| Poster | | Topic: Scouting apparaat Feyenoord |  |
|
ulligan Vedette
Uit: Groningen Posts: 3955 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Phil schreef:
(...)
Exact. Wat kostten Ari, Berg of voor mij part Alves en Suarez eigenlijk destijds?. Waarom zijn Heerenveen en Groningen wel in staat goede buitenlandse talentvolle spelers te halen en wij niet? Budgettair gezien zouden wij toch niet voor Groningen of Heerenveen hoeven onderdoen dus verhalen over financieel niet haalbaar kunnen wat mij betreft gelijk de prullenbak in.
Vergeet niet dat een speler bij Heerenveen/Groningen een stuk meer aanpassingstijd krijgt, en zich relatief in de luwte kan ontwikkelen in vergelijking met een club als Feyenoord. Af en toe zitten er toppers tussen, maar naast Suarez heeft Groningen ook niet vaak raak gescout de laatste jaren, en al zeker geen spelers die Feyenoord naar een hoger plan kunnen tillen. Of je zou types als Bruno Silva moeten willen hebben.
Spelers als Garcia-Garcia, Norregaard, Kissi, Tarjavärvi, Paulsen, Hanssen, Prager en Calincov zouden ons ook niet sterker maken. Ik betwijfel zelfs of Lasse Nilsson wel was doorgebroken in de Kuip. Zo goed is hij niet. Hiertegenover staan natuurlijk spelers als Huntelaar, Samaras (die ver boven zijn marktwaarde verkocht is) en Van Nistelrooij, maar ook wij hebben regelmatig spelers gescout, gekocht en met winst verkocht die ons beter maakten, bv Emerton, B. en S. Kalou, Dudek, Buffel en Kuijt.
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Beer schreef:
Gomes en Farfan waren duurder dat weet ik zeker.
Da's fijn dat je het zeker weet, maar je zit er toch naast. Farfan kostte PSV 1,5 - 2 miljoen, Gomes kostte 1 miljoen.
bron, bron, bron
quote:
suarez weet ik niet.
Dat weet meneer Kaktus wel. 1,5 miljoen dus. Controleer dat zelf maar want het staat werkelijk overal.
quote:
Ps. Je kan pas talenten kopen als je eerste elftal op orde is.
AZ koopt ieder jaar 10 spelers waarvan er ook een groot aantal het niet halen. die ijslander (kan niet op zijn naam komen) mislukte, koste miljoenen en een hoog loon.
Gozert, wat ben jij slecht ingelicht zeg. Kostte miljoenen? Hoog loon? Mislukt? Waar heb je het in godsnaam over. Die gozer was een onbekende knar van Young Boys, die kostte slechts 7 ton en had bij AZ op z'n hoogst een gemiddeld salaris. Deze zomer heeft Middlesbrough al 4 miljoen pond (= ca 6 miljoen euri) voor hem geboden. Wat nou, mislukte speler?
quote: Luirink voor meer dan 3 mio zit op de tribune weg te kwijnen en zo zijn er nog meer.....
Als jij je jukbeen breekt of je kruisbanden scheurt zit je ook op de tribune, wijsneus. Luirink speelde bijna alles voordat ie uit de basis verdween door blessures. Maar dan nog snap ik niet wat dit voor argument is. Bruins zal ook veel op de bank zitten. Is ie daarom een onverstandige/slechte aankoop? Had ie niet gekocht moeten worden?
quote: We kunnen de hernieuwde scouting pas over 2 jaar beoordelen.
Hernieuwde scouting? Wat weet jij wat ik niet weet? Beukers, Lipponen, ze zitten er allemaal nog. Er zijn nauwelijks personele wijzigingen geweest en de invloed van Jansen zou deze zomer toch al merkbaar mogen zijn. Als hij nu met niks op de proppen komt, hoeven we over een jaar geen wonderen van hem te verwachten.
quote: ulligan schreef:
Vergeet niet dat een speler bij Heerenveen/Groningen een stuk meer aanpassingstijd krijgt, en zich relatief in de luwte kan ontwikkelen in vergelijking met een club als Feyenoord.
Dat is absoluut waar, en dat is vooralsnog ook de reden dat AZ het zo goed doet: de spelers voelen daar weinig druk en hebben daardoor minder last van faalangst. Op het moment dat de druk daar groot wordt (competitieslot, bekerfinale, play-offs) stort het in elkaar.
Tegelijkertijd is het wel zo dat de druk bij Ajax even hoog is en dat ook PSV wat dat betreft dicht in de buurt komt. Toch heeft Feyenoord in de afgelopen misschien wel 2-3 keer zoveel pure miskopen gedaan als Ajax of PSV. Dat valt niet alleen te verklaren door de druk die op de ketel staal. Te veel aankopen waren gewoon niet goed genoeg.
[Dit bericht is veranderd door Kalouless (op 24 augustus 2007 18:28:30).]
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 | Je bronnen zijn forums...
Als eerste staat het Feyenoord-forum....
ps.. Je lult complete onzin over andere zaken..
Zeg dan gewoon dat weet ik niet i.p.v. spelers noemen en over clubs praten waar hij nooit heeft gespeeld. (Jij heb het over Steinsson maar als je leest wat ik schreef ging het niet over een basisspeler).
quote: Tegelijkertijd is het wel zo dat de druk bij Ajax even hoog is en dat ook PSV wat dat betreft dicht in de buurt komt. Toch heeft Feyenoord in de afgelopen misschien wel 2-3 keer zoveel pure miskopen gedaan als Ajax of PSV. Dat valt niet alleen te verklaren door de druk die op de ketel staal. Te veel aankopen waren gewoon niet goed genoeg.
Verder: Aankopen van Ajax en PSV krijgen tijd op te rijpen. Niemand zeurd als er een een jaar of 3 op de bank zit. Feyenoord komt van een lager plan en daar moet iedere aankoop er meteen staan
[Dit bericht is veranderd door Beer (op 25 augustus 2007 10:48:09).]
|
|
|
willem1969 International
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 606 Reg.: 8 mei 2005 | De Scouting is gewoon klote. Als je ziet wat Heerenveen, Groningen en Pisvee binnenhalen voor minimale bedragen dan zet je toch grote vraagtekens bij het scoutingapparaat van Feyenoord. Ook bij 020 is de scouting niet zo geweldig als men wil doen geloven. Tuurlijk ze hebben een paar klappertjes gemaakt met de laatste transfers maar ze weten bij god niet wat ze met dat geld moeten. Dus ook daar liggen geen lijstjes klaar (althans geen realistische lijstjes) met vervangers.
Eigenlijk is het doodzonde dat iemand als Piet de Visser voor Pisvee scout. Ik kan me toch herinneren dat hij voor Feyenoord heeft gewerkt.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: willem1969 schreef:
De Scouting is gewoon klote. Als je ziet wat Heerenveen, Groningen en Pisvee binnenhalen voor minimale bedragen dan zet je toch grote vraagtekens bij het scoutingapparaat van Feyenoord. Ook bij 020 is de scouting niet zo geweldig als men wil doen geloven. Tuurlijk ze hebben een paar klappertjes gemaakt met de laatste transfers maar ze weten bij god niet wat ze met dat geld moeten. Dus ook daar liggen geen lijstjes klaar (althans geen realistische lijstjes) met vervangers.
Eigenlijk is het doodzonde dat iemand als Piet de Visser voor Pisvee scout. Ik kan me toch herinneren dat hij voor Feyenoord heeft gewerkt.
Daarom doet Wim Jansen het zelf
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 |
quote: willem van Hanegem schreef:
(...)
Daarom doet Wim Jansen het zelf
Vandaar dat de laatste jaren al die jonge talenten binnenkomen waarvan nog nooit iemand had gehoord 
|
|
|
1peter2mary Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 | Scouting, aankoop beleid is natuurlijk een grote zorg, maar dit is ook een zaak van de directie en bestuur.
Het is in het verleden gebleken dat dit een heel zwak punt is bij Feyenoord ik hoop dat daar nog aan gewerkt gaat worden. Dit is een belangrijke zaak voor Feyenoord willen ze weer groot worden en blijven.
[Dit bericht is veranderd door 1peter2mary (op 28 augustus 2007 17:48:07).]
|
|
|
paulmillwall Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 498 Reg.: 19 augustus 2004 | Het belangrijkste winstpunt mbt tot de scouting is het feit dat we de laatste 1,5 jaar niet meer worden getracteerd op allerlei Brazilianen en andere exoten die niet kunnen voetballen en dat voor heel veel euro,s 4 seizoenen in het tweede mogen tonen.
In Nederland heeft Feyenoord op z`n AZ`s hele goede zaken gedaan met Bruins en Slory.
Ik geloof best dat het niet zo makkelijk is om toptalent naar Nederland te halen. PSV is met Mendez, Gomes, Salcido, Farfan en Alex de enige club die echt onbekende toppers heeft opgespoord.
Ajax heeft met Suarez zijn eerste fatsoenlijke aankoop in jaren gedaan (en dat niet dankzij hun geweldige scoutingapparaat!) en AZ weet vooral nationaal heel slim op het juiste moment toe te slaan.
Heerneveen heeft echt een gros scandinavische missers staan tegenover die ene voltreffer met Alves en Groningen heeft per ongeluk Suarez `ontdekt`.
Dus zo geweldig is het bij de andere clubs ook weer niet allemaal.
|
|
|
kiprich66 Geselecteerd voor Oranje
Uit: Dordrecht Vak: Marathontribune - JJ Posts: 742 Reg.: 10 maart 2007 |
(...)
Exact. Wat kostten Ari, Berg of voor mij part Alves en Suarez eigenlijk destijds?. Waarom zijn Heerenveen en Groningen wel in staat goede buitenlandse talentvolle spelers te halen en wij niet? Budgettair gezien zouden wij toch niet voor Groningen of Heerenveen hoeven onderdoen dus verhalen over financieel niet haalbaar kunnen wat mij betreft gelijk de prullenbak in. Het schort aan kennis mbt de buitenlandse spelers en anders niets. Laat ik toch ook een beetje positief zijn door te stellen dat de eigen jeugdopleiding nu duidelijk meer vruchten begint af te werpen dan voorheen. Echter het scouten in Rotterdam en omstreken is natuurlijk iets anders dan het halen van buitenlandse talenten voor Feyenoord 1.
Zullen we maar even afwachten hoe deze jongens zich gaan ontwikkelen hier voordat we deze gasten als topaankopen gaan bestempelen?Berg en Pellè blinken to nu toe alleen uit in het missen van kansen....
|
|
|
Satisfied Vedette
Uit: 020 Vak: Maastribune - VV Posts: 1145 Reg.: 23 december 2000 |
(...)Vandaar dat de laatste jaren al die jonge talenten binnenkomen waarvan nog nooit iemand had gehoord 
Bedoel je Buijs, Charisteas, Huysegems, Lucius, Tiendalli en Kolkka? 
|
|
|
ruitertje1969 International
Uit: vlakbij rotterdam Vak: Stadiontribune - Q Posts: 605 Reg.: 31 maart 2002 | het lijkt me wel eens boeiend dat dhr bosz eens reageert op de scouting
|
|
|
geraldo di basta Nationale topspeler
Uit: krimpen aan den ijssel Vak: Olympiatribune - DD Posts: 842 Reg.: 15 februari 2003 | Welke scouting, hebben wij een scouting of zijn dat werkverschaffers !
Echt triest dat er nu weer geen oud-rotterdammer gehaald kan worden.
|
|
|
Rico FR Ballenjongen
Uit: Ridderkerk Vak: Marathontribune - E Posts: 4 Reg.: 5 juli 2007 | Inderdaad, doodzonde. Koef had een echte Feyenoorder kunnen worden, ik voel(de) het. Feyenoord heeft het geld niet, we moeten langzaam uit het dal klauteren en voorlopig gaat het goed. Over 1 of 2 jaar moeten we weer echt terug aan de top zijn.
Dus scouten, zou ik zeggen!! Maar goed, scouten is niet iets waar Feyenoord ooit goed in geweest is.
|
|
|
kiprich66 Geselecteerd voor Oranje
Uit: Dordrecht Vak: Marathontribune - JJ Posts: 742 Reg.: 10 maart 2007 |
quote: geraldo di basta schreef:
Welke scouting, hebben wij een scouting of zijn dat werkverschaffers !
Echt triest dat er nu weer geen oud-rotterdammer gehaald kan worden.
Dit is echt de meest trieste post die ik tot nu toe gelezen heb.Koevermans moet komen omdat hij een oud-Rotterdammer is... 
[Dit bericht is veranderd door kiprich66 (op 30 augustus 2007 19:50:05).]
|
|
|
berg1f Internationale topspeler
Uit: Oldenzaal Vak: - Posts: 923 Reg.: 24 september 2004 | Naarmate de transfer deadline naderd worden de reacties heftiger en ondoordachter, ik hoop dat het Feyenoord bestuur met beide benen op de grond blijft en nuchter na blijft denken. 
|
|
|
Buakaw Vedette
Uit: Apeldoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2911 Reg.: 12 juli 2005 | Furby Is Drenthe nou de Furby kloon of is het op dit moment andersom? 
|
|
|
Kuytekind Internationale topspeler
Vak: - Posts: 903 Reg.: 23 juli 2003 |
quote: berg1f schreef:
Naarmate de transfer deadline naderd worden de reacties heftiger en ondoordachter, ik hoop dat het Feyenoord bestuur met beide benen op de grond blijft en nuchter na blijft denken. 
ja heel nuchter net als waar jij vandaan komt
slaap verder ga lekker zonder aankopen voor de 5e plek hoor, zou knap zijn! duhuh, 5e wordt je sowieso lijkt me, kans van 99,999%
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
Je bronnen zijn forums...
Oh, is Wikipedia een forum. Geinig zeg, zo leer ik nog eens wat.
quote: Zeg dan gewoon dat weet ik niet i.p.v. spelers noemen en over clubs praten waar hij nooit heeft gespeeld. (Jij heb het over Steinsson maar als je leest wat ik schreef ging het niet over een basisspeler).
"Zeg dan gewoon dat weet ik niet"? Weet je zelf wel wat je schrijft? Je had het over een mislukte IJslander die miljoenen kostte en een hoog loon kreeg. De enige AZ-IJslander die daar ook maar enigzins bij in de buurt komt is Steinsson. Joey Gudjohnsson kwam immers voor niks naar AZ en zal als oud-speler van Leicester echt geen topsalaris in Alkmaar hebben gekregen. De enige andere twee IJslanders bij AZ zijn de getalenteerde jeugdspelers Sigthorsson en Gunarsson. Ik neem niet aan dat je hen bedoelt dus het is me een raadsel over wie je het dan wel had.
quote: Verder: Aankopen van Ajax en PSV krijgen tijd op te rijpen. Niemand zeurd als er een een jaar of 3 op de bank zit. Feyenoord komt van een lager plan en daar moet iedere aankoop er meteen staan.
Aankopen van Ajax en PSV krijgen tijd om te rijpen? Die is nieuw. Hoeveel jaar hebben Da Costa, Alcides, Mendes, Farfan, Gomes etc op de bank gezeten? Hoe lang mogen Suarez, Kennedy, Vertonghen, Vermaelen rijpen? De situatie is in Amsterdam en Eindhoven niet anders dan in Rotterdam. De druk staat er meteen vol op en kun je niet presteren dan krijg je meteen de volle laag. Zie Colin.
|
|
|
Buakaw Vedette
Uit: Apeldoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2911 Reg.: 12 juli 2005 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Aankopen van Ajax en PSV krijgen tijd om te rijpen? Die is nieuw. Hoeveel jaar hebben Da Costa, Alcides, Mendes, Farfan, Gomes etc op de bank gezeten? Hoe lang mogen Suarez, Kennedy, Vertonghen, Vermaelen rijpen? De situatie is in Amsterdam en Eindhoven niet anders dan in Rotterdam. De druk staat er meteen vol op en kun je niet presteren dan krijg je meteen de volle laag. Zie Colin.
Dat ze voor die bedragen gekocht zijn, zal zo maar kunnen hoor. Maar om Wikipedia als betrouwbare bron te gebruiken. Daar kan elke nitwit zn gelul spuien.
|
|
|
Phil Vaste waarde in elftal
Uit: Hulst Vak: - Posts: 373 Reg.: 6 juni 2001 | "Feyenoord heeft overeenstemming bereikt met Chun-Soo Lee over een contract voor vier jaar. De aanvaller is vrijdag medisch gekeurd in Seoel en zal zo spoedig mogelijk na afhandeling van de formaliteiten in De Kuip arriveren. Feyenoord bereikte eerder al een akkoord met de club van Lee, Ulsan Hyundai FC. Technisch directeur Peter Bosz gaf vrijdagochtend al aan dat Feyenoord met man en macht aan het werk zou gaan om ook de laatste zaken met de speler af te handelen. Enkele uren voor het sluiten van de transfermarkt is dit gelukt. Over de transfersom worden geen mededelingen gedaan.
Lee is een speler die uitgebreid is gescout en bekeken door Feyenoord. De Zuid-Koreaan heeft al ervaring met het Europese voetbal. Eerder speelde hij voor het Spaanse Real Sociedad en Numancia. Hij was namens Zuid-Korea actief op twee WK’s. Feyenoord had hem al lang op het lijstje met beoogde versterkingen staan. Na het afketsen van de transfer van Luque verlegde Feyenoord de interesse meteen naar Lee.
Bosz: ‘We volgen hem al langer. We hebben ook met Pim Verbeek en Dick Advocaat, die allebei bondscoach zijn geweest bij Zuid-Korea, gepraat. Ze waren zeer positief. Daarnaast gaven ze ook een positieve mening over Chun-Soo als mens en professional.’
Ons scoutingsbeleid alhier beschreven. Normaliter stoot een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen echter onze technische staf wel tig keren zo blijkt. Tja, als Pim en Dick aangeven dat het een goede speler is dan halen we hem toch maar even zo op de valreep. Mislukt in de Primera Division, goed genoeg voor Feyenoord. De scoutingsstaf speldt zichzelf wederom een brevet van onvermogen op a never ending story.
|
|
|
GuardianAngel International
Vak: - Posts: 544 Reg.: 20 juli 2005 |
"Feyenoord heeft overeenstemming bereikt met Chun-Soo Lee over een contract voor vier jaar. De aanvaller is vrijdag medisch gekeurd in Seoel en zal zo spoedig mogelijk na afhandeling van de formaliteiten in De Kuip arriveren. Feyenoord bereikte eerder al een akkoord met de club van Lee, Ulsan Hyundai FC. Technisch directeur Peter Bosz gaf vrijdagochtend al aan dat Feyenoord met man en macht aan het werk zou gaan om ook de laatste zaken met de speler af te handelen. Enkele uren voor het sluiten van de transfermarkt is dit gelukt. Over de transfersom worden geen mededelingen gedaan.
Lee is een speler die uitgebreid is gescout en bekeken door Feyenoord. De Zuid-Koreaan heeft al ervaring met het Europese voetbal. Eerder speelde hij voor het Spaanse Real Sociedad en Numancia. Hij was namens Zuid-Korea actief op twee WK’s. Feyenoord had hem al lang op het lijstje met beoogde versterkingen staan. Na het afketsen van de transfer van Luque verlegde Feyenoord de interesse meteen naar Lee.
Bosz: ‘We volgen hem al langer. We hebben ook met Pim Verbeek en Dick Advocaat, die allebei bondscoach zijn geweest bij Zuid-Korea, gepraat. Ze waren zeer positief. Daarnaast gaven ze ook een positieve mening over Chun-Soo als mens en professional.’
Ons scoutingsbeleid alhier beschreven. Normaliter stoot een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen echter onze technische staf wel tig keren zo blijkt. Tja, als Pim en Dick aangeven dat het een goede speler is dan halen we hem toch maar even zo op de valreep. Mislukt in de Primera Division, goed genoeg voor Feyenoord. De scoutingsstaf speldt zichzelf wederom een brevet van onvermogen op a never ending story.
Eerst maar eens afwachten voor je commentaar geeft of ken je de speler ? Dan graag hoe jij erover denkt en wat voor een speler hij is
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2464 Reg.: 26 februari 2003 | Men realiseert zich niet dat heel veel spelers worden gehaald op initiatief van trainers, TD's en voorzitters beinvloed door vriendjes/ zaakwaarnemers. Zonder te zeggen dat de scouting van Feyenoord voldoende is weet ik wel dat Beukers en consorten in de loop der jaren goedkope, haalbare spelers hebben gescout die nu in de top spelen. Pepe, Ricardo Oliveira, Bovio etc. Als daar vervolgens niets mee gedaan wordt dan kun`je de scouting niet zoveel kwalijk nemen.
|
|
|
paulmillwall Geselecteerd voor Oranje
Uit: Rotterdam Vak: Marathontribune - J Posts: 498 Reg.: 19 augustus 2004 |
....
....
Ik vind het verhaal van feyenoord helemaal niet zo raar. Ik heb wel mijn twijfels bij Aziatische spelers, omdat ze door taalproblemen eerder lijken te vereenzamen dan andere buitenlandse spelers. Dat zag je ook met Song, die voetballend in het begin een geweldige indruk maakte.
Deze Lee is na 2 jaar Spanje vanwege heimwee en blessures teruggegaan naar Korea. Maar dat je het op je 21e niet redt in de Primera Division, zegt me helemaal niks. Die Koreanen van PSV begonnen zich pas na 2 jaar te manifesteren.
En Advocaat en Verbeek kennen deze jongen goed en kunnen dus ook goed inschatten of hij het in Nederland wel allemaal aankan. Ik ben in ieder geval blij dat er geen belachelijke bedragen zijn betaald voor spelers als Danny K en Mounir.
|
|
|
frankyboy Vedette
Uit: rotterdam Vak: - Posts: 2464 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: paulmillwall schreef:
(...)
Ik vind het verhaal van feyenoord helemaal niet zo raar. Ik heb wel mijn twijfels bij Aziatische spelers, omdat ze door taalproblemen eerder lijken te vereenzamen dan andere buitenlandse spelers. Dat zag je ook met Song, die voetballend in het begin een geweldige indruk maakte.
Song was als rechtshalf/buiten in het begin top. Die jongen was gewoon geen back. Om in huidig jargon te blijven, Song had een aanwinst geweest als rechtermiddenvelder in een 4-4-2. Voetballen kon hij wel.
|
|
|
1peter2mary Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 | Peter schrijft:
Ik ben altijd zeer positief op het forum maar over het scoutingsbeleid heb ik helaas mijn twijvels, kan ook met de comminicatie te maken hebben tussen de leiding die moeten beslissen dat kan ik niet inschatten.
Maar ik hoop van harte dat Feyenoord dat onderdeel nog eens goed door gaat lichten!
Verder, vertrouw ik erop dat er aan gewerkt gaat worden.
Succes! 
|
|
|