| Poster | | Topic: Scouting apparaat Feyenoord |  |
|
Phil Vaste waarde in elftal
Uit: Hulst Vak: - Posts: 373 Reg.: 6 juni 2001 | Je vraagt je af waar onze scouting mee bezig is. Nu hadden we afgelopen jaren al heel wat kritiek echter is er wat de scouting betreft werkelijk nul komma nul veranderd. Nu zie je weer spitsen uit het hoge noorden opduiken zoals die Ari bij AZ en die Berg bij Groningen (nog niet veel van gezien) maar waar ik nu al van kan voorspellen dat dit de revelaties van het seizoen zullen zijn. Spelers die ideaal naast onze vriend Makaay zouden kunnen spelen, vooral die Ari. Waarom zijn deze spelers weer niet door ons benaderd?. In mijn ogen weer een flater van jewelste. En horen we nog wat van Steef of ligt die aan de Copacabana zijn tijd te verdoen?. Graag snel wat positieve veranderingen en aankopen anders kan wat mij betreft de bezem door de hele staf.
[Dit bericht is veranderd door Phil (op 19 augustus 2007 09:27:49).]
|
|
|
bombardier2 International
Vak: Olympiatribune - PP Posts: 618 Reg.: 3 augustus 2006 | Dit is een goede vraag om eens te stellen aan Peter Bosz voor het nieuwe Feyenoord Magazine.
|
|
|
willem van Hanegem Vedette
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 21714 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: bombardier2 schreef:
Dit is een goede vraag om eens te stellen aan Peter Bosz voor het nieuwe Feyenoord Magazine.
zeer zeker 
|
|
|
WittedeWith Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: Maastribune - V Posts: 52 Reg.: 11 januari 2007 | Wie gaat em vragen? Die vraag moet namelijk wel echt gesteld worden 
|
|
|
MERTZIEGOAL Talent
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 73 Reg.: 21 juli 2005 |
quote: tottel schreef:
De scouting is bij Feyenoord gewoon een regelrechte ramp, waarom lukt het bijvoorbeeld Psv en Heerenveen ALTIJD om goede spelers aan te trekken en een paar jaar later te verkopen voor vies veel geld???
Normaal hou ik niet zo van azijnzeiken, maar dit slaat de spijker op zijn kop...
PSV en zeker Heerenveen koopt jaarlijks minimaal één succesvolle spits en verkoopt die een jaar later door voor een veelvoud. De klasse is dat ze VOOR die verkopen de opvolger al klaar hebben staan met een gouden pen in zijn hand waar de inkt uit drupt.
Als feyenoord zijn TWEE toppers (K2) verkoopt (wat iedereen al een jaar aan zag komen) hebben we niks, nog ff niks. 3 onhaalbare wereldtoppers. Dus weer niks en uiteindelijk Charisteas. Maw geen vooruitziende blik en dus een slecht beleid zonder visie...Daarnaast verkopen we de enige spits die voor de hoofdprijs is aangetrokken die een jaar later acht miljoen waard is....
[Dit bericht is veranderd door MERTZIEGOAL (op 19 augustus 2007 11:52:58).]
|
|
|
Vak_U Regelmatige invaller
Uit: Z'meer Vak: Stadiontribune - U Posts: 285 Reg.: 10 juni 2005 | De beste aankoop van Feyenoord zouden weleens de scouts van Heerenveen kunnen zijn........
|
|
|
Sjonnie Meervoudig international
Uit: Meppel Vak: - Posts: 717 Reg.: 22 mei 2000 | Scouting Apparaat !! welk scouting apparaat...... is toch al jaren een drama bij ons. Met alle respect maar als je dan ziet hoe ze scouten bij groningen en heerenveen daar kunnen wij nog wat van leren. Die hele scouting opdoeken en dan huur je wat mij betreft zo'n buro in om de scouting voor je te doen, want dit kost alleen maar onnodig veel geld. Zie nu dat Vitesse ook weer eentje gescout heeft in chili, volgens mij scout die dochter van de mos voor Vitesse, heb geen idee of het wat is maar d'r gebeurd tenminste iets. Hier hoor of zie je niets van de scouting. Maar ja als Mika Liponen ook al onze scout is.......... denk dat die aan het scouten is op zijn eigen niveau, nl. subtop.
|
|
|
1peter2mary Vaste waarde in elftal
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 1574 Reg.: 27 mei 2007 | Scouting (het halen van spelers) is inderdaad een ramp bij Feyenoord.
Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de directie die uiteindelijk moet beslissen of een speler wel of niet gehaald wordt. Maar hoe je het ook ziet al kijk je naar AZ, Heerenveen, ga zo maar door die hebben in no time een speler binnen, dat moet bij Feyenoord echt beter worden.
|
|
|
joostpolletje Lid 2e elftal
Vak: Stadiontribune - R Posts: 174 Reg.: 14 januari 2007 | Zou hier niet eens wat aan gedaan kunnen worden.
Dmv actie bijvoorbeeld ofzo..
|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: Vak_U schreef:
De beste aankoop van Feyenoord zouden weleens de scouts van Heerenveen kunnen zijn........
Bijna alle toppers bij Heerenveen kwamen vooral op advies van één man: Riemer himself.
Maar het overnemen van scouts zou geen slechte zet zijn. Ajax nam deze zomer Hans van der Zee over, hoofd scouting bij PSV. Leek me op zich de meest verstandige transfer van alle topclubs deze zomer, al moet je je ondertussen wel afvragen wat die man heeft ingebracht gezien de komst van materiaal van het kaliber Rommedahl, Delorge en Urzaiz.
Gezegd moet overigens wél worden dat de scouts bij Feyenoord het talent van Elmander en Lazovic op zich misschien wel goed hebben gezien, maar dat ze gewoon nog lang niet klaar waren voor het grote werk of niet in een omgeving terechtkwamen waar ze konden renderen. Vraag is dan in hoeverre je dat de scouting moet verwijten, en in hoeverre de spelersbegeleiding binnen Feyenoord.
|
|
|
Nielsen Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 288 Reg.: 10 mei 2006 | Die waren van Rob Baan, maar die had er ook een hele hoop troep tussen zitten.
|
|
|
Buakaw Vedette
Uit: Apeldoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2911 Reg.: 12 juli 2005 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Bijna alle toppers bij Heerenveen kwamen vooral op advies van één man: Riemer himself.
Maar het overnemen van scouts zou geen slechte zet zijn. Ajax nam deze zomer Hans van der Zee over, hoofd scouting bij PSV. Leek me op zich de meest verstandige transfer van alle topclubs deze zomer, al moet je je ondertussen wel afvragen wat die man heeft ingebracht gezien de komst van materiaal van het kaliber Rommedahl, Delorge en Urzaiz.
Gezegd moet overigens wél worden dat de scouts bij Feyenoord het talent van Elmander en Lazovic op zich misschien wel goed hebben gezien, maar dat ze gewoon nog lang niet klaar waren voor het grote werk of niet in een omgeving terechtkwamen waar ze konden renderen. Vraag is dan in hoeverre je dat de scouting moet verwijten, en in hoeverre de spelersbegeleiding binnen Feyenoord.
Ik denk dat jij de spijker op z'n kop slaat. Saidi speelde een voortreffelijke eerste seizoenshelft, hij kan dus wel degelijk voetballen/verdedigen. Pardo deed het in het begin ook niet onverdienstelijk maar zakte naarmate de jaren ook als een baksteen in. Zo heb je nog meer van deze voorbeelden. Dna vraag ik me af je het de scouting wel zo kwalijk kan nemen. We hebben natuurlijk ook nog zat miskopen gehad, maar dat heeft iedere club. Wij alleen wat meer. 
|
|
|
scooter75 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 837 Reg.: 20 mei 2005 |
quote: Kalouless schreef:
(...)
Ik zou Annie van der Velde overnemen,ik neem aan dat Riemer s'nachts best wel eens een naam laat vallen.(misschien nog wel meer ,maar dat hoort in deze topic niet thuis.) 
|
|
|
geraldo di basta Nationale topspeler
Uit: krimpen aan den ijssel Vak: Olympiatribune - DD Posts: 842 Reg.: 15 februari 2003 | Juist het gaat om de scouting en om spelersbegeleiding.Voor een buitenlandse jongen is het ook wel handig dat hij niet direct het elftal hoeft te dragen. Nu is dus ook het moment om talenten te laten integreren in de selectie.
Alleen vind ik het gek dat als er spelers weggaan of geblesserd zijn daar geen lijstjes voor zijn als vervangers !
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 |
quote: geraldo di basta schreef:
Juist het gaat om de scouting en om spelersbegeleiding.Voor een buitenlandse jongen is het ook wel handig dat hij niet direct het elftal hoeft te dragen. Nu is dus ook het moment om talenten te laten integreren in de selectie.
Alleen vind ik het gek dat als er spelers weggaan of geblesserd zijn daar geen lijstjes voor zijn als vervangers !
Ik denk dat de lijsten er wel zijn...
Feyenoord heeft geen / heel weinig geld... Verder zijn de lijsten niet meer up to date...
Iedere week zijn zo veel transfers.. en als de scouting het goed doet, is iedere goede speler al weg als je op een verkoop moet wachten.
|
|
|
tottel Talent
Uit: Den Haag Vak: Stadiontribune - U Posts: 67 Reg.: 7 juli 2007 |
quote: Beer schreef:
(...)Ik denk dat de lijsten er wel zijn...
Feyenoord heeft geen / heel weinig geld... Verder zijn de lijsten niet meer up to date...
Iedere week zijn zo veel transfers.. en als de scouting het goed doet, is iedere goede speler al weg als je op een verkoop moet wachten.
De kunst van het scouten bestaat er juist uit om relatief onbekende (en dus relatief betaalbare) spelers op te merken VOORDAT de grote massa het ook opmerkt dat iemand meer kan dan alleen een sliding maken. Het maken van lijstjes met goede spelers die iedereen al heeft opgemerkt kan de groenteboer op de hoek ook.
Te weinig geld zou bij een goede scouting dus geen argument moeten zijn. Hooguit dat het aantrekken van een hele goede scout in tijden van crisis te duur is, maar volgens mij is het aantrekken van een bovengemiddelde scout iets dat je op termijn dubbel en dwars terug verdiend.
|
|
|
geenklassegeenstyle Jeugdspeler
Vak: - Posts: 38 Reg.: 20 augustus 2007 | Hoe weten jullie dat die lijstjes slecht zijn?
Oorzaak kan ook bij de technische staf liggen die moeten immers de aankopen doen scouts geven alleen informatie door.
|
|
|
tottel Talent
quote: geenklassegeenstyle schreef:
Hoe weten jullie dat die lijstjes slecht zijn?
Oorzaak kan ook bij de technische staf liggen die moeten immers de aankopen doen scouts geven alleen informatie door.
Als dat zou kloppen dan zou dat betekenen dat de Feyenoordscouts wel goed moeten zijn. Maar als ze goed zouden zijn, zouden ze met toplijstjes aankomen zetten jaar in jaar uit...dan zouden ze toch gefrustreerd raken als ze iedere keer genegeerd worden en snel een andere club gaan zoeken??? Volgens mij lopen die scouts al jaren rond op de club dus ik denk dat het gewoon geen goede scouts zijn.
|
|
|
Beer Vedette
Uit: Zuid-Holland (070) Vak: Maastribune - VV Posts: 3454 Reg.: 24 augustus 2004 |
quote: tottel schreef:
(...)
De kunst van het scouten bestaat er juist uit om relatief onbekende (en dus relatief betaalbare) spelers op te merken VOORDAT de grote massa het ook opmerkt dat iemand meer kan dan alleen een sliding maken. Het maken van lijstjes met goede spelers die iedereen al heeft opgemerkt kan de groenteboer op de hoek ook.
Te weinig geld zou bij een goede scouting dus geen argument moeten zijn. Hooguit dat het aantrekken van een hele goede scout in tijden van crisis te duur is, maar volgens mij is het aantrekken van een bovengemiddelde scout iets dat je op termijn dubbel en dwars terug verdiend.
We hebben geen geld. Feyenoord heeft al geld moeten lenen en talentenpouls moeten maken om basisspelers te kopen. Dan is er dus geen geld om talenten te kopen die je kan laten rijpen.
ps. De talenten die Az koopt zijn duurder dan Bruins, Slory en Gio samen..
|
|
|
tottel Talent
(...)
We hebben geen geld. Feyenoord heeft al geld moeten lenen en talentenpouls moeten maken om basisspelers te kopen. Dan is er dus geen geld om talenten te kopen die je kan laten rijpen.
Zoals ik al zei: de kunst van het scouten bestaat er juist uit om relatief onbekende (en dus relatief betaalbare) spelers op te merken VOORDAT de grote massa het ook opmerkt....
Jouw argument gaat op voor spelers waar de halve wereld achteraan jaagt, ja dan doe je als armlastige club idd niet mee. Maar clubs met de helft van ons budget als bv. Heerenveen lukt het wel hele goede spelers aan te trekken VOORDAT iedereen ze heeft gespot. Dat heeft te maken met visie en niet met geld.
In plaats daarvan heeft Feyenoord jarenlang geld verkwist door de verkeerde jonge spelers aan te trekken zoals bijvoorbeeld Magrao of afgeschreven troep aan te trekken zoals van den Berg, G. de Nooijer, Kolkka enz. enz.
Zo besteed je je spaarzame geld nou niet bepaald slim of wel?
|
|
|
Denlag Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: - Posts: 505 Reg.: 5 juni 2005 |
(...)
Ik wil je niet aanvallen Beer maar dit is ook kolder. Natuurlijk kan je "dure' talenten halen. De talenten pools zijn in beginsel gemaakt om een start kapitaal te geven om ons (mede) het startkapitaal te geven om uberhaupt te investeren in spelers om ons cluppie weer me te laten doen in de top vam de eredivisie. Dat het nu loopt met de talenten pools is alleen maar een meevaller Ik weet en jij ook dat echt geen mega geld heeft om spelers aan te kopen. Ook na verkoop van diverse spelers. dat komt alleen maar ten goede van de toekomst van Feyenoord. Maar het blijft altijd goed om te investeren in (onbekende) talenten mits ze voldoende gescout zijn. Heb nu echt dorst na al dat getype 
|
|
|
scooter75 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 837 Reg.: 20 mei 2005 | Feyenoord heeft getracht het scoutingsapparaat terug te brengen bij Phillips.Helaas was de garantie vervallen.De meeste scoutingsapparatenapparaten hebben een garantie van 20 jaar,aangezien dit apparaat(durf scouting niet meer te typen)al 25 jaar niet meer werkt is er van garantie geen sprake meer.

|
|
|
Kalouless Vedette
Vak: - Posts: 1862 Reg.: 19 mei 2000 |
quote: geenklassegeenstyle schreef:
Hoe weten jullie dat die lijstjes slecht zijn?
Hoe we weten dat die lijstjes slecht zijn?
Doordat de scouts informatie over Léonard doorgeven.
En informatie over Dondé.
Over Bosschaart.
Over Kolkka.
Over Basto.
Over Ostlund.
Over Magrao.
Over Sammuel.
Over Owieri.
En over nóg tientallen van die poedelprijspikkies.
Dáárom weten we dat die lijstjes slecht zijn.
|
|
|
titan57nl Vedette
Uit: Fortaleza Vak: - Posts: 3618 Reg.: 11 maart 2002 | Bastos, Bandalovski, Magrao, Pardo, de lijst is oneindig....wat een geldverspilling....
|
|
|
XXX International
Vak: - Posts: 605 Reg.: 13 december 2004 | Iemand ff een enorm spandoek maken en dat tegenover de business-units hangen met een leuke tekst erop.....misschien dat het dan op een "vriendelijke" manier eindelijk overkomt
"Scouts gezocht !! Evt ook ruilen"
Wilde het bijna op marktplaats zetten maar dat mag iemand anders doen 
|
|
|