 2005 |
quote: nefertete schreef:
Feyenoord verwacht wel steeds dat mensen investeren in talentenpools, en een jaarlijkse donatie doen om de club te steunen.
Ik zou willen zeggen, Feyenoord DOE nou eens wat terug, kom eens met een echte goede aankoop op de proppen, laat zien dat het jullie menus is om kampioen te worden, laat zien dat jullie er vol voor willen gaan net als de fans!
Alsof ze dat van de zomer niet al hebben laten zien, sommige mensen zijn ook nooit ergens tevreden mee hé 
|
|
|
DR Internationale topspeler
Uit: Rotterdam Vak: Olympiatribune - O Posts: 10212 Reg.: 6 februari 2006 |
quote: willem van Hanegem schreef:
Nu heb ik het vermoeden dat men nog steeds moet gaan scouten, terwijl de ankopen er al hadden moeten zijn!!!!!!!
Maanden geleden bleek al dat rukavina te duur was, dan waren ze toch al bezig? Hoorde bvm ook al maanden terug over versterkingen.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: DR schreef:
(...)
Maanden geleden bleek al dat rukavina te duur was, dan waren ze toch al bezig? Hoorde bvm ook al maanden terug over versterkingen.
Klopt, maar dan nog.....In Scandinavië hebben we m.i. helemaal geen poot (meer) aan de grond (i.v.m. Groningen en Heerenveen)
|
|
|
Laatste man Meervoudig international
Uit: Almere Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1158 Reg.: 1 november 2006 | De scouting van Groningen & Heerenveen maken ook genoeg missers hoor. Dat gelul over die andere clubs steeds. Ook het vereiste niveau is lager en de druk is minder dus een speler slaagt daar eerder!
|
|
|
Dick v/d Polder Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 14082 Reg.: 31 juli 2004 |
quote: Bestlander schreef:
Ik zeg niet dat de scouts goed werk hebben verricht de afgelopen jaren integendeel, maar het is op dit moment wel erg lastig een speler te halen die een meerwaarde heeft voor Feyenoord met vijf miljoen Euro in je zak.
Laten wij eerlijk zijn daar haal je op dit moment niet een speler van niveau van, die meteen een versterking is dat is de gedachte van Bert van Marwijk.
Met vijf miljoen op zak kan je wel een hele goede speler proberen te halen. Voor dir goede versterkingen word het inderdaad moeilijker.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Laatste man schreef:
De scouting van Groningen & Heerenveen maken ook genoeg missers hoor. Dat gelul over die andere clubs steeds. Ook het vereiste niveau is lager en de druk is minder dus een speler slaagt daar eerder!
Ja maar ja, vergelijk het ook eens met andere topclubs.
De buitenlandse "ontdekkingen" van Feyenoord van de afgelopen jaren:
Abubakari
Owoeri
Ekramy
Saïdi
Magrao
Basto
Ostlund
Bandalovski
Bahia
Gibbs
Da's bepaald geen reclame voor het scoutingsapparaat. PSV had in dezelfde periode ook een hoop missers maar haalde wél praktisch voor nop Farfan en Gomes. Volgens mij moeten wij helemaal terug tot Emerton voor onze laatste geslaagde buitenlandse ontdekking (afgezien van de jeugd, want op dat gebied presteert Feyenoord wel goed).
[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 10 januari 2008 00:50:13).]
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 |
quote: willem van Hanegem schreef:
De scouting WIST al maanden lang dat de selectie in de breedte niet sterk was......Nu heb ik het vermoeden dat men nog steeds moet gaan scouten, terwijl de ankopen er al hadden moeten zijn!!!!!!!!!!!!!!!
Ik weet niet hoe het zit met de scouting maar het kan ook zo zijn dat ze nu wel hun werk doen. We hebben "tot nu toe" in ieder geval geen paniekaankopen. Het zou ook zo kunnen zijn dat er nu een scouting zit die die achterlijke Wotte praktijken tegenhoud.
|
|
|
Michael_Jordan Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2380 Reg.: 20 juni 2006 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Ja maar ja, vergelijk het ook eens met andere topclubs.
De buitenlandse "ontdekkingen" van Feyenoord van de afgelopen jaren:
Abubakari
Owoeri
Ekramy
Saïdi
Magrao
Basto
Ostlund
Bandalovski
Bahia
Gibbs
Da's bepaald geen reclame voor het scoutingsapparaat. PSV had in dezelfde periode ook een hoop missers maar haalde wél praktisch voor nop Farfan en Gomes. Volgens mij moeten wij helemaal terug tot Emerton voor onze laatste geslaagde buitenlandse ontdekking (afgezien van de jeugd, want op dat gebied presteert Feyenoord wel goed).
Huh Gullit was toch in zijn eentje verantwoordelijk voor alle aankopen! 
|
|
|
Leon_S.C.F. Internationale topspeler
Uit: Groningen Vak: - Posts: 2911 Reg.: 1 januari 2006 | Bosz heeft toch een tijdje gescout in Zuid-Amerika? Loopt daar dan helemaal niets rond wat een versterking kan zijn voor Feyenoord?(Ik weet het vaak worden spelers die al bekend zijn weggekaapt door europese topclubs maar goed als Feyenoord ze nou eens een slag voor kan zijn).
[Dit bericht is veranderd door Leon_S.C.F. (op 13 januari 2008 12:54:13).]
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Leon_S.C.F. schreef:
Bosz heeft toch een tijdje gescout in Zuid-Amerika? Loopt daar dan helemaal niets rond wat een versterking kan zijn voor Feyenoord?(Ik weet het vaak worden spelers die al bekend zijn weggekaapt door europese topclubs maar goed als Feyenoord ze nou eens een slag voor kan zijn).
Moet ik toch weer terugdenken aan die uitspraak van Martin Jol die Happel bovenaan deze pagina al quotte:
Op vakantie in Brazilië, kort na zijn ontslag, kon hij het ook niet laten. "Zat ik de hele dag in de auto om een wedstrijdje te bekijken in de Braziliaanse tweede divisie. Ze spelen daar nog steeds het beste voetbal. Technisch, vaardig, snel en hard; ze zijn gewoon gemaakt om te voetballen. Zelfs in de tweede divisie. Dáár zouden de Nederlandse clubs moeten zoeken. Want die jongens zijn nog te betalen."
Ze zijn niet alleen te betalen, ze willen ook maar wát graag naar Europa dus zullen ze ook geen topsalarissen vragen.
|
|
|
wehave Bankzitter
Vak: - Posts: 182 Reg.: 26 mei 2004 | Ik hoor steeds iedereen zeggen 5 mil is niet veel maar hoeveel spelers heeft Feyenoord ooit gehaald die meer dan 5 miljoen kosten?
|
|
|
big dipper Bankzitter
Vak: - Posts: 192 Reg.: 23 mei 2005 | Hebben wij dan een scoutingsapparaat? Volgens mij is het meer een sociale werkplaats waarmee voorkomen wordt dat oud Feyenoord 1 spelers in een caravan of bij de daklozenopvang hun laatste jaren moeten slijten.
|
|
|
GreyHornet Vedette
Uit: Enschede Vak: Stadiontribune - Q Posts: 2784 Reg.: 12 januari 2005 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Moet ik toch weer terugdenken aan die uitspraak van Martin Jol die Happel bovenaan deze pagina al quotte:
Ze zijn niet alleen te betalen, ze willen ook maar wát graag naar Europa dus zullen ze ook geen topsalarissen vragen.
Helaas moeten ze minimaal 18 jaar zijn en minimaal 4 ton verdienen.
|
|
|
Polderhaas1 Vedette
Vak: Marathontribune - E Posts: 2044 Reg.: 30 mei 2003 |
quote: big dipper schreef:
Hebben wij dan een scoutingsapparaat? Volgens mij is het meer een sociale werkplaats waarmee voorkomen wordt dat oud Feyenoord 1 spelers in een caravan of bij de daklozenopvang hun laatste jaren moeten slijten.
Klopt en dan komen ze met Makaay, Gio en De Cler aan die mijn oma ook had kunnen scouten!
Die hongaar Dszudzsak van PSV hadden ze moeten scouten of die Lovre en Berg van Groningen of Meeuwis van Roda of De Zeeuw van AZ die destijds voor 150.000 euro is gekomen ...
|
|
|
goudkuipje Nationale topspeler
Uit: Haarlem Vak: - Posts: 893 Reg.: 30 maart 2005 | Misschien moeten we maar eens een goeie scout kopen 
|
|
|
FR12.B Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 107 Reg.: 4 januari 2008 |
quote: Polderhaas1 schreef:
(...)
Klopt en dan komen ze met Makaay, Gio en De Cler aan die mijn oma ook had kunnen scouten!
Wat wil je hier nou mee zeggen? Hadden ze Makaay, Gio en De Cler dan maar niet moeten halen omdat je oma ze ook had kunnen scouten? 
|
|
|
wehave Bankzitter
Vak: - Posts: 182 Reg.: 26 mei 2004 |
quote: Wat wil je hier nou mee zeggen? Hadden ze Makaay, Gio en De Cler dan maar niet moeten halen omdat je oma ze ook had kunnen scouten?
denk niet dat hij dat bedoeld maar meer dat we voor zulke spelers geen scouts nodig hebben.
we kunnen ze net zo goed ontslaan als we toch alleen maar voor toppers en erkend talent gaan.
niet dat we daar het geld voor hebben.
ik moet eerlijk zeggen dat als ze een verklaring de deur uit doen van we hebben geen geld en we gaan gewoon de jeugd de komende jaren inpasssen nu we ook ervaren spelers hebben zullen ze snel stijgen.
maar zet dan ook echt de jeugd erin en laat spelers als sahin/mols etc gewoon op de bank want daar hebben we volgend seizoen niks meer aan en zo goed zijn ze op dit moment toch niet.
|
|
|
feyenoordanko Basisspeler
Uit: Zandvoort Vak: - Posts: 356 Reg.: 21 juli 2004 |
quote: goudkuipje schreef:
Misschien moeten we maar eens een goeie scout kopen 
Helaas hebben we geen goeie scout die een goeie scout kan scouten 
|
|
|