Feyenoord Forums
 Feyenoord Netwerk
Feyenoord Forums
 Scouting en mogelijke aankopen
Scouting apparaat Feyenoord
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 23 »

Poster
Topic: Scouting apparaat Feyenoord 
geenklassegeenstyle
Jeugdspeler

Vak: -
Reg.: 20 augustus 2007
Gepost op 1 september 2007 om 15:29:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kalouless schreef:

(...)

Aankopen van Ajax en PSV krijgen tijd om te rijpen? Die is nieuw. Hoeveel jaar hebben Da Costa, Alcides, Mendes, Farfan, Gomes etc op de bank gezeten? Hoe lang mogen Suarez, Kennedy, Vertonghen, Vermaelen rijpen? De situatie is in Amsterdam en Eindhoven niet anders dan in Rotterdam. De druk staat er meteen vol op en kun je niet presteren dan krijg je meteen de volle laag. Zie Colin.

Hij doelt op onbetrouwbaar en dat is Wikipedia ook.

Wikipedia is een meertalige encyclopedie, waarvan de inhoud vrij beschikbaar is en ook altijd zal blijven. Iedereen kan hier kennis toevoegen! En dus ook wijzigen..

PSV krijgt de restjes van Chelsea dit komt door die scout die bij PSV weg is gegaan en nu bij Chelsea zit maar nog steeds werk voor PSV doet. Zo kwamen ze ook aan Alex bijvoorbeeld en nu hebben ze alweer een nieuwe..

Ajax heeft gewoon de betere jeugdopleiding. Suarez heeft al kunnen wennen bij Groningen en zo hebben de anderen kunnen wennen bij subtoppers dmv verhuren.

Als Feyenoord weer aan de top mee wil draaien dan zal er een hoop moeten veranderen en niet alleen aan de scouts maar ook aan de opleidingen en het imago!

Ze zijn er al mee bezig maar het kost veel geld om dat te bekostigen en aangezien wij met schulden zitten kom je dan weer vast te zitten. De hoop is dus op een goed resultaat dit seizoen zodat er CL en eventuele nieuwe sponsoren binnen gehaald kunnen worden. Het 100-jarig bestaan komt dus goed uit dit jaar..

[Dit bericht is veranderd door geenklassegeenstyle (op 1 september 2007 15:41:29).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
buffel2001
Nationale topspeler

Reg.: 8 augustus 2004
Gepost op 1 september 2007 om 17:32:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

oneens, 020 had een goede jeugdopleiding, dat maakte het verschil tussen psv en 020. Psv is 020 in alle opzichten voorbij gestreefd, zelfs zij hebben 3-4 spelers in het 1e lopen uit de eigne jeugd.

020 pronkt met spelers van groningen en graafschap....suares en huntelaar dus.

Sneijder was top...babel flop..

Feyenoord moet gewoon wat meer geld hebebn simpel, meer geld kun je uit een betere vijver vissen, daardoor worden talenten gecorrigeerd door goede ervaren spelers en worden de talenten voor veel centjen verkocht waar je je elftal weer structueel kan versterken
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.469,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Kalouless
Vedette

Reg.: 19 mei 2000
Gepost op 2 september 2007 om 02:33:19.         ICQ: 2094357      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
geenklassegeenstyle schreef:
Hij doelt op onbetrouwbaar en dat is Wikipedia ook.

Wikipedia is een meertalige encyclopedie, waarvan de inhoud vrij beschikbaar is en ook altijd zal blijven. Iedereen kan hier kennis toevoegen! En dus ook wijzigen..
(Terzijde: Het is al wetenschappelijk bewezen dat Wikipedia is niet minder betrouwbaar dan andere, niet publieke encyclopedieën en kennisbanken.)

Het gaat niet om wikipedia. Beer grijpt domweg alles aan om niet te hoeven erkennen dat ie er domweg naast zit. De anderhalf miljoen voor Farfan en de miljoen voor Gomes worden ook door VI-journalisten genoemd. Iedereen die kan Googelen had dat binnen een paar seconden kunnen vinden. De anderhalf miljoen voor Suarez zijn bij de echte voetbalkenner ook gewoon bekend, aangezien het overal (o.a. FCUpdate.nl, NRC, Trouw) heeft gestaan.

Ik wil er nog wel een stuk of 50 links tegenaan gooien maar het kost me zoveel tijd en is het gewoon algemeen bekende informatie die iedereen zelf kan opzoeken.

@Buffel - PSV is Ajax voorbijgestreefd qua jeugdopleiding? Dat valt nog wel mee, lijkt me. Kijk naar het huidige Oranje. Natuurlijk is Van Basten 020-minded, maar het is geen toeval dat er maar 1 speler bij staat uit de PSV-opleiding (Affelay) en iets meer spelers uit de Ajax-opleiding (Van der Sar, Stekelenburg, Emanuelson, Heitinga, De Cler, Melchiot, De Jong, Landzaat, Seedorf, Sneijder, Van der Vaart, Babel). Sterker nog, als je kijkt naar spelers die nu bij de Europese top spelen, zijn dat veel meer spelers uit de jeugdopleiding van Feyenoord (Van Persie, Kalou, Drenthe) dan van PSV (euh... niemand).

Sure, PSV lijkt een goede lichting te hebben met Affelay, Aissati, Bakkal, Marcellis en Zeefuik. Maar laat mensen als Marcellis, Zeefuik zichzelf eerst nog maar eens waarmaken. Bij Feyenoord en Ajax zijn ook genoeg spelers geweest die geroemd werden als topper uit de jeugdopleiding, maar die het toch niet hebben gered (Oost, Swerts, Simr, Boutahar, Sprockel, Loovens etc.) Beerens is bv niet voor niks al verkocht.

[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 2 september 2007 02:35:41).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.463,7VoVo: -Opstelling: incompleet
varkenoord
Vedette

Vak: Stadiontribune - U
Reg.: 16 november 2004
Gepost op 2 september 2007 om 16:51:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is zeker niet zo dap psv ojoks voorbij gegaan is op het opleidigsgebied.Ik volg zon 15 jaar de jeugd vrij intensief en zie zeer wienig psvteams die kampioen worden bijvoorbeeld.Niet dat kampioenschappen maatgevend zijn maar toch.Ook de ojoksjeugd vind ik duidelijk achteruit gaan.Ik heb het ojoks Bteam een paar weken geleden op een toernooi zien spelen en alleen op fysiek gebied zijn zij top.Maar een buitenspeler heb ik niet gezien,wat toch kenmerkend is voor ojoks.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.484,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
willem van Hanegem
Vedette

Uit: Leidschendam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 januari 2003
Gepost op 2 september 2007 om 17:30:47.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
varkenoord schreef:

Het is zeker niet zo dap psv ojoks voorbij gegaan is op het opleidigsgebied.Ik volg zon 15 jaar de jeugd vrij intensief en zie zeer wienig psvteams die kampioen worden bijvoorbeeld.Niet dat kampioenschappen maatgevend zijn maar toch.Ook de ojoksjeugd vind ik duidelijk achteruit gaan.Ik heb het ojoks Bteam een paar weken geleden op een toernooi zien spelen en alleen op fysiek gebied zijn zij top.Maar een buitenspeler heb ik niet gezien,wat toch kenmerkend is voor ojoks.

De 020 A1 is ook niet sterk (gisteren bij moesten zij 2-2 tegen ADO toestaan)
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
ulligan
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 2 oktober 2000
Gepost op 2 september 2007 om 17:44:12.       ICQ: 12112915      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vooralsnog ben ik blij dat we Luque niet gehaald hebben
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
easydott
Internationale topspeler

Uit: Rhoon
Vak: Marathontribune - J
Reg.: 9 november 2005
Gepost op 3 september 2007 om 00:06:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

Dan kan Lee alleen maar meevallen, toch?!. Een fractie van wat die Spanjaard heeft gekost en waarschijnlijk ook wat ie verdiend. Pure win win situatie wat mij betreft.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Dick v/d Polder
Vedette

Uit: rotterdam
Reg.: 31 juli 2004
Gepost op 3 september 2007 om 00:33:11.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ulligan schreef:

DAt is een veels te voorbarige conclusie. Die jongen moet zich nog gaan aanpassan aan de nederlandse cultuur, en de nederlandse manier van spelen.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.409,8 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
bombardier2
International

Vak: Olympiatribune - PP
Reg.: 3 augustus 2006
Gepost op 3 september 2007 om 00:52:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

DAt is een veels te voorbarige conclusie. Die jongen moet zich nog gaan aanpassan aan de nederlandse cultuur, en de nederlandse manier van spelen.

Die gast heeft afgelopen seizoen nauwelijks gespeeld. Het is dus een risico dat je neemt.

[Dit bericht is veranderd door bombardier2 (op 3 september 2007 00:53:26).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dick v/d Polder
Vedette

Gepost op 3 september 2007 om 00:54:31.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bombardier2 schreef:

(...)

Die gast heeft afgelopen seizoen nauwelijks gespeeld. Het is dus een risico dat je neemt.

Misschien dat het engelse manier van spelen hem niet lag.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.409,8 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
RoelofLuinge
Vedette

Vak: Marathontribune - E
Reg.: 14 december 2004
Gepost op 3 september 2007 om 07:20:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Misschien dat het engelse manier van spelen hem niet lag.

De Nederlandse dan kennelijk ook niet. Wat een aanfluiting was dit gisteren zeg
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.709,9VoVo: -Opstelling: 4-4-2
jezus christus
Vedette

Reg.: 18 september 2004
Gepost op 3 september 2007 om 08:12:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RoelofLuinge schreef:

(...)

ja het is werkelijk genieten in die pisbak met spelers als urzaiz en luque. miste gisteren toch wel die colin nog, ook al zo'n grote held. en wat te zeggen van rommeldal? allemaal toppertjes uit de hoge hoed van martien van geil en gekke henkie
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.410,3VoVo: -Opstelling: 4-5-1
1peter2mary
Vaste waarde in elftal

Uit: Wateringen
Reg.: 27 mei 2007
Gepost op 3 september 2007 om 14:40:06.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
buffel2001 schreef:

oneens, 020 had een goede jeugdopleiding, dat maakte het verschil tussen psv en 020. Psv is 020 in alle opzichten voorbij gestreefd, zelfs zij hebben 3-4 spelers in het 1e lopen uit de eigne jeugd.

020 pronkt met spelers van groningen en graafschap....suares en huntelaar dus.

Sneijder was top...babel flop..

Feyenoord moet gewoon wat meer geld hebebn simpel, meer geld kun je uit een betere vijver vissen, daardoor worden talenten gecorrigeerd door goede ervaren spelers en worden de talenten voor veel centjen verkocht waar je je elftal weer structueel kan versterken

Helemaal mee eens!
 Help mods!
Dick v/d Polder
Vedette

Gepost op 3 september 2007 om 16:40:25.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RoelofLuinge schreef:

(...)

Dat mag wel zo zijn, maar buitenlandse spelers hebben tijd nodig om zich aan te passen. Ik zeg niet dat Luque een goede aankoop is, maar ik vind wel dat we daar nog geen oordeel over kunnen geven.
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 3 september 2007 om 23:53:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Dat mag wel zo zijn, maar buitenlandse spelers hebben tijd nodig om zich aan te passen. Ik zeg niet dat Luque een goede aankoop is, maar ik vind wel dat we daar nog geen oordeel over kunnen geven.

Waar je al wel over kunt oordelen is dat deze man iedere maand zo'n 200.000 euro overgemaakt krijgt op z'n rekening. En dat bovenop een niet onaardige transferprijs geeft toch een investering die zich nauwelijks tot niet laat terugverdienen.
En de eerste wedstrijden van deze man voor z'n nieuwe werkgever waren op z'n minst gezegd niet overtuigend.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dick v/d Polder
Vedette

Gepost op 3 september 2007 om 23:58:11.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

En de eerste wedstrijden van deze man voor z'n nieuwe werkgever waren op z'n minst gezegd niet overtuigend.

De meeste buitenlandse spelers beginnen niet overtuigend aan de competitie, en naarmate het seizoen vorderd gaan ze beter presteren. Dat was ook het geval met Cruz, Ibrahimovic en tal van andere buitenlandse spelers. Ik wil daarom nog afwachten voordat ik conclusies gaat trekken over Luque. Dan kan je wel zeggen dat hij in Engeland is mislukt, maar de meesste spaanstalige spelers mislukken in Engeland, terwijl ze in Spanje en Italie gerenomeerde spelers waren. Denk hier onde andere aan Veron, Crespo, Morientes, Forlan etc.

[Dit bericht is veranderd door Dick v/d Polder (op 3 september 2007 23:59:53).]
 Help mods!
De Sigaar
Vedette

Uit: Almere
Vak: Maastribune - Business seats
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 4 september 2007 om 00:05:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Trek eens je conclusies over het algehele scouting en aankoopbeleid van Ajax? Ik denk dat je nog raar staat te kijken als je hun aankopen allemaal analyseert. Ook daar hebben ze heel veel meer missers dan geslaagde aankopen.
Het sterke punt daar is overduidelijk de eigen opleiding (geweest) maar ook daar zat de scouting er heel vaak mijlenver naast.
Ze hebben nu een groot contingent dure en weinig effectieve Spanjaarden. De enige waar ik het wel in zie zitten is Suàrez.
Daarvoor hoef ik niet af te wachten. Ook niet wat betreft het falen van Luque. Die loopt nu gewoon opgelegd te cashen en zie ik binnen afzienbare tijd door de zijdeur afgaan.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Dick v/d Polder
Vedette

Gepost op 4 september 2007 om 00:12:41.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De Sigaar schreef:

Trek eens je conclusies over het algehele scouting en aankoopbeleid van Ajax? Ik denk dat je nog raar staat te kijken als je hun aankopen allemaal analyseert. Ook daar hebben ze heel veel meer missers dan geslaagde aankopen.
Het sterke punt daar is overduidelijk de eigen opleiding (geweest) maar ook daar zat de scouting er heel vaak mijlenver naast.
Ze hebben nu een groot contingent dure en weinig effectieve Spanjaarden. De enige waar ik het wel in zie zitten is Suàrez.
Daarvoor hoef ik niet af te wachten. Ook niet wat betreft het falen van Luque. Die loopt nu gewoon opgelegd te cashen en zie ik binnen afzienbare tijd door de zijdeur afgaan.

Als je de Ajax topic goed doorleest zie je ook dat ik van Geel bekritiseer op het aankoopbeleid van Ajax. En zoals je zelf terecht zegt is Suarez de enige echte versterking voor Ajax (en een oordeel over Luque laat ik nog even buiten beschouwing). Ik zie Ajax dit seizoen geen kampioen worden met dit materiaal.
 Help mods!
Bestlander
Vaste waarde in elftal

Uit: Wateringen
Reg.: 27 mei 2007
Gepost op 19 september 2007 om 18:31:50.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

(...)

Ik ben benieuwd, je moet toch wel kunnen zien of het er in zit ook al moet hij nog wennen, ik heb er een zwaar hoofd in. Ik denk dat wij blij mogen zijn dat hij niet is gehaald.
 Help mods!
Middenveldert
Vaste waarde in elftal

Uit: Den Haag
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 22 juni 2007
Gepost op 20 september 2007 om 11:01:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dick v/d Polder schreef:

Hij moet sowieso wennen aan het feit dattie speelt geloof ik.
 Help mods!
willem07
Nationale topspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 3 mei 2006
Gepost op 20 september 2007 om 11:53:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De Scouting moet nu maar eens pareltjes gaan opleveren en dat kunnen we zien met die Lee.
 Help mods!
DuvelDuvel
Vedette

Uit: 020
Vak: Olympiatribune - NN
Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 20 september 2007 om 11:57:40.     MSN: frankilla666@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het mag wel eens opschieten met die Lee. Wachten nou al 20 dagen!! Wat een bureaucratisch drama.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.477,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Dick v/d Polder
Vedette

Gepost op 22 september 2007 om 00:38:15.     MSN: geen      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die linksback van Helsingborg die gisteren meedeed tegen Heerenveen heeft trouwens vorige jaar stage gelopen bij Feyenoord. Dat was deze speler:

http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum16/233.php
 Help mods!
Makaay_Feyenoord
Ballenjongen

Reg.: 23 september 2007
Gepost op 23 september 2007 om 18:29:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik heb die wedstrijd gezien is een middel matige speler
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Happel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: Olympiatribune - BB
Reg.: 17 april 2007
Gepost op 19 oktober 2007 om 17:26:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In VI van deze week een uitgebreid interview met Henk ten Cate door een zekere Thijs Slegers.

Leo Beenhakker hoort zeker niet tot mijn favorieten, integendeel, maar ook ik kan niet ontkennen dat die schreeuwlelijk kwaliteiten heeft. Uit het volgende valt af te leiden dat de Feyenoord-scouts en Peter Bosz deze Beenhakker waarschijnlijk regelmatiger moeten spreken.

Slegers: "Ajax combineerde het opleiden jarenlang met succesvol scouten. Het is al een poosje geleden dat de club jonge kanjers onder wie Christian Chivu, Maxwell, Zlatan Ibrahimovic, Mido en Hatem Tabelsi wist te contracteren. Is die scouting bij Ajax nog wel zo goed?"

Ten Cate: "Ik denk dat Ajax prima scouts heeft, maar de afstemming tussen bepaalde geledingen kan beter. De club is wereldwijd goed op de hoogte van het aanwezige potentieel. Dat is echter iets anders dan iemand kunnen aantrekken."

Slegers: "Luis Suárez en Klaas-Jan Huntelaar aantrekken is geen gevolg van goede scouting, hun kwaliteiten herkent iedereen."

Ten Cate: "Klopt. Ik denk dat het geen toeval is dat de spelers die je zojuist opnoemde allemaal zijn aangetrokken in dezelfde periode. Die van Leo Beenhakker als technisch directeur. Het herkennen van talent waar nog rek in zit is niet makkelijk. Leo beheerst dat. Mensen onderschatten het netwerk en de visie van Beenhakker soms, maar ík absoluut niet. Ik was het bij Vitesse ook niet altijd met hem eens, maar hij zorgde altijd dat je goede spelers tot je beschikking had. Allemaal dankzij zijn enorme netwerk."

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »
Alle tijden zijn CET (Rotterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Feyenoord Netwerk